Mitenkähän Tämä Juttu Oikein Menee?

nooanarkki

Jos polkupyörässä on iso etupyörä ja pieni takapyörä:Takapyörähän pyörii etupyörää nopeammin joten pyöränhän pitäisi kammeta poikittain.Miten sellaista fillaria muka voi ajaa?

30

435

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkivalo

      Taikaa! Traktorit kuuluu muuten samaan sukuun. Siksikö pelloilla on nuo kyntövanat, kun etufillarit on poikittain?

      • että sanoissasi piilee pieni piikki!No miten on...


      • Putkivalo
        nooanarkki kirjoitti:

        että sanoissasi piilee pieni piikki!No miten on...

        Mulla on piikki-kammo! Paitsi jos kyseessä on neula, ne mä kestän hyvin :)) mä kun en ole kuin mikään pyörä, että ilmat lähtis. Olen umpikumia ;)))

        Öitä sulle, pähkäilijä!


      • Putkivalo kirjoitti:

        Mulla on piikki-kammo! Paitsi jos kyseessä on neula, ne mä kestän hyvin :)) mä kun en ole kuin mikään pyörä, että ilmat lähtis. Olen umpikumia ;)))

        Öitä sulle, pähkäilijä!

        hyvä ettet sanonut pöhköilijä!


    • vaan vierii. kuula pyörii.. jos oisi kuula pyörassa niin sitten pyörisi nopeammin takapyöra kuin etupyöra jos jalkimmainen olisi isompi :-O

      • Eihän Ranskan Ympäriajokaan ole mikään polkupyörien vierintäkilpailu.Ja onhan siellä kuulat keskiössä...


      • nooanarkki kirjoitti:

        Eihän Ranskan Ympäriajokaan ole mikään polkupyörien vierintäkilpailu.Ja onhan siellä kuulat keskiössä...

        niissa on kylla oltava sitten samankokoiset pyörat.. ehka edessa jopa isommat. ja jossain alamaessa vaihtavat taakse isommat. ei tarvii jarrutella sitten ite ollenkaan..? nain se pelaa huippupyörailyssa taktiikat..


      • kielibasa kirjoitti:

        niissa on kylla oltava sitten samankokoiset pyörat.. ehka edessa jopa isommat. ja jossain alamaessa vaihtavat taakse isommat. ei tarvii jarrutella sitten ite ollenkaan..? nain se pelaa huippupyörailyssa taktiikat..

        Muka alamäessä vaihtavat pyörien paikkaa.Onhan se nyt helpompaa vaihtaa ne ylämäessä kun silloin on hiljaisempi vauhti eikä tarvitse mekaanikkojen juosta niin lujaa vieressä.Mua ei niin vaan hämätä...


      • nooanarkki kirjoitti:

        Muka alamäessä vaihtavat pyörien paikkaa.Onhan se nyt helpompaa vaihtaa ne ylämäessä kun silloin on hiljaisempi vauhti eikä tarvitse mekaanikkojen juosta niin lujaa vieressä.Mua ei niin vaan hämätä...

        miten ne nyt ylamaessa vaihdetaan? eihan sitten paasisi mihinkaan kun oisi jarrut paalla ylamaessa..! se on just siina alamaen ylla kun vaihto tapahtuu :-)


      • kielibasa kirjoitti:

        miten ne nyt ylamaessa vaihdetaan? eihan sitten paasisi mihinkaan kun oisi jarrut paalla ylamaessa..! se on just siina alamaen ylla kun vaihto tapahtuu :-)

        No ei kai nyt kukaan ylämäessä jarruta!Kyllä se on ylämäen alla kun homma tehdään.


      • nooanarkki kirjoitti:

        No ei kai nyt kukaan ylämäessä jarruta!Kyllä se on ylämäen alla kun homma tehdään.

        ...ylämäet ajetaan etuperin,ja mäen laella heitetään pakki päälle ja ajetaan mäki alas takaperin ja täysillä vaan,siksihän niissä pyörissä on peruutuspeilit


    • pirpzuzeiccu

      Ota huomioon, että vaikka takapyörä on pieni ja rullaa nopeampaan tahtiin, niin vastaavasti etupyörä, joka on iso, pyörii näin ollen pidempiä mittoja, joten siksi koko systeemi on tasapainossa. Kas näin helppoa se on. :P

      • tämän homman kanssa!Mä itse olen ruvennut epäilemään että siihen syntyy sellainen magneettikenttä pyörien liikkeen takia.Se on se joka pitää polkijan pyöränsä päällä.Tai näin ainakin luulisin...


      • pirpzuzeiccu
        nooanarkki kirjoitti:

        tämän homman kanssa!Mä itse olen ruvennut epäilemään että siihen syntyy sellainen magneettikenttä pyörien liikkeen takia.Se on se joka pitää polkijan pyöränsä päällä.Tai näin ainakin luulisin...

        vedätät mua ihan täysillä. En usko tommoseen, en, en, EN!!!


    • Pyöräilijä istuu lähempänä takapyörää, joten vaikka se pyörii nopeammin, se ei liiku eteenpäin sen nopeammin kuin etupyöräkään koska se litistyy tiukemmin maata vasten. Etenkin jos kyseessä on kohtalaisen runsas tai runsas pyöräilijä !!

      • Sehän on maan vetovoima.Tai sitten ei...


      • nooanarkki kirjoitti:

        Sehän on maan vetovoima.Tai sitten ei...

        vetääkö maan vetovoima painavampaa enemmän kuin kevyempää ?


      • TaikisN kirjoitti:

        vetääkö maan vetovoima painavampaa enemmän kuin kevyempää ?

        Mulla ei ole pienintäkään aavistusta...Mutta olisi voinut olla!Ja nyt mua ei kyllä kohta huvita enää yhtään mikään...


      • nooanarkki kirjoitti:

        Mulla ei ole pienintäkään aavistusta...Mutta olisi voinut olla!Ja nyt mua ei kyllä kohta huvita enää yhtään mikään...

        huvita, mistä moinen synkkyys kesken perjantai-illan :)

        Jos painavampi tipahtaa kevyempää nopeammin alas, kyseessä täytyy olla painovoima. Jos kyseessä olisi maan vetovoima niin ne tulisivat yhtä nopeasti alas, etupyörä ja takapyörä. Älä multa kysy miten ne ilmaan joutuivat :))


      • TaikisN kirjoitti:

        huvita, mistä moinen synkkyys kesken perjantai-illan :)

        Jos painavampi tipahtaa kevyempää nopeammin alas, kyseessä täytyy olla painovoima. Jos kyseessä olisi maan vetovoima niin ne tulisivat yhtä nopeasti alas, etupyörä ja takapyörä. Älä multa kysy miten ne ilmaan joutuivat :))

        Tipauta varpaillesi kilon lyijypussi ja kilon höyhenpussi.Kumpaan vetovoima vaikuttaa enemmän...


      • nooanarkki kirjoitti:

        Tipauta varpaillesi kilon lyijypussi ja kilon höyhenpussi.Kumpaan vetovoima vaikuttaa enemmän...

        ehkä kyse onkin massan tiheydestä, ns tiheysvoimasta :))
        Mutta mitä tekemistä lyijyllä ja höyhenillä on pyöräilyn kanssa? *nauraa*


      • TaikisN kirjoitti:

        ehkä kyse onkin massan tiheydestä, ns tiheysvoimasta :))
        Mutta mitä tekemistä lyijyllä ja höyhenillä on pyöräilyn kanssa? *nauraa*

        Alussahan tuntuu pyöräily höyhenen kevyeltä mutta lopussa ovat jalat lyijynraskaat.Mitäs nyt sanot,hähää...


      • nooanarkki kirjoitti:

        Alussahan tuntuu pyöräily höyhenen kevyeltä mutta lopussa ovat jalat lyijynraskaat.Mitäs nyt sanot,hähää...

        voitit :))

        Mutta mulle iskenyt nyt flunssa, liekö oikein sikainfluenssaa :(( Tänä aamuna alkoi, olo on aika kurja. Pitääkin taas hipsiä petin pohjalle.


      • TaikisN kirjoitti:

        voitit :))

        Mutta mulle iskenyt nyt flunssa, liekö oikein sikainfluenssaa :(( Tänä aamuna alkoi, olo on aika kurja. Pitääkin taas hipsiä petin pohjalle.

        Kyllähän se tauti jyllää kohta kaikissa kun se pääsee oikein vauhtiin.Mulla on itsellänikin ollut outo olo muutama päivä.Kurkku tuntuu välillä menevän umpeen ja muitakin oireita.Mutta sitä piikkiä en ota ennenkuin on täysin selvää mitä se loppujen lopuksi aiheuttaa.Eihän siitä olisi tullut näin ristiriitaisia tietoja jos se olisi turvallinen lääke.Ja parane äkkiä että päästään kinastelemaan!


    • pyörät keskenään, jolloin pieni hurjasti pyörivä etupyörä kiskoo fillarin uskomattomaan nopeuteen eikä tarvitse edes polkea! Jarrutus täytyy vaan muistaa aloittaa ajoissa, ettei mene pitkäksi!

      • Tässä on ihan vakavasta jutusta kysymys.Kaikkea saa leikiksi pistää...


      • norMix evk
        nooanarkki kirjoitti:

        Tässä on ihan vakavasta jutusta kysymys.Kaikkea saa leikiksi pistää...

        aloitti? :))


      • norMix evk kirjoitti:

        aloitti? :))

        Kerrankin mä keksin asiallisen ja ajankohtaisen keskusteluaiheen.Ja itse olen kyllä kommentoinut tieteellisen tarkasti ja kaikkien argumenttien mukaisesti.Sä varmasti lasket leikkiä...


    • Takapyörästä vahingossa keksittiin tuuletin etupyörälle. Ensteks ?

      • Vaan tahallaan keksittiin etupyörästä tuuletin takapyörälle.Kyllä jämtti on näin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe