Millainen arki on kuin lapsi on allerginen. Onko laktoosi intoleranssi allergia
allergia
2
415
Vastaukset
- turbohuuli
mikäli laktoosi intoleranssista on lääkärin todistus niin se on allergia.eipäs se elämä oo muuten muuttunut kuin että meille ei tule eläimiä ja laktoosia vältetään.nykyään se on ihan helppoa pakkausmerkintöjen ansiosta.itse moniallergisena (joihin lukeutuu myös lukuisat mausteet) saa olla tarkkana.kun paketissa lukee että sisältää mm. sitä,sitä ja sitä.eli ei kaikkia mausteita.helpompaa on loppujen lopuksi tehdä ite ruoka kuin miettiä et saankohan tästä kutinaa vai ei.
- +++++
Laktoosi-intoleranssi EI OLE allergia, vaan perinnöllinen imeytymishäiriö. Laktoosi-intoleranssissa elimistö ei pysty pilkkomaan laktoosia, eli maitosokeria, ja sen vuoksi tulee vatsavaivoja. Laktoosittomista maitotuotteista ei tule vatsavaivoja.
Allergiassa taas elimistö reagoi jollekin proteiinille. Maitoallergia on siis aivan eri asia kuin laktoosi-intoleranssi. Ihmiselle, jolla on maitoallergia, tulee vaivoja (ihottumaa, vatsavaivoja, hengitystieoireita tai jotian muuta vaivaa) myös laktoosittomista maitotuotteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293255- 1181302
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101235- 581011
- 711008
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu183972olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26947Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38911Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66890Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹77827