PROFETIA ON EHDOLLINEN

Tässä kaikkien aikojen profetia. (Kiitos anne-elina, että otit aloituksessasi profetian esiin)

Jesaja 53:3-5
3
Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
[Ps. 22:7; Jes. 49:7, 50:6; Mark. 9:12]
4
Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan, [Matt. 8:17]
5
vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.
[2. Moos. 15:26 ; 1. Piet. 2:24]

Ja tässä se ehdollisuus:

10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Kiitos Jumalalle että jokaiselle annetaan tilaisuus ja mahdollisuus tulla Jeesuksen velkiksi ja sisariksi
uskon kautta, sälyttäen pahat tekonsa Jeesuksen päälle, nöyryydessä.

Hyvää huomenta kaikille!

12

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anne-elina..

vaikka meillä onkin jo iltapäivä, hyvän kirjoituksen toit esille, sillä meidän rikkomuksemme tähden Jeesus sai kärsiä, mutta hänen haavainsa kautta me olemme paratut, kiitos ja kunnia siitä kuuluu meidän rakastetulle Jeesuksellemme, että me saamme hänen kauttansa iankaikkisen elämän.

• Matkamies maan

Daavid on eräs hyvä esimerkki Jeesukseen turvutuvista.

Ps. 32:2
        Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
        Ps. 79:8
        Älä lue meidän syyksemme isiemme rikoksia, anna armosi pian kohdata meitä, sillä me olemme sangen viheliäisiksi tulleet.

• Eskatologi

"JOS sinä panet Hänen sielunsa vikauhriksi ..."

Lupaus Lunastajasta annettiin jo paratiisissa, Aadamille ja Eevalle. Apostoli sanoo jo Mooseksenkin siihen katsoneen.
      Pelastus Lunastajassa on ollut ehdollinen kautta aikojen, uskossa omistettava.
      Jo vanhan liiton pyhät ja ennenkin sitä, Aabrahamin ja Jobin aikakaudellakin, Jumala jotenkin paljasti
      otollisille Lunastajan. Uskonvanhurskaus oli tuttu asoa Jobillekin. Lukekaahan tämä ....

Job 19.

25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
      26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
      27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
      28 Kun sanotte: 'Kuinka vainoammekaan häntä!' -minusta muka löydetään asian juuri-
      29 niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."

1. Kor. 10:4
      ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
      Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• ????????

Aikamme naisprofeetta - Riitta Nenonen
      AnttiVKantola

USKOVA_1 ERÄS MEIDÄN AJAN PROFEETTA ?

Ap. t. 11:27
      Tuohon aikaan tuli Jerusalemista profeettoja Antiokiaan.

Ap. t. 13:1
      Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul. [Ap. t. 11:20,27; Room. 16:21]

Ap. t. 15:32
      Juudas ja Silas, jotka hekin olivat profeettoja, puhuivat veljille monin sanoin rohkaisten ja vahvistaen heitä.

MYÖS NAISPROFEETTOJA

Apt 21:8-9
      8 Mutta seuraavana päivänä me lähdimme sieltä ja tulimme Kesareaan, jossa menimme evankelista Filippuksen tykö, joka oli yksi niistä seitsemästä, ja jäimme hänen tykönsä.
      9 Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.

Myös sisar käy profeetasta - eikös vain?
      Minä arvioin, että Riitta on eräs meidän ajan profeetta.
      Kukaan ei tietenkään itse itseään lue prifeetaksi, mutta
      kansahan sellaisen asian arvioi. Riitta on profeetta mielestäni.

KUN LAKIA OLI LUETTU, TULI PAAVALIN VUORO - SITTEN HÄNET KARKOTETTIIN

- näin valitettavasti tahdotaan tehdä tällä foorumilla evankelistoikke ja profeetoille
      - tiettyyn pisteeseen saakka kuunnellaan, mutta sitten tullaan raivopäisiksi

Apt 13:15-52
      15 Kun lakia ja profeettoja oli luettu, synagogan esimiehet lähettivät heille sanan: "Veljet, jos haluatte lausua seurakunnalle joitakin kehotuksen sanoja, niin puhukaa." [Luuk. 4:20-22]
      16 Silloin Paavali nousi, viittasi kädellään ja alkoi puhua: "Kuulkaa minua, israelilaiset, ja te muut, jotka pelkäätte Israelin Jumalaa!
      17 Jumala valitsi isämme, ja kun he olivat Egyptissä, vieraassa maassa, hän teki heistä suuren kansan ja johdatti heidät väkevällä kädellään sieltä pois. [2. Moos. 6:6]

23 "Daavidin jälkeläisistä Jumala on lupauksensa mukaan antanut Israelille Pelastajan, Jeesuksen. [2. Sam. 7:16; Jes. 11:1; Luuk. 1:27, 2:11; Ap. t. 2:30]

24 Hänen edellään kulki Johannes, joka julisti Israelin kansalle, että kaikkien tuli kääntyä ja ottaa kaste. [Luuk. 3:3; Ap. t. 1:22, 19:4]
      25 Kun Johannes oli matkansa päässä, hän sanoi: 'En minä ole se, joksi te minua luulette. Minun jälkeeni tulee toinen, jonka kenkiäkään minä en kelpaa riisumaan.' [Matt. 3:11 ]

..
      29 Kun he olivat toteuttaneet kaiken, mitä hänestä oli kirjoitettu, he ottivat hänet ristinpuulta ja panivat hautaan. [Luuk. 23:53]

30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista. [Ap. t. 2:24, 3:15, 5:30]
      31 Hän ilmestyi sitten usean päivän aikana niille, jotka yhdessä hänen kanssaan olivat tulleet Galileasta Jerusalemiin. Nämä ovat nyt hänen todistajiaan, he todistavat hänestä Israelin kansalle. [Luuk. 23:43; Ap. t. 1:3, 2:32, 3:15]
      35 Hänhän sanoo toisessa kohden: -- Sinä et salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua. [Ps. 16:10; Ap. t. 2:27,31]

40 Pitäkää siis varanne, ettei teidän osaksenne tule se, mistä profeetat ovat sanoneet:
      41 -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa tuhon omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille." [Hab. 1:5]

...

45 Kun juutalaiset näkivät väenpaljouden, kiihko valtasi heidät ja he kiistivät herjaten sen, mitä Paavali puhui. [Ap. t. 5:17]
      46 Silloin Paavali ja Barnabas sanoivat heille suorat sanat: "Kaikkein ensimmäiseksi Jumalan sana oli julistettava teille. Mutta koska te torjutte sen ettekä pidä itseänne iankaikkisen elämän arvoisina, me käännymme pakanoiden puoleen. [Ap. t. 3:26 ]
      47 Herra on näet antanut meille tämän käskyn: -- Minä panen sinut valoksi kansoille, pelastukseksi maan ääriin saakka." [Jes. 42:6, 49:6; Luuk. 2:31,32]

48 Tämän kuullessaan pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa, ja kaikki ne, jotka oli säädetty iankaikkiseen elämään, tulivat uskoon. [Room. 8:29,30]
      49 Herran sana levisi yli koko maakunnan.
      50 Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääviä ylhäisiä naisia ja kaupungin johtomiehiä Paavalia ja Barnabasta vastaan, niin että heitä alettiin vainota ja heidät karkotettiin siltä seudulta. [2. Tim. 3:11]

51 Silloin Paavali ja Barnabas todisteeksi heitä vastaan pudistivat kaupungin pölyt jaloistaan ja siirtyivät Ikonioniin. [Matt. 10:14 ]
      52 Mutta opetuslapset olivat täynnä iloa ja Pyhää Henkeä. [Ap. t. 2:4 ].

Mutta seurakuntaa ei rakenneta lain persutukselle,
      vaan "apostolien ja profeettain".

Alla Antin "sekava sepustus" kokonaisuudessaan

http://keskustelu.suomi24.fi/node/5533455

• Toim.huom.

Tiedät varsin hyvin, että Antti perui olettamuksensa kun Uskova häntä oikaisi. Tiedät, koskapa osasit
        kaivaa muististasi ja viestihistoriasta tuon.

"Aikamme naisprofeetta - Riitta Nenonen
        AnttiVKantola
        USKOVA_1 ERÄS MEIDÄN AJAN PROFEETTA ?"

Teidän olisi aika hyväksyä keskustelu kyseisessä asiassa myös Ellen Whiten suhteen.
        Moni luulee (tai tietää?) Ellenin olevan profeetta. Uskova_1 on jo tunnustanut ettei ole profeetta.
        Oliskohan paikallaan että tekin tunnustaisitte Ellenin ainakin tärkeimmissä profetioissaan erehtyneen?
        Musitutan vain että Turkki on yhä olemassa ja Israel perustettiin sittenkin eikä Eurooppa ole ainakaan
        toistaiseksi edes aikonut hyökätä Yhdysvaltoihin.

Toim.

• Profeetta!

¤¤ En ole profeetta
        uskova_1 24.3.2008 18:09
        No en ole profeetta eikä minulla ole profetoimisen armolahjaakaan. ¤¤

Olispa Ellenistitkin noin rehellisiä ja vaatimattoman nöyriä kuin Riitta!
        Silloin adventistit voisivat iloita yhdessä muiden kristittyjen kanssa.

• Näkijä`

Kehenkään ihmiseen ei pidä ehdottomasti luottaa, ei varsinkaan haudassa jo mädäntyneeseen.
        Mutta Raamattu on ja pysyy voimassa sen kaikki lupaukset! Luetaan Sanaa ja kuullaan Isää!

Seurakunta rakentuu uskossa kuulemiseen, korvat tarkkana ylöspäin, silmät Raamatussa!

Matteus 16.
        16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
        18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

• 55592
        Profeetta! kirjoitti:

¤¤ En ole profeetta
        uskova_1 24.3.2008 18:09
        No en ole profeetta eikä minulla ole profetoimisen armolahjaakaan. ¤¤

Olispa Ellenistitkin noin rehellisiä ja vaatimattoman nöyriä kuin Riitta!
        Silloin adventistit voisivat iloita yhdessä muiden kristittyjen kanssa.

että hän ei ole profeetta.

Vaikka toisaalta - tällä kertaa ei ollut kysymys Riittasta, vaan Antin luotettavuudesta. :) Mikä ei yleensäkään liene kovin suuri, mutta nimeämällä Riitta Nenosen "aikamme profeetaksi" teki Antti todellisen pohja noteerauksen. Siispä, ei Anttiin kannata paljon luottaa näissä uskon asioissa :).

• 151
        Toim.huom. kirjoitti:

Tiedät varsin hyvin, että Antti perui olettamuksensa kun Uskova häntä oikaisi. Tiedät, koskapa osasit
        kaivaa muististasi ja viestihistoriasta tuon.

"Aikamme naisprofeetta - Riitta Nenonen
        AnttiVKantola
        USKOVA_1 ERÄS MEIDÄN AJAN PROFEETTA ?"

Teidän olisi aika hyväksyä keskustelu kyseisessä asiassa myös Ellen Whiten suhteen.
        Moni luulee (tai tietää?) Ellenin olevan profeetta. Uskova_1 on jo tunnustanut ettei ole profeetta.
        Oliskohan paikallaan että tekin tunnustaisitte Ellenin ainakin tärkeimmissä profetioissaan erehtyneen?
        Musitutan vain että Turkki on yhä olemassa ja Israel perustettiin sittenkin eikä Eurooppa ole ainakaan
        toistaiseksi edes aikonut hyökätä Yhdysvaltoihin.

Toim.

Mistä te saatte aina sellaisen käsityksen että jokainen joka ei ole kanssanne samaa mieltä on adventisti?
        Eikö se todista suuresta itserakkaudesta ja vielä suuremmasta omahyväisyydestä?

Vai mistä nuo suuret luulot tulee? "Jokainen joka ei ole yhtä yksinkertainen käsityksisään kuin me - on adventisti".

Ei se tee kenestäkään adventistia, että Antti puhuu läpiä päähänsä, siinä tapauksessa ei täällä muita olisikaan kuin adventisteja. Joten ota järki käteen ja ajattele ensin mitä kirjoitat.. ettet kirjoita mitä ensin ajattelet..

• Nimittäin kolmannen enkelin varoitussanoma

Ilm. 14:9
      Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä:
      "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
      10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
      11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

Tuossa ei puhuta msitään pitämisestä vaan päinvastoin, pitää torjua se kaupapsiru, jonka ottamisen
      ehtona on Jeesuksen kieltäminen. Täytät profetian ehdon kun pidät kiinn isiitä että Jeesus on kristus
      eikä joku jeesusmiikael tai enkeli.

Ilm. 13:17
      Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]

Pakollinen siru jossa on tilinumero tai muu selalinen - sehän tietysti on se pedon merkki.

• kertaus on opint...

Ja kolmannen enkelin sanomahan jatkuu vielä näin:

Ilm.14:12
        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat JUMALAN KÄSKYJÄ ja uskovat Jeesukseen."

• 495+5

eroaa aika tavalla siitä "Hoollywood kuvasta" joka on niin laajalle levinnyt etenkin kristikunnan eri lahkoihin, valkoisine hampaineen, juuri hamppoolla pestyine hiuksineen ja puhtainen sandaaleineen.. :)
      Oliskohan se yksi syy siihen ettei ihmiset tunne Raamatun Jeesusta?

Oli se sitten kuin vain niin hyvin Raamattu Vapahtajamme kuvaa ja siinä sivussa ihmisenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe