Koskenmäki?

Taivalkunta

Koskenmäki asuinalueena? Onko kuinka rauhallista? Vanhaa taloahan se näkyy olevan täynnä eli onko ikäjakauma millanen?
T: ehkä tuleva koskenmäen asukki

54

7706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outo O-kadulta

      Muuten rauhallista, mutta kerrostalot (ja niiden ympäristöt) tosi levottomia; suuri osa on vuokralais- ja sosiaaliasumista nääs.
      Omakotiasuminen ok, joskin palvelut ovat kaukana, kouluja lukuunottamatta. Siva-kauppa ja posti toimivat, mutta kaikki muu on sitten joko Itse kaupungissa tai Citymarketin keskuksessa. Taisi viimeinen pankkiautomaattikin hävitä. Kirjasto viedään. parin viikon sisällä. Bussiyhteydet toimivat, mutta pakollinen kierto Nokian keskustan kautta pidentää ajoaikaa. Omalla autolla Trellee 15 min, paunulaisella 45-60 min. Talvisin hiihtolatuja ei ole, lähimmät on Pohjois-Nokialla. Lenkkeilyyn suht hyvät mahdollisuudet, on polkua, pururataa ja rauhallisia katuja.

      Asun Kmäessä mutta muutan pois heti kun voin. En viihdy.

      • koskenmäkeläinen

        Orelinkadulla taitaa olla pari VVO:n vuokrataloa, samoin ainakin Saarnikadun talo on VVO:n. Näistä en tiedä sanoa, mutta ainakin Orelinkadulla sijaitseva nelirappuinen kerrostalo (numeroa en muista) siinä Saarnikadun talon yläpuolella on melko rauhallinen, samoin kuin Kalhunkadulla sijaitsevat kaksi kerrostaloa. Nämä kolme muuten ovat asunto-osakeyhtiöitä, joten eipä noissa paljoa ole sitä näässosiaaliasumista (huom, siis noista VVO:n taloista en juuri tiedä, ei ainakaan minua ole häirinnyt). Itse asun tässä Siwan vierellä, Siwa ei näy, mutta kuuluu. Samoin Pub Olkihattu ei näy mutta kuuluu. Häiriöitä ei ole tällä alueella juuri nimeksikään, mitä nyt pubin takia jotain pientä. Sitten on vielä se kuuluisa Orelinkatu vitonen, joka on entinen tehtaan asuntola. Nykyään omistusasuntoja, mutta käytännössä vuokrattavina sijoitusasuntoina. Siellä on ainakin aiemmin ollut hyvin levotonta, talo on hieman rauhoittunut, mutta melko levoton vieläkin. Naapuritalot siinäkin OK.


      • ikänsä asunut

        TAAS SAA LUKEA TÄYTTÄ MUTU ROSKAA. Koskenmäessä ei ole mitenkään rauhatonta,liikennettä lukuunottamatta ja sekin on työmatkaliikennettä.
        KOSKENMÄKI yleensä on parhaita asuinalueita koko pirkanmaalla,on luontoa ja monimuotoista asumista.


      • 15+9

        "Talvisin hiihtolatuja ei ole, lähimmät on Pohjois-Nokialla. Lenkkeilyyn suht hyvät mahdollisuudet, on polkua, pururataa ja rauhallisia katuja."

        Tiedoksesi, jos et ole huomannut. Tuolla mainitsemallasi pururadalla on talvisin 1,7 km pitkä hiihtolatu. Ei kovin pitkä mutta parempi kuin ei mitään.


      • ....
        15+9 kirjoitti:

        "Talvisin hiihtolatuja ei ole, lähimmät on Pohjois-Nokialla. Lenkkeilyyn suht hyvät mahdollisuudet, on polkua, pururataa ja rauhallisia katuja."

        Tiedoksesi, jos et ole huomannut. Tuolla mainitsemallasi pururadalla on talvisin 1,7 km pitkä hiihtolatu. Ei kovin pitkä mutta parempi kuin ei mitään.

        Menkalan kentän ympäristössä on latu.


      • KOSKENMÄKI !
        koskenmäkeläinen kirjoitti:

        Orelinkadulla taitaa olla pari VVO:n vuokrataloa, samoin ainakin Saarnikadun talo on VVO:n. Näistä en tiedä sanoa, mutta ainakin Orelinkadulla sijaitseva nelirappuinen kerrostalo (numeroa en muista) siinä Saarnikadun talon yläpuolella on melko rauhallinen, samoin kuin Kalhunkadulla sijaitsevat kaksi kerrostaloa. Nämä kolme muuten ovat asunto-osakeyhtiöitä, joten eipä noissa paljoa ole sitä näässosiaaliasumista (huom, siis noista VVO:n taloista en juuri tiedä, ei ainakaan minua ole häirinnyt). Itse asun tässä Siwan vierellä, Siwa ei näy, mutta kuuluu. Samoin Pub Olkihattu ei näy mutta kuuluu. Häiriöitä ei ole tällä alueella juuri nimeksikään, mitä nyt pubin takia jotain pientä. Sitten on vielä se kuuluisa Orelinkatu vitonen, joka on entinen tehtaan asuntola. Nykyään omistusasuntoja, mutta käytännössä vuokrattavina sijoitusasuntoina. Siellä on ainakin aiemmin ollut hyvin levotonta, talo on hieman rauhoittunut, mutta melko levoton vieläkin. Naapuritalot siinäkin OK.

        Jos koskemäellä tarkoitetaan koko nokianvirran eteläpuolta, sitä ei voi pitää yhtenäisenä alueena. Varsinainen koskenmäki on vanhan palokunnanmäen seutu ja koskenmäenkatu. Koko etelänokia on laaja moni-kyläinen alue jossa asuu yli puolet nokialaisista.


      • Mitenniinkaukana

        Citymarkethan on kävelymatkan pässä. Pyörällä siellä on 5 min.


    • juuuuuuu

      Koskenmäki on ihan rauhallinen alue asua, jopa nämä vvo:n ja sato:n kerrostalotkin on rauhallisia. Vaikka ne onkin vanhoja taloja ja rapistuneita ulkoapäin, ei se tarkoita että talossa asuvissa ihmisissä olisi jotain vikaa. Itse olen asunut koskenmäessä kohta 9 vuotta ja ihan tyytyväinen olen.

      • Huippupaikka !

        Olen asunut etelänokialla 20-vuotta, enkä muuta eläissäni pois, jossei ole pakko.

        Olen aikoinaan asunut pirkanmaalla useissa paikoissa, mutta nokian koskemäki on ollut kaikkein paras paikka, monimuotoinen ja luonnonläheinen. ja erinomaiset liikenneyhteydet joka suuntaan !


    • Koirankakkiainen

      Edellisestä kommentista on kulunut jo tovi, mutta jatketaan. Ei noi kerrostalot nyt mitään slummeja ole, samanlaista seutua kuin kaikki muutkin kerrostaloalueet, siellä asuu ihmisiä, osa juo, osa polttaa, osa ei polta, osa käy yötöissä ja osa saattaa olla jopa työttöminä. Yhtään perhesurmaa en tiedä alueella sattuneen, että sinänsä ei ole kyllä normaalia suomalaista seutua.

      Mutta sitä koiranpaskaa kyllä riittää, en voi käsittää kuinka huonosti paikalliset koiriensa ulkoiluttajat niitä keräilevät. Tekisi mieli levittää portin pieliin lasinsiruja, mutta kun se ei ole niiden koirien syy, niin suotta niitä eläimiä siitä rankaisemaan..

    • ty257yheuw

      Koskenmäen slummimaine on jostain niiltä ajoilta kun köyhät tehdastyöläiset asui täällä. Nykyään, ainakin pari-kolmekymmentä vuotta ollut ihan turvallinen ja rauhallinen asuinpaikka, kuuleman mukaan täällä oli melko paljon juoppoja rellestämässä aikanaan, mutta se on tosiaan ollut jo hyvän tovin menneisyyttä. Nimimerkillä koko ikänsä koskenmäessä asunut.

      • ....

        Hassua. Itse kuulin että koskenmäessä asuisivat paremmin tienaavat. Näin se maailma muuttuu.


      • TOSI-
        .... kirjoitti:

        Hassua. Itse kuulin että koskenmäessä asuisivat paremmin tienaavat. Näin se maailma muuttuu.

        Kyllä nokian verotulot tulee pääasiassa etelänokialta !


      • asukki
        TOSI- kirjoitti:

        Kyllä nokian verotulot tulee pääasiassa etelänokialta !

        Mukavaa paikkaa. Kohtuurauhallista


    • kökköjä.....

      Tuosta koiran paskasta olen kyllä samaa mieltä. Nokialaiset ei viitsi kerätä paskoja vaan jättävät tallottavaksi. Näin se vaan on. Todella laiskaa porukkaa tuon suhteen. Tekis mieli joskus heittää mötköllä päähän vaikka vaan sitä koiraa....

      • S.h.i.t.

        Älä sitä koiraa heitä. Eihän se ole koiran syy jos on asennevammainen omistaja.


    • ussrccpddrdrd

      Mustalaisia nokialla on paljon tai siis tango vähemmistöö

      • ou.toa

        Ihme että uskaltavat asua nuijasodan taistelutantereella. Käsittääkseni karttavat paikkoja jossa on ihmisten hautoja/jäänteitä.


      • tanssijat

        Suomlainen tango on kansanperinnettä ja mustalaiset ovat vähemmistönä tanssilavoilla.


    • vierailija100

      Millaista nykyään 2016 , onko mitä lähettyvillä. Mietteliäs muuttamaan oriontie 5 :een.

      • k.v.g.s.w

        Googlen street view sen kertoo.


      • kiukkis

        Katsoin ilmakuvan, vanhoja taloja , osoitteen mukaan en osaa sanoa mitään.


      • Anonyymi

        Lähikauppoja 2 kappaletta, rauhallista, ulkoilumahdollisuuksia ja kenttiä ympäriinsä, puhdasta jossain kohdissa. Jos lapsi mukana niin 3 Ala-astetta ja 1 Ylä-aste. On hienopaikka asua, eikun tänne vain


    • Kossumäki

      Tuota tietä en tiedäkkään. Hyvää aluetta on. Paskaa on vieläkin.

      • kukkaliinimari

        Kiitos vastauksesta. Sijaitsee lähellä lidl kauppaa, eli ison tien toisella puolella. Rauhaisa paikka tärkeintä, muuttoa mietin :) Ja onko luontoa sielläpäin, tosi tärkeä asia minulle . Ja onko pakolais valtainen paikkana .


      • Mielen___vikainen

        Kosken Mäessä asuu yksin kertaisia ihmisiä vaikkei olekaa pakolais valtainen


      • outohomma

        Vai että asuu siellä yksin niitä kertaisia ihmisiä.


    • jokuhds

      Oliko tuo viittaus kysymykseeni , heh :) Eli sitten varmaankin oikea osoite minulle ;)

    • kuujtffg

      Sinne rakennetaan uusia kerrostaloja, onkohan vuokra vai omistus. Varnaankin sekä että ..

    • entinen_emäkoskelainen

      Vähän kannattaa aluetta tarkentaa, Koskenmäki on niin laaja.

      • yksimielipide

        Ei ole mielestäni kovinkaan laaja. Muutamia kilometerjä suuntaan sun toiseen ei ole laaja.


    • muuttajakoko

      Orelinkadusta ja sen kerrostaloista kellään kokemusta? Näyttää kyllä google wiev:n mukaan ainakin tosi puustoiselta, kivalta alueelta mutta miten asukit, normi lähiörähinää vai vähän rauhallisempaa?

      • SuhtTarkkaAnalyysi

        Koskenmäen Siwa on tuon kadun "ydin", jossa nyt käy ikäjakaumaltaan sekalaisesti asiakkaita. Olkihattu kapakka, jossa istuu yleensä jotakin vanhempaa väkeä. En ole kuullut mistään väkivalta tai liikenneonnettomuuksista tuolta sijainnilta, tai ainakaan minun korviini kantautunut. Ehkä joskus 5-10v sitten on viimeksi joku yrittänyt Siwaan sisälle mutta muusta en tiedä. Kantasuomalaisia lähes kaikki minun arvioni mukaan, ei mikään kovin "kansainvälinen" alue. Lapsiperheitä, eläkeläisiä, duunareita ja varmasti osa työttömiäkin. Mutta, rauhallinen mielikuva minulla ainakin on kun suht lähistöllä asustelen ja Siwassa kun usein asioin.


    • dfdfssdsd

      rauhallista on . Tossa pari yötä sitten varastettiin orelinkatu 5 pihasta 4 istuttava pihakeinu.Ei ääntäkään kuulunut.

      • Haha112

        Mietinkin tässä että mihin se on hävinny. 😁


    • Jeesmeibi

      Näin itse pari vuotta sitten muuttaneena voisin sanoa että aika rauhallinen. Romaneita, narkkeja ja pultsareita jonkin verran, mutta joka puolella Nokiaa niitä löytyy, lähinnä tuonne Orelinkadun Siwan lähelle nämä veijarit majoittuvat.

      Toisaalta ei sitä tarvitse Orelinkadulle muuttaa, mutta itse en ole ikinä törmännyt ongelmiin sielläkään. Tosin en vietä aikaani Olkihatussa/Siwalla/näissä tietyissä kerrostaloissa jossa roskaväki riehuvat aamusta iltaan pihalla

      • EiMuutePidäPaikkaansa

        Siwalla ei nykyää hillu ketään paitsi korkeintaan nuoriso sillontällö, mutta niin on aina ollut. Mitää riehumista ei ole aamusta iltaan, ei mihinkää aikaa


    • Anonyymi

      Olen koko ikäni asunut kmäessä ja on rauhallinen, hyvät olosuhteet lapsille leikkiä tai ulkoilla lemmikkien kanssa ympäri pururatoja. Itse asun 3 kerroksisessa isossa omakotitalossa tässä Koskenmäen koulun läheisyydessä. Koskenmäkeen valmistui noin 6vuotta sitten Sale ja on oikein hyvä lähikauppa. Koskenmäki on loistava ja niinkuin sanottiin niin Nokian ja Pirkanmaan parhaita asuinpaikkoija. Keskustelu on hieman vanha mutta löysin tämän. Eli ulkoilumahdollisuudet on loistavat ja on rauhallista, myös kauppa löytyy ja kouluja tässä koskenmäessä jopa 4.

      • Anonyymi

        Onkohan siitä Orelinkatu vitosesta mitään uudempaa tietoa? Onko vieläkin rauhaton tai huonomaineinen?


      • Anonyymi

        Mikä tosiaan on koskenmäkeä, ei varmaan kaikki 37120 alue. Mielestäni Koskenmäkeä on Koskenmäki(ent palokunnan seutu) Ketolanmäki, Ruskeapää ja Risteveräjä. Ja kaikilla näillä alueilla on kerrostaloja. Onko sitten Ruskeepäänkadun alkupää pahinta aluetta, enpä usko että Koskenmäessä on enään niin paha mitä se oli ns. Tasataloilla ensitisiä vuokrataloja, nykyään taitaa olla omistusasuntoja..
        Onko sitten se Linnavuori tai pohjois-Nokian kerrostalo alueet niitä ”levottomia”paikkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tosiaan on koskenmäkeä, ei varmaan kaikki 37120 alue. Mielestäni Koskenmäkeä on Koskenmäki(ent palokunnan seutu) Ketolanmäki, Ruskeapää ja Risteveräjä. Ja kaikilla näillä alueilla on kerrostaloja. Onko sitten Ruskeepäänkadun alkupää pahinta aluetta, enpä usko että Koskenmäessä on enään niin paha mitä se oli ns. Tasataloilla ensitisiä vuokrataloja, nykyään taitaa olla omistusasuntoja..
        Onko sitten se Linnavuori tai pohjois-Nokian kerrostalo alueet niitä ”levottomia”paikkoja?

        Koskenmäki on koskenmäkeä. Siihen kuuluu orelinkadun pohjoispuoleinen osuus aika lailla nikkarinkadun risteykseen asti.

        Siitä eteenpäin mentäessä taivalkunnantien pohjoispuolella on ristiveräjän aluetta joka ulottuu lännessä myös orelinkadulle. Muu turuntien pohjoispuoleinen osuus on ruskeapäätä.

        Ketolanmäki on Ketolanmäkeä ja Kattilainen Kattilaista.


    • Anonyymi

      Minkäslainen tilanne 2023? Lähinnä toi Koskenmäen tenniskentän ympäristö kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe