Identtisten kaksosten lapset, serkkuja vai

enemmän?

Identtiset kaksoset saavat lapsia. Virallisesti lapset ovat serkuksia mutta koska äiti/isä on luonnon oma klooni niin eivätkö lapset ole sisarpuolia, heillähän toinen vanhempi on "sama", mikä on biologinen totuus?

11

3064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghgh234

      todellakaan ole!

      • Vai ovatko

        Jos toinen vanhemmista on luonnon oma klooni, biologisesti identtinen sisaruksensa kanssa niin onhan heidän lapsensa enemmän kuin serkkuja jos asiaa katsoo kylmän rauhallisesti.


    • identtinenitse

      sisarusten lapset ovat aina keskenään serkuksia, niin myös identtisten kaksosten lapset. biologisista faktoista en tiedä, mutta minun lapseni ei ole mielestäni serkkunsa (kasoissisareni) lasten siskopuoli vaan SERKKU. mielestäni siskopuoli voi vain olla silloin, jos toinen vanhempi on sama. enhän minä ole yhtä kuin siskoni, vaan oma itsenäinen persoona. On totta että meilläkin, kuten useilla identtisillä kaksosilla, on oma maailmamme ja yhteiset jutut, mutta yhtä ja samaa emme ole ja mielestäni minun ja kaksoissiskoni suhde ei juurikaan poikkea minun ja vanhemman sisaremme suhteesta.
      eli minusta identtisten kaksosten lapset ovat ehkä normaaleja serkuksia lähempänä geeneiltään, mutta siskopuoleudesta ei sentään voi puhua. ja vaikka monet niin ajattelevatkin, emmehän me identtiset kaksoset ole toistemme kopioita, meillä on erilaiset persoonallisuudet ja luonteet. meillä on kaksi sielua, vaikkakin vain yhdennäköiset ruumiit. mutta pitkässä juoksussa, mitä väliä on ruumiilla, sieluhan se on joka ratkaisee.
      "vain sydämellään näkee hyvin, tärkeimpiä asioita ei näe silmillä" -pikkuprinssi-

      • Niin se vain on

        Koska identtisten kaksosten dna on sama on heidän lapsensa paitsi serkkuja myös sisarpuolia koska heidän vanhempansa ovat biologisesti samoja.


    • tosi on!!

      Vaikka identtisten kaksosten molemmat vanhemmat olisivat identtisten kaksosparien puolikkaita,
      niin heidän lapsnsa ovat siltikin vai serkuksia. Sitä tosiasiaa ei muuta mikään!

      Tunnen useat identtiset kaksoset, eivätkä he tosiaankaan ole aivan toistensa klooneja!

      • Niin se vain on

        Jos sekä mies että nainen ovat identtisiä kaksosia ja heidän kaksoissisarensakin saavat lapsia oman puolison kaksosen kanssa on heidän lapsensa biologisesti katsottuna täyssisaruksia, heillä on aivan yhtä läheinen dna kuin tavallisillakin sisaruksilla. Tälläiset tapaukset ovat kuitenki harvinaisia. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää, faktat ovat faktoja eikä siinä kiukuttele auta.


      • nevoa
        Niin se vain on kirjoitti:

        Jos sekä mies että nainen ovat identtisiä kaksosia ja heidän kaksoissisarensakin saavat lapsia oman puolison kaksosen kanssa on heidän lapsensa biologisesti katsottuna täyssisaruksia, heillä on aivan yhtä läheinen dna kuin tavallisillakin sisaruksilla. Tälläiset tapaukset ovat kuitenki harvinaisia. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää, faktat ovat faktoja eikä siinä kiukuttele auta.

        Olet aivan oikeassa biologian tasolla.

        Järkevämpää olisi kuitenkin puhua geeniperimältään niin ja niin paljon eroavista ja samanlaisista lapsista serkkujen ja sisarpuolten sijaan.

        Sanoihin serkku ja sisarpuoli liitetään paljon tunteita, oletuksia jne. Sukulaissuhteita kuvaavien sanojen merkitykseen vaikuttaa myös paljon esimerkiksi asiasta keskustelevien ihmisten kulttuuriperimä ja oma henkilökohtainen tausta.

        Mietittäessä esimerkiksi äiti sanaa adoptiolapsen kohdalla: sekä biologinen äiti, että adoptioäiti ovat lapselle molemmat yhtä paljon äitejä, vaikka merkitys onkin aivan eri. Molemmat naiset ovat myös virallisessa mielessä ja "faktojen" mukaan äitejä kyseiselle lapselle, vaikkei geeniperimässä toisen kohdalla olisikaan mitään yhteistä tekijää.

        Nyt keskustelussa käytetään samaa sanaa kuvaamaan sekä biologista että sosiaalista taustaa.


    • tuulikkinen

      Tää aloitus on niin provo että naurattaa. Eihän noin voi kukaan ajatella jos kaksoissiskoni saisi lapsen niin mielestäsi lapsi on siis yhtä paljon minun kuin siskoni. Et voi olla tosissasi!!!!!???!!! HUH HUH!!!

      • perimästä perillä

        Ootkos nyt ihan tosissas? Että alkuperäinen ajatteli asian noin? Kyllähän se niin menee, että geeniperimältään ne serkukset ovat kuin sisarpuolet. Eihän kukaan kai ajattelekkaan, että kaksoissiskon lapsi olisi oma?! Eikä sellaista ap väittänytkään.


      • Yksinkertaista

        Jos lapsilta otetaan dna-testit niin ne näyttävät että ovat sisarpuolia, eivät serkkuja. Jos lapsilla olisi kummatkin vanhemmat identtisiä kaksosia ovat nämä lapset täyssisaria biologisesti. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?


      • vierailijatar
        Yksinkertaista kirjoitti:

        Jos lapsilta otetaan dna-testit niin ne näyttävät että ovat sisarpuolia, eivät serkkuja. Jos lapsilla olisi kummatkin vanhemmat identtisiä kaksosia ovat nämä lapset täyssisaria biologisesti. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

        DNA:ssa on jonkin verran eroja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      167
      1156
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      25
      937
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      774
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe