Hedelmistä puu tunnetaan.

adventtikirkosta

koettua.

Olen kiitosmielellä iloinnut Herrassa, että äitini löysi Jeesuksen elämässään.
Hän vaelsi uskonnotonta tietä 1950 luvulta, eroten evankelisluterilaisesta kirkosta.
Kuinka tämä uskoontulo tapahtui? Jo lapsena raamatun erittäin ulkoaoppinut äitini tapasi adventisti- sisaren.
Siinä matkanvarrella Jeesus alkoi uudelleen puhua äidilleni sanassa ja näinollen hän uudestisyntyi.
Tämän uudestisyntymän hän kruunasi käyden kasteella, seuraten Jeesusta, joka oli meille käsittämätön Jumalan teko.
Suurta oli olla mukana, meitä oli helluntaiseurakunnasta oikein soittokunta, joka juhlisti vaskin tämän juhlan. Herra siunatkoon adventtikirkkoa evankelioimisessa.

Aikaa on kulunut 9 vuotta, hän on valopilkkuna vanhaikodilla, kiittää Herraa, rukoilee ihmisten puolesta, vaikka muuten muisti on mennyt, mutta Jeesus ei ole mennyt.
Jumalan rakkauden henki on täyttänyt tämän ihmisen ja todistuksen sana on hänen puolestaan, koska hänestä ei ole kirjoittajaksi, koska ei enää näekään.

Raamattu on ollut ja on hänelle tärkeä, samoin hengelliset laulut.
Kiitos nousee huulilta, sekä todistuksen sana Jeesus on pelastaja, mitäpä siihen lisäämään Jeesus hänet tuntee ja näin ollen ylösnousemuksessa voittajan palkinto on armon lahjana hänelle varattu.

Rauhan terveisin Matti.

12

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entäs sellainen puu, joka ei tuota hedelmiä? Eihän esimerkiksi mänty, kuusi, kataja tai vaikkapa koivu mitään varsinaisia hedelmiä tuota mutta siitä huolimatta useimmat suomalaisetkin tuntenevat nämä erittäin tarpeelliset ja hyödylliset puut.

      • R.yssä

        tunnetaan. Onhan kuusen kerkkiä käytetty kansan poppamiesten piireissä parantamaan moniaatkin taudit sun muut sellaiset lenssut. Koivussa taas on teerille hyvät sapuskat, jotta ne voivat paksusti, kun metästysaika koittaa ja metästäjät ammuskelevat lihaa tiinuun laittaakseen. Metsot ja hirvet taas tykkäävät männyn kerkkäistä. Niin että lintujen ja kruununmullien kierrätyksen kauttahan ne puitten hetelmien vitamiinit kulkeutuvat ihmisten ravintoketjuun.


      • R.yssä kirjoitti:

        tunnetaan. Onhan kuusen kerkkiä käytetty kansan poppamiesten piireissä parantamaan moniaatkin taudit sun muut sellaiset lenssut. Koivussa taas on teerille hyvät sapuskat, jotta ne voivat paksusti, kun metästysaika koittaa ja metästäjät ammuskelevat lihaa tiinuun laittaakseen. Metsot ja hirvet taas tykkäävät männyn kerkkäistä. Niin että lintujen ja kruununmullien kierrätyksen kauttahan ne puitten hetelmien vitamiinit kulkeutuvat ihmisten ravintoketjuun.

        >> Onhan kuusen kerkkiä käytetty kansan poppamiesten piireissä parantamaan moniaatkin taudit sun muut sellaiset lenssut. >>

        Huh, huh! Eikös tuo nyt ole kauhean pakanallista tuollaisten poppamiesten keräämien kuusenkerkkien syönti? Niin, että voivatko ne kuusen hedelmät hyviä olla jos kerran poppamiehet niitä lentsua ja romuskaa parantaakseen poimivat ja ihmisille syöttävät?


    • se siitä

      Samaa sanoo joku jehovantodistaja omasta äidistään. Eikä kumpikaan ollut päässyt totuutta yhtään lähemmäksi.
      Jos minun isäni muuttuisi adventistiksi, sitä ei nimitettäisi uudestisyntymiseksi vaan uskosta luopumiseksi!

      • Matti.

        Tuntuiko pahalta se, että Kristus usko löytyi hänen sydämeensä?


      • niih ...31
        Matti. kirjoitti:

        Tuntuiko pahalta se, että Kristus usko löytyi hänen sydämeensä?

        Sinulle Kristususko ei tarkoita sitä samaa uskoa, jota uusi Testamentti julistaa. Luet Uutta Testamenttiasi adventismin tulkinnoin kirkkosi silmälasien läpi ihan niinkuin fariseukset lukivat Vanhaa Testamenttia kirjanoppineiden silmälasein ja volivat Ristin Herraa vastaan.
        Uskot adventismiin etkä Evankeliumiin. Mutta vaikeaa on teköpyhää saada kääntymään erheestään.
        Sinä luet tehneesi jo parannuksen etkä mitään tarvitse.
        Vaikeaa on rikkaan tulla nöyräksi niinkuin köyhä, sillä he asuvat täysin eri maailmoissa.
        Adventismin pelastus on sisllöltään toista kuin Evankeliumiin uskovan pelastus.Molemmat eivät voi olla oikeita.


      • 456789

        hän lakkaisi olemasta pakana ja tulisi uskoon, joten kyllähän se siinä mielessä olisi uskosta=pakanuudesta luopumista.


      • 45678
        niih ...31 kirjoitti:

        Sinulle Kristususko ei tarkoita sitä samaa uskoa, jota uusi Testamentti julistaa. Luet Uutta Testamenttiasi adventismin tulkinnoin kirkkosi silmälasien läpi ihan niinkuin fariseukset lukivat Vanhaa Testamenttia kirjanoppineiden silmälasein ja volivat Ristin Herraa vastaan.
        Uskot adventismiin etkä Evankeliumiin. Mutta vaikeaa on teköpyhää saada kääntymään erheestään.
        Sinä luet tehneesi jo parannuksen etkä mitään tarvitse.
        Vaikeaa on rikkaan tulla nöyräksi niinkuin köyhä, sillä he asuvat täysin eri maailmoissa.
        Adventismin pelastus on sisllöltään toista kuin Evankeliumiin uskovan pelastus.Molemmat eivät voi olla oikeita.

        suunsoittaja, jolla ei ole mitään oikeaa uskoa itsellään.


      • '
        45678 kirjoitti:

        suunsoittaja, jolla ei ole mitään oikeaa uskoa itsellään.

        Olet taitava puhumaan ilman asiaa.


      • toim. huom.
        ' kirjoitti:

        Olet taitava puhumaan ilman asiaa.

        Oliko sinulla asiaa?


    • Matti Mietteliäs

      " äitini löysi Jeesuksen "

      Kuinka on sun sielus laita? Eikö äitin esimerkillinen elämä houkuttelekaan ristin juurelle sinua?

      • Matti.

        Kyllä tässä ristinjuurella on matkaa tehtävä, se sovitusuhri Jeesus, ilman sitä en voi Isän eteen mennä.
        Katselen hänen ristiä ja voin todeta, että on Hänen Ristinsä ja minun.
        Eiköhän tuon totuuden ympärille rakennu TOTUUS, Jeesuksen risti.

        Hän, Ristin Herra Luoja Jumalani, sekä Getsemanen puutarha, niin kuinka unohtaisin?

        Golgata, niin kuinka unohtaisin?

        Nuo silmät, rakkauden silmät kieltäjää kohtaan, kuinka unohtaisin?

        Armo, haavoitetut kädet, kuinka unohtaisin?

        Kun ne ovat kutsuneet, kuinka olisin voinut kieltäytyä?

        Kun tämä armon julistus, sinun syntisi on sinulle anteeksi annettu, niin kuinka unohtaisin?

        Tästä kiitän äitini kanssa yhdessä, eli kuinka unohtaisin?

        Hän otti leivän siunasi ja mursi, tämä ruumiini on sinun edestäsi annettu, kuinka unohtaisin?

        Samoin se siunattu malja, uusi liitto Hänen veressään, kuinka minä sen unohtaisin?

        Teen sen Jeesuksen muistoksi sovituksesta Ristillä, elämän leipä, katoamaton leipä, että saisin elää, saisin ikuisen elämän, se todellinen juoma, hänen verensä.

        Teen sen Jeesuksen uskossa, että saan ylösnousemuselämän, se on Hänen tekonsa minussa.

        Minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, vain Hän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe