VILLI NUOHOOJA

pieninokipoika

Tervetuloa kilpailu myös nuohousalalle. Ihan liian suuren laskun saa nykyisin maksaa mm. uuden omakotitalon takan nuohouksesta. Pitäisi olla erilliset hinnoittelut työmäärän mukaan. Hinnat on kuin katsastuslaitoksilla, joka vuosi nostetaan maksua sikamaisesti. Vanhan rotiskon ja uuden stimmissä olevan katsastus maksaa saman verran vaikka toisen syynäämiseen menee aikaa kaksinverroin. Hemmetinmoista monopolia.

42

8336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MARTTI72

      Mikäli ymmärsin on asunnossasi takka , jonka yksikkö hinta on vähimmillään 45 yksikköä, ja kohutulla alueella Sipoossa on yksikkö hinta 0,77 verollinen saadaan nuohouksen hinnaksi 34,65. Tällaiseen paikkaan Nuohooja varaa työaikaa noin 45 min siihen sisältyy nuohous, paloturvallisuuden tarkkailu, opastus ja valisus työt ja nuohooja on saapunuut ja poistunut autollaan kohteesta tähän samaan hintaan, johonka sisältyy seuraavat työajat
      Nuohoojan tekämä tehokas työaika on noin 6 tuntia päivä ja loput on peseytymis-, elpymis-, ruoka-, työvälinehuolto- ja töiden jälkeistä toimistotyö aikaa. Tästä kyseisestä hinnasta maksetaan myös kaikki juoksevat maksut verot, vakuutukses, autot, polttoaineet, työkalut, ilmoitukset toimistotyöt, kirjanpito, työtilavuokra ja lukemattomia muita kuluja.

      Jos vieläkin ymmärrän oikein asiaa niin pidät nuohoojan työtä kultakaivoksena ja nopeasti laskettuna nuohooja tekisi 8 tällaista paikkaa päivässä taajamaalueella ja tuottaa 7200 euroa kuukaudessa katkeamattomalla työnteolla ilman keskeytyksiä.

      Tulehan alas haaveiden pilvilinnastasi ja pyydä nuohoojaa syynäämään tulisijasi paremmin, jos sieltä joku vika löytyisi (käyttökielto) tulisijaasi, joka ehkä autollasi jo on.

      Itselläni on viisi tulisijaa kotona käytössä ja auton katsastuksessa menee noin 15 min.

      Asioita olisi hyvä miettiä ennen suun avaamista.

      • Monopoli tulee murtu

        Miettisit itse. Meille nuohooja jättää ennakkoilmoituksen tulostaan postilaatikkoon. Koskaan ei vielä kukaan ole ollut kotona nuohoojan käyntiaikaan, ihmisten kun on käytävä töissäkin. Nuohooja siis kiipeää katolle, pudottaa kuulan ja harjan piipusta ja nostaa sen takaisin ylös.

        Opastus- ja valistustyö...elpymisaika...olenko ehkä tilannut sellaisia?


      • Minäkin Olen
        Monopoli tulee murtu kirjoitti:

        Miettisit itse. Meille nuohooja jättää ennakkoilmoituksen tulostaan postilaatikkoon. Koskaan ei vielä kukaan ole ollut kotona nuohoojan käyntiaikaan, ihmisten kun on käytävä töissäkin. Nuohooja siis kiipeää katolle, pudottaa kuulan ja harjan piipusta ja nostaa sen takaisin ylös.

        Opastus- ja valistustyö...elpymisaika...olenko ehkä tilannut sellaisia?

        Heitä lappu jatkossakin roskikseen tai hävitä polttamalla takassa. Poissaolosta ei kannata myöskään ilmoittaa nuohoojalle puhelimella, puhelu maksaa sekä menee vapaa- tai työ aikaa puhelussa hukkaan. Teidän kiusaksihan nuohooja lappusia postilaatikkoon työntää ja joudutte vielä ne hävittämään. Kiinteistön omistajalla ja tai edustajalla on tiettyjä velvoitteita jotka pitää hoitaa, jos velvoitteista ei pysty suoriutumaan suosittelen asumismuodoksi kolhoosia tai kaupungin vuokra-asuntoa. Enpä usko että Nuohooja käy teillä mielellään voittehan aina kieltäytyä koko nuohouksesta, uskon että nuohoojakin olisi tyytyväisempi ettei tarvitse tulla teidän laisenne ihmisen luokse jossa ei tunne itseään tervetulleeksi. Ei muuta kun takka kuumaksi pimeällä, ettei naapurit nää. Ainahan voit itse välillä nuohota hormisi ja tulisijat itse, käyt vai hakemassa vehkeet robbarista. Kiipeät katolle, jos tikkaat on ja pudotat sen pallon harjoineen alas ja vedät ylös. Illalla valehtelet sitten hampaat mustina nokipalossa pelastusviranomaisille, ettei nokikeiju ole taaskaan tullut ja mitään lappua ei ole näkynyt. Kyllä uskon että tämän suorituksen jälkeen, kun olet monta päivää siivonut ja tuulettanut asuntoasi riittää aikaa nuohouttaa myös nuohoojan työajalla ja olla onnellin ettei talopalanut vaan selvittiin pelkillä savuvahingoilla. Vuotta myöhemmin... Opastus- ja valistustyö...elpymisaika...olenko ehkä tilannut sellaisia? Olen :)


      • Mustaa Päällikköä
        Minäkin Olen kirjoitti:

        Heitä lappu jatkossakin roskikseen tai hävitä polttamalla takassa. Poissaolosta ei kannata myöskään ilmoittaa nuohoojalle puhelimella, puhelu maksaa sekä menee vapaa- tai työ aikaa puhelussa hukkaan. Teidän kiusaksihan nuohooja lappusia postilaatikkoon työntää ja joudutte vielä ne hävittämään. Kiinteistön omistajalla ja tai edustajalla on tiettyjä velvoitteita jotka pitää hoitaa, jos velvoitteista ei pysty suoriutumaan suosittelen asumismuodoksi kolhoosia tai kaupungin vuokra-asuntoa. Enpä usko että Nuohooja käy teillä mielellään voittehan aina kieltäytyä koko nuohouksesta, uskon että nuohoojakin olisi tyytyväisempi ettei tarvitse tulla teidän laisenne ihmisen luokse jossa ei tunne itseään tervetulleeksi. Ei muuta kun takka kuumaksi pimeällä, ettei naapurit nää. Ainahan voit itse välillä nuohota hormisi ja tulisijat itse, käyt vai hakemassa vehkeet robbarista. Kiipeät katolle, jos tikkaat on ja pudotat sen pallon harjoineen alas ja vedät ylös. Illalla valehtelet sitten hampaat mustina nokipalossa pelastusviranomaisille, ettei nokikeiju ole taaskaan tullut ja mitään lappua ei ole näkynyt. Kyllä uskon että tämän suorituksen jälkeen, kun olet monta päivää siivonut ja tuulettanut asuntoasi riittää aikaa nuohouttaa myös nuohoojan työajalla ja olla onnellin ettei talopalanut vaan selvittiin pelkillä savuvahingoilla. Vuotta myöhemmin... Opastus- ja valistustyö...elpymisaika...olenko ehkä tilannut sellaisia? Olen :)

        Vedä nyt henkeä välillä. Nuohooja saa tulla silloin kun tulee ja nuohota vain katolta, koska kukaan ei ole päästämässä sisään. Ei siihen kyllä 45 min mene.

        Itse nuohoan tosiaan vielä lisäksi kerran vuodessa, samalla kun puhdistan öljypannun. Helppoja hommia, etenkin kun hormit on putkitettu.


      • Makez40
        Mustaa Päällikköä kirjoitti:

        Vedä nyt henkeä välillä. Nuohooja saa tulla silloin kun tulee ja nuohota vain katolta, koska kukaan ei ole päästämässä sisään. Ei siihen kyllä 45 min mene.

        Itse nuohoan tosiaan vielä lisäksi kerran vuodessa, samalla kun puhdistan öljypannun. Helppoja hommia, etenkin kun hormit on putkitettu.

        Niin teillä tehdään puutteellinen nuohous? Kyllä nuohoojan on myös päästävä pannuhuoneeseen tarkastamaan, vai onko jotakin salaista siellä? Voithan kysyä jos nuohooja nuohoisi ensi kerralla portin postilaatikon kohdalla se nopeuttaisi vielä lisää työtä. Mitäköhän vakuutusyhtiö meinaa osa työstä vain tehty, varmasti tyytyväinen kun korvaukset tippuu : ) Auton katsastuksenkin voi nykyään suorittaa konttorin ikkunasta ja puolet halvempi kun ei tarvitse hallin ajaa autoa.


      • Makez40
        Mustaa Päällikköä kirjoitti:

        Vedä nyt henkeä välillä. Nuohooja saa tulla silloin kun tulee ja nuohota vain katolta, koska kukaan ei ole päästämässä sisään. Ei siihen kyllä 45 min mene.

        Itse nuohoan tosiaan vielä lisäksi kerran vuodessa, samalla kun puhdistan öljypannun. Helppoja hommia, etenkin kun hormit on putkitettu.

        Nuohousasetuksen mukainen nuohous

        Öljypoltin kytketään pois päältä. Savuhormi harjataan ja tarkastetaan. Liitinhormin puhdistetaan ja tarkastetaan. Keskuslämmityskattilan liitinhormin puhdistaminen saattaa edellyttää keskuslämmityskattilan rakenteiden, esimerkiksi turbulenssielimien, poistamista puhdistamisen ajaksi.

        Harjattu noki ja tuhka poistetaan ja viedään paloturvalliseen säilytysastiaan sijoitettuna kiinteistössä tai sen välittömässä läheisyydessä olevaan kiinteistön omistajan tai haltijan osoittamaan paloturvalliseen ja ympäristön kannalta turvalliseen paikkaan.

        Nuohoustyön yhteydessä tarkastetaan lämmityskattilan toiminta ja ulkopuolinen kunto sekä tulipesän ja tulipintojen puhdistustarve.

        Savupellin toiminta tarkastetaan nuohoustyön yhteydessä. Myös suojaetäisyydet tarkastetaan. Lopuksi varmistetaan, että öljypoltin käynnistyy ja että kattilassa palaminen on kunnollista.

        Nuohoustyön yhteydessä tarkastetaan palo- ja henkilöturvallisuuteen liittyvät seikat kattilahuoneessa, erityisesti ottaen huomioon palamiseen tarvittavaan korvausilmaan ja poistoilmanvaihtoon liittyvät järjestelyt sekä ympäröivien rakenteiden paloturvallisuus ja palo-osastointi. Näillä toimenpiteillä pyritään varmistamaan se, että lämmityskattilan palamiskaasut eivät missään olosuhteissa kulkeutuisi rakennuksen muihin tiloihin, erityisesti asuintiloihin.


      • Anonyymi
        Monopoli tulee murtu kirjoitti:

        Miettisit itse. Meille nuohooja jättää ennakkoilmoituksen tulostaan postilaatikkoon. Koskaan ei vielä kukaan ole ollut kotona nuohoojan käyntiaikaan, ihmisten kun on käytävä töissäkin. Nuohooja siis kiipeää katolle, pudottaa kuulan ja harjan piipusta ja nostaa sen takaisin ylös.

        Opastus- ja valistustyö...elpymisaika...olenko ehkä tilannut sellaisia?

        Eihän tuota voi noin tehdä kun työhön kuuluu myös kanavan karstan poistaminen. Ei nuohoustoimen voi tehdä ilman sisäänpääsyä. Sitten tiedoksi että sen voi tehdä itsekin jos haluaa. Laki vaatii sen puhdistusta kerran vuodessa mutta sen voi tehdä ketä vaan jos osaa harjaa piipussa rassata. Ei maksa mitään jos itse tekee.


      • Anonyymi
        Makez40 kirjoitti:

        Niin teillä tehdään puutteellinen nuohous? Kyllä nuohoojan on myös päästävä pannuhuoneeseen tarkastamaan, vai onko jotakin salaista siellä? Voithan kysyä jos nuohooja nuohoisi ensi kerralla portin postilaatikon kohdalla se nopeuttaisi vielä lisää työtä. Mitäköhän vakuutusyhtiö meinaa osa työstä vain tehty, varmasti tyytyväinen kun korvaukset tippuu : ) Auton katsastuksenkin voi nykyään suorittaa konttorin ikkunasta ja puolet halvempi kun ei tarvitse hallin ajaa autoa.

        Taidan siirtyä käyttämään tuota asemaa. Just tätä olen odottanut että katsastus tehdään ikkunasta lappua heiluttamalla.


    • Suomesta

      Uusi? monta vuotta sitä on nuohottu? missä asut? Nuohoushan on Suomessa vain kerran vuodessa, eikö Ruotsissa nuohota 3-5 kertaa vuodessa. Hinta suunnilleen sama ja ajomatkat päälle.

    • viidakko-vili

      Mitäpä turhia nuohoojille soittelemaan kun röörit rassaa kätevästi itsekin vanhalla vessaharjalla täysin ilmaiseksi. Mäkin olen ihan s*nan kateellinen niille rahassa kylpeville nokinaamoille enkä niitä e-nää ai´o e-lättää.

      • takka teemu

        Mitä turhaa nuohota, jos nokipalo tulee soitan 112 ja palokunta tulee sammuttamaan ja jos palaa kovaa niin ne pyytää nuohooja paikalle ja pelastuslaitos maksaa koko lystin nuohouksen päälle, siis ilmaiseksi kaikki sormia likaamatta. Jos hormi hajoo vakuutus maksaa korjauksen tai uuden. Laissa porsaanreikä.


      • huhhuh mitä sakkia

        eiköhän se talo sitten jossain vaiheessa pala kun sitä näköjään haluat =)


      • villi nuohooja
        huhhuh mitä sakkia kirjoitti:

        eiköhän se talo sitten jossain vaiheessa pala kun sitä näköjään haluat =)

        keski uudenmaan nettipalstalta poimittua....

        http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Poispotkittu-nuohooja-nousi-kapinaan-monopolia-vastaan

        http://www.keski-uusimaa.fi/Yhteiso/Keskustelupalstat/Aiheittain/Ajankohtaista/Nuhous-Ottaisi-Ruusulampi-asioista-selvaa-ennen-k...

        Toi nuohooja Ruusulampi ei varmaan kauaa enää noin voi hommiaan hoitaa... Yleensähän noi pimeenä/ilman kuittia tekijät häviää joko verottajan tai muun seurauksen takia pois markkinoilta


      • nuohooja
        takka teemu kirjoitti:

        Mitä turhaa nuohota, jos nokipalo tulee soitan 112 ja palokunta tulee sammuttamaan ja jos palaa kovaa niin ne pyytää nuohooja paikalle ja pelastuslaitos maksaa koko lystin nuohouksen päälle, siis ilmaiseksi kaikki sormia likaamatta. Jos hormi hajoo vakuutus maksaa korjauksen tai uuden. Laissa porsaanreikä.

        No vähän vikaan vain, palolaitos tilaa,omistaja maksaa.Seuraavana päivänä hormitarkastu,omistaja maksaa,jos syy nuohoamattomuudessa vakuutus ei korvaa sattuneita vahinkoja.Omistaja maksaa. Kyllä ne on perskele porsaan reijät tukkinu.Piirinuohous järjestelmä perustuu nuohous asetukseen missä pienehkö sivulisäys.Nuohous kerran vuodessa jos ei tule ,tilattava itse,kiinteistön omistaja vastuussa loppukädessä itse,perustuu palolakiin. Laki oikeudessa ohittaa asetuksen,et jos luulis et sen piirinuohoojan sai rosiksille että ei ole edes käynyt, niin voin luvata takkiin tulee oikeudessa.Vetoavat lakiin ja asetuksella nuohouksesta voi pyyhkiä silloin pyllyä.


      • he
        villi nuohooja kirjoitti:

        keski uudenmaan nettipalstalta poimittua....

        http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Poispotkittu-nuohooja-nousi-kapinaan-monopolia-vastaan

        http://www.keski-uusimaa.fi/Yhteiso/Keskustelupalstat/Aiheittain/Ajankohtaista/Nuhous-Ottaisi-Ruusulampi-asioista-selvaa-ennen-k...

        Toi nuohooja Ruusulampi ei varmaan kauaa enää noin voi hommiaan hoitaa... Yleensähän noi pimeenä/ilman kuittia tekijät häviää joko verottajan tai muun seurauksen takia pois markkinoilta

        Kuka sanoo ruusulammen tekevän pimeänä/ilman kuittia??
        villi nuohooja, onko omaa kokemusta ruusulammen toiminnasta ?
        Pitäskö ottaa ensin selvää asioista enneku rupeaa haukkumaan tietämättömänä?!


      • villi nuohooja
        he kirjoitti:

        Kuka sanoo ruusulammen tekevän pimeänä/ilman kuittia??
        villi nuohooja, onko omaa kokemusta ruusulammen toiminnasta ?
        Pitäskö ottaa ensin selvää asioista enneku rupeaa haukkumaan tietämättömänä?!

        Vahvat on epäilyt,että pimeenä tekee.Eiköhän siihen tosiaan verottaja puutu nyt kun lehdissäkin on keskusteltu. Ruusulampi on myös kuulemma kova sotkemaan.


      • tolkkua
        villi nuohooja kirjoitti:

        Vahvat on epäilyt,että pimeenä tekee.Eiköhän siihen tosiaan verottaja puutu nyt kun lehdissäkin on keskusteltu. Ruusulampi on myös kuulemma kova sotkemaan.

        ..kuulemma... akkojen puhetta


      • keikka II
        tolkkua kirjoitti:

        ..kuulemma... akkojen puhetta

        Sua kytätään jo...


      • musta tuntuu hyvältä
        villi nuohooja kirjoitti:

        keski uudenmaan nettipalstalta poimittua....

        http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Poispotkittu-nuohooja-nousi-kapinaan-monopolia-vastaan

        http://www.keski-uusimaa.fi/Yhteiso/Keskustelupalstat/Aiheittain/Ajankohtaista/Nuhous-Ottaisi-Ruusulampi-asioista-selvaa-ennen-k...

        Toi nuohooja Ruusulampi ei varmaan kauaa enää noin voi hommiaan hoitaa... Yleensähän noi pimeenä/ilman kuittia tekijät häviää joko verottajan tai muun seurauksen takia pois markkinoilta

        omasta puolesta ruusulampi voi tulla tekemään nuohouksen ( olen itse nuohooja) siinä on vain se PIENI ongelma... nuohous EI OLE LAILLINEN... jos tulee nokipalo ja sattumalta tapahtuisi niin että talo palaisi vakuutusyhtiö sanoo suoraan että ei korvata koska nuohousta ei ole suoritettu... voit toki itsekkin nuohota vaikka joka päivä mutta kunnan piirinuohoojan pitäisi tulla kuitenkin kerran vuodessa nuohoomaan... nuohous on kiinteistön omistajan vastuulla.... eli antaa mennä vaa en ainakaan itse jaksa tapella joka päivä v*ttumaisten asiakkaitten kanssa


      • pff
        takka teemu kirjoitti:

        Mitä turhaa nuohota, jos nokipalo tulee soitan 112 ja palokunta tulee sammuttamaan ja jos palaa kovaa niin ne pyytää nuohooja paikalle ja pelastuslaitos maksaa koko lystin nuohouksen päälle, siis ilmaiseksi kaikki sormia likaamatta. Jos hormi hajoo vakuutus maksaa korjauksen tai uuden. Laissa porsaanreikä.

        vakuutusyhtiö voi evätä korvauksen jos nuohousta ei ole suoritettu... ja pelastuslaitos voi myös sanoa että kiinteistön haltija maksaa nuohoojan käynnin... ja keski-uudella maalla nuohooja tulee aina paikalle jos on nokipalo kyseessä...


      • jep jep
        villi nuohooja kirjoitti:

        Vahvat on epäilyt,että pimeenä tekee.Eiköhän siihen tosiaan verottaja puutu nyt kun lehdissäkin on keskusteltu. Ruusulampi on myös kuulemma kova sotkemaan.

        ruusulampi "saannut" kehotuksen vaihtaa firmaa/aluetta juuri noista sotkemis asioista tietääkseni jo 2-3 paikasta


      • räpiköijä
        musta tuntuu hyvältä kirjoitti:

        omasta puolesta ruusulampi voi tulla tekemään nuohouksen ( olen itse nuohooja) siinä on vain se PIENI ongelma... nuohous EI OLE LAILLINEN... jos tulee nokipalo ja sattumalta tapahtuisi niin että talo palaisi vakuutusyhtiö sanoo suoraan että ei korvata koska nuohousta ei ole suoritettu... voit toki itsekkin nuohota vaikka joka päivä mutta kunnan piirinuohoojan pitäisi tulla kuitenkin kerran vuodessa nuohoomaan... nuohous on kiinteistön omistajan vastuulla.... eli antaa mennä vaa en ainakaan itse jaksa tapella joka päivä v*ttumaisten asiakkaitten kanssa

        Hyvä että nuohooja kertoo kuinka nuohouksessa tulee toimia. Pelastustoimilaissa määritellään toimintatavat ja kuka työn saa suorittaa. Kiinteistön omistajalla kuitenkin aina on viime kädessä vastuu omista tulisijoistaan ei nuohoojalla. Näitä tee se itse miehiä löytyy mutta tietoa nuohouksesta ei kyllä ole.
        Kuinhakan paljon uhkasakkoa on käytetty, olisi kyllä jo aika ottaa se käyttöön päivittäiseksi. Ehkäpä sen jälkeen asiakkaiden mielipiteet muuttuisi.
        Laki määrää auton katsastuksesta ja se on suoraan verrannollinen tähän, jos katsastat auton voit käyttää sitä huoletta samoin tulisijat kun nuohotaan vuosittain voit käyttää niitä huoletta.


      • astrix
        räpiköijä kirjoitti:

        Hyvä että nuohooja kertoo kuinka nuohouksessa tulee toimia. Pelastustoimilaissa määritellään toimintatavat ja kuka työn saa suorittaa. Kiinteistön omistajalla kuitenkin aina on viime kädessä vastuu omista tulisijoistaan ei nuohoojalla. Näitä tee se itse miehiä löytyy mutta tietoa nuohouksesta ei kyllä ole.
        Kuinhakan paljon uhkasakkoa on käytetty, olisi kyllä jo aika ottaa se käyttöön päivittäiseksi. Ehkäpä sen jälkeen asiakkaiden mielipiteet muuttuisi.
        Laki määrää auton katsastuksesta ja se on suoraan verrannollinen tähän, jos katsastat auton voit käyttää sitä huoletta samoin tulisijat kun nuohotaan vuosittain voit käyttää niitä huoletta.

        Ei taida nuohoojilla olla mitään yhtenäistä käytäntöä kun hommia voi näköjään tehdä kuka tahansa. Ihmetyttää kun työntekijöitä on niin vähän eikä teidän liittokaan puutu asiaan millään lailla. Se on varmaan niin että ketä nuohoojaa asia ei kosketa niin sillä ei ole väliä. Aika onnetonta touhua tämä piirinuohoilu näköjään on jos kuka vaan saa sitten kuitenkin tehdä sitä missä haluaa.


      • njietu
        räpiköijä kirjoitti:

        Hyvä että nuohooja kertoo kuinka nuohouksessa tulee toimia. Pelastustoimilaissa määritellään toimintatavat ja kuka työn saa suorittaa. Kiinteistön omistajalla kuitenkin aina on viime kädessä vastuu omista tulisijoistaan ei nuohoojalla. Näitä tee se itse miehiä löytyy mutta tietoa nuohouksesta ei kyllä ole.
        Kuinhakan paljon uhkasakkoa on käytetty, olisi kyllä jo aika ottaa se käyttöön päivittäiseksi. Ehkäpä sen jälkeen asiakkaiden mielipiteet muuttuisi.
        Laki määrää auton katsastuksesta ja se on suoraan verrannollinen tähän, jos katsastat auton voit käyttää sitä huoletta samoin tulisijat kun nuohotaan vuosittain voit käyttää niitä huoletta.

        Voit itse valita kuka autosi katsastaa, lakisääteistä nuohoojaa et voi!!


      • nokinaama
        astrix kirjoitti:

        Ei taida nuohoojilla olla mitään yhtenäistä käytäntöä kun hommia voi näköjään tehdä kuka tahansa. Ihmetyttää kun työntekijöitä on niin vähän eikä teidän liittokaan puutu asiaan millään lailla. Se on varmaan niin että ketä nuohoojaa asia ei kosketa niin sillä ei ole väliä. Aika onnetonta touhua tämä piirinuohoilu näköjään on jos kuka vaan saa sitten kuitenkin tehdä sitä missä haluaa.

        palvelee piirinuohoojien asiaa. Liiton jäsenet ovat piirinuohoojia, joten totta hemmetissä kaikki ovat samassa veneessä ja vetelevät pelastustoimen naruista miten haluavat. Pelastustoimessa kun ei oteta vastuuta nuohoojien laatuvaatimuksista, tutkinto riittää ja muu on asiakkaiden murheita.


      • jep jep
        njietu kirjoitti:

        Voit itse valita kuka autosi katsastaa, lakisääteistä nuohoojaa et voi!!

        katsastus paikan voit tottakai valita mutta ei sitäkään kukatahansa hammaslääkäri rupea tekemään... nuohouksen voi suorittaa tutkinnon omaava NUOHOOJA


      • jartsi69
        jep jep kirjoitti:

        katsastus paikan voit tottakai valita mutta ei sitäkään kukatahansa hammaslääkäri rupea tekemään... nuohouksen voi suorittaa tutkinnon omaava NUOHOOJA

        pitää olla ammattitutkinto, onhan katsastuksessakin oltava pätevyys. Mutta valinnan vapautta ei tosiaan ole...


      • totta1
        jartsi69 kirjoitti:

        pitää olla ammattitutkinto, onhan katsastuksessakin oltava pätevyys. Mutta valinnan vapautta ei tosiaan ole...

        pienin edellytyksin voi valita nuohoojasi mutta täytyy vain olla riittävät syyt siihen... MUTTA sen jälkeen tilaamasi nuohooja laskuttaa sitten oman pään mukaan että kannattaako??? ja onko se sitten edes sen jälkeen omasta mielestäsi "puhtaampaa"


      • jartsi69
        totta1 kirjoitti:

        pienin edellytyksin voi valita nuohoojasi mutta täytyy vain olla riittävät syyt siihen... MUTTA sen jälkeen tilaamasi nuohooja laskuttaa sitten oman pään mukaan että kannattaako??? ja onko se sitten edes sen jälkeen omasta mielestäsi "puhtaampaa"

        ilomielin vaikka triplahinnan hyvästä palvelusta ja siististä työstä. Sitä kun ei piirinuohoojalta rahallakaan saa...


      • MUSTAMESTARI
        jartsi69 kirjoitti:

        ilomielin vaikka triplahinnan hyvästä palvelusta ja siististä työstä. Sitä kun ei piirinuohoojalta rahallakaan saa...

        Tiedoksi ihmisille että vakuutusyhtiöille riittää vain se että on nuohoojan tutkinto suoritettu. Sillä ei ole mitään väliä onko piirinuohooja tai hänen palveluksessaan. Ottakaa jatkossa nuohoojanne mistä haluatte.


      • EP
        MUSTAMESTARI kirjoitti:

        Tiedoksi ihmisille että vakuutusyhtiöille riittää vain se että on nuohoojan tutkinto suoritettu. Sillä ei ole mitään väliä onko piirinuohooja tai hänen palveluksessaan. Ottakaa jatkossa nuohoojanne mistä haluatte.

        mistä nuohoojansa ottaa, kunhan nuohoojalla on ammmattittutkinto. Tuusulassa piirinuohooja yritti väittää toista, mutta ainakin Tapiolan kannan mukaan on valinnanvapaus.


      • Piirinuohooja
        villi nuohooja kirjoitti:

        keski uudenmaan nettipalstalta poimittua....

        http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Paauutiset/Poispotkittu-nuohooja-nousi-kapinaan-monopolia-vastaan

        http://www.keski-uusimaa.fi/Yhteiso/Keskustelupalstat/Aiheittain/Ajankohtaista/Nuhous-Ottaisi-Ruusulampi-asioista-selvaa-ennen-k...

        Toi nuohooja Ruusulampi ei varmaan kauaa enää noin voi hommiaan hoitaa... Yleensähän noi pimeenä/ilman kuittia tekijät häviää joko verottajan tai muun seurauksen takia pois markkinoilta

        Erittäin hieno homma kun on Ruusulampi nuohooja olemassa. Pääosin kaikki piirinuohoojat ovat ns NILFISKI/KAKKULUSIKKA sotkijoita.
        Vakuutusyhtiö ja paloviranomainen vakuuttivat että ovat laillisia.


    • pasio

      Omasta kokemuksesta hieno homma että piirinuohous vapautuu. Täällä Turun seudulla kun piirinuohoojamestari teetättää juoksupojallaan nuohouksen joka hoitaa hommansa tosi leväperäisesti. Itse tosiaan olen valmis maksamaan, kuten jartsi69 ilmaisi, vaikka tripla hinnan kuhan saa kunnollista palvelua ja röörit puhtaaksi.

      Hatunnosto nuohous Ruusulammelle ja muille vapaallamarkkinoilla toimiville nuohoojille.

      • renkikin

        Rengin pitää tehdä 40% enemmän taloja kuin piirinuohoojan. Eikä palkka ole läheskään sama kuin piirinuohoojalla. Siksi rengillä on kiire jotta ehtii tehdä 9-11 taloa kahdeksaan tuntiin jonka lisäksi peseytymiset ja muut työt. Työn jälki voi olla sitten mitä on. Piirinuohoojalle riittää 6-7 taloa muu hoito. Rauhassa voi tehdä työnsä Ja pitäähän piirinuohoojan tienata rengin työllä. Itse olen renkinä ja piirinuohoojani tienasi saman kuin minä minun tekemällä työllä.


      • Maksanut

        Onko oikein että nuohooja tahrii noella ja tuhkalla ympäristön ja talon rakenteet.
        Katso lounaissuomen uutiset 16.11.2017
        Kokemusta on putsaaminen valkoisista rakenteista melkein mahdotonta.


    • Sipoon Sutari!

      Kiitos pasiolle!

    • Nuohooja/Yrittäjä

      Nuohous vapaaksi! kaikille alan ammattimiehille/naisille riittää töitä ja samalla putoaa ne huonot villit sekä piirinuohoojat aika nopeasti pois alalta.

      Ei ne mökit suomenmaasta nuohoomalla lopu!

    • Naulankantaan

      Juuri näin, kilpailu seuloo p*skat pois nurkista häärimästä!!!

    • muisteleeeeeee

      Hessu oli villi nuohooja!

    • ugabuga

      Saamarin villit.
      Hyppivät ihmisten kalliilla katoilla ja pelottelevat lapset henkihievieriin.
      Mahtaisivatko rauhoittua edes banaaneista?

    • Anonyymi

      Kiitos Esa Kääriäinen. Olet paras nuohooja.

    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä mistä nuohojan tilaa. Aika suuret erot työn laadussa. Meillä kävi nuohojan jolla oli kova kiire. Hän jätti pellit ovet ja valot päälle ulkorakenukseen. Jälki oli hirveä. Nuohojia ei valvo kukaan. He voivat tehdä nuohouksen tosi huonosti. Raha kyllä kelpaa. Mitä tallainen nuohojan liikenteessä aiheuttaa kun on kova kiire.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe