Kaikkien eronneiden isien kannattaa muuttaa Espooseen, koska he voivat itse päätää paljonko haluavat maksaa lapsista elatusapua. lastenvalvojat ei aja lasten etua vaan isien. Se on ihan sama paljonko isä tienaa, jos isä päättää, että hän ei pysty maksamaan, niin asia on sillä selvä.
Äidin ja lapsien tyytyminen päätökseen.
Espoon lastenvalvoja
14
6008
Vastaukset
- Isukki Espoosta
Just joo... =D Itse köyhtyneenä isänä suosittelisin muuttamaan mahdollisimman kauas.
- kyllästynyt isukki
Täsmälleen samaa mieltä! Mitä röyhkeämmin äiti pyytää/vaatii sitä paremmin tienaa on mun kokemus aiheesta! saman katon alle vaan uus ukko ja kirjat eri osoitteisiin johan sitä saa rantaloma rahaa kupattua.. t: kyllästynyt isukki espoosta!!
- Mari-puh
Samaa olen kokenut. Meillä vain meni niin ettei isän tarvinnut moneen vuoteen maksaa lapsistaan elareita, koska hänellä oli edellisestäkin liitosta elatettavia.
Sanoinkin silloin kyseiselle lastenvalvojalle, että ei näytä olevan kyse lastensuojelusta- vaan isien suojelusta.
Lv ei kovasti pitänyt kommentistani ja sen jälkeen hänen kanssaan oli vaikeaa asioida, koska olinhan niin hankala.
Tällä meidän tapauksen isällä oli kyllä hyvät tulot, mutta myös paljon velkaa ja lv:n mielestä oli kohtuullista tukea isää. Niinpä niin, näinhän se menee, jos lv niin haluaa......- exhorot kuuseen
No onneksi Espoosta löytyy sellainen lastenvalvoja joka on inhimillinen. Isejä ei kukaan muu ajattele yleensä kuin entinen akka, ja sekin vaan paljonko pääsee kuppaamaan rahoja. Normaali isä kyllä maksaa oman lapsensa elatuksen muttei ala elättämään ex-akkojen haihatteluja. Monessa kunnassa on lastenvalvojia jotka putkinäköisesti katsoo vaan äidin etua.
- iisalmen_mies
Päivän paras uutinen. En ole ikinä kuullut lastenvalvojasta, joka olisi isien puolella! Risti seinään.
- Anonyymi
niin niitähän on aika harvassa
- Anonyymi
En tuosta asiasta tiedä mitään vielä, mutta kauan Espoon lastenvalvojat antaa odotuttaa puhelimessa. Olen nyt odottanut jonossa päälle 1h. Käsittämätöntä miksei ole esim. Takaisinsoitto palvelu käytössä. Lapsen kanssa on vähän vaikeaa odotella puhelimen ääressä näinkin pitkiä aikoja..
- Anonyymi
Kannattaako mennä naimisiin ja tehdä ylipäänsä lapsia tänne pahaan maailmaan, onko varaa nykyään enää erota kenestäkään ?
Suurin osa ihmisistä elää onnettomissa talousliitoissa, jossa lasten takia jatketaan väkisin, vaikka intohimo on sammunut jo 5 tai 50 vuotta sitten.
Joudut koko elämäsi ajan vain stressaamaan, lapset ei tee muuta kuin paskoo ja syö, koko ajan täytyy olla ostamassa uusia vaatteita, leluja yms.
Lopuksi niistä tulee työkyvyttömiä mielenterveyspotilaita tai päihdekäyttäjiä tai pikkurikollisia jengiläisiä.
Kun et tee lapsia kenenkään kanssa, niin et joudu maksumieheksi erossa. Käytä itse jotakin ehkäisymenetelmää, jos puoliso ei suostu. - Anonyymi
"Suurin osa ihmisistä elää onnettomissa talousliitoissa, jossa lasten takia jatketaan väkisin, vaikka intohimo on sammunut jo 5 tai 50 vuotta sitten."
Kolmen (3) avioliittovuoden jälkeen intohimot eivät pysty pitämään mitään liittoa pystyssä ja kasassa. Nuo tuollaiset talousliitot ovat ihan omia luontojaan aika kestäviä. Puoliskot joutuvat aprikoimaan, että jos mä ton jätän, niin kenetkäö otan taikka saan tilalle? Ja poistuuko nyt koetut liiton tietyt epäkohdat pysyvästi.
Jos ei ole kunnolla varakas, vaan palkallansa/eläkkeellänsä elää, niin siirtyminen yhden hengen talouteen vähentää omia kuukausittaisia käyttövaroja.
Täysin onnettomista liitoista hakeuduitaan eroon, Mutta vain ajoittain, tai osaonnettomat liitot, kyllä ne arjen kupruissa ja realiteeteissa vaan kestää. - Anonyymi
Itseäni taas koitettiin kusettaa suoraan päin naamaa ja 3 viikkoa meni työaikaa itselläni hukkaan kun lakisääteisiä eläkemaksuja ei suostuttu vähentämään. Ja tässä olivat mukana käsittelijä pinja pulkamo,hänen esimiehensä ja johtava lastenvalvoja. Selvitin asiaa oikeusministeriöstä ja oman kuntani lastenvalvojalta ja opettelin lakia 3 viikkoa. Sopimus saatiin vasta kun lasten äidin kanssa uhattiin käräjillä kun sopimusta ei saada aikaan. Maksan eläkemaksuni itse yrittäjänä. Jäi karkeasti itseltä 5000€ laskuttamatta töitä tämän takia.
- Anonyymi
Vaikuttipa sitten seuraavaan sopimukseen nuo ansion menetykset sen verran että joutuivat nollasopimuksen tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttipa sitten seuraavaan sopimukseen nuo ansion menetykset sen verran että joutuivat nollasopimuksen tekemään.
Myöskään tapaamisia ei ole laitettu paperille vaikka olen sanonut että haluan ne paperille. No hankalaa se on toki tavatakkaan ihan kauheasti kun siihen ei ole yhtään rahaa laskettu että sekin muuten maksaa meille miehille... No kohta on enää vaihtoehtoina lopettaa työt ja jäädä sossun rahoille. Sen verran hieno meidän maamme. Tai jos jatkan työntekoa niin virastotahot pakottavat asumaan telttaan koska rahaa ei jää edes vuokraan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöskään tapaamisia ei ole laitettu paperille vaikka olen sanonut että haluan ne paperille. No hankalaa se on toki tavatakkaan ihan kauheasti kun siihen ei ole yhtään rahaa laskettu että sekin muuten maksaa meille miehille... No kohta on enää vaihtoehtoina lopettaa työt ja jäädä sossun rahoille. Sen verran hieno meidän maamme. Tai jos jatkan työntekoa niin virastotahot pakottavat asumaan telttaan koska rahaa ei jää edes vuokraan.
Ulosotto kun ei myöskään huomioi mitään eikä ole minkäänlaista suojaosuutta koska ei ole säönnölliset palkkapäivät, eivätkä myöskään tee elatusmaksuasioissa yhteistyötä vaan pitää antaa ulosottoon kolmannes, elatusmaksut, eläkemaksut. Mikään taho näistä ei huomioi toisiaan.... No. Sossusta saa sentään pidettyä katon pään päällä. Työtä tekemällä ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosotto kun ei myöskään huomioi mitään eikä ole minkäänlaista suojaosuutta koska ei ole säönnölliset palkkapäivät, eivätkä myöskään tee elatusmaksuasioissa yhteistyötä vaan pitää antaa ulosottoon kolmannes, elatusmaksut, eläkemaksut. Mikään taho näistä ei huomioi toisiaan.... No. Sossusta saa sentään pidettyä katon pään päällä. Työtä tekemällä ei.
Laskennallisella 615€ kk mikö heidän mielestä riittää omaan elämiseeni, en saa kuin 2 viikon polttoaineet autoon. Tarvitsen pakettiauton työkaluja varten ja kohteet ovat usein semmoisia että vaihtuu päivän mittaan ainakin kerran. Ja samaan aikaan sitten huudetaan työvoimapulasta. No viimeinen oljenkorsi menossa ja oikeusministeriöön sähköposti onko olemassa mitään keinoa että voin tehdä töitä tässä maassa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209