Moi.
Mulla todettiin krooninen eturauhasentulehdus ja sain muutamia käytännön vinkkejä, joilla oireita pitäisi saada ainakin lievemmiksi.
Olisiko kenelläkään mitään käytännön kokemuksia asiasta, eli miten olet saanut vaivaa helpotettua?
Kroonisen eturauhastulehduksen hoito?
177
92480
Vastaukset
- kipu
eipä tohon hoitoja ole keksitty,välillä lievempi ja sitten taas kipu kovenee. Millaisia kipuja sulla on?
- mies
Aika perusjuttuja, eli kipua alavatsassa, ristiselässä, sisäreisissä, kiveksissä. Ei onneksi yleensä vaivaa kovin pahasti, mutta välillä kipu on lähes sietämätöntä...
- krooninen
mies kirjoitti:
Aika perusjuttuja, eli kipua alavatsassa, ristiselässä, sisäreisissä, kiveksissä. Ei onneksi yleensä vaivaa kovin pahasti, mutta välillä kipu on lähes sietämätöntä...
Joo samoja juttuja tuntuu olevan.Välillä kivut häviävät mutta koko ajan kuitenkin tuntuu jossain kipuja. Tulehduslääkkeet ja antibioottikuurit ovat aivan turhia, eipä näytä olevan mitään apuja moisista kuureista.
- toinen mies
krooninen kirjoitti:
Joo samoja juttuja tuntuu olevan.Välillä kivut häviävät mutta koko ajan kuitenkin tuntuu jossain kipuja. Tulehduslääkkeet ja antibioottikuurit ovat aivan turhia, eipä näytä olevan mitään apuja moisista kuureista.
On jo ollut kaksi vuotta ja alkaa jo väsyä koko hommaan.
Tällaiset sivut löysin linkkeineen.
http://www.mphelsinki.net/t197047.html - Messe
toinen mies kirjoitti:
http://www.mphelsinki.net/t197047.htmlKokeile syödä soijajauhoja veteen sekoitettuna aivan ensimmäiseksi aamulla. Mulla ainakin hävisi PITKÄÄN vaivanneet eturauhaskivut melkein heti! Kuullostaa ehkä liian hyvältä ollakseen totta, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Soijajauho ei edes maksa paljon mitään...ja yllätyin kyllä itsekkin tuloksesta? Pointti tuossa ehkä myös se, että soijaa pitää syödä tyhjään vatsaan, ennenkuin auttaa?
PS Jos joku soijasta saa apua, voisi laittaa vastineen tänne, olisi kiva tietää piileekö tuossa jotain...tuohan soijahan aine jota suomalaiset käyttää hyvin vähän yleensä, toisin kun kiinalaiset, jotka soijaa käyttää monessa ruoassa ja joilla ehkä tämän takia ei eturauhasvaivoja taida juurikaan olla. - ukko
Messe kirjoitti:
Kokeile syödä soijajauhoja veteen sekoitettuna aivan ensimmäiseksi aamulla. Mulla ainakin hävisi PITKÄÄN vaivanneet eturauhaskivut melkein heti! Kuullostaa ehkä liian hyvältä ollakseen totta, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Soijajauho ei edes maksa paljon mitään...ja yllätyin kyllä itsekkin tuloksesta? Pointti tuossa ehkä myös se, että soijaa pitää syödä tyhjään vatsaan, ennenkuin auttaa?
PS Jos joku soijasta saa apua, voisi laittaa vastineen tänne, olisi kiva tietää piileekö tuossa jotain...tuohan soijahan aine jota suomalaiset käyttää hyvin vähän yleensä, toisin kun kiinalaiset, jotka soijaa käyttää monessa ruoassa ja joilla ehkä tämän takia ei eturauhasvaivoja taida juurikaan olla.Kiitos neuvosta, kokeillaan!
- Spaceman
Messe kirjoitti:
Kokeile syödä soijajauhoja veteen sekoitettuna aivan ensimmäiseksi aamulla. Mulla ainakin hävisi PITKÄÄN vaivanneet eturauhaskivut melkein heti! Kuullostaa ehkä liian hyvältä ollakseen totta, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Soijajauho ei edes maksa paljon mitään...ja yllätyin kyllä itsekkin tuloksesta? Pointti tuossa ehkä myös se, että soijaa pitää syödä tyhjään vatsaan, ennenkuin auttaa?
PS Jos joku soijasta saa apua, voisi laittaa vastineen tänne, olisi kiva tietää piileekö tuossa jotain...tuohan soijahan aine jota suomalaiset käyttää hyvin vähän yleensä, toisin kun kiinalaiset, jotka soijaa käyttää monessa ruoassa ja joilla ehkä tämän takia ei eturauhasvaivoja taida juurikaan olla.Nappasin vihjeesi täältä ja homma toimii tosi hyvin. Uskoin ensin että vaivat loppuivat itsekseen ja lopetin soijan syönnin. Tulos oli että samat selkäkivut alkoivat seuraavana päivänä. Sitten kolme aamua soijaa ja nyt ei kipuja ole taas ollenkaan.
- Nickki
Spaceman kirjoitti:
Nappasin vihjeesi täältä ja homma toimii tosi hyvin. Uskoin ensin että vaivat loppuivat itsekseen ja lopetin soijan syönnin. Tulos oli että samat selkäkivut alkoivat seuraavana päivänä. Sitten kolme aamua soijaa ja nyt ei kipuja ole taas ollenkaan.
Siis millaista soijajauhoa taroitatte? siis sellaista mitä urheilijat käyttävät lisäproteiinin saamiseen?
Vai siis jotain ruoan maustamiseen tarkoitettua jauhetta? kunka paljon kerrallaan?
Kiitos jo etukäteen - Messe
Nickki kirjoitti:
Siis millaista soijajauhoa taroitatte? siis sellaista mitä urheilijat käyttävät lisäproteiinin saamiseen?
Vai siis jotain ruoan maustamiseen tarkoitettua jauhetta? kunka paljon kerrallaan?
Kiitos jo etukäteenEn muista merkkiä, mutta saman merkkistä soijajauhoa myydään lähes joka kaupassa, valkoista jauhetta joka muuttuu maidon näköiseksi veteen sekoitettuna. Itse en ole enää neljään kuukauteen syönyt soijaa lainkaan, kun oireet hävisivät 1/2 vuoden kuurin jälkeen kokonaan. Outo juttu, nyt tuntuu että ei se soija voinut olla joka auttoi, mutta annas olla jos kivut palaa, kyllä minä taas soijakuurin otan. Söin sitä 2 ruokalusikallista veteen sekoitettuna joka aamu.
- Nickki
Messe kirjoitti:
En muista merkkiä, mutta saman merkkistä soijajauhoa myydään lähes joka kaupassa, valkoista jauhetta joka muuttuu maidon näköiseksi veteen sekoitettuna. Itse en ole enää neljään kuukauteen syönyt soijaa lainkaan, kun oireet hävisivät 1/2 vuoden kuurin jälkeen kokonaan. Outo juttu, nyt tuntuu että ei se soija voinut olla joka auttoi, mutta annas olla jos kivut palaa, kyllä minä taas soijakuurin otan. Söin sitä 2 ruokalusikallista veteen sekoitettuna joka aamu.
Niin olen katsastellut ruokamarketteja ja ei ole löytynyt soija jauhoa, muutakuin lisäravinne hyllystä FAST merkkisenä..
Eli tämän jauheen pitäisi kuitenkin olla ruoka-aine tarvike hyllyssä mutta en ole löytänyt..
Voisiko joku kertoa tarkat tiedot ja merkin tästä tarkoitetusta jauhosta...
Tai vaikka minkä tuotteiden vieressä se yleensä on kaupassa..
Thänks - Spaceman
Nickki kirjoitti:
Niin olen katsastellut ruokamarketteja ja ei ole löytynyt soija jauhoa, muutakuin lisäravinne hyllystä FAST merkkisenä..
Eli tämän jauheen pitäisi kuitenkin olla ruoka-aine tarvike hyllyssä mutta en ole löytänyt..
ThänksSoija-jauhe jota olen käyttänyt on nimeltään SOYOLK. Pakkauksen koko on 375g ja valmistaja Cereform ltd, Northampton UK
Citymarketista löysin tämän jauhohyllystä muiden "erikoisjauhojen" (hirssi, pellava jne.)joukosta. - väsynyt
Spaceman kirjoitti:
Soija-jauhe jota olen käyttänyt on nimeltään SOYOLK. Pakkauksen koko on 375g ja valmistaja Cereform ltd, Northampton UK
Citymarketista löysin tämän jauhohyllystä muiden "erikoisjauhojen" (hirssi, pellava jne.)joukosta.krooninen ert.vaivannut,joka talvi.kestää kuukauden,mutta nyt puoli vuotta.mikään ei tunnu poistavan tulehdusta.lämministumakylvyt auttaa ja lämpötyyny(prismasta ostettu).lämpimät vesipussit housussa sohvalla levätessä.huh.huh.taidanpa tehdä muuton lämpimiin maihin,mutta ennen sitä soijajauho on ehdottomasti kokeiltava.(muuten tulehduskipulääkk.ei auta eikä alfasalpaajat,siis ei mikään..)
- teppana
Messe kirjoitti:
PS Jos joku soijasta saa apua, voisi laittaa vastineen tänne, olisi kiva tietää piileekö tuossa jotain...tuohan soijahan aine jota suomalaiset käyttää hyvin vähän yleensä, toisin kun kiinalaiset, jotka soijaa käyttää monessa ruoassa ja joilla ehkä tämän takia ei eturauhasvaivoja taida juurikaan olla.kokeilin soijakuuria ja mulla ainakin poisti oireet vajaan 2 viikon käytön jälkeen, vieläkin jos pientäkin oiretta otan 3 päivän kuurin heti ja tarvittaessa pitempäänkin, kokeilkaa ihmeessä,minulla oli lähes vuosi takana kaikkia antibioottihoitoja ja urologilla käymistä..käskivät lopuksi syödä buranaa... kiitos neuvosta, soija toimii !!
- juhani33
toinen mies kirjoitti:
http://www.mphelsinki.net/t197047.htmlOn jo ollut kaksi vuotta ja alkaa jo väsyä koko hommaan.
http://www.mphelsinki.net/t197047.html
Ei täällä mitään ollut!! - ...hakea kaupasta!
teppana kirjoitti:
kokeilin soijakuuria ja mulla ainakin poisti oireet vajaan 2 viikon käytön jälkeen, vieläkin jos pientäkin oiretta otan 3 päivän kuurin heti ja tarvittaessa pitempäänkin, kokeilkaa ihmeessä,minulla oli lähes vuosi takana kaikkia antibioottihoitoja ja urologilla käymistä..käskivät lopuksi syödä buranaa... kiitos neuvosta, soija toimii !!
Sitä soijajauhoa pitää hakea heti ensitilassa!
Yleensä eturauhasvaivani on ollut kyllä lievää. Eilen ja tänään on ollut alaselässä vasemmalla puolen ilkeää "jomotusta". On sitä ennenkin ollut, mutta on mennyt ohi itsekseen.
Oliko pahoja kipuja? Missä kivut olivat? Ja hävisivät tyystin? Otitko tyhjään vatsaan, niin kuin tuossa aikaisemmin joku sanoi, 2 ruokalusikallista veteen sekoitettuna? - Arska
Messe kirjoitti:
PS Jos joku soijasta saa apua, voisi laittaa vastineen tänne, olisi kiva tietää piileekö tuossa jotain...tuohan soijahan aine jota suomalaiset käyttää hyvin vähän yleensä, toisin kun kiinalaiset, jotka soijaa käyttää monessa ruoassa ja joilla ehkä tämän takia ei eturauhasvaivoja taida juurikaan olla.olen nyt kokeillut 2rkl soijajauhoa vesilasilliseen ja tämä kumotaan ensimmäisenä aamulla. 3 viikkoa oon kokeillut, käytännön hyötyä ei ole ollut. Outo sairaus kyllä, välillä olo on lähes normaali, ja välillä taas niin hirveä ettei pysty edes töihin menemään kipujen takia... lääkäri määräsi kipulääkkeitä kuukauden kuurin, suurin kipu poistuu, mutta ei kaikki tuntemukset. Alfasalpaajat meinas viedä tajunnan tossa eilen, ja sentakia nyt saikulla... Auttakee joku jos joku vaan tietää joitain hyviä tapoja päästä tästä eroon!
- on kahdenlaista
Nickki kirjoitti:
Kiitos jo etukäteenMiltei jokaisessa kaupassa.Täysrasvaista esim Soyolk ja rasvatonta Reformilta.Rasvainen sekoittuu helpommin eikä ime niin paljoa nestettä.
Itse teen aamuisin aamupalajuomaksi :tilkka maitoa,kananmuna,pari rkl jotain hyvänmakuista heraproteiinijauhetta ja siihen 1-2 rkl soijajauhoa ja kaikki sekaisin tehosekottimessa.
Juoma on hyvää ja terveellinen aamupala..jos on kolesteroliongelmia niin voi jättää kanamunan pois. Messe kirjoitti:
PS Jos joku soijasta saa apua, voisi laittaa vastineen tänne, olisi kiva tietää piileekö tuossa jotain...tuohan soijahan aine jota suomalaiset käyttää hyvin vähän yleensä, toisin kun kiinalaiset, jotka soijaa käyttää monessa ruoassa ja joilla ehkä tämän takia ei eturauhasvaivoja taida juurikaan olla.Soijasta apua kipuihin ja polvituolista istumiseen
Minulla todettiin bakteeriton eturauhaskipu / rakkularauhaskipu, kipu tuntui laajalla alueella alaruumiissa monin tavoin ja istuminen oli tuskallista, sperman sijasta tuli pelkkää verta. Alkuoireina verta spermassa silloin tällöin noin vuoden ajan.
Normaalit vahvatkaan kipulääkkeet eivät auttaneet, kahden viikon antibioottikuuri Ciprofloxamin hillitsi pahimpia oireita jonkin verran.
Onnekkaan sattuman kautta löysin tämän keskusteluketjun ja kokeilin soijaa.
Viikossa kivut poistuivat ja ovat pysyneet kurissa, joskaan pitkiä aikoja ei edelleenkään pysty normaalituolilla istumaan mutta siihen auttoi puolestaan huutonetistä ostamani POLVITUOLI, erinomainen keksintö.
Uutena polvituolit ovat varsin arvokkaita, hinnat alkavat noin kolmestasadasta ylöspäin ja niitä saa vain erikoisliikkeistä.
Kierrätyskeskukset, osto-ja myyntiliikkeet ja nettihuutokaupat suositeltavia hankintapaikkoja.
Syyt kipuiluun näyttävät olevan moninaiset, kuten kipujen ilmenemismuodotkin.
Kivun syntyyn tuntuvat vaikuttavan kylmyys, istumatyö, tulehdukset, kylmät juomat, monet elintarvikkeet ja juomat, lihasjännitys, stressi ym., eikä lääketieteellä ei näytä olevan tietoa paremmin sen syistä kuin parantamisestakaan.
Soija sisältää monia samoja ainesosia kuin monivitamiinipillerit mutta lisäksi jotain sellaista ainetta/yhdistelmää/olomuotoa joka myös auttaa.
Soijan sisältämät aineet tuoteselosteen mukaan: B1, B2, B3 (niasiini), B5 (pantoteiinihappo), B6 (pyridoksiini), Natrium, Kalsium, Magnesium, Rauta, Sinkki ja proteiini, hiilihydraatti, rasva.
Soijauhoa saa K- ja S- kaupoista ainakin nimillä SOYOLK ja SOYAPPETIT, pussi maksaa noin puolitoista euroa ja riittää pitkäksi aikaa.
Kivun lievityksen lisäksi se on varsin terveellistä jatkuvaan käyttöönkin ja korvaa aamiaisen sellaisilla henkilöillä, jotka eivät aamuisin voi tai halua syödä ( esim. närästysvaivat).
Kokeilin samantien myös soijarouhetta ja soijajuomaa.
Soijarouhe ei auttanut samalla tavalla ja soijajuoma vain hiukan.
Soijajuoma on kyllä erittäin hyvänmakuista ja siihen voi sekoittaa soijajauhon, mikäli veteen sekoitettu soijajauhe tökkii.
Juomaa löytyy monelta eri valmistajalta ja moneen eri hintaan, edullisimpia ovat Rainbow ja Pirkka.
Eturauhasasiaa on käsitelty ainakin parilla muullakin suomi24 keskusteluketjulla, kannattaa tutustua.
Pistäkää keskusteluhakuun "eturauhaskipu", niin sieltä löytyy.
Kaikki mahdollinen ja mahdoton on hyvä tietää ja kokeilla, koska tämä vaiva on todella piinallinen.
Kiitokset kaikille asiallisesta ja auttavasta tiedotuksesta.- JUZ55
Soijarouhe sopii hyvin ruoanlaittoon esim: makaronilaatikkoon jauhelihan tilalle!
- Healthymen
Sahapalmu kapselit yks aamulla ja yks illalla. Kapselin voi ottaa soija jauhon kans aamulla
- V.s
Olen sairastanut eturauhasen tulehduksen pari kertaa ja nyt on kroonisessa vaiheessa ja olen kokeillut monenlaista hoitoa ja lääkettä eikä niistä ole apua tullut. Mutta nyt löysin netistä Tadalafiili 5 g lääkkeen ja olen suönyt sitä viikon verran, kaikki kivut lähti, lääke on kallis eikä Kela korvaa mutta toimii, on kuin olisin saanut elämäni takaisin. Alussa otin tapletin kokonaisena, mutta nyt puolitan ja otan sen kerran päivässä.
- Tadalafiili
V.s kirjoitti:
Olen sairastanut eturauhasen tulehduksen pari kertaa ja nyt on kroonisessa vaiheessa ja olen kokeillut monenlaista hoitoa ja lääkettä eikä niistä ole apua tullut. Mutta nyt löysin netistä Tadalafiili 5 g lääkkeen ja olen suönyt sitä viikon verran, kaikki kivut lähti, lääke on kallis eikä Kela korvaa mutta toimii, on kuin olisin saanut elämäni takaisin. Alussa otin tapletin kokonaisena, mutta nyt puolitan ja otan sen kerran päivässä.
Kiinnostaa, onko tuo puolikas tabletti riittänyt pitämään kivut poissa? Ja tosissaanko kaikki kivut lähti alunperin jo viikossa? Urotodayn sivuilta löytyy tutkimus jonka mukaan oireet tosiaan tällä tadalafiililla helpottaa ja elämänlaatu paranee: https://www.urotoday.com/recent-abstracts/men-s-health/prostatitis/109412-once-daily-5-mg-tadalafil-oral-treatment-for-patients-with-chronic-prostatitis-chronic-pelvic-pain-syndrome.html
- Anonyymi
Nickki kirjoitti:
ThänksMoi! Minulla on ollut eturauhastulehdus jo 25v. Ja minäkin olen kokeillut monenlaisia lääkkeitä mutta olen nyt 2v. syönyt soijajauhoa. Se on auttanut paremmin kuin mikään lääke vaikka edelleenkin tuntuu oireita. Se soija mitä minä ostan on sellainen 250g keltainen paketti missä lukee isolla SOIJA MJÖL, Se on risentan tuotteita.
- Kyllä helpotti
Soijan käyttö auttoi, kipu katosi vähitellen, menihän siinä yli puoli vuotta. Alkoi mennä jo usko soijan vaikutukseen, käytin sitä joka aamu säännöllisesti. Käytän edelleen soijaa, vaikka kipua ei ole. Nyt siitä on n. vuosi kun aloitin jauheen käytön.
- Paroni
Moi- olen nyt vetänyt Doximycinit,Alfasalpaajat ja Buranat - mutta tällä kertaa ei tunnu vaiva hellittävän. Aika turhauttavaa käydä lekurissa-onko muillakin hyytävä jomotus alavatsassa ja hepin päässä. Sykkii ja tykyttää.
Onko vielä lisää kokemuksia soijasta tai muista kikoista. Joku mainitsi karpalot ja karpalomehun?
- rauhanen
Kyllä on veemäinen tauti reidet ja alavatsa tulessa ja tuntuu kun olisi joku tauti vehkeissä saa juosta kusella kokoajan mutta ei ollut tauteja muita kuin eturauhanen tulehtunnut.
- Vihdoinkin vapaa...
Moi, Olen 23 v. ja olen kärsinyt tästä ongelmasta jo tovin ja tuntuu, että mikään ei auta 100%. Kaikkee on tullu kokeiltua mm. 2kk antibioottikuuri, soija jauhot, erilaiset vitamiini - mineraali yhdistelmät. Kaikki nämä ovat auttaneet tavalla tai toisella mutta mikään ei ole saanut tätä...voisinko sanoa, että miehen näkökulmasta ehkä vittumaisin "tila" mitä vain voi olla kokonaan pois. No tovin olen etsiskellyt sitä "lopullista" hoitokeinoa esim. Thaimaas ois saatavil erikoishoitoa jne., no satuin sitten vilkaisemaan tuonne rapakon taa jenkkilään, että mites ne siellä hoitaa kyseistä ongelmaa ja sieltä se sitten löytyikin. Siellä herrat ovat jo tovin osaneet kiinnittää huomiota kyseiseen ongelmaan ja vaihtoehtojakin siellä on runsaasti tarjolla. Paras mitä tällä hetkellä olen löytänyt taitaa olla Farr Labsin tarjoama Q-Urol ja Prosta-Q tuotteet, joiden auttaminen kyseisessä tilanteessa on melkeinpä taattua.
Ongelmia vaan tuottaa se, että mikään suomalainen pulju ei tuo tätä "palastus" hoitoa suomeen, mikä selittää taas sen, että miten se suomi tulee jälkijunassa kaikessa, mutta takaisin asiaan. Ongelmaan on ratkaisu eli itse ainakin tilaan suoraan www.Amazon.com verkkokaupasta kyseistä tuotetta kerralla useampi purkki, joten suosittelen teitäkin lämpimästi kokeilemaan.
PS. Älkää antako sen taudin/tilan voittaa.. :}- racerace
Ei sit auttanu soijakaan... noin kuukauden söin joka aamu mutta ei mitään auttanu.. Noin 5 vuotta ollu nyt kroonisena. Lähes varmaan kaikki lääkkeet ja hoidot kokeiltu myös fysioterapia lantionpohjan spasmiin ukv-syvälämpöhoito ja ultraäänihoito. Istuessa yleensä panenee ja nyt myös selkä romuna joka on kyllä lääkärin mukaan täysin kunnossa. Ei näköjään mitään vaikutusta onko kesä vai talvi. T. 30 mies
- etuesa
moi!
heti kiinnostaa kokeilla uusia juttuja jos niistä olisi jotain apua. auttoiko nuo lääkkeet siis virtsaamisvaivaan vai siihen että on tunne niin kuin olisi tennispallo perseessä? tämä kun tuntuu oirelevan vähän erinlailla itsekullakin.
mulla ollut noin vuoden verran krooninen tulehdus eikä tunnu paranevan , kolmas 3kk lääkekuuri menossa ja jopa akupunktiossa käyty , ei sekään auttanut mitään vaikka aluksi siltä tuntuikin.
t.etuesa - apua
etuesa kirjoitti:
moi!
heti kiinnostaa kokeilla uusia juttuja jos niistä olisi jotain apua. auttoiko nuo lääkkeet siis virtsaamisvaivaan vai siihen että on tunne niin kuin olisi tennispallo perseessä? tämä kun tuntuu oirelevan vähän erinlailla itsekullakin.
mulla ollut noin vuoden verran krooninen tulehdus eikä tunnu paranevan , kolmas 3kk lääkekuuri menossa ja jopa akupunktiossa käyty , ei sekään auttanut mitään vaikka aluksi siltä tuntuikin.
t.etuesaMuutaman vuoden kipuilun jälkeen ensimmäinen asia mistä olen huomannut mitään apua on ollut englanninkielisestä kirjasta "A Headache in the Pelvis", jota ainakin Bookplus.fi myy Suomessa.
Kyseisen kirjan tekijöiden http://www.pelvicpainhelp.com mielestä kroonisella eturauhastulehduksella ei ole välttämättä mitään tekemistä bakteerien eikä eturauhasen kanssa. - tiedosta kiitollinen
Moi,onko lääke tepsinyt,ja miten onnistuit tilaamaan sitä....
- Vihdoinkin vapaa tai ainaki...
tiedosta kiitollinen kirjoitti:
Moi,onko lääke tepsinyt,ja miten onnistuit tilaamaan sitä....
Moi, elikkäs noita mainitsemiani lääkkeitä ei kannata tilata mistään Eu:n ulkopuolelta verkkokaupasta, niin kuin itse sen jouduin huomaamaan ja oppimaan sen kantapään kautta ( Syyllistyin Lääkerikokseen, koska kyseinen lääke (Q-Urol) sisälsi liikaa jotakin rohdosta ja enhän mä semmosia voinut tietää). Mutta löysin sitten Saksasta kyseisten lääkkeiden maahantuojan jonka kautta sitten sain tilattua Prosta-Q tabuja, oloni on paljon parempi nyt kun mitä se oli ennen kun vielä antibiootteja ja sun muita turhia lääkkeitä kyseiseen sairauteen popsin. Harmittaa vaan etten ole kokonaan parantunut mutta kokoajan olo on menossa parempaan päin, mutta kummiskin sen verran jo nyt, että pystyy melkein huoletta pihalla liikkuun, mikä tuotti melko paljon tuskaa ja ahdistusta ennen. Eli havaintoni tähän mennessä, kyseiset lääkkeet auttavat monta kertaa paremmin kun mitä esim. mitä urologini on mulle määrännyt (Ciprot, xantralit, yms..) ja suosittelen kaikille lämpimästi kyseistä lääkettä. Itellä alkaa ensimmäinen satsi loppua ja olenkin suunnitellut, että kysyn siltä saksalaiselta maahantuojalta olisiko mahdollista tilata sen kautta Q-Urol tabuja, jotka ovat saman valmistajan lääkkeitä mutta joiden pitäisi olla tehokkaampia. Mikäli teitä kiinnostaa ja haluaisitte perehtyä enemmän kyseiseen maahantuojaa tai lääkkeen valmistajaan tässä teille muutamat linkit:
- Maahantuoja(EU, Saksa): www.prostaq-shop.com
- Valmistaja (USA) : https://www.farrlabs.com/ - etuesa
Vihdoinkin vapaa tai ainaki... kirjoitti:
Moi, elikkäs noita mainitsemiani lääkkeitä ei kannata tilata mistään Eu:n ulkopuolelta verkkokaupasta, niin kuin itse sen jouduin huomaamaan ja oppimaan sen kantapään kautta ( Syyllistyin Lääkerikokseen, koska kyseinen lääke (Q-Urol) sisälsi liikaa jotakin rohdosta ja enhän mä semmosia voinut tietää). Mutta löysin sitten Saksasta kyseisten lääkkeiden maahantuojan jonka kautta sitten sain tilattua Prosta-Q tabuja, oloni on paljon parempi nyt kun mitä se oli ennen kun vielä antibiootteja ja sun muita turhia lääkkeitä kyseiseen sairauteen popsin. Harmittaa vaan etten ole kokonaan parantunut mutta kokoajan olo on menossa parempaan päin, mutta kummiskin sen verran jo nyt, että pystyy melkein huoletta pihalla liikkuun, mikä tuotti melko paljon tuskaa ja ahdistusta ennen. Eli havaintoni tähän mennessä, kyseiset lääkkeet auttavat monta kertaa paremmin kun mitä esim. mitä urologini on mulle määrännyt (Ciprot, xantralit, yms..) ja suosittelen kaikille lämpimästi kyseistä lääkettä. Itellä alkaa ensimmäinen satsi loppua ja olenkin suunnitellut, että kysyn siltä saksalaiselta maahantuojalta olisiko mahdollista tilata sen kautta Q-Urol tabuja, jotka ovat saman valmistajan lääkkeitä mutta joiden pitäisi olla tehokkaampia. Mikäli teitä kiinnostaa ja haluaisitte perehtyä enemmän kyseiseen maahantuojaa tai lääkkeen valmistajaan tässä teille muutamat linkit:
- Maahantuoja(EU, Saksa): www.prostaq-shop.com
- Valmistaja (USA) : https://www.farrlabs.com/moi!
kysyin luontaistuotekaupasta että tilaisi minulle ko.lääkettä,katsoivat netistä vaikuttavat aineet ja sanoivat vogelin prostaforsessa olevan samat vaikuttavat aineet kuin tuossa mitä ehdotettiin. olen nyt syönyt sitä noin 2kk eikä kummmenpaa vaikutusta ole ollut. nyt appiukko toi venäjältä kolmet eri lääkkeet joilla oli saanut omat vaivansa kuntoon (72 v.) , alanpa testaamaan venäjän tuomisia vuodenvaihteen jälkeen koska niissä ei saa käyttää mitään alkon tuotteita samaan aikaan joten tipaton tammikuu taitaa taas toteutua koska lääkkeitä on yhdeksi kuukaudeksi. - Vihdoinkin...
etuesa kirjoitti:
moi!
kysyin luontaistuotekaupasta että tilaisi minulle ko.lääkettä,katsoivat netistä vaikuttavat aineet ja sanoivat vogelin prostaforsessa olevan samat vaikuttavat aineet kuin tuossa mitä ehdotettiin. olen nyt syönyt sitä noin 2kk eikä kummmenpaa vaikutusta ole ollut. nyt appiukko toi venäjältä kolmet eri lääkkeet joilla oli saanut omat vaivansa kuntoon (72 v.) , alanpa testaamaan venäjän tuomisia vuodenvaihteen jälkeen koska niissä ei saa käyttää mitään alkon tuotteita samaan aikaan joten tipaton tammikuu taitaa taas toteutua koska lääkkeitä on yhdeksi kuukaudeksi.Moi.
Kiva on kuulla, että noita vaihtoehtoja on. Kunhan nyt sais tän vaivan lopullisesti pois. Itsellä olo on kohtalaisen hyvä, mutta noi oireet palailee aika ajoin. Ois vaan niin mahtavaa saada tää helvetti loppumaan kokonaan. Ilmoittele ihmeessä, jos noi venäläiset lääkkeet tepsii. Ja mitä lääkkeitä ne ovat? - Vihdoinkin ...
etuesa kirjoitti:
moi!
kysyin luontaistuotekaupasta että tilaisi minulle ko.lääkettä,katsoivat netistä vaikuttavat aineet ja sanoivat vogelin prostaforsessa olevan samat vaikuttavat aineet kuin tuossa mitä ehdotettiin. olen nyt syönyt sitä noin 2kk eikä kummmenpaa vaikutusta ole ollut. nyt appiukko toi venäjältä kolmet eri lääkkeet joilla oli saanut omat vaivansa kuntoon (72 v.) , alanpa testaamaan venäjän tuomisia vuodenvaihteen jälkeen koska niissä ei saa käyttää mitään alkon tuotteita samaan aikaan joten tipaton tammikuu taitaa taas toteutua koska lääkkeitä on yhdeksi kuukaudeksi.Moi.
Kiva on kuulla, että noita vaihtoehtoja on. Kunhan nyt sais tän vaivan lopullisesti pois. Itsellä olo on kohtalaisen hyvä, mutta noi oireet palailee aika ajoin. Ois vaan niin mahtavaa saada tää helvetti loppumaan kokonaan. Ilmoittele ihmeessä, jos noi venäläiset lääkkeet tepsii. Ja mitä lääkkeitä ne ovat? - Kroonista?
Vihdoinkin ... kirjoitti:
Moi.
Kiva on kuulla, että noita vaihtoehtoja on. Kunhan nyt sais tän vaivan lopullisesti pois. Itsellä olo on kohtalaisen hyvä, mutta noi oireet palailee aika ajoin. Ois vaan niin mahtavaa saada tää helvetti loppumaan kokonaan. Ilmoittele ihmeessä, jos noi venäläiset lääkkeet tepsii. Ja mitä lääkkeitä ne ovat?Milloin tämä vaiva luokitellaan krooniseksi ? Itselläni alkoi ilman kuumetta, mutta tulehduttaen samalla kivekset melonin kokosiksi. Sain 3 vko antibioottikuurin ja kivekset palasivat normaaliksi melkein heti, mutta eturauhaskivut jäivät (tosin vaimenivat paljon antibioottikuurin aikana). Nyt tuosta on aikaa 1,5kk ja edelleen sisäreidet ja virtsarakon alueella on aaltoileva kipu kokoajan. Ajattelin koittaa tuota yllämainittua soijavinkkiä. Jostain muistan lukeneeni että jos kestää yli 3kk, luokiteltavissa krooniseksi ?
On muuten paskamainen olotila, ikää 27v, tuntuu jotenkin "epäreilulta" että elämä tässä vaiheessa tässä mallissa. Varsinkaan kun en edes muista että olisin palelluttanut itseäni. - Vihdoinkin....
Kroonista? kirjoitti:
Milloin tämä vaiva luokitellaan krooniseksi ? Itselläni alkoi ilman kuumetta, mutta tulehduttaen samalla kivekset melonin kokosiksi. Sain 3 vko antibioottikuurin ja kivekset palasivat normaaliksi melkein heti, mutta eturauhaskivut jäivät (tosin vaimenivat paljon antibioottikuurin aikana). Nyt tuosta on aikaa 1,5kk ja edelleen sisäreidet ja virtsarakon alueella on aaltoileva kipu kokoajan. Ajattelin koittaa tuota yllämainittua soijavinkkiä. Jostain muistan lukeneeni että jos kestää yli 3kk, luokiteltavissa krooniseksi ?
On muuten paskamainen olotila, ikää 27v, tuntuu jotenkin "epäreilulta" että elämä tässä vaiheessa tässä mallissa. Varsinkaan kun en edes muista että olisin palelluttanut itseäni.Mikäli ei ole vieläkään parantunut tuo sinun tilanteesi, niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin todeta, että krooninenhan se on. Mainitsit tuon ikäsi, tiedän tunteen. Itsekkin olen vasta 23 v.
Lääkäreiden mielestä tämä vaiva ilmenee ainoastaan yli 60 v. miehillä, mutta musta tuntuu, että nää lääkärit eivät tiedä mistä puhuvat.
Itellä alkaa olla justiinsa ura nousussa ja muutenkin menestyksen avaimet olisi kädes vaan tää tauti jarruttelee. Ahdistus on armoton. Jokaisena päivänä huomaa menettäneensä osan siitä loistosta joka oli vielä silloin kun oli täysin terve.
Nyt olen löytänyt hieman lohtua täysipitoisista mehuista esim. Karpalo ja granaattiomena. Lievittää kyseistä vaivaa melkeinpä paremmin kuin antibiootit, ainakin minun tapauksessa. Suosittelen kokeilemaan.
Onnea paranemiseen.. - jopi
Vihdoinkin.... kirjoitti:
Mikäli ei ole vieläkään parantunut tuo sinun tilanteesi, niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin todeta, että krooninenhan se on. Mainitsit tuon ikäsi, tiedän tunteen. Itsekkin olen vasta 23 v.
Lääkäreiden mielestä tämä vaiva ilmenee ainoastaan yli 60 v. miehillä, mutta musta tuntuu, että nää lääkärit eivät tiedä mistä puhuvat.
Itellä alkaa olla justiinsa ura nousussa ja muutenkin menestyksen avaimet olisi kädes vaan tää tauti jarruttelee. Ahdistus on armoton. Jokaisena päivänä huomaa menettäneensä osan siitä loistosta joka oli vielä silloin kun oli täysin terve.
Nyt olen löytänyt hieman lohtua täysipitoisista mehuista esim. Karpalo ja granaattiomena. Lievittää kyseistä vaivaa melkeinpä paremmin kuin antibiootit, ainakin minun tapauksessa. Suosittelen kokeilemaan.
Onnea paranemiseen..Joopa joo. Onko tullut uusia keinoja kukistaa v....maisia kipuja. Itsellä taitaa tulla 3 kuukautta kipujen alkamisesta joten rajoilla ollaan.
Kertokaahan kokemuksia vaivasta!
Itsellä alkoi kiveskivulla josta laajeni vähän sinne sun tänne. Ei hääviä ole varsinkaan siinä vaiheessa kun ei ollut tietoa mikä kivun aiheuttaa. Diagnoosi helpotti ainakin henkisesti jota kylläkin vieläkin silloin tällöin epäilee.
Tällä hetkellä jomotusta kiveksien takana/yläpuolella ja hieman terskan juuressa.
Ei kait se auta kuin ottaa puudutus alkon tuotteilla muut ei auta. - kpkp
jopi kirjoitti:
Joopa joo. Onko tullut uusia keinoja kukistaa v....maisia kipuja. Itsellä taitaa tulla 3 kuukautta kipujen alkamisesta joten rajoilla ollaan.
Kertokaahan kokemuksia vaivasta!
Itsellä alkoi kiveskivulla josta laajeni vähän sinne sun tänne. Ei hääviä ole varsinkaan siinä vaiheessa kun ei ollut tietoa mikä kivun aiheuttaa. Diagnoosi helpotti ainakin henkisesti jota kylläkin vieläkin silloin tällöin epäilee.
Tällä hetkellä jomotusta kiveksien takana/yläpuolella ja hieman terskan juuressa.
Ei kait se auta kuin ottaa puudutus alkon tuotteilla muut ei auta.Itselläni auttaa jonkin verran säännöllinen lenkkeily (6-10km, pääosin kävellen), välillä on apua venyttelystä ja tietoisesta lantiopohjan lihasten rentouttamisesta (käsittääkseni vaivassa ei yleensä ole oikeasti kysesssä eturauhasen tulehdus vaan lantiopohjan ja muiden lantion seudun lihasten jännitystila). Itselläni tuo on ollut jo jostain 11-13v lähtien (nyt olen yli parkymppinen), elämänlaatuni on parantunut selkeästi sen jälkeen kun aloin käsittelemään tätä lihasjännityksenä puolisentoista vuotta sitten. Kipua on jatkuvasti, mutta vähemmän kuin joskus ennen ja silloin kun se on pahempana, onnistun usein lievittämään sitä ja kestän sen paremmin muutenkin. Henkiset asiat kuten stressi ja jännitys pahentavat tilannetta selvästi.
- Reetu 64
racerace kirjoitti:
Ei sit auttanu soijakaan... noin kuukauden söin joka aamu mutta ei mitään auttanu.. Noin 5 vuotta ollu nyt kroonisena. Lähes varmaan kaikki lääkkeet ja hoidot kokeiltu myös fysioterapia lantionpohjan spasmiin ukv-syvälämpöhoito ja ultraäänihoito. Istuessa yleensä panenee ja nyt myös selkä romuna joka on kyllä lääkärin mukaan täysin kunnossa. Ei näköjään mitään vaikutusta onko kesä vai talvi. T. 30 mies
Minulla on ollut krooninen eturauhastulehdus 26v.Lopetin olueen,punaviinin ja värillisten alkoholijuomien käytön.Söin kurpitsansiemeniä kuurittain myös.Olotila oli paljon parempi kun vielä selkäkivut katosivat melkein kokonaan.Aloitin noin 5v. sitten olueen juonnin jota en kuitenkaan juo kerralla max.4 tölkkiä viikonloppuisin.
Olen huomannut taas selkäkipuni ja eturauhaseni ärtyneen joten täytyy jatkossa miettiä pitääkö lopettaa olueen juominen.
- toikkanen
Itse hankin lämpötyynyn työpaikalleni Kodin ykkösestä maksoi muistaakseni luokkaa 20e. Tämä tietysti edellyttää, että työ on istumatyötä. Ei muuta kuin lämpöä ahteriin. ;)
Sen koomin ei ole oireilua ollut, kohta puolitoista vuotta kulunut.- Odottaa ihmettä..
Minkälaiset oireet sinulla oli ennne lämpötyynyä? Käytätkö kotonasi lämpötyynyä ja miten nopeasti oireet hävisivät lämpötyynyn käytönoton jälkeen?
Paljon kysymyksiä, mutta toivoisin että voisit vastata, kun meinaa melko paljon ahdistaa tää tilanne itellä. Ikää on vasta 24 ja kohta 2 vuotta kärsinyt tätä ja meinaa usko loppua :/.
- Kipuinen
Mietin tuossa että miksi muka soija auttaa, ja tuli mieleeni se että soijassa sanotaan olevan estrogeeniä muistuttavaa hormoonia.
Olisiko nyt niin että nimenomaan se estrogeeni vaikuttaa eturauhaseen, sitä kun käytetään ihan oikeassa er-syövän hoidossa, eli hormonin vaikutus on takuulla taattu.
K-kaupassa tutkin hyllyä ja siellä oli jotain erityistä soijaa naisille, se voisi siis olla tehokkaampaa kuin ns perus soija.
Itse aion tutkia asiaa kokeellisesti.- Prost-Q
Kesäkuun alussa aloin käyttämään linkistä löytyvää luontaistuotetta (http://www.prostaq-shop.com/en/warenkorb.php4) ja ainakin puolet vähemmän on nyt oireita. Löysin vihjeen tältä palstalta. Välillä tuntui että voi unohtaa koko sairauden. Kannattaa kokeilla. Tuolle ei ole maahantuojaa suomessa ja amerikasta tilattuna ilmeiseti syyllistyy tullirikokseen tms., mutta saksan maahantuojan kanssa ei ongelmaa ole, koska EU:n sisällä. Tähän asti tehokkinta mitä olen ko. vaivaan kokeillut.
Nimim. eturauhasen pysäyttämä - nyt taas positiivisempi maailmankuva - Kantteriini
Prost-Q kirjoitti:
Kesäkuun alussa aloin käyttämään linkistä löytyvää luontaistuotetta (http://www.prostaq-shop.com/en/warenkorb.php4) ja ainakin puolet vähemmän on nyt oireita. Löysin vihjeen tältä palstalta. Välillä tuntui että voi unohtaa koko sairauden. Kannattaa kokeilla. Tuolle ei ole maahantuojaa suomessa ja amerikasta tilattuna ilmeiseti syyllistyy tullirikokseen tms., mutta saksan maahantuojan kanssa ei ongelmaa ole, koska EU:n sisällä. Tähän asti tehokkinta mitä olen ko. vaivaan kokeillut.
Nimim. eturauhasen pysäyttämä - nyt taas positiivisempi maailmankuvaLuullakseni eturauhasen tulehdus paranee kyllä itsestäänkin, mutta ne muut oireet liittyvät jotenkin eturauhasen ympärillä olevaan kudoskireyteen tai turpoamiseen tms. ongelmaan, joka aiheuttaa pahimmat ongelmat.
Tuota edellä mainittua luontaistuotetta ajattelin kokeilla, kun edes lämmöstä ei tunnu olevan yhtään mitään apua. Niin se vaan on, että joku keino auttaa toiselle ja joku toinen keino toiselle ja joku jopa paranee täysin, siispä pitää vain etsiä, jospa jokin keino tepsisi tähän vaivaan.
Kun kerta mitään tulehdusta ei ole ja veriarvot normaalit niin keho on terve, mutta nämä pirulliset vaivat vain vaivaavat, eikä edes lämpö tai lämmin pukeutuminkaan auta. Vika voisi olla siis pääkopassa ja elimistössä jokin epätasapaino vallitsee eikä paraneminen pääse alkuun, jotain puuttuu.
Uskon, että oikeilla hiven ja mineraaleilla vaivasta voisi päästä eroon. Idän lääketiede tuntee varmasti ongelman paremmin, kyse jostain energiatasoista. Länsimainen lääketiede ei pysty auttamaan pitemmän päälle, vain helpotusta-valitettavasti.
Näitä voisi siis kokeilla jos näistä löytyisi apua:
- kevyttä liikuntaa
- soijajauhoa/juomaa
- karpalomehua
- vogel/prostaforce tai Prosta Q vastaavaa valmistetta
- runsaasti mansikoita/talvella hedelmiä
- sinkkivalmistetta
- vitamiineja
- lämpöä - Yksi kärsijä
Kantteriini kirjoitti:
Luullakseni eturauhasen tulehdus paranee kyllä itsestäänkin, mutta ne muut oireet liittyvät jotenkin eturauhasen ympärillä olevaan kudoskireyteen tai turpoamiseen tms. ongelmaan, joka aiheuttaa pahimmat ongelmat.
Tuota edellä mainittua luontaistuotetta ajattelin kokeilla, kun edes lämmöstä ei tunnu olevan yhtään mitään apua. Niin se vaan on, että joku keino auttaa toiselle ja joku toinen keino toiselle ja joku jopa paranee täysin, siispä pitää vain etsiä, jospa jokin keino tepsisi tähän vaivaan.
Kun kerta mitään tulehdusta ei ole ja veriarvot normaalit niin keho on terve, mutta nämä pirulliset vaivat vain vaivaavat, eikä edes lämpö tai lämmin pukeutuminkaan auta. Vika voisi olla siis pääkopassa ja elimistössä jokin epätasapaino vallitsee eikä paraneminen pääse alkuun, jotain puuttuu.
Uskon, että oikeilla hiven ja mineraaleilla vaivasta voisi päästä eroon. Idän lääketiede tuntee varmasti ongelman paremmin, kyse jostain energiatasoista. Länsimainen lääketiede ei pysty auttamaan pitemmän päälle, vain helpotusta-valitettavasti.
- kevyttä liikuntaa
- soijajauhoa/juomaa
- karpalomehua
- sinkkivalmistetta
- vitamiineja
- lämpöäIso ongelma taitaa olla että eturauhasen tulehdus-nimike pitää sisällään niin monta erilaista tapausta joista bakteeritulehdus on kai harvinaisin. Ja on tiloja jotka eivät ole oikeastaan sen paremmin tulehdus kuin perinteinen sairaus, jos ei laske vaikkapa päänsärkyä, kramppia/maitohappojakin sairaudeksi.
Kun sain itse oireet ensi kerran joku kuukausi sitten eikä antibiootti/a-salpaaja/tulehduslääke auttanut niin aloin tutkia mitä netti sanoo. Löysin jenkkiläiset sivut joissa muistaakseni yleisimmiksi syiksi ei-tulehdus eturauhaskipuihin esitettiin kudosturvotusta vain vähän venyvän rauhaspussin sisällä, verenkierron ongelmia ja verenkierron jäämä-aineiden (kuona) kertymää rauhaseen. Kaikki tavalla tai toisella ruokavalioon ja kuntoon liittyviä. Sivun mukaan hyväkään yleiskunto ei sinällään tosin auta jos ei syö terveellisesti mutta vatsakkuus painaa rauhastakin ihan fyysisesti, ainakin noin väittivät. Jos näin on, isot ateriat tulis jakaa pieniksi eikä nestettäkään kerralla litratolkulla vaikka vesi sinänsä on hyvästä.
Kun ottaa huomioon miten moni mies tupakoi, syö epäterveellisesti, kittaa tuopeittain %juomaa ja paino plus kolesterolit on koholla niin alkaa ymmärtää miksi tämä "mystinen" testeissä näkymätön vitsaus yleistyy. Veikkaan, että hyvin monella autuaan tietämättömällä tämä miina odottaa piilossa vain lopullista laukaisevaa tekijää, kuten juuri kylmettymistä.
Eturauhasen tulehdukseen suositellaan lääkärissä usein seksiä/masturbaatiota, mutta sivut varoittelevat että kudosturvotuksesta kärsivä saa varautua lisäkipuun tunteja siemensyöksyn jälkeen. Eli tyhjennys olisi tehtävä mahdollisimman rentona ja pienellä orkulla jolloin minimoi uuden veren tuoman paineenlisäyksen ja lisä-ärsytyksen elimistön valmistellessa uutta satsia rauhaseen. Naisen kanssa siis enemmän valmistavia lämmittelykierroksia ja lyhyempi pääkisa. Ei muuten kannata pantata tietoa vakisuhteelta. Tämä probleema ei mene ohi hetkessä ja hän kyllä vaistoaa hyvin nopeasti muutoksen, sen voin sanoa. Parempi että kuulee asianlaidan suoraan sinulta. Macho-ylpeydelle on aikansa ja paikkansa ja tämä ei ole.
Pika-apuna pahimman kipukohtauksen yli mainittiin kuuma siis KUUMA navanaluskylpy tai takapuolen kautta tapahtuva rauhasen hieronta, mutta jälkimmäinen voi amätöörin tekemänä olla haitaksi sillä rauhanen on herkempi laite kuin vaikkapa kipeä pohjelihas.
Parannusta ei kuitenkaan saavutettaisi kuin hi-taas-ti, ravintotottumusten muutoksella. Oikotietä onneen ei ole mistään purkista napattavissa eikä miltään nettisivulta haettavissa.
Kun ei ole lääkärin tropit auttaneet eikä luonnontuoteet tuoneet pika-apua niin olen sitten asettanut toivoni ruokavalion vaikutukseen pitkällä aikavälillä. Korostan, että minun kohdallani ei ole kyse liikakasvusta johon jatkuva lääkitys on ilmeisesti usein hyväkin apu.
Vettä, joka ei yhden lähteen mukaan saisi olla kraanavettä, kalaa, kasviksia. Viina ja tupakka pois. Ei pippureita, paprikaa, tomaattia tai muita ärsykkeitä..suola lisää turvotusta nopeasti, sokeri ja kova rasva ovat rauhasenkin vihollisia. Sellaista ruokavaliota olen tavoitellut.
Ei ole ollut muuten ihan helppoa pysyä aina kaidalla tiellä, ei tosiaankaan, mutta koska kivut ovat vähentyneet niin yleisyydeltään kuin kovuudeltaan ilman kovien lääkkeiden syöntiä niin toistaiseksi täällä on menty oikeaan suuntaan vaikka tie joskus näyttää pirun pitkältä ja takapakkiakin on joskus tullut.
On ihan pakko uskoa että oireilun voi voittaa, jos ei lopullisesti niin melkein. On tämä vaan niin maan perkeleen rassaava harmi niin monella ja varsinkin sillä yhdellä tavalla. Mutta tehän tiedätte mistä puhun. - kt
Kantteriini kirjoitti:
Luullakseni eturauhasen tulehdus paranee kyllä itsestäänkin, mutta ne muut oireet liittyvät jotenkin eturauhasen ympärillä olevaan kudoskireyteen tai turpoamiseen tms. ongelmaan, joka aiheuttaa pahimmat ongelmat.
- kevyttä liikuntaa
- soijajauhoa/juomaa
- karpalomehua
- sinkkivalmistetta
- vitamiineja
- lämpöäNäitä voisi siis kokeilla
yllämainitut
aspiriini
Kyllä, sitä nimittäin käytetään jo verisuonitaudin pitkäaikaishoidossa tukosten estämiseen ja nyt on saatu viitteitä siitä että aspiriinilla on hyödyllisiä vaikutuksia eturauhasen solujen hyvinvointiin.
En tosin alkuunkaan ymmärtänyt leikkeen lääketieteellistä termistöä mutta ydin oli siis että pieni annos päivittäin antaa positiivisia tuloksia. Nyt ei olla käyttämässä aspiriinia kipulääkkeenä eikä siis kannata käyttää kuin pieni annos.
Puoli tablettia iltaisin voisi olla likellä totuutta.
Ei varmaan haittaa kokeilla kun muistaa pysyä pienessä säännöllisessä annoksessa. Olen itse aloittanut kokeilun.
Otan myös inkivääriä joka on ikivanha tulehduslääke ja myös mieskunnon kohottamiseen käytetty. Sitä saa ihan ruokakaupasta tabletteina luontaistuotehyllystä.
Näin kesällä vesimeloni on hyvää. Siinä on nestettä ja radiossa oli joskus juttua sen lievästä viagra-ominaisuudesta vehkeiden piristäjänä.
Siinä minun lisäykseni kotikonsteihin. - minä uskallan tarjota
kt kirjoitti:
Näitä voisi siis kokeilla
yllämainitut
aspiriini
Kyllä, sitä nimittäin käytetään jo verisuonitaudin pitkäaikaishoidossa tukosten estämiseen ja nyt on saatu viitteitä siitä että aspiriinilla on hyödyllisiä vaikutuksia eturauhasen solujen hyvinvointiin.
En tosin alkuunkaan ymmärtänyt leikkeen lääketieteellistä termistöä mutta ydin oli siis että pieni annos päivittäin antaa positiivisia tuloksia. Nyt ei olla käyttämässä aspiriinia kipulääkkeenä eikä siis kannata käyttää kuin pieni annos.
Ei varmaan haittaa kokeilla kun muistaa pysyä pienessä säännöllisessä annoksessa. Olen itse aloittanut kokeilun.
Otan myös inkivääriä joka on ikivanha tulehduslääke ja myös mieskunnon kohottamiseen käytetty. Sitä saa ihan ruokakaupasta tabletteina luontaistuotehyllystä.
Näin kesällä vesimeloni on hyvää. Siinä on nestettä ja radiossa oli joskus juttua sen lievästä viagra-ominaisuudesta vehkeiden piristäjänä.
Siinä minun lisäykseni kotikonsteihin.www.terveysmehu.fi
Voimakkaat antioksidantit , mehu on valmistettu pääasiassa mangosteen hedelmästä 80 %, 1 % vettä ja sitten se loppu muita hedelmiä:
Mangosteenissa on 24 000 antioksidanttia, mitä määrää ei ole missään muussa ruoka aineessa,
Mangosteenista on tieteellisiä tutkimuksia, ja juoma on ollut suomessa jo yli vuoden käyttäjillä, tulokset ovat olleet hyviä,
kannattaa kokeilla, tuotteella on 30 vrk tyytyväisyystakuu jos et ole tyytyväinen, saat rahasi takaisin.
Annamme mielellämme lisätietoa, ota yhteys sivujemme kautta ! - etua rauhasta M40
kt kirjoitti:
Näitä voisi siis kokeilla
yllämainitut
aspiriini
Siinä minun lisäykseni kotikonsteihin.Pommi iski n. 5kk sitten. Kun tajusin tilanteen ja luin kohtalotoverien tarinoita, paniikki meinasi tulla. Kylmä otti hiihtäessä, siitä hyvästä kun yritti pitää itseään kunnossa. Itseasiassa minulle on mielestäni selvinnyt että tämä odotti tuloaan jo vuosi sitten talvella kun hiihtelin myös ja viima kävi housujen läpi. Ei meinannut peli soida vaimon kans. Eikä ikinä ennen ollut niitä probleemia. Kesä meni kuitenkin hyvin näiltä osin siinä välissä kunnes talvi tuli taas ja rauhanen ärtyi kipeäksi.
Noh Isälläni (70V) ollut eturauhastulehdus kanssa joskus, ja lievin vammoin siitä selvinnyt, lievä virtsaamisvaiva jäänyt. Sen verran varoitti nuorempana minua että laita housuja jalkaan ettei nappulat palellu, siitähän sitä nuorehko terve mies ymmärtää että eturauhastulehdushan siitä tulee heh heh. No kantapään kauttahan nää pitää mennä, siitähän parhaiten oppii vai miten se oli.
Perinnöllistähän tämä suurelta osin varmasti on.
Asiaan: Kivun alettua 2 viikon päästä yleislääkärille, tunnustelee peräpään kautta rauhasta, määrää tamsumiinia ja särkylääkettä, sekä pyynnöstä kirjottaa lähetteen labraan PSA:ta varten. En kuitenkaan ensin syö lääkkeitä vaan haudon itseäni lämpöisessä vedessä syön sinkkiä ja vaiva meneekin viikoksi ohi kunnes röykkyisen lasten pulkkamäen jälkeen ärtyy uudelleen. Menen vasta sitten verikokeeseen PSA hieman koholla. Lääkäri sanoo sen olevan liikakasvun merkki ja määrää etur. pienentävää lääkettä. Epäilen diagnoosia, enkä edes hae lääkkeitä.
Sitten menenkin jo urologille joka taas tunnustelee ja katsoo ultralla. Kertoo ettei ainakaan syöpää eikä rauhasen liikakasvua. Käskee syömään niitä yl. määrrämiä tamsumiinia (rentouttaa rauhasta) sekä antibioottikuuri 20 pv sekä särkylääkettä. Lääkkeet ei auta mitään paitsi että pikkuveli toimii hyvin, tamsumiinin vaikutus. Nyt 3kk käytön kokemuksella.
Kivut jatkuu välillä pahempina välillä vähän helpottaa. Taas urologille määrää Zataria (vastaa tamsumiinia) toisenlaisia särkylääkkeitä kolmiolla ja ilman.
Ei nekään juuri auta paitsi kolmiolääkkeellä saa kivun aika minimiin. Muuten tuntuu ettei tämä voi olla totta...
Päätänkin alkaa käyttää muita konsteja ja kaikkia mahdollista yhtä aikaa mikä vain voisi auttaa, ja uskon nyt jopa parantuvan:
Hermoratahieronta 5 kerran kuuri nyt käynyt 4 kertaa. Nokkosta kuivattuna, karpalojauhetta, Soijaa (Soyolk) veteen ja mysliin, sokerit pois, reipas kävelylenkki n. 1h päivässä, juon paljon vettä, venyttelen, lämminvesikylpyjä.
Aloitin aamulla ton aspiriinin syönnin ja hommaan sen lämpötyynyn.
Viikon olen keskittynyt suurimmaksi osaksi jo muihin asioihin kuin eurauhaseen joten suosittelen em. konsteja. Soija ja liikunta taitaa olla parhaat noista.
Tämä on tietenkin arvelua, mutta pakko tästä on eroon päästä, keinolla millä hyvänsä. Jos tarve vaatii hommaan vielä jonkun aiemmin mainittuja rohtoja Q-urol tai vastaavia.
Meinasi jo usko mennä paranemiseen, mutta nyt on fiilikset korkealla :)
Tsemppiä kohtalotovereille, kyllä se helpottaa kun löytää oikeat konstit. - etua rauhasta M40
etua rauhasta M40 kirjoitti:
Pommi iski n. 5kk sitten. Kun tajusin tilanteen ja luin kohtalotoverien tarinoita, paniikki meinasi tulla. Kylmä otti hiihtäessä, siitä hyvästä kun yritti pitää itseään kunnossa. Itseasiassa minulle on mielestäni selvinnyt että tämä odotti tuloaan jo vuosi sitten talvella kun hiihtelin myös ja viima kävi housujen läpi. Ei meinannut peli soida vaimon kans. Eikä ikinä ennen ollut niitä probleemia. Kesä meni kuitenkin hyvin näiltä osin siinä välissä kunnes talvi tuli taas ja rauhanen ärtyi kipeäksi.
Noh Isälläni (70V) ollut eturauhastulehdus kanssa joskus, ja lievin vammoin siitä selvinnyt, lievä virtsaamisvaiva jäänyt. Sen verran varoitti nuorempana minua että laita housuja jalkaan ettei nappulat palellu, siitähän sitä nuorehko terve mies ymmärtää että eturauhastulehdushan siitä tulee heh heh. No kantapään kauttahan nää pitää mennä, siitähän parhaiten oppii vai miten se oli.
Perinnöllistähän tämä suurelta osin varmasti on.
Asiaan: Kivun alettua 2 viikon päästä yleislääkärille, tunnustelee peräpään kautta rauhasta, määrää tamsumiinia ja särkylääkettä, sekä pyynnöstä kirjottaa lähetteen labraan PSA:ta varten. En kuitenkaan ensin syö lääkkeitä vaan haudon itseäni lämpöisessä vedessä syön sinkkiä ja vaiva meneekin viikoksi ohi kunnes röykkyisen lasten pulkkamäen jälkeen ärtyy uudelleen. Menen vasta sitten verikokeeseen PSA hieman koholla. Lääkäri sanoo sen olevan liikakasvun merkki ja määrää etur. pienentävää lääkettä. Epäilen diagnoosia, enkä edes hae lääkkeitä.
Sitten menenkin jo urologille joka taas tunnustelee ja katsoo ultralla. Kertoo ettei ainakaan syöpää eikä rauhasen liikakasvua. Käskee syömään niitä yl. määrrämiä tamsumiinia (rentouttaa rauhasta) sekä antibioottikuuri 20 pv sekä särkylääkettä. Lääkkeet ei auta mitään paitsi että pikkuveli toimii hyvin, tamsumiinin vaikutus. Nyt 3kk käytön kokemuksella.
Kivut jatkuu välillä pahempina välillä vähän helpottaa. Taas urologille määrää Zataria (vastaa tamsumiinia) toisenlaisia särkylääkkeitä kolmiolla ja ilman.
Ei nekään juuri auta paitsi kolmiolääkkeellä saa kivun aika minimiin. Muuten tuntuu ettei tämä voi olla totta...
Päätänkin alkaa käyttää muita konsteja ja kaikkia mahdollista yhtä aikaa mikä vain voisi auttaa, ja uskon nyt jopa parantuvan:
Hermoratahieronta 5 kerran kuuri nyt käynyt 4 kertaa. Nokkosta kuivattuna, karpalojauhetta, Soijaa (Soyolk) veteen ja mysliin, sokerit pois, reipas kävelylenkki n. 1h päivässä, juon paljon vettä, venyttelen, lämminvesikylpyjä.
Aloitin aamulla ton aspiriinin syönnin ja hommaan sen lämpötyynyn.
Viikon olen keskittynyt suurimmaksi osaksi jo muihin asioihin kuin eurauhaseen joten suosittelen em. konsteja. Soija ja liikunta taitaa olla parhaat noista.
Tämä on tietenkin arvelua, mutta pakko tästä on eroon päästä, keinolla millä hyvänsä. Jos tarve vaatii hommaan vielä jonkun aiemmin mainittuja rohtoja Q-urol tai vastaavia.
Meinasi jo usko mennä paranemiseen, mutta nyt on fiilikset korkealla :)
Tsemppiä kohtalotovereille, kyllä se helpottaa kun löytää oikeat konstit.Kivut olleet aika vähäiset 1,5kk ja välillä ei juuri ollenkaan! Mutta olen mokannut pari (kylmettänyt hieman)kertaa ja on päässyt ärtymään. Sitten taas kärsitään muutama päivä. On käynyt nyt niin kylmän herkäksi että pitää nukkua makuupussissa yöt ja päivällä pitää olla monet villakalsarit päällekkäin. Lämpötyynyllä lämmitän vatsaa ja pakaroita vuorotellen töissä (teen istumatyötä enimmäkseen). Onko jollain koemusta vastaavasta kylmänarkuudesta? Tulikohan tämä jäädäkseen?!
Just kun onnistuin kivut saamaan pois.
Ihmettelen hirveästi sitä että tästä ei varoiteta koulussa, kotona, terveystarkastuksissa ym. että tämmöinen vaiva voi tulla ihan vain kylmettämisestä. :-( .
Joku esitti jollain foorumilla rukousta, alan seuraavaksi kokeilla sitä...
Periksi en anna! - koputan puuta
Kivut olleet aika vähäiset 1,5kk ja välillä ei juuri ollenkaan! Mutta olen mokannut pari (kylmettänyt hieman)kertaa ja on päässyt ärtymään. Sitten taas kärsitään muutama päivä. On käynyt nyt niin kylmän herkäksi että pitää nukkua makuupussissa yöt ja päivällä pitää olla monet villakalsarit päällekkäin. Lämpötyynyllä lämmitän vatsaa ja pakaroita vuorotellen töissä (teen istumatyötä enimmäkseen). Onko jollain koemusta vastaavasta kylmänarkuudesta? Tulikohan tämä jäädäkseen?!
Ihmettelen hirveästi sitä että tästä ei varoiteta koulussa, kotona, terveystarkastuksissa ym. että tämmöinen vaiva voi tulla ihan vain kylmettämisestä. :-( .
Periksi en anna!Takana muutama kuukausi ruokavaliota, pari kuukautta Primaspania (apteekista ilman reseptiä) ja Prosta-Q:ta (tilattava Saksasta eli kortti on oltava) yksi päivässä.
Voisi sanoa että en ole muutamaan viikkoon edes muistanut koko rauhasta vaikka pahimmillaan kipu vei yöunet.
Uskon oman kokemukseni perusteella siihen, että kun hoitaa syytä eikä vain oiretta tulosta voi saada.
En oleta että olen täysin parantunut tai että rauhaseni on enää koskaan puhdas kuin poikasena, mutta rauhaseni ei ole enää suorituskykynsä riskirajoilla ja varmuusmarginaali kasvaa aina vaan kunhan muistan olevani riskiryhmässä, pukeudun ja syön terveellisesti.
En tiedä oliko Prosta-Q merkittävä apu, mutta jatkan sen syömistä vielä pitkään. Vaikka se olisi turhaa rahanmenoa niin pientä se on verrattuna rauhaskivun piinaan eikä sillä ole sivuvaikutuksia. Primaspanin lopetan kun nykyinen pakkaus on syöty koska se on tehtävänsä kunnialla tehnyt ja asetyylisalisyylihapolla voi olla liian pitkään käytettäessä haittavaikutus. En suosittele kenellekään paljaan tavallisen aspiriinin ottoa juuri haittavaikutuksen takia, hitaasti sulava Primaspan on sen sijaan tehty pitkäaikaiskäyttöön ja senhän saa siitä samasta apteekista.
Sairauden alussa olin siipi maassa mutta nyt on kaikki taas hyvin. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille! - Karpatsiini
koputan puuta kirjoitti:
Takana muutama kuukausi ruokavaliota, pari kuukautta Primaspania (apteekista ilman reseptiä) ja Prosta-Q:ta (tilattava Saksasta eli kortti on oltava) yksi päivässä.
Voisi sanoa että en ole muutamaan viikkoon edes muistanut koko rauhasta vaikka pahimmillaan kipu vei yöunet.
Uskon oman kokemukseni perusteella siihen, että kun hoitaa syytä eikä vain oiretta tulosta voi saada.
En oleta että olen täysin parantunut tai että rauhaseni on enää koskaan puhdas kuin poikasena, mutta rauhaseni ei ole enää suorituskykynsä riskirajoilla ja varmuusmarginaali kasvaa aina vaan kunhan muistan olevani riskiryhmässä, pukeudun ja syön terveellisesti.
En tiedä oliko Prosta-Q merkittävä apu, mutta jatkan sen syömistä vielä pitkään. Vaikka se olisi turhaa rahanmenoa niin pientä se on verrattuna rauhaskivun piinaan eikä sillä ole sivuvaikutuksia. Primaspanin lopetan kun nykyinen pakkaus on syöty koska se on tehtävänsä kunnialla tehnyt ja asetyylisalisyylihapolla voi olla liian pitkään käytettäessä haittavaikutus. En suosittele kenellekään paljaan tavallisen aspiriinin ottoa juuri haittavaikutuksen takia, hitaasti sulava Primaspan on sen sijaan tehty pitkäaikaiskäyttöön ja senhän saa siitä samasta apteekista.
Sairauden alussa olin siipi maassa mutta nyt on kaikki taas hyvin. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!Soijasta ei ole löydetty amerikkalaisessa tutkimuksessa mitään hyötyä eturauhastulehduksessa.
Varmaankin kyse on soijassa olevasta flavonoidista, joka sitten joillekin tehoaa. Flavonoidit ovat muutoikin terveellisiä. Söin 1 kk annoksen prosta Q ei sanottavimpia tuloksia, pitäisi syödä 3 kuukautta putkeen. Korvasinkin prosta Q:n seuraavalla reseptillä.
100 % kylmäpuristettua karpaloamehua lasillinen päivässä, poistaa tulehdusta
100 % täysananasmehua lasillinen päivässä, lievittää kipuja
propolistippoja, sisältää mehiläisen siitepölyä, lievittää kipuja
katkarapuja pari kertaa viikossa, parantaa
parsakaalia, jonka myös keitinliemi juodaan, parantaa
sokeria, maitotuotteita ja rasvaisia lihatuotteita vältetään
kahvi korvataan vihreällä teellä
monivitamiinitabletti päivässä
pienen erillisen sinkkikuurin voi myös syödä
kesälla runsaasti mansikoita ja syksyllä viivimarjoja
liikuntaa ja lämpöä
Nämä kopsasin amerikkalaisten ohjeista, oli siellä muutakin ihmea-ainetta, mutta näitä nyt alkuunsa. - kuutsalo
Karpatsiini kirjoitti:
Soijasta ei ole löydetty amerikkalaisessa tutkimuksessa mitään hyötyä eturauhastulehduksessa.
Varmaankin kyse on soijassa olevasta flavonoidista, joka sitten joillekin tehoaa. Flavonoidit ovat muutoikin terveellisiä. Söin 1 kk annoksen prosta Q ei sanottavimpia tuloksia, pitäisi syödä 3 kuukautta putkeen. Korvasinkin prosta Q:n seuraavalla reseptillä.
100 % kylmäpuristettua karpaloamehua lasillinen päivässä, poistaa tulehdusta
100 % täysananasmehua lasillinen päivässä, lievittää kipuja
propolistippoja, sisältää mehiläisen siitepölyä, lievittää kipuja
katkarapuja pari kertaa viikossa, parantaa
parsakaalia, jonka myös keitinliemi juodaan, parantaa
sokeria, maitotuotteita ja rasvaisia lihatuotteita vältetään
kahvi korvataan vihreällä teellä
monivitamiinitabletti päivässä
pienen erillisen sinkkikuurin voi myös syödä
kesälla runsaasti mansikoita ja syksyllä viivimarjoja
liikuntaa ja lämpöä
Nämä kopsasin amerikkalaisten ohjeista, oli siellä muutakin ihmea-ainetta, mutta näitä nyt alkuunsa.Meille on ilmaantunut uusi perheenjäsen, vaivihkaa, pyytämättä. se on isännän kumppani. Se on kuin huonosti opetettu koira: väliin kiukuttelee ja oikuttelee, väliin on hyvin rakastettava.
Aamullakin vaimo ensimmäiseksi kysyy, miten meillä on nukuttu. Usein itsekin olen hämmästynyt, kuinka hyvin se osaa joskus nukkua. Lenkillä kuseksimme vähän jokaisen isomman puun juurelle, joka tarjoaa suojaa muilta polulla kulkijoilta.
Mutta auta armias, kun se on pahalla päällä. Se tarraa kaikilla hampaillaan lantionpohjalihaksiin ja repii ja raastaa joka suuntaan. Silloin peräaukon tienoo ja suvun jatkamiseen tarkoitettu vesijohto on kuin tulessa. Kaikki taudit navasta alaspäin tuntuvat iskevän yhtä aikaa. Kylmästä se raivostuu.
Mikään ei tunnu auttavan. Antibioottikuureja on kokeiltu, lämpöhauteita samoin.
Kiitos, veljet, monista vihjeistä. Huomenna meillä on aamupalaksi soijajuomaa. - Mies -70
kuutsalo kirjoitti:
Meille on ilmaantunut uusi perheenjäsen, vaivihkaa, pyytämättä. se on isännän kumppani. Se on kuin huonosti opetettu koira: väliin kiukuttelee ja oikuttelee, väliin on hyvin rakastettava.
Aamullakin vaimo ensimmäiseksi kysyy, miten meillä on nukuttu. Usein itsekin olen hämmästynyt, kuinka hyvin se osaa joskus nukkua. Lenkillä kuseksimme vähän jokaisen isomman puun juurelle, joka tarjoaa suojaa muilta polulla kulkijoilta.
Mutta auta armias, kun se on pahalla päällä. Se tarraa kaikilla hampaillaan lantionpohjalihaksiin ja repii ja raastaa joka suuntaan. Silloin peräaukon tienoo ja suvun jatkamiseen tarkoitettu vesijohto on kuin tulessa. Kaikki taudit navasta alaspäin tuntuvat iskevän yhtä aikaa. Kylmästä se raivostuu.
Mikään ei tunnu auttavan. Antibioottikuureja on kokeiltu, lämpöhauteita samoin.
Kiitos, veljet, monista vihjeistä. Huomenna meillä on aamupalaksi soijajuomaa.Maaliskuussa -09 se iski, kavalasti keskellä yötä.. Jumalattomat kivut ja jo mielessä että vehje kohta irtoaa. 3 eri lääkärillä kävin, ensimmäinen (urologi) sanoi että "hiiva". Ajattelin että ei kai hitossa hiiva aiheuta tällaista tuskaa. Toinen lekuri (työterveys) tunnusteli rauhasta ja sanoi että ei hätää, ehkä vähän ärtynyt mutta ei vaarallista, korkeintaan vähän vaivalloista. Viimeinen, KUNNON urologi sitten tunnusteli oikein huolella ja sanoi heti että tulehtunuthan se on. Kokeilin 3 eri kuuria, mistään ei apua. Penisiliinit ja tulehduslääkkeet, ei mitään vaikutusta. Kyllä kadutti maaliskuiset hyppelyt kalsarisilleen talon pihalla.. Nyt kirja "Headache in the pelvis" tulossa, prosta-Q tilattu, lämpötyyny käytössä ja kävelylenkit osana joka päivää. Mutta olen huomannut, että parhaiten auttaa KUNNON venyttely: eli lattialle/sängylle makaamaan jalkapohjat yhteen ja levitän jalat niin haralleen kuin pystyn. Ilmeisesti jotain tekemistä verenkierron/lihasjännityksen kanssa, mutta ainoa asia mikä auttaa. Huomaan että istuminen pahentaa oireita ja istumatyö kun on niin ei tässä paljoa naurata. Soija-kuuri aloitettu tänä aamuna, saa nähdä auttaako mitään. Kiitokset kohtalontovereille kaikesta neuvoista. Jotenkin lohdullista kun tietää, ettei ole tässä veneessä yksin. Voimia uuteen vuoteen!
- Zonether
Mies -70 kirjoitti:
Maaliskuussa -09 se iski, kavalasti keskellä yötä.. Jumalattomat kivut ja jo mielessä että vehje kohta irtoaa. 3 eri lääkärillä kävin, ensimmäinen (urologi) sanoi että "hiiva". Ajattelin että ei kai hitossa hiiva aiheuta tällaista tuskaa. Toinen lekuri (työterveys) tunnusteli rauhasta ja sanoi että ei hätää, ehkä vähän ärtynyt mutta ei vaarallista, korkeintaan vähän vaivalloista. Viimeinen, KUNNON urologi sitten tunnusteli oikein huolella ja sanoi heti että tulehtunuthan se on. Kokeilin 3 eri kuuria, mistään ei apua. Penisiliinit ja tulehduslääkkeet, ei mitään vaikutusta. Kyllä kadutti maaliskuiset hyppelyt kalsarisilleen talon pihalla.. Nyt kirja "Headache in the pelvis" tulossa, prosta-Q tilattu, lämpötyyny käytössä ja kävelylenkit osana joka päivää. Mutta olen huomannut, että parhaiten auttaa KUNNON venyttely: eli lattialle/sängylle makaamaan jalkapohjat yhteen ja levitän jalat niin haralleen kuin pystyn. Ilmeisesti jotain tekemistä verenkierron/lihasjännityksen kanssa, mutta ainoa asia mikä auttaa. Huomaan että istuminen pahentaa oireita ja istumatyö kun on niin ei tässä paljoa naurata. Soija-kuuri aloitettu tänä aamuna, saa nähdä auttaako mitään. Kiitokset kohtalontovereille kaikesta neuvoista. Jotenkin lohdullista kun tietää, ettei ole tässä veneessä yksin. Voimia uuteen vuoteen!
Mulla auttoi muutama käynti vyöhyketerapiassa. Tässä hoitomuodossa jalkapohjahieronnan kautta voidaan stimuloida eturauhasen verenkiertoa mikä puolestaan johtaa nopeampaan parantumiseen..
- Reino68
Mies -70 kirjoitti:
Maaliskuussa -09 se iski, kavalasti keskellä yötä.. Jumalattomat kivut ja jo mielessä että vehje kohta irtoaa. 3 eri lääkärillä kävin, ensimmäinen (urologi) sanoi että "hiiva". Ajattelin että ei kai hitossa hiiva aiheuta tällaista tuskaa. Toinen lekuri (työterveys) tunnusteli rauhasta ja sanoi että ei hätää, ehkä vähän ärtynyt mutta ei vaarallista, korkeintaan vähän vaivalloista. Viimeinen, KUNNON urologi sitten tunnusteli oikein huolella ja sanoi heti että tulehtunuthan se on. Kokeilin 3 eri kuuria, mistään ei apua. Penisiliinit ja tulehduslääkkeet, ei mitään vaikutusta. Kyllä kadutti maaliskuiset hyppelyt kalsarisilleen talon pihalla.. Nyt kirja "Headache in the pelvis" tulossa, prosta-Q tilattu, lämpötyyny käytössä ja kävelylenkit osana joka päivää. Mutta olen huomannut, että parhaiten auttaa KUNNON venyttely: eli lattialle/sängylle makaamaan jalkapohjat yhteen ja levitän jalat niin haralleen kuin pystyn. Ilmeisesti jotain tekemistä verenkierron/lihasjännityksen kanssa, mutta ainoa asia mikä auttaa. Huomaan että istuminen pahentaa oireita ja istumatyö kun on niin ei tässä paljoa naurata. Soija-kuuri aloitettu tänä aamuna, saa nähdä auttaako mitään. Kiitokset kohtalontovereille kaikesta neuvoista. Jotenkin lohdullista kun tietää, ettei ole tässä veneessä yksin. Voimia uuteen vuoteen!
Itselläni taas pari päivää ollut alavatsassa reippaanpuoleista vihlontaa, ihan kyyryssä pitää välillä kävellä. En oo mitään lääkkeitä soitellut, työttömänä oon niin ei haittaa vaikka kävely ei koko aikaa onnistu. Kroonisen diagnoosin sain jo 2004, ja oireet on tulleet ehkä kerran talvessa takaisin. Lämminvesipullolla oon saanu ~viikossa sen aina pois, ei oo tarvinnut kokeilla mitään muuta. Lämpötyynyyn ajattelin kuitenkin investoida. Kuulostaa että monilla on paljon paljon pahempia oireita, joihin nuo ohjeet on varmasti hyviä. Ehkäpä otan itsekin soijakuuria tms. jos oireet tästä pitkittyy. Lääkkeet tulevat sitten testiin, jos itsehoito ei tehoa.
- jessss
Reino68 kirjoitti:
Itselläni taas pari päivää ollut alavatsassa reippaanpuoleista vihlontaa, ihan kyyryssä pitää välillä kävellä. En oo mitään lääkkeitä soitellut, työttömänä oon niin ei haittaa vaikka kävely ei koko aikaa onnistu. Kroonisen diagnoosin sain jo 2004, ja oireet on tulleet ehkä kerran talvessa takaisin. Lämminvesipullolla oon saanu ~viikossa sen aina pois, ei oo tarvinnut kokeilla mitään muuta. Lämpötyynyyn ajattelin kuitenkin investoida. Kuulostaa että monilla on paljon paljon pahempia oireita, joihin nuo ohjeet on varmasti hyviä. Ehkäpä otan itsekin soijakuuria tms. jos oireet tästä pitkittyy. Lääkkeet tulevat sitten testiin, jos itsehoito ei tehoa.
Parantavaa hoitoa tai lääkettä vaivaan ei ole, jotain voidaan aina kokeilla ja kannatta edes kokeilla.
- Ihmetyttää
jessss kirjoitti:
Parantavaa hoitoa tai lääkettä vaivaan ei ole, jotain voidaan aina kokeilla ja kannatta edes kokeilla.
Ihmettelen vain eikö kenellekkään ole lekuri määrännyt Xatral cr 10mg depottabl.Kyllä auttaa eturauhasen hyvänlaatuseen liikakasvun oireiden hoitoon.Itse syönyt muutaman vuoden.
- Urologi haussa
Mies -70 kirjoitti:
Viitsisitkö vinkata kuka tuo KUNNON urologi oli? Noissa kun taitaa olla aikamoisia eroja... Olisi kiva löytää hyvä käymättä kovin monella.
Kiitos! - Tuukka K
ei missään nimessä mitään soijaa, sillä soija lisää Kosteutta joka eturauhasvaiva kiinalaisen lääketieteen mukaan jo muutenkin on. Itse menin koulutetulle kiinalaisen lääketieteen asiantuntijalle eturauhasvaivani kanssa ja onneksi menin sillä sieltä sain myös apua. Kaveri on hoitanut pahojakin tapauksia.
Kysykää kuitenkin ennen että onko hoitajalla kokemusta vastaavista hoidoista, kaikki eivät osaa hoitaa vaikka mainostavat akupunktiota. - 10
Tuukka K kirjoitti:
ei missään nimessä mitään soijaa, sillä soija lisää Kosteutta joka eturauhasvaiva kiinalaisen lääketieteen mukaan jo muutenkin on. Itse menin koulutetulle kiinalaisen lääketieteen asiantuntijalle eturauhasvaivani kanssa ja onneksi menin sillä sieltä sain myös apua. Kaveri on hoitanut pahojakin tapauksia.
Kysykää kuitenkin ennen että onko hoitajalla kokemusta vastaavista hoidoista, kaikki eivät osaa hoitaa vaikka mainostavat akupunktiota.Vuoden kärsinyt eturauhastulehduksesta ja seksihalut olleet kokonaan pois (aamustondarista puhumattakaan), järki jo meinas lähteä mutta satuin löytään tämän ketjun ja painuin kauppaan soijaostoksille skeptisenä.
Muutaman päivän olen nyt syönyt soijaa joka aamu ja oireet käytännössä kadonneet kokonaan, ei istuminen satu ja viimeyönä ensimmäiset aamustondarit vuoteen.
En usko placebo vaikutukseen koska en uskonut yhtään tuollaisen normi jauhon auttavan, mutta nyt vedellään sitä niin pitkään kuin tuntuu tarvista olevan.
Että KIITOS tälle palstalle. - PuuhaMatti
Tuukka K kirjoitti:
Kysykää kuitenkin ennen että onko hoitajalla kokemusta vastaavista hoidoista, kaikki eivät osaa hoitaa vaikka mainostavat akupunktiota.Voisitko kertoa tarkemmin kuka osaa tämän hoidon?
Oulussa on aku apu mut tiedä häntä osaavatko. - TUSKAAN KYLLÄSTYNYT
koputan puuta kirjoitti:
Takana muutama kuukausi ruokavaliota, pari kuukautta Primaspania (apteekista ilman reseptiä) ja Prosta-Q:ta (tilattava Saksasta eli kortti on oltava) yksi päivässä.
Sairauden alussa olin siipi maassa mutta nyt on kaikki taas hyvin. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!Moi!
Mulla Krooninen eturauhastulehdus vaivaa niin, etten nukutuksi saa. Lääkkeenä Xatral Cr 10mg Antibioottilääkitys, mutta apua ei tunnu tulevan mistään. Elämänlaatuni kärsinyt pahoin, ja nyt nökötän vaan neljänseinän sisällä ja kipristelen tuskissani. Sosiaaliset kontaktit katkenneet kokonaan. Kipulääkitys jo ennen tämän taudin ilmaantumista todella kova, eli ei oikein sitäkään voida lisätä. Mistä apu? Alan olee valmis heittämään jo lusikan nurkkaan :-(
Mullakin ongelmia urologin löytämisen kanssa nykyinen urologini kohauttaa 10min vastaanotollaan olkiaan ja kirjottaa 98€ laskun? Tunteeko joku hyvää ja potilaan ongelmat omakseen ottavaa Urologia? Tuntuu, että nää nykyiset, joilla olen käynyt ei muuta tee kun rahastaa potilaidensa tuskalla, tai ehkä krooninen prostatiitti ei heistä vaan ole tarpeeksi trendikäs sairaus,että sitä kannattaisi hoitaa tai edes yrittää hoitaa!
Mulla pahin on tunne, että rakon ja peräaukon välissä olisi tulinen jomottava ja kipeä tennispallo, joka säteilee kipua alavatsalle, munuaisiin , scrotumin alueelle ja nivusiin. Ainoa kohtuullisen mukava tila on olla koko ajan liikkeessä! Valvon yöni, kunnes tulen niin väsyneeksi, että saan jo rytmihäiriöitä ja vihdoin 3-4 päivää valvottuani nukahdan totaaliseen uupumukseen!
Luin artikkelista, jossa kerrottiin, että prostatan totaalipoisto vihreällä Laserilla on kivuton ja vähäverinen toimenpide, josta paranee nopeasti, ehdotin tätä hoitoa nykyiselle lääkärilleni, joka tyrmäsi ajatuksen täysin ja laskutti taas 98€. Tietääkö joku Urologia joka tekee kyseisellä menetelmällä leikkauksia? Olisin valmis luopumaan koko prostatastanikin, kunhan oloni normalisoituisi jälleen!
Jos Suomesta ei saa Urologilta lähetettä Prostatan totaalipoistoon, niin onko kenelläkään kokemuksia muista maista! Tehdäänhän kauneusleikkauksiakin, Virossa, Ruotsissa, Thaimaassa ja Meksikossa ainakin, miksi ei siis näitä prostatan poistoleikkauksiakin? Luulisin ainakin, että jos elin jossa tulehdus on tai joka tulehduksen aiheuttaa poistettaisiin kokonaan, niin oireidenkin kuuluisi loppua tyystin, eikö? Jos joku yrittänyt tätä ulkomailla, niin olisi mukava kuulla kokemuksistasi!
Lisäksi tuntuu, ettei lääkäritkään tiedä mistään mitään. Sain Urologiltani joo juuri siltä 98€ ja Kiitos! Urologilta Xatral Cr 10mg lääkityksen. Apteekissa sanottiin, että sen vaikutus alkaa 2-4 päivässä. Yleislääkäri taas sanoi, että sen vaikutus alkaa 1-2 viikossa ja tuo 98€ Urologi, että vaikutus alkaa 1-2 kuukaudessa. Lopuksi tutustuin valmistajan ohjeisiin, joissa sanottiin lääkkeen tehon alkavan nopeasti lääkkeen oton jälkeen????? Kuka on oikeassa, vai puhuvatko kaikki ihan mitä sylki suuhun tuo?
Jos kukaan ei osaa auttaa, halua yrittääkkään mitään mikä voisi auttaa tai ei välitä auttaa tuskaisen oloni paranemisessa, niin haluaisin että yhteiskunta tulisi edes sen verran vastaan, että jakelisi sitten halukkaille kipuunsa kyllästyneille, ilmaisia eutanasiapaketteja! "Käy illalla nukkumaan ja aamulla vaivasi ovat sukulaistesi riesana", arkkupaikkakin on jo valmiina! - Anna Amalia
TUSKAAN KYLLÄSTYNYT kirjoitti:
Moi!
Mulla Krooninen eturauhastulehdus vaivaa niin, etten nukutuksi saa. Lääkkeenä Xatral Cr 10mg Antibioottilääkitys, mutta apua ei tunnu tulevan mistään. Elämänlaatuni kärsinyt pahoin, ja nyt nökötän vaan neljänseinän sisällä ja kipristelen tuskissani. Sosiaaliset kontaktit katkenneet kokonaan. Kipulääkitys jo ennen tämän taudin ilmaantumista todella kova, eli ei oikein sitäkään voida lisätä. Mistä apu? Alan olee valmis heittämään jo lusikan nurkkaan :-(
Mullakin ongelmia urologin löytämisen kanssa nykyinen urologini kohauttaa 10min vastaanotollaan olkiaan ja kirjottaa 98€ laskun? Tunteeko joku hyvää ja potilaan ongelmat omakseen ottavaa Urologia? Tuntuu, että nää nykyiset, joilla olen käynyt ei muuta tee kun rahastaa potilaidensa tuskalla, tai ehkä krooninen prostatiitti ei heistä vaan ole tarpeeksi trendikäs sairaus,että sitä kannattaisi hoitaa tai edes yrittää hoitaa!
Mulla pahin on tunne, että rakon ja peräaukon välissä olisi tulinen jomottava ja kipeä tennispallo, joka säteilee kipua alavatsalle, munuaisiin , scrotumin alueelle ja nivusiin. Ainoa kohtuullisen mukava tila on olla koko ajan liikkeessä! Valvon yöni, kunnes tulen niin väsyneeksi, että saan jo rytmihäiriöitä ja vihdoin 3-4 päivää valvottuani nukahdan totaaliseen uupumukseen!
Luin artikkelista, jossa kerrottiin, että prostatan totaalipoisto vihreällä Laserilla on kivuton ja vähäverinen toimenpide, josta paranee nopeasti, ehdotin tätä hoitoa nykyiselle lääkärilleni, joka tyrmäsi ajatuksen täysin ja laskutti taas 98€. Tietääkö joku Urologia joka tekee kyseisellä menetelmällä leikkauksia? Olisin valmis luopumaan koko prostatastanikin, kunhan oloni normalisoituisi jälleen!
Jos Suomesta ei saa Urologilta lähetettä Prostatan totaalipoistoon, niin onko kenelläkään kokemuksia muista maista! Tehdäänhän kauneusleikkauksiakin, Virossa, Ruotsissa, Thaimaassa ja Meksikossa ainakin, miksi ei siis näitä prostatan poistoleikkauksiakin? Luulisin ainakin, että jos elin jossa tulehdus on tai joka tulehduksen aiheuttaa poistettaisiin kokonaan, niin oireidenkin kuuluisi loppua tyystin, eikö? Jos joku yrittänyt tätä ulkomailla, niin olisi mukava kuulla kokemuksistasi!
Lisäksi tuntuu, ettei lääkäritkään tiedä mistään mitään. Sain Urologiltani joo juuri siltä 98€ ja Kiitos! Urologilta Xatral Cr 10mg lääkityksen. Apteekissa sanottiin, että sen vaikutus alkaa 2-4 päivässä. Yleislääkäri taas sanoi, että sen vaikutus alkaa 1-2 viikossa ja tuo 98€ Urologi, että vaikutus alkaa 1-2 kuukaudessa. Lopuksi tutustuin valmistajan ohjeisiin, joissa sanottiin lääkkeen tehon alkavan nopeasti lääkkeen oton jälkeen????? Kuka on oikeassa, vai puhuvatko kaikki ihan mitä sylki suuhun tuo?
Jos kukaan ei osaa auttaa, halua yrittääkkään mitään mikä voisi auttaa tai ei välitä auttaa tuskaisen oloni paranemisessa, niin haluaisin että yhteiskunta tulisi edes sen verran vastaan, että jakelisi sitten halukkaille kipuunsa kyllästyneille, ilmaisia eutanasiapaketteja! "Käy illalla nukkumaan ja aamulla vaivasi ovat sukulaistesi riesana", arkkupaikkakin on jo valmiina!Missäpäin Suomea? Oli niin tutta tekstiä, mieheni sairastaa samaa ja ihan samat ongelmat, ei mistään apua vaikka mitä kokeiltu. Uudellamaalla ollaan, eikä tunnu kunnon ammattitaitoa löytyvän, eikä lääkäreitä tosiaankaan kiinnosta. Eivät ymmärrä vaivan invalidisoivaa puolta saatikka valtavia kipuja. Elämässä pitänyt kaikesta luopua ja käy perheen voimille.
- Anonyymi
Kivut olleet aika vähäiset 1,5kk ja välillä ei juuri ollenkaan! Mutta olen mokannut pari (kylmettänyt hieman)kertaa ja on päässyt ärtymään. Sitten taas kärsitään muutama päivä. On käynyt nyt niin kylmän herkäksi että pitää nukkua makuupussissa yöt ja päivällä pitää olla monet villakalsarit päällekkäin. Lämpötyynyllä lämmitän vatsaa ja pakaroita vuorotellen töissä (teen istumatyötä enimmäkseen). Onko jollain koemusta vastaavasta kylmänarkuudesta? Tulikohan tämä jäädäkseen?!
Periksi en anna!Kylmän arkuus tuttu juttu. Sisäreidet, nivuset ja vatsan alue herkkiä kylmälle. Pintaviileyskin vatsan alueella alkaa kiusaamaan. Kesällä viileäksi ilmastoidut huoneet on pahasta. Kaksi paitaa pitää olla päällä. Oireita ollut nyt kahdeksan vuotta. Lievempiä tosin kuin alkuvuosina.
- ProstateVaiMikä?
Minulla ikää 35 vuotta ja kohta vuoden kärsinyt ikävistä alapäävaivoista. Urologilla rampattu ja peruslääkeet & antibiootit syöty... ei apua. Minulla diagnoosi epäselvä... urologin mukaan ei eturauhasperäinen mutta ei myöskään virtsaputki / -rakko peräinen. Urologi sanoi, että ei oikein osaa sanoa mistä johtuu.
Kipu on krooninen ja tuntuu erityisesti peniksen päässä tai epämääräisenä jomotuksena alapään alueella. Tunnetta on hankala kuvailla... ikäänkuin virtsahädän tunne mutta vain peniksessä eli tarve ei tule rakosta asti...
Kipua ei takapuolella. Erektion kanssa on myös välillä ongelmia... vekotin kyllä toimii, mutta on tosi sähäkkä laukeamaan erektio lopahtaa normaalia helpommin.
Olen yrittänyt analysoida mikä oireita pahentaa ja mikä helpottaa mutta en ole löytänyt mitään kunnon logiikkaa. Pari epämääräistä johdonmukaisuutta olen huomannut... kun on kakkahätä nin silloin oireet usein lievemmät, mutta kun on tarpeensa tehnyt niin silloin oireet pahimillaan. Saunan jälkeen myös oireet yleensä pahemmat. Kipu ei ole kova mutta kroonisuus alkaa vaikuttamaan mielialaan, aloitekykyyn jne.
Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia oireita?? Mistä apuja?- Olli1979
Onko asiaan tullu selvyyttä. Minulla ollut semmonen tunne monta vuotta etten saa rakkoa tyhjäksi mutta tosiassa saankin kun se nyt ultrattiin. Jatkuva outo jomotus alapäässä. Ei perseessä eikä munassa vaan juuri siellä missä muna ikäänkuin menee vartaloon. Nukkumaan meno vaikeeta ku tuntuu että pakko päästä kuselle. 37v
- Anonyymi
Olli1979 kirjoitti:
Onko asiaan tullu selvyyttä. Minulla ollut semmonen tunne monta vuotta etten saa rakkoa tyhjäksi mutta tosiassa saankin kun se nyt ultrattiin. Jatkuva outo jomotus alapäässä. Ei perseessä eikä munassa vaan juuri siellä missä muna ikäänkuin menee vartaloon. Nukkumaan meno vaikeeta ku tuntuu että pakko päästä kuselle. 37v
Täällä samaa...on se saatsna ellei tähän saada mitään toimivaa apua.....apua..
- MiKälie??
Itse kans haluan esittää kysymyksen kroonisesta eturauhastulehduksesta kärsiville, että onko teillä ollut missään vaiheessa imusolmukkeet turvoksissa?? Ja varsinkin nivusissa?? Itellä ollu jo 6kk solmukkeet nivusis turvonneet, muttei mitenkää kipeät.. Ei kiva juttu.
Kylmä on itellä selkee tekijä, mikä laukaisee kipuilut alapään alueella. Soijaa kävin tänään hakemassa kaupasta.. Toivottavasti toimis!! - joku...
Käsittääkseni soija voi auttaa, mutta se myös alentaa libidoa vai olenkohan käsittänyt tuon väärin, eli toisaalta voi auttaa, mutta myös tehdä hallaakin..
Eli ei välttämättä jos ei toimi niin kannata käyttää.
Itsellä olisi tarkoitus ottaa seuraavaksi käyttöön kurpitsan siemenet ja kurpitsaöljy. Luontaistuotteista ei ole ollut apua( kp2000 prostavit, Serrapeptaasi) eikä alfasalpaajasta ( xatral cr). Eikä oikein mistään paitsi lämpö väliaikaisesti. Kipulääkkeetkin melko turhia ellei kovia kipuja. - rauhanen40
vastausta edellisille, prostate vai mikä: tuo sähäkkä laukeamaan erektio lopahtaa ongelmaan. Mulla just samat oireet aikoinaan millä alkoi tämä prosta riesa. Kattelin netistä silloin erektiohäiriön ja ennenaikaisen siemensyöksyn syitä eikä missään tullut esille että vika voisi olla eturauhasessa. Sitten kylmettämistä ja viimaa urheilemalla niin siitä alkoi elämäni tähänastisin pahin painajainen.
Vaikea on tietenkään varmaksi sanoa näin ulkopuolisena mutta itse olisin toivonut seuraavanlaiset ohjeet näin jälkikäteen ajateltuna:
1. tärkein: pidä itsesi lämpimänä varsinkin suojaa vedolta. Hae kaupasta wind stopper vaikka shortsimalliset kesäksi talvella pitkät. Osta villashortsit kesäksi niiden alle talvella pitkät. Järki tietenkin käteen, mutta pitää kuunnella keskivartaloa tarkkaan.
Yöksi riittävän lämmin vaatetus keskivartalolle, villasukat jos on viileää
2. Siemenvaraston tyhjennys 3-4 päivän välein, liian tiuha pahasta sekä liian harva tyhjennys.
3. Hae luontaistuotteena prostavit tabletteja.
4. Syö monipuolisesti sekä terveelliset elämäntavat.
5. alfasalpaaja vois kokeilla myös jos et ole kokeillut (reseptilääke)
Ihmettelen vain kun sauna sulla pahentaa oireita!?
Vältä liikaa istumista jos mahdollista.
Itselläni tauti meni siihen pisteeseen että pienikin veto saa oireet aikaan, vaikka palleaan käy veto oireet alkaa. Auton ilmastointi kesällä pahimpia.
Kumpa olisin itse aikoinaan kuullut tällaisesta ja osannut varoa ja ennaltaehkäistä... - rauhanen40
Vielä jatkoa edelliseen...
Kun keksin mikä vaiva mulla on 2,5 v sitten, aloin syödä sinkkiä ym. vitamiinia sekä alfasalpaajaa erektiovaivat ja ennenaikaiset siemensyöksyt loppui siihen (n. 2-3kk päästä). Jäi vaan päälle hirveä kylmän arkuus eli ärtyvä eturauhanen, kun vahingossa kylmetin itseäni muutamaan kertaan.
Nykyisin syön myös L-arginiinia joka vaikuttaa esim niin että kalu seisoo eritt hyvin kädet on lämpöiset sekä varpaan välit ovat parantuneet kun aina oli melkeen jotain tulehdusta varpaiden välissä (hiivatulehdusta kai). Niin ja sessio vaimon kanssa kestää 0,5-1 h. Kun pahimmillaan oli 0,5-1 minuuttia.
Jos vain on prostataa niin kuin veikkaan oireistasi päätellen niin olet hyvässä tilanteessa vielä, uskon että saat sen aisoihin em. konsteilla.
Niin ja ikäkin sulla on tyypillinen tuohon prostataan, vaikka yleinen luulo on että se on vanhojen ukkojen sairaus.
Annan näitä ohjeita siksi että olen aika katkera kun en tiennyt tästä vaivasta yhtään mitään ennen sairastumista vaikka suvussa tätä on ollut monessa polvessa. (jälkeen päin kuullut) - joku...
Itse kävin tuossa paripäivää sitten kolmannen kerran urologilla. Lääke joka sieltä tuli mukaan on Vesicare 5 mg. Tämän tarkoituksena jarruttaa virtsarakon toimintaa eli toisin sanoen ei ole niin usein se ärsyttävä pissihätä ja kokoajan ei tarvitse rampata vessassa. Tuota otetaan ennenkuin mennään nukkumaan ja nyt kahtena yönä olen vain kerran yön aikana herännyt ja silloinkaan ei olisi välttämättä tarvinnut vessassa käydä. Yleensä pitää ennen nukkumaanmenoa käydä 2-3 vähintään ja 2 kertaa ehkä viellä yönkin aikana, vaikka ei olis juonut mitään iltasella. Nyt nukkunyt kun tukki koko yön. Toki ei poista itse vaivaa, mutta hyvät yöunet jo antaa hyvän lähtökohdat kun ei ole niin väsynyt.
Näin nyt kun taas helteet niin olo taas parantunut muutenkin.
Lääkäri muuten ei antanut mitään muuta kun tuota, toki aikaisemmin oli alfasalpaajia ja antibiotteja kokeiltu sekä kipulääkkeitä. Sanoi, että ruokavaliota pitäisi muuttaa paljon tarveelisemmäksi ( jota tosin olinkin tässä jo kokeilut) ja sanoi, että ihan turha tulla ennen syksyä kun aineenvaihdunnassa kestää ennenkuin alkaa vaikuttaa vaikka nyt söisi terveellisemmin. Sanoi että vaivan saa tuolla tavalla pois, elimistössä on puutostiloja ym.. ja sen takia rauhanennkin on ärtynyt. Lisäksi antoi vahvoja25 000 yksikön A vitamiinia kun iho oli kuiva ja välillä ollut esimerkiksi närästyksiä ym..
Eli aika pitkälle kai voidaan jo ruokavaliolla tätä parantaa ja siihen päälle muut hoitokeinot, toki jos oireet päällä niin näillä eri jutuilla voidaan ainakin helpottaa oireita, mutta nää oireet kai on silti aika paljon itsestä myös kiini.
Toki lääkäri oli ulkomaalainen niin puhe vähän sammalsi ja osa sen puheesta meni ohi korvien, mutta pääpirteittäin ruokavaliolla saadaan oireet pois oli pääpointti. - rauhanen40
Niitä samoja A-vitamiinia mullekkin aikanan tarjottiin. En niistä paljon hyötyä havainnut, mutta joku voi tieten niistä hyötyäkin. Taisipa muuten olla sama lääkärikin kun niin tutuilta nuo ohjeet kuulosti? Joku Tilk Aivar tai sinnepäin Virolainen kuitenkin?
Monihan saattaa hyvinkin hyötyä ruokavalion muutoksella/parantamisella, mutta itselläni ei pitäisi olla siinä vikaa.. Olen aina syönyt kohtuu terveellisesti. - joku...
Samahan lekuri meillä taisi sitten olla :)
Mutta tosiaan se lääkäri ainakin oli täysin sitä mieltä, että turha mitään lääkkeitä enempää ennenkuin ruokavalio muttuu ym.. Syksyllä sitten uudestaan. - MiKäLie??
Kyllähän noi oireet kuulostavat tutuilta ja ens vkol ois urolle aika, niin eiköhän täälki pääs enempi selviä.. Mut noista imusolmukkeista nivusissa?? Kellään ei ole ilmeisesti ne turvonneet? Iteltä ultrattiin nivuset ja sanottiin, ettei mitään vakavaa, vaan tulehdus jossain.. Eihän toi paljoa mieltä lämmittäny..
- Parannusta
Itse olen kärsinyt eturauhastulehduksesta kohta vuoden ja olen vuoden aikana syönyt tulehduskipulääkkeitä,Vesicarea ja Tamsulosiinihydrokloridia.
Tulehduskipulääkkeistä ei ollut minulle apua kuin aivan tulehduksen alkuvaiheessa, myöhemmin en lääkkeen vaikutusta huomannut. Vesicare helpotti minuaki, että ei tarvinnut juosta vessassa läheskään niin useasti kuin normaalisti. Aivan kuurin lopussa kuitenki oireet tuli niin pahaksi, että jouduin juoksemaan vessassa vähän väliä. Kuurin loputtua oireet kuitenkin laantuivat huomattavasti. Tamsulosiinihydrokloridia otan silloin kun virtsaaminen on todella hankalaa ja voisi sanoa, että työlästä. Itselläni kuitenki kyseinen lääke estää kokonaan sperman ulostulon. Olen kokeillut eri valmistajien lääkkeitä ja kaikissa on ollut sama lopputulos. Huimaustakin on tullut kyseisen lääkkeen kohdalla. Itselläni masturbointi joskus helpottaa ja joskus pahentaa oireita, itselläni kuitenki liiallinen masturbointi pahentaa oireita.
Olen huomannut, että kun lähden juoksemaan ja elimistö alkaa lämmetä niin silloin tulee heti kova hätä. Onko muilla samoja oireita? Sitten kun käyn vessassa niin ei tarvitse 1,5h treenin aikana käydä kun kerran välissä vessassa.
Elämäni on kyllä eturauhastulehduksen myötä muuttunu yhdeksi helvetiksi joka vaikuttaa suuresti minun työelämään ja harrastukseeni. Olen 24-vuotias ja oisi kiva vielä nuorena käydä kavereiden kanssa jossain, mutta joudun kyllä yleensä jäämään kotiin koska pelkään,että kastelen housuni. Tämä sairaus on myös todella rankka lähimmäisille, kun aina pitää olla tieto missä vessa on.
Tsemppiä kaikille kohtalon tovereille ja toivotaan, että meistä jokainen on joskus taas normaali! - Pro-mies kampanja
Täällä ilmoittautuu taas yksi kohtalotoveri. Minulla taitaa olla aina lieväoireinen verrattuna moneen muuhun, mutta esiintyvät oireet ovat silti kovin kiusallisia. Tarina alkaa varmaan jo jostain vajaan 25 vuoden iästä. Eli 10 vuotta tämä on kulkenut mukana. Enimmän aikaa se on lähes oireeton, mutta tällöinkin esiintyy yksi oire, josta en huomannut kenenkään kirjoittaneen aiemmin.
Eturauhanenhan tuottaa siemennesteen joukkoon "nestettä". Minulla tulee sen joukkoon hyytelömäisiä lieriön muotoisia klönttejä. Voivat olla hyvin "teräväreunaisia", aivan kuin olisivat syntyneet jossain siemenjohtimen sisällä. Eli n. 2 millin paksuista silikonitankoa, joka on katkennut useaksi 3-4 mm pätkäksi. Lieväoireisena niitä on tuskin yhtään ja ne ovat vaalean kellertäviä. Ne voivat olla jopa yhtä kimmoisia kuin tiivistesilikoni. Sitten kun oireet ovat ovat pahemmat, niin niiden väri tummuu keltaiseksi tai pari kertaa on ollut melkeinpä rusehtavia. Tällöin on jopa ollut tilanne että nuo hyytymät ovat tukkineet putkistoja, niin että siemennesteen määrä on ollut mitätön. Säännöllinen tyhjennys auttaa tähän ongelmaan, mutta ei poista sitä. Jenkkisivuilta luin aiheesta ja eturauhastulehduspalstallehan sitä päädyttiin. Eikö muka kenelläkään muulla ole ilmennyt vastaava ikinä?
Pahimmat oireet virtsauksen suhteen ovat onneksi pysyneet poissa, mutta niitä esiintynyt joitakin kertoja ja ovat olleet hyvin lyhytkestoisia. Yhteistä näille on ollut, että olen ollut pitkäkestoisessa kiihottuneessa olotilassa naisen seurassa (ei tarkoita yhdyntää). Täytyypä todeta, että niinä n. 5 kertana kun tuollainen on tullut, on nainen ollut käsittämättömän kaunis yksilö. Masturboidessa tällaista ei ole koskaan tapahtunut. Siinä on sitten pitänyt juosta vessaan vauhdilla kauhea poltto alapäässä. Oireet ovat aina hävinneet vuorokauden sisällä. Ja vaikka seurustelu naisen kanssa on jatkunut, niin ei oireet ole kuitenkaan aina välttämättä uusiutuneet. Oletan että siihen on pitänyt liittyä jonkinasteinen virtsahätä, jonka jälkeen on tullut kiihotustila. Ilmeisesti polttava virtsa on jotenkin päässyt tihkumaan ja ärsyttämään eturauhasta? En tiedä mikä elin sitä kirkasta liukastetta (touhutippa..) tuottaa, mutta liittyy myös asiaan varmaan.
Sitten kolmantena oireena ja harmittavimpana on viimeisen parin vuoden aikana tullut tuo kyky ylläpitää pitkään erektiota. Sen saaminen aikaan naisen kanssa ei ole mikään ongelma, mutta pitkät seksisessiot ovat. Myös ns rautakankiseisokit ovat harventuneet, samoin aamuseisokit. Jopa seksuaalihaluissa on voinut tapahtua pientä muutosta, joiden uskon liittyvän kyllä pitkälti noihin em. asioihin.
En ole käynyt lääkärillä, koska olen "ns. pärjännyt" oireiden kanssa ja kun vieläpä tuntuu puheiden perusteella olevan niin, että ei heiltä apua saa tähän ongelmaan.
En ole huomannut, että kylmä vaikuttaisi ratkaisevasti oireisiin. Tosin uskon sen olleen edesauttamassa tämän koko vyyhdin alkamista. Mopolla on ajettu liian vähillä vaatteilla. Inhoan kylmää muutenkin ja varpaat ovat usein jäässä. Sinkkiä olen alkanut syömään ja nyt aloitan kuntoilun ja venyttelyn monen vuoden tauon jälkeen. Lihakset minulla on aina olleet kankeat. Olen normaalipainoinen ja ravintotottumuksiltani terveellinen.
Toivon ettei oireet tästä pahentuisi ja että tässä keskustelussa annetuista ohjeista olisi jopa hyötyä. Lohduttavaa on ettei tähän nyt kuitenkaan kuole ja usein iän myötä tulehdukselliset oireet usein rauhoittuvat, tosin muuttuvat usein suurentuneen eturauhasen vaivoiksi. Melkeinpä parempi niin.. Pidetään mieli korkealla harmittavista vaivoista huolimatta. Ajatuksen voimaa oman terveyden ylläpitäjänä ei kannata vähätellä! - joku...
Tuon kylmän kanssa kannattaa silti olla erityisen varovainen vaikka se ei tuntuisi olevan se mikä aiheuttaa oireita. Itse aluksi ajattelin ihan samaa ettei se mulla mitään aiheuta. Sitten kun oireet olikin jo kovat niin oli "lian myöhäistä" vältellä sitä kylmää.. kylmä lattia tai jos yöllä peitto ollut huonosti niin oireet heti päälle tai ainakin lieviä oireita näkyy heti. Edelleen pitää pitää yöllä kalsareita tai yöhousuja vaikka ulkona on päivällä 30 astetta ja yölläkin tarpeeksi lämmintää.. ei vaan voi ottaa sitä riskiä, että peitto lähtee yön aikana menemään tai muuten vain on huonosti ja samalla pääsee paikat kylmettymään..
Mitä tulee tuntojen katomiseen niin itsehän olen vajaat 20-vuotias, mutta silti nuo tunnot ja erektion pituudet ovat selvästi vähentyneet. Apuna on pakko ollut käyttää luontaistuotteita ja L-arginineä sekä myös Viagraa on kaapissa jos tarvetta on. Lääkäriltä kyllä tuota viagraa saa jos isompia ongelmia on.. - Rauhanen40
Moi joku..
Mulla aivan samanlainen tilanne syksyllä 2009 kun taudin alkamisesta oli n.puoli vuotta. Meni siihen pisteeseen että selällään nukkuessa pikkuhousut jalassa kylmä tuli peiton läpi ja aiheutti uuden tulehdusreaktion. Puhumattakaan siitä peiton karkaamisesta.. Nukuinkin sitten makuupussissa sen talvea. Kaikkien kylmettämisien päälle nukahdin kerran saunomisen päälle pikkuhoususillaan sohvalle (ilman peittoa) n. 4 tunniksi ja heräsiin hirveään horkkaan ja alavatsan kivistykseen. Tällaiset on kuin bensaa liekkeihin.
Tätänykyä nukun pikkuhousut jalassa normi peiton alla. Eikä tule oireita vaikka muutenhan rauhanen on älyttömän herkkä. Eli jotain muutosta on täytynyt tapahtunut. Tai sitten olen oppinut nukkumaan potkimatta peittoa..
Tämä on myös muuttunut sellaiseksi ettei ole juuri vaivoja ellei kylmetä. Mutta ongelma vain on se miten pystyy olemaan kylmettämättä. Pyörälläajo myrkkyä, uimaan ei puhettakaan, saunasta vilvoittelemaan ei missään tapauksessa..
Jospa se ajan mittaan muuttuisi vähän lievempään suuntaan, täytyyy yrittää jaksaa uskoa!
Kokeilen nyt lipeää eli kuivuntuhkauutetta. Joku on saanut siitä apua.
Valmistin sitä itse. Ilmoittelen kyllä jos on hyötyä!!- Anonyymi
Juu...tää on äärimmäisen vitt....n ssiraus...ollut jo yli 10v.....vaihdellen voimakkuuttaan. ..ei tarvii kuin istua viileelle wc pöntönkannelle niin er.ärtyy ja saatanallinen loputon jomotus voi alkaa...uimaan ei kesälläkään itään mahiksia ym. En oikeen usko er.tulehdukseen vaan alavatsankalvon ts.ärtyisyyksiin ...tulehdukdiin.
- fhghjjvvb
Eipä se juuri parane, vaivat pysyy sellaisena kuin ne on, hankala tauti josta ei pääse eroon kroonistuttuaan.
- Syvälle sattuu
Kylmä on tosiaan myrkkyä tälle taudille. Itse tykkään ajaa maantiepyörällä, mutta nyt tuntuu, että rakkaasta harrastuksesta joutuu luopumaan. Ajoviima ilmeisesti laukaisee oireet, vaikka lämpöä olisi ulkona 25. Pitää vielä yrittää jatkaa harrastusta ostamalla tuulensuojahousut. Toivottavasti ne auttaisi..
Jos joku on päässyt kokonaan eroon kroonisesta eturauhastulehduksesta, niin olisi mukava kuulla pientä toivon kipinää tähän asiaan!? - Ressu Etunen
Syvälle sattuu kirjoitti:
Kylmä on tosiaan myrkkyä tälle taudille. Itse tykkään ajaa maantiepyörällä, mutta nyt tuntuu, että rakkaasta harrastuksesta joutuu luopumaan. Ajoviima ilmeisesti laukaisee oireet, vaikka lämpöä olisi ulkona 25. Pitää vielä yrittää jatkaa harrastusta ostamalla tuulensuojahousut. Toivottavasti ne auttaisi..
Jos joku on päässyt kokonaan eroon kroonisesta eturauhastulehduksesta, niin olisi mukava kuulla pientä toivon kipinää tähän asiaan!?Minulla pyöräilykilometrejä kertyi vuodesta riippuen 1000 ... 3000 km. Krooninen eturauhastulehdus ei ole pyöräilijän paras ystävä, mutta itselläni auttoi mm.
1. Kunnon urheilukalsarit - puuvillakalsarit imivät hien/kosteuden ja se yhdistettynä pikäkestoiseen istumiseen vilpoisen satulan päälä ei toiminut
2. Liian piukat pyöräilyshortsit eivät toimineet - liika kireys alakerrassa oli huono juttu
3. Vaihtoehtoisia liikuntamuotoja - valitettavasti jouduin vähentämään rakasta harrastustani ja otin rinnalle rullaluistelua ja sauvakävelyä. Ne tarjoavat lepotauon kiukuttelevalle rauhaselle.
4. Windstopperit ja muut kunnon varusteet viimaa estämään.
5. Geelisatula
6. Ei liian pitkiä yhtäjaksoisia lenkkejä.
Mielellään sitä kokeilee eri kosteja, jottei harrastuksestaan tarvitsisi luopua.
- ....
^^^
Se ajoviima ei todennäköisesti ole ainut asia, joka laukaisee oireet, vaan myös se kivikova satula. Itselläni ainakin nuo takamuksen lihakset ovat niin arat, että pyörälläajo kovan satulan päällä aiheuttaa samantien kipuja. Tämä kyseinen tautihan taitaa vaivat myös todella useita himopyöräilijöitä. Jos siis et ole vielä kokeillut ja se mahdollista on, niin kokeileppa pehmeämpää normisatulaa tai tilaat jopa erikoissatulan, joka poistaa painetta tuolta perineumin seutuvilta... - rauhanen40
Wind stopper housut ehdottomasti päällyshousujen alle. Vatsan seutukin olisi tärkeää suojata. Itsellä alkaa oireet jos veto käy vaikka palleaan. Niin uskomatonta kuin se onkin.
Olen näillä palstoilla kirjoitellut useaan otteeseen, kun olen niin turhautunut siihen, että typeryyksissäni päästin tämän taudin tosi viheliäiseen pisteeseen.
Ja että tästä puhutaan aivan liian vähän! Tämä asia kuuluisi samaan sarjaan kuin sepelvaltimotaudin, diabeteksen ja syövän ennaltaehkäisy. Tämän taudin ennaltaehkäisy olisi vain paljon helpompaa! Pukeutuminen oikein!!
Onhan tietenkin niitä joilla se on tullut jotenkin muuten, ei kylmästä esim. bakteerin aiheuttamana yms. Mutta kaikki jotka minä tunnen joilla tämä vitsaus on ovat kylmettäneet itsensä tavalla tai toisella. Vielä tarkennettuna ettei kylmä niinkään vaan VETO ja VIIMA!!!
Siis: Älkää hyvät herrat päästäkö tätä tautia valloilleen!!!!
Tällä hetkellä tämä rajoittaa ainakin minun elämää monella tavalla, aina pitää miettiä miten tuon rauhasen kanssa menetellään, ettei se suutu.
Vielä vastaus syvälle sattuu toverille:
Tiedän ainakin2 tapausta joilla krooninen ja parantui. Työkaverini n. 55v sairasti puoli vuotta ja parani. Joskus on kuitenkin lievästi varoitellut mutta on reagoinut heti niin ei ole päässyt päälle.
Toinen on alle 20 v sairasti 2 vuotta ja kun parani niin oireita ei sen jälkeen ollut. Jollain palstalla olen aiemminkin kirjoittanut tästä.
Sittenhän on tietenkin näitä useampia joilla ei ole kroonistunut. Mennyt antibiooteilla ohi. Esim. Oma isäni.
Suunnilleen 1/3 osalla tämä on krooninen. Onnettomimpien kohdalla tämä saatta olla elinikäinen. Mutta että jotkut ovat kyllä parantuneet joten toivoa ei mielestäni kannata menettää!
Itsellänikin taas parempi tilanne päällä. KOP KOP. (puuta)- Ei satu enää niin sy
Kävin ostamassa Löfflerin windstopperia, niin johan rupesi elämä kirkastumaan.. Olen täysin samaa mieltä, että veto ja viima ovat ne seikat, mitkä laukaisevat nivusalueen oireet ainakin itsellä.
Oireet ovat onneksi aika pienet ja katoavat yleensä yhdessä vuorokaudessa, mutta olen kipuillut asian kanssa noin 7kk. Aluksi ei tiennyt, missä mättää ja lääkäri epäili sukupuolitautia, mutta eihän mistään testeistä mitään löytynyt... Uro kokeili rauhasta 2kk. sitten ja sanoi, että ärtynyt on.
Kiitos toivon kipinästä rauhanen40!! Uskon kyllä vielä, että saan taudin kuriin pukeutumalla oikeen.. Kesä on vaan itselle paha aika, kun on tottunut kirmaamaan vähissä kamppeissa...
Kyl se tästä vielä iloksi muuttuu!!
- Rauhanen40
Joo, iloksi muuttuu, kunhan muistat vain pukeutua oikein!! Olet Onnenpekka kun tässä vaiheessa otat asian vakavasti! Lisäksi urheillessa erittäin hyviä ovat ns. urheilukerrastot jotka siirtävät hien seuraaviin vaatekerroksiin pitäen ihon mahd. kuivana.
Erittäin tärkeitä mielestäni on myös eturauhasen tarvitsemat vitamiinit. Kannattaa lukea näitä palstoja, ja soveltaa järki kädessä niitä omaan tilanteeseen.
Viimeistään kun mies tulee 40v ikään, pitäisi alkaa kiinnittää huomiota eturauhasen hyvinvointiin.
Jospa näillä jorinoilla joku säästyisi tältä harmilta!! - Kyl tää tästä!!
Totta! Tää on kyl sellanen asia, mistä pitäisi valistaa miehiä todella paljon ja viimeistään esim. armeijassa!! Ei tästä kukaan puhu mitään missään..
Vielä yks kyssäri.. Onko kukaan huomannut silmissä mitään oireilua samalla kuin nivusalue oireilee.. Itsellä tuntuu ainakin, että silmät kuivuis jotenkin tosi helposti ja silmät rupeavat punoittamaan??
Kirjoittakaa ihmiset ihmeessä, jos jotain vinkkejä eturauhasen hoitoon löytyy!!- eturauhanen85
Minulla on myös silmät oireillu. Keksitkö mitään ratkaisua silmien oireiluun?
- Ressu Etunen
Onpas lohdullista huomata, ettei ole ongelmiensa kanssa yksin. Kello on kohta puoli yksi yöllä ja perse ja alaselkä sellaisessa tulessa, ettei uni tule mitenkään. Olen koittanut noita elämäntapaohjeita noudattaa ja niillä on saanut vähän hillittyä - sitä oppii matkan varrella välttämään riskitilanteita juuri kunnon pukeutumisella: jalat kuivana ja kroppa lämpimänä. Hikeä pukkaa joskus, mutta se on pieni riesa tämän rinnalla. Aika ajoin tämä riemu iskee päälle ja joka kerta se yllättää, miten pirun helposti tämä käy. Huomenna menen kauppaan ja ostan soijaa. Nyt menen kuselle ...
- reinoreikäleipä
Kaikki vaivat johtuu sympaattisen hermoston häiriötilasta, siihenpä ei juuri mitään täsmälääkettä ole kuin luontaistuotepuolella,joka lamaisi sympaattista hermostoaja niidenkin teho on kyseenalainen, stressata ei saisi se lisää sympaattisen hermoston aktiivisuutta, homeopatiaa on käytetty menestyksellisesti eläimillä eturauhastulehduksen hoidossa, miksei se auttaisi ihmisilläkin, homeopatiasta voisi löytyä apua, siellä käytetään aineita jotka lamaa sympaattista hermostoa, tosin tuhatkertaisesti laimennettuna. Uskon, että kipuhermot toimivat poikkeavalla tavalla, ei siis mitään fyysistä vikaa, siksi kipua on vaikea parantaa.
- joku...
Varmaan tuo "sympaattinen hermoston tila" voi olla aika lähellä oikeata analyysiä, mutta tiedä sitten.
Itsellä yksi asia kyllä tavallaan tuota asiaa tukee eli kun juo kunnolla alkoholia ja on kavereiden kanssa juhlimassa niin oireet häipyy sen illan ajaksi ja pystyt jopa välillä olemaan ihmeen kauan kusematta vaikka litratolkulla joisi. Jos nyt menisin juomaan jonkun 0.4L tuopin vettä niin oon minuutin päässä menossa vessaan ja sitten toisen kerran 5 minuutin päästä ja sitten ehkä 10 minuutin päästä jne.. se tulee heti alas, mutta jossain syystä alkoholi auttaa.. jopa heppi on virkeimillään seuraavana päivänä kun on juonut ja pissa tulee suhteelisen hyvin.
Toinen asia mikä itsellä ainakin oireisiin helpotuttaa on kaikki peniksen verenkiertoa parantavat aineet ja valmisteet. Viagralla tai ihan l-argininellä tai vastaavilla saa hyviä tuloksia aikaan, tosin osittain siis vain väliaikaisia helpotuksia oireisiin, mutta kun näitä et syö niin itsellä ainakin oireet pikkuhiljaa tulee päälle, veitikka ei oikein pelitä jne.. Toki esimerkiksi taas terveemmällä ruokavaliolla taas parantaa tätä peniksen verenkiertoakin joten se taas tukee tätä että pitää elää terveellisesti, peniksen verenkierto taas taitaa olla taas suoraan yhteydessä eturauhaseen ja kun se pelaa niin eturauhasellekin se on hyvää.
Itsellä on toiminut semmoinen valmiste kun Penis Erect Kapselit, sinunapteekista esimerkiksi noita saa vajaalla 45 eurolla ja purkissa on 90 tablettia. Noita ei edes tarvitse jokapäivä ekan viikon jälkeen syödä vaan itselle riittää kun vaikka jokatoinen päivä syö. Annostushan on se 2 tablettia, mutta vähempikin itsellä riittää joten nuo kestää useamman kuukauden joten hinnaksi ei tule paljon. Olen myös penix xl pillereitä syönyt, mutta ei ole niin tehokkaita vaikka taitaa hinta olla halvempi. Noita kun välillä napsii niin muna seisoo ja paljon isompi, mutta samalla myös vaivat olleet pienemmät.
Jotenkin itsellä vain tosiaan lämpö ja peniksen verenkieron parannus on tuonot apua kun oireet on tulossa tai ovat päällä. Muuten sitten se kylmän välttäminen ja terveelliset elämäntavat on miten hommaa lähtee hoitaa..
- Jabloko14
Tervehdys! Olen vähän yli 50-kymppinen mies ja minulla on aina ollut pientä aivaa eturauhasessa. Nyt kuitenkin se ärtynyt niin, että koskee ristiselkään ja peräaukon suun sisälle ja nivusiin. Pahimpia ovat virtsamisveikeudet ja ohut katkeiieva virtsasuhihku
.Päivystyksessä jäännösvirtsa oli 45 mm, ja yleensä saan rakon suht tyhjennettyä, kun usein käyn luikauttamassa sen heikon suihkun pönttöön. Urologilla käynnin jälkeen määrättiin Xatral CL debot 10mg 1 aamuisin. Olen kaksi viikkoa käyttänyt sitä, mutta ei sanottavammin vielä auta virtsasuihkuun helpottavasti. Tosin muutama ernäinen päivä parempi, helpottaa suohkua ja helpompi olla, mutta taas sitten palaa siihen katkopissimiseen ja pieniin luikauksiinja usesiin käynteihin vessassa. Yölläkin 3-4 krt Joskun painon tunnetta virtsarakon kohdalla, kun oikein ärtyy, mutta menee sitten ohi.
Mikä neuvoksi, hermot alkaa mennä!? Onko muita virtsaamista helpottavia lääkkeitä, jos ko. Xatral ei auta? Särkyjä ei enää sanottavammin ole, peintä jomtusta, mutta vaivaa todella tuo virtsamisjuttu. Minkälaisia jatkotutkimuksia on olemassa? Särkyyn olen ottanut Voltare 50 mg entero 3 x päivässä.. en ole uskaltanut edes aiheuttaa itselleni siemensyöksyä. - Etu-Jose
Omalla kohdallani tämä vaiva alkoi 11 vuotta sitten häämatkalla Bulgariassa toukokuussa kylmällä hiekkarannalla. Otin aurinkoa pelkkä pyyhe allani vaikka ilmassa oli vain 15 astetta, jos edes sitäkään. Siemensyöksy sattui niin ettei voinut uskoa todeksi. Hain silloin aikallisesta apteekista antibioottikuurin joka kai vähän helpotti oloa muttei poistanut vaivaa. Pari seuraavaa vuotta olivat yhtä polttavaa helvettiä, kusella piti juosta koko ajan ja nukkumista haittasi pahasti. Jossain vaiheessa sitten oireet vähenivät ja opin välttämään kylmää. Aina silloin tällöin tuli tehtyä tyhmyyksiä ja istuttua kylmällä ja sitten oireili taas viikon pari. Viimeiset pari kolme vuotta olleet oireettomia ja luulin jo päässeeni vaivasta eroon kunnes pari kuukautta sitten työreisulla oli "pakko" olla kylmässä tehdashallissa pari päivää ja tässä sitä nyt taas ollaan, antibiootteja takana pari kuuria, tulehduskipulääkkeitä ja alfa-salpaajaa. Alfa-salpaaja aiheutti huimausta ja lopulta tunteen että penis oli koko ajan täynnä virtsaa joka aiheutti sen että heräsin jatkuvasti nykäyksellä koska ilmeisesti aivot luulivat että nyt kusen housuihin.
Vaikuttaa perhe-elämään ja parisuhteeseen tämä jos jatkuu vielä kauan, olen ärtynyt enkä halua/jaksa käydä missään...- reinoppe
Onko kukaan vaivoista kärsivä kelaillut paria kuukautta taaksepäin ennen, kuin vaivat alkoi. Minulla oli pidempi ahdistusstressijakso töihin liittyen. Tähän, kun nivoutui mukaan lasten uhmat niin pinna oli tosi kireällä. Naps ja yhtenä päivänä vaivat alkoi. Ei kylmää ei kuumaa vaan pitkä stressi.
Nyt sisäinen kello on sillä mallilla, että vaivat helpottaa selkeästi silloin, kun "oma aika" alkaa. Yöllä menee nukkuessa muutama tunti, kunnes on yökyöpelin huuteluajat. Herään sydämmen tykytyksiin samoihin aikoihin vaikka olen joskus yksinkin. Samalla olen muuttunut paljon kylmänherkemmäksi, kuin ennen. Pikkuisen olen onnistunut tätä helpottamaan, siten etten grillaa itseäni liika noilla tyynyillä, kylvyillä, peitoilla tai saunalla. Kun tuo sisäinen termari taitaa olla tässä samassa sotkussa mukana. Ainakin omalla kohdallani vaivat on juurikin hermostoperäisiä, eturauhasen ollessa mukana. Siitä kertonee myös ennen hyvin säntillisen ruoansulatuksen häiriintyminen.
Olenkin aloittanut rentoutumisharjoittelun sekä jumpan. Vyöhyketerapiaa pitäisi myös kokeilla. Stressin sietoa pitäisi yrittää kehittää. Nyt kun mennään koko ajan siinä "häntä koipienvälissä moodissa".
- Etu-Jose
Sain urologilta kokeiltavaksi Cialis lääkettä tähän vaivaan ja täytyy sanoa että viimeinkin lääke joka auttaa. Huono puoli on lääkkeen korkea hinta, mutta olen valmis maksamaan melkein mitä vain jotta vaiva pysyy kurissa. Kysykää ihmeessä omalta uroligilta jos voisitte kokeilla Cialista.
- dkjfhfhid
Cialis on käsittääkseni erektion hoitoon käytettävä lääke et nyt on tainnut lääkkeet tai hoito mennyt sekaisin?
- Etu-Jose
dkjfhfhid kirjoitti:
Cialis on käsittääkseni erektion hoitoon käytettävä lääke et nyt on tainnut lääkkeet tai hoito mennyt sekaisin?
Ei ole mennyt sekaisin, Suomen johtava urologi Aare Mehik on jo monta vuotta omien sanojensa mukaan käyttänyt Cialista eturauhasongelmien hoitokeinona. Suosittelen kokeilemaan, mutta apteekista ostettua, ei ulkomailta ostettua rotanmyrkkyä.
- ghiuyghj
Itse olen tästä kamaluudesta kärsinyt yli puoli vuotta... Et ainut milloin se ei häirinnyt kun söin noi jotain tamsoliinihydrokloridi tai jotain sellaisia mut sen lääkkeen sivuoireet oli inhottavia.... Olen kokeillut nyt kolmen viikonajan soijajauhetta joka tuntuikin auttavan kunnes oireet taas paheni.
- LUE TÄMÄ
Hei kaikki kärsivät miehet !!!
Olen kärsinyt yli vuoden eturauhaskivuista, mitään ei ole löytynyt erilaisissa viljelyissä eikä mikään antibiootti ole parantanut, lääkkeenä menee nyt xatral, ditrim duplo, voltaren retard 100mg, burana 600mg, Avelox. hieman lieventää oireita.
Nyt menee hermot ja usko paranemiseen, aina vaan kokeillaan eri antibioottia että kroppa alkaa olla paskana.
Onko kukaan kokeillut seuraavaa:
http://prostatitisradicalcure.com/a/Radical_Cure/2010/0619/patenttocureprostatitis.html
Minä ajattelin kun alan olla epätoivoinen, tilasin 1kk:n satsin ja ilmoittelen täällä mitä tapahtuu...
Antibioottien syönti loppuu NYT. - jdfjdjdjdjdjdjdjdjdj
Olen syönyt nyt kaikenlaista lääkettä ja ravinnetta 7 vuoden aikana mikään ei ole oikeastaan mitään auttanut, nyt en ole syönyt yhtään mitään lääkettä, eikä ole ole sen pahempi ainakaan, mutta ei ole parantunutkaan, eipä oikein mitään auttavaa hoitoa taida olla olemassa ainakaan minulle
- Huchufd
Kylmä on tietenkin pahasta, mutta itse olen huomannut hiihtämisen olevan hyväksi. Hiihdän luistelutyylillä n.15 kilsan lenkkejä. Luultavasti liittyy lihaksiin ja lantion avautumiseen. Mulla on myös selkävaivoja. Venyttely ja kaikenlainen lantion liikkuvuuden parantaminen auttaa. L-argiini tuntuu auttavan myös ja tietenkin siemensyöksyt. Luulen, että johtuu ainakin osittain jumiutuneista lihaksista, jotka painavat eturauhasta. Hengityksen on myös hyvä mennä mahdollisimman alas eli saada silloinkin alaselkä ja pallea liikkeelle. Stressi ainakin mulla saa aikaan pinnallista hengitystä, samoin kipu, josta seuraa lisää kipua. Onko joku muu havainnut samanlaista?
- pgjkdl
Kylmä on myrkkyä,kunnon alusvaatteet lyhyellekkin ulkona olemiselle,kylmät autonpenkit myös pahat.
Itsellä oireet ei onneksi ole kaikista pahimmasta päästä,jatkuvaa kusemista,ja kihelmöintiä vehkeessä,välillä särkyä.Mutta stressaa kun jatkuu koko talven.
Paras hoitomuoto on ollut kun haistattaa paskat koko kivulle ja liikkuu ja elää normaalisti eikä koko ajan mieti ja vatvo mielessään kipua,vaikeaa se välillä tietysti on(mutta välillä oireet jopa loppuvat vähäksi aikaa)täällä on paljon hyviä konsteja,itsekkin kokeillut.
Olen myös huomannut että alkoholi pahentaa asiaa,kunnon känni,ja muutaman päivän päästä oireet taas päällä(alkoholi pahentaa tulehduksia).
Lyhyesti:Positiivisempaa elämänasennetta kaikesta huolimatta. - vihdoinkin.
Minulla vaivasi 18kk ajan. Yritin kaikki keinot. Enpä tajunnut kylmää kokeilla. Kylmäkalle sukkaan ja alavatsalle diclofenac särkylääkettä ja tauti hävisi kolmessa päivässä. Ei se näemmä aina se kylmä ole pahasta. Liittyisikö jotenkin kudosturvotuksen vähenemiseen.
- ethursrauhanen
Tervehdys!
Krooninen eturauhastulehdus vaivaa. kysyisinkin onko kellään ollut nivuskipua vain toisella puolella. Tässä alkaa jo tulla ihan vainoharhaiseksi tämän takia.- tervehdys!
On. Alkuvaiheessa oli molemmat nivuset kipeän/epämukavan tuntuiset ja tätä kesti puolivuotta. Sen jälkeen on toinen nivunen vain vaivannut ja sekin on jo parempi. Hoitona on ollut terveelliset elämäntavat. Nyt kokeilussa "Broccoli treatment" jolla on todettu olevan positiivinen vaikutus eturauhasvaivoihin.
- kivulias1
Ottakaa siemennesteen bakteeriviljely, siinä saattaa kasvaa Enterococcus faecalis kuten minulla, en ole siitä parantunut 1,5v kärsitty. Puolassa on seuraavan jutun perusteella kaikki 3 miestä parantuneet.
"eradication on enterococcal faecalis by phage therapy in chronic bacterial prostatitis"
Täytyy lähteä sinne kun Suomessa ei prostataa poisteta ennenkuin siinä on syöpä - Asiallista tekstiä
Nostan tämä keskustelun.
- gluvamma
4v vaivasta kärsineenä ja useat lääkkeet syöneenä, jätin gluteiinin täysin pois ja pahimmat säryt hävisivät viikossa. Täysin terve 6kk jälkeen ja nyt pari vuotta oireettomana.
Kunhan muistaa ettei saa hitustakaan gluteiinia, muuten on taas helvetti irti.
Myös olut piti vaihtaa vähägluteeniseen! - Lantiojumi
Mä olen 27 v ja mulll alkoi oireet lokakuussa.
Aiemmin ollut todella terve ja liikuntaa harrastava kolmen lapsen isä ja ruokavaliokin suht kohdallaan.
Lisäksi en käytä alkoholia enkä tupakoi.
Olen usein pukeutunut hyvin ja kävin aamulenkillä - 10 asteen pakkasessa ja ilmeisesti kylmetin itseni juoksutrikoissa.
Iltapäivällä kun kävin istumaan niin tuntui että kives pyörähti ympäri.
Alapään kipuilu jatkoi ja paheni viikossa niin pahaksi, että hyvä että pystyin istumaan.
Urologi kokeili eturauhasen ja se oli todella ärtynyt.
Söin antibiootin ja pahin kipu katosi.
Sen jälkeen kävin virtsasuihkutestissa ja rakko tyhjeni hvin mutta olin juonut varmaan liikaa kun kusetti melkein heti uudestaan.
Lisäksi otettiin verikokokeet ja ultralla katsottiin jäännösvirtsa.
Sitten sain 30 pv kuurin alfasalpaajalääkettä.
Oireet lieveni mutta nyt joulukuun alussa rupesi taas tuntumaan.
Nyt syön taas eri antibioottia 10 pv ja kuuri loppuu pian jonka jälkeen aloitan 30 pv kuurin Trimopania.
Olen alkanut epäilemään muitakin aiheuttajia kuten se, että olen joutunut muuttamaan ruokavaliota jatkuvien suolistotulehduksien vuoksi vuosi sitten.
Lisäksi minulla on jumeja lantionseudulla.
Oireita joita on nyt esiintynyt:
- Kipua kiveksissä
- Alavatsa välillä "jännittynyt"
- Peräaukon kutina ja kipuilu
- Lisääntynyt virtsaamistarve
- Virtsaamisen jälkeen "tiputtelu"
- Ehkä vähän vähentynyt aamuseisokit ja seksin harrastaminen vaikka kaikki pelaakin.- paljon kokeillut
Oisko suurin syy eturauhasongelmiin liika istuminen ja nimenomaan huonolla istuimella?
1) Lopettakaa pyöräily.
- tai vaihtakaa kokeeksi erikoissatula, joku eturauhasta rasittamattomista malleista:
http://tinyurl.com/m3eryy2
2) Vähentäkää istumista tuolilla, joka mahdollisesti aiheutaa samat oireet kuin pyöräily jollain "classic-satulalla"
- polvituoli?
- http://www.ergome.fi/Tuotteet/Tuolit/tuolit.html (kaksiosainen satula)
3) älkää istuko kylmille penkeille (esim. etukäteen lämmittämätön tai lämpöeristämätön auton penkki)
Jos kuitenkin haluat hankkia eturauhatulehduksen tai pitää jo olemassaolevan akuuttina, niin jatka pitkäkestoisia istumisia netissä, tv:n ääressä tms. siten, että eturauhanen on koko ajan kehosi painon alaisena, kovassa puristuksessa.
Pyöräilyn aiheuttaamaa ärsytystä voit tehostaa ajamalla yhden käden varassa, jolloin keho ei kevenny ohjaustankoon nojauksen kautta.
Myös polkemalla vastamäet istualtaan (varsinkin talvella) saat eturauhasen hermostumaan ennätysnopeasti.
Toivottavasti näistä vinkeistä on jotain apua kaikille eturauhastulehduksista kiinnostuneille (myös eturauhasmasokisteile) =;).
P.S.
Eturauhasen liikakasvu = nestekierron häiriintyminen eturauhasessa?
http://www.prostatitis.org/doityourself.html#one
- ulkomaille
Hei! En jaksanut lukea kaikkea tarkkaan, viestejä kuitenkin jo 104. Tutun tuntuista tarinaa suurimmaksi osaksi, kipuineen ja hoitoineen. Sitä vain, että olikohan jollain henkilöllä kokemuksia matkustamisesta, muuttamisesta lämpimään ilmanalaan.
Itse olin joku vuosi sitten Espanjassa ja sen saarilla etsimässä "hoitoa". Joskus olikin hyvä juttu, mutta talveksi kylmenee ja se tuuli hyvänäkin aikana, joka tulee mereltä, aiheuttaa kivun ja vaivan. Se siellä kuitenkin oli hyvä juttu, ettei ilmastointia huoneessa tarvinnut.
Sillä esim Thaimaassa ollessani ilmastointilaitteet (aivan hirveitä) olivat päällä joka paikassa ja tavan hotellit ovat öisin niin kuumia, ettei ilman laitetta nukkua juuri voinut. Lämpöhän on hyväksi tähän vaivaan, mutta kävi niin, että kuumuus alkoi aiheuttaa samoja vaivoja kuin kylmyys.
Voisin kertoa tässä monta tarinaa, sitä minä tässä kuitenkin, että onko joku löytänyt jonkun paikan maailmasta jossa on hyvä olla. Ei tarvitse nimetä mitään paikkaa tarkasti, sillä ymmärrän, ettei välttämättä kukaan halua naapurikseen ketä tahansa. Kunhan vain olisi olemassa toivo siitä, että jossakin on paikka, missä on tasaisen lämmintä noin 26-30C syyskuusta toukokuuhun, eikä tuuli tuntuisi iholla.- Spedec
Singapore, siellä ei oo käytännössä vuodenaikoja ollenkaan. Eikä pahemmin tuulekkaan yleensä.
- veetuttaaa
Onkohan mitään tehtävissä... poikkiksella on ollu vaivaa yli puol vuotta. Seksiä ei oo, muusta säpinästä puhumattakaan. Lekurit tutkii ja tutkii, mut mitää ei löydy. Onks kellään suhde kestänyt näitä juttuja?
- kroonikko
krooninen eturauhastulehdus on elämäni painajainen, ollut jo 39 vuotta.
- zeuzeriot
Viimeisin suhde kyllä varsin paljon kärsi kyseisestä vaivasta. Seksiä oli, mutta se ei aina onnistunut. Välillä erektion kanssa oli ongelmaa, välillä taas laukeamisen kanssa. Poikkihan tuo suhde lopulta meni; tosin en sitä tuon tulehduksen piikkiin täysin laita. Totta kuitenkin on, että tuollainen krooninen vaiva, oli se sitten mikä tahansa, vaikuttaa pitemmällä aikavälillä myös korvien välissä. Tulee masennusta ja ties mitä. Itse olen kokenut, etten oikein oma itseni ole ollut vaivan ollessa pahimmillaan. Tavallaan elämä pyörii kivun ja epämiellyttävien tuntemusten ympärillä, sosiaalinen elämä kärsii eikä oikein mitään pysty suunnittelemaan.
Itsellä tuo vaiva nyt on ollut reilun vuoden. Olo on kyllä jo hieman parempi, mutta vielä en voi sanoa selättäneeni sitä. Sen olen huomannut, että lääkäreillä ei ainakaan Suomessa tunnu olevan mitään kunnon hajua tästä vaivasta. Mikäli testeissä löytyy infektio, se on kyllä antibiooteille hoidettavissa, mutta yli 90 % tapauksissa kyseessä on bakteeriton muoto, kuten myös itselläni. Luulen, ainakin omassa tapauksessani, että kyseessä ei niinkään ole ongelma eturauhasessa, vaan sitä ympäröivissä lantionpohjan (ja muissa lantion alueen)lihaksissa , jotka ovat kireät ja lyhentyneet. Tämä sitten aiheuttaa ylimääräistä painetta eturauhaseen ja sitä ympäröiviin hermoihin, jotka mm. säätelevät erektiota yms. Tuollainen liiallinen lihaskireys saattaa myös heikentää verenkiertoa alueella, joka myös saattaa olla keskeinen tekijä noissa oireissa.
Ellei selkeää infektiota tai muuta elimellistä vaivaa ole tutkimuksissa löytynyt, niin suosittelen kokeilemaan asiantuntevaa lantionpohjafysioterapeuttia tai lantion alueen ongelmiin perehtynyttä henkilöä. Toiminnalliset, lihasperäiset vaivat saattavat oirehtia yllättävän oudoilla tavoilla. Toki vaiva voi liittyä johonkin muuhunkin, onhan noita teorioita.
Melkoisen kattavasti tietoa tästä sinällään vaarattomasta, mutta elämänlaatua suuresti heikentävästä vaivasta, löytyy esimerkiksi seuraavasta linkistä:
http://www.afritradomedic.com/pdf/our_library/Natural%20and%20Traditional%20Cures.pdf
Oman "sairaskertomukseni" voi puolestaan lukea tuosta alla olevasta linkistä.
(http://murobbs.muropaketti.com/threads/eturauhastulehdus.386744/page-12#post-1717091127 )
Sen verran vielä tuosta parisuhdehommasta, että ensisijaisen tärkeää tämän vaivan kanssa on se, että asiasta voi puhua kumppanille avoimesti ja tämä myös ymmärtää tilanteen. Yleensä kaikenlainen stressi tämän vaivan kanssa pahentaa noita oireita ja voi olla hyvinkin keskeinen taustatekijä vaivan synnyssä.
- japekojape
Itse epäilen että en yhtään siedä kylmää, pitää huonekin olla 26 asteessa ja ei yhtään veto että on krooninen eturauhastulehdus joka vaikuttaa nii elimeen kuin alasekään nivusiin ja lantioon ja alaraajoihin. Aikoinaan söin kefxiniä varvas tulehdukseen ja miten ollakaan alkoi kusikin tulemaan paremmin ja olotila paranemaan no kun on 10 päivän kuuri niin sen loputtua sitten päivien kuluttua oireet rupesi pahenemaan. ei ole todettu akuuttia virstatulehdusta tai eturauhas kaikki näytteet ovat olleet puhtaita, mutta antibiootti kyllä on auttan ja nimen omaan kefexiini oireisiin jostain kumman syystä.
tämän kivun takia elämä on yhtä helvettiä ei edes virtsa erity kun tunteja juomisen jälkeen jos ajattelee huuhdella virtsateitä.
Olen ajatellut ehkä yksi syy oireisiin on se että olen ympärileikattu esinaha sairauden suhteen ja näin ollen elin on hyvin kosketuksissa ulosteputken pakeereihin esim e-coli ja entorokokki mutta niitä näytteitä ei ikinä saada koska virtsa on aina puhdasta.
nyt pitää olla kaikki vaatteet päällä ja alapäässä on kova jomous ja kipulääkettä buranaa en voi syödä koska menee marvani ja senkin arvot ovat olleet viime aikoina hälyttäviä siis liian korkeita ja nyt aloitin soijan maksoi mitä maksoi ja vaikka kuolisin niin syön sitä jos avun siitä saan jonkinlaisen.
Yhteenvetona voisin sanoa että jos naisilla olisi eturauhanen ja oireita niin lääketiede olisi keksinyt jo pajonkin keinoja sen suhteen ja seurantaa. mutta miehet ei saa mitään ja tuohon ongelmaan ei edes panosteta. eli mihet on laitettu heitteille.
eli nyt syön soijaa ja lääkärille aika maanantaina taas ja antibiootit on kallistuneet tosi paljon esim. kefexiini että olen konkurssissa ja toinen lääke amorion maksaa maltaita.
tämä sairaus kyllä invalidisoi täysin mutta kukaan lääkäri ei osaa hoitaa sitä. sitten minusta tulee kärttyinen kun ei saa nukuttua tai kustua.- weqweq
Eturauhasvaivaan ei vaan ole olemassa oikein mitään toimivaa hoitoa, niitä antibioottejakaan on turhaa syödä, koska kuurin loppuessa vaiva palaa entiselleen ja kuuri on tuhonnut siinä samalla suolistosta ja iholta oikeasti hyödyllisiä mikrobeja. Suosittelen säännöllistä itsetyydytystä ja lämmintä puheutumista, eipä siihen juuri muu auta.
- keski-ikäinen51
Varsinaista yksiselitteistä hoitoa ei etenkään pitkäaikaiseen krooniseen eturauhastulehdukseen ole. Se saattaa johtua eturauhasen liikakasvusta ja ärsytystilasta. Minulla puhkesi akuutti eturauhastulehdus reilu 2-viikkoa sitten eriittäin rajuilla oireilla. Kuume nousi illan aikana yli 39C ja olo oli hirvittävä. Välittömästi alkoivat myös virtsan pidättämisvaikeudet ja rakkoa ei saanut kunnolla tyhjennettyä vaan pari löräystä kerralla. Välilihassa kiveksien ja anuksen välissä oli ikävää kivuliasta paineen tuntua. Ensiapuna söin Burana 400mg ja seuraavana aamuna menin terveyskeskukseen ja siellä otettiin virtsanäyte ja verikokeet. CRP- arvo oli 144 ja virtsassa epäpuhtauksia. Myöhemmin samana päivänä pääsin lääkärin vastaanotolle ja hän määräsi Ciprofloxacin Orion 500mg antibioottikuurin 15 päivälle. Nyt kuuri on syöty, mutta vieläkin on paineentuntua välilihassa ja anuksessa ja jonkin verran myös rakon tyhjennys vaikeuksia. Ikävänä seurauksena eturauhastulehduksesta menetin siemensyöksyn, kun vaikuttaa siltä ettei eturauhanen enään tuota siemennestettä. En tiedä onko tämä sitten pysyvä haitta ja jatkuuko minulla nyt ko. tulehdus kroonisena. Olen kahden viikon aikana 3 kertaa masturboinut eikä kertaakaan ole orgasmin aikana tullut siemensyöksyä, vaan sperma on jäänyt "sisään". Harmittava vaiva.
- Masaman71
Joo en pysty istumaan, kun tuskat tulevat kestämättömiksi. Sairaus paheni, kun sain liian vahvat annokset Lyricaa ja myöhemmin 'Gambapetriini, vai mikä se paska oli. Kivun hoito teki kuolemansairaan, tuskahuutoa et naapuriykin kuulee.3 vuotta ollut, 400 ihmistä tekee itsemurhan kivun vuoksi vuodessa.
Aika vaan kuluu ja tämä saatana hellitä yhtään. Kipulääkkeet loptin, kun ne eivät toimi enää. Sairaus on kuulemma kondensoitunut, joo ainakin noiden kipulääkitysten jälkeen on päästy uudelle tasolle. Vittu. Kaikkea hyvää palstalaisille. - Eturauhaskipu
Vaiva ollut 14 vuotta. Steriili ja kroonistunut. Antibiootit, särky-, tulehdus-, masennus- ja kipulääkkeet syöty A:sta Ö:hön. Paras apu on ollut Xatral CR 10mg aamuisin, Triptyl 10 mg ja Klotriptyl puolitablettia alkuillasta unen aikaiseen kipuun.
Kipu on päällä koko ajan.
Onko kellään alkanut lantioseudun kipu jumittamaan päätä ja aiheuttamaan kognitiivisia ongelmia ns. jarrutuksen tunne? Onko hermopinne jossain vai onko muuten vain masentunut vitutukseen tämän taudin kanssa? Onko kenelläkään löytynyt lantioseudun magneettikuvissa mitään syitä eturauhaskipuun? - Jotainkipua
Kipuun on auttanut Arcoxia 120mg päivällä ja Sirdalud 4 mg illalla ja 1-3 tablettia päivällä, mikäli on ollut siihen mahdollisuus. Kuuriluontoisesti.
- rupert3
Kaikkia näissä kuvattuja oireita oli n. 10 vuoden ajan, mutta kun aloin käyttää kultahera terveysjuomaa oireet ovat lähes kadonneet ja tarkenee myös paremmin ei ole sellaisia vilunväristyksiä kun ennen, juoman vaikutus alkaa vasta 2viikon päästä aloituksesta. Akuuttiin tulehdukseen auttaa parhaiten kuumat kylvyt ja samaan aikaan burana kuurina.
- Jarppis39
Itse harrastin seksiä kesäkuussa parina viikonloppuna saman neitosen kanssa.Siitä meni pari viikkoa ja alapää oli tulehtuneen oloinen,arka,haiseva ja ei edes pesu auttanut.Testit otettiin ja sukupuolitauteja ei löytynyt! Pikkasen rauhoittu,mutta vietin kesälomaa olut kädessä ja sitä myöten tuntui taas ärtyvän ja kusettaan normaalia kaljastakin johtuvaa enemmän.No menin menin urologille ja hän epäili tulehtunutta eturauhasta,vaikkei kokeillessa takamusta ollut mitenkään arka.Sain lääkkeeksi ciprofloxanin 500mg ja voltaren retard lääkettä.Täältä lukeneena aloitin myös syömään tuota soijajauhoa ja L-argiinia.En tiedä mikä noista auttoi kun samaan aikaan käytin mutta auttoi.Meni kolmisen kuukautta ja lopetin soijan käytön,sitten vedin ekat kännit kaljalla ja seuraavana päivänä alkoi kaikki kivut:( Ihan selkeesti ainakin kaljalla oli suuri vaikutus ja soijan osuutta voi vain arvuutella.Täytyy aloittaa taas soijan käyttö ja jättää olut pois,argiinia olenkin käyttänyt säännöllisesti.Lisäksi miettii,että onko tämä vaiva eturauhastulehdus.Itsellä on tiputtelua,kirvelyä päässä,siemensyöksy ei pahemmin kirpaise,ehkä laukeaa herkemmin,kivekset hieman arat,mutta muulla alueella ei kipuja ole ja noidenkin kanssa pärjää.Tuo seksi vain laittaa pelon päälle,jos kuitenkin rupee siihen vaikuttaan:(
- e2qrwety
Useimmissa kaljoissa on sen verran vahva humalointi, että se saa aikaan joillekin virtsaummen, joka ei hellitä kuin katetroimalla. Kokeilepa vähemmän humaloitua olutta..
- PP0
Olen onnellinen kun löysin tämä viestiketjun. Eilen kipasin kauppaan ja ostin soijajauhoa ja tämä auttoi heti. Upeata mahtavaa ei kolota eikä jomota.
- Kivuton
Itse olen kärsinyt hyvin tyypillisistä eturauhasvaivan kivuista kohta 5 vuotta. Kaksi eri lääkäriä on päätyneet samaan diagnoosiin kertomieni vaivojen perusteella. Itse aloin päästä kivuista noin vuosi sitten kun lopetin kokonaan alkoholin, virvoitusjuomien, mehujen, kahvin, teen, oluen, marjojen kuten puolukka, mustikka, mansikka, suolakurkkujen ja oikeastaan kaiken happaman ja voimakkaasti maustetun syömisen. Suosittelen jättämään ainakin 2 viikoksi kyseiset ruoka-aineet. Itse olen päässyt kivuista miltei kokonaan tällä tavalla.
- mpm2
Jostain luin, että eturauhastulehdus onkin lantionpohjan lihasten krooninen jännitystila. Siihen saa fysioterapeutilta apua. On tehty myös kirja: "A Headache in the Pelvis", jossa neuvotaan erilaisia venytyksiä ja liikkeitä lantionpohjan rentouttamiseksi. Kokeilkaa ihmeessä!
Itselläni todettiin lantiopohjan lihaksen kipu tai tulehdus, jossa oireet tasan samat kuin eturauhastulehduksessa. Eli kannattaa käydä lääkärissä ja tutkituttaa. Tämä juttu on helpompi hoitaa ja tuntuu auttavan esim. Karin havupuu-uutejuoma ja acroxia 90mg. Samalla sai 98 % varmuuden ettei ole eturauhassyöpää.
- PARANTUNUT
Terve!
Itselläni iski vuonna 2014 eturauhastulehdus. Istuminen oli täysin mahdotonta, virtsaaminen sattui alaselkää jomotti, talvi pakkasilla kivut vain pahenivat ja vitu**s kasvoi entisestään. Kaikki mahdolliset poppakonstit tuli kokeiltua, lukuisia antibiootti kuureja, lämpöhoitoa, eturauhashierontaa... Hetkellistä helpotusta toki sain, mutta toivottua parantumista ei tapahtunut.. Kunnes vuoden kipuilun jälkeen vuonna 2015 huomasin itselläni olevan eteentyöntyvät olkapäät sekä alaselkä notkolla. Tarkoittaa siis että minulla oli skolioosi eli selkärangan kieroutumaa, jonka oli kohdallani aiheuttanut lantion\si-nivelen toimintahäiriö. Suurin osa lantionvirheasennoista aiheutuu kireistä lonkankoukistajista/alaselästä sekä heikoista takareisistä/syvistä keskivartalon lihaksista. Aloin vahvistamaan keskivartalolihaksia sekä pakara/takareisiä ja venyttämään lonkankoukistajia/alaselkää. Päivä toisensa jälkeen huomasin että jomotus alkoi helpottaa kuseminen alkoi olla kivutonta, istuminen oli tuskatonta. Todelliseen parantumiseen meni noin. 2 kuukautta kun kivut olivat täysin poissa! Sitä onnen määrää, kun vihdoinkin pahamainen krooninen tulehdus oli vihdoinkin päihitetty :) suosittelen kyseisestä kiusankappaleesta kärsiville kiinnittämään huomiota omaan ryhtiin ja lantion seutuun eritoten. En väitä että toimisi kaikille, mutta uskon että monille kyllä !
Mukavaa joulunodotusta kaikille ja toivonmukaan joku saa apua kertomastani :) - 29tervehtynyt
Sairastin kroonistunutta eturauhastulehdusta noin vuoden ajan. Mitkään hoidot eivät tuntuneet parantavan tautia kokonaan. Lopulta tauti parani pitämällä iltaisin kylmää pyyhettä alavatsalla n.10min ennen nukahtamista. Kastelin pyyhkeen kylmällä vedellä, ja puristin niin kuivaksi kuin sain. Aluksi pelotti, kun tuntui , että kaikki kylmä pahasta. Mutta kannattaa kokeilla
- 29tervehtynyt
Oireet hävisivät kokonaan parin viikon aikana.
- Toivtapaus
Ankaran kovat kivut kestäneet jo yli neljä vuotta joka ikinen päivä (kesät/talvet ihan samanlaista rääkkiä): Krooninen eturauhastulehdus. Kaikki lääkkeet ja hoidot on kokeiltu: Neuromodulaatiohoidosta lähtien. Ei mitään hyötyä. Töissä en ole pystynyt yli neljään vuoteen käymään ja kotonakaan en paljon mitään pysty tekemään. Koko perhe kärsii. Vaimo ja lapsi joutuvat kuuntelemaan jatkuvaa valitustani. Kipuklinikastakaan ei ollut mitään hyötyä. Syksyllä en saanut mistään mitään tuloja: Koska KELAn mielestä kipu ei ole mikään sairaus ja krooninen eturauhastulehdus ei ole heidän (sata vuotta sitten tehtyjen tautiluokitustensa) mukaan mikään korvattava sairaus. Kun anoin sairauspäivärahaa: Vastauksena oli että olen täysin työkykyinen tekemään oman alani työtä: Hoitamaan muita ihmisiä (lähihoitaja). Tällä hetkellä pitää hakea työttömyyskorvauksia, vaikka on työpaikkakin ja sairaslomat myönnettynä ensi vuoden syyskuuhun asti. Lääkärin lausunnot ja kaikki oli sairauspäivärahahakemuksessa. Ruokajonossa on pitänyt kovissa kivuissa jonotella silloin kun sinne on pystynyt menemään. Koko työttömyyskorvaus menee vuokraan, lääkkeisiin ja HUS sin käynteihin. Mitään asumistukia tms.en saa koska vaimon tulot vaikuttavat siihen. Vaimo joutuu tekemään kovaa työtä ja kaikki rahat menevät kivuliaan miehensä elättämiseen.Urologit ovat sanoneet, että on pahin tapaus Mitä Suomessa on ollut. Kaikki hoidot kuitenkin aikovat lopettaa koska eivät keksi enää mitään uutta. Eturauhasta eivöt suostu leikkaaman koska ei ole syöpää. Kipuklinikan hoidot jo lopetettiin tuloksettomina. Töistäkin jo tuli irtisanominen sairauden takia (vaikka KELan mielestä ei ole mitään sairautta). HUSissa olen käynyt yli 50 kertaa kipujeni vuoksi titkimuksissa. Nyt jätetään ihminen vain kylmästi oman onnensa nojaan täällä sata vuotisessa hyvinvointiSuomessa.
Toivtapaus.
Tarinasi kosketti. Oletko kokeillut Tramal kipu lääkettä? Tuo on opioidi ja ainoa lääke mikä itsellä auttoi. Toinen on lantiopohjafysioterapia mitä kannattaa kokeilla. Kaikki lantiopohjafysiot eivät tee miehille lihasten käsittelyä sisäkautta mikä on monellla kuitenkin auttanut kipuun. Samalla pyydä fysiolta ohjeet TENS sähkölaitteen käyttöön.
Itsellä peräaukon ympärillä polttavaa/repivää kipua, vihloo usein penikseen. Alkoi eturauhasen hierontalaitteen väkisinvedosta ulos.
- KannattaaKokeilla
Hei!
Minulla tuli vaiva takaisin noin yli puolitoista vuotta sitten,muutama kuukausi takaperiin aloin etsimään netistä tietoja mikä auttaisi, koska normi lääkkeet ei
oikein auta vaivaan.
Päädyin granaattiomenaan ja soijajauhoon,joita aloin ottamaan jokapäivä.
Granaattiomenaa puolikas (toisen puolen voi laittaa vaikka jääkaappiin seuraa-
vaksi päiväksi).Tällähetkellä granaattiomenalla on aika kallis kilohinta.Sitä
saa myös 100% mehuna esim. Tokmannilta.
Soijajauhoa puolestaan 2 ruokalusikallista veteen sekoitettuna.(soijajauho on halpaa,yksi pussi riittää yli kuukauden)
NÄMÄ KUMMATKIN AAMULLA TYHJÄÄN VATSAAN.
Lisäksi söin yli kuukauden näiden lisäksi kurpitsansiemeniä.
Pukeudun lämpimästä, varsinkin housut ym.
Lisäksi lämmin/kuuma suihkuttelu alueelle 1-3 päivässä
Lisäksi olen syönyt(aloittanut vähän myöhemmin kuin granaattiomena/soija)
Kurkumaa 1 teelusikallinen veteen sekoitettuna (ei ihan jokapäivä)
1 valkosipulin kynsi (ei jokapäivä mutta usein)
Lantion pohjan lihasten venyttelyä.
Yritän välttää paljoa istumista ym. joka rasittaa aluetta.
Lisäksi olen kokeillut parsakaalia ja keitinvede juomista, muutaman kerran .
Vihreää teetä.
Kuulema mausteita pitäisi välttää ja kahvia,ainostaa kahvia vähensin alkuvaiheessa.
Heti noin kahden viikon jälkeen tunsin että jotain positiivista alkaa tapahtua.
Nyt noin kahden kuukauden kuluttua ole on todella paljon parempi,lähes kivutonta
kokoajan 95%.
Aioin jatkaa vielä pari kuukautta ja sitten uskaltaa lopettaa, toivottavasti vaiva on
silloin taltutettu kokonaan. - tautikasa
pian 60 ukko kärsinyt lähes 20 vuotta, käynyt useissa erikoislääkäreissä,
kaikki tohtorit epäilee selkäkipuja kuluman aiheuttamiksi, joka yö heräilyä useita kertoja kovia lääkkeitä laastareita sun muuta, joskus nuorempana palellutin alakerran oli jo silloin helvetillisen kipeä , täytyy kokeilla tuota soijaa josko auttais - Viheliäistä76
Kai teilläkin veljet tähän liittyy myös virtsaamisvaikeuksia? Mun ainakin täytyy rampata usein. Tunninkin välein. Ja välillä saa tosissaan odotella ennenkuin alkaa valuttelemaan. Usein on suihkukin tosi heikko.
- Lixus
Kyllä liittyy, välillä kusi tulee paremmin välillä huonommin ja hermoilu vielä pahentaa asiaa, ainakin mulla.
- Konekuski50
Mulla ekan kerran verta spermassa 2013 keväällä. Urologille heti helvetillisen pelästymisen takia. Mitään oireita ei ollut mutta töissä jouduin aikaisemmin keväällä makaamaan kylmällä betonilattialla, vedossa ja -20 pakkasessa asennustöissä puoli tuntia. Mitään vikaa ei löytynyt. "Sinulta vaan jostain syystä tulee verta joskus sperman joukkoon se on yhtä luonnollista kuin joskus nenäverenvuoto. Saattaa joku pieni tulehduskin olla taustalla"
Meni vuosi ja tuli seuraavan kerran verta, nivusessa ihme kipua oikealla. Se oli pikemmin reiden ja pussin välissä kuin pussissa. jne. Nivuskipu saattoi kadota kuukausiksi, eikä muita oireita. Noin vuosi sitten verta tuli runsaammin. Kolmena peräkkäisenä siemensyksynä, eri päivinä. Orkkukin jäi pelästyksestä kesken.! Taas urologille mutta arvot normaalit ja sama selitys.
Sitten viikon urologilla käynnistä alkoi kipuilu alavatsalla ja esim. Kuusiaidan latvoja sahatessa, kurottavassa asennossa tuntui kuin kusi tulisi juuri housuihin, vaikka todellista tarvetta ei ollutkaan. Ristiselässä oli myös noidan-nuoli tyyppistä kipua oikealla, eli samalla puolella kuin nivuskipu. Vaivat hävisivät aina yöllä mutta hetken istumisen jälkeen usein jo aamukahvipöydässä taas alkoivat ja mm. töissä konekuskina kusihätä iski eräänlaisina aaltoina tunnin välein. Ulostulo on kyllä normaalia mutta aamuisin virtsan määrä on suurempi ja virtauspaine kovempi kuin töissä istumisen aikana. Yöllä jouduin käymään pahimmillan kolmesti kusella. Olen hyvin pitkä ja minulla on vyötärölihavuutta.
Menin lääkäritalolle päivystykseen tutulle lääkärille, joka kokeili eturauhasta ja se oli pirun arka. Diagnoosi oli eturauhastulehdus ja sain kahden viikon Ditrim Dublo kuurin antibioottia ja 3 päivää saikkua. Vaiva hiljalleen hävisi ja oli kuurin loppumisen jälkeen ehkä viikkoja pois, antaen jotain häivähdyksiä oireista.
Vähitellen se alkoi kuitenkin palata lievempänä ja on jatkunut nyt kokonaisuudessaan 6kk. Usein mm. ulostamisen jälkeen tulee kusihädän tunne hetkeksi kun nousee pytyltä käsipesulle, jne. Vaikeasti kuvailtavaa yleisvaivaa alavatsan alueella ja peräaukon suuosassa, välillä kiusallisena, välillä pois. Hermopaine ja jännitys on kuitenkin bensaa liekkeihin. Jo ajatuskin vaivasta vaikka kesken työpäivän, pahentaa sitä ja kusihätä tulee useammin.
Tämän kesän hellepäivät, joita taisi olla peräti viisi, olivat oireetonta mannaa. Sauna ja lämmin suihku ovat myös auttaneet mutta silloin avun kesto on tunneissa, eikä päivissä. Flunssassa makasin viikon ja oireet olivat pois, nähtävästi koska en istunut. Öisin ei juuri tarvitse käydä vessassa nykyään, ellen ole juonut runsaasti tai hermostunut.
Tämä palsta oli suuri helpotus ja jo pelkkä lukeminen kohensi mielialaa, etten olekaan yksin ja hyviä apuvinkkejäkin on. Olen nyt ottanut kolmena päivänä soijavettä ja oireet ovat selvästi lieventyneet, vaikka tiedän että sisäisesti herkkänä ihmisenä nämä lukemani kirjoitukset auttavat myös henkisyyden kautta. Kiitos niistä ja jaksamista kaikille! - Ekimäki4
Antibiottikuurit ja xatral ihan turhia.Xatralin jouduin lopettamaan haittojen takia.Pitää kokeilla nyt tota soijaa.
- eqwrtyguhjikl
Aikoinaan eräs tk-lekuri ehotti hoidoksi Cialista pienellä annoksella, auttaisi samalla erektio-ongelmaan. No tuota reseptiä en sitten ikinä saanut, koska sitä varten olisi pitänyt varata aika muutaman kuukauden päästä ja kun tällä paikkakunnalla ei kiireettömiä aikoja pysty varaamaan. Toisaalta, Cialis on sen verran hintavaa tavaraa, ettei työttömän pätkätyöläisen budjetilla sellaista ostella. Onko kenelläkään muulla kokemusta tuosta, auttaako, vai onko lähinnä rahojen kankkulankaivoon syytämistä? Edelleenkin mulle on kyllä mysteeri se, miten tuo muka eturauhasvaivaan vois vaikuttaa...
- Finlandiahiihtäjä
Kiitos kaikille kommenteista, niin tuttua tekstiä oli paljon. Minulla eturauhasen vaivoja ja tulehduksia alkoi ilmenemään jo 1980-luvun loppupuolella. Myöskin virtsalakko on tulehtunut usein. Verta on kutsu ja lääkärissä juostu. Täytyy sanoa, että kiusallinen vaiva miehillä on kestettävänä, mutta veljet periksi emme anna. Pidetään mieliala korkealla, kaikesta huolimatta, jos ei huomenna helpota, niin ehkä joskus.
Kaikkea hyvää kaikille tähän ketjuun osallistujille. Yhtään epäasiallista kirjoitusta en havinnut. - RauhaEtunen
On tämä karmea asia. Monet pitävät "vanhojen ukkojen vaivana" mutta paskat sanon minä! Itselläni riesa alkoi 30 vuotiaana ja nyt lähestyn viittäkymmentä, eikä mitkään konstit ja tropit tunnu auttavan :(
- Simo_Hovari
Hei,
olen kärsinyt tästä vaivasta yli 10 vuotta. Kaikki sai alkunsa talvipyöräilystä. Intohimoisena pyöräilijänä en edelleenkään voi lopettaa polkemista syksyllä, joten jokatavinen kärvistely on taas tosiasia. Kipuihin auttaa särkylääkkeet, mutta suurin ongelma on henkinen ahdistus siitä, ettei pysty tekemään jotain mikä on itselleen tärkeää.
Täällä on paljon epätoivoisia kirjoituksia, varsin kärsivällisiltä nimimerkeiltä. Itse sanoisin, että jos jokin hoito ei pure viikossa tai parissa, ei siitä ole mitään apua. Yleisesti olen sitä mieltä, että kroonisen vaivan hoidossa on pakko hakea sellaisia konsteja, jotka eivät vaadi hervottomia ponnistuksia ja pitkäkestoisia rutiineja. Koska kroonistuneen vaivan täydellinen parantuminen on epätodennäköistä, on pakko varautua pärjäämään ongelman kanssa hamaan hautaan (tai muuttaa esim. Karibialle).
Koska taudinkuva on kirjava, ei tietenkään voi antaa mitään yleispätevää hoitokeinoa. Useimmilla varmasti kylmän välttäminen on paras tapa välttää oireita. Itse kävin juuri ostamassa 1.5mm paksut neopreenishortsit ja ainakin lyhyellä kokomuksella tuntuu todella toimivalta tavalta eristää lantion alue kylmältä (villakalsarien lisäksi tietenkin). Kyykkyasento ja lonkankoukistajan venyttäminen ovat sellaisia toimenpiteitä, jotka tepsivät jumiutuneisiin lantiopohjan lihaksiin. Vaikkei kaikkia auttaisikaan ko. vaivaan, ei siitä kenellekään ole mitään haittaa. Aloitin myös ottamaan Prostaforcea; raporttia ehkä myöhemmin miten auttaa/ei auta.
Toivotan kaikille voimia jaksamaan eturauhasensa kanssa; tiedn ettei se ole aina niin helppoa. Hieman jopa hämmästyttää ettei mitään varmasti tepsivää lääkitystä ole olemassa, ottaen huomioon että vähintään 10% miehistä kärsii vaivasta (ainakin jos on uskominen Mihiläisen nettisivuihin). - Eunukkienhaluaolla
Onko kellään kokemuksia Tamisulosiinihydron ja Finasterid:in yhteiskäytöstä? Minusta ko. Lääkkeet tekivät impotentin puolessa vuodessa, tai ei ihan, ottaa eteen, mutta ei sylkäse, jos noin kauniisti asian ilmaisee. Urologi ne myrkyt määräsi, ,vaan ei tullut puheeksi, että näinkin voi käydä. Vastauksia toivoisin. Asiallisia niinkuin koko ketjussa on tästä aiheesta on ollut.
- eeturuhanen33v
Moro kaikki eturauhastulehduksesta kärsivät. Itselläni kävi niin että Tammikuisen kylmän kelkkareissun jälkeen ilmeni eturauhas / nivusoireita. Nivusta särki ja kuumotti, ja pallit kipuili. Välillä koko alapäätä jomotti. Hyökkäsin oireitten alettua sairaalaan ja tietenkin ennen sitä googlasin oireitten perusteella ja totesin sairastavani vähintään eturauhastulehdusta. Nuori mieslääkäri teki yleistutkimuksen ja ronkki pakoputkea ja totesi kertomani kelkkareissun ja oireitten perusteella eturauhastulehduksen. Virtsakokeet otettiin ja siitä tautiseula ja mitään ei löytynyt, ei myöskään tulehdusarvoista. Päätettiin kuitenkin antaa tehokas ja laajakirjoinen antibioottikuuri. Kuuri ei auttanut mitään. Alkoi pikkuhiljaa jo vituttaa kun ei pariin viikkoon saanut nukuttua muuta kuin tonnisella särkylääkkeellä muutaman tunnin. Kuuri loppui ja aika kului oireet hieman lievittyivät välillä mutta tulivat aina takaisin. Alko olla raskasta käydä töissä kun ei saanut nukuttua.. Menin reilun kuukauden päästä uudestaan lekurille, taas sama ronkkiminen ja tällä kertaa nuori naislääkäri joka lopuksi katsoi vielä netistä että mikä minua voisi vaivata. Sama diagnoosi, taas veri-ja virtsakokeet ja mitään ei löytynyt. Annettiin vielä tehokkaampi lääkekuuri. Aloitin kuurin ja ei taaskaan muuta vaikutusta kuin että kuseminen alko kirvelemään hepin nokassa ja virtsaputken suu meni punaiseksi. Niin tehokkaat lääkkeet että tappoi virtsasta ne "hyvätkin bakteerit", Vinkkinä jos tuollaista punotusta ilmenee niin se lähtee kuurin lopettamisen jälkeen hiivasieni voiteella jota saa apteekista. Alko jo tosissaan ahistamaan että eikö tälle hommalle löydy lääkettä ja keinoa, edes lievittää kipuja..Lääkärit nosti kädet pystyyn kun soitin. Pakki alkoi kans reistata ja kipuilla lääkkeitten syönnistä. Vatta ja munat ja nivuset kipiänä työntää varpusparvea.. huh huh! Rapia kolmekymmentä ikää ja oliko tämä nyt tässä?
No sitten kärsittyäni noin kolme ja puoli kk eritasoisista jomotuksista ja säryistä tuli vaimoni veli käymään kylässä, joka on kokenut hieroja ja niksauttaja (tälle ammatille on varmaan joku parempikin titteli) ja nivellukkojen aukoja. Kerroin ongelmistani ja hän alkoi minua tutkimaan ja käski mennä mahalleen ohuen patjan päälle lattialle. Hieroi ja lämmitti selkää ja kohta naksautta jotain paikalleen, lopuksi pyöritteli jalkaa/lonkkaa ja tarkisti että liikerata on oikea ja kaikki pelaa. Sanoi että ilmeisesti kelkkareissulla patikossa nikama mennyt virheasentoon ja käski ottaa lunkisti pari päivää. Naksauksen jälkeen tuli nivusiin ja perseeseen kuin lämmin aalto ja kipu väheni. Seuraavana aamuna heräsin niin kivut olivat tiessään! Ja olin nukkunut kuin tukki. Sen jälkeen olen käynyt kerran kuussa ns. huollossa jossa katsotaan selkä ja koko kroppa kokonaan läpi että onko lukkoja tai virheasentoja. Sen jälkeen ei ole vaivannut kyseiset vaivat. Vinkkinä vielä tällaiselle perus hieman vatsakkaalle suomijuntille kuten itsekkin olen: Venytelkää etumusta/nivusia, sisäreisiä ja jalkoja edes joskus. Itse istumatyössä ja etureppu painaa istuessa nivusten verisuonia ahtaalle ja aiheutti ennen venyttelyjen aloitusta myöskin lievempiä nivus- ja reisikipuja.
Eli haluan tuoda tällä viestillä julki sen, että oireista ja kivuista kärsivät tutkituttakaa selkänne. ammattilaisella. Toki varmaan suurimmalla osalla oireet johtuvat juurikin kyseisestä tulehduksesta ja voimia heille mutta minulta ei selkää sairaalassa tutkittu ja selkä ei missään vaiheessa kipuillut. Väärässä asennossa ollut nikama aiheutti hermosärkyä alapäähän ja lopussa lonkkiinkin. Selkänikama voi olla virheasennossa tai fasetti lukossa jopa vuosia aiheuttaen erinäisiä oireita. Eli pari tuhtia lääkekuuria, sairaalassa laukkomiset, pakarin rassaukset ja useamman kk kivut ja hermojen menetykset ja valvomiset TURHAAN..
Nyt sielä joku ajattelee että täälä joku hieroja mainostaa omaa ammattikuntaansa tai joku penikka BesserWisser vääntää kohta jotain hauskaa vitsiä pakoputksesta ja varpusparvesta. Aivan sama! Olen puhunut ja toivottavasti edes joku saa tämän viestin ansiosta avun kipuihin ja ongelmiinsa!- Wylde
Eeturuhanen, kirjoituksesi on tismalleen kuin mun tämänhetkisestä tilanteesta.
Jotain tapahtui alkuvuodesta ja tämä helvetti alkoi, on tutkittu ja ronkittu eikä lääkkeet auta paskaakaan, muuta kuin saa mahan sekaisin.
Istuminen on helvettiä tämän vihlomisen kanssa, sattuu alaselkään, palleihin ja lonkkiin.
Voi kun tietäs tuon niksauttajan joka sua auttoi - Interstellar
Rankaan ja nikamien käsittelyyn erikoistuneita ammattinimikkeitä ovat ainakin kiropraktikko, osteopaatti, naprapaatti ja OMT-Fysioterapeutti. Ensimmäinen ja jälkimmäinen käsittääkseni koulutetuimpia, mutta ehkäpä kaksi muutakin niksautukset hallitsevat (edullisemmin?)
- Anonyymi
Interstellar kirjoitti:
Rankaan ja nikamien käsittelyyn erikoistuneita ammattinimikkeitä ovat ainakin kiropraktikko, osteopaatti, naprapaatti ja OMT-Fysioterapeutti. Ensimmäinen ja jälkimmäinen käsittääkseni koulutetuimpia, mutta ehkäpä kaksi muutakin niksautukset hallitsevat (edullisemmin?)
Myös kalevalainen jäsenkorjaaja on hyvä apu, jos tarvitsee keho tasapainoitusta.
- MCProstata
Moro
Kolmekymppinen, ekan kerran oli 3 vuotta sitte ja lähti vuodes ku imeskeli kaikkia lääkekuureja, nyt parin vuoden tauon jälkee taas päällänsä, minulla on ollu vähemmän kipuja, ainoastaa viime aikoina selkäkipuja. Itsellä ehkä eniten perseestä on se että kikkelin nokasta tulee jotaki haisevaa mähmää jonkinverran, ilmeisesti sekin kuuluu eturauhasvaivojen kirjoon, vaikkei sitä kovin monella tunnu olevan. SP-taudit testattu eturauhasvaivojen takia monta kertaa eikä koskaa mitää, urologi on pakoputken kautta useampaan otteesee todennu että tulehtunu on. Onko muilla mähmää tullu?
Luin koko ketjun ja täs on jonkinlainen kooste, että mitä kukakin on todennu toimivaksi ja joitaki kommentteja kopioituna, olkaa hyvät:
Lääke/luontaistuotevalmisteet
-vogel prostaforce
-Prosta Q / Q-urol (ulkomailta, ja älä tilaa jenkeistä tai voit syyllistyä johonkin rikkomukseen, saa kai saksasta tilattua laillisesti)
-propolistippoja
-prostavit tabletteja
-sinkkivalmistetta
-monivitamiineja
-Aspiriini
-alfasalpaaja
- L-arginiinia
-aloin syödä sinkkiä ym. vitamiinia sekä alfasalpaajaa erektiovaivat ja ennenaikaiset siemensyöksyt loppui siihen (n. 2-3kk päästä).
-Nykyisin syön myös L-arginiinia joka vaikuttaa esim niin että kalu seisoo eritt hyvin kädet on lämpöiset sekä varpaan välit ovat parantuneet kun aina oli melkeen jotain tulehdusta varpaiden välissä (hiivatulehdusta kai). Niin ja sessio vaimon kanssa kestää 0,5-1 h. Kun pahimmillaan oli 0,5-1 minuuttia.
Ruoka-aineet
-soijajauhoa 2 lusikallista veteen sekotettuna aamulla tyhjään vatsaan (tää aika monella toiminu)
-karpaloa ja ja muita happamia marjoja (tääki suosittu)
- puolikas granaattiomena aamulla tyhjään vatsaan
-parsakaalia, jonka myös keitinliemi juodaan
-sokeria, kahvia ja maitotuotteita vältetään
-4v vaivasta kärsineenä ja useat lääkkeet syöneenä, jätin gluteiinin täysin pois ja pahimmat säryt hävisivät viikossa. Täysin terve 6kk jälkeen ja nyt pari vuotta oireettomana. Kunhan muistaa ettei saa hitustakaan gluteiinia, muuten on taas helvetti irti. Myös olut piti vaihtaa vähägluteeniseen!
-Kaikkia näissä kuvattuja oireita oli n. 10 vuoden ajan, mutta kun aloin käyttää kultahera terveysjuomaa oireet ovat lähes kadonneet ja tarkenee myös paremmin ei ole sellaisia vilunväristyksiä kun ennen, juoman vaikutus alkaa vasta 2viikon päästä aloituksesta.
Fyysisiä keinoja
-Akuuttiin tulehdukseen auttaa parhaiten kuumat kylvyt/lämpötyyny ja samaan aikaan burana kuurina. (Aika suosittu resepti)
-suojaa vedolta (wind stopper/villahousut) (Tääki esiinty monta kertaa)
-Siemenvaraston tyhjennys tarpeeksi usein (Runkakkaa ja nussikaa tarpeeksi :D)
-Lantionpohjan lihasten venyttely/rentouttaminen. Siihen saa fysioterapeutilta apua. On tehty myös kirja: "A Headache in the Pelvis", jossa neuvotaan erilaisia venytyksiä ja liikkeitä lantionpohjan rentouttamiseksi. Kokeilkaa ihmeessä! (Toistu palstalla monesti)
-kevyttä liikuntaa
Itse luettuani koko roskan niin ajattelin ottaa seuraavia käyttöön:
-Lantiopohjalihasten venyttely
-Runkkaus (Tää resepti on kyllä ollu käytös jo parikymmentä vuotta :D)
-Lämpötyyny perseen alle istues
-Burana/aspiriini
-Liikunta
-Windstopper pöksyt
-Soija
-Granaattiomena
-L-arginiini
-Monivitamiini/mineraali
-Gluteeni pois, sokeri ja maitotuotteet vähemmälle
Vältä viimaa, vittu mä oon laskuvarjohyppääjä ja motoristi.. vältä siinä ny sitte viimaa- Anonyymi
On tullut mähmää ja kaikki testit neg eli eturauhanen se siellä puskee tavaraa putkeen. Lisäksi virtsaputkea jomottaa ja kirvelee. Veemäinen vaiva!
- Saattaaauttaa
Tää palsta, kun on vähän tieteellisempi niin sanoisin vain, et päätin kokeilla viimeisenä keinona plaseboa. Rukoilin vilpittömästi.
- Saattaaauttaa
Moi MCProstata. Siis tutkittiinko trikomonas "maailman yleisin sukupuolitauti", Suomessa sitä ei juuri esiinny kuulemma tai paranee useasti itsestään.
- Kipueijalosta
Hei
Kannattaa kokeilla käyttää yhtäaikaa soijaa,,vihreätä teetä ja seleeniä.
Tässä linkki tutkukseen ko. asiasta.
http://www.tritolonen.fi/artikkelit/39-ekvuoli - Anonyymi
Kohtalontovereille omakohtaisista kokemuksista. Olen kärsinyt tästä infernaalisesta vaivasta joitakin kertoja vuosien saatossa. Vaiva on kyllä yksi pahimmista, mitä olen joutunut kokemaan ja meinaa järki lähteä välillä, kun koko ajan on alavatsassa jomotusta, jatkuva kusihätä vaikkei tule kuin muutama tippa jne. Stressitaso nousee ja sitä tulee väkisin kiinnitettyä 99% ajasta/vuorokaudesta oireiden tarkkailuun, mitä pitäisi välttää, koska tämä oravanpyörä saa oireet vain voimistumaan. Jos kyseessä on tosiaan krooninen, tai esim. kylmyydestä aiheutunut eurauhastulehdus, niin koin jonkinlaisen läpimurron asian käsittelemisessä tässä taannoin. Mielipiteeni on vain omakohtaisista kokemuksista, jonka lisäksi olen lukenut aiheesta miltei kaiken tarjolla olevan tiedon, mutta mielipide on kuitenkin oma subjektiivinen totuus asiasta. Koittakaa välttää kaikenlaisia pseudotieteelisiä neuvoja ( neuvoja, joissa pitää syödä jotain puruja, yrttejä, juoda jotain nestettä...) Keskittykää stressitasojen laskemiseen, rentoutumiseen ja ehkä suurimpia apuja oli tre-terapia ( tärinä terapia, löytyy googlettamalla) Itse havahduin viimeeksi siihen, että suuri osa eturauhasvaivasta saattaakin lopulta olla se, että tulehdus saa lantionpohjan lihaksen jatkuvaan jännitystilaan/spasmiin ja psoas-lihaksen jumiin. Tämä lantionalueen jatkuva jännitystila saa aikaan suuren osan oireista.
Psyykkisillä tekijöillä on mielestäni järjettömän iso vaikutus tähän tulehdukseen ja sen paranemiseen. TRE terapiasta saa ihan YouTubesta opeteltua helpon harjoituksen, jolla saa lantion seudun ja jalat tärisemään kuin itsestään.
Ohjausvideoita voi olla monia, itsellä ylivoimaisesti paras tapa on se, että menee selinmakuulle lattialle, laittaa jalkapohjat yhteen ja polvet siinä samalla sivuille. Nosta lantio ilmaan ( pitäen jalkapohjat vastakkain) pidä tämä asento, kunnes vatsalihakset ja jalat alkavat hieman täristä ( lihakset menevät hapoille) ole muuten mahdollisimman rentona. Kun pieni tärinä on alkanut, laske lantio alas maata vasten ja pidä edelleen jalkapohjat yhdessä ja polvet sivuilla. Tämän jälkeen pidä selkä ja muu vartalo täysin rentona ja ala pikkuhiljaa portaittain liikuttamaan polvia lähemmäs toisiaan, edelleen pitäen jalkapohjat yhdessä. Kun olet rento ja annat tämän tapahtua, niin jalat ja lantionlihakset alkavat täristä ja nykiä itsestään. PYSY RENTONA JA ANNA TÄMÄN TÄRINÄN TAPAHTUA, 1-2 minuutin välein jatka polvien tuomista lähemmäs toisiaan tärinän jatkuessa. Lopulta sinulla on polvet miltei vastakkain ja tärinä jatkuu. Tärinä voi helposti jatkuva 5-15 minuuttiakin. Lopuksi laita jalkapohjat vasten maata ja pidä jalat koukussa, tärinä jatkuuu usein tässäkin vielä, jopa entistä vahvempana ja voi parhaimmassa tapauksessa levitä muuallekin vartaloon. Fyysisten jännitystilojen poistamisen lisäksi tämä saattaa purkaa mielestä olotiloja ja on hyvin yleistä, että saatat alkaa oikeasti itkemään harjoituksen aikana, no bullshit.
Tämä tärinä poistaa erittäin tehokkaasti alueelta jännitystiloja ja mahdollinen lihasspasmi rentoutuu. TRE-terapia rentouttaa myös mieltä hyvin tehokkaasti ja stressin purkautuminen kropasta voi saada yllättäviäkin reaktioita aikaan mielessä. TRE terapiasta kannatta lukea lisäksi vähän taustaa, jotta ymmärtää mihin se perustuu. Avoimella mielellä kun asennoidutte yrittämään tuota, niin saattaa olla nopeakin helpotus edessä. Omista kokemuksista voin kertoa, että olisin itse ollut valmis kokeilemaan mitä tahansa, mikä auttaa ja tämä tuntui toimivan nopeasti. Itsellä siis mielen ja kehon yhteydellä on selkeästi tässä vaivassa merkittävä osa. - Anonyymi
Voin sanoa että itselläni ei ole auttanut krooniseen soija, lämpö, antibiootit(3 erilaista) kokeiltu, kipulääkkeet, sinkki, seksi, karpalomehu tai liikunta.. Mitä on vielä jäljellä?
- Anonyymi
Hei. Onko tähän vittumaisen tautiin mitään toimivaa apua? Saako tuota prosta-q jostain tilattua ja onko kokemuksia kellään auttaako se?
Itsellä tuntuu kipua alaselässä ja hepin päässä.
Tauti alkoi tiheävirtsaisuutena viime kesänä. Ikää 30v. - Anonyymi
Terve
Kroonisessa tapauksessa, kuten itselläni, parhaan avun löysin siitä, että päivittäin loi painetta ja rentoutta eturauhasen/lantion alueelle.
Ihminen on siitä jännä, että kun jossain tuntuu kipua, niin alkaa välttelemään liikettä sille alueelle. Eli tässä tapauksessa hengitys muuttuu pinnalliseksi ja asian ajatteleminen entisestään deaktivoi lantion lihaksistoa.
Lääkkeenä siis kunnollisia sisäänhengityksiä niin että vatsa oikein turpoo ja tämän jälkeen kunnolla rennoksi. Sitten liikkeitä jossa lantion alue venyy taakse päin, eli esim mahallaan makaaminen sohvalla ja tästä rintakehä ylös.
Itse en yhtään väheksyisi stressin vaikutusta tässä, vaikka se hieman kukkahattutäti-ratkaisulta kuulostaakin. Voisin veikata, että esim. joogasta voisi olla iso apu, mutta sitähän ei miehenä kehtaa suositella enkä ole kyllä itse kokeillutkaan.
- Anonyymi
Voiko krooninen eturauhasentulehdus säteillä kipuna varpaisiin asti?
- Anonyymi
Mikä voi aiheuttaa jatkuvaa kipua kikkelin päähän ja varpaisiin? Kipu vaihtelee varpaasta toiseen. Kivut ei voimistu tai muutu kosketuksesta tai painamisesta. Silloin tällöin myös ohimeneviä vihlaisuja välilihassa. Voiko se olla eturauhasentulehdus? Voiko se olla piriformis? Voiko se olla ohutsäieneuropatia?
Lääkärit ei ole löytänyt syytä vaikka monenlaisia testejä on tehty mm. Magneettikuvaus selälle ja enmg. - Anonyymi
Kyllä tuohon on hoito olemassa ja ei kannata luovuttaa, vaan vaadittava se oikea kinoli hoito antbiootilla, eli se tavanic 500 mg ja kukauden kuuri vähintään, tai vaihtoehtoisesti se zitromax kuuri se kuukauden.
- Anonyymi
Minut auttoi urologi Tilk Aivar Mehiläinen Vantaan Kielotiellä. Tutki pohjallisesti, muutti ruokavalio ja vaivat menivät. Olen kovin kiitollinen
- Anonyymi
eli vittumoinen olo, kesä oli mahtava.
Tähän kipuun auttaa ainoastaan joko Tavanic 500 mg kuukauden tai kahden kuuri tai zithromax 500 mg kuukauden tai kahden kuuri, se mitä käytetään ciproxin ei auta kuin 30 prosenttia potilaista.
Nyt otan itse, kun noita antbioottia ei osata kirjoittaa suomessa, niin hunajaa 15milliä KYLMÄÄN veteeen sekoitettuna 3 kertaa vuorokaudessa, koska sillä on ennen hoidettu pissa tulehduksia kuukauden verran ja katsotaan miten käy, koska tätä kipua ei kyllä jaksa ja verenohennuksen takia, en saa syödä kipulääkettä.
Joku urologi myy, siitepölyä kalliiseen hintaaan ja luulen, että tuo hunaja on sen siitepölyn jatkojalostus tuote ja paljon halvempi, kunhan ei tuhoa aineosia KUUMALLA vedellä - Anonyymi
Kokeile Kversetiiniä ja Bromelainia. Molempia löytyy luontaistuotekaupoista. Itse löysin jenkkisivuilta paljon vinkkejä kroonisen eturauhastulehduksen hoitoon ja nuo kaksi lisäravinnetta lisättynä sahapalmun kapseleilla auttoi minua todella paljon. Huomasin selkeän positiivisen vaikutuksen noin kuukauden käytön jälkeen. Lisäksi päivittäin nestemäistä sinkkiä ja c vitamiinia.
- Anonyymi
Hei,
Oon kärsinyt tästä vaivasta yli 20 vuotta. Lääkkeitä syönut varmaa montaa kiloja ja varmaa ihan turhaa.Paras apu ollu hammaslääkärista! Olen lukenut tätä keskstelu ketjua itselläni myös voimakkaita eturauhasen tulehdus oireita ja tarpeeksi montakertaa urologia vaihdettua näyttäisi että vaivat on helpoittuneet huomattavasti.Mittauttakaa testosteroni arvonne kokonais testo ja myös vapaa testo arvo minulla 10 ja ikää 60v ja apu löytyi testosteroni korvaus hoidosta tämä tosiaan toimii tässä vielä linkki ulkomaiseen tutkimukseen
https://www.endocrine-abstracts.org/ea/0063/ea0063oc14.1.
Aiemmat urologit yritti tehdä minusta impotenttia kaiken maailman lääkkeillä.- Anonyymi
Kyseessä voi olla myös lantionalueen lihasjännitysongelma. Kannattaa kokeilla venyttelyitä esimerkiksi Youtubesta Yoga with Amit -kanavan ohjeiden mukaisesti. Helppo tapa selvittää, jos on lihasjännityksestä kyse.
Lantion alueen ongelmiakin hoitavia fysioterapeuttejakin on, jos haluaa ohjatusti hoitaa asiaa.
Liika seksi kahdestaan tai yksin voi aiheuttaa eturauhasen lihasjännitystä, joka ei ehdi palautua ennen seuraavaa suoritusta. Kirjoitin tuossa aiemmin hormooni korvaus hoidosta alkuun oli uskomus että se vaikuttaa mutta metsään meni kauheeta säätöä koko homma ja lopulta arvot pomppasi taivaisiin.No siitäkin selvittiin ja eturauhanen oireilee edelleen tuntuu että kaikki on kokeiltu vertaistuki tässä asiassa on kyllä hyvä voisi joku aktiivinen harkita suljetun Facebook ryhmän perustamista jossa voisi myös anonyyminä myös halutessaan jakaa näitä vaivoja
- Anonyymi
Itellä autto Lyrica ja kabapentin. Sanokaa lääkärille et kokeilee niitä se on heemoperästä kipua. Oon ollu 1v ilman kipuja kun sain oikean lääkkeen
- Anonyymi
Moikka,
Aloin seuraamaan tätä keskustelua ensimmäisen kerran vuonna 2021.
Syyskuussa 2021 sain toista kertaa elämässäni diagnoosin eturauhastulehduksesta. Ensimmäisellä kerralla vuosia sitten annettiin HETI antibiootit ja vaivat loppuivat siihen. Toisella kertaa olikin sitten sitkempi tapaus.
Siitä alkoi jäätävä turhautumisen kierre ja jatkuva Xatralin, Ditrimin, tadalafin yms syöminen. Yli puolivuotta meni ettei tapahtunut yhtään mitään muutosta ja aina vaan uudestaan samat lääkkeet. Sitten vuoden sairastelun jälkeen tulikin reseptit zithromax kuurista ja heti perään toisesta.. eikä edelleenkään mitään.
Yli vuosi jatkuvaa eturauhastulehduksen sairastelua ja sitten itselläni keitti kattila yli, päätin tutustua vaihtoehtoisiin hoitoihin. Lopetin kaikki määrätyt lääkkeet 2022-2023 vuoden vaihteessa, koska olin niin pirun turhautunut.
Aloin tutkimaan asioita jotka ärsyttää eturauhasta. Nämä tutkimukset tuskin olivat mitään kovin kliinisiä vaan vapaata googlettelua. Alkoholi ja kofeiini toistuivat useissa tutkimuksissa.
Päätin jättää alkoholin kokonaan pois ja kahvin, redbullit yms. Tämän lisäksi joka suihkun yhteydessä systemaattinen pitkä lämpöhoito alavatsaan. Tämä helpotti, mutta ei vielä parantanut..
Sitten aloin joka ilta lisäksi nauttimaan teetä jonka mukaan laitoin ruokalusikallisen nokkosta ja BOOM! 2 viikkoa oireet olivat täysin ohi, ensimmäistä kertaa 1,5vuoteen!!
Nokkonen on monissa tutkimuksissa todettu auttavan. Minulla se auttoi ja edelleen pienten oireiden ilmaantuessa nokkos kuuri iltateen kanssa pitää oireet kurissa.
En väitä että nokkonen olisi joku ihme parantaja mutta minulla se auttoi.
Jaan tämän tänne, koska itsekkin turhautuneena tätä aikanaan lukeneena ja hoitomuotoja etsiessä. Toivon että tämä voisi auttaa myös jotain muitakin.
Itsellä ei juurikaan ole luottoa xatralin yms lääkkeisiin, ainoa joka EHKÄ olisi voinut auttaa olisi että heti oireiden ilmaannuttua olisi määrätty antibioottikuuri.
Mikäli siis tuntuu että mikään ei tehoa, niin nokkonen, sahapalmu tabletit ja ”yli” terveellinen elämäntapa ainakin kuurina voi auttaa yllättävän paljon! - Anonyymi
Alfuzosin on hyvä lääke. Urologi sanoi että sitä voin syödä sitä vaikka lopun elämääni koska sitä ei ole paljoa haittaa (olen 27 vuotias). Tamsulosiinillä on enemmän haittoja, joten Alfuzosin on parempi.
- Anonyymi
Moro vaa kaikille! Oon tämmöne 13-vuotias ja epäilen että sama eturauhasjuttu mulla… onko normaalia?
- Anonyymi
Paljon puolukkaa, karpaloa ja pallien tyhjennysta päivittäin. Paranee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156