Eroon Demonienpelosta!

Lina29v

Olen eronnut järjestöstä reilu 5 v sitten, ja vaikka en heidän opetuksiinsa uskokaan, alitajuinen demonienpelko on edelleen elämässäni. Minuun on valettu jo lapsena niin sairas kauhu näitä (kuvitteellisisa?) olentoja kohtaan, että minä, aikuinen 29-v nainen pelkään välillä edelleen demoneita (jos illalla asunnossa kolahtaa jossain, eka ajatus on et apua, demoneja!).
Miten tästä pääsee eroon, pääseekö ikinä?

29

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kankkulan kaivoon

Tutki demoniopin taustat niin huomaat ettei ne alkujaan olleet lainkaan personoituja voimia, niistä sellaisia tekivät kristinuskon oppiisät mm. Augustinus http://fi.wikipedia.org/wiki/Augustinus .

• salaisuus?

kanssa....
      >Monenlaisia jälkiä jt vuodet jättävät, mutta onneksi ne häipyvät vuosien saatossa. Meitähän peloteltiin mm vanhoissa tavaroissa olevista asujista, mutta kas kummaa kun on bisneksestä kyse, niin siellähän häärää jt veljet ja sisaret antiikki ja taidekauppiaina isona joukkona..? Temosilla pelottelu on tehokasta. Sitähän on aivan alkukantaisissa heimokulttuureista lähtien. Joten nyt vain järkeä elämääsi ja muista, että pikku risahtelut ja kolinoita on rakennuksissa ympäri vuorokauden, mutta niitä tietenkin kuulee hiljaisina illan ja yön hetkinä herkemmin.
      >HYvää jatkoa sinulle t. salaisuus?

• Mikael.

Olethan jo päässyt pois jt piireistä. Joten ennuste on ihan hyvä, koska muissa piireissä niitä ei niin paljon esiinny. Kuitenkin voi olla ehkä hyväksi keskustella asiasta sellaisten kanssa, jotka osaavat auttaa.

• seuraaja..

en ole jt.mutta tiedän suomessa uskonnoista paljon olen huomannut luterilaiset ja helluntalaiset niitä ohjaa joku henki sanoisin saatana helluntailaiset suomessa tosiaan hurmos ihmisiä.jehovan todistajilla ei nää mitää vastaavaa. valta uskonoista on hyvin outoja pidänkin jehovantodistajia turva satamina jos taistelet henkiä vastaan.

• kuvioista

todella kauan,mutta olen kuullut erään Jehovan todistajan kertovan,kuinka hänen asunnossaan tapahtui vuosia sitten todella konkreettisia tapahtumia,jotka eivät mitään pieniä risahduksia olleet.Siinä ei jäänyt mitään arvailujen varaan.Hänellä iski paniikki,kun eräät tapahtumat sattuivat.Minä ainakin uskon ja myös tiedän,että demoneita on.Jos demoneita on,niin silloin on myös Jumala olemassa.Jokaisen oma asia,jos ei usko demonien olemassaoloon,mutta olen saanut niin vahvoja todisteita,että minun uskoani niihin ei mikään hetkauta.

• Mikael.

Jep ja siksi kannattaakin sanoutua niistä irti. Ja kiikuttaa kaikki entinen jt-kama poltettavaksi ja huolehtia siitä, että saa kotinsa demonivapaaksi. Nekun ei välttämättä halua päästää uhriaan vapaaksi.

• samaa
        Mikael. kirjoitti:

Jep ja siksi kannattaakin sanoutua niistä irti. Ja kiikuttaa kaikki entinen jt-kama poltettavaksi ja huolehtia siitä, että saa kotinsa demonivapaaksi. Nekun ei välttämättä halua päästää uhriaan vapaaksi.

mieltä Jehovan todistajien kanssa.Jehovan todistajat ovat oikeassa.

• Mikael.
        samaa kirjoitti:

Mutta eikös juuri jt-seuralla ole keskivertoa enemmän kosketuspintaa demoneihin? Vai onko? Mikähän siihen on syynä?

• seuraaja.
        samaa kirjoitti:

taisteluhan on hyvä vai paha voittaa.

• täyspäinen exä

Kyllä siitäkin pelosta pääsee, kunhan vaan uskallat ajatella asian läpi juurta jaksain. Jos kerran ei ole olemassa ihanaa ja hyvää Jumalaa (no, JT:n Jehova ei aivan täytä näitä kriteereitä) niin ei voi olla niitä pahoja demonejakaan.

Minä pelkäsin sairaasti demoneita noin 40 vuoden ajan, mutta siitä pääsi eroon yksinkertaisesti ajattelemalla järkevästi. Onneksi mun mies on ollut aina vähän selväjärkisempi eikä antanut mun hävittää kaikkia ihania vanhoja kirppareilta ja huutokaupasta hankittuja tavaroita, vaikka minä kuinka väitin, että ne kummittelee. Eivät kummittele enää - ja todennäköisesti eivät ole ikinä kummitelleetkaan, vaan minä vain suggeroin itseni luulemaan niin. Sanot vain itsellesi reilusti että HÖPÖ, HÖPÖ kun alkaa tuntumaan, että demoneita on liikkeellä. Se toimii, usko minua!

• Pehmoluopio

"Jos kerran ei ole olemassa ihanaa ja hyvää Jumalaa (no, JT:n Jehova ei aivan täytä näitä kriteereitä) niin ei voi olla niitä pahoja demonejakaan. "

Minä en ymmärrä logiikkaa tässä paitsi etten todellakaan pidä JT-Jehovaa mitenkään hyvänä jumalana. Miten pahuuden vastapoolina pitää olla hyvyys? Eikö voida ajatella, että henkiolennot olisivat yksikantaan pahoja tai sitten neutraaleja?

"Sanot vain itsellesi reilusti että HÖPÖ, HÖPÖ kun alkaa tuntumaan, että demoneita on liikkeellä. Se toimii, usko minua!"

Ei toimi.
        Jehovan todistajana minulla oli runsaasti ns. demonikokemuksia, joista suuri osa selittyi infraäänillä ja unihalvauksella, mutta osa ei ja minä huomasin jatkuvasti olevani jännittynyt siinä kun tapaan demonin tai kummituksen niin että oli vaikea saada kurkusta mitään ääntä. Lopulta huusin kuitenkin Jehovaa avuksi jolloin demoni kaikkosi. Kerran kuitenkin päätin tehdä eksperimentin ja sanoinkin hahmolle: "Nyt on 1997. Sinä et taida kuulua tähän maailmaan". Hahmo katosi, eikä vaivannut sen jälkeen. Toisin sanoen minkä tahansa sanominen auttaa.

Päättelin, että nämä hahmot saavat voimansa minun pelostani. Jos lakkaa pelkäämästä, ne eivät saa valtaa minuun. Teokraattisen koulun kirjankin mukaan on niin, ettei jännittyneenä voi puhua, sanat juuttuvat kurkkuun. Vastaavasti kun puhuu, niin se rentoutttaa koko ruumista, laulaminen vielä enemmän. Voi demonille laulaakin, en ole kyllä ikinä kokeillut.

Joskus nykyäänkin on kohtaamisia hahmojen kanssa, tosi harvoin, tosin. Katselen vapautuneesti subin ohjelmatarjontaa lauantai-iltana missä on tosi-tv -tyyppisiä paranormaaleja kohtaamisia ja omani ovat olleet samanlaisia. Nämä ihmiset tekevät eron demonin ja kummituksen välillä. Oman kokemukseni mukaan on olemassa ero, jotkut hahmot ovat luonteeltaan häijyjä ja jotkut toiset vain surullisia.

Minä en tiedä mitä ne on tai miksi ne ovat, ei kaikkea tarvitse tietääkään.

• Arskavain

Pelkomme ovat usein tuntemattoman pelkoa ja kaikkein yleisimmin kolahduksiin tms. on olemassa järkevä syy. Meillä itsekullakin on tietenkin pelkotiloja. Jos uskot edelleen demoneihin niin uskot varmasti myös jumalaan...
      Voisit käyttää hyväksesi tuota uskoasi jumalaan ja rukoilla hänen apuaan ja niin hokkuspokkus vapaudut peloistasi.

Toinen ehdotus on sellainen, joka vaatii oman totutun ajattelumekanismin muutosta, sillä ainoastaan sinä voit valita ajatuksesi, jotka synnyttävät tiettyjä tunnetiloja. Ala siis ajatella itsestäsi, että olet rohkea ja järkevä ihminen ja mieti mikä saa sinut oikeastaan pelkäämään, mikä ajattelusi mekanismi aiheuttaa pelon tunteen ja muuta tuota kuvioa.

Totutun ajattelumekanismin muuttaminen ei tapahdu hetkessä, kuten ei muukaan oppiminen, mutta pikkuhiljaa opit ajattelemaan tavalla, joka tyydyttää sinua ja saa nauttimaan jokaisesta hetkestämme, kun psyykkaat tavallaan itseäsi tällä tavoin, koska ainoastaan sinä itse voit valita ajatuksesi, joista tuneesi syntyvät.

• mieti tarkkaan....

että taidat olla terapian tarpeessa, tuo vaikuttaa sori vaan, skitsofeeniseltä.
        Mun veljeni oli juuri samanlainen, hänen eka oireensa alkoi siten että hän näki ja kuvitteli kummituksia joka paikkaan. Ei ole Jehovan todistaja, enkä ole minäkään.

• satunnainen kulkija
        mieti tarkkaan.... kirjoitti:

että taidat olla terapian tarpeessa, tuo vaikuttaa sori vaan, skitsofeeniseltä.
        Mun veljeni oli juuri samanlainen, hänen eka oireensa alkoi siten että hän näki ja kuvitteli kummituksia joka paikkaan. Ei ole Jehovan todistaja, enkä ole minäkään.

Arskan mielipide vaikuttaa kyllä kaikelta muulta kuin sekopäiseltä. Ehkä vastasitkin Kekustelun avaajalle?

• )/(&

Tottakai on läsnä elämässäsi koska siirryit Saatanan joukkoihin, voit olla varma, että ne kiusaavat sinua herkeämättä...

• Miksei ne kiusi minua vaikka olen entinen jt?

• Diioo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Miksei ne kiusi minua vaikka olen entinen jt?

ne vasta kiusiikin

• Pii on 3.0

Kerrotko nyt sinä vuorollasi, mitä ne Demonit ovat? Noin raamatun kannalta? Tuossa oli juuri ohjelma Tiibetin Lamakylistä, ja kumma kyllä, ne puheet olisi voinut siirtää suoralta kädeltä vaikkapa mihin tahansa Jt; kokoukseen . oli paikallinen Shamaani, koristautuneena langanpätkin, ja kaikenlaisen rekvisiitan kanssa; oli joukko väkeä väkisin naitattamassa tytärtään toisen suvun yhtä vastahakoiselle pojalle. Tytölle ei etukäteen edes uskallettu kertoa, koska monet tytöt antoivat ennemmin vaikka tappaa itsensä, kuin mennä väkisin vieraalle.
        ja tytöt olivat ihan oikeassa. Häämenoissa manguttiin hengiltä oikeaa hääaikaa, muuten demonit alkaisivat riivata Äidin mukaan muuten niin onnellista hääparia,ja silleen.
        ..Joten kun Animistiset uskonnot pelkäävät niitä, niin miksi sinä? Joten, mitä tai ketä - tai mistä ne ovat? Ja miksi , jos et ole Animisti, niistä puhut, Jos et tiedä niistä muuta?
        Raamatun kannalta, Tarkimmin sanottuna, Jt; oppikin väitti aikoinaan, että demonit olivat ns, "langenneita enkeleitä, mutta eihän se nin mene; Nehän joutuivat kahleissa vangittuna pimeyden kuiluun; .Raamatun mukaan.
        Islaminopilla on siitä metka selitys, - -

• salaisuus?

sun juttujas..... minä :-))

• Pii on 3.0
        salaisuus? kirjoitti:

sun juttujas..... minä :-))

..Tuon kaverisi kutsuminen Uutta valoa tähän kymysykseen.
        Mooseksen Laki, jota Jt-Oppikin korostaa, kieltää kokonaan "metsänpeikkojen " ajattelemisen. Myös Tiede sanoo niiden olevan Aavikon pöly- ja kaasupyörteitä,jotka syttyvät , ja poksahtavat, kun aamuaurinko lämmittää lämpenevää hiekkaa, ja Islamin mukaan ne ovat Allahin luomia karvaisia peikkoja. Sen takia, jos Demoneista puhutaan, niin se ei perustu raamattuun .
        Se on taas kokonaan toinen kertomus, kuten Kipling sanoi, jos silkkaa luonnonilmiötä pitää karvaisena peikkona. Islamkin kyllä selittää pois sen , miksi näitä kerroskellaan omalle porukalle. Nimittäin, siksi, että Islamin mukaan "Muukalaiset "Ovat viisaampia kuin paikalliset ihmiset, kivitetyn saatanan lähettäminä, ja siksi heitä pitää varoa, koska, ja niinpoispäin, he saattavat olla vieraine oppeineen niitä, "Metsänpeikkoja", jotka houkuttelevat poppoon vieraisiin tapoihin j,ne.
        Mikä on taas ihan järkeenkäypä selitys, Kerrotun sadun kautta on Lähi- ja -keski-idässä aina tosiasiat kerrottu.

• Diioo kirjoitti:

ne vasta kiusiikin

Kovin on vaisun oloista tuo kiusiminen.

• Älä_pelkää_suotta

Hei sulle

Älä pelkää kuitenkaan turhaan.

Olen itse joutunut taistelemaan jehovan vanhimpia vastaan, nämä johtajat vähättelivät minua monta vuotta vaikka olin tienraivaajaveli.

nämä johtajat pilkkasivat ja vähättelivät töitäni, kun olin "vanhapoika", niinkuin juhani kirjanen kertoi.

epäilen näiden johtajien vaikutteita, joten älä pelkää siskopieni.

fariseuksia on ollut kautta aikojen, lue Raamattua.

Älä siis pelkää pikkusisko.

• Huhuu sisko

Heippa sisko

Olen tässä itsekin miettinyt asioita.

Olen kummiskin tullut vaan vahvemmaksi kun olen saanut vastustusta.

Sain jopa pilkkaa kun yritin kertoa Jumalasta.

Olen siis entistä vahvempi.

Ootkos mun kaveri, tyttö.

• enlöydänäitäpojuista

No hei

Älä pelkää suotta.

Olen siksi monta kertaa kysynyt teidän vanhimmilta, että missä on ne miehet.

En ole saanut vastausta.

Elikkä ei teidän järjestöstä löydy miehiä.

Mies on kas tämä: pitää heikomman puolta joka paikassa.

Ja ei koskaan juoruile tai puhu pahaa kenestäkään.

Löydätkö tämmöisiä jehovan järjestöstä?

200 euroa heti joka miehelle.

En kyllä löydä.

• kiirus

Luulisi Jeesuksen olevan heti heikkojen puolella.

Mutta missä tämä jeesus on?

Enpä löydä tätä jahven poikaa mistään.

Katsokaas kun tämä poika, seurakunnan perseennuolija on kiireinen.

Ei mitenkään ehdi köyhien leskien luo, tämä poika.

• 22

Olen itse tullut Jehovan todistajaksi ihan maailmasta.

Olen kuullut monen vanhimman ja muun pilkkaa, että olen kuulemma vanhapoika.

Enpä pelkää ollenkaan näiden pilkkaa.

Tehkööt mitä vaan puhukoot mitä vaan.

Älä pelkää suotta, jos kaipaat tukea, niin sitä löydät multakin sisko.

• SORINÄHTIIN

Hei älä pelkää

Jos joku jehova tai jeesus olisi ainut tosi jumala niin eikös näiden pitäisi olla aina heikkojen puolella.

näetkö jossakin näitä

et varmaan

eli nämä jumaluudet on heikkoja nuolijoita:

tärkeysjärjestys HEIKOIN ENSIN, VAHVIN SITTEN:
      1 JEHOVA
      2 JEESUS
      3 ALLAH
      4 SAATANA
      5 MARIA
      6 UFO
      7 USO

• ejhdvsvg

luopiohomot aktivoituu pyydettäessä. ja tämän jälkeen loput tulee ilmi ja lupaan kertoa kaikille ketkä on homoja. Mällä alkaa yksi

• hei32

hei tyttö

tule vaan mukaan rohkeasti

älä pelkää turhaan

pienityttö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      11
      2199
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1216
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      239
      995
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      993
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      904
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      796
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      709
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      43
      691
    Aihe