""Minä olen mitä sanon olevani
alex-kasi 31.10.2009 01:38""
### alex-kasi 24.10.2009 23:43
Hei - kirje riitti ainakin täällä - kirkolla on oma erittäin yksinkertainen lomake jonka jokainen aikuinen täyttää ja allekirjoittaa itse ja vanhemmat alaikäisten lastensa puolesta (jos sellaisia on) ..###
ALEX EROSI LUTERILAISISTA
### Ruotsin Luterilaisen kirkon
alex-kasi 23.10.2009 21:10
Surullista - mutta minkäs teet - on mahdottomuus jäädä kirkkoon joka niin selvästi sanoo ja toimii Raamatun sanaa vastaan ja siksi olemmekin tänään jättäneet eroanomuksemme perheen keskinäisen päätöksen jälkeen. Voin vain sanoa että emme tehneet sitä vihoissamme, vaan enemmänkin surumielessä ..###
### Oikein teit veljeni! Siunausta!
Sirkka-Iita 24.10.2009 22:44
Huomasin että ymmärsit asian oikein hyvin ###
### Hieno ratkaisu!
Stork 25.10.2009 11:38
Hienoa, että teit omantuntosi mukaisen ratkaisun! Muistan itse, kun 13 vuotta sitten erosin luterilaisesta kirkosta, ei se ollut kaikkein helpoimpia ratkaisuja, tosin en silloin jäänyt "tyhjän päälle" vaan liityin adventtikirkkoon. ###
### Kiitos Stork ..
alex-kasi 25.10.2009 14:15
Huomasin että ymmärsit asian oikein hyvin ###
NIIN - mitähän alex nyt on, kun hän on vast'ikään korostanut sitä ettei enää ole ainakaan luterilainen?
Hämmästelee vähäisin veljenne
Antti
Olen mitä olen, sanoo alex8 - Punnitkaa alex !
14
254
Vastaukset 14
anne-elina julisti eräänkin kerran:
""he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle."
No, minä en ole helvetin tulijärvestä kiinnostunut, vaan katson siihen, mitä hänen esittämänsä jakeen
EDELLÄ sanotaan minulle, armosta pelastetulle:
Ilm. 21:6
Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu.
Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä.
7
Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani.
Halleluja! Olen Hänen poikansa, Alfa ja Omegan poika, armosta. Minun Herrani ja minun Jumalani Jeesus Kristus ei - niin uskon - heitä minua helvetin tulenlieskojen keskelle. Olen yhdenasian mies, kuten apostoli Tuomas - tunnustan Jeesusta ja tunnustan Jeesukselle: minun Herrani ja minun Jumalani.
Joh. 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
ENTÄ LÄHIMMÄISENRAKKAUS?
Kun en ole enempää kuin vain se, mitä Kristus minussa on, ei minun tarvitse tietää mitään helvetistä.
Muuta kuin että olen helvetin ansainnut. Mutta koska Kristus on minussa, en voi olla niin itsekäs, että
sanoisin itsekseni: nyt sitten voidaan tyystin vaieta helvetistä ja siitä että olisin ansainnut helvetin.
On toki lähimmäisenrakkauden nimissä varoitettava niitä, jotka eivät vielä tiedä olevansa helvetin
ansainneita ja sinne ovat matkalla laput silmillä, ilman Kristusta.
KAUHUN TASAPAINO
Alexin kohdalla joudumme varmaan vielä pitkään seuraamaan kauhun tasapainoa ulapan molemmin puolin.
Saako Ruotsin adventtikirkko vedetyksi alex-pistimen pois Ruotsin luterilaisista?
Tällä erää alex ei nähtävästi sittenkään uskaltanut erota kirkosta, vaikak se on "niin helppoa".
Alexhan väitti 30.10. että hän on yhä luterilainen (ruumis luterilaisten kirjoilla kaiketi).
Uskon että uusi ihana lehti käännetään luterilaisessa kirkossa kun alex löytää itselleen räätälöidyn laitumen.
2. Tess. 3:2
ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
Antti- e.k-i
Anttikaan,ei voi nyt sanoa että Alexin ruumis on luterilaisessa,mutta hengitys adventtikirkossa. Onko alex nyt vallan tyhjän päällä?. täällä tapaa mielenkiintoisia persoonallisuuksia.
tietääkseni koskaan kirjoittanut että kukaan joutuisi tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle, koska en edes usko tuomoiseen rikinkatkuun, olen täällä palstalla nähnyt jonkun kirjoittelevan rikinkatku juttuja, mutta en minä ole käyttänyt tuommoista sanaa, ensikerralla kun kirjoittelet ihmisten kirjoittelusta niin tarkastappa paremmin kuka mitäkin kirjoittellee, ettet kirjoittele joutavia.
- järkihoi
anne-elina kirjoitti:
tietääkseni koskaan kirjoittanut että kukaan joutuisi tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle, koska en edes usko tuomoiseen rikinkatkuun, olen täällä palstalla nähnyt jonkun kirjoittelevan rikinkatku juttuja, mutta en minä ole käyttänyt tuommoista sanaa, ensikerralla kun kirjoittelet ihmisten kirjoittelusta niin tarkastappa paremmin kuka mitäkin kirjoittellee, ettet kirjoittele joutavia.
