Olen tiedustellut valtuutettujen mielipiteitä pakolaiskeskuksen perustamisesta ja se on tylyä kertomaa sitä haluaville. Näillä näkymin keskusta ei tulla perustamaan Lieksaan lähiaikoina eli ei ainakaan tällä valtuustokaudella.
Että rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto....?
Pakolaiskeskus vai eikö?
22
411
Vastaukset
- hevosmiehiä kuuloste
Mitäpä siitä tuumaat, että Lieksaan on jo tullut villisti ja vapaasti huhupuheiden mukaan jo nelisenkymmentä uutta pakolaista. Kukapa vastaa? Onko näin tosiaan? Jos tulevat vapaasti niin keskusasian lyttääminen on sama kuin vetäisi setelit pöntöstä alas siis nekin vähäiset. Puomejakaan ei vielä Lieksan rajoille ole pystytetty.
- santer s vaelpuol
vuan hevostalliyhdistyksen sihteer santeri r ties kertoo jotta valtion täky on niin suur
jotta lieksa ottaa tuplamiärän pkolaasii
pakolaasten tehtäväkentäks tulloo rasitisen ajattelun,joolupukin pelon ja pojoos-karjaalaaasen typeryyven poistaminen tiettyjen väjestöryhmäin keskuuvessa
jotta hanurin sootto kansatanhut jatsi
tuloo pielisen rannalle- däbädää
Lieksassa on jo 45 pakolaistaustaista asukasta, kaikki lieksalaisia. Tervetuloa vaan, jos kerran haluatte opiskella täällä. Rahat Lieksalta tosin nyt jää saamata. Mutta on edes kuntalaisia ja nuoria sellaisia!
- päättäjät hoi!
däbädää kirjoitti:
Lieksassa on jo 45 pakolaistaustaista asukasta, kaikki lieksalaisia. Tervetuloa vaan, jos kerran haluatte opiskella täällä. Rahat Lieksalta tosin nyt jää saamata. Mutta on edes kuntalaisia ja nuoria sellaisia!
Kenen luvalla tänne muutetaan opiskelemaan. HÄH? Päättäjät, eikös teidän pitäisi olla valitsemassa opiskelijat Lieksaan. Saavatko oppilaitokset itsekseen häärätä? Ja lieksa maksaa! Tänne pitää ottaa vain hyviä opiskelijoita. Tarkistakaa taustat! Ei yksinhuoltajia, ei ulkomaalaisia, ei juoppoja tai mielenvikaisia. Testatkaa.
- jumakkeri
päättäjät hoi! kirjoitti:
Kenen luvalla tänne muutetaan opiskelemaan. HÄH? Päättäjät, eikös teidän pitäisi olla valitsemassa opiskelijat Lieksaan. Saavatko oppilaitokset itsekseen häärätä? Ja lieksa maksaa! Tänne pitää ottaa vain hyviä opiskelijoita. Tarkistakaa taustat! Ei yksinhuoltajia, ei ulkomaalaisia, ei juoppoja tai mielenvikaisia. Testatkaa.
Opiskelijataso ei ole kummoinen. Pitäiskö myös olla pääsykokeet, ennenkuin hyväksytään? Kaikki juipit tänne tulee mukamas kouluun? Millä oikeudella?
- ei muille
jumakkeri kirjoitti:
Opiskelijataso ei ole kummoinen. Pitäiskö myös olla pääsykokeet, ennenkuin hyväksytään? Kaikki juipit tänne tulee mukamas kouluun? Millä oikeudella?
Siis onks totta etteivät päättäjät ole mukana valikoimassa tänne opiskelijoita. Siis mitä hyötyy on äänestää jotahi tyyppiä päättäjäksi, jos se ei tee mitään! Tässä tää nähdään. Lieksan aikuiskoulutuskeskus on tarkoitettu hei lieksalaisille.
- 19 + 2
ei muille kirjoitti:
Siis onks totta etteivät päättäjät ole mukana valikoimassa tänne opiskelijoita. Siis mitä hyötyy on äänestää jotahi tyyppiä päättäjäksi, jos se ei tee mitään! Tässä tää nähdään. Lieksan aikuiskoulutuskeskus on tarkoitettu hei lieksalaisille.
hakea ihan mistä vain Suomenniemeä - tiesitkö sen!
- uskomatonta 123
19 + 2 kirjoitti:
hakea ihan mistä vain Suomenniemeä - tiesitkö sen!
Lieksalaisten koulutukset kuuluvat lieksalaisille. Olen sittä mieltä. Nyt päättäjät kertokoon, mitä tekevät jos eivät meidän omia palveluja puolusta. Omat lapset joutuvat lähtemään muualle opiskelemaan ja muut vievät täältä jopa opiskelupaikata. Uskomatonta.
uskomatonta 123 kirjoitti:
Lieksalaisten koulutukset kuuluvat lieksalaisille. Olen sittä mieltä. Nyt päättäjät kertokoon, mitä tekevät jos eivät meidän omia palveluja puolusta. Omat lapset joutuvat lähtemään muualle opiskelemaan ja muut vievät täältä jopa opiskelupaikata. Uskomatonta.
Lieksassakin on erilaisia koulutusmuotoja ja ei kaikki koulutuspaikat anna työpaikkaa Lieksalaisille joten älä sellaista unelmoi.mutta ne koulutuspaikat antavat valmiudet myöskin nuoren sitten nähdä ja saada itse päättää minkälaista ammattia ja mahdollisuuksia on lähteä jatkamaan kuka mihinkin suuntaan elämänsä siten haluaa rakentaa.
Ei tuo sinun ajatus ole huo mutta kuitenkaan ei jokaiselle kersalle ole yksilöllistä opintopaikkaa tarjota eihän se ole maahdollista edes nyt nykyisin joka kylässäkään säilyttää ala-astetta vaan lapset laitetaan suolaan kuin silakat, tarkoitan tällä niitä kustannustehokkuutta ja sitä hölmöilyä lasten kustannuksella ja kustannusten siirtämistä toisaalle, tämä on sektoriajattelua ja ajatellaan sen hetkistä tilannetta.
Lieksalaiset penskat siten toisaalla vie muualla opiskellessa muiden paikkoja jotta tällaista se on, kaiken lisäksi ei aina ole taattu miten käy kun tehtaita ja työpaikkoja suljetaan niin käykö kuin raahessa jotta työ muodostuu niin kovaksi,että naru kaulaan,Omassa työyhteisössä näin on käynyt monelle kaverille en tarkalleen tiedä kaikkea, mutta aikanaan niitä politrukkien ja sanoisinko nuoleskelijoiden toimintaa katsoin onneksi olen selvinnyt joidenkin iloksi ja näiden pueplojen harmiksi jotka huutavat rauhaa rauhaa ja sitä ei ole edes kotona.MK- päätöstä odottava
ei muille kirjoitti:
Miksi päättäjät eivät ole estäneet sitä, että tänne on tullut ulkomaalaisia opiskelijoita? Opiskelupaikat ovat yksin lieksalaisille ei muille. Nyt koulutuslautakunta heti koolle käsittelemään asiaa. tehkäähän pian päätös, että Lieksa käännyttää kaikki tänne tulleet opiskelijat niin ulkomaalaiset kuin kotimaankin kansalaiset.
- Eu-kord.
eristetään.
Lukiessa palstaanne olen tullut seuraavaan tulokseen;
Kyläpahanen ei tarvitse muuta kuin aidan ympärille,tulitikkuja ja suolaa.
Eristetään sivistyneestä maailmasta.
Portille teksti TOIVOTON.- minä teiltä
Voi kauhiampi paikka mitä tuli tehtyä.
Minä, toispaikkakuntalainen kävin hankkimassa itselleni ammatin Lieksassa.
P-K:n Ammatillisessa Aikuiskoulutuskeskuksessa, kuten se nimi taisi tuolloin kuulua (toinenkin nimi sillä oli - PKAKK eli Pohjois-Karjalan Alkoholistien Kuntoutuskeskus).
Kyseiseen koulutukseen ei tosin Lieksasta löytynyt opiskelijoita riittävästi, joten ilman minua ja muutamaa muuta toispaikkakuntalaista koko koulutus olisi jäänyt järjestämättä.
Nyt minä olen pahan tehnyt, voi, voi.....
Koulutuksen jälkeen en sitten kuitenkaan jäänyt Lieksaan. En voinut kun tuo minun ajatusmaailmani poikkesi huomattavasti siitä sisäänlämpiävästä asenteesta, jota lieksalaisuus olisi vaatinut.
Uskon, että tulevaisuus on kuitenkin kannaltanne valoisampi - no ainakin tältä osin. Tuskin sinne teidän opiahjoihinne on kovin suurta tunkua, ellei nyt joku itsesuojeluvaistonsa tyystin hukannut vahingossa sinne eksy.
Toivotan teille hidasta, mutta varmaa (henkistä) tukehtumiskuolemaa ja hauskoja humanismin hautajaisia.
Mahdoitkohan sinä nyt ymmärtää tämän viestin sisällön.
Jos seassa on vaikeita sanoja niin ks. Wikipedia (voihan se tosin olla, ettet ymmärrä vielä sittenkään).
No kaikenvaralta vielä jos et tajunnut kokonaisuutta - olen harrastanut tätä jo puoli vuositataa ja tämä on ihan silkkaa vittuilua! - noinko..
pahasti ottaa aivoon,kun näyttää siltä ettei vastaanottokeskusta tulekkaan?
- ilmari juhannusyönä
minä teiltä kirjoitti:
P-K:n Ammatillisessa Aikuiskoulutuskeskuksessa, kuten se nimi taisi tuolloin kuulua (toinenkin nimi sillä oli - PKAKK eli Pohjois-Karjalan Alkoholistien Kuntoutuskeskus).
Kyseiseen koulutukseen ei tosin Lieksasta löytynyt opiskelijoita riittävästi, joten ilman minua ja muutamaa muuta toispaikkakuntalaista koko koulutus olisi jäänyt järjestämättä.
Koulutuksen jälkeen en sitten kuitenkaan jäänyt Lieksaan. En voinut kun tuo minun ajatusmaailmani poikkesi huomattavasti siitä sisäänlämpiävästä asenteesta, jota lieksalaisuus olisi vaatinut.
Uskon, että tulevaisuus on kuitenkin kannaltanne valoisampi - no ainakin tältä osin. Tuskin sinne teidän opiahjoihinne on kovin suurta tunkua, ellei nyt joku itsesuojeluvaistonsa tyystin hukannut vahingossa sinne eksy.
Toivotan teille hidasta, mutta varmaa (henkistä) tukehtumiskuolemaa ja hauskoja humanismin hautajaisia.
Jos seassa on vaikeita sanoja niin ks. Wikipedia (voihan se tosin olla, ettet ymmärrä vielä sittenkään).
No kaikenvaralta vielä jos et tajunnut kokonaisuutta - olen harrastanut tätä jo puoli vuositataa ja tämä on ihan silkkaa vittuilua!et mun täytyy ennen kun mä siirryn täs ajast pois
selvittää meinaan toi velkasuhde
miten korvaus jaetaan
mä jouduin käymään sillon kun mä olin pieni
pari luokkaa kansakouluu siel susirajan tuntumassa
pari vuotta ammattikouluu jonsuussa
osan hämeenlinnsassa ja sit rataa
duunii mä onn esim tehnyt siin imatran vieres
lieksas pari päivää
käytin ilmasin tösäaeman vessa
kuusamos kerran pistettii silmäst lekurissa joku siru
ja plajon on muutakin tämmöst velkaa tullut tehtyä
voi....voi...voi kun on kauheeta
sanosin et tää suomi pitää meinaan jakaa tämösiin
muutaman tuhanne "pöljän" kyliin
eiks siel jossai oo tommonen kylä minä teiltä kirjoitti:
No kaikenvaralta vielä jos et tajunnut kokonaisuutta - olen harrastanut tätä jo puoli vuositataa ja tämä on ihan silkkaa vittuilua!En kuitenkaan toivo kenellekkään tuota tukehtumiskuolemaa vaan aina voi vaikka toivoa sitä autuaallista kuolemaa niin toisille kuin itselle.Olen ollut läsnä laheiseni poislahtiessä ja myöskin työni vuoksi koitanut vielä kunnioitaa ihmistä ja läheisiä siten että tuo ihminen poislähdettyään on kunnioituksen arvoinen ja ainutkertainen ja levollisen näköinen nukkuessaan ikiunta..
Toivottavasti tuo meidän kappelimme säilytystilat poikkeaisivat hieman teollisuuslaitoksen kylmäsäilytystiloista niin kolkko se on läheistä viedä.
Mutta kuitenkin ydinasia oli sama sinulla kuin minulla tarvitaan opiskelupaikkoja eri kunnissa ja mahdollisuus siten saada ammatti josta kenties tulee sitten leipää mutta tarvitaan myöskin pohjakoulutusta ennenkuin se ammatti löytyy ja senkin jälkeen uudelleenkoulutusta ammatin päivittämiseen eli uudet menetelmät ja niiden omaksuminen on myös tärkeää.
Olen kertonut että ei minulle ole riittänyt yksi amatillinen koulutus ja niistä löytynyt vakituista työtä vaan minulla on neljä ammatillista koulutusta ja usempaa olen tehnyt elämäni aikana joten en aina ole jaksanut olla "kollikissana" yleisön edessä vaan myöskin puu ja metalli on ollut hyppysissä joskin ihmisten hoitaminen ja nostelu. Tänne kun hain virkaan niin huonoilla kansakoulu papereilla pääsin ihan "silmäätekevään hommaan" veen kulettamana heh heh MK- humhumhum
noinko.. kirjoitti:
pahasti ottaa aivoon,kun näyttää siltä ettei vastaanottokeskusta tulekkaan?
"En kuitenkaan toivo kenellekkään tuota tukehtumiskuolemaa vaan aina voi vaikka toivoa sitä autuaallista kuolemaa niin toisille kuin itselle"
En minäkään!
Huomasitko siellä suluissa > () oli sana (henkistä).
Olikse noin vaikeeta? - turha kehua
minä teiltä kirjoitti:
No kaikenvaralta vielä jos et tajunnut kokonaisuutta - olen harrastanut tätä jo puoli vuositataa ja tämä on ihan silkkaa vittuilua!humanismin tietää. Haluaisin muistuttaa, ettei myöskään muslimin uskoisia tänne tarvita. Heille pitää myös järjestää omaa uskonnon opetusta. Kysyn vaan, kuka maksaa?
- turha kehua?
turha kehua kirjoitti:
humanismin tietää. Haluaisin muistuttaa, ettei myöskään muslimin uskoisia tänne tarvita. Heille pitää myös järjestää omaa uskonnon opetusta. Kysyn vaan, kuka maksaa?
Humanismi ja muslimi on kaksi eri asiaa, pahvi.
humhumhum kirjoitti:
"En kuitenkaan toivo kenellekkään tuota tukehtumiskuolemaa vaan aina voi vaikka toivoa sitä autuaallista kuolemaa niin toisille kuin itselle"
En minäkään!
Huomasitko siellä suluissa > () oli sana (henkistä).
Olikse noin vaikeeta?Ymmäsin tuon yskän viiruksen oikein hyvin.Eli huumorin ja jopa pienen piruilun se ei ole minullekkaan outo asia.
Meillä kuitenkin on tutkittu tuo koulutuksen henkinen tila ja siitä on jopa hyviä arvioita ja tänne monet haluaa tulla koulutukseen.olen aikaisemmin toiminut tuolla ammillisen koulutuksen kuvioissa johtokunnassa ja voin vaan onnitella opettajia ja oppilaita jotka ovat menestyneet valtakunnallisissa arvioinneissa ja myöskin ammattitaidon mittelöissä, jotta maasta se pienikin ponnistaa.MK- I = S
minä teiltä kirjoitti:
No kaikenvaralta vielä jos et tajunnut kokonaisuutta - olen harrastanut tätä jo puoli vuositataa ja tämä on ihan silkkaa vittuilua!muualta tultu Lieksaan oppia saamaan. Eli sitä Lieksalalta varastamista onmuuten tapahtunut opin myötä - muistelen jonkun kansanedustajanakin toimivan henkilän käyneen Lieksassa jotain ammattiopinahjoa. Liekähän hän sitten varastanut perusoppejaan Lieksasta! Näin tein minäkin -tuli ammatti - tuli työ ja tuli perhe ja kaikki Lieksassa. Mutta se että vielä tänäkin päivänä vaikka olen jo vuosikymmeniä asunut tällä paikkakunnalla muistetaan mainita että sinähän olet sieltä tullut.
Mutta Lieksa on aivan asmanlainen kuin kaikki muutikin pikkukylät tässä Suomessa - eli sisäänlämpiävä. Ei täällä kaikki ole yhtä ahdasmielisiä kuin ne jotka suurinpiirteen tukehtuvat tuskaansa silloin jos nk. muualta tulleet suunsa avaa. - Emppu e Epetee ellis
markkukorpinen kirjoitti:
Ymmäsin tuon yskän viiruksen oikein hyvin.Eli huumorin ja jopa pienen piruilun se ei ole minullekkaan outo asia.
Meillä kuitenkin on tutkittu tuo koulutuksen henkinen tila ja siitä on jopa hyviä arvioita ja tänne monet haluaa tulla koulutukseen.olen aikaisemmin toiminut tuolla ammillisen koulutuksen kuvioissa johtokunnassa ja voin vaan onnitella opettajia ja oppilaita jotka ovat menestyneet valtakunnallisissa arvioinneissa ja myöskin ammattitaidon mittelöissä, jotta maasta se pienikin ponnistaa.MKNyt voi lieksalaiset huokaista helpotuksesta. Paiholan kiinteistöstä oikein kilpaillaan ja SPR perustaa yksikkönsä sinne. Parempi ainakin turvapaikanhakijoiden kannalta tällainen ratkaisu. Saavat hyvää ja osaavaa palvelua ja kaikki on suhteellisen lähellä.
Lieksalaiset voivat olla kaikessa rauhassa. Istua ja miettiä, minne ne kaikki ihmiset täältä lähtevät. Tuskailla, että kuka ne vanhukset hoitaa tai mistä saadaan tänne rahaa. Voidaan puntaroida erilaisia vaihtoehtoja, nostaako veroprosenttia palkkoihin vai kiinteistöihin? Jotakin tulee kuitenkin nostaa, monet nostaa kytkintä! Emppu e Epetee ellis kirjoitti:
Nyt voi lieksalaiset huokaista helpotuksesta. Paiholan kiinteistöstä oikein kilpaillaan ja SPR perustaa yksikkönsä sinne. Parempi ainakin turvapaikanhakijoiden kannalta tällainen ratkaisu. Saavat hyvää ja osaavaa palvelua ja kaikki on suhteellisen lähellä.
Lieksalaiset voivat olla kaikessa rauhassa. Istua ja miettiä, minne ne kaikki ihmiset täältä lähtevät. Tuskailla, että kuka ne vanhukset hoitaa tai mistä saadaan tänne rahaa. Voidaan puntaroida erilaisia vaihtoehtoja, nostaako veroprosenttia palkkoihin vai kiinteistöihin? Jotakin tulee kuitenkin nostaa, monet nostaa kytkintä!Paiholan kiinteistö on myynnissä jossa tällä hetkellä on vielä sairaala.
Tehtävä on annettu kiinteistönvälittäjälle se tuli esiin kun asiaa kysyin ollessani kokouksessa.
Nyt julkisuudessa on väläytetty että joitakin tarjouksia on tullut ja näin ollen vielä ei ole suunnitelmia tarkempia minne nämä potilaat siirretään vaan aluksi joudutaan turvautumaan näihin tiloihin vuokralle näin sairaalapiirin johtaja tv uutisissa vasta äsken.
Joten tuo sinun näkökulma oli tuulesta temmattu mutta kuitenkin sekin olisi jatkossa mahdollista niin suuriin kiinteistöihin.
Mutta mitä on sitten meillä kyseisten sairaiden kohtalo ja millaista hoitoa tulevaisuudessa?
Aina voidaan aprikoida ja pistää huhua liikkeelle mutta nyt kuitenkin ilmeistä on Lieksan lehden kirjoituksen mukaan että tuo veron korotus tulee kiinteistöihin kj esityksestä.mutta asian ratkaisee sitten valtuusto. MK
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6172340Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,271166- 1091128
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki91008- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64731
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229603