olen selvitellyt eri paikoista eläkevakuutusta ja sanottu että ei voi perua ja saada rahoja takaisin jos päättää lopettaa säästämisen. Onko näin
voiko eläkevakuutuksen perua? Ottaa rahat ulos?
18
8400
Vastaukset
- Rustokives
Näin on.
- aivot
Näitä samoja juttuja täällä ihmetellään jatkuvasti. Jos miettisitte hetken, osaisitte itsekkin vastata tuohon kysymykseen. Jos saa tuotteesta verohyödyn, tottakai verottaja on asettanut sille nostoperusteet. Muutenhan kyseisellä tuotteella voisi hyvinkin harrastaa veronkiertoa.
- Irtisanoa...
Ainostaan kolmesta syystä voit nostaa rahasi:
- avioero
- puolison kuolema
- yli vuoden jatkunut yhtäjaksoinen työttömyys
Missään muussa tapauksessa et voi irtisanoa tuota vakuutusta.
Ja jos pystytkin em syista johtuen sen irtisanomaan, niin huomioi, että siitä summasta menee 29%:n vero ja mahdolliset muut kulut.- korjaus
ainoastaan neljästä, ja tuo neljäs on työkyvyttömyys, ja vero ei välttämättä ole tuo (ja sitäpaitsi pääomaverokin on 28 eikä 29) , jos vakuutus on tehty aikoja sitten siitä menee vero ansiotuloverotuksen mukaan ei pääoman.
- apupoju2
korjaus kirjoitti:
ainoastaan neljästä, ja tuo neljäs on työkyvyttömyys, ja vero ei välttämättä ole tuo (ja sitäpaitsi pääomaverokin on 28 eikä 29) , jos vakuutus on tehty aikoja sitten siitä menee vero ansiotuloverotuksen mukaan ei pääoman.
Jos on vanha vakuutus, niin voi mennä veroa, uudemmista pääomaverolla 28 % ja
vanhoista "rahoista" ansiotyön lisäprosentilla eli vanhoista noin puolet veroihin.....
Ja jos ei ole ottanut vakuutukseen takaisinmaksuturvaa niin ei mitään rahoja. En tiedä, millä tavoin tässä keskusteltavan vakuutuksen maksut peritään. Mutta jos ne peritään normaaliin vakuutusmaksutapaan laskuin - eikä veroluonteisesti suoraan tuloista - niin miten vakuutusyhtiö suhtautuu siihen, että vakuutettu yksinkertaisesti jättää maksut suorittamatta? Tällöinhän hän rikkoo sopimuksen. Oletan, että näitä maksuja koetetaan periä ulosottoteitse mutta montaako erää yhtiö koettaa periä vakuutuksenottajalta, joka osoittautuu ulosotossa varattomaksi?
- vapaaehtoista
piruitte kirjoitti:
En tiedä, millä tavoin tässä keskusteltavan vakuutuksen maksut peritään. Mutta jos ne peritään normaaliin vakuutusmaksutapaan laskuin - eikä veroluonteisesti suoraan tuloista - niin miten vakuutusyhtiö suhtautuu siihen, että vakuutettu yksinkertaisesti jättää maksut suorittamatta? Tällöinhän hän rikkoo sopimuksen. Oletan, että näitä maksuja koetetaan periä ulosottoteitse mutta montaako erää yhtiö koettaa periä vakuutuksenottajalta, joka osoittautuu ulosotossa varattomaksi?
eläkevakuutusmaksut eivät ole ulosottokelposia
- korjaus
vapaaehtoista kirjoitti:
eläkevakuutusmaksut eivät ole ulosottokelposia
siis korjaus, vapaaehtoiset eläkevakuutusmaksut. ne eivät mene ulosottoon.
- keijo kuluttaja
korjaus kirjoitti:
siis korjaus, vapaaehtoiset eläkevakuutusmaksut. ne eivät mene ulosottoon.
Voit toki milloin tahansa lopettaa säästämisen ja niin ainakin osa eläkevakuutuksen tolkuttomien kustannusten aiheuttamasta kivusta ja särystä jää pois tulevaisuutta silmällä pitäen...
Tosin kannattaa tarkistaa oman vakuutuksen ehdot, koska esim. Skandian vakuutuksessa ensimmäinen 13kk on "pakko" laittaa ensimmäisen 24kk kuluessa muuten koko potti menee vakuutusyhtiölle. Pankkien henkiyhtiöillä näitä pykäliä tietääkseni ei juurikaan ole. - elmuvakuutus
Tuota eläkevakuutusta.
Osuuspankki kauppasi mulle eläkevakuutusta, vaikka olen ollut työtön monta vuotta.
Minähän en tuollaista eläkevakuutusta ota, koska mikään ei ole niin epävarmaa, että
olisi elossa vielä kun eläkeaika koittaa.
Oikein laskelman laativat muistaakseni 100-150 euron/kk sijoitukselle.
Tuskin kellään työttömällä on varaa laittaa 100-150 euroa/kk eläkevakuutukseen.
Naimisissa oleva pankkitoimihenkilö kehui, että hänelläkin on eläkevakuutus ja hän sijoittaa 30e/kk.
Hän kyllä sijoittaisi enemmänkin, mutta ei ole varaa.
Täytyy ihmetellä, että miten ei muka ole varaa sijoittaa enempää, jos kerran mieskin tienaa hyvin.
Luuleeko se, että työttömällä on 5 kertaa suuremman summan varaa sijoittaa, kuin
toimihenkilön, jonka tulot on varmaan 1800-3000 euron välillä.
Tuolla laskentaperusteellahan se olisi n. 600-1200e/kk tuolle toimihenkilölle.
Täysin turha koko eläkevakuutus, jolla pankit vaurastuvat.
Eiväthän pankit muuten eläkevakuutuksia niin hanakkkaasti kauppaisi, jollei
niillä tekisi voittoa. - kesärenkaat
elmuvakuutus kirjoitti:
Tuota eläkevakuutusta.
Osuuspankki kauppasi mulle eläkevakuutusta, vaikka olen ollut työtön monta vuotta.
Minähän en tuollaista eläkevakuutusta ota, koska mikään ei ole niin epävarmaa, että
olisi elossa vielä kun eläkeaika koittaa.
Oikein laskelman laativat muistaakseni 100-150 euron/kk sijoitukselle.
Tuskin kellään työttömällä on varaa laittaa 100-150 euroa/kk eläkevakuutukseen.
Naimisissa oleva pankkitoimihenkilö kehui, että hänelläkin on eläkevakuutus ja hän sijoittaa 30e/kk.
Hän kyllä sijoittaisi enemmänkin, mutta ei ole varaa.
Täytyy ihmetellä, että miten ei muka ole varaa sijoittaa enempää, jos kerran mieskin tienaa hyvin.
Luuleeko se, että työttömällä on 5 kertaa suuremman summan varaa sijoittaa, kuin
toimihenkilön, jonka tulot on varmaan 1800-3000 euron välillä.
Tuolla laskentaperusteellahan se olisi n. 600-1200e/kk tuolle toimihenkilölle.
Täysin turha koko eläkevakuutus, jolla pankit vaurastuvat.
Eiväthän pankit muuten eläkevakuutuksia niin hanakkkaasti kauppaisi, jollei
niillä tekisi voittoa.ehkä sitä lunta ei tulekkaan tänään, lähdempä kesärenkailla...
- omillaan
Saituri on kirjoitellut siitä miten eläkevakuutuksen saa lopetettua helposti. Rahoja silti tuskin näet.
http://saituri.org/2009/11/26/nain-lopetat-elakevakuutuksen-rahat-takaisin/- rahat ulos
Marraskuun 2012 loppuun mennessä hoidettuna rahat itse asiassa saa nyt ulos ilman mitään ongelmia.
http://saituri.org/paakirjoitus/tiedote-skandian-elakevakuutuksen-rahat-saa-pois-ilman-mutinoita/
- Sairas Vance
Olin 10 vuotta sitten viimeksi töissä. Tuolloin työpaikka maksoi työntekijöille eläkevakuutukseen 10 000 mk. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Voinko tosiaan jo saada tuon eläkerahan pois, mitä lienee siitäkin jäljellä?
- piensäästäjä
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja avastin ns. eläkevarojen säästötilin tälle ja saan parempaa korkoa kuin tav.tilileillä. Nyt saan verohelpotusta kun siirrän tilille rahaa (sen mitä kykenen) ja voin koska tahansa nostaa rahaa tililtä, mutta viimeistään kun täytän 60 -vuotta tilin säästö- ja korotettu korko-oikeus loppuu.
- säästämälläenemmän
Alotin tuon eläkesäästön 2002 (250€kk) 6 vuotta. Eli sovimme että en enää suorita maksua tuonne siis lopetin maksamisen en irtisanoutunut mitenkään.Ja nyt tänä vuonna kun täytän 60 v niin alkavat 1.5.2013 maksamaan tuota ulos ja veiläpä 2 vuodessa koska tuo on on aloitettu 2002.Siis pääoma n.25000€ jaettuna 24 =n.1040kk - verot ansiotulo veroa n.26% ja pääoma veroa n.29% piste se siitä.En viitsinyt kopsata DUON lähettämiä papereita joten uskokaa tai älkää ihan miten vain.Eläke se on pienikin eläke.
- huijattu666
Minulla oli ennen sellainen lapsenusko että sovitut asiat pitää ja sopimusehtoja ei muuteta jos toinen osapuoli ei siihen suostu. Kun eläkevakuutus oli alunperin tosi hyvä juttu kun puolet sijoitetusta pääomasta sai vähentää maksetusta verosta ja eläkevakuutuksen noston sai aloittaa 60 vuoden iässä. Nyt sitten valtiovalta on yksipuolisesti muuttanut (lue huonontanut) verokohtelua ja kuulemma suunnitteilla on korottaa ikärajaa eli eläkevakuutusta saisi nostaa 68 vuoden iässä.
Tässä ketjussa on jo aiemmin mainittu syitä joilla eläkevakuutuksen saa nostaa aiemmin. Kun avioero on yksi perusteltu syy eikä vakuutusehdoissa taideta mainita kuinka pitkäikäinen liiton pitää olla niin pitäsköhän tästä ottaa morsiain Venäjältä ja olla viikon aviossa jonka jälkeen ottaa ero ja näin pääsisi eläkevakuutuksesta eroon. - s-saver
Kyllä vanhat vakuutukset sentään ovat voimassa niin kuin on sovittu,eläkeikää ei ole takautuvasti muutettu.Mutta muutos huonompaan tapahtui kun määrättiin että osa eläkkeestä verotetaan pääomaveroprosentin mukaans-save
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274665Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133008Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141249Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.451045Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231014PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht120834Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport39817- 37784
- 110768
- 137697