Eiköhän suurin osa Antin jutuista ole joutavia niin, että mitäpä niistä. Kirjoittelipa taas kerran joutavan joutavaa jota ei edes jaksa lukea.
anne-elina kirjoitti:
Taannoin pohditte Sirkka-Iitan kanssa kuinka vähän aikaa epäuskoinen joutuu olemaan Jumalan koston alla
helvetissä. Kumpikin olitte mieltä että joka tapauksessa hyvin lyhyen ajan.
Mutta sinähän olet mitä sanot olevasi, niinkuin alexkin on milloin mitäkin.
Tällä kertaa alex on luterilaisesta yhteydestä irrottautunut "raamatullinen luterilainen".
Nähtäväksi jää mitä hänestä tulee, kun hänestä taas jotakin tulee; ehkä Tunnustuksellisen Luterilaisen
Kirkon jäsen tai seitsemättä päivää korostava adventisti.
Olin kyseisessä viestissäni ottanut alexin adventtiopista poikkeavan käsityksen esiin, sillä adventismissa ei
sanota, etteikö helvettiä olisi ollenkaan. Teidän media7 Aimo Helminen muistutti keväällä radio Deissä,
että "helvetti on kuuma paikka". siin teidän johtajanne on aivan oikeassa:
Ilm. 20:15
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilm. 21:8
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa
Mutta kiitos oikaisusta ja selväksi tuli meille kaikille että anne-elina uskoo ainakin tällä haavaa näin:
"tietääkseni koskaan kirjoittanut että kukaan joutuisi tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle"- uteljas
järkihoi kirjoitti:
Eiköhän suurin osa Antin jutuista ole joutavia niin, että mitäpä niistä. Kirjoittelipa taas kerran joutavan joutavaa jota ei edes jaksa lukea.
Anne-elina vannottaa ettei edes usko tulista järveä oleman olemassakaan ja Raamattu vakuuttaa tällaista ....
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa;
Ilm. 19:20 ... heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
Ilm. 20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilm. 14:10
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
Saammeko nyt tulkita anne-elinan kommenttia siten, että hän pitää Ilmestyskirjaa jälestäpäin Raamattun
perään lisättynä höpö höpö kirjana? - Et niin, lukenut
järkihoi kirjoitti:
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
Ei tässäkään helvetistä puhuta (helvetti ei kuulu anne-elinan sanavarastoon)
Mutta tulikivistä ja tulesta puhutaan vaikka eivät anne-elinan ajatuksiin astuisikaan.
Nähtäväksi jää onko raamattu oikeassa vaiko anne-elina. Ehkä emme ihan ajatuksenvoimalla saa työnnetyksi
helvettiä olemattomuuden puolelle. Vain kaksi on työntäjää, alex-kasi ja anne-elina. Tavuvuuvat huomioiden
neljä. AnttiVKantola kirjoitti:
Taannoin pohditte Sirkka-Iitan kanssa kuinka vähän aikaa epäuskoinen joutuu olemaan Jumalan koston alla
helvetissä. Kumpikin olitte mieltä että joka tapauksessa hyvin lyhyen ajan.
Mutta sinähän olet mitä sanot olevasi, niinkuin alexkin on milloin mitäkin.
Tällä kertaa alex on luterilaisesta yhteydestä irrottautunut "raamatullinen luterilainen".
Nähtäväksi jää mitä hänestä tulee, kun hänestä taas jotakin tulee; ehkä Tunnustuksellisen Luterilaisen
Kirkon jäsen tai seitsemättä päivää korostava adventisti.
Olin kyseisessä viestissäni ottanut alexin adventtiopista poikkeavan käsityksen esiin, sillä adventismissa ei
sanota, etteikö helvettiä olisi ollenkaan. Teidän media7 Aimo Helminen muistutti keväällä radio Deissä,
että "helvetti on kuuma paikka". siin teidän johtajanne on aivan oikeassa:
Ilm. 20:15
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa
Mutta kiitos oikaisusta ja selväksi tuli meille kaikille että anne-elina uskoo ainakin tällä haavaa näin:
"tietääkseni koskaan kirjoittanut että kukaan joutuisi tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle"siitä etteikö helvetti olisi, vaan siitä rikinkatkuisesta oli kysymys sitä sanaa en ole muistaakseni käyttänyt koskaan, jos olen voitko tuoda esille sen kirjoitukseni?
Kyllä minä uskon että helvetti on ja kaikki jumalattomat tullaan hävittämään, mutta sitä en usko että ikuinen helvetti palaisi jossain iankaikkisesti.
Mitä vetelit tuossa kirjoituksessai johonkin A. Helmiseen en ole katsonut radio Deitä enkä edes tunne kyseistä henkilöä, eikä minun johtajani ole kukaan ihminen, minun johtajani on Jeesus Vapahtajani.- Diana-ad-rem
anne-elina kirjoitti:
siitä etteikö helvetti olisi, vaan siitä rikinkatkuisesta oli kysymys sitä sanaa en ole muistaakseni käyttänyt koskaan, jos olen voitko tuoda esille sen kirjoitukseni?
Kyllä minä uskon että helvetti on ja kaikki jumalattomat tullaan hävittämään, mutta sitä en usko että ikuinen helvetti palaisi jossain iankaikkisesti.
Mitä vetelit tuossa kirjoituksessai johonkin A. Helmiseen en ole katsonut radio Deitä enkä edes tunne kyseistä henkilöä, eikä minun johtajani ole kukaan ihminen, minun johtajani on Jeesus Vapahtajani.Jeesus on ihminen, kuollut mies joka kummittelee ihmisten mielissä, kuolleet eivät voi auttaa. Budha oli myös ihminen.
Ei heitä palvomalla helvettiin joudu, koska helvettiä ei ole olemassakaan, mutta palvominen on aivan turhaa, siitä ei ole mitään apua missään, ei elämässä eikä kuolemassa.
Evankeliumin mukaankin Jeesus luovuttaa vallan isälle. - Toim.huom.
anne-elina kirjoitti:
siitä etteikö helvetti olisi, vaan siitä rikinkatkuisesta oli kysymys sitä sanaa en ole muistaakseni käyttänyt koskaan, jos olen voitko tuoda esille sen kirjoitukseni?
Mitä vetelit tuossa kirjoituksessai johonkin A. Helmiseen en ole katsonut radio Deitä enkä edes tunne kyseistä henkilöä, eikä minun johtajani ole kukaan ihminen, minun johtajani on Jeesus Vapahtajani.Varmaankin nyt lukijat tahtoisivat tietää, hyväksytkö Raamatun todistuksen tulikivijärvestä. Uteljas kirj.:
Anne-elina vannottaa ettei edes usko tulista järveä oleman olemassakaan ja Raamattu vakuuttaa tällaista ....
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa;
Ilm. 20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Saammeko nyt tulkita anne-elinan kommenttia siten, että hän pitää Ilmestyskirjaa jälestäpäin Raamattun
perään lisättynä höpö höpö kirjana? (Nimim. uteljaan viesti) - Toim.huom.
Diana-ad-rem kirjoitti:
Jeesus on ihminen, kuollut mies joka kummittelee ihmisten mielissä, kuolleet eivät voi auttaa. Budha oli myös ihminen.
Ei heitä palvomalla helvettiin joudu, koska helvettiä ei ole olemassakaan, mutta palvominen on aivan turhaa, siitä ei ole mitään apua missään, ei elämässä eikä kuolemassa.
Evankeliumin mukaankin Jeesus luovuttaa vallan isälle.Raamattu ei tiettävästi missään kohden väitäkään, että raamatullinen usko kuuluisi jokaiselle.
2.Tess.3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
2.Tess. 3:1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme. Toim.huom. kirjoitti:
Varmaankin nyt lukijat tahtoisivat tietää, hyväksytkö Raamatun todistuksen tulikivijärvestä. Uteljas kirj.:
perään lisättynä höpö höpö kirjana? (Nimim. uteljaan viesti)minun kirjoitukset aivan kuin haluat, mutta en minä halveksi mitään mitä on Raamattuun kirjoitettu.
Jätitkö tahallasi pois tuon kohdan että: Kuolema ja tuonelakin heitettiin tuliseen järveen, Tämä on toinen kuolema, siis ei jää mitään jäljelle joka sinne tuliseen järveen heitetään he palavat olemattomiin. Siksi Raamattu kutsuukin sitä toiseksi kuolemaksi.- benedi = siunattu
uteljas kirjoitti:
perään lisättynä höpö höpö kirjana?ettei ainakaan noissa teksteissäsi, vaikka vaivataankin, sanota että vaivataanko minuutin vai kaksi, tai vielä vähemmän!
Kun heitetään eli jätetään tulöiseen järveen, niin onko jokaisessa ihmisolennossa säätönappula, että vaivaaminen tulee oikeudenmukaiseksi?
Eihän raippojakaan anneta kaikille samaa määrää - Toim.huom.
anne-elina kirjoitti:
minun kirjoitukset aivan kuin haluat, mutta en minä halveksi mitään mitä on Raamattuun kirjoitettu.
Jätitkö tahallasi pois tuon kohdan että: Kuolema ja tuonelakin heitettiin tuliseen järveen, Tämä on toinen kuolema, siis ei jää mitään jäljelle joka sinne tuliseen järveen heitetään he palavat olemattomiin. Siksi Raamattu kutsuukin sitä toiseksi kuolemaksi.Anne-elina, sanot: "en minä halveksi mitään mitä on Raamattuun kirjoitettu."
Kun käsittääkseni toteat että Raamatun mainitsema helvetti on olemassa, muttei Raamatun mainitsemaa
"tulista järveä, joka tulikiveä palaa", niin kyllä sinä silloin halveksit totuutta helvetin tulesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1421630- 1511103
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät70970Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi330934- 68753
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56733- 69681
- 38644
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7611Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33581