Sunnuntaipyhä - ihanko kuolemansynti todella ?

SUNNUNTAIPYHÄ - KUOLEMANSYNTIKÖ?

Kun Euroopassa Hitlerin apurit joutuivat oikeuden eteen, he puolustautuivat sillä, että he vain tottelivat käskyjä. Hitler itse tietysti oli itse viattomuus - ei hän tappanut ketään.
Ei liity aiheeseeni, mutta se vain tuli mieleeni kun kristinusko monien mielestä on
käskyttämistä sekin. Sanovat että 10 käskyn lakikaan ei ole kieltoja vaan käskyjä. (?)

Amerikassa ei tapeta, vaan puhutaan asiat halki. Siten että pyövelinhommat jätetään
Herran haltuun. Sanotaan vain että lauantaisapatti on ainoa oikea lepopäivä ja sunnuntaita
ei saa pitää pyhänä eikä lepopäivänä. Joka pitää sunnuntain, se joutuu kadotukseen, koska
on sunnuntain pyhittäessään ottanut pedonmerkin. (Ilm.kirjaseminaari, 10. ov. vanhassa laitoksessa).
Niinpä niin - on sivistynyttä ja osoittaa luonteen kehitystä se, että jättää pyövelinhommat Herralle.

Huomautan että Sirkka-Iitaa ei saa sekoittaa adventistien käsityksiin, hän on täysin eri mieltä:
"" Kyllä asioista täytyy uskaltaa puhua niiden oikeilla nimillä,
Sirkka-Iita 6.11.2009 16:37
ja oikaista selvät valheet ja väärinkäsitykset - - -kuten esimerkiksi se että olisin sanonut pitäväni sunnuntaita pedonmerkkinä, ""

Mutta adventistit pitää sunnuntailakipedonmerkkiä itsestäänselvyytenä, josta ei edes saa
puhua asioiden oikeilla nimillä. Vaan vihjaavasti rivien välistä ,kuten ...

### Kenellä viisaus ja
ymmärrys on 6.11.2009 17:41
tietää mikä on pedonmerkki. Raamatussa nimenomaan puhutaan viisaista ja ymmärtäväisistä. Monet tulevat eksymään kun eivät haluakaan tietää mikä on pedonmerkki. Jos eksyy yhdellä kohtaa niin eksyy toisellakin. ###

Antti

33

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45678

sunnuntain pyhittäminen ja sapatille pyllistäminen on perkeleen palvontaa. sunnuntai on perkeleen keksintö ja itsevanhurskautusta.

• A & O ... su & la

Kiitos kuitenkin, sirkkaiita, vahvasta mielipiteestäsi kuvan kera. Yksi päivä viikossa ei riitä ylistykseen.
        Aloitan ja lopetan viikon Herraa Jumalaani Jeesusta Kristusta palvomalla.

• benedi=siunattu

vastaa" " Ellei paavi ole peto, niin sanokaa minulle kuka se sitten on" Luther

Ja paavi vastaa: " Meidän valtamme merkki on sunnuntai, ellei se sitä olisi, niin miksi luterilaiset noudattavatmeidän muuttamaamme päivää sunnuntaita ja pitävät
      sitä pyhänä, jole ei löydy Raamatusta mitään käskyä" paavi

Summa, summarum...mikäs se olikaan pedon merkki?---Antti ,sieltä takaa vastaa!!

• Uttanuis nebedi

kun itse kirjoitti koko jutun? SUMMA, summaruM..Ha, ha. Kylläpä sinä taas sopan keitit. Onko perjantai pulosta tullut jo paljonkin nautittua,kun olet noin ARVATTAVISSA?

• Nainen Tummissaan

Paavi ei ole niin sanonut että sunnuntai olisi vallan merkki. Jso on niin jonnekin se merkki sitten on kadonnut, sillä ei täällä monta katolilaista näy vaikka sunnuntai on pysynyt melkein jokaisessa viikossa.
        Tuo on niitä adventistien keksimiä ikuisia kertomuksia. Kaupatkin o nyh äöenemmän auki sunnuntaisin.
        Ja muslimi amerikan presidenttinä. Ristiä ei enää saa kantaa rooman valtakunnan kouluissa.

Mutta me suomalaiset olemme luterilaisia ja muistamme että Luther on yhä pannassa ja siksi ei
        meiltä heru synpatiakeräystä paavin hyväksi. Paavi & egw ovat perivihollisiamme, joista egw vaarallisempi,
        koska on hemaiseva nainen. Eiköhän pedonmerkki ole Ellenin suudelma otsaan.
        Ellen vie meidän miehet.

Nainen Tummissaan

• Juutalainen.
        Uttanuis nebedi kirjoitti:

kun itse kirjoitti koko jutun? SUMMA, summaruM..Ha, ha. Kylläpä sinä taas sopan keitit. Onko perjantai pulosta tullut jo paljonkin nautittua,kun olet noin ARVATTAVISSA?

Antti varmaan jo tunteekin kielesi kiemurat, mutta ainakaan minä en tuota osaa suomentaa.
        Mitä mieltä olet aloituksesta .... että onko sunnuntai pyhäpäivä ihmisten tekemä pedonmerkkki,
        niinkuin sirkka-iita ja muut adventistit vakaasti uskovat? Siis suoraan sanoen teloitukseen johtava synti?
        Vai oletko vain leikkimässä täällä aikuisten palstalla?

• Silmällä katsoja
        Nainen Tummissaan kirjoitti:

Paavi ei ole niin sanonut että sunnuntai olisi vallan merkki. Jso on niin jonnekin se merkki sitten on kadonnut, sillä ei täällä monta katolilaista näy vaikka sunnuntai on pysynyt melkein jokaisessa viikossa.
        Tuo on niitä adventistien keksimiä ikuisia kertomuksia. Kaupatkin o nyh äöenemmän auki sunnuntaisin.
        Ja muslimi amerikan presidenttinä. Ristiä ei enää saa kantaa rooman valtakunnan kouluissa.

Mutta me suomalaiset olemme luterilaisia ja muistamme että Luther on yhä pannassa ja siksi ei
        meiltä heru synpatiakeräystä paavin hyväksi. Paavi & egw ovat perivihollisiamme, joista egw vaarallisempi,
        Ellen vie meidän miehet.

Nainen Tummissaan

>> joista egw vaarallisempi,
        koska on hemaiseva nainen. >> Ja katin kontit! Niistä kuvista päätellen joita tuosta naiseläjästä on julkaistu, ei hän kyllä kovinkaan kummoinen ole miehen silmällä kasottuna ollut.

• 23874982374
        Nainen Tummissaan kirjoitti:

Ellen vie meidän miehet.

Nainen Tummissaan

sanonut. luepas kirkkohistoriasta.

• ADVENTISMIN IDEOLOGIAA tuntemattomille hieman "Suuresta Taistelusta" sapatin ja sunnuntain pyhittämisen välillä. Kun väittää että lauantai on ainoa oikea
      pyhäpäivä ja väittää lisäksi että sunnuntain pyhittämsitä ei saa hyväksyä, koska se on
      ihmiskäsky eli pedonmerkki - silloin on ottanut otsaansa SAPATTISINETIN.
      Tiedättehän sanonnan "On sillä otsaa väittää että ...". Eikä sapattimerkkiä oteta lainkaan käteen ja se merkitsee, että sapatti on vapautettu, putsattu sapattikäskyistä.
      Tarvitsee vain väitellä lauantain puolesta.

Sunnuntain periaatteessa pyhittävät ovat ottaneet, mukamas, pedonmerkin otsaansa,
      koska hiljaisesti hyväksyvät sunnuntaipyhän. Toiset ottavat, mukamas, pedonmerkin
      käteensä ja se merkitsee, että pyhittävät sunnuntain lepäämällä omista teoistaan ja
      käyvät sunnuntaijumalanpalveluksissa. Hyväksyvät sunnuntain ihan julkisesti.

IHMISKÄSKY (ELI PEDONMERKKI), SANOO SIRKKA-IITA SUNNUNTAISTA

Juuri olin aloitusviestiini lisännyt Sirkka-Iitan vakuutuksen, että hän ei pidä sunnuntaita pedonmerkkinä, vaan on adventtikirkon kanssa täysin eri mieltä. Sainhan paljon moitetta siitä kun väitin Sirkka-iitan
      pitävän sunnuntaita kirottuna pyhäpäivänä.
      Mutta sitten Herra viskasi eteeni tämän parin vuoden takaisen viestin,
      jonka kanssa luterilainen adventisti-Sirkka hihhuloi helluntailaisten palstalla.
      Onpa luterilaisella sisarella kauhea pakkomielle käännyttää uskovat 7. päivän adventisteiksi?
      Sirkka-Iita palstoilla muistuttaa, että sunnuntai on ihmiskäsky. Sitten adventisti tulee
      ja ampuu suoraan kohti. pedonmerkki. Hämmentynyt ihminen lankeaa kuoppaan,
      kun ei osaa varautua. Näin se homma etenee!

### Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
      Kyllä näin on!
      Sununtai on ihmiskäsky, joka on ujutettu Jumalan käskyihin.
      Se on tehnyt halkeaman siihen turvamuuriin,
      jonka Jumalan käskyt yhdistettynä Jeesuksen uskoon, meille tarjoaa! ###
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4725426/25085940

Oikea päivä, lauantai, siis on mukamas käsky. Ja sunnuntai on kirottu vaikko sisältö suoritettaisiin oikein.
      Mutta sapatinpäivän sisältö on jostain syystä putsattu pois! Tyhjä päivä täytyy ehdottomasti silti pitää. Voihan pyhä yksinkertaisuus! ...

### Ei sinun tarvitse!
      Sirkka-Iita 17.8.2007 00:25
      Eikä edes sapattina, sillä niistä tekojen orjuudesta Jeesus juuri meidät vapautti, kun hän sanoi ettei ihminen ole sapattia varten, vaan sapatti ON IHMISTÄ VARTEN! ###

Ei tartte käskyjä noudattaa mutta täytyy se ainao oikea kalenteripäivä pyhittää levolle !!! Taidan sittenkin liittyä niihin, jotka omantunnon syistä sanovat: "Nainen vaietkoon
      seurakunnassa"! on se vaan kumma ettei lauantaisapatti anna rauhaa edes kannattajilleen. Rakkaat lukijat - voimme pyhittää lauantai ja voimme pyhittää sunnuntain ja voimme pyhittää koko viikonlopun aina perjanta-illasta lähtien ja arkipäivätkin!

• niin en koskaan ole sanonut sunnuntaita pedon merkiksi, enkä sano. On eriasia sanoa sitä ihmiskäskyksi, mitä se onkin. Ei Jumala ole pyhittänyt sunnuntaita lepopäiväksi, vaan ihmiset ovat sen tehneet. Minusta saa jokainen uskoa omantuntonsa mukaan. Pedon merkki on minun mielestäni joku mikrosirun tapainen, joka pitää ottaa oikeaan käteen ja otsaan. Se liittyy jotenkin kaupantekoon, niin etteivä ihmiset ilman sitä voi ostaa eikämyydä mitään. Niinhän Raamatussa sanotaan.

• Profetia
        Sirkka-Iita kirjoitti:

niin en koskaan ole sanonut sunnuntaita pedon merkiksi, enkä sano. On eriasia sanoa sitä ihmiskäskyksi, mitä se onkin. Ei Jumala ole pyhittänyt sunnuntaita lepopäiväksi, vaan ihmiset ovat sen tehneet. Minusta saa jokainen uskoa omantuntonsa mukaan. Pedon merkki on minun mielestäni joku mikrosirun tapainen, joka pitää ottaa oikeaan käteen ja otsaan. Se liittyy jotenkin kaupantekoon, niin etteivä ihmiset ilman sitä voi ostaa eikämyydä mitään. Niinhän Raamatussa sanotaan.

Ei se kyllä olo mikään mikrosiru, se on sunnuntai se pedon merkki! Sillä kysymys on Jumalan ja saatanan taistelusta - eli Jumalan Laista!

• Profetia kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8575609/40828015

Nyt kannattaa olla kuulolla, sillä JOKAINEN ehdot täyttävä palkitaan - eikä ehdot ole raskaat!

Tässä kaikkien aikojen profetia.
        Jesaja 53:3-5
        3
        Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
        4
        Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme. Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta, luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
        5
        vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.

Ja tässä kaikkien aikojen ehdollisuus:

10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Kiitos Jumalalle että jokaiselle annetaan tilaisuus ja mahdollisuus tulla Jeesuksen veljiksi ja sisariksi
        uskon kautta, sälyttäen pahat tekonsa Jeesuksen päälle, nöyryydessä.

Lupaus armsota on aina ollut uskossa omistettavissa! :

Job 19.

25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
        26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
        27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet - eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
        28 Kun sanotte: 'Kuinka vainoammekaan häntä!' -minusta muka löydetään asian juuri-
        29 niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."

1. Kor. 10:4
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

niin en koskaan ole sanonut sunnuntaita pedon merkiksi, enkä sano. On eriasia sanoa sitä ihmiskäskyksi, mitä se onkin. Ei Jumala ole pyhittänyt sunnuntaita lepopäiväksi, vaan ihmiset ovat sen tehneet. Minusta saa jokainen uskoa omantuntonsa mukaan. Pedon merkki on minun mielestäni joku mikrosirun tapainen, joka pitää ottaa oikeaan käteen ja otsaan. Se liittyy jotenkin kaupantekoon, niin etteivä ihmiset ilman sitä voi ostaa eikämyydä mitään. Niinhän Raamatussa sanotaan.

### Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
        Kyllä näin on!
        jonka Jumalan käskyt yhdistettynä Jeesuksen uskoon, meille tarjoaa! ###

Tuossa yllä sanot päin pläsiä hellareille, että ovat menossa kadotukseen, koska eivät pidä sapattikäskyä.
        Maailmassa on ties kuinka monta uskontoa, mutta vain adventistit kehtaavat väittää samaa kuin sinä:
        "Sununtai on ihmiskäsky, joka on ujutettu Jumalan käskyihin."

Vain ellensimillä kyllästetyt aivot väittävät että sunnuntai on ujutettu Jumalan käskyihin (pedonmerkki).
        Muut tietävät ettei sunnuntain ole edes tarkoitus mitenkään kisailla lauantain kanssa.
        Eikä koskaan ole luterilaiset opettaneet, että sunnuntain viettäminen olisi yksi kymmenestä käskystä.
        Yhtä hyvin me kristityt osaamme lauantaina levätä kuin pyhänä. Tai yhtä huonosti.
        Ei siitä mihinkään pääse: sinä uhoat sununtailakipedonmerkillä adventistien kärjessä ja vielä väität
        olevasi sydämeltäsi luterilainen! Ettäs kehtaatkin.

Tämä viestiketjusi vihjaileva viesti voisi aivan hyvin olla sinulta sekin:

### Kenellä viisaus ja
        tietää mikä on pedonmerkki.
        Raamatussa nimenomaan puhutaan viisaista ja ymmärtäväisistä.
        Monet tulevat eksymään kun eivät haluakaan tietää mikä on pedonmerkki.
        Jos eksyy yhdellä kohtaa niin eksyy toisellakin. ###

• Voe mun päiviäni
        Profetia kirjoitti:

Ei se kyllä olo mikään mikrosiru, se on sunnuntai se pedon merkki! Sillä kysymys on Jumalan ja saatanan taistelusta - eli Jumalan Laista!

Näkkeehän tuon että siun viesti on tämäki

• ei ymmärrä
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Ilmestyskirjan sanomaa pedosta, eikä pedonmerkistä. Sirkka-Iitan tulisikin lukea tämän viisaan naisen Ellenin kirjoja, niin moni asia selviäisi.

• Merkkiharrastus
        ei ymmärrä kirjoitti:

Ilmestyskirjan sanomaa pedosta, eikä pedonmerkistä. Sirkka-Iitan tulisikin lukea tämän viisaan naisen Ellenin kirjoja, niin moni asia selviäisi.

Advent.teologia koettaa sanoa että sunnuntai on pedonmerkki ja Iita on sitä mieltä että se on käsky!

• !!!!!!!!!
        Profetia kirjoitti:

lukiessani, että kaikkein pahimpia vainoojia tuolla pedonmerkin syyttelyillä, ovat ilmaisseet olevansa adventtikirkon porukka. heille ei enään piisaa, että he vainoavat katolista-kirkkoa, vaan he syyttävät vainoojaksi jo teknologiaakin/microsirua, ja varmaan he kohta keskittävät syytöksensä jo kaikkiin muihin uskonnollisiin kirkkokuntiin ja yhteisöihin. En todellakaan jaksa tallaista äärimmäisyyteen katkeroitunutta uskonnollispoliittista menettelyä ymmärtää!

• R-mies

Sirkka-Iita 17.8.2007 00:13
      Kyllä näin on!
      jonka Jumalan käskyt yhdistettynä Jeesuksen uskoon, meille tarjoaa!

Ei edes adventistit itse noin röyhkeästi sunnuntaita pedonmerkiksi väitä kuin mitä tekeepi Sirkka-Iita!
      Kristityt eivät milloinkaan ole pyrkineet viemään sapatin apikkaa vaan aivan eri päivä on heilä!

"" Kristittyjen pyhäpäivä
      Useimmissa kristillisissä suuntauksissa (poikkeuksena seitsemännen päivän adventistit) sunnuntai on pyhäpäivä ja lepopäivä, koska Jeesus nousi kuolleista ensimmäisenä sapatin jälkeisenä, viikon ensimmäisenä päivänä. "" http://fi.wikipedia.org/wiki/Sunnuntai

• R-ukki

Sunnuntaita ei Jumala ole siunannut ja pyhäksi tehnyt koskaan, kuten Hän on sapatin tehnyt, eikä ole käskenyt sunnuntaita pyhänä pitämään. Siinä on se ero sapatin ja sunnuntain välillä.

• Liian_uteljas
        R-ukki kirjoitti:

Sunnuntaita ei Jumala ole siunannut ja pyhäksi tehnyt koskaan, kuten Hän on sapatin tehnyt, eikä ole käskenyt sunnuntaita pyhänä pitämään. Siinä on se ero sapatin ja sunnuntain välillä.

Ujuttaja-Sirkka
        R-mies 9.11.2009 02:26
        Kyllä näin on!
        Sununtai on ihmiskäsky,
        joka on ujutettu Jumalan käskyihin.

Miksi omavaltaisesti tulkitset sunnuntain viettämisen kuolemansynniksi ja pedonmerkiksi?

• vielä uteljaampi
        Liian_uteljas kirjoitti:

Ujuttaja-Sirkka
        R-mies 9.11.2009 02:26
        Kyllä näin on!
        Sununtai on ihmiskäsky,
        joka on ujutettu Jumalan käskyihin.

Miksi omavaltaisesti tulkitset sunnuntain viettämisen kuolemansynniksi ja pedonmerkiksi?

Miksi omavaltaisesti pidät sunnuntaita pyhänä, vaikka Jumala ei sitä ole pyhittänyt?

• R-mies
        vielä uteljaampi kirjoitti:

Miksi omavaltaisesti pidät sunnuntaita pyhänä, vaikka Jumala ei sitä ole pyhittänyt?

3. Moos. 21:8
        Sinun on pidettävä häntä pyhänä, koska hän uhraa sinun Jumalasi leipää;
        hän olkoon sinulle pyhä, sillä minä, Herra, joka pyhitän teidät, olen pyhä.

Jeesus on pyhä uhrileipämme ja hän pyhittää meidät kun uskomme hänen
        olevan meidän pyhityksemme. Niin kaikki mitä uskossa (enemmän tai vähemmän)
        teemme on pyhitettyä. Jos aletaan puhua kuunkiertoon perustuvien viikonpäivien
        pyhityksestä, silloin ólisimme auringonpalvojia.

• 3. Moso. 21:21-24
      21
      Pappi Aaronin jälkeläisistä älköön kukaan, jossa on joku vamma, lähestykö uhraamaan Herran uhreja; hänessä on vamma, sentähden hän älköön lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
      22
      Kuitenkin hän syököön Jumalansa leipää, sekä korkeasti-pyhää että pyhää.
      23
      Mutta älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni; sillä minä olen Herra, joka pyhitän heidät."
      24
      Ja Mooses sanoi tämän Aaronille ja hänen pojillensa ja kaikille israelilaisille.

Olemme kaikki senverran vammaisia, että meillä ei ole oikeutta lähestyä alttaria tai sapattia.
      Kyllä Jeesus on meidän pyhityksemme niin sapatin riemussa kuin sunnuntain saastaisuudessa.
      Olemme Kristuksen pappeja niinkuin aaronilaiset olivat vanhassa liitossa. Vammaiset papit eivät
      kelvanneet Herraa lähestymään. Uudessa liitossa me Kristuksen papit voimme lähestyä kaikkein pyhintä vain siksi, että Kristus on pyhittäjämme.

Hepr. 4:16
      Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen,
      että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Hepr. 10:10
      Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]

Hepr. 10:20
      ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

Tuskin kenenkään pyhyys riittää, ett ävoisi sapatinpitämisellään kersata ihan tosissaan ...

Jaak. 3:2
      Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin.
      Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan:
      hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa.
      [Ps. 34:14; Sir. 19:16; Jaak. 1:26; 1. Piet. 3:10]

• 5543

#Kenellä viisaus ja ymmärrys on tietää mikä on pedonmerkki. Raamatussa nimenomaan puhutaan viisaista ja ymmärtäväisistä. Monet tulevat eksymään kun eivät haluakaan tietää mikä on pedonmerkki. Jos eksyy yhdellä kohtaa niin eksyy toisellakin#.

Antti olet yksi näistä eksyneistä, sanottu ilman että kehun tai moitin ketään.

• `666´

Joh. Ilm. 13:17
        Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]

• 9876

joten puhutaan asiasta - jos ? vaikka asialinja säilyisi?

Pedon merkki tuskin on vain yhden käskyn rikkomista, jos olisi niin täytyisi selvittää miksi?

Muutama asia joita kannattaa miettiä.
      Sapatti on poistettu kristinuskosta, ei ole niin että sapatti olisi väkivalloin siirretty sunnuntaille sunnuntain pyhitys on siis asia erikseen. Alkuseurakunnan kristityt luultavasti viettivät sapattia ja sunnuntaita. Juutalaisiin kohdistettu viha sai kuitenkin aikaan sen että sapatti poistettiin pikkuhiljaa, ihmiset katsoivat usein virheellisesti sapatti oli Jeesuksen kieltäjien päivä koska juutalaiset eivät pitäneet Jeesusta Jumalan poikana (eivätkä pidä yleensä tänäpäivänäkään lukuun ottamatta muutamia) .

Siis, sunnuntai ei ole eikä ole koskaan ollutkaan sapatti.

Jos katsomme sunnuntaita tältä pohjalta, voisimme kysyä miksi sunnuntai olisi pedon merkki? jos se ei ole ottanut sapatin paikkaa? Ainoa todellinen syy voisi olla, että se seuraisi pakanallisia perinteitä olisi aikaisempien pakanallisten uskontojen perua. Mutta onko näin? Ehkä? monet ns. pyhäköt eri uskonnoissa viittaavat auringon palveluun ja sunnuntaihan on juuri auringon päivä. (Sunday) .. ja toisaalta tämänpäivän kristinuskossa on paljon vanhoja pakanallisia uskomuksia joille on annettu vain uusia nimiä, suurin juhla lienee joulu, jota vietetään vuoden pimeimpänä päivänä ja uskotaan että Jeesus syntyi jouluna, mikä ei luonnollisesti pidä paikkaansa, Jeesus syntyi joskus syksyllä koska paimenet olivat ulkona. Tallaisia pakanuudesta saatuja perinteitä on kristinuskossa paljon muitakin, oikeastaan lähes kaikki juhlat ovat muualta tulleita mutta ei pääsiäinen (pääsiäismunat sitä vastoin tulevat muualta) ..

No, asiaan jos nyt sunnnuntai ei ole sapatti joka on siirretty lauantailta sunnuntaille, niin miksi se olisi pedon merkki mutta monet muita pakanallista perua olevia juhlia saa viettää ilman muuta?

En ole sapatin vastustaja, vaan sitä mieltä että joka pitää Herran sapattia Herralle on siihen oikeutettu, mutta sunnuntain vietto se ei tee sunnuntaista sen suurempaa pedon merkkiä kuin joulun vietto tai juhannuksen vietto. Olisi mukava saada asiallisia vastauksia, häiriköt tehköön oman aloituksen.

Minä uskon että pedon merkki on pedon seuraamista ajatuksin ja teoin..

• HPE.

Eikä päviällä ole väliä vaan se pyhä yhteys on yhteysateriassa tärkeintä

Ap.t. 20:
        7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin ....

Sattuipa sillä kertaa että kuolleistaherättäminenkin tapahtui juuri kun piti ehtoollista nauttia.
        Mutta sittenpä saatiin tosissaan iloita ehtoollisen vietossa

• Hevossuon herjaaja

**### Kenellä viisaus ja
      tietää mikä on pedonmerkki **

Kai nyt joku tietää mikä on Petonmerkki. Vissiin se on se lauvantaina vietettävä Sapatti. Sapatin takiahan ne juudalaiset halusivat Jesuksen pois päiviltä eli olivat aika petoja. Kait se silloin on tämä Lauvantai-Sapatti se juudalainen Petonmerkki. -

• Ymmärtävä sydän

Herättäjiä on mutta onko herääjiä?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8615343

Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

• älämölä

sunnuntain yhteydessä, se johtaa ihmisiä harhaan. Sunnutai on ainoastaan ihmisten tekemä muutos Jumalan käskyihin. Se on ihmis käsky, jolla on korvattu Jumalan pyhittämä päivä, niin että harvat edes tietävät enää lauantain olevan pyhä. Sitä saatana haluaakin. Kun sapattin pyhyys unohdetaan, niin on vaarassa että unohdetaan sen Pyhittäjäkin.

• Jeesuksen ylösnousemuspäivä olkoon meille pyhä päivä, pyhäpäivä - sapatinjälkeinen päivä!
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8618625/thread

Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.

Ei surkeillen eikä pakosta, vaan antakaamme sydämemme Herralle iloiten joka päivästä

2. Kor. 9:7
        Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
        Antti

• Täysin varma
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesuksen ylösnousemuspäivä olkoon meille pyhä päivä, pyhäpäivä - sapatinjälkeinen päivä!
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8618625/thread

Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.

Ei surkeillen eikä pakosta, vaan antakaamme sydämemme Herralle iloiten joka päivästä

2. Kor. 9:7
        Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
        Antti

Room. 7:10
        ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

Room. 14:5
        Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1184
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      850
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      613
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      542
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe