FSSPX

Guidonis

Itse toivon Suomeen FSSPX.n pappia tosi kovasti, tai ainakin enemmään FSSP-pappeja, kun 1 pappi P.Durham ei riitä, kun Suomi on valtava maa, ja Tridenttinen Messu ainoastaan Hesassa, Turussa, Tampereella- ei mualla. Olin jo kirjoittanut FSSPX Skandinaviaan, milläinen on Suomessa tilanne, ja että esim. katolilainen, joka asuu mualla kun etelä Suomessa ei voi osallistua Messuun, koska niin pitkät matkat, ja meillä on oikeus osallistua Tridentti´seen Messuun. NOM en hyväksy.
Tässä vähän linkkejä:
http://www.fsspx.org/
http://www.seminaire-econe.ch/gbcom/index.htm

15

1308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Locutus

Nyt kun tilanne on muttunut vähän voitaisiin ehkä ajatella asiasta vaikka FSSPXn pappit vieläkin ovat kanonisesti huonussa tilantessa. Toimivat laittomasti tai jotain sellaista... Kuulin muuten huhun siitä että FSSPllä on suomalainen mies Wigratzbadin seminaarissa ja norjalainen tulossa (jos ei ole alkanut nyt syksyllä). En oikein usko että saisimme heidät tänne mutta skandinavian FSSP provinssi voisi ainakin olla mahdollisuus.
      Olin kerran vuosia sitten FSSPXn Messussa Parisissa - tre'bien! hyvin vaikuttava vaikka en ymmärtänyt enemmän kuin puolet saarnasta..

• Yx toinen
      • Guidonis

Pitää saada ainakin 1000 katolilaiset paikkakunnalla, että tulisi FSSPX.n pappi, ja koska asun Savossa, en saa niin paljon ihmistä koskaan,kun täällä ei asu katolilaisia.

• Musta Ritari SS
      • Guidonis

FSSP Suomessa jo toimii, mutta ainoastaan yksi pappi ja ainoastaan Helsingissä, Turussa ja Tampereella, mikä on tosi vähän kun Suomi on valtava maa, ja edelleen ihmisiä jotka asuavat vaikka Savossa, tai Lapissa eivät pääse Tridenttiseen Messuun.
        On blog, http://summorum.blogspot.com/
        mutta ne Messut ovat vaan etelä Suomessa.

• arghkhkh
        Guidonis kirjoitti:

FSSP Suomessa jo toimii, mutta ainoastaan yksi pappi ja ainoastaan Helsingissä, Turussa ja Tampereella, mikä on tosi vähän kun Suomi on valtava maa, ja edelleen ihmisiä jotka asuavat vaikka Savossa, tai Lapissa eivät pääse Tridenttiseen Messuun.
        On blog, http://summorum.blogspot.com/
        mutta ne Messut ovat vaan etelä Suomessa.

Olet jankannut tästä asiasta joka paikassa jo monta kertaa. Ensinnäkin, Suomessa vanhassa messussa kävijät ovat nimen omaan uskollisia paaville, joten SSPX:lle täällä ei ole mitään tilausta.

Toisekseen ole hyvä ja matkusta niihin messuihin, jos niitä kaipaat. On täysin käsittämätöntä, että sinun mielestäsi papin pitäisi matkustaa sinun vuoksesi, vaikka et itse ole valmis matkustamaan. Luuletko, että fssp:n pappi hyväksyisi ajatuksesi sspx:stä? (No ei todellakaan!)

• Guidonis
        arghkhkh kirjoitti:

Olet jankannut tästä asiasta joka paikassa jo monta kertaa. Ensinnäkin, Suomessa vanhassa messussa kävijät ovat nimen omaan uskollisia paaville, joten SSPX:lle täällä ei ole mitään tilausta.

Toisekseen ole hyvä ja matkusta niihin messuihin, jos niitä kaipaat. On täysin käsittämätöntä, että sinun mielestäsi papin pitäisi matkustaa sinun vuoksesi, vaikka et itse ole valmis matkustamaan. Luuletko, että fssp:n pappi hyväksyisi ajatuksesi sspx:stä? (No ei todellakaan!)

Olen FSSPX.n kannattaja jo tosi pitkä aikaa, ja mun vanhemmatkin olivat. Äidini Prahassa oli kutsunut FSSPX Tsekkiin, ja siellä nyt 2 pappeja. Niin, minäkin olen yhteydessä FSSPX.n Skandinavia, mutta meitä pitää olla enemmään että he lähettäisivät papin.
        Erittäin huonot kokemukset mulla on Suomessa neokatekumenaalien kanssa.
        Olisi mysö hyvä perustaa keskustelu-palstaa, FSSPX.- kannattajat, sammoin kun esim. Tsekissa on meillä http://crux.lightbb.com/ joka minä siellä myös moderoin, ja siellä keskustelaan juuri katolilaisuudesta, traditiosta, SSPX.stä, ja siellä kirjoittavat myös 2 FSSPX.n papit, jotka opiskelivat Saksan Zeitskofenissa, ja yksi heistä toimii Prahassa. Prahassa meitä on aika paljon, sekä Saksassa ja Sveitsissa. Olisiko mukava tavatta mysö Suomessa FSSPX.kannattajat.

• missämättää
        Guidonis kirjoitti:

Olen FSSPX.n kannattaja jo tosi pitkä aikaa, ja mun vanhemmatkin olivat. Äidini Prahassa oli kutsunut FSSPX Tsekkiin, ja siellä nyt 2 pappeja. Niin, minäkin olen yhteydessä FSSPX.n Skandinavia, mutta meitä pitää olla enemmään että he lähettäisivät papin.
        Erittäin huonot kokemukset mulla on Suomessa neokatekumenaalien kanssa.
        Olisi mysö hyvä perustaa keskustelu-palstaa, FSSPX.- kannattajat, sammoin kun esim. Tsekissa on meillä http://crux.lightbb.com/ joka minä siellä myös moderoin, ja siellä keskustelaan juuri katolilaisuudesta, traditiosta, SSPX.stä, ja siellä kirjoittavat myös 2 FSSPX.n papit, jotka opiskelivat Saksan Zeitskofenissa, ja yksi heistä toimii Prahassa. Prahassa meitä on aika paljon, sekä Saksassa ja Sveitsissa. Olisiko mukava tavatta mysö Suomessa FSSPX.kannattajat.

Eihän tästä ole kovin pitkäkään aika, kun sanoit haluavasti luterilaiseksi naispapiksi ja haukuit katolisen kirkon, koska meillä ei ole naispappeja. Missä mättää kohdallasi, kun muutaman viikon välein muutat mielesi?
        Jos sinulla on rahaa kustantaa pappeja tänne, niin tee se äläkä valita. Ota itse heihin yhteys ja pyydä tulemaan Savoon messua viettämään ja maksa kustannukset. Se maksaa kulut, joka pyytää.

• Guidonis
        missämättää kirjoitti:

Eihän tästä ole kovin pitkäkään aika, kun sanoit haluavasti luterilaiseksi naispapiksi ja haukuit katolisen kirkon, koska meillä ei ole naispappeja. Missä mättää kohdallasi, kun muutaman viikon välein muutat mielesi?
        Jos sinulla on rahaa kustantaa pappeja tänne, niin tee se äläkä valita. Ota itse heihin yhteys ja pyydä tulemaan Savoon messua viettämään ja maksa kustannukset. Se maksaa kulut, joka pyytää.

Ongelma on se, että olen transsexuaalinen, ja halusin tosi paljon papiksi, mutta se on mahdottonta ja olen sen takia hyvin surullinen. Kun olisin bio-mies, menisin SSPX.n seminaariin vaikka heti. Olin jopa käynyt Econessa, mutta pappeus on mulle mahdottonta, kun en ole bio-mies. Mulla oli uskonnon kanssa ristiriittojä, kun on tuo sukupuoli-ongelma, siltti olen hyvin traditionallisti-katolilainen ja haluan trady-katolilaiset papit myös Suomessa, kun itse en voi olla pappi. Itse viettäisin vaan Tridenttiset Mesut, ei olenkaan modernistinen NOM kansankielellä. Mutta kun en voi olla itse pappi, niin haluan kutsua hyviä pappeja Suomeen, mutta tarvitsen apua, koska kun vain yksi pyytää- ei mikään muuttu.
        Itse olen yhteydessä P. Storgaardin kanssa, joka on Tanskassa (SSPX-Skandinavia), mutta meitä pitää olla enemmään, jonka haluamme kunnon papin, ja ihanat Tridenttiset Mesut.

Suomessa tuntuu että ovat ainoastaan neokatekumenaaleja, hyvin etäiset ihmisistä, ei palveluja, ei mitään kontaktti.
        OK.Kun olin asunut keski Euroopassa, olin aina yhteydessä papien kanssa, kävin kirkossa 3-4 kertaa viikossa, Savossa ei voi- täällä ei ole kirkko, eikä pappi, ja ainoastaan diaspora-messu kerran kuukaudessa ja vielä NOM kansankielellä.. ei ole minkänläiset vaihtoehtot kun oli keski Euroopassa.
        Totta, olen edelleen yhteydessä pappeihin Euroopassa, FSSPX.n, mutta he ovat kaukana, ja mä tarvitsisin papin täällä, että olisi kontaktti,keskustelua, voisimme tavatta, kirjoittaa toisilleen ja myös saisin apua opiskelussa. Opiskelin teologiaa 3 vuotta, mutta kun haluan jatkaa Suomessa, suomen kieli on mulle vielä hankkalaa, ja tarvitsin apua sen kanssa. Täällä vaan ei ole ketään, eikä kkatolilainen pappi, joka voisi auttaa. Ainoastaan joku pappi, joka on Jyväskylästä, Pyhän Olavin seurakunnasta- ja kun olin kirjoittanut hänelle viime torstaina, hän ei vastanut vieläkään. Se on "palvelua Suomessa"- ei mistään niin huonot kokemukset kun juuri Suomen katolilaisesta kirkosta. Ja siksi haluan Suomeen FSSPX.n pappeja, ja Savoon, Lappiin, koko maahaan.
        SSPX.n papit ovat hyvin huolehtivaiset!!! On omat kokemukset hyvin pitkästä ajasta, ja ainoastaan hyviä kokemuksiä. Mulla on erittäin hyviä kokemuksiä SSPX.n kanssa.

• Guidonis
        Guidonis kirjoitti:

Ongelma on se, että olen transsexuaalinen, ja halusin tosi paljon papiksi, mutta se on mahdottonta ja olen sen takia hyvin surullinen. Kun olisin bio-mies, menisin SSPX.n seminaariin vaikka heti. Olin jopa käynyt Econessa, mutta pappeus on mulle mahdottonta, kun en ole bio-mies. Mulla oli uskonnon kanssa ristiriittojä, kun on tuo sukupuoli-ongelma, siltti olen hyvin traditionallisti-katolilainen ja haluan trady-katolilaiset papit myös Suomessa, kun itse en voi olla pappi. Itse viettäisin vaan Tridenttiset Mesut, ei olenkaan modernistinen NOM kansankielellä. Mutta kun en voi olla itse pappi, niin haluan kutsua hyviä pappeja Suomeen, mutta tarvitsen apua, koska kun vain yksi pyytää- ei mikään muuttu.
        Itse olen yhteydessä P. Storgaardin kanssa, joka on Tanskassa (SSPX-Skandinavia), mutta meitä pitää olla enemmään, jonka haluamme kunnon papin, ja ihanat Tridenttiset Mesut.

Suomessa tuntuu että ovat ainoastaan neokatekumenaaleja, hyvin etäiset ihmisistä, ei palveluja, ei mitään kontaktti.
        OK.Kun olin asunut keski Euroopassa, olin aina yhteydessä papien kanssa, kävin kirkossa 3-4 kertaa viikossa, Savossa ei voi- täällä ei ole kirkko, eikä pappi, ja ainoastaan diaspora-messu kerran kuukaudessa ja vielä NOM kansankielellä.. ei ole minkänläiset vaihtoehtot kun oli keski Euroopassa.
        Totta, olen edelleen yhteydessä pappeihin Euroopassa, FSSPX.n, mutta he ovat kaukana, ja mä tarvitsisin papin täällä, että olisi kontaktti,keskustelua, voisimme tavatta, kirjoittaa toisilleen ja myös saisin apua opiskelussa. Opiskelin teologiaa 3 vuotta, mutta kun haluan jatkaa Suomessa, suomen kieli on mulle vielä hankkalaa, ja tarvitsin apua sen kanssa. Täällä vaan ei ole ketään, eikä kkatolilainen pappi, joka voisi auttaa. Ainoastaan joku pappi, joka on Jyväskylästä, Pyhän Olavin seurakunnasta- ja kun olin kirjoittanut hänelle viime torstaina, hän ei vastanut vieläkään. Se on "palvelua Suomessa"- ei mistään niin huonot kokemukset kun juuri Suomen katolilaisesta kirkosta. Ja siksi haluan Suomeen FSSPX.n pappeja, ja Savoon, Lappiin, koko maahaan.
        SSPX.n papit ovat hyvin huolehtivaiset!!! On omat kokemukset hyvin pitkästä ajasta, ja ainoastaan hyviä kokemuksiä. Mulla on erittäin hyviä kokemuksiä SSPX.n kanssa.

Oikeasti, kaipaan niitä pappeja, jotka olivat hyvin huolelliset, aina paikalla, aina heillä ollu aikaa kuunnulla, ja Mesun olivat hyvin juhlalliset. Muistan ajat, että Messuun pitää pukea parhaaimmaksi, ja tilanne oli hyvin juhlallinen, koko Messu latinaksi, it voi puhua papin kanssa. Pappi keskustelee, kävi mun kotona monesti, puhimme pitkään puhelimessa, kirjoittimme- selliset olivat SSPX.n papit keski Euroopassa, ja se Suomessa puuttuu.
        Olin kutsunut yhden papin Saksasta, mutta vain tulee lomalle kesällä, kun Suomessa SSPX ei virallisesti toimii. Harmi-

• Guidonis
        Guidonis kirjoitti:

Oikeasti, kaipaan niitä pappeja, jotka olivat hyvin huolelliset, aina paikalla, aina heillä ollu aikaa kuunnulla, ja Mesun olivat hyvin juhlalliset. Muistan ajat, että Messuun pitää pukea parhaaimmaksi, ja tilanne oli hyvin juhlallinen, koko Messu latinaksi, it voi puhua papin kanssa. Pappi keskustelee, kävi mun kotona monesti, puhimme pitkään puhelimessa, kirjoittimme- selliset olivat SSPX.n papit keski Euroopassa, ja se Suomessa puuttuu.
        Olin kutsunut yhden papin Saksasta, mutta vain tulee lomalle kesällä, kun Suomessa SSPX ei virallisesti toimii. Harmi-

Mulla on forum Tsekinmaassa, http://crux.lightbb.com/
        tervetuloa. Haluan perustaa mysö Suomessa, mutta tarvitsen apua kielen kanssa.

• annuliinunen

Valtavan pimeä päivä, eikö olekin ? Minusta tämä pimeä aika on jotenkin vaikeampi kuin sitä seuraava kylmä aika joka vie kuitenkin kohden parempaa ja on muutenkin ehkä helpompi kestää todella kylmää kun on vähän.

Latina ja romaaniset kielet yleensäkin ovat monille meistä eurooppalaisista kovin kaukana oman äidinkielemme rakenteista ja ranskaa espanjaa tai italiaa edes alkeita on opiskellut meistä kovin harva. Joten latinalaisten sanojen merkitystä on suomalais-ugrilaisella tai ehkä slaavilaisellakin kielipohjalla liian vaikea ymmärtää ilman vakavaa paneutumista .

Esim itselleni sana caeli tuo mieleen ensinnä jonkin äänteenmukaisen suomen sanan kaalin y.m. ettei helposti ymmärrä hetikään että kyseessä on espanjan sana ciel eli taivas.

Kommunismin aikana itä-euroopassa lukemani mukaan kirkkojen toimintaa rajoitettiin niin että saivat toimittaa vain messuja kirkon sisällä eli ei saanut näkyä ja kuulua yhteiskunnassa vaan puserrettiin marginaaliin, näkymättömäksi ja äänettömäksi . Jos messut pidettiin latinaksi niin se kait vielä vähensi kirkon toiminnan vaikutusta entisestään, luulemma. Eli kommunistien kannalta toimintaa ja vaikutusta minimalisoi että toiminta rajoittuu vain messuun ja vain latinaksi. Lainaan Kimmo Kääriäinen toisaalta netissä :

Toisen maailmansodan jälkeen kommunistihallinnot pyrkivät rajoittamaan uskonnon sosiaalista asemaa ja merkitystä . Useimmissa sosialistisissa maissa uskonto pyrittiin määrätietoisesti hävittämään tai ainakin painamaan yhteiskunnan marginaali-ilmiöksi .Uskonnollisilla oraganisaatioilla ei ollut oikeutta puuttua yhteiskunnallisiin kysymyksiin .Niiden tuli rajoittua liturgisiksi oraganisaatioiksi . Ainoa sallittu toimintamuoto oli jumalanpalvelusten ja sakramenttien toimittaminen.

Eli taidat olla tekemässä kommunismin aikaisesta välttämättömyydestä hyvettä. Nuorison uskoa ilmeisesti ei myöskään tämä tapa että vain latinaksi ja vain messuja pidä kovin hyvin yllä.

• p. v. Münchhausen

hymyilyttää messussa jouluna kun enkeli sanoo: "Katso, minä ilmoitan teille suuren ilon".

Mutta onhan niitä vitsejä muillakin kielillä kui Johannes der Teufel (der Täufer).

paroni

• Guidonis
        p. v. Münchhausen kirjoitti:

hymyilyttää messussa jouluna kun enkeli sanoo: "Katso, minä ilmoitan teille suuren ilon".

Mutta onhan niitä vitsejä muillakin kielillä kui Johannes der Teufel (der Täufer).

paroni

Oikeasti Suomessa ovat katolisessa kirkossa niin hunoja palveluja että mahdottonta.
        Messuun Tridenttiseen ei pääse, pappi- ainoaa ja neokatekumenaali ei edes vastaa mailiin, ja muita pappeja ei ole. Kun on esim. sairaana, eikä pääse mihinkään, niin mahdottonta saada pappia kotiin.
        Monissa keski Euroopan maissa on erittäin hyvät palvelut, ja saa valitää, mihin Messuun haluaa´ja minkänläistä pappeja haluaa, mihin menee, tai kutsua pappeja kotiin. Täällä mahdottonta.
        Kun olin asunut pohjoisessa se oli mahdottonta, ja nyt Savossa palvelut ei parempi...
        Oikeasti kannattaa kutsua Suomeen SSPX.n pappeja, ainakin he ovat niin oikeaoppisia, ja erittäin hyviä. Mulla on SSPX.n kanssa vain hyvät kokemukset, ja minusta he ovat parhaat papit, heillä parhaat seminaarit..

• Guidonis
        Guidonis kirjoitti:

Oikeasti Suomessa ovat katolisessa kirkossa niin hunoja palveluja että mahdottonta.
        Messuun Tridenttiseen ei pääse, pappi- ainoaa ja neokatekumenaali ei edes vastaa mailiin, ja muita pappeja ei ole. Kun on esim. sairaana, eikä pääse mihinkään, niin mahdottonta saada pappia kotiin.
        Monissa keski Euroopan maissa on erittäin hyvät palvelut, ja saa valitää, mihin Messuun haluaa´ja minkänläistä pappeja haluaa, mihin menee, tai kutsua pappeja kotiin. Täällä mahdottonta.
        Kun olin asunut pohjoisessa se oli mahdottonta, ja nyt Savossa palvelut ei parempi...
        Oikeasti kannattaa kutsua Suomeen SSPX.n pappeja, ainakin he ovat niin oikeaoppisia, ja erittäin hyviä. Mulla on SSPX.n kanssa vain hyvät kokemukset, ja minusta he ovat parhaat papit, heillä parhaat seminaarit..

Olin taas päivittänyt mun sivuja http://www.luxdomini.com/inquisicion.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      81
      3898
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3707
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2215
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2179
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2074
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1746
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1429
    8. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1173
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      105
      1153
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1099
    Aihe