Kuka on tämän hetken paras vl-saarnamies

Eetu K

Kuka on mielestäsi tämän hetken paras vl-saarnamies? Entä kuka on heikoin?

108

4931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasapää

      Tällaisiin kysymyksiin emme halua vastata! Tämä haluttomuus johtuu sitten meistä, eikä kenenkään ohjeista.

      Sananpalvelija tuo leiviskänsä vaihetuspöydälle ja palvelee lahjoillaan. Jos Jumala ei anna tai avaa Sanaansa, olemme siitäkin kiitollisia Jumalalle.

      Olkaa vapaita, te sananpalvelijat paremmuuden kiusauksista!

      • Minä itse

        Ketkä me?


      • Tasapää
        Minä itse kirjoitti:

        Ketkä me?

        Me vl:t, minä ja muut uskon sisaret ja veljet.


      • Minä itse
        Tasapää kirjoitti:

        Me vl:t, minä ja muut uskon sisaret ja veljet.

        Hyvät viestiyhteydet sulla täytyy olla, kun sait tähän avaukseen niin pian kysyttyä kaikkien mielipidettä.


      • aika.........

        kuvittelet, että saarnamies puhuu "Jumalan suulla"? Joten saarnamiehen puheita ei saa kritisoida? Onko ihan sama mitä paskaa hän jauhaa; kaikki tulee Jumalan suusta? Tottakai raamattu on Jumalan sanaa, ja silloin kun nöyrästi tulkitaan Jumalan sanaa, siinä ei ole mitään väärää, mutta turha Jeesustelu voisi jättää pois, ei ne saarnamiehet mitään jumalia ole. KRITISOIDA SIIS SAA! On saarnamiehiä, jotka raiskaavat Jumalan sanaa häpeilemättä, mutta on myös niitä, jotka haluavat kuunnella mitä Jumala TODELLA haluaa sanoa.


      • teuta
        aika......... kirjoitti:

        kuvittelet, että saarnamies puhuu "Jumalan suulla"? Joten saarnamiehen puheita ei saa kritisoida? Onko ihan sama mitä paskaa hän jauhaa; kaikki tulee Jumalan suusta? Tottakai raamattu on Jumalan sanaa, ja silloin kun nöyrästi tulkitaan Jumalan sanaa, siinä ei ole mitään väärää, mutta turha Jeesustelu voisi jättää pois, ei ne saarnamiehet mitään jumalia ole. KRITISOIDA SIIS SAA! On saarnamiehiä, jotka raiskaavat Jumalan sanaa häpeilemättä, mutta on myös niitä, jotka haluavat kuunnella mitä Jumala TODELLA haluaa sanoa.

        Eikä koskaan Jumalan suulla , oletteko lukeneet kuinka Heroreksen kävi. kun hän oli palkannut porukkaa
        huutamaan , Jumalan ääni , Lähes seuraavassa hetkessä , madot söivät häet.


      • Nikkarin poika
        teuta kirjoitti:

        Eikä koskaan Jumalan suulla , oletteko lukeneet kuinka Heroreksen kävi. kun hän oli palkannut porukkaa
        huutamaan , Jumalan ääni , Lähes seuraavassa hetkessä , madot söivät häet.

        Tuon jutun ; eihän jumalan suulla mutta jummalan suuhuoneena kylläkin on seurakunta; ja Jumala voi kyllä puhua puhujan suulla joten asia ratkaistu !!!


      • kuppatavaraa

        "vaihetuspöytä" hah hah


      • Anonyymi

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen

        Amen kuului tähän
        "Tällaisiin kysymyksiin emme halua vastata! Tämä haluttomuus johtuu sitten meistä, eikä kenenkään ohjeista.

        Sananpalvelija tuo leiviskänsä vaihetuspöydälle ja palvelee lahjoillaan. Jos Jumala ei anna tai avaa Sanaansa, olemme siitäkin kiitollisia Jumalalle.

        Olkaa vapaita, te sananpalvelijat paremmuuden kiusauksista!"


    • Ykkönen.

      Voittonen on paras keräämään vanhusten rahat.

      • 31

        on ihku mukava mies. Tulin tuntemaan Venäjällä syysseuroissa. Huumorimies!


      • Aimo veli

        Olavi veljeä ? Höh - taidatte olla epäuskoisia pötköjä.


      • KArjalan poika

        Synkkämieli ärrävikainen on number ONE.


      • Taustajoukot

        VODE


    • Tykkään eniten

      Uuden polven paras.

      • paul54

        Kyllä mun suosikkipuhuja on keijo "keke" marjanen. erityisosaaminen paavalin kirjeet seurakunnille mun mielestä


      • Keijo rules!
        paul54 kirjoitti:

        Kyllä mun suosikkipuhuja on keijo "keke" marjanen. erityisosaaminen paavalin kirjeet seurakunnille mun mielestä

        heittämään murrosikäisiä poikia saatanalle.


      • K.M.
        paul54 kirjoitti:

        Kyllä mun suosikkipuhuja on keijo "keke" marjanen. erityisosaaminen paavalin kirjeet seurakunnille mun mielestä

        Plajon kiitoksia!


    • kuulia.

      paras on Tauno Kantola Oulunslosta.

      Hän niin vakuuttava ja oikein uskomassa.

      Huonoja ei ole

      • todellinenpuhuja22

        eikös tämä huijaripuhuja huijannut wincapitassa kymmeniä tuhansia uskovaisten seurakuntalaisten rahoja......


    • Timperin poika

      Heittää arpaa ja kun se tulee Jumalalta niin silloin kai vastaus olis Pyhä Henki !!!!

    • suaari

      Aikoinaan HS oli paras ja VSu oli toiseksi paras. Muita hyviä olivat EiKim ja ER.

      • Nikkarin poika

        Saaren suuri voitto oli kun hän Käänsi seurakunnan pään uskomaan että avioero olisi syntiä....
        Rakkaudesta höpisi kuin kulkukissa sillin perään naukuu...


      • eeeeeerer
        Nikkarin poika kirjoitti:

        Saaren suuri voitto oli kun hän Käänsi seurakunnan pään uskomaan että avioero olisi syntiä....
        Rakkaudesta höpisi kuin kulkukissa sillin perään naukuu...

        vakas ei tohdi enää kirjoitaa omalla nimimerkillään muttakirjoituksesta paistaa kuka on asialla,,


      • etsivä-xxx
        eeeeeerer kirjoitti:

        vakas ei tohdi enää kirjoitaa omalla nimimerkillään muttakirjoituksesta paistaa kuka on asialla,,

        ei sieltä kuoleman verhon takaa enää kukaan kirjoittele ei omalla nimimerkillään eikä millään muullakaan. Vakas kuoli jo vuosia sitten noin vuonna 2010, eikä kerinnyt uutta liittoa käytännössä toteuttaa, mitä nyt paljon kirjoitteli kipuilustaan. Rauha hänelle. Hän oli kaikkia muita kirjoittajia kohtaan kohtelias ainakin niinä vuosina kun itse kirjoitelin hänen kanssaan samoihin aikoihin.

        Täällä vanha keskustelu, linkki memorial sivulle ei ole käytössä.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/9035027/vakas


    • nyt nousussa......

      pitää top10 listaa pikkärissä

    • Emme ota kantaa

      tuolla perusteella. Kaikki palvelevat omilla lahjoillaan.

      Vastaus - Keijo Nissilä.

      • Nikkarin poika

        Ihmistä; mutta palvonnan kohde tulisi olla ylhäältä eikä täältä maan päältä !!!


        Vasraus Pyhä henki....


      • kuulia..

        ei ole saatu mitään.

        Siksi ne niin pakanllisia ovat.


      • Nikkarin poika
        kuulia.. kirjoitti:

        ei ole saatu mitään.

        Siksi ne niin pakanllisia ovat.

        Sanoo PAKANA !!!


      • ei pakana.
        Nikkarin poika kirjoitti:

        Sanoo PAKANA !!!

        Kerrotko kuka ei ole pakana.


      • Nikkarin poika
        ei pakana. kirjoitti:

        Kerrotko kuka ei ole pakana.

        Palana on ei pakana !!!


    • Nikkarin poika

      Voiko etes sanoa että heikoin ; vaan mitätöin oli Heikki veljemme Saari !!!

      • Nikkarin poika

        Se helkkarin heiki sai seurakunnassamme aikaan sellaista vääryyttä etten tiedä kuin ainoastaan Daavidin joka on samoilla linjoilla...


      • yötyösyö
        Nikkarin poika kirjoitti:

        Se helkkarin heiki sai seurakunnassamme aikaan sellaista vääryyttä etten tiedä kuin ainoastaan Daavidin joka on samoilla linjoilla...

        sanottiin ainakin kotipuolessani, tuolla "Savon porstuassa", kirkon olevan ylt`ympär tulessa. Silloin 60-luvulla, kun olin lapsi, pidettiin arvossa sellaisia uskovaisia joilla oli ne "hengen erottamisen lahjat".
        Isänikin oli saarnamies. Tunsin paljon sen ajan saarnaajia. Olivat yleensä hyviä puhumaan. Oli sellaista "hengen paloa" puheissa, mitä nykyään harvemmin kuulee.

        Nykypuhujilla tuntuvat tekstiaiheetkin liikkuvan melko kapealla alalla. Liekö heillä pelko, että jos ei saarnaa tutusta ja turvallisesta Raamatun kohdasta, niin saarnaa kenties väärää oppia?
        Ennen puhujat myös puhuivat omista "psalmeistaan", omista elämänkokemuksistaan, parannuksen teosta, ym. Nämä aiheet olivat koskettavia, vaikka sanotaankin, että itsestään paha pappi saarnaa. Oli tunne, että puhuja on sanojensa takana.
        Tällaisista aiheista nykysaarnaajat eivät kai osaa kovin hyvin saarnatakaan, koska hyvin harvoin saarnamies on "ulkopuolelta lauman" parannuksen kautta vl-uskoon tullut.
        "Pahasta maailmasta" heillä ei ole juuri käsitystä, koska kaikki sukulaiset ja ystävät ja tuttavat ovat aina olleet uskovaisia, eikä "maailman lasten ja pilkkaajien" seurassa ole ollut edes luvallista olla.
        Ketä tällaiset saarnaajat herättävät? Vai joko ne "ovet katua vasten" on ulkopuolisilta suljettu niin, ettei enää tarvitse Herran kansaa lisätä?

        Muuten olen sitä mieltä, että Erkki Pirin saarnat ovat koskettavia. Millainen "hoitomies" lie hänkin 70-luvulla ollut, mutta onpa nyt uskaltautunut jopa Piippolan baariin syntisten seurakuntalaistensa seuraan!
        Isästäni vielä, "hoitomies" hänkin oli. Ainakin televisiosynnin takia puhutteli ihmisiä, ja muutenkin yömyöhään seuroissa viivyttiin. Välillä oli uskon asioista kiistelyäkin, kun oli väärää oppia saarnaava pappikin omine "lampaineen".
        Nythän televisiota katselevat kai kaikki vl-uskovaiset. Ainakin työtoverini katsovat innokkaasti telkkaria työpaikallani tai kotonaan netin kautta. Vielä 70-luvulla samat ihmiset sulkivat telkkarin yövuoron aikana tai käänsivät päänsä pois!
        Televisioasiaa on niin kovasti puitu vuosikymmenten aikana, ettei "johtomiehet" voikaan televisiota sallia "virallisesti" vielä pitkään aikaan. Vaikka miten "synnittömiä" tv-kanavia perustettaisiin. Minun nuoruudessani kun sanottiin, että liikkuva kuva ja ääni vaikuttavat erityisen kovasti ihmisen mieleen ja sitä kautta ovat turmiollisia!


      • Nikkarin poika
        yötyösyö kirjoitti:

        sanottiin ainakin kotipuolessani, tuolla "Savon porstuassa", kirkon olevan ylt`ympär tulessa. Silloin 60-luvulla, kun olin lapsi, pidettiin arvossa sellaisia uskovaisia joilla oli ne "hengen erottamisen lahjat".
        Isänikin oli saarnamies. Tunsin paljon sen ajan saarnaajia. Olivat yleensä hyviä puhumaan. Oli sellaista "hengen paloa" puheissa, mitä nykyään harvemmin kuulee.

        Nykypuhujilla tuntuvat tekstiaiheetkin liikkuvan melko kapealla alalla. Liekö heillä pelko, että jos ei saarnaa tutusta ja turvallisesta Raamatun kohdasta, niin saarnaa kenties väärää oppia?
        Ennen puhujat myös puhuivat omista "psalmeistaan", omista elämänkokemuksistaan, parannuksen teosta, ym. Nämä aiheet olivat koskettavia, vaikka sanotaankin, että itsestään paha pappi saarnaa. Oli tunne, että puhuja on sanojensa takana.
        Tällaisista aiheista nykysaarnaajat eivät kai osaa kovin hyvin saarnatakaan, koska hyvin harvoin saarnamies on "ulkopuolelta lauman" parannuksen kautta vl-uskoon tullut.
        "Pahasta maailmasta" heillä ei ole juuri käsitystä, koska kaikki sukulaiset ja ystävät ja tuttavat ovat aina olleet uskovaisia, eikä "maailman lasten ja pilkkaajien" seurassa ole ollut edes luvallista olla.
        Ketä tällaiset saarnaajat herättävät? Vai joko ne "ovet katua vasten" on ulkopuolisilta suljettu niin, ettei enää tarvitse Herran kansaa lisätä?

        Muuten olen sitä mieltä, että Erkki Pirin saarnat ovat koskettavia. Millainen "hoitomies" lie hänkin 70-luvulla ollut, mutta onpa nyt uskaltautunut jopa Piippolan baariin syntisten seurakuntalaistensa seuraan!
        Isästäni vielä, "hoitomies" hänkin oli. Ainakin televisiosynnin takia puhutteli ihmisiä, ja muutenkin yömyöhään seuroissa viivyttiin. Välillä oli uskon asioista kiistelyäkin, kun oli väärää oppia saarnaava pappikin omine "lampaineen".
        Nythän televisiota katselevat kai kaikki vl-uskovaiset. Ainakin työtoverini katsovat innokkaasti telkkaria työpaikallani tai kotonaan netin kautta. Vielä 70-luvulla samat ihmiset sulkivat telkkarin yövuoron aikana tai käänsivät päänsä pois!
        Televisioasiaa on niin kovasti puitu vuosikymmenten aikana, ettei "johtomiehet" voikaan televisiota sallia "virallisesti" vielä pitkään aikaan. Vaikka miten "synnittömiä" tv-kanavia perustettaisiin. Minun nuoruudessani kun sanottiin, että liikkuva kuva ja ääni vaikuttavat erityisen kovasti ihmisen mieleen ja sitä kautta ovat turmiollisia!

        Oli minun mielestäni selkein saarnaaja;; niin se hengen eroittelu.
        Miksei saari eroitellut omaa henkeään, toisissa vain näki hengen vikaa muttei itsessään !!!!


      • teteterwrw
        Nikkarin poika kirjoitti:

        Se helkkarin heiki sai seurakunnassamme aikaan sellaista vääryyttä etten tiedä kuin ainoastaan Daavidin joka on samoilla linjoilla...

        heikki saari oli uskomassa loppuun asti.. ja sai taodistuksen että hänen sieluns kelpasi jumalalle.. ei tarvi haukkua kuolleita eikä elävikään täällä..palstalla joku sukulainen saattaa nostaa syytteen,, mitäs sitten teette,,


      • Nikkarin poika
        teteterwrw kirjoitti:

        heikki saari oli uskomassa loppuun asti.. ja sai taodistuksen että hänen sieluns kelpasi jumalalle.. ei tarvi haukkua kuolleita eikä elävikään täällä..palstalla joku sukulainen saattaa nostaa syytteen,, mitäs sitten teette,,

        Pystyn todistamaan sanani !!!!


      • Piikainen piispa
        teteterwrw kirjoitti:

        heikki saari oli uskomassa loppuun asti.. ja sai taodistuksen että hänen sieluns kelpasi jumalalle.. ei tarvi haukkua kuolleita eikä elävikään täällä..palstalla joku sukulainen saattaa nostaa syytteen,, mitäs sitten teette,,

        Seurakunnalla todistus niin se ei poista sitä tosiasiaa että hän petti koko seurakuntamme opetuksillaan !!!


      • No_joo_us-
        teteterwrw kirjoitti:

        heikki saari oli uskomassa loppuun asti.. ja sai taodistuksen että hänen sieluns kelpasi jumalalle.. ei tarvi haukkua kuolleita eikä elävikään täällä..palstalla joku sukulainen saattaa nostaa syytteen,, mitäs sitten teette,,

        kossahan se Heikki Saari tiettävästi kuoli, Mutta saarnattuaan puoli vuosisataa ja sitten omasta mielestään kasvettuaan Jumalan vertaiseksi hän 1970-luvulal kylvi JUmalan valtakuntaan suurta saastaa ja tuhoa, josta kaikesta kärsmme nyt vielä 40 vuoden kuluttuakin. Miksi sitä kenenkään kannattaa kuvitella olevansa jotakin?


      • heikkoveli
        yötyösyö kirjoitti:

        sanottiin ainakin kotipuolessani, tuolla "Savon porstuassa", kirkon olevan ylt`ympär tulessa. Silloin 60-luvulla, kun olin lapsi, pidettiin arvossa sellaisia uskovaisia joilla oli ne "hengen erottamisen lahjat".
        Isänikin oli saarnamies. Tunsin paljon sen ajan saarnaajia. Olivat yleensä hyviä puhumaan. Oli sellaista "hengen paloa" puheissa, mitä nykyään harvemmin kuulee.

        Nykypuhujilla tuntuvat tekstiaiheetkin liikkuvan melko kapealla alalla. Liekö heillä pelko, että jos ei saarnaa tutusta ja turvallisesta Raamatun kohdasta, niin saarnaa kenties väärää oppia?
        Ennen puhujat myös puhuivat omista "psalmeistaan", omista elämänkokemuksistaan, parannuksen teosta, ym. Nämä aiheet olivat koskettavia, vaikka sanotaankin, että itsestään paha pappi saarnaa. Oli tunne, että puhuja on sanojensa takana.
        Tällaisista aiheista nykysaarnaajat eivät kai osaa kovin hyvin saarnatakaan, koska hyvin harvoin saarnamies on "ulkopuolelta lauman" parannuksen kautta vl-uskoon tullut.
        "Pahasta maailmasta" heillä ei ole juuri käsitystä, koska kaikki sukulaiset ja ystävät ja tuttavat ovat aina olleet uskovaisia, eikä "maailman lasten ja pilkkaajien" seurassa ole ollut edes luvallista olla.
        Ketä tällaiset saarnaajat herättävät? Vai joko ne "ovet katua vasten" on ulkopuolisilta suljettu niin, ettei enää tarvitse Herran kansaa lisätä?

        Muuten olen sitä mieltä, että Erkki Pirin saarnat ovat koskettavia. Millainen "hoitomies" lie hänkin 70-luvulla ollut, mutta onpa nyt uskaltautunut jopa Piippolan baariin syntisten seurakuntalaistensa seuraan!
        Isästäni vielä, "hoitomies" hänkin oli. Ainakin televisiosynnin takia puhutteli ihmisiä, ja muutenkin yömyöhään seuroissa viivyttiin. Välillä oli uskon asioista kiistelyäkin, kun oli väärää oppia saarnaava pappikin omine "lampaineen".
        Nythän televisiota katselevat kai kaikki vl-uskovaiset. Ainakin työtoverini katsovat innokkaasti telkkaria työpaikallani tai kotonaan netin kautta. Vielä 70-luvulla samat ihmiset sulkivat telkkarin yövuoron aikana tai käänsivät päänsä pois!
        Televisioasiaa on niin kovasti puitu vuosikymmenten aikana, ettei "johtomiehet" voikaan televisiota sallia "virallisesti" vielä pitkään aikaan. Vaikka miten "synnittömiä" tv-kanavia perustettaisiin. Minun nuoruudessani kun sanottiin, että liikkuva kuva ja ääni vaikuttavat erityisen kovasti ihmisen mieleen ja sitä kautta ovat turmiollisia!

        Joo, siunauksellista, heikomman mukaan tiätysti.


      • yötyösyö
        yötyösyö kirjoitti:

        sanottiin ainakin kotipuolessani, tuolla "Savon porstuassa", kirkon olevan ylt`ympär tulessa. Silloin 60-luvulla, kun olin lapsi, pidettiin arvossa sellaisia uskovaisia joilla oli ne "hengen erottamisen lahjat".
        Isänikin oli saarnamies. Tunsin paljon sen ajan saarnaajia. Olivat yleensä hyviä puhumaan. Oli sellaista "hengen paloa" puheissa, mitä nykyään harvemmin kuulee.

        Nykypuhujilla tuntuvat tekstiaiheetkin liikkuvan melko kapealla alalla. Liekö heillä pelko, että jos ei saarnaa tutusta ja turvallisesta Raamatun kohdasta, niin saarnaa kenties väärää oppia?
        Ennen puhujat myös puhuivat omista "psalmeistaan", omista elämänkokemuksistaan, parannuksen teosta, ym. Nämä aiheet olivat koskettavia, vaikka sanotaankin, että itsestään paha pappi saarnaa. Oli tunne, että puhuja on sanojensa takana.
        Tällaisista aiheista nykysaarnaajat eivät kai osaa kovin hyvin saarnatakaan, koska hyvin harvoin saarnamies on "ulkopuolelta lauman" parannuksen kautta vl-uskoon tullut.
        "Pahasta maailmasta" heillä ei ole juuri käsitystä, koska kaikki sukulaiset ja ystävät ja tuttavat ovat aina olleet uskovaisia, eikä "maailman lasten ja pilkkaajien" seurassa ole ollut edes luvallista olla.
        Ketä tällaiset saarnaajat herättävät? Vai joko ne "ovet katua vasten" on ulkopuolisilta suljettu niin, ettei enää tarvitse Herran kansaa lisätä?

        Muuten olen sitä mieltä, että Erkki Pirin saarnat ovat koskettavia. Millainen "hoitomies" lie hänkin 70-luvulla ollut, mutta onpa nyt uskaltautunut jopa Piippolan baariin syntisten seurakuntalaistensa seuraan!
        Isästäni vielä, "hoitomies" hänkin oli. Ainakin televisiosynnin takia puhutteli ihmisiä, ja muutenkin yömyöhään seuroissa viivyttiin. Välillä oli uskon asioista kiistelyäkin, kun oli väärää oppia saarnaava pappikin omine "lampaineen".
        Nythän televisiota katselevat kai kaikki vl-uskovaiset. Ainakin työtoverini katsovat innokkaasti telkkaria työpaikallani tai kotonaan netin kautta. Vielä 70-luvulla samat ihmiset sulkivat telkkarin yövuoron aikana tai käänsivät päänsä pois!
        Televisioasiaa on niin kovasti puitu vuosikymmenten aikana, ettei "johtomiehet" voikaan televisiota sallia "virallisesti" vielä pitkään aikaan. Vaikka miten "synnittömiä" tv-kanavia perustettaisiin. Minun nuoruudessani kun sanottiin, että liikkuva kuva ja ääni vaikuttavat erityisen kovasti ihmisen mieleen ja sitä kautta ovat turmiollisia!

        Ohhoh! Tulinpa tänä iltana pitkästä aikaa kurkkimaan tämän palstan antia. Huomasin, että joku on kaivanut tämän minun vuosien takaisen kirjoitukseni tänne.
        Vierailin aikoinani tällä palstalla melko aktiivisesti. Etupäässä lueskelin toisten kirjoituksia, mutta joskus innostuin kirjoittelemaan itsekin, jos aihe sattui olemaan kiinnostava. Eri nimimerkeillä kyllä aina, ja jopa riimejäkin! ( vähän erilaisia kuin tämä nimim. Eino Leino ) Silloin yötyö söi minuakin, joten siksi kai tuo nimimerkki tuossa kirjoituksessani.
        Silloin vuonna 2006, kun aloittelin palstavierailuni, täällä oli asiallisempi meininki kirjoittelussa. Näin oli myös v. 2009.
        Nykyään kun olen silloin tällöin käväissyt lukaisemassa näitä palstapläjäyksiä, olen huomannut, etten ole menettänyt mitään, koska noita alatyylisiä toisten palstalaisten haukkumisia ei viitsi edes lukea, saati kommentoida.
        Hahaa! Oikein kieroutuneilla aivoilla varustettuna ajattelen jopa, että nämä alatyylisiä kirjoituksia tänne kirjoittelevat kaverit tekevät suuren palveluksen vl-uskolle, kun monikaan entinen tai nykyinen vl-uskovainen ei enää halua tämmöisellä palstalla vierailla.
        Joskus ennen vanhaan tällä palstalla saattoi ihan herkistyäkin, kun oli koskettavia muistelmia ja jopa ihan hartauskirjoituksiakin kirjoittelevia palstalaisia.
        Ja tulihan tällä palstalla tuloksiakin, kun paljastui mm. hoitokokousjulmuuksia ym. ihmisten kokemia vääryyksiä, joista oli vaiettu vuosikymmenien ajan.
        Kirjoittelu tällä palstalla kohensi myös taitoani kirjoittaa mielipiteitä! Nytpä olen taantunut siinäkin asiassa, vaikka nykyisin ei tälle palstalle kirjoittelu vaatisi suurempia asiallisuuksia ja miettimisiä. Olkoon...


      • Totuusminunmielestäni

        Sinulta yötyösyö tulee hyviä kommentteja! Nämä vapaat palstat yleensäkin saastuvat roskista ihan niin kuin luontokin. Keskusteluhaluiset ihmiset ovat onneksi löytäneet sopivampia paikkoja.


    • Äitiliiini**

      se saarnamies, joka julistaa seurakunnalleen evankeliumin ilosanomaa, eikä käytä julistamiskeinona ensimmäisen kiven heittämistä niin että seurat lähinnä muuttuvat kivenheittotapahtumiksi.

      Hän varmaan myös sallii seurakuntaväelleen oman sydämen ja ajatusten tutkiskelun ja myös eriävien pohdiskelujen esiin tuomisen ja luo keskustelulle vapaan turvallisen ilmapiirin.

      • henkeäollapitää

        Vääksyssä oli aikoinaan rehtori, jolla oli tulenpalavia puhuttelevia saarnoja, nimeä en muista....


      • Oretna2

        Hän oli Jaakko Suomala.


    • kuolleet ovat

      parhaita: he ovat nähneet mihin helvettiin vl-opetus lopulta johtaa

    • K u u l i j a

      puhuu loogisesti luetusta tekstistä

    • vesijärven rannalta

      nuo Lahden seudun hoitomiehet srk:oon rankkingissa hyvin?

    • OM Paakkula

      Weha ja Lyyleri

      Weha ei vastaa mihin kysyytään ja heittää aina samat liirum laarumit ymmärätämättä itsekään mitä kirjoittaa.
      Kokeumusta Thaikku lähetystyöstä.

      Lyyleri puolustelee siunauksellisia hoitokokouksia ja ohjaa kaltoin kohdellut pyytelemään anteeksi heitä rikkoneita vastaan. Tekeytyy välillä muistamattomaksi.

      Lyyleristä ensimmäinen naispuhuja - opetellut SRK liturgian varsin hyvin.

      • lyyleri

        Sinäkö minuun luottaisit ??Kiitos luottamuksesta.!


      • srk-äiti

      • Nikkarin poika

      • Maallikkopuhuvainen

    • todellinepuhuja22

      Jari Kupsala Oulunsalosta, ainoa todellinen uskonmies

    • saarnamiessaapelätä

      "Nykypuhujilla tuntuvat tekstiaiheetkin liikkuvan melko kapealla alalla. Liekö heillä pelko, että jos ei saarnaa tutusta ja turvallisesta Raamatun kohdasta, niin saarnaa kenties väärää oppia?"
      -
      Tässä on hyvin paljon perää. Saarnamiehet seuraavat mediaa ja tätä palstaa. Kieli keskellä suuta saa puhua, että ei vahingossa sano laitamilta mitään väärää, josta media ottaa heti kiinni.

    • dsefghjkl

      Parhaita puhujia Valde Palola ja Jyrki Rauhala. Heikoin puhuja on ylivoimaisesti Matti Lääkkö.

    • Ääni.Jyväskylän.ry.ltä

      Rovasti Niilo Hintikka on ylivoimainen! Sitten tullee piiiiiiiiiiitkä väli.
      Ja sitten loput puhuvaiset.

    • xxxxcvgb

      ""Parhaita puhujia Valde Palola ja Jyrki Rauhala. Heikoin puhuja on ylivoimaisesti Matti Lääkkö.""

      Olen kanssasi samaa mieltä ainakin Lääkön kohdalla, sillä hänellä on niin suppea kuva Jumalan valtakunnasta, että vain me.

    • KaidanTienKulkeja

      Eipä taida enää LaatikkaPekka olla enää hengissä, piti 50 luvulla hyviä seuroja.
      Nykyisistähän on ylivoimaisin Jussi Pellikka, olen kuunnellut hänen saarnansa youtubessa ja vaikutuin uskonsa puhtaudesta ja ajstuksen ja sanan kirkkaudesta.

      • Puurotvellit

        Eikös Jussi Pellikka ole vapis?


    • f446hh7789

      Todella Matti Lääkkö on kadottanut Kristus-evankeliumin ja tilalle saattanut seurakunta-evankeliumin!

    • Matti Määttä on hyvämuistisin fraasien saarnaaja

    • Armo.Kerjäläinen

      Vieläkö tosiaan LaatikkaPekka panee kynttä ketoon, kuka tietää? Jussihan ei ole veeälliä, ei liene älliä lainkaan.

    • Voimallinen.julistus

      Pertsa on paras. Late huonoin.

    • ryeronnut73

      aika moni näistä puhujista on huijareita.
      Puhutaan hienosti, ja pöllitään muilta seurakuntalaisilta rahat............

    • ryeronnut73

      voitaisiin paremmin keskustella kuka näistä puihujista on eniten kaatanut seurakuntalaisia punkkaan, ja kenellä on eniten aviottomia lapsia, eikös se ole joillakin saarnamiehillä ollut tapana testata onko nuori neiti kelvollinen saamaan kunnon aviomiehen.

    • Mattionsurkein

      Paras ja rohkein raamatun selittäjä, siis saarnaaja, on Mika Kallunki.
      Ehdottomasti turhanpäiväisin fraasien generaattori on Matti Määttä.

    • Katsoloppua

      Korvasyyhyn mukaan saarnaaminen on ihmiselle mieluista kuunneltavaa. Mutta mikä on lopputulos?

      • KoskahanKuulemme_Sitä

        Nenänkutinan mukaan saarnaaminen se vasta on haastavaa.


      • Pyhä.Esinahka.69
        KoskahanKuulemme_Sitä kirjoitti:

        Nenänkutinan mukaan saarnaaminen se vasta on haastavaa.

        Jos munankarva on mennyt esinahan väliin niin se kikkelikutina vasta haastavaa onkin saarnamiehelle...


    • Pitäisi järjestää viralliset saarnaamiskilpailut ainakin SM-tasolla. Jokohan on toimitsijoita ja tuomareita koulutettu kisoihin?

    • antilesta886

      Asianajaja Eero Hyytinen.
      Pedofiilisotkun selvitysmies

      • HuhujaKaikenlaisia

        Hyytisen ja Voittosen johdolla julistettiin hyvin arkaluontoinen selvitys salaiseksi 40-vuodeksi ,koska vielä elossa olevia vl-liikkeessä arvostettuja on todennäköisesti ja huhujen mukaan mukana. Olisi fiasko jos palajstuisi että tunkion päältä istuvaiset olivat heille saarnaamassa ja monet julmia susia. Samalla rikoseoikeullisesti pääsevät livahtamaan.


    • Kekekekekekekeke

      Keke on paras. Erkkipappi paskin.

    • Muisteloja

      Media kyseli 1970-luvulla suviseuroissa, että kuka on pääpuhuja täällä. Vastaus oli Jeesus Kristus.

    • Leuhkimpia

      ovat Pekka Syrjäniemi ja Heikki Kankkonen.

      Parhaasta päästä lienee Matti Taskila.

    • etsivä-xxx

      Ketä tällaiset saarnaajat herättävät? Vai joko ne "ovet katua vasten" on ulkopuolisilta suljettu niin, ettei enää tarvitse Herran kansaa lisätä?

      Tähän sanoisin taas jälleen kerran, että ei ole luettu sitä Raamattua ollenkaan. Ei siinä lainatussa jakeessa, missä puhutaan ovet suljettu katua vasten, ole ollenkaan kyse siitä että estettäsiin pääsy Herran huoneeseen. Lukekaa nyt hyvät ihmiset mistä saarnaajan kirja siinä kohden puhuu. Ei se seurakunta ole siellä sisällä, vaan se onneton vanha ihminen on yksin kotonaan eikä enää kuule elämän (siis Luojan luoman maailman ja luonnon) ääniä. Saarnaajan kirjat kaikki kokonaisuutena kertovat ihmisen elämän turhuudesta. ihmeellistä että vl saarnoissa kaikki tuntuu muuttuvan siitä mitä oikeasti on kirjoitettu joksikin ihmeelliseksi seurakuntaopiksi. Koko raamattu ei sitä käsittele vaan ainoastaan tietyt osat.

      Tämä on tämäkin päivän vanhuksen kohtalo tässä "kotihoidon" ihannemaassa.

      Otan ensin sen Biblian kohdan ja sitten 1933/38 käännöksen jota pidetään alkuperäistekstille uskollisimpana ja sitten vielä 1992 .

      1 Ajattele Luojaas nuoruudessas, ennenkuin pahat päivät tulevat, ja vuodet lähestyvät, koskas olet sanova: ei ne minulle kelpaa;
      2 Ennenkuin aurinko ja valkeus, kuu ja tähdet pimiäksi tulevat, ja pilvet tulevat jälleen sateen jälkeen,
      3 Silloin koska vartiat huoneessa värisevät, ja väkevät notkistavat itsensä, ja jauhajat ovat joutilaina, että he harvaksi tulleet ovat, ja näkö tulee pimiäksi akkunan lävitse;
      4 Ja ovet katua vastaan suljetaan, niin että myllyn ääni vaikenee, ja hän heräjää linnun ääneen, ja kaikki veisun tyttäret vaipuvat.
      5 Niin että kukkulat pelkäävät ja vapiset tiellä; koska mandelpuut kukoistavat, ja heinäsirkat raskaaksi tulevat, himo katoo; sillä ihminen menee sinne, joissa hänen ijankaikkisesti oleman pitää, ja itkijät käyvät ympäri katuja;
      6 Ennnenkuin hopiaside katkee, ja kultalähde juoksee ulos, ja ämpäri ravistuu lähteen tykönä, ja ratas menee rikki kaivon tykönä;
      7 Sillä multa pitää jälleen maahan tuleman, niinkuin se ollut on, ja henki pitää jälleen tuleman Jumalan tykö, joka sen antanut on.

      1933/38
      1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:
      2 "Nämä eivät minua miellytä"; ennenkuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin-
      3 jolloin huoneen vartijat vapisevat ja voiman miehet käyvät koukkuisiksi ja jauhajanaiset ovat joutilaina, kun ovat menneet vähiin, ja akkunoista-kurkistelijat jäävät pimeään,
      4 ja kadulle vievät ovet sulkeutuvat ja myllyn ääni heikkenee ja noustaan linnun lauluun ja kaikki laulun tyttäret hiljentyvät;
      5 myös peljätään mäkiä, ja tiellä on kauhuja, ja mantelipuu kukkii, ja heinäsirkka kulkee kankeasti, ja kapriisinnuppu on tehoton; sillä ihminen menee iankaikkiseen majaansa, ja valittajat kiertelevät kaduilla-
      6 ennenkuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy ja vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä särkyneenä putoaa kaivoon.
      7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

      1992
      1 Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, jotka eivät sinua miellytä, [Ps. 71:17, Ps. 119:9]
      2 ennen kuin auringon valo, kuu ja tähdet himmenevät ja sadetta seuraavat yhä uudet pilvet.
      3 Silloin talon vartijat vapisevat, soturit painuvat kumaraan ja jauhajanaiset, vähiin käyneet, ovat jouten. Ikkunoista kurkistelijat jäävät pimeään,
      4 kadun kaksoisportit suljetaan, myllyn ääni heikkenee ja ohenee linnunlaulun kaltaiseksi ja laulun kaikki kaiut vaimenevat.
      5 Silloin myös pelätään mäkiä ja tie on täynnä kauhuja. Mantelipuu kukkii ja heinäsirkka ahmii vatsansa täyteen ja kapriksen nuput puhkeavat, mutta ihminen menee iäiseen majaansa ja valittajat kiertävät kujia.
      6 Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy, ennen kuin vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä putoaa särkyneenä kaivoon.
      7 Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut. [1. Moos. 3:19 ]

      • etsivä-xxx

        oikea kohta puhua suljetusta ovesta on
        Matteus 25
        Viisaat ja tyhmät morsiusneidot
        1 "Silloin taivasten valtakunta on oleva tällainen. Oli kymmenen morsiusneitoa, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. [Luuk. 12:35,36]
        2 Viisi heistä oli tyhmää ja viisi viisasta.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät varanneet mukaansa öljyä.
        4 Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian.
        5 Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat.
        6 Mutta keskellä yötä kuului huuto: 'Ylkä tulee! Menkää häntä vastaan!' [Ilm. 19:7]
        7 Silloin kaikki morsiusneidot heräsivät ja panivat lamppunsa kuntoon.
        8 Tyhmät sanoivat viisaille: 'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'
        9 Mutta viisaat vastasivat: 'Emme me voi, ei se riitä meille kaikille. Menkää ostamaan kauppiailta.'
        10 Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.
        11 Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' [Matt. 7:21-23; Luuk. 13:25-30]
        12 Mutta hän vastasi: 'Totisesti, minä en tunne teitä.'
        13 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä. [Matt. 24:42; Luuk. 12:40 ]


      • EevaVl

        Lutherkin selittää juuri noin että se kuvaa ihmisen vanhenemista (myllyn ääni vaikenee kun ihmisen kuulo huonontuu jne,). Kun ei Pyhä Henki ole avaamassa enää vl-puhujille Raamtun Sanaa niin se on sekoilua ja oman väärän opin ja srk-hengen valtaamaa.

        Pahinta on että nuoretkin opetetaan tuohon harhaan. Vanhemmat on jo niin aivopesty että heitä ei montakaan enää oikealle tielle saa ohjattua.

        Kauhea on väärien opettajien tila kerran Istuimen edessä.


      • etsivä-xxx kirjoitti:

        oikea kohta puhua suljetusta ovesta on
        Matteus 25
        Viisaat ja tyhmät morsiusneidot
        1 "Silloin taivasten valtakunta on oleva tällainen. Oli kymmenen morsiusneitoa, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. [Luuk. 12:35,36]
        2 Viisi heistä oli tyhmää ja viisi viisasta.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät varanneet mukaansa öljyä.
        4 Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian.
        5 Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat.
        6 Mutta keskellä yötä kuului huuto: 'Ylkä tulee! Menkää häntä vastaan!' [Ilm. 19:7]
        7 Silloin kaikki morsiusneidot heräsivät ja panivat lamppunsa kuntoon.
        8 Tyhmät sanoivat viisaille: 'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'
        9 Mutta viisaat vastasivat: 'Emme me voi, ei se riitä meille kaikille. Menkää ostamaan kauppiailta.'
        10 Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.
        11 Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' [Matt. 7:21-23; Luuk. 13:25-30]
        12 Mutta hän vastasi: 'Totisesti, minä en tunne teitä.'
        13 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä. [Matt. 24:42; Luuk. 12:40 ]

        Kiitos XXX.
        Sinulla oli rohkeuttaa "tarttua pässiä sarvista" ja tuoda Raamatun sanoma esille, sekä seilttää se oikein, sekä lyhyesti.

        Tuo neitseden viimeinen jae käytännössä on yksi Raamatun merkityksellisimpiä, jos ajatellaan pelastusta.

        "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

        Jeesus antoi meille merkit, ja niiden täyttyminen on jo hyvässä käynnissä.

        Kes.


    • kuulijanaryllä

      kuinka moni näistä puhujista on sekaantunut pedofiiliskandaaliin ?

    • Ilpo Mehto Konneveden Hänniskylältä on paras saarnamies ellei Jeesusta lasketa.

    • Minusta

      Jussi Pellikka Kempeleestä on saarnamiehenä aivan omaa luokkaansa. Hän osaa puhua kokonaisen tunnin sanomatta mitään.

    • ViidenMinsanMies

      Kuka on VL- puhujista nopein?
      Joskus olin kuunetelemassa sanaa, joka kesti alku- ja loppurukouksineen 5 min.
      Mikä mahtaa olla VL- puhujien saarnojen pituusennätys? Onko joku ylittäny 3 tuntia?

    • Anonyymi

      Tauno Kantola oulunsalo, alias Huijari-Tane, sai puhuttua seurakuntalaisilta rahaa :)
      Huijaripuhujien karismaa, joten nostetaan puhujapöntön kärkipäähän.

    • Anonyymi

      Olavi "hoitomies" Voittonen.
      Ehdottomasti!

    • Anonyymi

      Mix nykyset puhuvaisveljet ei saarnaa yhtä väkevästi kuin oppiisämme lars levi laestaadius?
      kyll synti pitää saarnata synnix ja käyttää sitä larssin kieltä niinku esmes äpäräperkeleetkyykäärmesikiöt
      Mukava näky se on kun seura väen posket punottaa väkevän julistuksen jäljiltä

    • No tietennii se Puhveli.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikki ne vl-västäräkkipapit jotka muuttaa sillä silmänräpäyksellä opetustaan kun paavi Olavi antaa uudet ohjeet.

      Kuten silloin kun Olavi kielsi kirjoitetussa tekstissä synninpääsötn julistuksen (Synnit on anteeksi Jeesuksen Nimessä ja Veressä) kun joku voi vahingossa muka tulla uskoon.

      Kaikki aiemmin kirjoitetut tekstit sisälsivät tietysti ko. synninpäästön, jota aiemmin kaikki vl-papit toteuttivat.

      Koska Olavin mielestä sellaiset ovat siis väärässä opissa eivätkä ole siis vl-opin mukaan päässeet perille...

      Odotellaan uusia Olavin kotkotuksia jotka taas heittää Raamatun totuuksia romukoppaan ja ...vl-papit taas keikuttelee lipereitään uuteen suuntan.

      • Anonyymi

        Näin kristittynä VL;ä seuraavana teologina ja puheita Radiosta kuuntelevana, on yksi todella Pyhä puhuja.
        Se on Mikko Kälkäjä.
        Hän tuntee jopa Jeesuksenkin.
        Heikoimpia teologeina on Jukka Kolmonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kristittynä VL;ä seuraavana teologina ja puheita Radiosta kuuntelevana, on yksi todella Pyhä puhuja.
        Se on Mikko Kälkäjä.
        Hän tuntee jopa Jeesuksenkin.
        Heikoimpia teologeina on Jukka Kolmonen.

        Jep jep. viime kesänä kuulin Mikko Kälkäjän saarnaa ja piti oikein nousta istualleen että kuuluupa kerrankin nöyrän kristityn puhetta vl-tuutista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep jep. viime kesänä kuulin Mikko Kälkäjän saarnaa ja piti oikein nousta istualleen että kuuluupa kerrankin nöyrän kristityn puhetta vl-tuutista,

        niimpä ku itsekkiin olisit nöyrä


    • Anonyymi

      Antti Kiuru is best. Yh yh yh

      • Anonyymi

        Minäkin kannatan Anaa, yh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kannatan Anaa, yh

        Jos Antti vielä elää , niin on jo ainakin 90 v.


    • Anonyymi

      Jussi Halla-aho!

    • Anonyymi

      Täh, onks Mestari vellu?
      Sopivan kuivakka luonteeltaan kyllä.
      Se lehtolapsikin sopii velluiluun.

    • Anonyymi

      Tauno Kantola Oulunsalosta ehdottomasti

    • Anonyymi

      No mää sanosin, jotta Leppäsen Mari.
      Sillo isommat munat ku SRK:n herroilla konsanaan

    • Anonyymi

      Jussi Pellikka on ....Lenna Pellikan manttelinperijä.

    • Anonyymi

      Tuolta alusta asti lueskelin kirjoituksia ja taas huomasin, ettei tänne kannata kommentoida mitään. Ihan on hukkaan heitettyä aikaa ! Kunpa edes ensin ajattelisitte mitä kirjaatte tänne !? Ihan turhaa höpötystä, kun ette tiedä asioista paljoakaan !!!
      LOPETTAKAA !!!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Reino Rietas on aivan ihana kielimies. Tekee kotikäyntejä.

    • Anonyymi

      Kuivasen Olli on kans hyvä. Sillä on kotonaan pippurihylly hellan äärellä.
      Vinkkarit rutussa kiitää seurapaikasta toiseen.
      Hattulan virtausjuhlille kuulemma menossa seuraavaksi. Siellä tutut virpoo ja trullit kuiskii.
      Jutut viistossa...

    • Anonyymi

      Nykyisistä en tiedä, mutta taannoinen Kosolan Vihtori oli mielestäni paras.

    • Anonyymi

      Eiköhän se vode ole kuitenkin ykkönen, kaikessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe