Koska sun sieltä kaukaa Kanadasta on hieman hankala poiketa tänne Turkuun Raamattupiiriimme, niin tässä sulle 'mutusteltavaa' sieltä:
Raamattupiirin aihe 28.10.2009 (Ehdottaja Yakov)
RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI NIIN KUIN ITSEÄSI ! (Mark.12:28-31)
Luemme alustukseksi jakeet Mark.12:28-31
28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29. Yeshua vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Sh’ma, Yisra’el: Adonai Eloheinu, Adonai echad;
(Kuule Israel, Herra meidän J-lamme, Herra on yksi)
30. ja rakasta Adonaita, sinun J-laasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä." (Vertaa 3.Moos.19:18)
Kysymys: Mikä on terve tapa Yeshuaan uskovana rakastaa itseämme, voidaksemme samalla tavalla rakastaa lähimmäisiämme? Raamatusta löydämme mm. seuraavia neuvoja:
a) Ruut 2:18 Ja hän otti ne ja tuli kaupunkiin ja näytti anopilleen, mitä oli poiminut. Sen jälkeen Ruut otti esille tähteet ruuasta, josta oli syönyt tarpeekseen, ja antoi ne hänelle (Noomille).
b) Efesolaiskirje5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niin kuin Messiaskin seurakuntaa,
c) Sananlaskut 8:33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
8:35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
d) Hesekiel 33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
e) 1.Tim.4:8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
Lyhyesti sanoen, meidän tulee vaalia omaa terveyttämme ja harjoittaa hengellisesti rakentavia harrastuksia tärkeimpänä pyrkimyksenämme auttaa ilosanoman viemistä kaikille luoduille pelastukseksi. Emme saa unohtaa sitä, että J-la rakastaa alati MEITÄ eli sitä ihanaa PERSOONAA, mikä juuri sinä ja minä olemme.
Koska J-la on havainnut meidät äärettömän rakkautensa arvoisiksi antamalla naulita Poikansa Golgatan ristille, niin meidän tulee myös rakastaa itseämme Hänen rakkaudellaan. Mielestäni suurin este ilosanoman julistuksen tiellä on se, etteivät Yeshuaan uskovat osaa, eivät ymmärrä, eivätkä uskalla rakastaa itseään J-lan rakkaudella, eivätkä ole riittävästi tajunneet pelastussanoman parantavaa voimaa!
Yhteenveto: Opetelkaamme ensin rakastamaan aidosti ja terveellä tavalla itseämme, armahtaen vajavaisuuksiamme ja ollen soimaamatta itseämme jo anteeksi saamistamme synneistä, vaikka syyttäjä alati niistä muistuttaakin meitä. Viekäämme sitten pelastuksen ilosanomaa kaikille, joihin voimme ylettyä, auttamalla heitä monin tavoin, myös sosiaalisesti!
Älkäämme siis olko pelkureita, vaan rohkeita Yeshuan opetuslapsia ja uskonsankareita temmaten saatanan kynsistä kaikki ne sieluparat, joita hän nytkin on helvetin tuleen raahaamassa!
Yeshuan käsky: ”Rakastakaa toisianne niin kuin minä olen teitä rakastanut!” Joh.15:12
Mottona kaikkinaiseen hyvän sanoman julistukseen olkoon Paavalin käsky: 1.Kor. 16:13-14 ”Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuulliset, olkaa väkevät ! Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa !” ...ja ”Ahkeroikaa... että pelastuisitte!” Fil.2:12
PS. Herättikö avaus uusia ajatuksia? Jos herätti, niin kirjoita ja jaa ne kanssani!
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi !
30
1228
Vastaukset
...eräs harras uskova tuttuni!
Hän pitää itseään Yeshuaan uskovana ja tulkitsee tuolla tavoin seuraavan UT:n kohdan:
Luuk.14:26-27
26. "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
27. Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni."
Hän on oikeassa siinä, että kyseisessä jakeessa 26 vaaditaan "itsensä vihaamista" siinä merkityksessä, jotta meille olisi edes mahdollista olla Yeshuan opetuslapsi, sillä tarkempi Kirjoitus muinaisarameasta kuuluu suomennettuna näin:
26. "Jos joku tulee minun luokseni, eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä ITSEÄÄN, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Pintapuolisesti ajatellen tuosta todellakin saa sen käsityksen, kuin mitä ystäväni sai: Vihaa kaikkia ihmisiä, paitsi Yeshuaa ja J-laa!
Kun otamme huomioon Yeshuan opetukset kokonaisuutena, niin meidän tulee huomioida nuo kaksi Mooseksen Lain suurinta käskyä YHDESSÄ!
"Rakasta Adonaita, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta ymmärryksestäsi ja kaikesta voimastasi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!"
Lyhyesti sanoen meidän tulee rakastaa J-laa YLI KAIKEN! Siis ENEMMÄN kuin ketään ihmistä maan päällä itsemmekin mukaan lukien.
Siksi Novumissa jakeelle annettu selitys osuu oikeaan siinä mielessä, että jakeessa Luuk.14:26 on "vihaa"-sanalla myös sellainen merkitys, että "rakastaa vähemmän".
Meidän tulee siis rakastaa VÄHEMMÄN kaikkia ihmisiä (itsemme mukaan lukien) kuin Yeshuaa, joka on sen lisäksi, että on J-lan Poika, myös Väkevä J-la, kuten Jesaja Hänen Nimensä ilmaisee: (Jesaja 9:5)
5. Sillä lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, >>>Väkevä Jumala- Columnam Templo
Johanneksen ilmestys 3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
12 qui vicerit faciam illum columnam in templo Dei mei et foras non egredietur amplius et scribam super eum nomen Dei mei et nomen civitatis Dei mei novae Hierusalem quae descendit de caelo a Deo meo et nomen meum novum
12 ο νικων ποιησω αυτον στυλον εν τω ναω του θεου μου και εξω ου μη εξελθη ετι και γραψω επ αυτον το ονομα του θεου μου και το ονομα της πολεως του θεου μου της καινης ιερουσαλημ η καταβαινει εκ του ουρανου απο του θεου μου και το ονομα [μου] το καινονTuossa jakeessahan (Ilm.3:12) viitataan perkeleen voittamiseen, eikä suinkaan lähimmäisensä rakastamiseen tavalla, jolla meidän tulee rakastaa myös itseämme, vai kuinka?
Eri asia on se, kun jos ja kun joudumme uskon äärimmäiseen testiin: valita joko Yeshuan kieltäminen tai muuten menettäa oma henki!
Silloin pätee tietenkin se, ettemme kiellä uskoamme Yeshuaan! Silloin ja ainoastaan silloin rakastamme itseämme totuudessa, koska sen kautta pelastumme taivaaseen, emmekä joudu helvettiin!- Pylväs Temppelissä.
Yakov kirjoitti:
Tuossa jakeessahan (Ilm.3:12) viitataan perkeleen voittamiseen, eikä suinkaan lähimmäisensä rakastamiseen tavalla, jolla meidän tulee rakastaa myös itseämme, vai kuinka?
Eri asia on se, kun jos ja kun joudumme uskon äärimmäiseen testiin: valita joko Yeshuan kieltäminen tai muuten menettäa oma henki!
Silloin pätee tietenkin se, ettemme kiellä uskoamme Yeshuaan! Silloin ja ainoastaan silloin rakastamme itseämme totuudessa, koska sen kautta pelastumme taivaaseen, emmekä joudu helvettiin!Uudesta nimestä siinä on kyse. Siitä jota sinä et tiedä. Ja kun valheellisesti jatkuvasti kirjoitat vastoin totuutta täälläkin, osoittaa se vain sinun vihaasi ihmisiä kohtaan. Eikä viha ole rakkautta, paitsi kuin joillekkin sadisteille. Sinun kaltaisiasi on täällä muitakin. Heidän valheensa ja vihansa
ovat samalla tasolla. Et siis ole yksin vihasi kanssa. Siihen sinäkin tulet tukehtumaan. Pylväs Temppelissä. kirjoitti:
Uudesta nimestä siinä on kyse. Siitä jota sinä et tiedä. Ja kun valheellisesti jatkuvasti kirjoitat vastoin totuutta täälläkin, osoittaa se vain sinun vihaasi ihmisiä kohtaan. Eikä viha ole rakkautta, paitsi kuin joillekkin sadisteille. Sinun kaltaisiasi on täällä muitakin. Heidän valheensa ja vihansa
ovat samalla tasolla. Et siis ole yksin vihasi kanssa. Siihen sinäkin tulet tukehtumaan.Mitä Yeshuan uuteen Nimeen tulee, niin sen aika ja tila ovat meidän olotilastamme nähden vielä tulevaisuudessa.
Nyt täällä maan päällä on säädettyyn aikaan asti voimassa >Iankaikkinen ilosanoma< (ei siis evankeliumi, mikä on kreikkaa) ja ilosanomasta voimme lukea OIKEIN käännetyistä Uuden Liiton Kirjoituksista seuraavasti:
Ilmestyskirja:
14:6 Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen ilosanoma julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
- Koskee siis myös sinua ja minua.
Vapahtajamme Nimet, jotka ovat voimassa maan päällä, ovat löydettävissä seuraavista jakeista:
7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?"
8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä >>>ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman- Baltasar ei kirj.
Yakov kirjoitti:
Mitä Yeshuan uuteen Nimeen tulee, niin sen aika ja tila ovat meidän olotilastamme nähden vielä tulevaisuudessa.
Nyt täällä maan päällä on säädettyyn aikaan asti voimassa >Iankaikkinen ilosanoma< (ei siis evankeliumi, mikä on kreikkaa) ja ilosanomasta voimme lukea OIKEIN käännetyistä Uuden Liiton Kirjoituksista seuraavasti:
Ilmestyskirja:
14:6 Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen ilosanoma julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
- Koskee siis myös sinua ja minua.
Vapahtajamme Nimet, jotka ovat voimassa maan päällä, ovat löydettävissä seuraavista jakeista:
7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?"
8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä >>>ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastumanEli Kristuksen Jeesuksen PERSOONAAN SILLÄ HÄNESSÄ MEILLÄ ON PELASTUS; eikä vain Hänen ulkoisessa nimimuodossaan, - josta sinun käyttämäsi nimirimpsu ei suinkaan ole mitenkään "ainut ja oikea" - vaikka niin uudessa pelastusopissasi väitätkin.
...jo oppineet rakastamaan lähimmäistään niin kuin itseään, kun tämä keskustelu ei kiinnosta... ;o)
...Herrassa Yeshuassa, nimittäin S.F. ja multinikki Baltasar kertomaan tänne, että miten te osoitatte tällä foorumilla lähimmäisen rakkautta muita keskustelijoita kohtaan?
Muistutan ensiksi siitä, että aloituksesi otsikko on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi !"
Ethän tarkoittanut kysymykselläsi kieltää allekirjoittaneelta ja nimim. Baltasarilta oikeutta
Sanan kehotuksen mukaisesti rakastaa myös itseään?
Mutta se vastaus! Todellista ja pyyteetöntä rakkautta emme voi puristaa vanhan ihmisen
läpeensä turmeltuneesta lihasta. Todellisen rakkauden voi saada vain ja ainoastaan Pyhän
Hengen lahjana. Jos me suostumme kulkemaan ristin tietä ja hylkäämään vanhan ihmisen
ja sen lihallisen tahdon, niin meistä tulee yhä enenmmän ja enemmän uusia ihmisiä, joissa
kasvaa Hengen hedelmiä. Kuten tiedämme Hengen hedelmistä ensimmäinen on rakkaus.
Olen tällä palstalla kirjoittanut melko paljon, kuten sinäkin, ja meillä on sitäkin kautta
ollut tilaisuus kasvaa Jumalan Hengen vaikuttamaa kasvua "Hänen tuntemisessaan" niin,
että "kaikin tavoin kasvaisimme Häneen, joka on Pää, Kristukseen".
Rakkauteni, se todellinen, lisääntyy sitä mukaa kuin kuuliaisesti seuraan Mestariani Jeesusta.- Diana-ad-rem
Semper.Fidelis kirjoitti:
Muistutan ensiksi siitä, että aloituksesi otsikko on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi !"
Ethän tarkoittanut kysymykselläsi kieltää allekirjoittaneelta ja nimim. Baltasarilta oikeutta
Mutta se vastaus! Todellista ja pyyteetöntä rakkautta emme voi puristaa vanhan ihmisen
läpeensä turmeltuneesta lihasta. Todellisen rakkauden voi saada vain ja ainoastaan Pyhän
Hengen lahjana. Jos me suostumme kulkemaan ristin tietä ja hylkäämään vanhan ihmisen
ja sen lihallisen tahdon, niin meistä tulee yhä enenmmän ja enemmän uusia ihmisiä, joissa
kasvaa Hengen hedelmiä. Kuten tiedämme Hengen hedelmistä ensimmäinen on rakkaus.
Olen tällä palstalla kirjoittanut melko paljon, kuten sinäkin, ja meillä on sitäkin kautta
ollut tilaisuus kasvaa Jumalan Hengen vaikuttamaa kasvua "Hänen tuntemisessaan" niin,
Rakkauteni, se todellinen, lisääntyy sitä mukaa kuin kuuliaisesti seuraan Mestariani Jeesusta.Kristinopin hengenhedelmät ovat antisemitismi ja valtava määrä ruumiita.
Se on murhaaja alusta asti. - Baltasar ei kirj.
Ja UT:lle vieraan toisenlaisen evankeljumin levittämiseen, - kuten Yakov tekee. Siis sellaisen, jossa Jeesuksen Kristuksen nimessä pelastuneita nimitetään väärään nimeen uskoviksi, sekä UT:n kreikankielisiä varhaimimpia käsikirjoituksia pidetään "hellenismismin saastustamina". Kyseenalaistetaan ihmisten vastaanottama pelastus, Jeesuksessa Kristuksessa, - esittäen samalla lisäksi uusia ja omitakeisia, sekä kielitieteellisesti riittämättömiä oletuksia ja vaatimuksia: yhden ainoan ja muka varmasti oikean ja pelastavan nimen käytöstä, ja tämä kaikki esiintyen: Isä Jumalan ja Yakovin nimessä, - "ettei kenelläkään mene sukset ristiin Isän Jumalan kanssa".
Toisenlaisen ja vääristellyn evankeliumin julistajistat: Jumalan Hengen vaikutuksesta syntynyt sana itse tuomitsee sanoen:
>> Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä (kreikkalaisista käsikirjoituksista), minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. >> Gal.1:8. Semper.Fidelis kirjoitti:
Rakkauteni, se todellinen, lisääntyy sitä mukaa kuin kuuliaisesti seuraan Mestariani Jeesusta....havainnut teissä puutetta rakastaa omaa itsenne :)
Uskon Herramme Yeshuan tarkoittaneen tuolla tähän foorumiin suhteutettuna ensisijaisesti sitä, että meidän tulee osoittaa paljon enemmän sävyisyyttä, kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä toinen toisiamme kohtaan riippumatta siitä, miten pitkälle kukin meistä on ehtinyt kasvaa Herramme Yeshuan tuntemisessa, kuin mitä tällä foorumilla on tapahtunut.
Siunausta pyrkimyksillesi parempaa ja Yeshualle mieluisampaa käytöstä kohti!
(PS. samaa mä myös kilvoittelen...)Baltasar ei kirj. kirjoitti:
Ja UT:lle vieraan toisenlaisen evankeljumin levittämiseen, - kuten Yakov tekee. Siis sellaisen, jossa Jeesuksen Kristuksen nimessä pelastuneita nimitetään väärään nimeen uskoviksi, sekä UT:n kreikankielisiä varhaimimpia käsikirjoituksia pidetään "hellenismismin saastustamina". Kyseenalaistetaan ihmisten vastaanottama pelastus, Jeesuksessa Kristuksessa, - esittäen samalla lisäksi uusia ja omitakeisia, sekä kielitieteellisesti riittämättömiä oletuksia ja vaatimuksia: yhden ainoan ja muka varmasti oikean ja pelastavan nimen käytöstä, ja tämä kaikki esiintyen: Isä Jumalan ja Yakovin nimessä, - "ettei kenelläkään mene sukset ristiin Isän Jumalan kanssa".
Toisenlaisen ja vääristellyn evankeliumin julistajistat: Jumalan Hengen vaikutuksesta syntynyt sana itse tuomitsee sanoen:
>> Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä (kreikkalaisista käsikirjoituksista), minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. >> Gal.1:8....unohtaa menneet? Jos olen loukannut sua, niin pyrin tästedes olemaan loukkaamatta.
Mielestäni Herramme Yeshuan tarkoittaa avauksessani mainitulla käskyllään tähän foorumiin suhteutettuna ensisijaisesti sitä, että meidän tulee osoittaa paljon enemmän sävyisyyttä, kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä toinen toisiamme kohtaan riippumatta siitä, miten pitkälle kukin meistä on ehtinyt kasvaa Herramme Yeshuan tuntemisessa, kuin mitä tällä foorumilla on tapahtunut.
(PS. samaa mä myös kilvoittelen...)Diana-ad-rem kirjoitti:
Kristinopin hengenhedelmät ovat antisemitismi ja valtava määrä ruumiita.
Se on murhaaja alusta asti.....J-la kehoittaa kristittyjä marttyyreitä kärsivällisesti odottamaan, kunnes täyttyy heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden myös pitää joutuman uskonsa tähden surmattaviksi.
Ilmestyskirja:
6:11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.- lannenhunttari
Yakov kirjoitti:
...unohtaa menneet? Jos olen loukannut sua, niin pyrin tästedes olemaan loukkaamatta.
Mielestäni Herramme Yeshuan tarkoittaa avauksessani mainitulla käskyllään tähän foorumiin suhteutettuna ensisijaisesti sitä, että meidän tulee osoittaa paljon enemmän sävyisyyttä, kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä toinen toisiamme kohtaan riippumatta siitä, miten pitkälle kukin meistä on ehtinyt kasvaa Herramme Yeshuan tuntemisessa, kuin mitä tällä foorumilla on tapahtunut.
(PS. samaa mä myös kilvoittelen...)kun kirjoitit-----////-Koska sun sieltä kaukaa Kanadasta on hieman hankala poiketa tänne Turkuun Raamattupiiriimme, niin tässä sulle 'mutusteltavaa' sieltä:////
et kuitenkaan maininnut osoitetta viestillesi-- maan-osan vain
onhan taalla kanadassa toki paljonkin meita suomalaisia,jopa uskoviakin loytyy...vapaakirkkoa hellu-kirkkoa lutikkalaisia lestd.laisia [tuo taytyy lyhentaa varovaisesti,ettei tule mokaa] ja vaikka mita
eli jokaiselle jotakin ,kuten eraassa suomi kirkossa sanotaan.
ehka en ymmartanyt viestiasi,kun en ole seuraillut pahemmin saittia.tahtoo nuo viestit kyllastyttaa,jossa uskonveljea mokataan ,kun ei 'ruoja' usko ihan tasmalleen ja prikulleen samoin ,kun mina.[heh].
ja kehtaa jopa raamatunpaikoistakin alkaa kinaamaan,vaikka kyllahan Mina tiedan paremmin ... eiks juu?
niin kuitenkin Armorikasta aamua sinne ex.kotisuomeen Jumala on sama eilen tanaan ja huomenna
ja jopa se veli tai sisar,joka nakee jonkun raamatunkohdan eri valossa,kun sina tai mina, saa ja loytaa Jeesuksen ,tai oikeastaan Jeesus loytaa hanet,jos vain Hanta avukseen huutaa.
tulkaa nyt kuitenkin huutamaan olympialaisiin 'omillenne' tanne vancouveriin...jookos? - Baltasar ei kirj.
Yakov kirjoitti:
...unohtaa menneet? Jos olen loukannut sua, niin pyrin tästedes olemaan loukkaamatta.
(PS. samaa mä myös kilvoittelen...)Kaikkiasyleilevään veljelliseen rakkauteen, vaatien samalla: ilman omaa todellista parannuksentekoa muilta: "sävyisyyttä, kärsivällisyyttä, ymmärtämystä" --- nimenomaan tässä yhteydessä: itseäsi kohtaan, etkä suinkaan "toisiamme kohtaa". Lisäksi jatkat vaatimustesi esittämistä, jopa loppulauseessasi, toki maineiten itsesi, joka olet jo oman todistuksesi mukaan: "savuttanut täydellisyyden"; suluissa: "(mä myös kilvoittelen...)
Et ole luokannut mitenkään mielestäni minua, tai persoonaani, - vaan nimeomaan evankeliumin totuutta,- jonka tuntemista ilman ei todellista armoakaan voi olla:
>> Hän on TÄYNNÄ armoa ja totuutta >> Ja Hänen TÄYTEYDESTÄÄN me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. >> Joh.1:14,16. - l-h
Baltasar ei kirj. kirjoitti:
Kaikkiasyleilevään veljelliseen rakkauteen, vaatien samalla: ilman omaa todellista parannuksentekoa muilta: "sävyisyyttä, kärsivällisyyttä, ymmärtämystä" --- nimenomaan tässä yhteydessä: itseäsi kohtaan, etkä suinkaan "toisiamme kohtaa". Lisäksi jatkat vaatimustesi esittämistä, jopa loppulauseessasi, toki maineiten itsesi, joka olet jo oman todistuksesi mukaan: "savuttanut täydellisyyden"; suluissa: "(mä myös kilvoittelen...)
Et ole luokannut mitenkään mielestäni minua, tai persoonaani, - vaan nimeomaan evankeliumin totuutta,- jonka tuntemista ilman ei todellista armoakaan voi olla:
>> Hän on TÄYNNÄ armoa ja totuutta >> Ja Hänen TÄYTEYDESTÄÄN me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. >> Joh.1:14,16.Baltasarin kirjoitus minulle vai yakoville?
Baltasar ei kirj. kirjoitti:
Kaikkiasyleilevään veljelliseen rakkauteen, vaatien samalla: ilman omaa todellista parannuksentekoa muilta: "sävyisyyttä, kärsivällisyyttä, ymmärtämystä" --- nimenomaan tässä yhteydessä: itseäsi kohtaan, etkä suinkaan "toisiamme kohtaa". Lisäksi jatkat vaatimustesi esittämistä, jopa loppulauseessasi, toki maineiten itsesi, joka olet jo oman todistuksesi mukaan: "savuttanut täydellisyyden"; suluissa: "(mä myös kilvoittelen...)
>> Hän on TÄYNNÄ armoa ja totuutta >> Ja Hänen TÄYTEYDESTÄÄN me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. >> Joh.1:14,16....mutta et tahdo unohtaa. Se ei ole minun ongelmani.
Jos oikein muistan, niin koko kiistelyn aloitit sinä alkamalla heittää aiheettomasti lokaa niskaani ja mä tein siinä virheen, että aloin antaa samalla mitalla takaisin sisällyttämällä ironiaa palautteisiini, sitä pyydän anteeksi ja jos muistat skismamme alun toisin, niin saat tehdä ihan vapaasti niinkin... ;o)
Olen omalta osaltani jo antanut sulle anteeksi, koska olet vajavainen monessa asiassa kuten minäkin. Mä en enää aio vastata sulle, koska sä et ole vielä kypsä sopimaan kanssani erimielisyyksiämme sävyisyyden hengessä, josta syystä keskustelumme on toistaiseksi hedelmätöntä.
Sillä tarkoitan toisen vakaumuksen ja uskonkäsityksen kunnioittamista!l-h kirjoitti:
Baltasarin kirjoitus minulle vai yakoville?
Olen näet jo tottunut hänen lähettämiinsä 'mutakylpyihin'...
lannenhunttari kirjoitti:
kun kirjoitit-----////-Koska sun sieltä kaukaa Kanadasta on hieman hankala poiketa tänne Turkuun Raamattupiiriimme, niin tässä sulle 'mutusteltavaa' sieltä:////
et kuitenkaan maininnut osoitetta viestillesi-- maan-osan vain
onhan taalla kanadassa toki paljonkin meita suomalaisia,jopa uskoviakin loytyy...vapaakirkkoa hellu-kirkkoa lutikkalaisia lestd.laisia [tuo taytyy lyhentaa varovaisesti,ettei tule mokaa] ja vaikka mita
eli jokaiselle jotakin ,kuten eraassa suomi kirkossa sanotaan.
ehka en ymmartanyt viestiasi,kun en ole seuraillut pahemmin saittia.tahtoo nuo viestit kyllastyttaa,jossa uskonveljea mokataan ,kun ei 'ruoja' usko ihan tasmalleen ja prikulleen samoin ,kun mina.[heh].
ja kehtaa jopa raamatunpaikoistakin alkaa kinaamaan,vaikka kyllahan Mina tiedan paremmin ... eiks juu?
niin kuitenkin Armorikasta aamua sinne ex.kotisuomeen Jumala on sama eilen tanaan ja huomenna
ja jopa se veli tai sisar,joka nakee jonkun raamatunkohdan eri valossa,kun sina tai mina, saa ja loytaa Jeesuksen ,tai oikeastaan Jeesus loytaa hanet,jos vain Hanta avukseen huutaa.
tulkaa nyt kuitenkin huutamaan olympialaisiin 'omillenne' tanne vancouveriin...jookos?Noista olympialaisista tuli vaan mieleeni... :)
Useimmat Raamatunkäännökset ovat sitä (hellenismin saastuttamia), koska Vapahtajamme Pyhä Nimi, josta käytetään hebreassa myös kiertoilmaisua HaShem, on väännetty ihan muuksi kuin alkuperäinen Yeshua HaMashiach.
Silti kaikkea hyvää sinne sulle ja rakkaillesi! Jos koet toisinaan oikein kovastikin 'koti-ikävää', niin muista että me uskikset täällä kotosuomessakin olemme vain "muukalaisia vieraalla malla!"
Olemme matkalla todelliseen Kotiimme, todellisen Isämme ja todellisen Vapahtajamme Yeshuan luo!
The Aaltos lauloi aikoinaan näinkin (Laati: Eva Maria Aalto):
KAIPUUNI TIE
"Kaipuuni tie kohti taivasta vie, mistä murhe on poissa ja yö!
Nyt laaksojen, läpi kyynelien usein kuljemme raskas on tie!
:,: Mutt' ei, ei, ei, ei en tahdo harhaan vaeltaa!
Se ei, se ei, se ei johda paikkaan oikeaan!" :,:
Kaipuuni tie kauas luoksesi vie, luokse kaupungin kirkkauden!
Kanssani käy, mukaan pian ennättäy, luokse Yeshuan, enkelien!
Kaipuuni tie, ei niin pitkä se lie, etten määräni päähän mä sais.
Jos lankean, jälleen nousta mä saan, kotikaupunkiin päin taivahan!
Kerto
PS. Tuo laulu alkoi soida vuosien (36v) takaa sydämessäni kävellessäni tänään Raision uimahallille reilun 3km matkan.- EROTUOMARI l-h
Yakov kirjoitti:
...mutta et tahdo unohtaa. Se ei ole minun ongelmani.
Jos oikein muistan, niin koko kiistelyn aloitit sinä alkamalla heittää aiheettomasti lokaa niskaani ja mä tein siinä virheen, että aloin antaa samalla mitalla takaisin sisällyttämällä ironiaa palautteisiini, sitä pyydän anteeksi ja jos muistat skismamme alun toisin, niin saat tehdä ihan vapaasti niinkin... ;o)
Olen omalta osaltani jo antanut sulle anteeksi, koska olet vajavainen monessa asiassa kuten minäkin. Mä en enää aio vastata sulle, koska sä et ole vielä kypsä sopimaan kanssani erimielisyyksiämme sävyisyyden hengessä, josta syystä keskustelumme on toistaiseksi hedelmätöntä.
Sillä tarkoitan toisen vakaumuksen ja uskonkäsityksen kunnioittamista!RAUHA (kerran tulee)
Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?
Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou'ot muut.
Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.
Eino Leino EROTUOMARI l-h kirjoitti:
RAUHA (kerran tulee)
Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?
Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou'ot muut.
Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.
Eino LeinoTerkkuja sinne ison rapakon taa!
Meill' on luvassa vielä parempaa!
Se, mitä Yeshua meille lahjoittaa!
Paljo enempi kuin pala Kanadaa!
...asustelevia, vaan ihan täällä lintukodossakin oleskelevia.
Ps. Tossa muutamia avauksia ja niiden palautteita lukiessani tuli tämä mieleeni ja tulkoon se tässä ystävällissävyisesti ihan vaan tiedoksi itsekullekin ;)- yx.
Jos otetaan lähtökohta huomioon, eli jos olet uskottomassa kodissa ja Jeesus tulee elämääsi....
Taistelut käydään.
Jos taas olet uskovaisessa kodissa ja Jeesus tulee elämääsi todella ja haluaa jotain muuta sinulta,
Taistelut käydään.Sitäpaitsi taistelu on monin verroin ankarampi, jos joku tai jotkut aidosti uskoon tulleen ja Pyhän Hengen voimasta uudestisyntyneen lähiomaisista kuuluu seuraavaan UT:n mainitsemaan ryhmään: "Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Sen kaltaisia karta!"
Ps. Tiedän kokemuksesta!l-h.. kirjoitti:
aamunavaus laulu---olkaa hyva
http://www.youtube.com/watch?v=9S_Z_SxsoH4&feature=relatedArmoa ja toinen toistemme armahtamista me tarvitsemme, eikä vähiten tällä foorumilla!
Armon kokeminen avaa oven J-lan voimaan, joka virtaa sydämeemme Yeshuan Golgatalla suorittaman lunastustyön pohjalta. Veriuhri Golgatan ristillä takaa, että siihen turvatessamme olemme armahdettuja, siis JUURI NYT ME OLEMME ARMAHDETTUJA, emmekä vain joskus hamassa tulevaisuudessa, vaikka olemme sitä vielä silloinkin!
Siunausta sinne kauas ja kuitenkin niin lähelle, Yeshuassa!
Ps. Meillähän on jopa sama syntymäkaupunki, vai kuinka?- l-h
Yakov kirjoitti:
Armoa ja toinen toistemme armahtamista me tarvitsemme, eikä vähiten tällä foorumilla!
Armon kokeminen avaa oven J-lan voimaan, joka virtaa sydämeemme Yeshuan Golgatalla suorittaman lunastustyön pohjalta. Veriuhri Golgatan ristillä takaa, että siihen turvatessamme olemme armahdettuja, siis JUURI NYT ME OLEMME ARMAHDETTUJA, emmekä vain joskus hamassa tulevaisuudessa, vaikka olemme sitä vielä silloinkin!
Siunausta sinne kauas ja kuitenkin niin lähelle, Yeshuassa!
Ps. Meillähän on jopa sama syntymäkaupunki, vai kuinka?tuota Raamatunlausetta,etta hänkin on syntynyt siellä-- niin sitten kai pitää paikkansa?
muuten en 'maallisesti' ole kaupunnissa syntynyt ,vaan ihan sydän hämeessä l-h kirjoitti:
tuota Raamatunlausetta,etta hänkin on syntynyt siellä-- niin sitten kai pitää paikkansa?
muuten en 'maallisesti' ole kaupunnissa syntynyt ,vaan ihan sydän hämeessäPsalmit:
87:5 Mutta Siionista sanotaan: "Joka-ainoa on syntynyt siellä." Sitä Korkein itse vahvana pitää.
(Tosin seuraavakin jae viittaa samaan paikkaan... :)
87:6 Herra luettelee, kirjoittaessaan kirjaan kansat: "Tämäkin on syntynyt siellä."
Tässä jakeessa on mielestäni se ero, että siinä viitataan myös kansoihin, eikä pelkästään yksilöihin kuten jakeessa 5!
...rakastamisen kanssa tänään onkaan?
Muistammehan, että tuo käsky on edelleen voimassa, eikä tämä foorumi ole poikkeus?
HalleluYah!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184261Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032370Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421911- 771505
- 1591483
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91324- 10801
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106757
- 27721