Hermokipu olkapäässä

Päivi 1958

Olkapää on ollut ihan outo muutaman kuukauden. Se ei kestä minkäänlaisia ääriliikkeitä, hyvä kun saa takin päältään tai luettua lehteä. Jos on vähänkin väärässä asennossa olkapäähän tulee samanlainen hermokipu kun joskus kolhaistessa kyynärpäänsä. Tähtiä näkee, sellainen kipu tulee jatkuvasti päivän aikana ja tuntuu että vaiva pahenee koko ajan. Kipu säteilee olkapään ja kyynärpään välillä. Mitä pitäisi tehdä? En haluaisi ruveta lääkkeitä syömään enkä mitään kortisoniakaan halua itseeni pistettävän. Kauanko vaiva saattaa kestää vai paraneeko milloinkaan?

5

2081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5,KERTAA

Vaivan syy voi olla jossain muualla, kuin olkapäässä. Kivut nimittäin säteilevät joskus aivan muualta luustosta. Tilaappa aika fysiatrille. Kannattaa kuvata ainakin yläselkä.

• 1 monista

Kerro mitä sanoivat .

• Alkup.

En taida viitsiä käydä edes näyttämässä lääkärille. Pärjään asian kanssa kun varon koko ajan. Olen yrittänyt nyt roikkua enemmän jolloin lihas venyisi ja hermo ei olisi pinteessä. Olen joskus kuullut että olkapäävaivan paraneminen saattaa kestää jopa 3 vuotta ilman hoitoa.

• jammutomi
        Alkup. kirjoitti:

En taida viitsiä käydä edes näyttämässä lääkärille. Pärjään asian kanssa kun varon koko ajan. Olen yrittänyt nyt roikkua enemmän jolloin lihas venyisi ja hermo ei olisi pinteessä. Olen joskus kuullut että olkapäävaivan paraneminen saattaa kestää jopa 3 vuotta ilman hoitoa.

itsellä solisluu joskus menny poikki ja nyt 2 leikkaus missä raudalla ja ruuveilla kiinnitetty ja jännesiirre takareidestä..kuinka pitkiä sairaslomia olette saaneet ennekuin töihin entä kuinka hyvin olka parantunut itel nyt menny 5vkoa ja viel noin 7vkoa(yht12vkoa) edes ennekuin rauta poistetaan ja taas aloitetaan uudestaan kaikki fysio alusta ja siitä laskettu taan noin 12vkoa parantumisaika...eli24vkoa kaikki edeltävät sairaslomat enne leikkausta niin voipi varmaan tollasen lähemmäs vuoden arvioida ittelle sairaslomaa.särkylääkkeenä panacodx4/pvä burana3xpvä..onko tuttua jollekulle???

• Puoli vuotta sitten

Kannattaisi kuitenkin käydä näyttämässä lääkärille, pitkittyessä tällainenkin vaiva voi kroonistua ja hermo jäädä puristuksiin pysyvästi. Sitäkö haluat?

Jokainen meistä tietää, ettei terveyskeskuslääkärille ole kiva mennä, mutta eikö kuitenkin käden saaminen toimivaksi ja kivuttomaksi ole vaivan arvoinen?

Vastaan näin vuosien jälkeen, koska itse olen nyt samassa tilanteessa ja tilaan huomenna lääkäriltä ajan. Hermokivut eivät ole mukavia, eikä käsi, johon ei voi luottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe