Varoitan teita uskovaisia

Veli Herrassa

suuresta ja hirvittävästä eksytyksestä tällä palstalla. Tällä palstalla on käärmeitä jotka yritävät eksyttää meitä uskossa olevia, mitä hirvittmällä ja petollisella tavalla. Raamattu sanoo, että myllynkivi olisi laitettava heidän kaulaansa ja upotettava merten syvyyksiin. Niitä petollisia käärmeitä ovat tällä palstalla ainakin, ekivaari, veli vapaa, ml213 ja Iso Lapis. Niitä meidän tulee karttaa, eikä missään tapauksessa keskustella heidän kanssaan. Muistakaa rakkaat veljet ja sisaret tämä. Tämä niin vakava asia, että sitä ei yht äkkiä huomaakkaan. Mutta muistakaa mitä Raamattu asiasta kertoo ja sitä meidän tulee nourattaa.

Siitä että keskustelisimme edellä mainittujen henkilöiden kanssa, mitä me siitä hyödymme? Emme yhtään mitään, emme yhtään mitään, ei kerta kaikkiaan mitään. Heille ei elävä usko ole auennut ja pimeydessä he vaeltavat ja tahtovat vaeltaa. Pitäkäämme vaari itsestämme, ettei meille käy samoin. Joten paras keino välttää heidän kohtalo on, olla keskustelematta heidän kanssaan. Tämä on jokaisen oma henkilökohtainen asia miten haluaa toimia, mutta minä sain sydämelleni kirjoittaa tämän viestin. Sillä se, että keskustelee edellä mainittujen henkilöiden kanssa, on kuin keskustelisi sielun vihollisen kanssa.

118

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iso Lapis

Veli se vaan puhuu perkeleen suulla , veli sitä on Perkeleen opetuslapsi Nimimerkin takana?
      Tule sieltä nimimerkin takaa Rukoilemaan ja Tutkimaan Jumalan sanaa ja kysytään Rukoillen Herralta Jeesukselta kuka eksytyksessä kulkee!!!
      Tässä sulle Puh; 0442127967 ja osoite että et eksy; Vasamakatu 1 C 12 15100 lahti
      Jukka Lappalainen

Odotan soittoasi?????

• kirjoitit:>>>Sillä se, että keskustelee edellä mainittujen henkilöiden kanssa, on kuin keskustelisi sielun vihollisen kanssa. >>>

Eikös tuossa täyty demonisoimisen tunnuspiirteet? Onko oikein nimetä vastapuolta sieluviholiseksi tai pimeyden vaeltajiksi?
      Minusta jokaisen kanssa tulee voida keskustella, vaikkei samaa mieltä asioista olisikaan.

kirjoitit:>>> Raamattu sanoo, että myllynkivi olisi laitettava heidän kaulaansa ja upotettava merten syvyyksiin. Niitä petollisia käärmeitä ovat tällä palstalla ainakin, ekivaari, veli vapaa, ml213 ja Iso Lapis. >>>

Jos tuon edellä olevan lukee ja allekirjoittaa, ei kovin fiksusti kyllä tee. Tämän kaltaisia kirjoituksia ei saisi kenenkään uskovan sydämestä nousta. Miksi pitää yllyttää hukuttamaan ja eristämään nimetyt kirjoittajat ?? Mieti tätä asiaa.

• Pete..

Raamattu noin kertoo >>>:>>> Raamattu sanoo, että myllynkivi olisi laitettava heidän kaulaansa ja upotettava merten syvyyksiin.

• veli.vapaa
        Pete.. kirjoitti:

Raamattu noin kertoo >>>:>>> Raamattu sanoo, että myllynkivi olisi laitettava heidän kaulaansa ja upotettava merten syvyyksiin.

puhutteleeko "Veli Herrassa" kaikki tuttuja ja tuntemattomia tuolla tavalla. Mielestäni ne, jotka nimittelevät tuolla tavalla lähimmäisiään, eivät ole veljiä Herrassa, sillä.

1. Joh. 4:16
        Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.

• Sirpa Rajala
        veli.vapaa kirjoitti:

puhutteleeko "Veli Herrassa" kaikki tuttuja ja tuntemattomia tuolla tavalla. Mielestäni ne, jotka nimittelevät tuolla tavalla lähimmäisiään, eivät ole veljiä Herrassa, sillä.

Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.

tuon nimittelyn osaat, joten mikä sinä olet toista syyttämään? Huomaat pöly hiukkasen toisen silmässä, mutta et huomaa että omassa silmässäsi on tukki!

• Älkää tuomitko!

Hänhän tällä palstalla alunperin on nimennyt joitakin perkeleen lapsiksi!!!

• veli.vapaa kirjoitti:

* Ja on nimenomaan rakkauden asialla, ja nimeltä mainitut ovat palstan pahimpia eksyttäjiä, ja ovat aivan väärällä palstalla, viettelemässä juuri h-seurakunnan jäseniä eksyttääkeen heidät pois totuudesta, toisenlaiseen evankeliumiin, kuin mitä Raamattu opettaa. Paavalin mukaan ei mtään toisenlaista evankeliumia ole olemassakaan, on vaan ERÄITÄ, jotka tahtovat eksyttää, jos mahdollista, valitutkin pois lujalta terveeltä pohjalta, Kristus kalliolta.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ja on nimenomaan rakkauden asialla, ja nimeltä mainitut ovat palstan pahimpia eksyttäjiä, ja ovat aivan väärällä palstalla, viettelemässä juuri h-seurakunnan jäseniä eksyttääkeen heidät pois totuudesta, toisenlaiseen evankeliumiin, kuin mitä Raamattu opettaa. Paavalin mukaan ei mtään toisenlaista evankeliumia ole olemassakaan, on vaan ERÄITÄ, jotka tahtovat eksyttää, jos mahdollista, valitutkin pois lujalta terveeltä pohjalta, Kristus kalliolta.

Mohikaani, sillä et löydä palstoilta yhtään kirjoitustani, jossa olisin jotakin vietellyt jonnekin muualle missä kukakin on, paitsi pois lihallisesta ajattelusta ajattelemaan hengellisesti, siirtymään pois kateudesta, katkeruudesta, panettelusta, valehtelusta ja kaikesta pahuudesta totuuteen, joka on Jumalan sana.

Sen sijaan, Mohikaani, sinä olet vaatinut minua muuttamaan muualle näiltä palstoilta!

-

• pehmopappa

Harhaoppista! Jeesus tietää, miten heidän kanssaan tulee toimia, mutta monet tekevät aina päinvastoin kuin, mitä Jeesus opettaa.

Tit. 3:10

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, 11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."

Heidän toimintansa on järjestelmällistä ja mikään oikea oppi ei mene heillä perille, heissä näkee myös miten harhaopit eli yhteinen pimeys voi yhdistää heitä, järkyttävää.

Jeesus sanoi:

Matt. 15:14

"Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat.""

Tietenkin sanaa tuntematon ja opetuksesta osaton voi mennä harhaan heidän toimestaan tietämättömyyttään ja koska harhaoppiset tekeytyvät:

Matt. 7:15

"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia."
        Heistä voisi sanoa jo, että he ovat susilauma!
        Tit. 1:16

"He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia."

1. Tim. 1:7

"tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."

• pehmopappa
        pehmopappa kirjoitti:

Harhaoppista! Jeesus tietää, miten heidän kanssaan tulee toimia, mutta monet tekevät aina päinvastoin kuin, mitä Jeesus opettaa.

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, 11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."

Heidän toimintansa on järjestelmällistä ja mikään oikea oppi ei mene heillä perille, heissä näkee myös miten harhaopit eli yhteinen pimeys voi yhdistää heitä, järkyttävää.

Jeesus sanoi:

"Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat.""

Tietenkin sanaa tuntematon ja opetuksesta osaton voi mennä harhaan heidän toimestaan tietämättömyyttään ja koska harhaoppiset tekeytyvät:

"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia."

"He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia."

"tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."

Room. 16:17-18

"17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja HE PETTÄVÄT SULOISILLA SANOILLA JA KAUNIILLA PUHEILLA VILPITTÖMIEN SYDÄMET."

Kuten huomaatte!

• pehmopappa kirjoitti:

Jeesus sanoi:

olemme vaatineet niiden asioiden ymmärtämistä, mitä hengellisenä opetuksena opetetaan, mutta te väitätte samalla tavalla kuin kuin kolminaisuusopin tekijät itse, että ei tarvitse ymmärtää vaan ainoastaan uskoa teidän omatekoiset dogminne ja määritelmänne;

ISO RAAMATUN TIETOSANAKIRJA, (palsta 2610) sanoo kolminaisuusopista mm.:
        "Kolminaisuusopin kaikki oikeutetut näkemykset sisältyvät paradoksiin ja mysteeriin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää. Kolminaisuusoppi on hyödyllinen astia ilmestyksen sisällön suojelemiseksi. Se on enemmän kuin dogmi, se on välittömästi tajuttu todellisuus, ilmoituksen mysteeri."

Tuo kaikki on päinvastaista siitä mitä Jeesus ja apostolit opettivat, sillä Jeesus aina opetuksensa jälkeen kysyi opetuslapsiltaan että "Oletteko ymmärtäneet kaiken", ja Paavali oli pahoillaan siitä kun jo silloin eräät opettivat sellaista, mitä eivät itsekään ymmärrä, ja senhän te itsekin kolminaisuusopista myönnätte, "ettei sitä kukaan yrityksistään huolimatta voi ymmärtää".

1. kirje Timoteukselle 1
        5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, - v a i k k a, - e i v ä t - y m m ä r r ä, - mitä puhuvat ja minkä varmaksi
        väittävät."

-

• 1Kor.13:1-8
        ekivaari kirjoitti:

olemme vaatineet niiden asioiden ymmärtämistä, mitä hengellisenä opetuksena opetetaan, mutta te väitätte samalla tavalla kuin kuin kolminaisuusopin tekijät itse, että ei tarvitse ymmärtää vaan ainoastaan uskoa teidän omatekoiset dogminne ja määritelmänne;

ISO RAAMATUN TIETOSANAKIRJA, (palsta 2610) sanoo kolminaisuusopista mm.:
        "Kolminaisuusopin kaikki oikeutetut näkemykset sisältyvät paradoksiin ja mysteeriin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää. Kolminaisuusoppi on hyödyllinen astia ilmestyksen sisällön suojelemiseksi. Se on enemmän kuin dogmi, se on välittömästi tajuttu todellisuus, ilmoituksen mysteeri."

Tuo kaikki on päinvastaista siitä mitä Jeesus ja apostolit opettivat, sillä Jeesus aina opetuksensa jälkeen kysyi opetuslapsiltaan että "Oletteko ymmärtäneet kaiken", ja Paavali oli pahoillaan siitä kun jo silloin eräät opettivat sellaista, mitä eivät itsekään ymmärrä, ja senhän te itsekin kolminaisuusopista myönnätte, "ettei sitä kukaan yrityksistään huolimatta voi ymmärtää".

1. kirje Timoteukselle 1
        5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, - v a i k k a, - e i v ä t - y m m ä r r ä, - mitä puhuvat ja minkä varmaksi
        väittävät."

-

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä
        mutta minulla ei olisi rakkautta
        olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja
        ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon
        ja vaikka minulla olisi kaikki usko,
        niin että voisin vuoria siirtää
        mutta minulla ei olisi rakkautta,en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi
        ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi
        ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen

Rakkaus on lempeä

Rakkaus ei karehdi

Rakkaus ei kerskaa

Rakkaus ei pöyhkeile

Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti

Rakkaus ei etsi omaansa

Rakkaus ei katkeroidu

Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa

Rakkaus ei iloitse vääryydestä,vaan
        iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

Kaikki se peittää,kaikki se uskoo,
        kaikki se toivoo,kaikki se kärsii.

Rakkaus ei koskaan häviä.

• 1Kor.13:1-8 kirjoitti:

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä
        olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja
        ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon
        ja vaikka minulla olisi kaikki usko,
        niin että voisin vuoria siirtää
        mutta minulla ei olisi rakkautta,en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi
        ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi
        ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen

Rakkaus on lempeä

Rakkaus ei karehdi

Rakkaus ei kerskaa

Rakkaus ei pöyhkeile

Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti

Rakkaus ei etsi omaansa

Rakkaus ei katkeroidu

Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa

Rakkaus ei iloitse vääryydestä,vaan
        iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

Kaikki se peittää,kaikki se uskoo,
        kaikki se toivoo,kaikki se kärsii.

Rakkaus ei koskaan häviä.

näin se on ja pitää paikkansa!

-

• pehmopappa kirjoitti:

Jeesus sanoi:

>>

Jeesus käskee karttamaan
        pehmopappa 13.11.2009 09:49
        Harhaoppista!

Jaa. Itsehän tuo evankeliumiekstien mukaan näyttää seurustelleen kaiken maailman samarialaisten (harhaoppisten ) naisten, roomalaisten sotilaiden (joiden oli jo asemansa vuoksi pakko palvoa Rooman jumalia) sun muun epämääräisen syntisen sakin kanssa.

Jos ei voi seurustella harhaoppisten kanssa, silloin on kyllä paras mennä korpeen asumaan erakoksi ja välttää tapaamasta ketään sillä jonkun raamatunpaikankin mukaan ei ole hyvää yhden yhtäkään, vaan kaikki ovat kelvottomiksi käyneet. Vai meinaatko, että vaikka kaikki ovat kelvottomia, joukosta löytty kuintenkin niitä joilla on oikea oppi niin, etteivät he ole harhaoppisia vaikka kelvottomia ovatkin?

• nimimerkillä; merim.raimo, ja aiheesi sekä sanavalintasi ovat aivan samoja. Taisit silloin kirjoittaa rekisteröitymättömänä, joten en ala niitä viestejä kaivelemaan. Siunatkoon sinua Kaikkivaltias Jumala Jeesuksessa Kristuksessa sinun puheittesi ja tekojesi mukaan!

-

• Betsy67

sellaisen Jumalan, jollaisen toivoo toisen kohtaavan.

Kylvön mukaisesti niitämme.

Siunausta.

• Betsy67 kirjoitti:

Siunausta.

sitten palstan pääeksyttäjää, etkö olekaan Sanan kalliolla, oletko heiteltävissä kaikissa opintuuliissa, myös ekivaarin eksytyksessä ?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

sitten palstan pääeksyttäjää, etkö olekaan Sanan kalliolla, oletko heiteltävissä kaikissa opintuuliissa, myös ekivaarin eksytyksessä ?

asenteella voi millään siunata ekivaaria, koska vihaat minua. Kuitenkin minä siunaan sinuakin, Mohikaani, koska olet väärillä väitteilläsi avannut minulle hedelmällisen oven korjata oikeilla raamatunkohdilla sinun väärät väitteesi.

Mitäs muuten Jeesus siunaamisesta opettikaan, että ...

Luukas 6
        27 "Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. [6:27-36: Matt. 5:38-48 : 6:27,28: Matt. 5:44 ]
        28 Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä."

Lukijat saavat itse päätellä, kummanko meistä, Mohikaanin vai minun, opetus on Jeesuksen opetuksen mukaista.

-

• Asko T
        ekivaari kirjoitti:

asenteella voi millään siunata ekivaaria, koska vihaat minua. Kuitenkin minä siunaan sinuakin, Mohikaani, koska olet väärillä väitteilläsi avannut minulle hedelmällisen oven korjata oikeilla raamatunkohdilla sinun väärät väitteesi.

Luukas 6
        27 "Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. [6:27-36: Matt. 5:38-48 : 6:27,28: Matt. 5:44 ]
        28 Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä."

Lukijat saavat itse päätellä, kummanko meistä, Mohikaanin vai minun, opetus on Jeesuksen opetuksen mukaista.

-

Mohikaanin opetus on oikeata. Mohikaani uskoo myös mitä Raamattu kertoo, sinä vain kopioittet Raamattua mutta sinulta puuttuu usko!

• Asko T kirjoitti:

Mohikaanin opetus on oikeata. Mohikaani uskoo myös mitä Raamattu kertoo, sinä vain kopioittet Raamattua mutta sinulta puuttuu usko!

Jeesuksessa Kristuksessa siunatkoon ja avatkoon sinunkin sydämesi silmät näkemään, ja sitä rukoilen että ...

Efesolaikirje 1
        18 "ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään".

-

• tähtipöllö,
        ekivaari kirjoitti:

Luukas 6

-

Eipä ihme, että Raamattu sanoo, että ovat itse itsensä tuominneet. Huh!

Pirukin vetosi Jeesusta vietellessään Raamattuun, mutta aina väärin!

Tunnustat olevasi uskovien vihamies, mitä pitäisi rakastaa!

Jeesuksen toiminta sinun kaltaisiasi kohtaan oli eksyttäjiä kohtaan oli HYVIN JYRKKÄÄ JA SELVÄÄ, koska Hän tiesi, että nämä olivat Paholaisen lähettämiä. Jeesus ei tehnyt syntiä, vaikka nuhteli heitä kovin sanoin:

Joh. 8:44

"Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

Luuk. 13:32

"Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'. "

Matt. 23:25

"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!"

Matt. 23:27

"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!"

Matt. 23:28

"Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta. "

Esim.Ekivaarin harhaopetuksesta:

Ekivaarin Jumalalla on MONTA JUMALAN POIKAAKIN, siksi Ekivaarin ja sinun ”jumalasi” on jotakin ihan muuta kuin Raamatun elävä kolmiyhteinen Jumala.

1. Joh. 2:23

"Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä."

Sillä Ekivaari KIRJOITTAA:

>>"tode e jo antoikin
        Kirjoittanut: ekivaari 23.12.2004 klo 10.53
        sinulle, Minna, viisaan vastauksen hyvään kysymykseesi. Lisään kuitenkin, että on Jumalalla muitakin poikia kuin Jeesus"

• tähtipöllö, kirjoitti:

Jeesuksen toiminta sinun kaltaisiasi kohtaan oli eksyttäjiä kohtaan oli HYVIN JYRKKÄÄ JA SELVÄÄ, koska Hän tiesi, että nämä olivat Paholaisen lähettämiä. Jeesus ei tehnyt syntiä, vaikka nuhteli heitä kovin sanoin:

"Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

"Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'. "

"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!"

"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!"

"Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta. "

Ekivaarin Jumalalla on MONTA JUMALAN POIKAAKIN, siksi Ekivaarin ja sinun ”jumalasi” on jotakin ihan muuta kuin Raamatun elävä kolmiyhteinen Jumala.

"Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä."

>>"tode e jo antoikin
        sinulle, Minna, viisaan vastauksen hyvään kysymykseesi. Lisään kuitenkin, että on Jumalalla muitakin poikia kuin Jeesus"

mutta koska Mohikaani ja kumppanit vainoavat minua pois tältä palstalta, niin he ovat yksipuolisesti asettuneet minun vihamiehikseni. Ovat siis antautuneet vihan ja vihollisen valtaan!

Jumalalla on muitakin poikia kuin Jeesus, koska Jeesus itse kutsuu meitä veljikseen;

Heprealaiskirje 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä - v e l j i k s i,
        12 kun hän sanoo: »Minä julistan sinun nimeäsi - v e l j i l l e n i, - ylistän sinua seurakunnan keskellä«;
        13 ja taas: »Minä panen uskallukseni häneen«; ja taas: »Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!«
        14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, t u l i - h ä n k i n - n i i s t ä - y h t ä l ä i s e l l ä - tavalla
        o s a l l i s e k s i, - että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,"
        15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia."

-

• tähtipöllö,
        tähtipöllö, kirjoitti:

>>"tode e jo antoikin

seurakunnan keskellä, niin se alkaa puhua "rakkaudesta" Ilman totuutta ja nöyristelemään.

1. Joh. 2:26

"Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät."

Juud. 1:15

"tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".

2. Piet. 2:10

"ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja, "

Ef. 4:18

"nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,"

• tähtipöllö, kirjoitti:

seurakunnan keskellä, niin se alkaa puhua "rakkaudesta" Ilman totuutta ja nöyristelemään.

1. Joh. 2:26

"Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät."

Juud. 1:15

"tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".

2. Piet. 2:10

"ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja, "

Ef. 4:18

"nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,"

tuossa itsestäsi, tähtipöllö!

• ekivaari kirjoitti:

Luukas 6

-

>>>Lukijat saavat itse päätellä, kummanko meistä, Mohikaanin vai minun, opetus on Jeesuksen opetuksen mukaista.

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

>>>Lukijat saavat itse päätellä, kummanko meistä, Mohikaanin vai minun, opetus on Jeesuksen opetuksen mukaista.

Mutta, tärkein on, mitä Jeesus opetti tästä asiasta, niin hedelmien kautta tunnistaminen, missä hengessä ihminen on.

Vaikka ihminmen osaisi Raamatun ulkoa, mutta hänellä ei olisi Krisuksen mieltä ja sen tuomia hedelmiä, niin tämä ihminen mahdollistuu olemaan ekvyttäjä.Ymmärrätkö, jos ihminen sanoo; Jeesus Kristus on Herra, niin tämä Herraus ilmenee ihmisen hedelmissä ja erikoisesti ihmisen asenteissa ja käyttäytymisessä toisia ihmisiä kohtaan.

Esim. tähän tekijään viitaten, niin miksi et toimi Krisuksen mielen mukaisesti ajatellen tilannetta, jossa koet toisen ihmisen väärämieliseksi. Toimit ja ajattelet kuin muslimin mielenlaadulla, joka haluaa omalla kädellä/toimminnalla siirtää ihmisen pois tilanteesta. Ymmärrätkö, miten Kristus ja Krisuksen mielinen ihminen toimii juuri päin vastoin elli heittää asian/tilanteen Jumalan "siirrettäväksi". Tällä käyttäytymisellä ja mielentilalla varustettu ei koe PÄIVÄÄKÄÄN MASENNUSTA. KIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITOS HERRALLE HÄNEN ANTAMASTA VIISAUDESTAAN ELÄÄ JA AJATELLA JUMALAN AIVOITTAMALLA TAVALLA.

Ymmärrätkö, jos ihmikne ajattelee ja toimii Krisuksen mielen mukaisesti, niin hän ei koe/tunne, että hänellä on vihollisia. Jos hän kohtaa ongelmaa aiheuttavan ihmisen tai kuvittelee hänestä ongelmallisesti, niin juuri ja vain ainoastaan Krisuksen mielen ja käyttäytymisen mukaisesti hän ei ongelmoita itseään.Ymmärrätkö jaikal, miten vain Kristusta todellisesti eläen ja seuraamalla Jeesus antaa elämän ja hänen ikeensä on sovelias kaikielle ihjmisille ja kuormakin on keveä.

Ymmärrätkö, miten täysin eri asia on Krisuksen mielen tunteminen ja siinä kasvaminen ja siinä eläminen kuin tuntea Raamatun ilmoituksia Krisuksesta.Siis ilmoituksien uskomisesta on kysymys ja jos ihmikne todella uskoo, mitä ymmärtää sanojen sisällöstä, niin tämä muuttaa ihmisen Krisuksen mielen mukaiseksi.

Ymmärrätkö, miten turhia on opillisten asioiden vänkääminen, jos niihin eli liity Kristuksen mielen opettaminen.Esim. ymmärätminen oikein onko Joosef Jeesuksen isä vai ei, niin tällä tiedolla ei ole mitään merkitystä tai tekemistä sen kanssa mitä on Krisuksen mieli ja mielisyys ihmisen käyttäytymisessä.Taas Jeesuksen Kristuksen opetuksien pohtiminen ja siten niiden ymmärtäminen kasvattaa juuri ihmistä tuntemaan Krisuksen mieltä ja jos vielä uskoo, mitä on ymmärtänyt, niin hänessä tämä usko saa aikaan hedelmää.Siis;

"Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja YMMÄRTÄÄ SEN ja myös tuottaa hedelmnän (eli uskoo ymmärtämäänsä asiaan/ilmoitukseen) tekee sen,, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä" Matt.13:23

• jaikal kirjoitti:

tämän asian ekivaarin hyväksi, sillä minä uskon että pyhyyden hengen puolesta syntyneen Jeesuksen Kristuksen Jumala on voidellut Jumalan pojaksi;

Apostolien teot 10
        38 "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Apostolit kehottivat kuulijoitaan pysymään totisessa Jumalan armossa, mutta sinä, jaikal, koitat kaikin voimin ja kaikin keinoin vakuuttaa minulle, että Jumalan armo ei eikivaarille kuulu muuten kuin jaikalin antamilla ehdoilla. On täällä kummallista porukkaa!

-

• Täydellinen uskova
        ml213. kirjoitti:

Mutta, tärkein on, mitä Jeesus opetti tästä asiasta, niin hedelmien kautta tunnistaminen, missä hengessä ihminen on.

Vaikka ihminmen osaisi Raamatun ulkoa, mutta hänellä ei olisi Krisuksen mieltä ja sen tuomia hedelmiä, niin tämä ihminen mahdollistuu olemaan ekvyttäjä.Ymmärrätkö, jos ihminen sanoo; Jeesus Kristus on Herra, niin tämä Herraus ilmenee ihmisen hedelmissä ja erikoisesti ihmisen asenteissa ja käyttäytymisessä toisia ihmisiä kohtaan.

Esim. tähän tekijään viitaten, niin miksi et toimi Krisuksen mielen mukaisesti ajatellen tilannetta, jossa koet toisen ihmisen väärämieliseksi. Toimit ja ajattelet kuin muslimin mielenlaadulla, joka haluaa omalla kädellä/toimminnalla siirtää ihmisen pois tilanteesta. Ymmärrätkö, miten Kristus ja Krisuksen mielinen ihminen toimii juuri päin vastoin elli heittää asian/tilanteen Jumalan "siirrettäväksi". Tällä käyttäytymisellä ja mielentilalla varustettu ei koe PÄIVÄÄKÄÄN MASENNUSTA. KIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITOS HERRALLE HÄNEN ANTAMASTA VIISAUDESTAAN ELÄÄ JA AJATELLA JUMALAN AIVOITTAMALLA TAVALLA.

Ymmärrätkö, jos ihmikne ajattelee ja toimii Krisuksen mielen mukaisesti, niin hän ei koe/tunne, että hänellä on vihollisia. Jos hän kohtaa ongelmaa aiheuttavan ihmisen tai kuvittelee hänestä ongelmallisesti, niin juuri ja vain ainoastaan Krisuksen mielen ja käyttäytymisen mukaisesti hän ei ongelmoita itseään.Ymmärrätkö jaikal, miten vain Kristusta todellisesti eläen ja seuraamalla Jeesus antaa elämän ja hänen ikeensä on sovelias kaikielle ihjmisille ja kuormakin on keveä.

Ymmärrätkö, miten täysin eri asia on Krisuksen mielen tunteminen ja siinä kasvaminen ja siinä eläminen kuin tuntea Raamatun ilmoituksia Krisuksesta.Siis ilmoituksien uskomisesta on kysymys ja jos ihmikne todella uskoo, mitä ymmärtää sanojen sisällöstä, niin tämä muuttaa ihmisen Krisuksen mielen mukaiseksi.

Ymmärrätkö, miten turhia on opillisten asioiden vänkääminen, jos niihin eli liity Kristuksen mielen opettaminen.Esim. ymmärätminen oikein onko Joosef Jeesuksen isä vai ei, niin tällä tiedolla ei ole mitään merkitystä tai tekemistä sen kanssa mitä on Krisuksen mieli ja mielisyys ihmisen käyttäytymisessä.Taas Jeesuksen Kristuksen opetuksien pohtiminen ja siten niiden ymmärtäminen kasvattaa juuri ihmistä tuntemaan Krisuksen mieltä ja jos vielä uskoo, mitä on ymmärtänyt, niin hänessä tämä usko saa aikaan hedelmää.Siis;

"Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja YMMÄRTÄÄ SEN ja myös tuottaa hedelmnän (eli uskoo ymmärtämäänsä asiaan/ilmoitukseen) tekee sen,, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä" Matt.13:23

ml213 on täydellinen uskova-
        ylpeydensyntiin langennut ja
        jäänyt lankeemukseensa.

• Eksytystä älä siunaa
        Betsy67 kirjoitti:

Siunausta.

Kuinka voit toivottaa ekivaarille siunausta, kun hän eksyttää lukijoita? Paavali sanoi, että kirottu on se, joka julistaa toista Jeesusta ja toista evankeliumia. Sellaisia älä siunaa.

• Betsyn kaveri

Millä mielenlaadulla ja minkä hengen vaikutuksesta?

Jos olet huolissasi toisten eksymisestä väärälle tielle,
      miten luulet tämän varoituksen estävän eksymästä?
      Eikö kielletty hedelmä ole aina houkutteleva?

Nimimerkkisi mukaisesti olettaisi sinun olevan Jumalasta syntynyt ja saaneen uuden luonnon Häneltä.
      Olettaisi myöskin, että toimit Jumalan Sanan mukaan elämässäsi, myös murehtiessasi toisten kohtalosta.

Oletko koskaan lukenut Jumalan rakkauskirjeestä omilleen opetuksia siitä,
      kuinka tulee toimia kadotukseen matkalla olevien suhteen?

Ensimmäisenä on aina rukoileminen.
      Toisena rukoileminen.
      Kolmantena rukoileminen.
      Neljäntenä evankeliumin ilosanoman, pelastuksen Jeesuksessa, ristin sanoman julistaminen.

Kerro siitä hyvästä mikä Jeesuksessa odottaa jokaista Jumalan omaa.
      Kerro se niin rakkaudellisesti, ja armollisesti, että jokainen voisi sen uskoa.

Jumalan armo saakoon autta sinua Hänen tahtonsa tielä kulkemaan.
      /samaa rukoilen omallekin kohdalleni)

• Veli Herrassa

mainitsemiasi asioita, on jo tällä palstalla kokeiltu noihin eksyttäjiin, mutta mikään ei ole auttanut. Vaan heidän tekstinsä käy yhä vain pahemmaksi ja Herraa Jeesusta pilkkaavammaksi. Raamatun ohjeen mukaan, olisi parempi että myllynkivi laitettaisiin heidän kaulaansa ja heitettäisiin merten syvyyksiin. Sillä se olisi kaikkein viisain tässä asiassa, jotteivat eksyttäisi elävssä uskossa olevia kadotuksen tielle, kuten itse nyt ovat. Näinhän Jeesus sanoi ja uskon Häneen.

• oppilasso
        Veli Herrassa kirjoitti:

mainitsemiasi asioita, on jo tällä palstalla kokeiltu noihin eksyttäjiin, mutta mikään ei ole auttanut. Vaan heidän tekstinsä käy yhä vain pahemmaksi ja Herraa Jeesusta pilkkaavammaksi. Raamatun ohjeen mukaan, olisi parempi että myllynkivi laitettaisiin heidän kaulaansa ja heitettäisiin merten syvyyksiin. Sillä se olisi kaikkein viisain tässä asiassa, jotteivat eksyttäisi elävssä uskossa olevia kadotuksen tielle, kuten itse nyt ovat. Näinhän Jeesus sanoi ja uskon Häneen.

ja taidat olla vain yksi fariseus.

• veli.vapaa
        Veli Herrassa kirjoitti:

nimimerkin todellinen herra?

Ilm. 12:10
        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä MEIDÄN VELJIEMME SYYTTÄJÄ, joka yöt ja päivät SYYTTI heitä meidän JUMALAMME EDESSÄ, on heitetty ulos.

• ???
        veli.vapaa kirjoitti:

nimimerkin todellinen herra?

Ilm. 12:10
        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä MEIDÄN VELJIEMME SYYTTÄJÄ, joka yöt ja päivät SYYTTI heitä meidän JUMALAMME EDESSÄ, on heitetty ulos.

??????

• Betsyn kaveri
        Veli Herrassa kirjoitti:

ja tuloskin viipyy, koska ei ole helppoa nöyrtyä ja tunnustaa olleensa eksyksissä.

Rukousta ei pidä koskaan lopettaa, mutta siihen rinnalle tulee ottaa Raamatun Hengen ja Sanan mukainen opetus.

Jos ei Jumalan Sana ja Pyhä Henki saa ihmistä herätettyä ja
        vietyä parannuksen paikalle ja oikealle Kristus tielle,
        emme me ihmisinä voi mitään enempää tehdä.

Tämä taakka on Jeesuksen, jonka Hän kantoi ristille ruumiissaan.
        Luotetaan uskovina Häneen.

Paavali kerran erotti uskovat pois niiden läheisyydestä, jotka puhuivat pahaa Herran tiestä.
        Tähän emme netissä pysty, eihän?

Siunausta ja luovutusta Jeesuksen käsiin.

• veli.vapaa
        ??? kirjoitti:

??????

sanoi veljikseen heitä, jotka.

Matt. 23:8
        Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

Minun opettaja ei ole helluntaioppi vaan Jeesus. Me olemme veljiä Jeesuksessa, emme maallisissa lahkoissa ja kulteissa.

• Veli Herrassa kirjoitti:

"noita"-keinoja, saadaksemme meidät pois palstalta kirjoittamasta, mutta Jumala on kaikkia "noitakeinoja" oikeamielisempi ja koska rukouksennekaan eivät ole teitä auttaneet, niin nyt te turvaudutte panetteluun ja herjauksiin niitä kohtaan, jotka oikealla tavalla Kristukseen uskovat!

Tuohan todistaa vain sen, että julistamamme evankeliumi on elävää ja voimakasta, joka leviää omasta voimastaan Jumalan tahdon mukaan.

-

• Yks-tämmönen
        Veli Herrassa kirjoitti:

meistä ketään ripustamaan myllynkiviä kenenkään kaulaan. Eikö tuomio ole Jumalan yksinoikeus.

• veli.vapaa
        Yks-tämmönen kirjoitti:

meistä ketään ripustamaan myllynkiviä kenenkään kaulaan. Eikö tuomio ole Jumalan yksinoikeus.

kukaan ihminen ei ole toisen tuomari.

• ekivaari kirjoitti:

"noita"-keinoja, saadaksemme meidät pois palstalta kirjoittamasta, mutta Jumala on kaikkia "noitakeinoja" oikeamielisempi ja koska rukouksennekaan eivät ole teitä auttaneet, niin nyt te turvaudutte panetteluun ja herjauksiin niitä kohtaan, jotka oikealla tavalla Kristukseen uskovat!

Tuohan todistaa vain sen, että julistamamme evankeliumi on elävää ja voimakasta, joka leviää omasta voimastaan Jumalan tahdon mukaan.

-

viljan kanssa, että totuus olisi vielkin kirkkaampa, ja ainahan pahan siemen on ihmisluonnossa helpompi kavsvamaan, kuin Jumalan Sanan osallisuus, koska liha on liitossa Saatnan kanssa, niin siinä lustekin kasvaa ihan kivutta. Sinulla ja kumppaneillasi on valhe-evankeliumi, Krisjoitusn mukaan, valhe jeesus on uskonne kohde, ja syninen jeesus vielä päästämässä teitä synneistänne, niin luulette. Olette eksyttäjiä Raamatun mukaan, ja siksi teistä tulee jokaisen uskovan varoittaa, ja niinkuan kun esm. palstalla olette, sitä emme voi estää, mutta Sanaa pidetään yllä, ja varoituksen viestejä eksytyksestänne tulee olemaan aina.

• Yks-tämmönen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

viljan kanssa, että totuus olisi vielkin kirkkaampa, ja ainahan pahan siemen on ihmisluonnossa helpompi kavsvamaan, kuin Jumalan Sanan osallisuus, koska liha on liitossa Saatnan kanssa, niin siinä lustekin kasvaa ihan kivutta. Sinulla ja kumppaneillasi on valhe-evankeliumi, Krisjoitusn mukaan, valhe jeesus on uskonne kohde, ja syninen jeesus vielä päästämässä teitä synneistänne, niin luulette. Olette eksyttäjiä Raamatun mukaan, ja siksi teistä tulee jokaisen uskovan varoittaa, ja niinkuan kun esm. palstalla olette, sitä emme voi estää, mutta Sanaa pidetään yllä, ja varoituksen viestejä eksytyksestänne tulee olemaan aina.

olet varoittanut täällä varmaan kymmeniä ellei satoja kertoja samoja ihmisiä. Asia on varmaan tiedossa. Antaisit asian olla. Olisi joskus mukava keskustella jostain rakentavasta.
        Tit. 3:10-11

• Veli Herrassa kirjoitti:

Pyhän Hengen vaikuttamalla muhreella ja huolella.
        Ole turvallisella mielellä!

Herra siunatkoon sinua sinä Herran sotaurho!

• Betsyn kaveri
        ekivaari kirjoitti:

-

En ole kirjoittanut rukoilleeni, että lähtisit pois palstalta,
        tai muut jotka aloittaja mainitsee.
        En ole sellaista rukoilemista tarkoittanut, vaan että Jumalan tahto saisi tapahtua.
        Kuka sitten onkin tähän asti kasvaneena harhassa, tai oikeassa, niin
        sen asian ratkaisija on ainoastaan Jumala Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta.

Sana varoittaa siitäkin, että joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea.
        Kaikessa olemme Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja Hänen tahtoonsa
        suostumisesta riippuvaisia.

Joka ei suostu, se joutuu eroon Jumalasta, mutta tämäkin on yksin
        Jumalan päätös, koska Hän todella tietää miten itsekukin
        toivonsa Kristukseen asettaa ja millaisen Jeesuksen tuntee.

Jeesus opetti että yhdessä kasvavat luste ja oikea vilja.
        Minä luotan tähän Sanaan ja sen ymmärryksen mukaan minkä olen Jumalalta saanut
        Sanasta Pyhän Hengen valaisemana, on minun pelastukseni perusta Jeesuksessa Kristuksessa.

• Yks-tämmönen

Matteus 13
      24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
      25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
      26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
      27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
      28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
      29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
      30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

2 Tess. 3
      6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
      7 Tiedättehän itse, kuinka meidän jälkiämme on seurattava, sillä me emme ole olleet kurittomia teidän keskuudessanne,
      8 emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi;
      9 ei niin, ettei meillä olisi siihen valtaa, vaan me tahdomme olla teille esikuvaksi, että te kulkisitte meidän jälkiämme.
      10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.
      11 Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.
      12 Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.
      13 Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.
      14 Mutta jos kuka ei tottele sitä, mitä me tässä kirjeessä olemme sanoneet, niin merkitkää hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, että hän häpeäisi.
      15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa niinkuin veljeä.
      16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.
      17 Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti. Tämä on merkkinä jokaisessa kirjeessäni; näin minä kirjoitan.
      18 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kaikkien teidän kanssanne.

• mjuk654

en usko sinulla on asiallista asiaa.

• Ketkä"me"mjuk654?

ketä tarkoitat:"emme noteeraa kirjoitustasi"?
        Eikö kirjoituksesi ole oma mielipiteesi..?

• mjuk654

vastaa velikulta jos pystyt?

• k o e t t e l e m a a n - k a i k k i - ja pitämään se, mikä hyvää on,!

-

• Bannia häiriköille!

Siitä on lukemattomat kerrat varoitettu, ettei mitään hyödy vängätessä noiden käärmeenhenkisten lahko-oppien levittäjien kanssa. Päinvastoin, itselleen, sielulleen siitä voi vetää vahingon.
        Enemmän vain valituksia ylläpitoon, että noiden aloitukset poistetaan tai parempi olisi, että kokonaan bannattaisiin pois täältä häiriköimästä

Aloituksen nickeihin pitää lisätä mjuk654

2.Korinttolaiskirje: 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Roomalaiskirje:
        16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

2.Timoteuksen kirje:
        3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.

• veli.vapaa
        Bannia häiriköille! kirjoitti:

Siitä on lukemattomat kerrat varoitettu, ettei mitään hyödy vängätessä noiden käärmeenhenkisten lahko-oppien levittäjien kanssa. Päinvastoin, itselleen, sielulleen siitä voi vetää vahingon.
        Enemmän vain valituksia ylläpitoon, että noiden aloitukset poistetaan tai parempi olisi, että kokonaan bannattaisiin pois täältä häiriköimästä

2.Korinttolaiskirje: 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Roomalaiskirje:
        16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

2.Timoteuksen kirje:
        3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.

* Roomalaiskirje:
        16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.*

Olen jo vetäytynyt pois sellaisesta "seurakunnasta", jotka opettavat seitsemän vuoden vaivanaikaa, salaista tempaamista ja kolminaisuusoppia. Ne kaikki ovat vastoin Jeesuksen oppia.

Ihan oikeasta asiasta muistutat heitä, jotka ovat vielä siellä suuressa Babylonissa kuuntelemassa noita perättömiä ihmisoppeja.

• Kirjoituksesi,VeliV.
        veli.vapaa kirjoitti:

* Roomalaiskirje:
        16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.*

Olen jo vetäytynyt pois sellaisesta "seurakunnasta", jotka opettavat seitsemän vuoden vaivanaikaa, salaista tempaamista ja kolminaisuusoppia. Ne kaikki ovat vastoin Jeesuksen oppia.

Ihan oikeasta asiasta muistutat heitä, jotka ovat vielä siellä suuressa Babylonissa kuuntelemassa noita perättömiä ihmisoppeja.

osoittavat,ettet ymmärrä Raamatun kirjoituksista mitään!

Oikeassa sinun suhteesi olin,kun arvelin sinun
        utelevam vihanajasta siksi,että saisit uutta
        aihetta väittelyillesi-nyt jo väität sitäkin asiaa
        Jeesuksen opetuksen vastaiseksi,vaikka Jumala
        antoi yhdelle opetuslapselleen näyt tulevasta ja
        josta kerrotaan Ilmestyskirjassa,joka kuuluu
        Raamattuun yhtälailla,kuin evankeliumitkin,
        vaikket sinä muita kirjoituksia näytä lukevan
        etkä uskovankaan.

• Bannia häiriköille! kirjoitti:

Roomalaiskirje:

2.Timoteuksen kirje:

ettei Jumalan sana käske "potkimaan eikä puskemaan" ketään pois, vaan; "vetäytykää pois heistä."!

Etkö ymmärrä lukemaasi oikein?

-

• oppilasso
        Bannia häiriköille! kirjoitti:

Roomalaiskirje:

2.Timoteuksen kirje:

jos olisit uskoisit Raamatun tekstejä.

• ml213.
        oppilasso kirjoitti:

jos olisit uskoisit Raamatun tekstejä.

Tätä samaa ilmiötä ihmettelen täällä/kin muutamien ihmisten viesteisä. He kertovat uskovansa Jeesukseen ja ovat uskossa,mutta koko mielentila (sydämenkyllyydestä suu puhuu) ja sidämentila ilmentää aivan muuta.Siis muuta kuin Kristuksen mieltä ja sen tuntemista.

Huomioikpaa Krisuksen mielestä eräs täysin poikkeava tekijä, verraten sitä ihmisoppeihin tai yleensä ihmisen luontaiseen käyttäytymiseen.

Niin, Kristus Jumalan Poika aina opttaa uskomaan ja käyttäytymään niin, että, jos tilanne tai ihminen ei miellytä ja kokee sen kielteiseksi, niin Jeesus ei opeta, että tämä ihminen tulisi tyrkätä "suonsilmään" eli poistaa se lähettyviltään. Ei, vaan Krisuksen mielinen ihminen ITSE POISTUU paiklta, tilanteesta, jos kokee sen Jumlan tahdon vastaiseksi.
        Ajattelepa esim. Ps 1 OPETUSTA.

"Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa ,eikä astu syntisten teitä, eikä istu kussa pilkaajat istuvat jne....."

Siis jos kohtaa pilkaajan, niin hän ei aja pilkaajaa pois,- vaan ei itse istu pilkaajan viereen istumaan, vaan kävelee tilanteesta pois.

Muuten, ymmärrättekö, mitä eroa on Muslimi uskolla ja Krisukseen uskomisella. Muslimit toimivat itse Jumalan sijaisena eli kurittavat ja rankaisevat ja tappavat itse omalla kädellään vastustajansa,- ja itse eivät siirry tuumaakaan pois tilanteesta. Krisukseen uskova taas toimii juuri päin vastoin eli antaa ihmisen /tilanteen Jumalan hallittavaksi, ja poistuu itse ihmisen lähettyviltä,- jos kokee sen Pyhän Hengen vastaiseksi.

Kuten, joku jo oli maininnutkin toisaalla, niin monasti aikuinen ihminen toimii aivan samalla tavalla kuin uhmaiässä oleva pieni lapsi,- joka mieli on täynnä lihallisuutta.
        - Mie on oo suunkaa
        - Mää pois
        Mie en tylkkää siusta
        -Elä ota miun tavaroo
        - miun
        -isä on parempi kuin siun isä
        - M'ää kottiis siitä marissemasta
        - Mie kohta vetelen sinnuu turpiin jos et lähe
        - jne....

Siis juuri päin vastoin kuin Krisuksen mieli/syys toimii ja ajattelee.

• veli.vapaa
        ml213. kirjoitti:

Tätä samaa ilmiötä ihmettelen täällä/kin muutamien ihmisten viesteisä. He kertovat uskovansa Jeesukseen ja ovat uskossa,mutta koko mielentila (sydämenkyllyydestä suu puhuu) ja sidämentila ilmentää aivan muuta.Siis muuta kuin Kristuksen mieltä ja sen tuntemista.

Huomioikpaa Krisuksen mielestä eräs täysin poikkeava tekijä, verraten sitä ihmisoppeihin tai yleensä ihmisen luontaiseen käyttäytymiseen.

Niin, Kristus Jumalan Poika aina opttaa uskomaan ja käyttäytymään niin, että, jos tilanne tai ihminen ei miellytä ja kokee sen kielteiseksi, niin Jeesus ei opeta, että tämä ihminen tulisi tyrkätä "suonsilmään" eli poistaa se lähettyviltään. Ei, vaan Krisuksen mielinen ihminen ITSE POISTUU paiklta, tilanteesta, jos kokee sen Jumlan tahdon vastaiseksi.
        Ajattelepa esim. Ps 1 OPETUSTA.

"Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa ,eikä astu syntisten teitä, eikä istu kussa pilkaajat istuvat jne....."

Siis jos kohtaa pilkaajan, niin hän ei aja pilkaajaa pois,- vaan ei itse istu pilkaajan viereen istumaan, vaan kävelee tilanteesta pois.

Muuten, ymmärrättekö, mitä eroa on Muslimi uskolla ja Krisukseen uskomisella. Muslimit toimivat itse Jumalan sijaisena eli kurittavat ja rankaisevat ja tappavat itse omalla kädellään vastustajansa,- ja itse eivät siirry tuumaakaan pois tilanteesta. Krisukseen uskova taas toimii juuri päin vastoin eli antaa ihmisen /tilanteen Jumalan hallittavaksi, ja poistuu itse ihmisen lähettyviltä,- jos kokee sen Pyhän Hengen vastaiseksi.

Kuten, joku jo oli maininnutkin toisaalla, niin monasti aikuinen ihminen toimii aivan samalla tavalla kuin uhmaiässä oleva pieni lapsi,- joka mieli on täynnä lihallisuutta.
        - Mie on oo suunkaa
        - Mää pois
        Mie en tylkkää siusta
        -Elä ota miun tavaroo
        - miun
        -isä on parempi kuin siun isä
        - M'ää kottiis siitä marissemasta
        - Mie kohta vetelen sinnuu turpiin jos et lähe
        - jne....

Siis juuri päin vastoin kuin Krisuksen mieli/syys toimii ja ajattelee.

lukiessani tulee mieleen, ettei helluntaiopin kannattajat osaa/halua perustella "ilosanomaansa" muulla kuin haukkumalla ja kieroilemalla muita. Aniharvoin he pystyvät käyttämään SANAA perustellakseen oppiaan.
        Eli helluntaioppi on oma erillinen oppi, jota palvomalla ja kumartamalla ihmisestä tulee arvostettu helluntailainen heidän omassa sisäänlämpiävässä piirissä. Siihen vaikuttaa tietenkin yhteiskunnallinen Helluntaioppi on samanlainen suljettu oppi kuin Vartiotorniseuran ja monen muun lahkon varjeltu, ja kynsin hampain puolustettu ihmisjärkeily.

Eikä tuo vielä riitä, sillä hajonneen helluntailaisuuden sisällä on eri ryhmittymillä omat oppinsa ja käsityksensä.

• Totuus esiin
        veli.vapaa kirjoitti:

lukiessani tulee mieleen, ettei helluntaiopin kannattajat osaa/halua perustella "ilosanomaansa" muulla kuin haukkumalla ja kieroilemalla muita. Aniharvoin he pystyvät käyttämään SANAA perustellakseen oppiaan.
        Eli helluntaioppi on oma erillinen oppi, jota palvomalla ja kumartamalla ihmisestä tulee arvostettu helluntailainen heidän omassa sisäänlämpiävässä piirissä. Siihen vaikuttaa tietenkin yhteiskunnallinen Helluntaioppi on samanlainen suljettu oppi kuin Vartiotorniseuran ja monen muun lahkon varjeltu, ja kynsin hampain puolustettu ihmisjärkeily.

Eikä tuo vielä riitä, sillä hajonneen helluntailaisuuden sisällä on eri ryhmittymillä omat oppinsa ja käsityksensä.

"lukiessani tulee mieleen, ettei helluntaiopin kannattajat osaa/halua perustella "ilosanomaansa" muulla kuin haukkumalla ja kieroilemalla muita."

Sinä velivapaa et muuta teekkään kun haukut Helluntailaisia! Et tosiaan näytä ymmärtävän mitä teet. On totta mitä täällä joku kirjoitti, että sinulla ei ole mitään annettavaa tälle palstalle. Hän joka noin kirjoitti, oli täysin oikeassa. Piste.

• veli.vapaa
        Totuus esiin kirjoitti:

"lukiessani tulee mieleen, ettei helluntaiopin kannattajat osaa/halua perustella "ilosanomaansa" muulla kuin haukkumalla ja kieroilemalla muita."

Sinä velivapaa et muuta teekkään kun haukut Helluntailaisia! Et tosiaan näytä ymmärtävän mitä teet. On totta mitä täällä joku kirjoitti, että sinulla ei ole mitään annettavaa tälle palstalle. Hän joka noin kirjoitti, oli täysin oikeassa. Piste.

tulleita helluntailaisten vastauksia, niin toteat itse saman asian. Mutta jos ihminen on sokea, niin ei hän mitään huomaa, koska on itse samanlainen "helluntailainen".

• ml213.
        Totuus esiin kirjoitti:

Muuten oletko koskaan ajatellut miten ihminen mahdollistuu ottamaan ympäristöstä tulevaa palautetta oikealla ja väärällä tavalla ja tässäkin on ratkaisevassa merkityksessä ihmisen sydämentilla eli mielentila.

Terveessä uskossa oleva ihminen kaipaa tervettä kritiikiä ja arvostelua. Mustaakseni tästä aiheesta on ilmoituskin, miten vanhurskas oikein kiittää tästä. Juuri terve kritiikki ihmiselle ja seurakunnassa vahvistaa oikealla tiellä pysymisen.

Jos ihminen ja koko seurakunta kulkee valkeudessa, niin tällä ihmisellä ei ole mitään salattavaa ja kaikki asiat ovat vpaasti koeteltavissa ja siten pohdittaessa.Ymmärrätkö, miten juuri salasynnit tai väärät opetukset omaava ihminen kokee kritiikin erittäinm kielteisenä. Ei kukaan tomppeli tässä tilassa halua tulla valkeuteen, kun tiedostaa mitä on tulossa.

Muuten, olen ollut monessa kokouksessa mukana,- jossa puhuja aloittaa opetuksensa erittäin terveessä Hengessä ja avoimesti eli sanoo suoraan, että kuulijan tuilee olla kriittinen mitä hän opettaa ja tuo esille ja tarvittaessa kokouksen jälkeen oikasitava häntä väärästä opetuksesta jne... Siis aktivoi kuuljijan mieltä tutkimaan opetusta ja SANAA. Toisaalta harmittaa ihan, miten vähän on tämän tason opettajia,- jotka vaeltavat valkeudessa.
        Seuraappa tätäkin foorumia, niin lähes kaikki pyrkii kirjoituiksillaan näivettämään Jumalan aivoituksien tutkimista aktivoimisen sijasta. Raamatussa on erittäin paljon ilmoituksia, joissa kehoitetaan toinen toistamme valvomaan ja tutkimaan Jumalan ilmoituksia.

Vain lihallinen ihminen/liohallisen ihmisen mieli haluaa estää Pyhän Hengen toiminnan tälläkin alueeella,- koska se on Pyhää Henkeä vastaan.Siis aina kun ihmiset keskustelevat/pohtivat Raamatun ilmoituiksista, niin se on hyvästä, mutta jos siihen liitetään ihmisopit ja Lutherit ja Freudilaisuus tai Kalevala jne.... niin näiden kautta totuuden etsiminen on mahdotonta ja siten keskustelut turhia.

• veli.vapaa
        Kirjoituksesi,VeliV. kirjoitti:

osoittavat,ettet ymmärrä Raamatun kirjoituksista mitään!

Oikeassa sinun suhteesi olin,kun arvelin sinun
        utelevam vihanajasta siksi,että saisit uutta
        aihetta väittelyillesi-nyt jo väität sitäkin asiaa
        Jeesuksen opetuksen vastaiseksi,vaikka Jumala
        antoi yhdelle opetuslapselleen näyt tulevasta ja
        josta kerrotaan Ilmestyskirjassa,joka kuuluu
        Raamattuun yhtälailla,kuin evankeliumitkin,
        vaikket sinä muita kirjoituksia näytä lukevan
        etkä uskovankaan.

on mahdollisuus esittää tuohon oppiisi raamatulliset perusteet. Minäpä odottelen, miten perustelet juuri 7 vuoden vaivanajan.

• veli.vapaa
        ml213. kirjoitti:

Muuten oletko koskaan ajatellut miten ihminen mahdollistuu ottamaan ympäristöstä tulevaa palautetta oikealla ja väärällä tavalla ja tässäkin on ratkaisevassa merkityksessä ihmisen sydämentilla eli mielentila.

Terveessä uskossa oleva ihminen kaipaa tervettä kritiikiä ja arvostelua. Mustaakseni tästä aiheesta on ilmoituskin, miten vanhurskas oikein kiittää tästä. Juuri terve kritiikki ihmiselle ja seurakunnassa vahvistaa oikealla tiellä pysymisen.

Jos ihminen ja koko seurakunta kulkee valkeudessa, niin tällä ihmisellä ei ole mitään salattavaa ja kaikki asiat ovat vpaasti koeteltavissa ja siten pohdittaessa.Ymmärrätkö, miten juuri salasynnit tai väärät opetukset omaava ihminen kokee kritiikin erittäinm kielteisenä. Ei kukaan tomppeli tässä tilassa halua tulla valkeuteen, kun tiedostaa mitä on tulossa.

Muuten, olen ollut monessa kokouksessa mukana,- jossa puhuja aloittaa opetuksensa erittäin terveessä Hengessä ja avoimesti eli sanoo suoraan, että kuulijan tuilee olla kriittinen mitä hän opettaa ja tuo esille ja tarvittaessa kokouksen jälkeen oikasitava häntä väärästä opetuksesta jne... Siis aktivoi kuuljijan mieltä tutkimaan opetusta ja SANAA. Toisaalta harmittaa ihan, miten vähän on tämän tason opettajia,- jotka vaeltavat valkeudessa.
        Seuraappa tätäkin foorumia, niin lähes kaikki pyrkii kirjoituiksillaan näivettämään Jumalan aivoituksien tutkimista aktivoimisen sijasta. Raamatussa on erittäin paljon ilmoituksia, joissa kehoitetaan toinen toistamme valvomaan ja tutkimaan Jumalan ilmoituksia.

Vain lihallinen ihminen/liohallisen ihmisen mieli haluaa estää Pyhän Hengen toiminnan tälläkin alueeella,- koska se on Pyhää Henkeä vastaan.Siis aina kun ihmiset keskustelevat/pohtivat Raamatun ilmoituiksista, niin se on hyvästä, mutta jos siihen liitetään ihmisopit ja Lutherit ja Freudilaisuus tai Kalevala jne.... niin näiden kautta totuuden etsiminen on mahdotonta ja siten keskustelut turhia.

että uskonnolliset järjestöt opettavat SANAA tuntemattomille ihmisille omaa keksimäänsä tulkintaa, joka kaupataan Jumalan SANAKSi. Sellaista toimintaa SANA kutsuu eksyttämiseksi pois totuudesta.

• Jeesus on totuus
        Totuus esiin kirjoitti:

että sinä se täällä kieroilet ja pilaat jokaisen aloitukset ja kirjoitukset!
        Ja siitäsyystä sinun kysymyksiisi ei vastata,koska sinä vääristät ne toisin.
        Ei sinua todellisesti kiinnosta Raamatun asiat,haluat vain kumota ne!
        Raamatussa lukee millaisia ovat valheveljet,ja sinä olet yksi sellainen,
        eikä asia muutu miksikään,vaikka kirjoittaisit Raamatusta kaikki jakeet!

• veli.vapaa
        Jeesus on totuus kirjoitti:

että sinä se täällä kieroilet ja pilaat jokaisen aloitukset ja kirjoitukset!
        Ja siitäsyystä sinun kysymyksiisi ei vastata,koska sinä vääristät ne toisin.
        Ei sinua todellisesti kiinnosta Raamatun asiat,haluat vain kumota ne!
        Raamatussa lukee millaisia ovat valheveljet,ja sinä olet yksi sellainen,
        eikä asia muutu miksikään,vaikka kirjoittaisit Raamatusta kaikki jakeet!

sinulle kuten pitää tuollaiseen panetteluun vastata SANALLA.

Tiit.3.

8 Tämä SANA on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Lue SANAA ja usko siihen, niin voit ehkäpä vielä pelastua.

• eräs uskova
        veli.vapaa kirjoitti:

sinulle kuten pitää tuollaiseen panetteluun vastata SANALLA.

Tiit.3.

8 Tämä SANA on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Lue SANAA ja usko siihen, niin voit ehkäpä vielä pelastua.

Sinä et ole uskonut Sanaa,vaan olet toiminut päinvastoin,
        kuin esille tuomassasi Raamatun kohdassa:Tiit.3:8-11!
        Koska sinä et ole:

Jae 9:Välttänyt mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita
        ja kinasteluja ja kiistoja laista,jotka ovat hyödyttömiä
        ja turhia???

Jae 10:Harhaoppisuudesta sinua on varoitettu useita kertoja.

Jae 11:Olet itse itsesi tuominnut.

• veli.vapaa
        eräs uskova kirjoitti:

Sinä et ole uskonut Sanaa,vaan olet toiminut päinvastoin,
        kuin esille tuomassasi Raamatun kohdassa:Tiit.3:8-11!
        Koska sinä et ole:

Jae 9:Välttänyt mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita
        ja kinasteluja ja kiistoja laista,jotka ovat hyödyttömiä
        ja turhia???

Jae 10:Harhaoppisuudesta sinua on varoitettu useita kertoja.

Jae 11:Olet itse itsesi tuominnut.

mennä tutkimaan kolminaisuusoppia aivan rauhassa, kyllä ne papit, pastorit ja vahvistaa sinulle, että uskosi on oikea. Huutele vielä hallelujaa varmuuden vuoksi.

Mitä tulee sukuluetteloihin, niin niillä ei ole mitään merkitystä vaan ne ovat turhuutta.
        Eli Jeesus on Jumalan Poika, Joosefin perheen poika, Ihmisen Poika, muttei ollut jumala. Kiitosta vaan palautteesta ja tee parannus.

• Betsy 67
        veli.vapaa kirjoitti:

kohtele toisia samalla tavalla.
        Etkö ole nähnyt, että asiallisiakin kirjoituksia löytyy,
        tarkoitan suhteessa muihin "äkäpusseihin" verrattuna.

Ei tuollainen turha "sanakopu" ja haukkuminen rakenna ketään,
        se vaan avaaportin paholaiselle mieleen ja sydämeen ja saastuttaa toisetkin.

Jumala kun antaa viisautta, niin nämä turhat jäävät pois.
        Lihalliset ja lapset leikkivät hiekkalaatikolla ja kovistelevat toisiaan,,sitä eivät
        Jumalan lapset tee,,,,eivät ainakaan jos vaeltavat Raamatun Sanan,
        rakkauden ja Pyhän Hengen johtamana.

Koetelkaa omat ja toistenne viestit Raamatun käyttäytymisohjeilla
        vaikkapa Gal,5 luvussa olevien mukaisesti.

Pyhä Henki murehtii Jumalan Sanan vastaisesta käyttäytymisestä.
        Rakastatko Jumalaa ja Jeesusta?
        Miten suurta aluetta elämästäsi Jumala saa johtaa?

Nyt on armon ja pelastuksen päivä, jokaiselle joka tahtoo.

• Halleluja!
        veli.vapaa kirjoitti:

mennä tutkimaan kolminaisuusoppia aivan rauhassa, kyllä ne papit, pastorit ja vahvistaa sinulle, että uskosi on oikea. Huutele vielä hallelujaa varmuuden vuoksi.

Mitä tulee sukuluetteloihin, niin niillä ei ole mitään merkitystä vaan ne ovat turhuutta.
        Eli Jeesus on Jumalan Poika, Joosefin perheen poika, Ihmisen Poika, muttei ollut jumala. Kiitosta vaan palautteesta ja tee parannus.

koska uskon sen,niinkuin olen Sanasta ymmärtänyt,
        eikä siihen tarvita pappia,eikä pastoriakaan!

• Jeesus on Herra

Tämä ihminen on selvästi Muslimi uskonnoltaan.Hehän kehoittavat ihmisiä terrorisoimaan ja hävittämään ihmisiä. Jeesukseen uskovat antavat asiat Jumalan toimeksi.

Varokaa Muslimeja.

• hue7

vai missähän "herrassa" hän on veli?

• ml213.
        hue7 kirjoitti:

vai missähän "herrassa" hän on veli?

Jos hänen mielentilaa ja ajatuksia analisoi, niin muslimi hän on mieleltään/sydämentilaltaan.Hänhän toimii kuten muslivat toimivat eli toimii juuri päin vastoin mitä ihmien, jonka Herra on Jeesus Kristus.Tämä ihminen ja sivun aloittaja ei ymmärrä ja edes usko mitä tämä jae opettaa;

Roomalaiskirje:

Siis Jeesukseen uskova on mieleltään sellainen, että itse poistuu tilanteesta, jos kokee sen Jumalan tahdon vastaiseksi,mutta muslimit toimivat juuri päinvastoin eoli eivät itse poistu, vaan poistavat kohteen.Seuraappa historiasta Jumalan seurakunan vainoja ja tätä aikaa, jossa terrorismi on henkisellä ja fyysisellä tasolla.

Niin,kuten joku taisi jo pohtiakkin, niin ihmettelen miksi nämä "suonsilmään laittajat" eivät vaivaudu itse perustamaan omaa foorumia, joka takaisi heille oppinsa mukaiset sivut ja keskustelut. Aikoinaan olin mukana tälläisessä foorumissa ja siellä pari tai yksi ihminen määräsi mitä sivulla saa pohtia ja kirjoittaa. No, sivut olivat tietenkin täynnä tämän yhden ihmisen ajatuksia eli taas tullaan aiheeseen ihmisen lihallisuus ja psykopaattisuus.

• Edes yksi syy.
        ml213. kirjoitti:

Jos hänen mielentilaa ja ajatuksia analisoi, niin muslimi hän on mieleltään/sydämentilaltaan.Hänhän toimii kuten muslivat toimivat eli toimii juuri päin vastoin mitä ihmien, jonka Herra on Jeesus Kristus.Tämä ihminen ja sivun aloittaja ei ymmärrä ja edes usko mitä tämä jae opettaa;

Roomalaiskirje:

Siis Jeesukseen uskova on mieleltään sellainen, että itse poistuu tilanteesta, jos kokee sen Jumalan tahdon vastaiseksi,mutta muslimit toimivat juuri päinvastoin eoli eivät itse poistu, vaan poistavat kohteen.Seuraappa historiasta Jumalan seurakunan vainoja ja tätä aikaa, jossa terrorismi on henkisellä ja fyysisellä tasolla.

Niin,kuten joku taisi jo pohtiakkin, niin ihmettelen miksi nämä "suonsilmään laittajat" eivät vaivaudu itse perustamaan omaa foorumia, joka takaisi heille oppinsa mukaiset sivut ja keskustelut. Aikoinaan olin mukana tälläisessä foorumissa ja siellä pari tai yksi ihminen määräsi mitä sivulla saa pohtia ja kirjoittaa. No, sivut olivat tietenkin täynnä tämän yhden ihmisen ajatuksia eli taas tullaan aiheeseen ihmisen lihallisuus ja psykopaattisuus.

Ei ekivaari, velivapaa, ml213, iso Lapis, mjuk654, löysäpää ja ketä niitä vielä on, anna yhtään mitään tälle foorumille. Ei yhtään mitään, paitsi esittäytyvät millainen on kiero ja käärmehenkinen eksynyt.
        Vain pelkkää raamatun vääristelyä ja valheita, jota pyöritetään tekopyhyyden vaihdellessa laidasta laitaan. Kaikessa näiden nickien kirjoittelussa näkyy vielä inhottava ja riitaa haastava tyyli, joka paistaa läpi suunnilleen näin: ’mehän ei täältä lähdetä mihinkään’ jne. Eihän ehdottoman oikeaoppista voi kehoittaa käyttäytymään asiallisesti tai poistumaan, ellei pysty sellaiseen. Ei mitenkään.

Ei anna oikeutusta täällä keskustelun häiriköimiseen sekään, että k.o. nickit ovat aloittaneet kirjoittamisensa tehdäkseen omaa terapiaansa. Uskontojen uhreina he ovat mahdollisesti aloittaneet eheyttämään itseään ja totuutta etsimään, mutta paha on saanut temmattua lopunkin heikosti juurtuneen kasvun alun. On mahdollisesti tullut innostuttua ekivaarin valheisiin aivan samoin kuin ekivaari itse aikanaan vesi-insinöörin ihmisoppiin. Mitä silloin pitäisi miettiä oman eksymyksensä alusta, jos nyt on kulkeutunut niin kauas totuudesta, ettei ymmärrä omaa tilaansa?

Matteuksen evankeliumi
        25:29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Nyt nämä uskontojen uhrit paaduttavat itseään syvemmälle, vain uhoavat ja kiistelevät. Onko jatkuva valhe ihmissydämessä mädättänyt ja tehnyt heidät suorastaan sairaaksi? Niin kuin maannousematauti lahottaa vähitellen kuusen, joka lopulta kelpaa vain poltettavaksi.
        Vain uusien valheiden keksiminen näyttää antavan heille tyydytystä, samoin kuin tietoisuus siitä, että pystyy sekoittamaan asiallisten ihmisten keskustelut. Tätä ekivaari oikein korostaa ajoittain. Ja velivapaa uhoaa päässeensä eroon seurakunnista (mutta ei kokonaan jehovalaisista!). Miksi hänen pitää oikein tuppautua nettiyhteisöihin eikä tyytyä herjaamaan Jeesusta yksin kotonaan?

2 Timoteuksen kirje
        3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa,

Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

• ml213.
        Edes yksi syy. kirjoitti:

Ei ekivaari, velivapaa, ml213, iso Lapis, mjuk654, löysäpää ja ketä niitä vielä on, anna yhtään mitään tälle foorumille. Ei yhtään mitään, paitsi esittäytyvät millainen on kiero ja käärmehenkinen eksynyt.
        Vain pelkkää raamatun vääristelyä ja valheita, jota pyöritetään tekopyhyyden vaihdellessa laidasta laitaan. Kaikessa näiden nickien kirjoittelussa näkyy vielä inhottava ja riitaa haastava tyyli, joka paistaa läpi suunnilleen näin: ’mehän ei täältä lähdetä mihinkään’ jne. Eihän ehdottoman oikeaoppista voi kehoittaa käyttäytymään asiallisesti tai poistumaan, ellei pysty sellaiseen. Ei mitenkään.

Ei anna oikeutusta täällä keskustelun häiriköimiseen sekään, että k.o. nickit ovat aloittaneet kirjoittamisensa tehdäkseen omaa terapiaansa. Uskontojen uhreina he ovat mahdollisesti aloittaneet eheyttämään itseään ja totuutta etsimään, mutta paha on saanut temmattua lopunkin heikosti juurtuneen kasvun alun. On mahdollisesti tullut innostuttua ekivaarin valheisiin aivan samoin kuin ekivaari itse aikanaan vesi-insinöörin ihmisoppiin. Mitä silloin pitäisi miettiä oman eksymyksensä alusta, jos nyt on kulkeutunut niin kauas totuudesta, ettei ymmärrä omaa tilaansa?

Matteuksen evankeliumi
        25:29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

Nyt nämä uskontojen uhrit paaduttavat itseään syvemmälle, vain uhoavat ja kiistelevät. Onko jatkuva valhe ihmissydämessä mädättänyt ja tehnyt heidät suorastaan sairaaksi? Niin kuin maannousematauti lahottaa vähitellen kuusen, joka lopulta kelpaa vain poltettavaksi.
        Vain uusien valheiden keksiminen näyttää antavan heille tyydytystä, samoin kuin tietoisuus siitä, että pystyy sekoittamaan asiallisten ihmisten keskustelut. Tätä ekivaari oikein korostaa ajoittain. Ja velivapaa uhoaa päässeensä eroon seurakunnista (mutta ei kokonaan jehovalaisista!). Miksi hänen pitää oikein tuppautua nettiyhteisöihin eikä tyytyä herjaamaan Jeesusta yksin kotonaan?

2 Timoteuksen kirje

Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

Jos olet Krisuksessa ja omaat Krisuksen mielen eli voit sanoa;Jeesus Kristus on Herra.

Niin, tutustuppa iltapäivään mennessä Raamatun ilmoituksiin, miten poistetaan paha keskuudesta,

Siis, jos koet ja ymmärrät,että minä ml213. olen paha seurassasi, niin poista minut Jumalan aivoituksen mukaan,- jos omaat Krisuksen tuntemisen.Näin olen toiminut ja toimin edelleen ja siten saan elää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

Ymmärrätkö, miten lihallinen ihminen poistaa keskuudestaan ihmisen,- jonka mieltää pahaksi/pahaa aiheuttavaksi itselleen. Lue oikeusistuntojen lausuntoja, niin tämä ilmentää fyysistä toimintaa pahan poistamisessa ja lue viestejäsi ja vallitsevaa jurnustusta tälläfoorumilla, niin tämä ilmentää psyykkistä poistamista ihmisen poistamista keskuudestaan, joka kokee olevan paha.

Kysyn ihan vilpitömästi ja ilman ivaa ja halveksumkista, "Ymmärrätkö ja tiedätkö mikä on Krisuksen mieli ja Krisuksen mielisyys".??? Siis uskotko siihen mitä Raamatusta kirjoittelet. Ymmärätnet, ettei tiedollisuus muuta ihmistä,- van usko ja usko, joka on aktivoitunut Krisuksen sanan kautta.

"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Krisuksen sanan kautta".Jos tuohojn uskot, niin ihmisellä aina on Kristuksen mieli ja hänestä huokuu Krisuksen mielisyys.

• Edes yksi syy. kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi

2 Timoteuksen kirje

Roomalaiskirje:

2 Timoteuksen kirje 3
        13 "Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa,"

Roomalaiskirje: 1
        18 "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"

Näin tulee tapahtumaan ja se tapahtukoon!

-

• mjuk654
        Edes yksi syy. kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi

2 Timoteuksen kirje

Roomalaiskirje:

kun tällä tasolla mennään.Kaikki jotka eivät näe asioita samalla tavalla kuin itse,ovat saatanan lähettiläitä. Aika kuvaavaa tekstiä

• Antaa lupauksen.
        ekivaari kirjoitti:

2 Timoteuksen kirje 3
        13 "Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa,"

Roomalaiskirje: 1
        18 "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"

Näin tulee tapahtumaan ja se tapahtukoon!

-

Tätä se tulee olemaan ainakin mitä ekivaari pystyy lupaamaan käytöksestään foorumilla.
        2 Tim 3:13 sanoo pahojen menevän pahuudessaan yhä syvemmälle ja tämän ekivaari lupaa tehdä. Se osoittaa sitä vääryyden määrää, jolla hän pitää totuutta vallassaan, Room 1:18.
        Ja samalla se osoittaa sen mistä juuri ketjussa puhutaan. Kieroutunut valehtelija suorastaan nauttii voidessaan luvata jatkaa eksytystään.

Vieläkö jollakin on epäselvää pahuuden henkivaltojen olemassaolosta? Voiko ekivaari enää selvemmin toimia niiden suuna?

• ml213.
        Antaa lupauksen. kirjoitti:

Tätä se tulee olemaan ainakin mitä ekivaari pystyy lupaamaan käytöksestään foorumilla.
        2 Tim 3:13 sanoo pahojen menevän pahuudessaan yhä syvemmälle ja tämän ekivaari lupaa tehdä. Se osoittaa sitä vääryyden määrää, jolla hän pitää totuutta vallassaan, Room 1:18.
        Ja samalla se osoittaa sen mistä juuri ketjussa puhutaan. Kieroutunut valehtelija suorastaan nauttii voidessaan luvata jatkaa eksytystään.

Vieläkö jollakin on epäselvää pahuuden henkivaltojen olemassaolosta? Voiko ekivaari enää selvemmin toimia niiden suuna?

Muuten ymmärrätkö, mitä on pahuuden TEKEMINEN. Jos seuraat aikaamme, niin todella pahuuden tekijät menevät yhä syvemmäle pahuudessaan ja sen tekemisessään.

• Olen monta kerta ajatelut niin kuin sinä nyt kirjoitat. Näin se on.
      Kenenkään uskosta osattoman hengellisistä asioista kiinnostuneen, vasta uskoon tulleen, tai úskossaan heikon Raamattuun juurtumattoman ihmisen ei pidä lukea näiden henkilöiden kirjoituksia; ekivaari, veli vapaa, ml213 ja Iso Lapis. Myös uskossaan kasvaneet vanhemmat uskovat ovat vaarassa koska kysymyksessä ovat eksyttävät henkivallat. Tämän uskaltaa sanoa noista eksyttäjistä 1 Joh 4:1-3 ja 2:21-23 sanoihin viitaten.
      Heidät on koeteltu Raamatun Sanalla ja todettu valehtelijoiksi ja Kristuksen kieltäjiksi.

Heidän oppejaan ei missään tapauksessa saa ottaa vastaan. Heidän eksytyksensä on kavalaa koska he käyttävät taitavasti Raamatun Sanaa jolla he pyrkivät kumoamaan evankeliumin totuuksia.
      Heidän eksytystään on vaikea huomata henkilön joka ei ole perehtynyt Raamattuun.
      Siksi pysykäämme poissa heistä.

• tunnustamisesta, mutta emme käytä sitä ilosanoman kumoamiseksi vaan sen vahvistamiseksi ja raamatunvastaisen kolminaisuusopin osoitamme kirjoituksilla vääräksi eksyttäjäksi.

-

• Iso Lapis

Sulle sama viesti kuin aloitusviestin tekijälle, näytä nyt kuljetko totuudessa vai oletko pelkkä arka piilosta
        pilkkaaja???????????????????
        Veli se vaan puhuu perkeleen suulla , veli sitä on Perkeleen opetuslapsi Nimimerkin takana?
        Tule sieltä nimimerkin takaa Rukoilemaan ja Tutkimaan Jumalan sanaa ja kysytään Rukoillen Herralta Jeesukselta kuka eksytyksessä kulkee!!! Ja kuka väärän hengen alla, AAMEN
        Tässä sulle Puh; 0442127967 ja osoite että et eksy; Vasamakatu 1 C 12 15100 lahti
        Jukka Lappalainen

No niin Jaikal, tulehan kylään, äläkä ihmisiä nimimerkin takaa panettele. Kun kerran pidät itseäsi niin
        uskovana!

• Iso Lapis kirjoitti:

Sulle sama viesti kuin aloitusviestin tekijälle, näytä nyt kuljetko totuudessa vai oletko pelkkä arka piilosta
        pilkkaaja???????????????????
        Tule sieltä nimimerkin takaa Rukoilemaan ja Tutkimaan Jumalan sanaa ja kysytään Rukoillen Herralta Jeesukselta kuka eksytyksessä kulkee!!! Ja kuka väärän hengen alla, AAMEN
        Jukka Lappalainen

No niin Jaikal, tulehan kylään, äläkä ihmisiä nimimerkin takaa panettele. Kun kerran pidät itseäsi niin
        uskovana!

lukee että uskova on velvollinen menemään kiroavan uhkaavan pilkkaajan luokse tämän vaatiessa sitä?

• jaikal kirjoitti:

lukee että uskova on velvollinen menemään kiroavan uhkaavan pilkkaajan luokse tämän vaatiessa sitä?

23 Sen tähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.

-

• >>Heidän eksytystään on vaikea huomata henkilön joka ei ole perehtynyt Raamattuun.
        Siksi pysykäämme poissa heistä

• Iso Lapis
        jaikal kirjoitti:

Sinä pidät meitä eksyttäjinä, tule kokemaan kuinka Herra Jeesus Pyhän Hengensä kautta vaikuttaa meidän kodissa ,AAMEN. Kaikki ovat tervetulleit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Iso Lapis kirjoitti:

Sinä pidät meitä eksyttäjinä, tule kokemaan kuinka Herra Jeesus Pyhän Hengensä kautta vaikuttaa meidän kodissa ,AAMEN. Kaikki ovat tervetulleit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>>>Sinä pidät meitä eksyttäjinä,

• Iso Lapis
        jaikal kirjoitti:

Minä noudatan näitä jakeissa olevaa totuutta, koska se on Isä Jumalan tahto.
        Palvelen ja olen kuuliainen Herralleni Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle, hän on suuressa Armossaan antanut minulle Voimallisten tekojen ja Kielillä puhumisen armolahjat ja yhden jonka sain joitakin aikoja sitten.
        Mitä sinä Jaikal olet saanut muuta kuin suun joka panettelee elävässä uskossa olevaa ja sitten vielä
        näillä sivuilla leikit opettajaa. Ja harhaan johdat lukijoita,AAMEN.
        Onko Jumalan viha sinun päälläsi?????????
        35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Jumalan Sana pitää teitä eksyttäjinä. Jos minulla ei olisi Jumalan Sanaa asiasta,
        miten voisin arvioida eksytyksen? En mitenkään. Mutta, Jumalan Sana on selvä tässä asiassa.
        Olen samaa mieltä tämän Sanan kanssa 1 Joh 4:1-3 ja 2:22-23.
        ------

Pohdin ihan vakavasti. Käyppä kertomassa Luterilaiselle papille miten ihmien uudestisyntyy Raamatun ilmoituksen mukaisesti aina kastetta myöten.Olen vakuuttunut, miten hän vastaa sinulle samalla tavalla kuin mitä sinä kirjoitit ja aivan samasta käsitteestä johtuen.

Siis Luterilainen pappi ei ymmärrä miten ihminen todellisesti uudesti syntyy Jumalan lapseksi ja sinulla taas ongelmana on tämä ihmiselle vaikea asia ymmärtää Jeesukseen liittyvä asia, miten Raamatun mukaan Joosef on Jeesuksen isä ihmisenä ja taas Jeesus Kristus Jumalan Poikana on Jumala hänen Isänsä.

No, myöntää täytyy, etten minäkään ym,märrä täysin kokonaisuuta, mutta sillä eroituksella,- etten uskolla poistaa Raamatusta ilmoituksia, jotka liittyvät tähän aiheeseen.Niin, kuolen mieluimmin ymmärtämättömänä tätä asiaa kohtaan kuin poistaisin tai muuttaisin ilmoituksia juuri päin vastaiseen muotoon.

• jukka.finland kirjoitti:

>>Heidän eksytystään on vaikea huomata henkilön joka ei ole perehtynyt Raamattuun.
        Siksi pysykäämme poissa heistä

ja kansainvälisiin ihmisoikeuksien artikloihin merkittyjä ihmisoikeuksia.

• Iso Lapis kirjoitti:

Minä noudatan näitä jakeissa olevaa totuutta, koska se on Isä Jumalan tahto.
        Palvelen ja olen kuuliainen Herralleni Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle, hän on suuressa Armossaan antanut minulle Voimallisten tekojen ja Kielillä puhumisen armolahjat ja yhden jonka sain joitakin aikoja sitten.
        Mitä sinä Jaikal olet saanut muuta kuin suun joka panettelee elävässä uskossa olevaa ja sitten vielä
        näillä sivuilla leikit opettajaa. Ja harhaan johdat lukijoita,AAMEN.
        Onko Jumalan viha sinun päälläsi?????????
        35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

>>>Onko Jumalan viha sinun päälläsi?????????

• ml213. kirjoitti:

Jumalan Sana pitää teitä eksyttäjinä. Jos minulla ei olisi Jumalan Sanaa asiasta,
        miten voisin arvioida eksytyksen? En mitenkään. Mutta, Jumalan Sana on selvä tässä asiassa.
        Olen samaa mieltä tämän Sanan kanssa 1 Joh 4:1-3 ja 2:22-23.
        ------

Pohdin ihan vakavasti. Käyppä kertomassa Luterilaiselle papille miten ihmien uudestisyntyy Raamatun ilmoituksen mukaisesti aina kastetta myöten.Olen vakuuttunut, miten hän vastaa sinulle samalla tavalla kuin mitä sinä kirjoitit ja aivan samasta käsitteestä johtuen.

Siis Luterilainen pappi ei ymmärrä miten ihminen todellisesti uudesti syntyy Jumalan lapseksi ja sinulla taas ongelmana on tämä ihmiselle vaikea asia ymmärtää Jeesukseen liittyvä asia, miten Raamatun mukaan Joosef on Jeesuksen isä ihmisenä ja taas Jeesus Kristus Jumalan Poikana on Jumala hänen Isänsä.

No, myöntää täytyy, etten minäkään ym,märrä täysin kokonaisuuta, mutta sillä eroituksella,- etten uskolla poistaa Raamatusta ilmoituksia, jotka liittyvät tähän aiheeseen.Niin, kuolen mieluimmin ymmärtämättömänä tätä asiaa kohtaan kuin poistaisin tai muuttaisin ilmoituksia juuri päin vastaiseen muotoon.

on RAAMATUN SANAA VASTAAN.

väität näin:
        >>>Raamatun mukaan Joosef on Jeesuksen isä ihmisenä

• jaikal kirjoitti:

on RAAMATUN SANAA VASTAAN.

väität näin:
        >>>Raamatun mukaan Joosef on Jeesuksen isä ihmisenä

Luukas 3:23 jae tarkoittaa sitä, että Raamattu sanoo Joosefia Jeesuksen isäksi!

Luukas 3
        23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,"

Saman asian tunnusti Maria itse pojalleen Jeesukselle:

Luukas 2
        48 "Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."

Koskapa Raamattu sanoo useissa kohdissa tällä tavalla, niin annapa edes yksi perustelu, miksi myös me emme saisi sanoa lihan puolesta syntynyttä Jeesusta Joosefin pojaksi ? Sitä paitsi Jeesus korosti, "ettei liha mitään hyödytä, joten Jeesuksen tunteminen lihan lihan mukaan on turhaa ja tarpeetonta, (2.Kor.5:16) josta johtuen apostolit käskivät seuraajiaan välttelemään lihallisia sukuluetteloita ja kiistoja lihallisesta sukuperästä;

1. Timoteus 1
        4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehotan nytkin."

Titus 3
        9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."

Miksi sinulle, jaikal, nämä edellä mainitut apostolien ohjeet eivät näytä mitään merkitsevän? Koska sinä päätät asioista lihan mukaan etkä Hengen mukaan!

-

• Lue Raamatusta
        ekivaari kirjoitti:

23 Sen tähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.

-

mitenkäs,kun kyse on valheveljiestä-mitä Raamattu sanoo heistä???

• Pe.ku kirjoitti:

mutta jo alkuseurakunnassa uskovat vastasivat evankeliumin vastustajille (joilla oli valta ja valtikkuus, maallinen mahti ja ruhtinuus), että "enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä".

En voi muuta kuin ihmetellä aktiivisuuttasi palstalla, kun olet kertomasi mukaan ateisti. Olenko oikeassa, että joskus uskoit Jeesukseen ja Hänen ristillä aikaansaamaan lunastukseen?

Niin tai näin (sydämessäsi sen tiedät) joka tapauksessa tulee totella enemmän Jumalaa kuin ihmisiä ja ihmisten säätämiä lakeja. Jumala on ehdottoman vanhurskas ja Hän tulee osoittamaan jokaisen Häntä vastaan puhutun sanan valheekisi.

Älä taistele Herraa vastaan.

• ihmettelevä
        Pe.ku kirjoitti:

ettei saa enää sanoa omaa mielipidettä asioista. siihenkö pyrit.

• "aina peku"
        ihmettelevä kirjoitti:

ettei saa enää sanoa omaa mielipidettä asioista. siihenkö pyrit.

vaan vastaako?

• 'jukka.finland
        jaikal kirjoitti:

He ovat tiensä valinneet. He tekevät hengellistä itsemurhaa. Mutta pahempaakin, kun vetävät muitakin mukaansa.

• Iso Lapis kirjoitti:

>>>tule kokemaan kuinka Herra Jeesus Pyhän Hengensä kautta vaikuttaa meidän kodissa ,

• Iso Lapis
        jaikal kirjoitti:

>>>tule kokemaan kuinka Herra Jeesus Pyhän Hengensä kautta vaikuttaa meidän kodissa ,

Kirjoitit näin Jaikal;
        "Valitan Iso Lapis. Jeesus on kieltänyt minua tulemasta"

Miksi sinä kolminaisuusopin puolustaja valehtelet, Jeesus ei sinua kieltänyt meille tulemasta!

Jeesuksen nimessä sanon sinulle, valheet tulkoot sinun itsesi päälle että oppisit totuudessa kulkemaan,AAMEN!

• Meillä Suomessa lainsäädäntökin tukee useita kansainvälisesti sovittuja ihmisoikeuksia, joita nyt rikot kirjoituksellasi.

• Peku!

Hyppää järveen

• Geera

Ef.4:
      30 Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten.
      31 Hylätkää kaikki katkeruus, kiukku, viha, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus.
      32 Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden.

Ei keskustelu eri tavoin ajattelevien kanssa ole sielunvihollisen kanssa keskustelua.
      Paras olisi, kun iltaisin päivän päättyessä rukoilisitte mielestänne väärässä olevien puolesta ja siunaisitte heitä. Ette noudata meidän Herramme opetusta tahtomalla estää ihmisiä kirjoittamasta ja toisia lukemasta.

Minä luen palstalla vieraillessani nimimerkki 'ekivaarin' kirjoituksia. En varmaan ole läheskään kaikesta samaa mieltä veljen kanssa, mutta se ei ole syy syrjiä häntä tai muita.
      Nimimerkki 'ml213' kirjoittaa mielestäni vaikeaselkoisesti, 'veli.vapaa' taas vähemmän hienotunteisesti ja Iso Lapis liian uhoavasti. Joitakin helmiä olen heidänkin kirjoituksistaan sentään löytänyt, vaikka lukeminen on jäänyt vähemmälle.

Mikä ihme teitä, sinua ja kaltaisiasi, pelottaa noissa kirjoituksissa?
      Raamattu sanoo, ettei Jumala antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja raittiuden hengen. Eikö Jumalan Henki asukaan sinussa / teissä?

Meidän tehtävämme uskovina on tutkia kirjoituksista, pitääkö kaikki paikkansa. Niin juutalaiset tekivät Beroiassa. Apt. 17:11 kertoo, että he olivat avarakatseisempia kuin tessalonikalaiset ja niinpä evankeliumi eteni siellä vauhdilla. Ahdasmielisyys ei edistä evankeliumia, mutta avarakatseisuudella voidaan voittaa sieluja. Avarakatseisuus on ihmisten hyväksymistä samanarvoisina riippumatta mielipiteistä. Aina ei mielipiteistä kannata edes väitellä, vielä vähemmän kiistellä.

Meidän uskomme rakastettuun Herraamme ei pidä olla sellaista, että se katsoo henkilöön.
      Näyttää siltä, että jo määrätyn nimimerkin näkeminen palstalla on joillekin punainen vaate.
      Sieraimet korskuen otetaan sarvet käyttöön ja rynnitään päin, vaikka aina ei olla edes luettu, mitä toinen sanoo; ymmärtämisestä puhumattakaan. Katkaiskaa jo suuntasarvenne.

• veli.vapaa

täyttä asiaa!

• Noin kirjoittaa se

joka ei erota metsää puilta!

• pehmopappa

On ilmestynyt ihmiskunnalle Jeesuksen Kristuksen kautta, pidetään evankeliumia esillä.
        Kun nämä harhaoppiset ekivaari & kumpp. ovat jopa vuosia terrorisoineet tätä hengellistä palstaa harhaopeillaan, jopa kieltämällä Jeesuksen Jumalan persoona, niin miten ihmeessä voidaan silloin puhua ennakkoasenteesta, Jumalan rakkaus on myös pyhää vihaa syntiä vastaan ja varsinkin eksyttäjiä kohtaan.

Voit ihan vapaasti rukoilla, jos Jumala sinua on kehottanut.

Mutta, on asioita joiden puolesta ei enää tarvitse rukoilla, se olisi ajan haaskuuta, jätetään vain...

Hes. 47:11

"Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan."

1. Joh. 5:16

" On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava."

• pehmopappa kirjoitti:

On ilmestynyt ihmiskunnalle Jeesuksen Kristuksen kautta, pidetään evankeliumia esillä.
        Kun nämä harhaoppiset ekivaari & kumpp. ovat jopa vuosia terrorisoineet tätä hengellistä palstaa harhaopeillaan, jopa kieltämällä Jeesuksen Jumalan persoona, niin miten ihmeessä voidaan silloin puhua ennakkoasenteesta, Jumalan rakkaus on myös pyhää vihaa syntiä vastaan ja varsinkin eksyttäjiä kohtaan.

Voit ihan vapaasti rukoilla, jos Jumala sinua on kehottanut.

Mutta, on asioita joiden puolesta ei enää tarvitse rukoilla, se olisi ajan haaskuuta, jätetään vain...

Hes. 47:11

"Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan."

1. Joh. 5:16

" On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava."

ei ole kuolemaksi vaan elämäksi. Riitakysymysten esille nostaminen ja sukuluettelot lihan mukaan ovat niitä vieraita oppeja, joita lihalliset rakastavat;

1. Tim. 1
        3 "Niin kuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
        4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehotan nytkin."

Titus 3
        9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."

-

• oppilasso

sanaa kuulemaan,vaan uskot mielummin ihmisiä.

• taappo

...millälailla he eksyttävät, mitä meidän pitää varoa, jne.

Huom! Olen aivan uusi tällä palstalla, tulin vain tänään kurkistamaan, joten kerropa tarkemmin näistä käärmeistä...

• MJUK654

ja Raamattu todistaa heille heidän tuomitsevan syyttömiä,he haluavat seurata mielummin ihmistä kuin Jeesuksen omia sanoja RAAMATUSTA.

• Michaela...

ketkä ovat mielestäsi uskovia? Sitten voisi jatkaa eteenpäin.

• uskovista on tällainen:

Apostolien teot 2
        21 "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"

Roomalaiskirje 10
        13 "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"

Roomalaiskirje 10
        14 "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?"

Lisäksi ihmisten keksimä ja pelastuksen ehdoksi lisäämä kolminaisuusoppi on asettanut ison pinon lisävaatimuksia, jotta millä tavalla siitettyyn jumalaan pitää uskoa, ja sen jumalan on oltava ehdottomasti syntyessään immenkalvon sisältä päin puhkaissut jumala.

Uskon kuitenkin Jumalalle riittävän Jumalan hyvän tahdon ja rakkauden vastaanottaminen, joka tulee Jumalalta ...

1. Timoteuskirje 1
        5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."

Filippiläiskirje 3
        9 "ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;"

-

• yx ihmettelevä
        ekivaari kirjoitti:

uskovista on tällainen:

Apostolien teot 2
        21 "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"

Roomalaiskirje 10
        13 "Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"

Roomalaiskirje 10
        14 "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?"

Lisäksi ihmisten keksimä ja pelastuksen ehdoksi lisäämä kolminaisuusoppi on asettanut ison pinon lisävaatimuksia, jotta millä tavalla siitettyyn jumalaan pitää uskoa, ja sen jumalan on oltava ehdottomasti syntyessään immenkalvon sisältä päin puhkaissut jumala.

Uskon kuitenkin Jumalalle riittävän Jumalan hyvän tahdon ja rakkauden vastaanottaminen, joka tulee Jumalalta ...

1. Timoteuskirje 1
        5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."

Filippiläiskirje 3
        9 "ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;"

-

Kenekähän nimeen sinut on kastettu, ellei Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?

Paljastit juuri olevasi hengellinen juudas, joka kieltää paitsi Kristuksen, myös Pyhän Kasteen kolminaisuuden, joka on; veri vesi ja Henki.

• yx ihmettelevä kirjoitti:

Paljastit juuri olevasi hengellinen juudas, joka kieltää paitsi Kristuksen, myös Pyhän Kasteen kolminaisuuden, joka on; veri vesi ja Henki.

apostolien terveessä opetuksessa, jossa ei puhuta eikä opeteta mitään "pyhästä kolminaisuudesta", vaan korostetaan että

1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin - o n - m e i l l ä - k u i t e n k i n - a i n o a s t a a n - Y K S I - J u m a l a, - I S Ä, - j o s t a -
        k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
        6 "y k s i - J u m a l a- ja - k a i k k i e n - I S Ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

-

• veli.vapaa
        yx ihmettelevä kirjoitti:

ehdottomasti pitää kieltää, koska se on ihmisoppi 300-luvulta.

Jos sellaiseen yhdistelmään pitää uskoa pelastuakseen, niin kyllä Jeesus olisi kehoittanut, että "uskokaa 325 vuonna ihmisten keksimään kolminaisuusoppiin, jotta pelastutte".

Näin Hän ei kuitenkaan sanonut, eikä Raamattu tunne lainkaan sanoja kolminaisuusoppi, kirkko ja sakramenti ym. Ne ovat näiden eksyttäjien keksintöjä.

• & & &
        veli.vapaa kirjoitti:

ehdottomasti pitää kieltää, koska se on ihmisoppi 300-luvulta.

Jos sellaiseen yhdistelmään pitää uskoa pelastuakseen, niin kyllä Jeesus olisi kehoittanut, että "uskokaa 325 vuonna ihmisten keksimään kolminaisuusoppiin, jotta pelastutte".

Näin Hän ei kuitenkaan sanonut, eikä Raamattu tunne lainkaan sanoja kolminaisuusoppi, kirkko ja sakramenti ym. Ne ovat näiden eksyttäjien keksintöjä.

On tuo pirun palvelu harhaoppisena elämä kauheaa, kun pitää vuodesta toiseen hokea noita harhaoppeja ilman pienintäkään lepoa ja ilman Jumalan pelkoa.

Mahtaa olla kauhea tilinteko ikuisuudessa kerran!

• Puhti on hävinnyt.
        & & & kirjoitti:

On tuo pirun palvelu harhaoppisena elämä kauheaa, kun pitää vuodesta toiseen hokea noita harhaoppeja ilman pienintäkään lepoa ja ilman Jumalan pelkoa.

Mahtaa olla kauhea tilinteko ikuisuudessa kerran!

Se tyhjänjauhaminen kuulostaa jotenkin väsähtäneeltä ja nyt ne ovat alkaneet vänkyttämään kuin kakarat. Mutta käärmeenhenki ei ole ainakaan noista mihinkään hävinnyt.

• yx ihmettelevä

Sulla näyttää olevan pakokauhun omanen ihmispelko? Kyllähän näillekin otsikossa mainituille "uskoville" tulee Jumalan sanaa saarnata, että hekin uskoisivat Jeesukseen ja pääsisivät kerran taivaaseen.

• Näin kysyttiin.

Ovat juuri niitä aloituksessa mainittuja nickejä ja heidät löytää usein hurskastelemassa, kuten täälläkin ja yleensä missä heidän pahuutensa on paljastettu.

Varmimmin löytää nämä käärmehenkiset, kun ne ryntäävät sekoittamaan raamatullisia keskusteluja. Siellä ne vääristelevät ja keksivät valheitaan Jumalasta ja Hänen Sanastaan. Erityiskohde Jeesus Kristus syntyperästä alkaen, jottei heidän inhoamallaan ristinsovitustyöllä olisi mitään merkitystä. He eivät tunne yhtä hyvin Raamattua kuin riivaajat, mutta asenne Sanassa Jumalan ilmoittamaa sanomaa vastaan on varsin samanlainen

Heillä (ekivaari, velivapaa, ml213 etunenässä) on tarkoituksena sekoittaa ja pilata keskusteluilmapiiri, mutta kummallista kyllä, oikein esitellä ja korostaa omaa pöljyyttään

Muuten ei sinulle Taappo voi näitä ketjuja suositella tämän käärmemyrkkyvaaran takia, ellet osaa koetella juttuja ja valvoa itseäsi

• ml213.
        Näin kysyttiin. kirjoitti:

Ovat juuri niitä aloituksessa mainittuja nickejä ja heidät löytää usein hurskastelemassa, kuten täälläkin ja yleensä missä heidän pahuutensa on paljastettu.

Varmimmin löytää nämä käärmehenkiset, kun ne ryntäävät sekoittamaan raamatullisia keskusteluja. Siellä ne vääristelevät ja keksivät valheitaan Jumalasta ja Hänen Sanastaan. Erityiskohde Jeesus Kristus syntyperästä alkaen, jottei heidän inhoamallaan ristinsovitustyöllä olisi mitään merkitystä. He eivät tunne yhtä hyvin Raamattua kuin riivaajat, mutta asenne Sanassa Jumalan ilmoittamaa sanomaa vastaan on varsin samanlainen

Heillä (ekivaari, velivapaa, ml213 etunenässä) on tarkoituksena sekoittaa ja pilata keskusteluilmapiiri, mutta kummallista kyllä, oikein esitellä ja korostaa omaa pöljyyttään

Muuten ei sinulle Taappo voi näitä ketjuja suositella tämän käärmemyrkkyvaaran takia, ellet osaa koetella juttuja ja valvoa itseäsi

--

On melkoinen taakka ihmisellä, jos pyrkii vartioitsemaan ja ohjamaan mitä ihmiset saavat lukea ja mitä ei.Onhan ihmisiä, jotka ohjavat/määräävät lähes koko suvun uskomaan samalla tavalla kuin mitä itse ymmärtää uskosta Jumalaan.Saman suuntainen mielikuva kuin monissa maissa vanhemmat suosittaa/määrää lapsilleen puolison,- johon heidän on tyytyminen.Vaikka molemmissa tapauksissa lienee vilpitön ja hyvä tarkoitus suvun/lapsensa parhaaksi,mutta sokeudessaan "johtaja" ei ymmärrä mitä hän todella tekee.

Ymmärrän, miten jokainen,- jolla on lukemisen taito, niin uskon miten Pyhä Henki AINA ohjaa ihmistä eroittamaan asioita.Samoin ymmärrän, miten puolisonkin valitsemisessa paras asiantuntija on ihminen itse,- joka on puolisoa vailla.

Itse suosittelen lukijoita lukemaan kaikkia viestejä,- jos ylipäätänsä luikeminen kiinnostaa ja pohtimaan ymmärryksensä mukaan asioita.Onhan kyseessä henkilökohtainen usko Jumalan aivoituksiin.

• Mikähän hätänä?
        ml213. kirjoitti:

--

On melkoinen taakka ihmisellä, jos pyrkii vartioitsemaan ja ohjamaan mitä ihmiset saavat lukea ja mitä ei.Onhan ihmisiä, jotka ohjavat/määräävät lähes koko suvun uskomaan samalla tavalla kuin mitä itse ymmärtää uskosta Jumalaan.Saman suuntainen mielikuva kuin monissa maissa vanhemmat suosittaa/määrää lapsilleen puolison,- johon heidän on tyytyminen.Vaikka molemmissa tapauksissa lienee vilpitön ja hyvä tarkoitus suvun/lapsensa parhaaksi,mutta sokeudessaan "johtaja" ei ymmärrä mitä hän todella tekee.

Ymmärrän, miten jokainen,- jolla on lukemisen taito, niin uskon miten Pyhä Henki AINA ohjaa ihmistä eroittamaan asioita.Samoin ymmärrän, miten puolisonkin valitsemisessa paras asiantuntija on ihminen itse,- joka on puolisoa vailla.

Itse suosittelen lukijoita lukemaan kaikkia viestejä,- jos ylipäätänsä luikeminen kiinnostaa ja pohtimaan ymmärryksensä mukaan asioita.Onhan kyseessä henkilökohtainen usko Jumalan aivoituksiin.

Kuten edellä mainittiin, ml213 kantaa jatkuvaa huolta, ettei harhaoppisten viestit pääse riittävästi esille. Hän itse yrittää parhaansa mukaan olla suuna päänä joka paikassa pas*aa jauhamassa. Mahtaakohan hän olla huolissaan, ettei taida moni lukea hänen viestejään muutenkaan. Itse en ainakaan, sillä ei niistä mitään selvää saa enkä välitäkään

Kumma, ettei tämä ekivaarin uskollinen säestäjä taas korostanut kuinka uskovat tai muuten vaan eri mieltä hänen kanssaan olevat ovat psykopaatteja

Ml213 on kehittänyt uskonnollisen jaarittelun huippuunsa, jossa jaksaa veivata jotakin ajatusta mahtavin kaarin. Sitä voisi kuvata jollakin esimerkillä, vaikkapa miten hän kuvailisi kurkihirttä. Hän pohtisi onko siinä enemmän linnun ominaisuuksia vai hirsirakennusta, lopulta hukaten ajatuksen mitä oli selittämässä.

LOL!

• Asko T
        ml213. kirjoitti:

--

Kun sinua ei Pyhä Henki ohjaa. Niin miten voit ymmärtää sitten, miten Pyhä Henki ohjaa?

Se on totta, että Pyhä Henki ohjaa USKOSSA OLEVAA JOKA ON TÄYTTYNYT PYHÄLLÄ HENGELLÄ. Sinua ei ohjaa, kirjoituksesi paljastavat sen.

>>>Ymmärrän, miten jokainen,- jolla on lukemisen taito, niin uskon miten Pyhä Henki AINA ohjaa ihmistä eroittamaan asioita

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      32
      3797
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      139
      1583
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1451
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1101
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1088
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1051
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      997
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      981
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      950
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      915
    Aihe