Miksi uskovat puhuvat vainoista

J Edgar

niin mielellään? Ensin tuputetaan uskoa kaduilla, busseissa, kouluissa ym. julkisilla paikoilla. Kun sitten epäasiallinen kaupittelu torjutaan, valitetaan vainoista.

Syyhän on selvä: Raamattu. Raamatun ennustusten pitää toteutua. Jos ne eivät toteudu muuten, ne pannaan toteutumaan.

"Lopun ajat ovat käsillä, kun uskovia vainotaan". Siitähän tuo puhe "vainoista" tulee.

Suomessa vainotaan romaneja ja ahvenanmaalaisia. Hämeessä vainotaan savolaisia ja Savossa hämäläisiä. Lappalaisia vainoavat kaikki. Metsästäjät vainoavat puolukanpoimijoita. Maanomistajat pilkkimiehiä. Vainoa riittää, joten kyllä maailmanloppu on tulossa - viimeistään 5 mrd vuoden kuluttua, kun aurinko muuttuu punaiseksi jättiläiseksi. Se kyllä johtuu aivan muusta kuin uskovien vainoista.

11

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettei vain meikäläisissä "uskovienvainoissa" olis pohjalla on ahdistus, joka näkee kaiken uskovan oman uskonkäsityksen torjumisen vainona. - Toki on erotettava aidot uskonvainot, joita maailmassa tapahtuu poliittisista syistä eriuskoisia kohtaan, yltäen jopa kokonaisiin kansanmurhiin. Nämä ovat kuitenkin aivan toista kuin nämä vainot joita meikäläisittäin aletaan puhua, jonkun kieltäytyttyä uskonnollisesta manipulaatiosta.

    • laukku-ryssä

      erittäin mielellään mieleltään lapsellisia, jotka puhuvat noin, niinkuin sanoit.

      Mutta eipä epäuskoisissa jumalattomissakaan ole kehumista.

      • J Edgar

        Mitäs kehumista meissä uskonnottomissa. Me yritämme pärjäillä ilman henkiolentojakin - jalat turvallisesti maassa.


      • löyhäpää
        J Edgar kirjoitti:

        Mitäs kehumista meissä uskonnottomissa. Me yritämme pärjäillä ilman henkiolentojakin - jalat turvallisesti maassa.

        Uskonnot ovat maailmanhistoriassa ensimmäistä kertaa puolustusasemissa. Ne joutuvat selittelemään oppiensa oikeutusta.
        Tähän asti ne ovat määränneet, mitä oppia missäkin maassa lapsille tulee tuputtaa. Nykyinen nuoriso haluaa antaa lastensa myöhemmin aikuisina päättää omasta maailmankatsomuksestaan.
        Aikaisemmin tiede kulki sellaisissa lapsenkengissä, että uskonnot saivat vapaan vallan huseerata mielin määrin. Nykyisin sivistyneistön laajat joukot osaavat ja uskaltavat erottaa sadut satuina ja tiedon tietona.
        Yhteiskunnan yläkerrokset tukevat uskontoja vain valtapoliittisista syistä. Ne ovat kätevä keino kansanjoukkojen alistamisessa.
        Kansan alakerroksissa tietyissä väestöryhmissä ns. hurmosprofeetat kokevat pelkoa helpon työn ja palkan menettämisestä. He pitävät suurta meteliä uskonvainoista.
        Tietyissä vähemmän koulutetuissa kansankerroksissa menee perille hurmosprofeettojen oikeaoppisuuden saarnat saatanasta ja henkimaailmoista ja niillä pelottelu. Tätä tukee esim. televisiossa esitettävät kaikenlaiset henkiin ja maagisiin juttuihin perustuvat elokuvat ja joissa useimmissa kuvataan pahojen henkien esiinmarssia.


      • Betsy
        löyhäpää kirjoitti:

        Uskonnot ovat maailmanhistoriassa ensimmäistä kertaa puolustusasemissa. Ne joutuvat selittelemään oppiensa oikeutusta.
        Tähän asti ne ovat määränneet, mitä oppia missäkin maassa lapsille tulee tuputtaa. Nykyinen nuoriso haluaa antaa lastensa myöhemmin aikuisina päättää omasta maailmankatsomuksestaan.
        Aikaisemmin tiede kulki sellaisissa lapsenkengissä, että uskonnot saivat vapaan vallan huseerata mielin määrin. Nykyisin sivistyneistön laajat joukot osaavat ja uskaltavat erottaa sadut satuina ja tiedon tietona.
        Yhteiskunnan yläkerrokset tukevat uskontoja vain valtapoliittisista syistä. Ne ovat kätevä keino kansanjoukkojen alistamisessa.
        Kansan alakerroksissa tietyissä väestöryhmissä ns. hurmosprofeetat kokevat pelkoa helpon työn ja palkan menettämisestä. He pitävät suurta meteliä uskonvainoista.
        Tietyissä vähemmän koulutetuissa kansankerroksissa menee perille hurmosprofeettojen oikeaoppisuuden saarnat saatanasta ja henkimaailmoista ja niillä pelottelu. Tätä tukee esim. televisiossa esitettävät kaikenlaiset henkiin ja maagisiin juttuihin perustuvat elokuvat ja joissa useimmissa kuvataan pahojen henkien esiinmarssia.

        sekin tieto mikä sinulla on.

        Jäljelle jää vain usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus
        ja lopulta usko muuttuu näkemiseen ja toivo todellisuudeksi
        ja rakkaus saa lopullisen täyttymyksensä.


    • osaksi henkilökohtainen vallanhimo ja toisen ihmisen hallitseminen, jota uskovat ei enää pääse toteuttamaan, kuten ennen ja he kokevat sen vainona.
      Jos vallanhimoiselta viedään pois, oikeus vainota, niin he kokevat sen vainona.

      • Betsyn kaveri

        Uskovaisissa vaikuttaa sama henki ja mieli, kuin Jeesuksessakin.

        Jeesus ei tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan.

        Uskovat ovat saaneet elämäänsä jotakin kestävää Jeesuksessa
        ja sen hedelmänä hyvän ja puhtaan omantunnon ja siitä he toivoisivat
        myös sinun tulevan osalliseksi.

        Joka vaeltaa Jumalallisella mielenlaadulla täällä,
        kuuliaisena Jumalan Sanalle, sen Jumala ITSE ajallaan korottaa,
        siinä ei tarvita kiipiämistä, vaan alamaisuutta Kaikkivaltiaalle
        koko Maailmankaikkeuden Luojalle ja Ylläpitäjälle.

        Jumalan lasten keskuudessa vallanhimoinen ei menesty.


    • Mantan traktori

      >> maailmanloppu on tulossa - viimeistään 5 mrd vuoden kuluttua, kun aurinko muuttuu punaiseksi jättiläiseksi. >>
      Täytyykö nyt sinunkin pelotella meitä tuolla maailmanlopulla

      • Manta4

        aikaa eikä hetkeä koska se tapahtuu...
        Jeesus tulee kuin varas yöllä(jossakinpäin on aina yö)
        ja noutaa omansa ylös.

        Hän tahtoisi ihmisten olevan uskossa ja vapaita lähtemään.
        Silloin ei tarvitse pelätä...edes pilkaten tai leikisti


      • Mantan traktori
        Manta4 kirjoitti:

        aikaa eikä hetkeä koska se tapahtuu...
        Jeesus tulee kuin varas yöllä(jossakinpäin on aina yö)
        ja noutaa omansa ylös.

        Hän tahtoisi ihmisten olevan uskossa ja vapaita lähtemään.
        Silloin ei tarvitse pelätä...edes pilkaten tai leikisti

        >>Jeesus tulee kuin varas yöllä(jossakinpäin on aina yö) >> Tuo nyt ei kyllä ainakaan aivan ( sen jälkeen kun ihminen on kuussakin käynyt) pidä paikkaansa. Jeesuksen tulemiseen en tässä nyt ota kantaa mutta "jossakinpäin" ei kylläkään aina ole yö. Yö on tosin aina jossakin päin täällä maapallolla mutta maan ulkopuolisessa avaruudessa , jossa ihmisien on myös todistetusti mahdollista oleskella, ei ole vourokauden aikoja.


    • Betsyn kaveri

      Ei minua vainota vaikka olen uskovainen ja lappalaisen verta suonissa.;=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe