Sirdalud 2mg kokemuksia?

kysynvainettiedän...

Kyllähän tuossa pakkausselosteessa mainitaan haittavaikutuksia, mutta miten teillä on ne todellisuudessa ilmenneet? Ite otin illalla tabletin ja aamulla oli ihan ihme olo, meinasin pyörtyä. Kuinka kauan sirdalud vaikuttaa, minulla on semmonen olo et vielä seuraavanakin aamuna on ihan tökkyrässä vaikka yöllä olis nukkunut melko hyvin ja pitkät yöunet. Minusta myöskin tuntuu, että lääke alkaa vaikuttaa vasta parin tunnin päästä, olenko oikeassa? Esimerkiksi jos illalla otan, vasta parin tunnin päästä alkaa nukuttaa. Yöllä on ihan spagetin veltto olo, mutta se on kyllä ihana että kerrankin tuntee itsensä rennoksi eikä ole niitä kamalia kipuja lihaksissa. Aamulla saattaa olla huono olo ja oksettaa. Tarkkaavaisuus häiriintynyt, ei oikein jaksais keskittyä mihinkään vaan tekis mieli nukkua vielä pitempään. Sitten hieman omituinen olo, johtuisiko se sitten vaan tuosta että on niin väsynyt? Kuinka pian pitäisi oireiden hellittää? Muutamassa päivässä vai? Mulla annoksena siis yksi 2mg:n tabletti illalla. Lisäksi käytän 600mg särkylääkettä rinnalla.

31

87862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanhyvä

      Tuo annostus on niin pieni ettei pitäisi vaikuttaa enää seuraavana päivänä, mutta yksilöllistähän se tietenkin on. Mulla ei vaikuta muuta kuin myönteisesti (nukun yön hyvin ja rentoutuneena), ja jos olen joutunut useamman päivässä ottamaan, niin sitten nukuttaa hyvin päivisinkin :) Kokeile viikon verran ja mieti sitten kannattaako sitä jatkaa.

    • *tyttöne

      Itse saan sirdalundista hyvin avun. Toki se väsyttää, mutta vain illalla. Lääkkeen puoliintumisaika on muistaakseni 3h, eli se poistuu elimistössä nopeasti. Eli en millään jaksa uskoa, että paha olo aamulla olis johtunut siitä.

      Itse otan illalla 2 tai 4 mg, väsymys iskee noin tunti lääkeen otosta, joskus hitaammin joskus nopeammin.

      Jos olet pitkään kärsinyt lihaskivuista vois väsymys ja pökkelö olo johtua siitäkin että nyt nukuit kunnolla? Sinuna kokeilisin tuota vielä, ja jos paha olo ei lopu niin juttelisin lääkärin kanssa. Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille. Mutten tiedä yhtään kenelle sirdalund ei olis sopinut.

    • sir dalud

      Kun alkoholia ei enää ole veressä, niin silti sen vaikutukset on. Kun alkoholi on jo elimistöstä aamulla poistunut voi vielä illalla tulla oireita. Sirlalud sama.

      Sirlalud alkaa vaikuttamaan ottamishetkestä 30min-1h ihmisestä ja ruokailusta riippuen (kuten kaikki muutkin lääkkeet). Se ei ole mikään unilääke!

      Sen vaikutus voi loppua 3-5h ottamisen jälkeen, mutta oireet voi kestää vuorokauden. Itsellä käytössä 5mg ja jos otan kaksi illalla, niin olen sekaisin vielä seuraavankin päivän.

      • vkosiivous

        Mun työkaveri kun otti Sirdaludia selkäkipuun nukkui kuulemma kaiket päivät. Annostusta en tiedä. Vaihdettiin Voltareniin, kun eihän se hyvä selälle ole kaiket päivät nukkua.


      • Anonyymi
        vkosiivous kirjoitti:

        Mun työkaveri kun otti Sirdaludia selkäkipuun nukkui kuulemma kaiket päivät. Annostusta en tiedä. Vaihdettiin Voltareniin, kun eihän se hyvä selälle ole kaiket päivät nukkua.

        Sekin on todiste että kukin reagoi omalla tavallaan siksi ei voi vertailla toisen kokemuksia omiinsa


    • tyytyväinentytsä

      Mä otan niska-hartia-jännityskipuihin silloin tällöin. 1 2mg tabletti riittää, nukkumaan mennessä otan. Rentouttaa hyvin yön aikana ja saan nukuttua sikeesti. Joskus olen ottanut totaaliseen selkäoireiluun, joka päivä maksimiannoksen (6 kpl?, en muista enää), ja silloin oikeastaan koko ajan nukuin. Eikä ollut oikea lääke siinä vaiheessa, mutta en vielä silloin tietänyt mistä oli kyse... mut sain ainakin rentouduttua!

      • Anonyymi

        Tramali on paras 300mg 3kpl 100mg kunnon käyttö jännite


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tramali on paras 300mg 3kpl 100mg kunnon käyttö jännite

        Sitä myrkkyä en ota enää ikinä. Kerran ottanut kun käsi leikattiin. Kipu lähti mutta oksettava olo vielä seuraavana päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä myrkkyä en ota enää ikinä. Kerran ottanut kun käsi leikattiin. Kipu lähti mutta oksettava olo vielä seuraavana päivänä.

        Sama, kivut lähtee hyvin mutta yrjötki lentää sen jälkee 💩


    • Sirdalud

      Itsellä niskat-hartiat menee niin pahasti jumiin, että pakko mennä lääkäriin. 2012, meni niskat niin pahasti "lukkoon" että itketti se kipu. Työterveyslääkäri määräsi 800 mg buranaa ja 4mg sirdaludia. Lääkityksen kanssa sain nukuttua ja pahimmat kivut lähti noin viikossa. Suurin piirtein vuotta myöhemmin niskani teki saman, ja sain samat lääkkeet. Niska kivut helpotti venyttelyllä ja lääkityksellä. Nyt 2014 niskat meinas mennä jumiin niin ajattelin, että otan vielä samat lääkkeet kuin silloin eli 800mg buranaa ja 4mg sirdaludia... Uni tuli yllättävän nopeasti, mutta keskellä yötä heräsin hirveään janoon. Lähdin sitten keittiöön juomaan vettä ja huomasin, että sirdalud tuntuu toimivan koska on lihakset niin rentoina. Ei tässä vielä mitään, sillä tiesin nimenomaan, että sirdaludin tarkoitus onki rentouttaa lihakset. Sänkyyn päästessäni korvissa humisi tai tuntui semmoinen humina, mitä en ole ikinä kokenut. Pisti jopa ahdistamaan se humina :/ Jännä kun ennen söin sirdaludia kuin karkkia niin nyt tulee tommoset oireet... Toivottavasti pärjään ilman!

    • annemaarit 2

      minulle ne ei ainakaan sovi vaikka söin kolme tablettia päivässä. hullu se on joka niitä syö..

    • qwerta

      Otin puolikkaan Sirdalud 2 mg yöksi. Hyvin nukutti ja jumissa ollut fasetti aukes selästä.

    • 45121

      Pahaan niskajumitukseen auttaa monesti jo 1 Sirladud meikäläisellä. Jos Sirdaludia ei ole, kestää niskan parantelu muilla keinoin viikon verran, olen todella kiitollinen tuosta lääkkeestä.
      Sirdalud kuuluu niihin lääkkeisiin, jotka kuivattavat suuta varsinkin yöksi otettuna. Kannattaa pestä hampaat illalla kuivan suun hammastahnalla.

    • Anonyymi

      Sain Sirdalud 2mg lääkkeen 1-3 kertaa päivässä. En ole ehtinyt ottaa kuin kerran lääkkeen. Huimasi rajusti jalat meinasi mennä alta ja oksetti niin että mieheni joutui kainaloista tukien saattaa minut sänkyyn. Löytyykö vaihtoehtoa lääkkeelle.

    • Anonyymi

      Itse otin sirkkua 2mg 6 kpl nukahdin nopeaan mutta heräsin järkyttäviin painajaisiin jotka luulin olevan totta ja huusin kauhusta.
      Mulla lukee 1 tabu kolme kertaa vrk.
      Lihasjumiin hyvä, ei tarvi käydä terkkarissa kipupiikeillä.

    • Anonyymi

      Sain lääkäriltä kyseistä lääkettä 2mg. Unohdin kysyä, että vaikuttaako lääke iltaisin touhouhin vai olisiko pitänyt pyytää potenssilääkettä erikseen. No, illalla huomaa. Kokemuksia?

      • Anonyymi

        Ei varmasti seksi onnistu sen lääkkeen kanssa, pelkäsin että jää NS. Nalkkiin


      • Anonyymi

        Kyllä tämä lääke vie mieheltä Mikkelin veltoksi, ei kannata seksiä tuhertaa, ei se sinne mene kokeile seuraava päivänä, sitten taas kun joköttää💪


    • Anonyymi

      Ei rentouttavaa vaikutusta hyvin vähän väsyttävä ei vie kipua pois vaan lisäsi sitä. Nyt koskoo ihan älyttömästi polviin ja valveilla klo on jotain puoli kolme yöllä. Kipulääkkeetkään ei auta. Huoh! :(

    • Anonyymi

      söin kipeisiin niskoihin yhden. 4h psykoosi, tiesin vain pamista, ku tulin hullux. en enää ikinä syö. olen vanha juoppo, joka dokaa sammuneittenkin viinat.
      olen esidokaaja. kerron aina kuinka "melooni haltuun". vitutti, ku sekosin. pox. ai niin söin sirun. ei oo enää paikat jumissa, ja psykoosikin alkaa poistuu.
      sirda, elä sä sitä syö, jos et oo lepareissa.

      • Anonyymi

        itel just aikalail samat setit.pari tuntii sit otin sirdan lihaskramppii ja tipuin levyiks lattialle..viu ..kirjotan tätä ny vuodeosastolt kaikis laitteis, olin pudonnu leuka eel patterii klixklax. onneksn kotona oottaa vauhtilaini nykäs levyn pääl nävyt vielki pääl, pääsee rentoutuu ja sirut lähtee poistoo.hui


      • Anonyymi

        Ei Sirdaludia kanssa alkoholia, nyt järki käteen voi kuolla


    • Anonyymi

      Mulle on joskus määrätty selkäkipuihin Sirdaludia, mutta en oikein pitänyt hyvänä kun se tuntui vaikuttavan sydämenlyönteihin, ihan kuin sydän olisi lyönyt jotenkin harvemmin. Eikä se oikein selkäkipuihinkaan auttanut, 2 viikkoa meni kävelykuntoon toipumiseen siitä huolimatta.
      Tänäänkin kävin kävelyllä, kävely tuntui sujuvan ihan mukavasti. Sitten tuli semmoinen äkillinen liike kun jalka luisti epätasaisella jäisellä alustalla ja pysähtyi sitten kun tuli pitävä kohta, jo iski alaselässä keskellä hetkellinen välähdyksenomainen kipu, semmoinen "TUMmm..". Muutenkin viime aikoina alaselkä jumitellut vuoroin oikealla, vuoroin vasemmalla puolen.
      Kylmä talvi ei ole hyvää aikaa selkävaivaiselle...

    • Anonyymi

      2 mg/vrk. Toisen yön jälkeen olen paljon kipeämpi. Paljon painajaisia ja lihaskipuja joka paikassa koko seuraavan päivän ! (Aivan kuin aikoinaan Sim-vastatiinin vaikutukset) Eipä taida olla minua auttava lääke ?! Kortisoni tabu oli parempi. Mikähän neuvoksi…..

    • Anonyymi

      Otin kymmenen vuotta vanhoja sirkkoja 2x2mg. Ei mitään vaikutusta.
      Kymmen vuotta sitten olin käyttänyt puolet paketista eli 15 kpl viiden pv aikana. Ei muistaakseni ollut silloinkaan kummoista vaikutusta.
      Ei taida toimia kaikilla.

    • Anonyymi

      Minulla oli Sirdaluksia työelämässä, kun hartiat oli kuin tulessa, ja sairaslomaa ei kaupungin pipi-siskot koskaan halunneet antaa. Sirdaluks auttoi hartioihin, mutta kerrankin aamulla heräsin ja olin kuin toisessa maailmassa.En muista, miten selvisin töihin.

    • Anonyymi

      2 mg tabletti iltaisin niska- jalkajumiin sekä unihäiriöön. Ottto kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa, riisumisessa samat vinkeet kuin iloisesta illanvietosta kotiutuessa.
      Yöllä heräämisiä kuten ennenkin , 1. univaihe kuitenkin syvempi ja rauhallisempi. Urheilukellon mukaan keskisyke putosi 10 yksiikkköä, samoin hengitystiheydessä selvä rauhottuminen. Unihäiriön juurisyy ilmeisesti joku muu kuin em. jumit.
      Aamulla poikkea olotila, mutta pienestä annostuksesta johtuen ei kuitenkaan pahoinvointia. Vaikuttaa verenpaineeseen alentavasti, hieman lihassärkyä, mutta jalat vertyneet.
      En ota pitkäaikaiseen käyttöön.

    • Anonyymi

      Voiko sirdalud 2mg ottaa antibioottin doximysin kans?

      • Anonyymi

        Kantsisko kysyä vaikkapa apteekista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantsisko kysyä vaikkapa apteekista?

        Apteekissa tausta ajatus aina myydä. Käskevät kokeilemaan käsikauppalääkkeitäkin, koska voitot parempia. Ja asiakas kuitenkin ostaa myöhemmin reseptilääkkeä.

        Puhuvat taitavasti ja uskottavasti, useat ei huomaa johdattelua.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe