RUKOUS SYNNINTEKIJÄN PUOLESTA
1.Joh.5:16-19
---
5:16 ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
5:17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
--
Rukousrohkeutta emme tarvitse vain itsemme puolesta, vaan myös veljiemme (sisartemme) puolesta.
Kristitytkään ei välty lankeemuksilta.
Syntiä vastaan taisteltaessa meidän on annettava toisillemme rukousapua, silloinkin, vaikka meiltä ei sitä pyydettäisi:
”Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon” (16). Jumala pelastaa syntisen ja antaa hänelle elämän".
On tosin syntiä, joka on kuolemaksi, eikä sellaiseen auta esirukouksemme.
Tukekaamme rukouksillamme niitä, jotka ovat ”kentässämme”. Näin vahvistamme heitä taistelussa pahan vallassa olevaa maailmaa vastaan.
Jumalasta syntyminen ei ole lopullinen ratkaisu kiusauksiin ja lankeemuksiin, vaan se edellyttää jatkuvaa valveilla oloa.
--
Kysymys
Ketähän Johannes tarkoittaa sanoessaan:
"On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava" (jae 16)?
Synti, joka on kuolemaksi, 1.Joh.5:16-19
46
585
Vastaukset
Virsi 315
--
1.
Valvoa mun, Jeesus, anna
aina ristis juurella
ja niin joka päivä kuolla
synneistäni kaikista.
Suo myös kuolla maailmasta,
kuolla itsestänikin,
että kaiken elämäni
sinulle vain eläisin.
2.
Auta, että ristin tiellä
kuljen askeleissasi.
Eksymästä, horjumasta
estä, Jeesus, jalkani.
Uskoa ja rakkautta,
toivoani lisää myös.
Anna voimaa kilvoitukseen,
täytä alkamasi työs.Heb. 10:28,29
"Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden
tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan
sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja
pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty,
ja pilkkaa armon Henkeä!"
Vanhassa Liitossa oli hirvittävän ankaria rangaistuksia lain rikkojille - ainakin, jos asiaa
arvioidaan nykyisen jumalattoman ajan mittapuulla ja sen pohjalta, mitä kuoleman
rangaistuksesta ylipäätään ajatellaan tämän ajan ns. sivistysvaltioissa.
Hebrealaiskirjeen kirjoittaja menee kuitenkin ankaruusasteikossa vielä pidemmälle:
Hän kysyy "kuinka paljoa ankaramman?"on rangaistava sitä, joka pitää epäpyhänä
"liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!".
Liiton veri ja armon Henki - eikö JUURI NIITÄ ole pilkattu tämän palstan keskusteluissa!
Meidän ihmisten tehtäväksi ei onneksi sentään ole annettu lausua kuolemantuomioita.
Siksi on paras jättää henkilötason johtopäätökset ja tuomion julistukset lausumatta.Myös Hebr.6:4-6 puhuu samasta asiasta.
--
6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
--
Kristityn tulee tehdä ero lankeemuksen ja luopumuksen välillä.
Kristitty on ”valistettu” ja hän on tullut osalliseksi Pyhästä Hengestä (4). Silti me hairahdumme monin tavoin (Jaakob 3:2).
Lasse Viren kaatui v. 1972 Olympiakisojen 10 000 metrin juoksussa. Hän ei jättänyt juoksuaan kesken, vaan nousi ja voitti olympiakullan uudella ME-ajalla.
Vaikka mekin kaatuilemme, niin saamme nousta ja jatkaa juoksuamme kohti voittopalkintoa.
Toisin on niiden, jotka luopuvat uskostaan. Heitä on mahdoton uudista parannukseen.
Riivaajahenget eivät yhdy seurakunnan yhteiseen tunnustukseen ”Jeesus on Herra” (1.Kor:12:3), vaan saattavat jopa kirota Jeesusta. (vrt. 1. Joh. 4:1-6).
Kristinusko on uskoa siihen, että Jeesus on Kristus ja että Jeesus on historiallinen henkilö, joka tuli tähän maailmaan. ”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme” (Joh.1:14).
Tästä perustavasta uskonlauselmasta lähtee henkien koetteleminen. Tämä annettiin jo ensimmäisellä vuosisadalla merkiksi: ”Ei kukaan voi sanoa: Jeesus olkoon Herra, paitsi Pyhässä Hengessä” (12:3). (Tämän uskontunnustuksen antoi Tuomaskin; Joh.20:28/Vrt. 1.Joh.5:20. Jokainen aito kristitty yhtyy tähän tunnustukseen.)
--
Minkähänlaisesta synnistä on kyse niiden kohdalla, jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden?Semper.Fidelis: "Meidän ihmisten tehtäväksi ei onneksi sentään ole annettu lausua kuolemantuomioita.
Siksi on paras jättää henkilötason johtopäätökset ja tuomion julistukset lausumatta".
--
Hebr. kirjeen 6. ja 10. luvuissa kerrotaan uskosta langenneista ja luopuneista henkilöistä, jotka tahallisesti ja jatkuvasti elävät synnissä, julkisesti häpäisevät Kristusta, pitävät halpana hänen vertaan ja pilkkaavat armon Henkeä.
Harva uskova joutuu kuitenkaan näin syvään paatumuksen tilaan.- Diana-ad-rem
Tapio522 kirjoitti:
Myös Hebr.6:4-6 puhuu samasta asiasta.
--
6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
--
Kristityn tulee tehdä ero lankeemuksen ja luopumuksen välillä.
Kristitty on ”valistettu” ja hän on tullut osalliseksi Pyhästä Hengestä (4). Silti me hairahdumme monin tavoin (Jaakob 3:2).
Lasse Viren kaatui v. 1972 Olympiakisojen 10 000 metrin juoksussa. Hän ei jättänyt juoksuaan kesken, vaan nousi ja voitti olympiakullan uudella ME-ajalla.
Vaikka mekin kaatuilemme, niin saamme nousta ja jatkaa juoksuamme kohti voittopalkintoa.
Toisin on niiden, jotka luopuvat uskostaan. Heitä on mahdoton uudista parannukseen.
Riivaajahenget eivät yhdy seurakunnan yhteiseen tunnustukseen ”Jeesus on Herra” (1.Kor:12:3), vaan saattavat jopa kirota Jeesusta. (vrt. 1. Joh. 4:1-6).
Kristinusko on uskoa siihen, että Jeesus on Kristus ja että Jeesus on historiallinen henkilö, joka tuli tähän maailmaan. ”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme” (Joh.1:14).
Tästä perustavasta uskonlauselmasta lähtee henkien koetteleminen. Tämä annettiin jo ensimmäisellä vuosisadalla merkiksi: ”Ei kukaan voi sanoa: Jeesus olkoon Herra, paitsi Pyhässä Hengessä” (12:3). (Tämän uskontunnustuksen antoi Tuomaskin; Joh.20:28/Vrt. 1.Joh.5:20. Jokainen aito kristitty yhtyy tähän tunnustukseen.)
--
Minkähänlaisesta synnistä on kyse niiden kohdalla, jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden?Jotka kääntyvät pois Jumalasta, kuten Paavali siirtyi palvomaan yhtä juutalaista henkilöä, ikäänkuin veljeään, naapurin poikaa.
Korottaen hänet herraksi ja jumalaksi.
Pitää olla jokin outohenki, joka tunnustaa herraksi tämän ilmestyskirjan muuttuneen Jeesus henkilön, josta sanotaan: Ikäänkuin teutastettu lammas, jolla on seitsemän silmää ja seitsemän sarvea, silmät ovat kuin tulenliekki ja jalat kuin vaskisorkat.
Varsinainen pikkuhirviö, joka uhoaa tulevansa järjestämän maanjäristyksiä ja polkenaan kaikki jalkoihinsa, sekä särkemään kaikkki kuin saviastiat. Kuka sitten kilvoittelunsa voittaa, tämä pikkuhirviö palkitsee, tekemällä hänestä pylvään jonnekin temppeliin ja sieltä ei pääse koskaan pois.
Tästä naurettavuudesta on pyhyys kaukana, varsinkin kun sen lihaa ja verta pitää vielä syödä. - Sirppisiiri
Tapio522 kirjoitti:
Semper.Fidelis: "Meidän ihmisten tehtäväksi ei onneksi sentään ole annettu lausua kuolemantuomioita.
Siksi on paras jättää henkilötason johtopäätökset ja tuomion julistukset lausumatta".
--
Hebr. kirjeen 6. ja 10. luvuissa kerrotaan uskosta langenneista ja luopuneista henkilöistä, jotka tahallisesti ja jatkuvasti elävät synnissä, julkisesti häpäisevät Kristusta, pitävät halpana hänen vertaan ja pilkkaavat armon Henkeä.
Harva uskova joutuu kuitenkaan näin syvään paatumuksen tilaan.harvassa sellaiset tapaukset, kun on oikeasti tultu uskoon, sitten luovuttu totaalisesti, ja kielletty Jumala? Paljon on varmasti taas "uskovia", jotka eivät ole koskaan uskoon tulleetkaan. Mutta tästä täydellisestä luopumisesta puheenollen tullaan jo Pyhän Hengen pilkan alueelle. Pyhän Hengen pilkka saa hyvin monenlaisia ilmenemismuotoja. Tänä viimeisenä pahana aikana saatana on laskeutunut alas taivaasta pitäen suurta vihaa tietäen, että sillä on vähän aikaa. Hän on tuhansien juonten mestari, ja tarkoituksena on ihmisten joutuminen ikuiseen kadotukseen. Mikä kaikki on sitten Pyhän Hengen pilkkaa, miten ja missä muodoissa ilmenee, minkälaisia käsiyyksiä itsekullakin on?
Semper.Fidelis: "Vanhassa Liitossa oli hirvittävän ankaria rangaistuksia lain rikkojille - ainakin, jos asiaa
arvioidaan nykyisen jumalattoman ajan mittapuulla ja sen pohjalta, mitä kuoleman
rangaistuksesta ylipäätään ajatellaan tämän ajan ns. "sivistysvaltioissa".
--
Niinpä!
Esim. Mooseksen laissa määrättiin kuolemanrangaistus ihmisen kuoliaaksi lyömisestä.
2. Moos. 20:13 sanoo: "Älä tapa."
Tämän käskyn Jumala antoi Siinailla.
Heti seuraavassa luvussa sanotaan kuolemanrangaistuksesta:
"Joka lyö ihmistä, niin että tämä kuolee, se rangaistakoon kuolemalla (2. Moos. 21:12).
Jumala siis asetti molemmat säädökset: Tappamisen kiellon ja kuolemanrangaistuksen tappamalla.
Eikö tässä ole joku ristiriita?
Kuka taitaisi tämän selittää?- Faktaa.
Tapio522 kirjoitti:
Semper.Fidelis: "Vanhassa Liitossa oli hirvittävän ankaria rangaistuksia lain rikkojille - ainakin, jos asiaa
arvioidaan nykyisen jumalattoman ajan mittapuulla ja sen pohjalta, mitä kuoleman
rangaistuksesta ylipäätään ajatellaan tämän ajan ns. "sivistysvaltioissa".
--
Niinpä!
Esim. Mooseksen laissa määrättiin kuolemanrangaistus ihmisen kuoliaaksi lyömisestä.
2. Moos. 20:13 sanoo: "Älä tapa."
Tämän käskyn Jumala antoi Siinailla.
Heti seuraavassa luvussa sanotaan kuolemanrangaistuksesta:
"Joka lyö ihmistä, niin että tämä kuolee, se rangaistakoon kuolemalla (2. Moos. 21:12).
Jumala siis asetti molemmat säädökset: Tappamisen kiellon ja kuolemanrangaistuksen tappamalla.
Eikö tässä ole joku ristiriita?
Kuka taitaisi tämän selittää?Kahdella eri jumalalla on yleensä erilaiset mielipiteet omine käsityksineen ja oikkuineen.
Sirppisiiri kirjoitti:
harvassa sellaiset tapaukset, kun on oikeasti tultu uskoon, sitten luovuttu totaalisesti, ja kielletty Jumala? Paljon on varmasti taas "uskovia", jotka eivät ole koskaan uskoon tulleetkaan. Mutta tästä täydellisestä luopumisesta puheenollen tullaan jo Pyhän Hengen pilkan alueelle. Pyhän Hengen pilkka saa hyvin monenlaisia ilmenemismuotoja. Tänä viimeisenä pahana aikana saatana on laskeutunut alas taivaasta pitäen suurta vihaa tietäen, että sillä on vähän aikaa. Hän on tuhansien juonten mestari, ja tarkoituksena on ihmisten joutuminen ikuiseen kadotukseen. Mikä kaikki on sitten Pyhän Hengen pilkkaa, miten ja missä muodoissa ilmenee, minkälaisia käsiyyksiä itsekullakin on?
Sirppisiiri: "Hän on tuhansien juonten mestari, ja tarkoituksena on ihmisten joutuminen ikuiseen kadotukseen".
---
Usein tätä "tuhansien juonten mestaria" on vaikea tunnistaa.
Saatanahan tekeytyy usein valkeuden enkeliksi (2.Kor. 11:14).
Jeesus kehoittaa meitä kavahtamaan vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksemme lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia (Matt. 7:15).
--
"Auta, oi Jeesus, suo katseesi loistaa
juonia kiusaajan paljastaen,
kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
kulkien vaatteissa valkeuden.
Suo, että henget mä ain erottaisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin"
(virsi 385:5).
-----
Nuorena poikana laitoin jänisansoja. Naamioin ansat huomaamattomiksi ja houkutukseksi panin heiniä ansalangan lähelle.
Pari jänistä tällä tavalla sainkin.
Samalla tavoin paholainen kiusaa ja yrittää eksyttää ihmistä.
Se rakentaa ja virittää ansan. Mikään ansa ei päällepäin näytä vaaralliselta. Eihän sinne kukaan silloin menisikään.
Paholaisen tekemä ansa on naamioitu viattoman näköiseksi ja lisäksi se on tehty jollakin kepulikonstilla houkuttelevaksi.
Mutta kun tähän ansaan astuu ja luulee saavansa palkinnon, niin toisin käy. Ansaa laukeaa ja olet loukussa.
Saalis on kiinni eikä pääse ulos.
Kiusaaja on mestarillinen tuntemaan ihmisten heikkoudet. Hän osaa rakentaa jokaiselle sopivan ansan.
Hän osaa hyökätä myös oikealla hetkellä ja suunnalta, jota emme osaa arvatakkaan.
Kiusaajan tarkoitus on lopulta aina saada ihminen lankeamaan pois uskosta.
Kun me joudumme pahan ansaan ja huomaamme, että emme selviä omin voimin sieltä ulos, ei onneksemme peliä ole menetetty.
Me voimme yhä huutaa apua Jumalalta.
Jumala voi pelastaa meidät ansasta, kun huudamme Häntä avuksemme:
"Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta" (Ps 91:3).- Ved.2
Tapio522 kirjoitti:
Sirppisiiri: "Hän on tuhansien juonten mestari, ja tarkoituksena on ihmisten joutuminen ikuiseen kadotukseen".
---
Usein tätä "tuhansien juonten mestaria" on vaikea tunnistaa.
Saatanahan tekeytyy usein valkeuden enkeliksi (2.Kor. 11:14).
Jeesus kehoittaa meitä kavahtamaan vääriä profeettoja, jotka tulevat luoksemme lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia (Matt. 7:15).
--
"Auta, oi Jeesus, suo katseesi loistaa
juonia kiusaajan paljastaen,
kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
kulkien vaatteissa valkeuden.
Suo, että henget mä ain erottaisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin"
(virsi 385:5).
-----
Nuorena poikana laitoin jänisansoja. Naamioin ansat huomaamattomiksi ja houkutukseksi panin heiniä ansalangan lähelle.
Pari jänistä tällä tavalla sainkin.
Samalla tavoin paholainen kiusaa ja yrittää eksyttää ihmistä.
Se rakentaa ja virittää ansan. Mikään ansa ei päällepäin näytä vaaralliselta. Eihän sinne kukaan silloin menisikään.
Paholaisen tekemä ansa on naamioitu viattoman näköiseksi ja lisäksi se on tehty jollakin kepulikonstilla houkuttelevaksi.
Mutta kun tähän ansaan astuu ja luulee saavansa palkinnon, niin toisin käy. Ansaa laukeaa ja olet loukussa.
Saalis on kiinni eikä pääse ulos.
Kiusaaja on mestarillinen tuntemaan ihmisten heikkoudet. Hän osaa rakentaa jokaiselle sopivan ansan.
Hän osaa hyökätä myös oikealla hetkellä ja suunnalta, jota emme osaa arvatakkaan.
Kiusaajan tarkoitus on lopulta aina saada ihminen lankeamaan pois uskosta.
Kun me joudumme pahan ansaan ja huomaamme, että emme selviä omin voimin sieltä ulos, ei onneksemme peliä ole menetetty.
Me voimme yhä huutaa apua Jumalalta.
Jumala voi pelastaa meidät ansasta, kun huudamme Häntä avuksemme:
"Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta" (Ps 91:3).tiedon sanoista. Tieto tuosta vastustajasta on hyvä huomio. Mutta voidaan todeta, jos jumalan pyhä Henki ei olisi "viestittänyt2 siitä, niin pauloissa oltaisiinn. vaikka monenlaisissa pyörteissä ja tuulissa on riepoteltu, niin Herra pelastaa niistä kaikista. Jos nöyrällä ja puhtaalla sydämellä antautuu Luojamme vietäväksi, niin hän on luvannut pitää meistä huolen. Ja Hän vastaa meille. Elävä Jumala kommunikoi "Hengen kielellä".
- ????????????????????
Diana-ad-rem kirjoitti:
Jotka kääntyvät pois Jumalasta, kuten Paavali siirtyi palvomaan yhtä juutalaista henkilöä, ikäänkuin veljeään, naapurin poikaa.
Korottaen hänet herraksi ja jumalaksi.
Pitää olla jokin outohenki, joka tunnustaa herraksi tämän ilmestyskirjan muuttuneen Jeesus henkilön, josta sanotaan: Ikäänkuin teutastettu lammas, jolla on seitsemän silmää ja seitsemän sarvea, silmät ovat kuin tulenliekki ja jalat kuin vaskisorkat.
Varsinainen pikkuhirviö, joka uhoaa tulevansa järjestämän maanjäristyksiä ja polkenaan kaikki jalkoihinsa, sekä särkemään kaikkki kuin saviastiat. Kuka sitten kilvoittelunsa voittaa, tämä pikkuhirviö palkitsee, tekemällä hänestä pylvään jonnekin temppeliin ja sieltä ei pääse koskaan pois.
Tästä naurettavuudesta on pyhyys kaukana, varsinkin kun sen lihaa ja verta pitää vielä syödä.??????????????????????????????????????????
- Mat 12:31-32
Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
- Diana-ad-rem
valhetelko Jumalan Pyhän Hengen nimeen. Jumala on henki, ja kaikkinensa PYHÄ.
Hän ei anna valtaansa kenellekään, ja täst'edeskin hän on sama. Joten ihmisen korottaminen jumalaksi ei ole hänen Pyhän Henkensä sana. Se on ihmisen sana. - Mer-da-anaid
Diana-ad-rem kirjoitti:
valhetelko Jumalan Pyhän Hengen nimeen. Jumala on henki, ja kaikkinensa PYHÄ.
Hän ei anna valtaansa kenellekään, ja täst'edeskin hän on sama. Joten ihmisen korottaminen jumalaksi ei ole hänen Pyhän Henkensä sana. Se on ihmisen sana.> Älkää sitten valhetelko Jumalan Pyhän Hengen nimeen. Jumala on henki, ja kaikkinensa PYHÄ.
Älkää ollenkaan valehdelko, koska kaikki vääryyden rakastajat ja tekijät joutuvat turmioon. Jumalan pyhyydestä olet oikealle, kiitos Isälle Poikansa Jeesuksen nimessä.
> Hän ei anna valtaansa kenellekään, ja täst'edeskin hän on sama. Joten ihmisen korottaminen jumalaksi ei ole hänen Pyhän Henkensä sana. Se on ihmisen sana.
Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan ainosyntyisenä Poikana on kirjoitettu: ´Sillä Lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on Herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas.´ (Jes 9:6)
Montakohan kertaa sinulle tämä pitää tuoda esille, koska et tahdo sitä uskoa. Tee parannus ja nöyrry Jumalan voimallisen sanan ja ennenkaikkea Sanan edessä ja tunnusta Jeesus Herraksi ja Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi, niin saat sinäkin todellisen Elämän, vieläpä yltäkylläisen, jossa on tulevaisuus ja toivo. Amen.
Myös opetuslapsilleen ja Jeesus luvannut antaa Pyhän Hengen armolahjoja niitä anoville ja käyttäville. Niiden vaikuttamat sanat ovat vajavaisenn ihmisen kautta annettuja sanoja Iankaikkiselta Isältä, vaikka ovat koeteltava ja pidettävä vain se hyvä, mikä on Hengellistä Jumalasta ja pantava pois sielullinen, mikä on ihmisestä tai peräti Pahasta, joka pyrkii eksyttämään kaikki epäuskoon ja kaikkinaiseen laittomuuteen.
Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä hän tahtoo tehdä ja valmistaa omansa hänen Valtakuntaansa ja pyhitykseen irti kaikesta laittomuudesta ja synnin orjuudesta. Puhdistukaa Jumalan Elävässä Vedessä ja Pyhän Hengen voimassa ja vaikutuksessa. - Diana-ad-rem
Mer-da-anaid kirjoitti:
> Älkää sitten valhetelko Jumalan Pyhän Hengen nimeen. Jumala on henki, ja kaikkinensa PYHÄ.
Älkää ollenkaan valehdelko, koska kaikki vääryyden rakastajat ja tekijät joutuvat turmioon. Jumalan pyhyydestä olet oikealle, kiitos Isälle Poikansa Jeesuksen nimessä.
> Hän ei anna valtaansa kenellekään, ja täst'edeskin hän on sama. Joten ihmisen korottaminen jumalaksi ei ole hänen Pyhän Henkensä sana. Se on ihmisen sana.
Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan ainosyntyisenä Poikana on kirjoitettu: ´Sillä Lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on Herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas.´ (Jes 9:6)
Montakohan kertaa sinulle tämä pitää tuoda esille, koska et tahdo sitä uskoa. Tee parannus ja nöyrry Jumalan voimallisen sanan ja ennenkaikkea Sanan edessä ja tunnusta Jeesus Herraksi ja Jumalan ainosyntyiseksi Pojaksi, niin saat sinäkin todellisen Elämän, vieläpä yltäkylläisen, jossa on tulevaisuus ja toivo. Amen.
Myös opetuslapsilleen ja Jeesus luvannut antaa Pyhän Hengen armolahjoja niitä anoville ja käyttäville. Niiden vaikuttamat sanat ovat vajavaisenn ihmisen kautta annettuja sanoja Iankaikkiselta Isältä, vaikka ovat koeteltava ja pidettävä vain se hyvä, mikä on Hengellistä Jumalasta ja pantava pois sielullinen, mikä on ihmisestä tai peräti Pahasta, joka pyrkii eksyttämään kaikki epäuskoon ja kaikkinaiseen laittomuuteen.
Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä hän tahtoo tehdä ja valmistaa omansa hänen Valtakuntaansa ja pyhitykseen irti kaikesta laittomuudesta ja synnin orjuudesta. Puhdistukaa Jumalan Elävässä Vedessä ja Pyhän Hengen voimassa ja vaikutuksessa.yltäkylläisyyttä enemmän kuin minulla on. Minulla on kaikki tarpeellinen, ennenkaikkea lepo ja rauha ja varmuus olossani.
Ehkä sinäkin löydät, kun kaadat ihmisjumalat alas ja luovut laittomuudestasi. - hyvää toivottaen
Diana-ad-rem kirjoitti:
yltäkylläisyyttä enemmän kuin minulla on. Minulla on kaikki tarpeellinen, ennenkaikkea lepo ja rauha ja varmuus olossani.
Ehkä sinäkin löydät, kun kaadat ihmisjumalat alas ja luovut laittomuudestasi.> En tarvitse yltäkylläisyyttä enemmän kuin minulla on. Minulla on kaikki tarpeellinen, ennenkaikkea lepo ja rauha ja varmuus olossani.
Jos et halua Jumalan Valtakuntaan Jeesuksessa, sillä mitään muuta nimeä ei anneta, olet oikeassa.
> Ehkä sinäkin löydät, kun kaadat ihmisjumalat alas ja luovut laittomuudestasi.
Sinun ihmisjumalatodistuksesi ja laittomuudesta Jeesuksesta ovat suurta Jumalan tahdon vastustamista ja sotimista häntä vastaan.
Olen löytänyt todistuksen Herrasta Jeesuksesta ja Valtakunnastaan, enkä mitään muuta tarvitse. Jumala pitää huolta ajallisesta ja iänkaikkisesta, kunhan vain viisaasti osaan Jeesusta opetuslapsenaan seurata. Tietysti tahdon myös sinun ja toisten siitä kuulevan ja parannukseen tulevan, koska tiedän Jumalan ilmoituksena, että mitään muuta Tietä ei ihmisille anneta. Etsi Jeesuksen Valtakuntaan tai ole etsimättä, sinä sen päätät, ellet ole pahemmassa jamassa.
- synnin lajit
Adamin synti oli kuolemaksi.
- taappo
...olet, mutta nimitys 'perisynti' on katolilaisen uususkonnon käsitteistöä, jota Raamattu ei tunne.
Adamin synti oli epäjumalanpalvelusta. Hänelle ei riittänyt Luojansa palveleminen, vaan hänen oli päästävä 'eteenpäin' hengellisyydessään.
Sama taistelu lihan ja Hengen välillä käydään tämän maailman ajan loppuun asti, kunnes kaikki vajavaisuus muuttuu täydellisyydeksi.
Epäjumalanpalvelus on aina vihollisuutta Jumalaa vastaan.
Adamista Baabelin tornin rakentajiin.
Baalien ja Asera karsikkojen palvelemiseen.
Liha saa vallan ihmisessä ja Jumalan Pyhä Henki murehtuu.
2.Aik.21:11. Jooram teetti uhrikukkuloita Juudan vuoristoon. Hän saattoi Jerusalemin asukkaat harjoittamaan epäjumalanpalvelusta ja vietteli siihen Juudan.
Tämä kohta kertoo, kuinka Jooram ryhtyi palvelemaan luotua enemmän kuin Luojaansa ja hän tuli saamaan rangaistuksen profeetta Elijan tuoman viestin mukaisesti.
Epäjumalanpalvelus toistuu myös uuden testamentin puolella voimakkaasti uskonnollisten juutalaisten elämässä. Jeesus elämällään ja opetuksillaan avasi ihmisten eteen aivan toisenlaisen tavan palvella Jumalaa kuin sen ajan uskontoon tukeutuvat tekivät.
Paavali toi saman viestin galatalaiskirjeessä (5.luku) ja kolossalaiskirjeessä (3. luku) sen ajan uskonnolliselle seurakunnalle, jonka oli vaikea omaksua hengellistä kasvua.
Sama uskonnollinen meno jatkuu tämän ajan kirkossa ja kehitys kauhistuttaa uudestisyntynyttä ihmistä. Laittomuuden ihminen, joka on vaikuttanut koko ihmiskunnan ajan Adamista alkaen vaikuttaa tässä lopun ajassa yhä suuremmalla vallalla. Jumala on antanut sille vallan - muistakaa se, hyvät Jeesuksen seuraajat! - vain vähäksi aikaa... ja sen valta otetaan pois lopullisesti Jeesuksen toisessa tulemuksessa! Hallelujaa!
Nostakaa päänne, sillä teidän (Jeesukseen uskovien) vapautus on todella lähellä! - Aadamista alkaen
taappo kirjoitti:
...olet, mutta nimitys 'perisynti' on katolilaisen uususkonnon käsitteistöä, jota Raamattu ei tunne.
Adamin synti oli epäjumalanpalvelusta. Hänelle ei riittänyt Luojansa palveleminen, vaan hänen oli päästävä 'eteenpäin' hengellisyydessään.
Sama taistelu lihan ja Hengen välillä käydään tämän maailman ajan loppuun asti, kunnes kaikki vajavaisuus muuttuu täydellisyydeksi.
Epäjumalanpalvelus on aina vihollisuutta Jumalaa vastaan.
Adamista Baabelin tornin rakentajiin.
Baalien ja Asera karsikkojen palvelemiseen.
Liha saa vallan ihmisessä ja Jumalan Pyhä Henki murehtuu.
2.Aik.21:11. Jooram teetti uhrikukkuloita Juudan vuoristoon. Hän saattoi Jerusalemin asukkaat harjoittamaan epäjumalanpalvelusta ja vietteli siihen Juudan.
Tämä kohta kertoo, kuinka Jooram ryhtyi palvelemaan luotua enemmän kuin Luojaansa ja hän tuli saamaan rangaistuksen profeetta Elijan tuoman viestin mukaisesti.
Epäjumalanpalvelus toistuu myös uuden testamentin puolella voimakkaasti uskonnollisten juutalaisten elämässä. Jeesus elämällään ja opetuksillaan avasi ihmisten eteen aivan toisenlaisen tavan palvella Jumalaa kuin sen ajan uskontoon tukeutuvat tekivät.
Paavali toi saman viestin galatalaiskirjeessä (5.luku) ja kolossalaiskirjeessä (3. luku) sen ajan uskonnolliselle seurakunnalle, jonka oli vaikea omaksua hengellistä kasvua.
Sama uskonnollinen meno jatkuu tämän ajan kirkossa ja kehitys kauhistuttaa uudestisyntynyttä ihmistä. Laittomuuden ihminen, joka on vaikuttanut koko ihmiskunnan ajan Adamista alkaen vaikuttaa tässä lopun ajassa yhä suuremmalla vallalla. Jumala on antanut sille vallan - muistakaa se, hyvät Jeesuksen seuraajat! - vain vähäksi aikaa... ja sen valta otetaan pois lopullisesti Jeesuksen toisessa tulemuksessa! Hallelujaa!
Nostakaa päänne, sillä teidän (Jeesukseen uskovien) vapautus on todella lähellä!Perisynti on hyvin kuvaava sana sitte teolle, johon ensimmäinen ihminen lankesi. Perisynti on todellinen kuolemansynti, joka vei kaikki ihmiset eroon Jumalasta.
"Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette." hengellinen kuolema seurasi välittömästi tuota alkusyntiä = kuolemansyntiä = perisyntiä.
- kuolematon sielu
on vain huonoja ja hyviä valintoja.
Kun pyrkii epäitsekkyyteen teoissaan ne huonot valinnat jäävät vähitellen pois.
Mutta sanotaan että me vedämme seitsemän elämän karmaa perässämme.Eletään hyvin ja rakastetaan lähimmäisiämme ja koko ihmiskuntaa niin seuraavat elämämme ovat aina vaan ihanampia.
Kirjoitti Kuolematon Sielu - Threemoles
Kyllähän Kristus luetteli melkoisen joukon, joka ei tule saamaan syntejään anteeksi. Muistaakseni murhaajat ja varkaat sekä he jotka valheessa elävät, eivät ole oikeutettuja saamaan syntejään anteeksi viimeisellä tuomiolla. Mutta kyllähän meidän ihmisten täytyy osata antaa anteeksi ihan kaikille murhaajillekkin. Sillä muutenhan olisi melkoisen elää täällä maan päällä ja tulla toimeen
esim kaikkien lihansyöjien ja sotilaiden sekä sotiemme veteraanien kanssa.- ghhhhhjmmm
>>>Mutta kyllähän meidän ihmisten täytyy osata antaa anteeksi ihan kaikille murhaajillekkin. Sillä muutenhan olisi melkoisen elää täällä maan päällä ja tulla toimeen
esim kaikkien lihansyöjien ja sotilaiden sekä sotiemme veteraanien kanssa. - Threemoles
ghhhhhjmmm kirjoitti:
>>>Mutta kyllähän meidän ihmisten täytyy osata antaa anteeksi ihan kaikille murhaajillekkin. Sillä muutenhan olisi melkoisen elää täällä maan päällä ja tulla toimeen
esim kaikkien lihansyöjien ja sotilaiden sekä sotiemme veteraanien kanssa.Hehän olivat ihmisten tappajia siis murhaajia ja he elivät nimenomaan valheessa, jota kaikki suomen piispat, rovastit, papit kappalaiset ja suntiot pitivät yllä muun valtiovallan kera, ja kyllä he yhdessä tahrivat kätensä vereen ja saastuttivat tämän minun kauniin isänmaani kauheuksillaan ja julmilla teoillaan. Eikä tuo ole ollenkaan uusi uutinen jotta joku kunnioittaa murhaajia.
Threemoles kirjoitti:
Hehän olivat ihmisten tappajia siis murhaajia ja he elivät nimenomaan valheessa, jota kaikki suomen piispat, rovastit, papit kappalaiset ja suntiot pitivät yllä muun valtiovallan kera, ja kyllä he yhdessä tahrivat kätensä vereen ja saastuttivat tämän minun kauniin isänmaani kauheuksillaan ja julmilla teoillaan. Eikä tuo ole ollenkaan uusi uutinen jotta joku kunnioittaa murhaajia.
Raamattu sanoo, että esivalta ei miekkaa TURHAAN kanna (Room. 13:4).
Milloin esivallalla on mielestäsi lupa käyttää miekkaa?
Mitä Raamattu tarkoittaa esivallalla?Threemoles: "Muistaakseni murhaajat ja varkaat sekä he jotka valheessa elävät, eivät ole oikeutettuja saamaan syntejään anteeksi viimeisellä tuomiolla".
--
Viides käsky: ”Älä tapa ”.
(Katekismus: ”Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin ettemme vahingoita lähimmäistämme ruumiin tai hengen puolesta emmekä pahoita häntä vaan autamme ja hoivaamme häntä kaikissa vaaroissa ja elämän tarpeissa.”)
------
Selittäessään viidettä käskyä Vuorisaarnassaan Jeesus puhuu ihmisten arkisesta käyttäytymisestä (Matt.5:21-26).
”Minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion” (j. 22).
”Joka sanoo veljelleen: `Sinä tyhjänpäiväinen`, on ansainnut oikeuden tuomion” .
”Joka sanoo: `Sinä hullu`, on ansainnut helvetin tulen.”
Oletko sinä rikkonut koskaan viidettä käskyä?
Jos olet, niin kuinka usein?- Janotkaa Jeesusta
Tapio522 kirjoitti:
Threemoles: "Muistaakseni murhaajat ja varkaat sekä he jotka valheessa elävät, eivät ole oikeutettuja saamaan syntejään anteeksi viimeisellä tuomiolla".
--
Viides käsky: ”Älä tapa ”.
(Katekismus: ”Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin ettemme vahingoita lähimmäistämme ruumiin tai hengen puolesta emmekä pahoita häntä vaan autamme ja hoivaamme häntä kaikissa vaaroissa ja elämän tarpeissa.”)
------
Selittäessään viidettä käskyä Vuorisaarnassaan Jeesus puhuu ihmisten arkisesta käyttäytymisestä (Matt.5:21-26).
”Minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion” (j. 22).
”Joka sanoo veljelleen: `Sinä tyhjänpäiväinen`, on ansainnut oikeuden tuomion” .
”Joka sanoo: `Sinä hullu`, on ansainnut helvetin tulen.”
Oletko sinä rikkonut koskaan viidettä käskyä?
Jos olet, niin kuinka usein?ja kääntyneenä Jeesuksen sovitusuhrin ja Pyhän Hengen lupauksen ja Elävän Veden virran kautta voisivat lakata tekemästä Jumalan tahdon mukaisia asioita, jotka ovat syntiä ja laittomuutta. Kiitos Herralle Jeesukselle, että meillä on hänen armossaan mahdollisuus pyhitykseen ja puhtauteen, sillä ilman sitä ei kukaan ole pääsevä Jumalan Valtakuntaan, koska Jeesus hakee uskollisen seurakuntansa, niinkuin viisaat neitsyet. Tyhmät ja hengellisesti ja lihallisesti haureelliset jätetään pois häävieraiden joukosta, koska ei Jumala ja Jeesus tahdo itselleen porttoa vaan puhtaisiin ja valkeisiin pukeutuneen seurakuntansa. Kaiken on Herra Jeesus valmistanut vastaanotettavaksi, jos on vain niitä, jotka tahtovat ja teoillaan ja sanoillaan sen osoittavat. Autuaat ne, jotka pesevät vaattensa Jeesuksen veressä ja Elävän Veden virrassa. Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä. Amen.
- Jeesus vapauttaa
Janotkaa Jeesusta kirjoitti:
ja kääntyneenä Jeesuksen sovitusuhrin ja Pyhän Hengen lupauksen ja Elävän Veden virran kautta voisivat lakata tekemästä Jumalan tahdon mukaisia asioita, jotka ovat syntiä ja laittomuutta. Kiitos Herralle Jeesukselle, että meillä on hänen armossaan mahdollisuus pyhitykseen ja puhtauteen, sillä ilman sitä ei kukaan ole pääsevä Jumalan Valtakuntaan, koska Jeesus hakee uskollisen seurakuntansa, niinkuin viisaat neitsyet. Tyhmät ja hengellisesti ja lihallisesti haureelliset jätetään pois häävieraiden joukosta, koska ei Jumala ja Jeesus tahdo itselleen porttoa vaan puhtaisiin ja valkeisiin pukeutuneen seurakuntansa. Kaiken on Herra Jeesus valmistanut vastaanotettavaksi, jos on vain niitä, jotka tahtovat ja teoillaan ja sanoillaan sen osoittavat. Autuaat ne, jotka pesevät vaattensa Jeesuksen veressä ja Elävän Veden virrassa. Kiitos Isälle Jeesuksen nimessä. Amen.
Jumala tahtoo parannusta, että ihmiset lakkaisivat Pahasta ja kääntyneenä Jeesuksen sovitusuhrin ja Pyhän Hengen lupauksen ja Elävän Veden virran kautta voisivat lakata tekemästä Jumalan tahdon vastaisia asioita, jotka ovat syntiä ja laittomuutta.
- Threemoles
Tapio522 kirjoitti:
Threemoles: "Muistaakseni murhaajat ja varkaat sekä he jotka valheessa elävät, eivät ole oikeutettuja saamaan syntejään anteeksi viimeisellä tuomiolla".
--
Viides käsky: ”Älä tapa ”.
(Katekismus: ”Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin ettemme vahingoita lähimmäistämme ruumiin tai hengen puolesta emmekä pahoita häntä vaan autamme ja hoivaamme häntä kaikissa vaaroissa ja elämän tarpeissa.”)
------
Selittäessään viidettä käskyä Vuorisaarnassaan Jeesus puhuu ihmisten arkisesta käyttäytymisestä (Matt.5:21-26).
”Minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion” (j. 22).
”Joka sanoo veljelleen: `Sinä tyhjänpäiväinen`, on ansainnut oikeuden tuomion” .
”Joka sanoo: `Sinä hullu`, on ansainnut helvetin tulen.”
Oletko sinä rikkonut koskaan viidettä käskyä?
Jos olet, niin kuinka usein?Jokaisen oikein uskovan kirkkain valo kuuluu olla Taivaallinen Isä yksin, ja vain Hänen ihmisen sydämeen antamansa lait ja säännöt ovat ajankohtaisia ja todellisia. Kun Rooman imperiumin kirjurit Hieronymuksen johdolla alkoivat koostaa Raamattua itselleen sopivaksi uskonnolliseksi lähdeteokseksi, niin kyllä Pahoilainen silloinkin sotki sormensa tuohon keitokseen, josta tulikin melkoista käärmesoppaa yksinkertaisille ihmisille, jotka tuon teoksen varjossa ovat suorittaneet
todella suuria tekoja, siis todella suuria laittomia tekoja "miekka" kädessä.
Enkä minä kyllä menisi laittamaan jotakin herjaajaa pahemmaksi laittomuuden tekijäksi kuin jotakin murhaajaa, joka vain omaa etuansa silmällä pitäen riistää eläväiseltä eletteväksi tarkoitetun elämän. Minun suosikkikäskyni on. Rakasta kaikkea sitä jonka Luoja, taivaallinen Isä
on luonut meitä eläviä varten, ja niiden toisien luomiin älä sormellakaan kajoa.
Kristus kuitenkin puki sanoiksi ne valmiiksi määritellyt kriteerit, joidenka avulla tehdään päätöksiä
syntien anteeksi antamiseksi. Enkä minä ala niitä vastaan kapinoimaan. Ne ovat osoittautuneet
aivan kelvollisiksi. Monet maalliset tuomioistuimetkin ovat ottaneet aivan saman linjan. - Threemoles
Tapio522 kirjoitti:
Raamattu sanoo, että esivalta ei miekkaa TURHAAN kanna (Room. 13:4).
Milloin esivallalla on mielestäsi lupa käyttää miekkaa?
Mitä Raamattu tarkoittaa esivallalla?Ei Kristuksen käskyn mukaan ole. Jos joku raamatussa sanoo, ei ole yhtä kuin raamattu sanoo.
Ja minä olen samaa mieltä. En siis hyväksy ollenkaan tekosyitä tappamiselle. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Korosti Kristus ja senkin hän rakensi yhdeksi toimivaksi käskyksi. Siis, Älä tapa! - Threemoles
Threemoles kirjoitti:
Ei Kristuksen käskyn mukaan ole. Jos joku raamatussa sanoo, ei ole yhtä kuin raamattu sanoo.
Ja minä olen samaa mieltä. En siis hyväksy ollenkaan tekosyitä tappamiselle. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Korosti Kristus ja senkin hän rakensi yhdeksi toimivaksi käskyksi. Siis, Älä tapa!esivallan itselleen valitsee kansa. Tuota ei pidä unohtaa. Sillä jos murhaajat esim valitsee itselleen esivallan, niin heidän oma esivaltansa sekin vain on. Ei muiden, sivullisten tai muukalaisten.
- --------
Threemoles kirjoitti:
Jokaisen oikein uskovan kirkkain valo kuuluu olla Taivaallinen Isä yksin, ja vain Hänen ihmisen sydämeen antamansa lait ja säännöt ovat ajankohtaisia ja todellisia. Kun Rooman imperiumin kirjurit Hieronymuksen johdolla alkoivat koostaa Raamattua itselleen sopivaksi uskonnolliseksi lähdeteokseksi, niin kyllä Pahoilainen silloinkin sotki sormensa tuohon keitokseen, josta tulikin melkoista käärmesoppaa yksinkertaisille ihmisille, jotka tuon teoksen varjossa ovat suorittaneet
todella suuria tekoja, siis todella suuria laittomia tekoja "miekka" kädessä.
Enkä minä kyllä menisi laittamaan jotakin herjaajaa pahemmaksi laittomuuden tekijäksi kuin jotakin murhaajaa, joka vain omaa etuansa silmällä pitäen riistää eläväiseltä eletteväksi tarkoitetun elämän. Minun suosikkikäskyni on. Rakasta kaikkea sitä jonka Luoja, taivaallinen Isä
on luonut meitä eläviä varten, ja niiden toisien luomiin älä sormellakaan kajoa.
Kristus kuitenkin puki sanoiksi ne valmiiksi määritellyt kriteerit, joidenka avulla tehdään päätöksiä
syntien anteeksi antamiseksi. Enkä minä ala niitä vastaan kapinoimaan. Ne ovat osoittautuneet
aivan kelvollisiksi. Monet maalliset tuomioistuimetkin ovat ottaneet aivan saman linjan.Sodassa on laki, tapa tai tule tapetuksi.
Raamattu opettaa älä tapa.
mutta kun Suomi neidolle asetettiin ääriviivat,
ne piirrettiin nuorten miesten verellä.
Ja lukekaa mitä veri merkitsee. - Threemoles
-------- kirjoitti:
Sodassa on laki, tapa tai tule tapetuksi.
Raamattu opettaa älä tapa.
mutta kun Suomi neidolle asetettiin ääriviivat,
ne piirrettiin nuorten miesten verellä.
Ja lukekaa mitä veri merkitsee.Jos joku sotii jotakin toista vastaan tai itsensä puolesta, niin eihän se sitä tarkoita tai merkitse jotta sinunkin tarvitsee sotia.
- lännenhunttari
Threemoles kirjoitti:
Jokaisen oikein uskovan kirkkain valo kuuluu olla Taivaallinen Isä yksin, ja vain Hänen ihmisen sydämeen antamansa lait ja säännöt ovat ajankohtaisia ja todellisia. Kun Rooman imperiumin kirjurit Hieronymuksen johdolla alkoivat koostaa Raamattua itselleen sopivaksi uskonnolliseksi lähdeteokseksi, niin kyllä Pahoilainen silloinkin sotki sormensa tuohon keitokseen, josta tulikin melkoista käärmesoppaa yksinkertaisille ihmisille, jotka tuon teoksen varjossa ovat suorittaneet
todella suuria tekoja, siis todella suuria laittomia tekoja "miekka" kädessä.
Enkä minä kyllä menisi laittamaan jotakin herjaajaa pahemmaksi laittomuuden tekijäksi kuin jotakin murhaajaa, joka vain omaa etuansa silmällä pitäen riistää eläväiseltä eletteväksi tarkoitetun elämän. Minun suosikkikäskyni on. Rakasta kaikkea sitä jonka Luoja, taivaallinen Isä
on luonut meitä eläviä varten, ja niiden toisien luomiin älä sormellakaan kajoa.
Kristus kuitenkin puki sanoiksi ne valmiiksi määritellyt kriteerit, joidenka avulla tehdään päätöksiä
syntien anteeksi antamiseksi. Enkä minä ala niitä vastaan kapinoimaan. Ne ovat osoittautuneet
aivan kelvollisiksi. Monet maalliset tuomioistuimetkin ovat ottaneet aivan saman linjan.KUKA ON MURHAAJA-on tuossa-
http://www.youtube.com/watch?v=tLVqnzZ0J_M - Jaikom.
lännenhunttari kirjoitti:
KUKA ON MURHAAJA-on tuossa-
http://www.youtube.com/watch?v=tLVqnzZ0J_MKuinka te voitte elää itsenne kanssa sovussa?
Threemoles kirjoitti:
Ei Kristuksen käskyn mukaan ole. Jos joku raamatussa sanoo, ei ole yhtä kuin raamattu sanoo.
Ja minä olen samaa mieltä. En siis hyväksy ollenkaan tekosyitä tappamiselle. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Korosti Kristus ja senkin hän rakensi yhdeksi toimivaksi käskyksi. Siis, Älä tapa!Threemoles: "Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Korosti Kristus ja senkin hän rakensi yhdeksi toimivaksi käskyksi. Siis, Älä tapa"!
---
Onko mielestäsi rakkaudenlain mukaista vain katsella sivusta ja ummistaa silmänsä, kun läheisillemme (lähimmäisille) tehdään vääryyttä?- Threemoles
Tapio522 kirjoitti:
Threemoles: "Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Korosti Kristus ja senkin hän rakensi yhdeksi toimivaksi käskyksi. Siis, Älä tapa"!
---
Onko mielestäsi rakkaudenlain mukaista vain katsella sivusta ja ummistaa silmänsä, kun läheisillemme (lähimmäisille) tehdään vääryyttä?En katsele yleensä sivusta ollenkaan vääryydentekijöiden touhuja. Mutta joudun kyllä lukemaan
ja olen joutunut lukemaan niistä liiankin usein. Tosin, tällä kertaa puutuin sinun sanailuusi oitis. Sellaista se on tämä oikein oivallettu lähimmäisenrakkaus joka näkyy yleensä hyvinä tekoina eikä suinkaan joinakin turhina sanoina. Joita kaiken kukkuraksi jotkut vaan viljelevät ajankulukseen.
Eikä tietenkään jonkun tekemä väärä teko anna joillekkin toisille oikeuttta tehdä väärin. Ja niin kuin olen usein sanonut, ei ole enää voimassa ollenkaan esim. sellaiset lait kuin * 'silmä silmästä ja hammas hampaasta' tai *'miekan isku iskusta ja sapelin sivallus sivalluksesta'. Threemoles kirjoitti:
En katsele yleensä sivusta ollenkaan vääryydentekijöiden touhuja. Mutta joudun kyllä lukemaan
ja olen joutunut lukemaan niistä liiankin usein. Tosin, tällä kertaa puutuin sinun sanailuusi oitis. Sellaista se on tämä oikein oivallettu lähimmäisenrakkaus joka näkyy yleensä hyvinä tekoina eikä suinkaan joinakin turhina sanoina. Joita kaiken kukkuraksi jotkut vaan viljelevät ajankulukseen.
Eikä tietenkään jonkun tekemä väärä teko anna joillekkin toisille oikeuttta tehdä väärin. Ja niin kuin olen usein sanonut, ei ole enää voimassa ollenkaan esim. sellaiset lait kuin * 'silmä silmästä ja hammas hampaasta' tai *'miekan isku iskusta ja sapelin sivallus sivalluksesta'.Threemoles: "En katsele yleensä sivusta ollenkaan vääryydentekijöiden touhuja".
--
Hyvä näin!
Miten esivalta ja nyt käsillä oleva Raamatun kohta 1.Joh. 5:16-17 liittyvät toisiinsa?
100-luvulla j.Kr. seurakunta koki esivallan taholta vainoja, joiden aikana moni luopui uskostaan.
(Katso: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristittyjen_vainot )
Lainaus linkistä:
Kristittyjen vainot Rooman valtakunnassa
Ensimmäiset kristittyjen vainot alkoivat keisari Neron hallituskaudella, kun Rooman kaupunkia kohtasi suuri onnettomuus, Rooman palo, vuonna 64. Syy tuhopoltosta lankesi kaupungin kristityille, jotka olivat omiin oloihinsa vetäytyvinä hyviä syntipukkeja.
Myöhemmät vainot johtuivat kristittyjen vakaumuksellisesta ideologiasta, jonka nähtiin kiistävän maallisen vallan, keisarin, auktoriteetin. Vaikka Rooman valtakunta oli uskonnollisesti monikulttuurinen ja suvaitsevainen, oli jokaisen sen kansalaisen palvottava keisaria Jumalana [6] [7], mistä kristityt kieltäytyivät.
Tämä johti järjestelmällisiin vainoihin keisari Domitianuksen aikana 81–96.
Ilmestyskirja kirjoitettiin samoihin aikoihin lohdutukseksi vainojen kohteeksi joutuneille kristityille.
(Lainaus loppu)
-------------------------
Seurakunta joutui miettimään, voiko sellaisen henkilön ottaa takaisin seurakunnan yhteyteen, jos hän uskosta luopuneena halusi palata takaisin Jumalan luokse.
Jumala voi tehdä mahdottomankin mahdolliseksi.
Luopunutkin voi saada seurakunnan yhteyteen palaamisen armon (Vrt. Matt. 15:21-28, Mark. 10:26-27, Luuk. 15:11).- Mutta.
Threemoles kirjoitti:
Jos joku sotii jotakin toista vastaan tai itsensä puolesta, niin eihän se sitä tarkoita tai merkitse jotta sinunkin tarvitsee sotia.
Sota tarkoittaa, puolusta kotiasi ja Isänmaatasi.
Anna itsesi alttiiksi että rakkaasi säästyisivät, Kristukselle.
Mutta onhan joka alalla luopiota.Ehkä olet niitä. - Threemoles
Tapio522 kirjoitti:
Threemoles: "En katsele yleensä sivusta ollenkaan vääryydentekijöiden touhuja".
--
Hyvä näin!
Miten esivalta ja nyt käsillä oleva Raamatun kohta 1.Joh. 5:16-17 liittyvät toisiinsa?
100-luvulla j.Kr. seurakunta koki esivallan taholta vainoja, joiden aikana moni luopui uskostaan.
(Katso: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristittyjen_vainot )
Lainaus linkistä:
Kristittyjen vainot Rooman valtakunnassa
Ensimmäiset kristittyjen vainot alkoivat keisari Neron hallituskaudella, kun Rooman kaupunkia kohtasi suuri onnettomuus, Rooman palo, vuonna 64. Syy tuhopoltosta lankesi kaupungin kristityille, jotka olivat omiin oloihinsa vetäytyvinä hyviä syntipukkeja.
Myöhemmät vainot johtuivat kristittyjen vakaumuksellisesta ideologiasta, jonka nähtiin kiistävän maallisen vallan, keisarin, auktoriteetin. Vaikka Rooman valtakunta oli uskonnollisesti monikulttuurinen ja suvaitsevainen, oli jokaisen sen kansalaisen palvottava keisaria Jumalana [6] [7], mistä kristityt kieltäytyivät.
Tämä johti järjestelmällisiin vainoihin keisari Domitianuksen aikana 81–96.
Ilmestyskirja kirjoitettiin samoihin aikoihin lohdutukseksi vainojen kohteeksi joutuneille kristityille.
(Lainaus loppu)
-------------------------
Seurakunta joutui miettimään, voiko sellaisen henkilön ottaa takaisin seurakunnan yhteyteen, jos hän uskosta luopuneena halusi palata takaisin Jumalan luokse.
Jumala voi tehdä mahdottomankin mahdolliseksi.
Luopunutkin voi saada seurakunnan yhteyteen palaamisen armon (Vrt. Matt. 15:21-28, Mark. 10:26-27, Luuk. 15:11).Elikä, et osaa mieltää ja sovittaa itseesi jota oikeasti tarkoittaa käsky älä tapa.
Kristuksen seurakunnassa ei mietitä tuollaisia asioita ollenkaan jota tuot jatkuvasti esille. Koska, hänen kehonsa jäseniä ei voida repiä irti edes väkivalloin. Eikä tuo seurakunta tartu ikinä aseisiin.
Eikä se puolusta maallisia hallitusvaltoja jota te ihmiset itse itsellenne valitsette esivallaksenne. - Threemoles
Mutta. kirjoitti:
Sota tarkoittaa, puolusta kotiasi ja Isänmaatasi.
Anna itsesi alttiiksi että rakkaasi säästyisivät, Kristukselle.
Mutta onhan joka alalla luopiota.Ehkä olet niitä.Sinun, yhden teeskentelävän, näyttelevän tekouskovaisen ja tappamishimoisen luopion, joka Kristuksen nimissä alat kylvämään murhaamisoppejasi täällä, kannattaa pitää kielesi aivan keskellä suuta ja kaikki sormesi kurissa. Sillä et taija edes tietää kuka Kristus on.
- tiedoksi.
Jaikom. kirjoitti:
Kuinka te voitte elää itsenne kanssa sovussa?
noiha tollaset pystyy ihan mihin vaan
Threemoles kirjoitti:
Sinun, yhden teeskentelävän, näyttelevän tekouskovaisen ja tappamishimoisen luopion, joka Kristuksen nimissä alat kylvämään murhaamisoppejasi täällä, kannattaa pitää kielesi aivan keskellä suuta ja kaikki sormesi kurissa. Sillä et taija edes tietää kuka Kristus on.
Threemoles: "..et taija edes tietää kuka Kristus on".
--
Kertoisitko sinä!
Yhdytkö Johanneksen lausumaan uskontunnustukseen:
Me olemme ”siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ” (20)?.
Tai Paavalin:
Hän on ”yli kaiken, JUMALA, ylistetty iankaikkisesti, amen”! (Room. 9:5)KariHenrik:
"Me ihmiset olemme vain Jumalan armahduksen tarvitsijoita. Emme itsessämme murhaajia kummempia".
---
Tämän Jeesus haluaa tuoda esiin Vuorisaarnassaankin.
Kristitty panee avuttomuudessaan turvansa yksin Kristukseen.
Jeesus otti päällensä Jumalan vanhurskaan vihan meidän sijastamme. Siinä on jokaisen syntisen toivo. Jeesus on itse ollut köyhä ja ottaa vastaan myös meidät hengessämme köyhät.
--
”Ah, jospa mitään en oisi,
Tyhjä särjetty astia vaan,
Tuotu mestarin jalkain juureen
Korjaustansa vartoamaan.
Minut tyhjät hän että vois täyttää.
Kun työhönsä käydä mä saan,
Niin murrettu että vois käyttää
Myös muitakin pelastamaan”.
(Hengelisiä lauluja ja virsiä 371:1).- Threemoles
Tapio522 kirjoitti:
Threemoles: "..et taija edes tietää kuka Kristus on".
--
Kertoisitko sinä!
Yhdytkö Johanneksen lausumaan uskontunnustukseen:
Me olemme ”siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA JA IANKAIKKINEN ELÄMÄ” (20)?.
Tai Paavalin:
Hän on ”yli kaiken, JUMALA, ylistetty iankaikkisesti, amen”! (Room. 9:5)Matteuksen kirjassa ja Johanneksen ilmestyskirjassa kerrotaan kaikki tarpeellinen ihmisen Pojasta, Kristuksesta, joka julisti aitoa oikeata ilosanomaa ja opetti ihmisiä elämään ihmisiksi, mutta ei höpötellyt turhia ja jatkuvasti omiaan. Nyt hänet on ylennetty taivaisten Valtakuntaan, jossa hän istuu Voiman, iankaikkisen Jumalan, luomakuntamme Luojan, taivaallisen Isän oikealla puolella. Ja vain hänelle annettiin ainoana valta ottaa käteensä Kirjakäärö ja myös lukea sitä ja tulkita sitä.
Hänestä on siis moneksi... ja hän on monta yhdessä ja yksi monissa! Ja kuka vaan ei häntä kuule, ei löydä itseään sellaisena jona pitää löytää. Hän on ainoa oikea ja hyvä Paimen jokaiselle oikealle kristitylle. Hän tietää josta puhuu ja josta sanoo. Threemoles kirjoitti:
Elikä, et osaa mieltää ja sovittaa itseesi jota oikeasti tarkoittaa käsky älä tapa.
Kristuksen seurakunnassa ei mietitä tuollaisia asioita ollenkaan jota tuot jatkuvasti esille. Koska, hänen kehonsa jäseniä ei voida repiä irti edes väkivalloin. Eikä tuo seurakunta tartu ikinä aseisiin.
Eikä se puolusta maallisia hallitusvaltoja jota te ihmiset itse itsellenne valitsette esivallaksenne.Threemoles:"Elikä, et osaa mieltää ja sovittaa itseesi jota oikeasti tarkoittaa käsky älä tapa".
--
Vuorisaarnassaan, josta on ollut jo puhetta, Jeesus antaa ohjeita, miten meidän-sinun ja minun- tulee toimia yksityiselämässämme lähimmäisiämme kohtaan.
Minun ei ole lupa surmata ketään, en saa vihata ketään tai kostaa pahaa pahalla.
Minun on seurattava Jeesuksen esimerkkiä ja rakastettava vihollisiani ja rukoiltava heidän puolestaan, jotka tekevät minulle pahaa henkilökohtaisesti.
Omalta kohdaltaan meidän tulee pitkämielisesti kärsiä vääryyttä, mutta onko rakkaudenlain mukaan meillä oikeus vain katsella sivusta, kun läheisillemme tehdään vääryyttä?
Jos annat ihmisten tehdä vääryyttä itseäsi kohtaan, se voi olla rakkautta:
"Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;..." (2.Tim. 2:24).
Jos taas ummistat silmäsi sille vääryydelle, jota lähimmäistäsi kohtaan tehdään, se on syntiä.
--
Toinen asia on sitten esivalta, jolle on uskottu "miekan kantaminen":
"....... sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee" (Rm 13:4).- Threemoles
Tapio522 kirjoitti:
Threemoles:"Elikä, et osaa mieltää ja sovittaa itseesi jota oikeasti tarkoittaa käsky älä tapa".
--
Vuorisaarnassaan, josta on ollut jo puhetta, Jeesus antaa ohjeita, miten meidän-sinun ja minun- tulee toimia yksityiselämässämme lähimmäisiämme kohtaan.
Minun ei ole lupa surmata ketään, en saa vihata ketään tai kostaa pahaa pahalla.
Minun on seurattava Jeesuksen esimerkkiä ja rakastettava vihollisiani ja rukoiltava heidän puolestaan, jotka tekevät minulle pahaa henkilökohtaisesti.
Omalta kohdaltaan meidän tulee pitkämielisesti kärsiä vääryyttä, mutta onko rakkaudenlain mukaan meillä oikeus vain katsella sivusta, kun läheisillemme tehdään vääryyttä?
Jos annat ihmisten tehdä vääryyttä itseäsi kohtaan, se voi olla rakkautta:
"Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;..." (2.Tim. 2:24).
Jos taas ummistat silmäsi sille vääryydelle, jota lähimmäistäsi kohtaan tehdään, se on syntiä.
--
Toinen asia on sitten esivalta, jolle on uskottu "miekan kantaminen":
"....... sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee" (Rm 13:4).Väärys vallan saapi juuri niissä yhteisöissä joissa ihmiset itse itselleen valitsevat esivallan. Sellaista
se on näin nykyaikana. Ja joka ei näe eikä tunne sitä omaa esivaltaansa, on sen teoille yleensä
täysin sokea ja kuuro. Eli, kun tuo erikseen mainitsematon esivalta syyllistyy rikoksen tekoon, niin jokainen joka on tuota esivaltaa ollut asettamassa valtaansa syyllistyy siihen samaan.
Vuorisaarnassa ei tarvinnut vielä käsitellä tätä ko. aihetta. Mutta nyt se on ajankohtainen. Toinen asia joka näköjään unohtuu helposti on tuo Kristuksen yksi tokaisu jossa hän viittaa koko maailman olevan pahan vallassa. Nythän sen me näemme itse, siis jos uskallamme katsoa ja kuunnella. Ja joktut meistä uskaltaa. Tuokin täytyy sovittaa lähimmäisen rakastamiseen täysinäisesti. Siksi onkin ehkä parempi vain katsoa sitä kaikkea jota oikeasti tehdään, eikä lukea liikaa sitä kaikkea jossa kirjoitetaan jotakin tehtävän tai jonkun jotakin tehneen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811