Jumala teki miehen. Sitten Hän sai paremman idean ...
Tuosta paremmasta ideasta sikiää sitten vielä parempia ideoita - poikia ja tyttäriä.
Kas, pojasta polvi paranee.
Maan tomusta Jumala teki miehen, mallikappaleeksi. Siitä mallikappaleesta kelpasi vain pikku pala,
ikäänkuin hapatteeksi parempaan versioon. Siitä paremmasta puoliskosta sanotaan että se oli
maailman ensimmäinen kovaääninen. Onhan sitä joskus houkutsulinnuksikin sanottu, mutta syy on
kylläkin kehnossa mallikappaleessa. Tämän olisi pitänyt taluttaa Eeva iltakävelylle, pois hyvän- ja pahantiedon puun luota, ettei Jumalan olisi "käyskennellessään illan viileydessä" häätää tottelematonta
pariskuntaa pois paratiisista.
Raamattu sanoo, että lapsettomalla voi olla paljonkin lapsia. Moni isätön lapsi niinikään on oppinut
tuntemaan taivaan Isän isänään ja sehän elämän tarkoitus onkin. Isätön tietää mitä puuttuu perheestä,
joten hän osannee tarjota orvoille läsnäoloa, kuuluvaa korvaa ja silleen.
Jotkut miehet sanovat että vaimoa täytyy kuunnella, muttei pidä uskoa, ainakaan kaikkea.
Olen kuullut sanottavan, etä Miamissa on tavaratalo, jossa eka kerroksessa voi ostaa miehen, joka vie
vaimon ulos syömään - kun vaimo on polttanut ruuan pilalle.
Toisesta kerroksesta voi ostaa miehen, jolla on auto. Kolmannesta kerroksesta voi ostaa miehen,
jolla on auto ja joka auttaa siivoamisessa. Neljännestä kerroksesta voi ostaa miehen, jolla on kaksi
autoa ja joka siivoaa ja laittaa ruokaa.
Muuan nainen nousi innoissaan ihan viidenteen kerrokseen saakka suurin toivein.
Siellä oli vain lappu:
Tämä kerros on sitä varten, että se todistaa, ettei mikään voi miellyttää naista, mikään ei riitä.
Onnellisia ovat isät, sillä heidän lapsensa sanovat: mun isi on paras.
Minulla on vieläkin tyttäreni maalaama kahvikuppi, jonka kyljessä lukee: isi on paras.
Ei ehkä enää ole paras mies, mutta kuitenkin tuommoinen muki lämmittää kummasti,
vaikka se olisi tyhjä kuumasta kahvista.
Eräs mies neuvoi kovasti vaimoaan ruuan valisituksessa. Paista hitaammin, katso vähän eteesi, mikäs
täällä käryää, ja mitä kaikkea siinä nyt sitte nvoikaan ohjailla.
Lopulta nainen sanoi: miksi neuvot koko ajan, osaanhan minä.
Mies sanoi, että tahdoin vain näyttää miltä minusta tuntuu kun ajan autoa.
Isänpäivää ... mies on mallikappale
3
69
Vastaukset 3
- kulkeutunut 1949
ihmisen aikaansaama ihmisen järjestämä pyhä.
Ellensapatismi ja tutkvia tuomio on Amerikasta ja Myöhempien Aikojen Pyhät ( http://www.mormonit.fi/ ).
Mitä Isänpäivään tulee niin ehk sinun lisäksesi joku muuikin äärä voisi ennen uudestisyntymistään sanoa
esänpäivää pedonmerkiksi. Sen päätarkoitus kuitenkin on musituttaa isien isästä, Jumalasta.
Hän on kaiken syntyneen Isä.
Isänpäivä on tärkeä niin isille kuin lapsille. Poikani soitti minulle ja sanoi, että ihan kiva isä olet ollut.
On hyvä pikkusen tuhlaajapojankin vikaa omaavalle lapselle saada identiteettiään tunnustaa ja isälle se
on kuin taivaan mannaa, sellainen ääneen sanottu arvostuksen ilmaus. Juurettomaksi tuntee itsensä se,
joka ei arvosta lähtökohtiaan. Joskus on hyvä nähdä kuva isästä sellaisena, kun syytökset on karsittu pois.
Hyvä isä opettaa vaelluskensa kautta tuleville polville tämän:
Matt. 23:9
Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
Minun isäni on vajavainen ja se teidän on helppo uskoa. Mutta minulla on aina ollut mielikuva, että hän
on hyvä isä. Juuri tuo asenne on tärkeä. Isäänsä nimittäin ei voi valita. Isättömätkin mieltävät jonkun
läheisen mieshahmon isäkseen. Meidän aikusitenkin o nsyytä kunnioittaa isiämme, sillä asiaan kuuluva
käsky on ainoa kymmenestä ksäkystä, johon sisältyy myös lupaus.
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
Jso joku ei suvaitse isänpäivää, suuressa tekonöyryydessään, niin saarnatkoon sitten taivaallisesta isästä
ainoana isänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38537Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479