Kokemuksiani kondyloomien hoidosta

Brendaah

Minulla on ollut pitkä tie syylien kitkemisessä :-) joten ajattelin kertoa kokemuksiani muille, jotka tarvitsevat vinkkejä.

Aloitin syylien hoidon nestemäisellä Wartecilla (sininen liuos). Sitä pitää laittaa aamuin illoin kolme päivää putkeen. Sitten neljän päivän tauko ja taas kolmena päivänä peräkkäin jne. Minulla suurin näppylä hävisi jo ensimmäisen kolmen päivän hoidon jälkeen, joten liuos on kyllä tehokas. Jotenkin en sitten saanut yhtä muuta pienempää pois, mutta syy oli varmasti minussa: en jaksanut tehdä niitä kolmen päivän putkia systemaattisesti montaa viikkoa. Kannattaa siis tehdä se kolme päivää ainakin neljästi, niin näpyt häviää.

Wartec-liuoksen huono puoli on se, että liuosta on vähän työläs laittaa. Pitää muistaa aamuin illoin, ja pieni pullo on herkkä kaatumaan (minulla kaatui pari kertaa, olisi pitänyt siis laittaa pakkaukseen tehtyyn koteloon, että olisi pysynyt pystyssä). Eräs kaverini sanoi, että liuos aiheutti polton ja kutinan tunteita iholla. Minulle ei näin käynyt.

Sitten sain siihen pieneen jäljelläolevaan Wartec-voiteen, joka mun mielestä ei kyllä tehonnut oikeastaan ollenkaan. Tuntui, että se lähti aina pois iholta kun sai pikkuhousut jalkaan! Liuos meni oikein ihon syövereihin, mutta tämä voide ei imeydy helposti. Tätäkin piti laittaa kolmen päivän putkia neljän päivän tauolla.

No sitten multa poistettiin yks syylä kirurgisesti, eli gynekologi pisti pikkusen puudutusainetta ja nappas sen veitsellä irti. Tikkejä ei tarvittu, laastari riitti. Gynekologi ei suostunut poistamaan samalla kertaa paria ihan pientä uutta ilmennyttä, vaan sanoi että minun pitäisi itse hoitaa ne lääkkeillä. Hän poisti vain sen yhden sitkeän. Kahteen pieneen uuteen näppylään hän määräsi Aldara-voidetta, jonka pitäisi aktivoida kehon omaa paikallista puolustusjärjestelmää hävittämään ne kondyloomat.

Aldaran kanssa aloitettiin sitten. Sitä pitää laittaa joka toinen ilta eli kolme kertaa viikossa (max. 16 viikkoa). Aldara on myös voidetta, joten vähän taas epäilin, että mitä jos se pyyhkiytyy helposti pois iholta niin kuin Wartec-voidekin. Aloin kuitenkin laittaa sitä joka toinen ilta. Joskus laitoin joka iltakin tai aamulla suihkun jälkeen, jos illalla oli unohtunut. Voide on ihan pienissä pusseissa, ja yks pussi riitti mulla viikoksi, kun käytin siitä pikkutipan kerrallaan. Tämä hoitomuoto paljastui kaikkein helpoimmaksi, mutta pitkäaikaisimmaksi. Nyt olen kohta käyttänyt kaikki voidepussit ja 2-3 kk on kulunut. Nyt vasta ne pari pikkunäppyä ovat häipyneet. Käytän kuitenkin pari viimeistä pussia vielä kaiken varalta terveelle iholle, koska eihän sitä tiedä vaikka siinä vielä vähän olisi näppylää jäljellä.

Hassu juttu muuten, että mulla lähti tämän hoidon aikana eräs vuosia vanha syylä sormesta pois! En edes laittanut siihen aldaraa, mutta oisko sillä yhteyttä, että se aktivoi niitä puolustusjärjestelmiä syyliä vastaan? En tiedä.

Nyt tällä hetkellä minulla siis ei ole yhtää syylää. Huh! Välillä tosiaan, kun lääke oli kovettanut syylää, revin sitä itse kynsillä tai pienillä saksilla irti. :D Sekin edesautti syylien häviämistä. Kertokaa muutkin omia kokemuksianne hoidoista!!!

Pari vinkkiä antaisin syyliä hoitaville ihmisille:
1) Älä unohta laittaa lääkeainetta!!! Tee kuuri systemaattisesti, muuten syylät ei häviä.
2) Jos pääset lääkärille poistattamaan syyliä kirurgisesti/laaserilla/jäädyttämällä, niin vaadi poistamaan kaikki pienimmätkin samalla kertaa! Lääkärit on nihkeitä poistelemaan, koska ne varmaan ajattelee, että jos ei lääkkeillä hoida niin niitä tulee lisää. En tiedä. Mutta siis niistä pienistä kasvaa sitten suuria eli kaikki pois kerralla vaan.
3) ÄLÄ MASENNU! Ihmisille sattuu pahempiakin tauteja omalle kohdalle. Tämä on pikkujuttu verrattuna moneen muuhun sairauteen. Äläkä syytä ketään siitä, että olet saanut kondylooman. Ihmiset eivät aina hoksaa, että heillä on se, tai se on ollut oireettomana. Elämässä vain tapahtuu tällaista, ja muiden tai itsensä syyttely tekee vain pahan mielen. Hoidetaan kondyloomat pois ja that's it. Pahempiakin tauteja on olemassa. :-)

10

1305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kryo!!

Mulla jäädytys toimi parhaiten, aluksi Aldaraa, ihan turhaa ajanhukkaa. Mutta mun näppylät olikin kalun juuressa ja ei ns. herkillä alueilla, onneksi. Kolme kertaa piti kaikenkaikkiaan tehdä, mutta nyt olleet poissa jo useamman vuoden. Iho parani mulla n. kuukaudessa kokonaan. En enää aio hoidattaa muuten jos vaan pysyvät tuolla alueella, terskan iho on sitten varmasti eri asia.

• Brendaah

Joo jos mulla tulee vielä niin sit kyllä vaadin et ne poistetaan vaikka tuollai jäädyttämällä. En varmaan jaksa enää alkaa noilla voiteilla hoitamaan.

Tarkoititko siis ettet aio hoidattaa, jos niitä tulee vielä vai? Eikö ne sit vaan tartu eteenpäin.. Ku eihän kondomi koko alueelle yllä.

• kryo!!
        Brendaah kirjoitti:

Joo jos mulla tulee vielä niin sit kyllä vaadin et ne poistetaan vaikka tuollai jäädyttämällä. En varmaan jaksa enää alkaa noilla voiteilla hoitamaan.

Tarkoititko siis ettet aio hoidattaa, jos niitä tulee vielä vai? Eikö ne sit vaan tartu eteenpäin.. Ku eihän kondomi koko alueelle yllä.

Siis tottakai hoidatan ne pois, mutta vain jäädyttämällä tarkoitin.

• help me

Kun kolmen päivän kuuri menny warteccii, ja perjantaina sais laittaa taas.... mutta olis yks herkku mies ehdokas tulos mua kattoo. Ja wartecin pakkaukses lukee vältettävä yhdyntöjä, niin voinko pitää esim. kuuden päivän tauon ja laittaa taas sit warteccii??? Kun mulle maistuis jotai kivaa sen miehen kaa,mut taudista en viel kerro, ja seksiä en haluu jos alapää sinisenä....

• toiv.muk.provo

Eli hoitosi on kesken, tiedät sairastavasi kondylooma ja et kerro siitä. Eli käytännössä tartutat tahallasi. Kondomi kun ei suojaa riittävästi.

• VitunTyhmäLehmä

Jos olet noin naiivi ja et ymmärrä mistä on kyse, kannattaisi jättää aikuisten harrastukset pois. Jos tartutat jollekin kondyn, toivon että saat itse esim. herpeksen tilalle, se olisi sulle ihan oikein! Kyllä sä muutaman viikon tai kuukaudenkin pärjäät ilman munaa, levitätä sitten hoidettuasi jalat niin levälleen että saat tarpeeksi miestä rasiaasi.

• Brendaah

ÄLÄ pidä enempää ku neljän päivän tauko, koska muuten et oikeesti pääse niistä eroon. Mä kerron kokemuksesta! =) Pystyisitkö millään sanoon sille miehelle, et just nyt ei sovi vaan parin viikon päästä... et sul on jotain kiireitä? Koska ne tarttuu HELPOSTI eli jos sä nyt harrastat sen kans seksiä niin se saa ne syylät kans, ihan varmasti. Mieti seurauksia, se saattaa sit kertoo kaikille tai muuta sellaista...et yritä odottaa viel pari viikkoa tee niitä kolmen päivän putkia vielä ennenku oot kenenkään kans. Ja muista käyttää kortsua kuitenkin, koska eihän sitä tiiä vaikka iholla ois jossain näkymättömiä solumuutoksia (tulevia syyliä) ja se tarttuis. Kortsu voi ehkä vähän pienentää tartuntariskiä, ei paljoa kuitenkaan.

• Onnellinen näinkin
        Brendaah kirjoitti:

ÄLÄ pidä enempää ku neljän päivän tauko, koska muuten et oikeesti pääse niistä eroon. Mä kerron kokemuksesta! =) Pystyisitkö millään sanoon sille miehelle, et just nyt ei sovi vaan parin viikon päästä... et sul on jotain kiireitä? Koska ne tarttuu HELPOSTI eli jos sä nyt harrastat sen kans seksiä niin se saa ne syylät kans, ihan varmasti. Mieti seurauksia, se saattaa sit kertoo kaikille tai muuta sellaista...et yritä odottaa viel pari viikkoa tee niitä kolmen päivän putkia vielä ennenku oot kenenkään kans. Ja muista käyttää kortsua kuitenkin, koska eihän sitä tiiä vaikka iholla ois jossain näkymättömiä solumuutoksia (tulevia syyliä) ja se tarttuis. Kortsu voi ehkä vähän pienentää tartuntariskiä, ei paljoa kuitenkaan.

Kerroin sille miehelle sitte,sano ettei asialle mitää voi ja se hyväksyy sen... ei harrastettu sen kaa sitte tosi toimii mut muuta kyllä :) . Ja sen kans ajattelin vakavampaakin suhdetta..... Onnellinen ku se otti asian noin... Ja kiitos sulle ainoasta fiksusta vastauksesta! Sitte kattotaa seksi juttuja ja yhdyntöjä ku näpyt poissa.

• Brendaah
        Onnellinen näinkin kirjoitti:

Kerroin sille miehelle sitte,sano ettei asialle mitää voi ja se hyväksyy sen... ei harrastettu sen kaa sitte tosi toimii mut muuta kyllä :) . Ja sen kans ajattelin vakavampaakin suhdetta..... Onnellinen ku se otti asian noin... Ja kiitos sulle ainoasta fiksusta vastauksesta! Sitte kattotaa seksi juttuja ja yhdyntöjä ku näpyt poissa.

No hyvä! Mä oon miettinyt, et pitäiskö kertoo vaik ei ois mitään näkyvää jäljellä hoitojen jälkeen, koska niitä näkymättömiä alkuja saattaa olla...mut ei se kyl helppoa oo kertoa, varsinkaan uudelle ihmiselle. =/ Monet muut taudit saa helpommin pois ja sit ne voi vaan unohtaa, mut tätä ei.

• onnellinen näinkin
        Brendaah kirjoitti:

No hyvä! Mä oon miettinyt, et pitäiskö kertoo vaik ei ois mitään näkyvää jäljellä hoitojen jälkeen, koska niitä näkymättömiä alkuja saattaa olla...mut ei se kyl helppoa oo kertoa, varsinkaan uudelle ihmiselle. =/ Monet muut taudit saa helpommin pois ja sit ne voi vaan unohtaa, mut tätä ei.

Niin no voin sanoo et kertominen helpotti omaa oloa suuresti :) . Ja vielä tää mies otti sen niin hyvin :) Kun ilmaisee toki asian justii sillee et ei puhu siitä kuin maailmanlopusta, vaa kertoo vaa kaikki faktat... ja senki et toivoa on parantumisen suhteen, siis jos kävis ikävästi ja se tarttuis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1062
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe