Olen kuullut jossain joskus jonkun vitsailevan, että kun kuusikymmentäluvun nuoret tulevat aikuisiksi, he eivät halua vanheta lainkaan. Niinpä minäkin keskustelen serkkuni - 62 v. - kanssa rockmusiikista innostuneena, kuin teinit ikään.
Meitä siis on varhaisnuoria, nuoria, nuoria aikuisia, nuoria varhaiskeski-ikäisiä, nuoria keski-ikäisiä, nuoria myöhäiskeski-ikäisiä ja nuoria vanhuksia.:-D))))))))))))
Kyllä maailma on ihmeellinen paikka, eikö olekin? Niin ajat muuttuvat, vai muuttuvatko? Eräskin tällä palstalla vaati, että lakkaan vitsailmasta, koska se ei sovi ikäiselleni. HÖH?
Nuoria on kaikenikäisiä.
42
359
Vastaukset
- paapuuri
tämä ikäisille vitsailu, minäkään en vitsaile koskaan.
Tosin olen pari kuukautta vanhempi kuin sinä, mutta siitä huolimatta
pitäisi sinunkin jo oppia tietämään, mikä sopii ja mikä ei.
En tuohon keskusteluun niinkään kiinnittäisi huomiota, vaan siihen, osaako
käyttäytyä aikuisen tavoin, vai onko jäänyt sille tasolle, ettei aikuistu koskaan.
Jos 50-60 luvulla syntyneet ovat kuin teinejä sisäisesti tai ulkoisesti, se on vähän
yliampuvaa.
Täytyy sen verran ikäkin ottaa huomioon, ainakin tällaisen nuoren vanhuksen mielestä.
Mutta jokainen saa olla mitä haluaa olla, mieleltään ja kieleltään, ei se minua häiritse.
Seuran voi valita mieltymystensä mukaan.olenko möläyttänyt syntymäaikani jossain? Siis noin tarkkaan. Viis siitä, mutta meidänkö pitäisi nyt alkaa arvokkaiksi keski-ikäisiksi, lopettaa vitsailu ja alkaa keskustella arvokkaista asioista, kuten oopperataiteen ja sinfoniamusiikin nykytilasta?
- paapuuri
Teotwawki kirjoitti:
olenko möläyttänyt syntymäaikani jossain? Siis noin tarkkaan. Viis siitä, mutta meidänkö pitäisi nyt alkaa arvokkaiksi keski-ikäisiksi, lopettaa vitsailu ja alkaa keskustella arvokkaista asioista, kuten oopperataiteen ja sinfoniamusiikin nykytilasta?
ja hyvämuistisena pistin sen mieleen :)
Laitan sinulle sitten kortin gallerian kautta, kun hetki koittaa.
Voittehan te keskustella tuollaisistakin asioista, mutta mie pysyn sitten poissa siitä
porukasta.
Tarkoitinkin sitä, että keskustelee aikuisena, eikä teininä, siinä jää monta v*****a
tekstistä pois ja joukko muitakin ikäviä sanoja. paapuuri kirjoitti:
ja hyvämuistisena pistin sen mieleen :)
Laitan sinulle sitten kortin gallerian kautta, kun hetki koittaa.
Voittehan te keskustella tuollaisistakin asioista, mutta mie pysyn sitten poissa siitä
porukasta.
Tarkoitinkin sitä, että keskustelee aikuisena, eikä teininä, siinä jää monta v*****a
tekstistä pois ja joukko muitakin ikäviä sanoja.muut arvokkaat aiheet, saisiko sinut mukaan, jos vaikka keskustelisimme kunnallispolitiikan nykytilasta tai ilmastonmuutoksen vaikutuksesta niveljalkaisten elämään?
- paapuuri
Teotwawki kirjoitti:
muut arvokkaat aiheet, saisiko sinut mukaan, jos vaikka keskustelisimme kunnallispolitiikan nykytilasta tai ilmastonmuutoksen vaikutuksesta niveljalkaisten elämään?
kiinnostaisi, mutta sekin on yleensä paikallista, eikä kuulu tälle palstalle.
Mikähän muuten kuuluu, jos tarkkaan mietitään.
Nyt tää niveljalkainen lähtee lenkille, joten keskustelkaa kiltisti, mutta innokkaasti.
Säästä voin pari sanaa kertoa, sumuista, pilvistä, lämpötila nollan vaiheilla, sellaista täällä Salpausselän eteläpuolella, eikö olekin mielenkiintoista =)) paapuuri kirjoitti:
kiinnostaisi, mutta sekin on yleensä paikallista, eikä kuulu tälle palstalle.
Mikähän muuten kuuluu, jos tarkkaan mietitään.
Nyt tää niveljalkainen lähtee lenkille, joten keskustelkaa kiltisti, mutta innokkaasti.
Säästä voin pari sanaa kertoa, sumuista, pilvistä, lämpötila nollan vaiheilla, sellaista täällä Salpausselän eteläpuolella, eikö olekin mielenkiintoista =))eteläpuolella on mielenkiintoista:-)
- paapuuri
Teotwawki kirjoitti:
eteläpuolella on mielenkiintoista:-)
pohjoispuolella, olen käynyt siellä :-O
paapuuri kirjoitti:
pohjoispuolella, olen käynyt siellä :-O
ihan vesikeli ja pitäisi lähteä lenkille koiran kanssa. Mutta hyvin menee, kun on varusteet...Goretex kengät etc....
- paapuuri
Teotwawki kirjoitti:
ihan vesikeli ja pitäisi lähteä lenkille koiran kanssa. Mutta hyvin menee, kun on varusteet...Goretex kengät etc....
hiukan oli liukasta, en kaatunut, vaikkei ollut edes goretex-kenkiä :-))
Siis jalassa, onhan minulla toki sellaisia paritkin olemassa. Yhteensä neljä kenkää ;O)))
Sumu vaan sakenee, älä eksy polulta. paapuuri kirjoitti:
hiukan oli liukasta, en kaatunut, vaikkei ollut edes goretex-kenkiä :-))
Siis jalassa, onhan minulla toki sellaisia paritkin olemassa. Yhteensä neljä kenkää ;O)))
Sumu vaan sakenee, älä eksy polulta.lenkkiä, jonka osaisin vaikka silmä kiinni. Olin kunnalla pätkätöissä ja ulkoilualueiden hoito kuului hommiini:-)
- paapuuri
Teotwawki kirjoitti:
lenkkiä, jonka osaisin vaikka silmä kiinni. Olin kunnalla pätkätöissä ja ulkoilualueiden hoito kuului hommiini:-)
oikaisen äskeisen ilmoitukseni, minulla on kuusi goretex-kenkää.
Kuuntele musiikkia ennen lähtöä tai sen jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=6JEdf7XsV5g paapuuri kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=6JEdf7XsV5gcd ja tyttäreni, joka asuu Belgiassa on nähnyt heidät livenä. Äärimmäisen hieno levy:-D)))) Vanhin muusikko oli tuohon aikaan 95 v.:-D)))) Ibrahim Ferrer on valitettavasti vainaa.
- Meriläinen
paapuuri kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=6JEdf7XsV5gHei Paapu!
Tota kun kuuntelin niin tuli mieleen että vallijameihin ens kesänä makso mitä makso, jooko? - paapuuri
Meriläinen kirjoitti:
Hei Paapu!
Tota kun kuuntelin niin tuli mieleen että vallijameihin ens kesänä makso mitä makso, jooko?jos vaan pääset tulemaan :)
Ja jos ollaan hengissä, tai ainakin toinen on ;-))) - Meriläinen
paapuuri kirjoitti:
jos vaan pääset tulemaan :)
Ja jos ollaan hengissä, tai ainakin toinen on ;-)))Mä tuun vaikka väkisin, nyt en anna töitten määrätä, nih.
Jaa hengissäkö, mehän ollaan ikuisesti nuoria ja aina hengissä :)))))))
- Nalli-Kallio
Ei siinä mitään jos yrittää olla nuorekas, mut jotenkin sellaiset jotka yrittää sitä ulkoisestikin huomaamatta itse että maa jo vetää puoleensa ovat aika miten sen nyt sanoisi hienosti, surkeita.
ns. ikiteinejä, vaan sitä, että kun me elimme ajan, jolloin maailman muuttui eniten historiansa aikana, niin meille jäi rock ja pop etc.... Sitä ennen en voinut kuvitella, että vanhempani olisivat kuunnelleet kolmekymmentäluvun musiikkia omien vanhempiensa kanssa. Nyt ovat ajat muuttuneet siten, että äidit ja tyttäret, isät ja pojat käyvät samoissa rocktapahtumissa.
- huuuhaaahoo
Teotwawki kirjoitti:
ns. ikiteinejä, vaan sitä, että kun me elimme ajan, jolloin maailman muuttui eniten historiansa aikana, niin meille jäi rock ja pop etc.... Sitä ennen en voinut kuvitella, että vanhempani olisivat kuunnelleet kolmekymmentäluvun musiikkia omien vanhempiensa kanssa. Nyt ovat ajat muuttuneet siten, että äidit ja tyttäret, isät ja pojat käyvät samoissa rocktapahtumissa.
artisti on aika naurettava...rollaattorin kanssa lavalle ja toiset yrittää mossata alempana
just juu...rajansa kaikella huuuhaaahoo kirjoitti:
artisti on aika naurettava...rollaattorin kanssa lavalle ja toiset yrittää mossata alempana
just juu...rajansa kaikellakumppanit ovat naurettavia mielestäsi?
huuuhaaahoo kirjoitti:
just juu...rajansa kaikellakuullut orkesterista nimeltä Buena Vista Social Club?
- pöh!
Teotwawki kirjoitti:
kumppanit ovat naurettavia mielestäsi?
Dannysta puhumattakaan
pöh! kirjoitti:
Dannysta puhumattakaan
Dannystä innostu, mutta ei ihmisen ikä ole se, mikä vaikuttaa mieltymyksiini. Cesaria Evora esimerkiksi on loistava laulaja, vaikka on jo isoäiti.
- Meriläinen
No mie oon ainaski ikuisesti nuori.
Siksi kait ei ole koskaan ollut mitään ikäkausi kriisejäkään :D)))
Täälläkin moni itkee että vuosia tulee lisää, ei voi sitä eikä voi tätä. No se on voi voi vaan niille.
Mievoin ihan mitä haluan ja vaikka useimmiten musiikki mitä tännekin laitan kuuluville on vanhempaa niin kyllä nykyäänkin tehdään musiikkia mistä tykkään ja olen melko kaikkiruokainen musiikin suhteen.
Ja siinä oon ehdottomasti samaamieltä etä maailma ON ihmeellinen paikka ja tämä aikakusi kaikesta huolimatta on hyvää elää. Onhan esim. tietsikat ja vaikka mitä hauskaa.- Meriläinen
Teotwawki kirjoitti:
ja ole kiinnostunut asioista, se pitää ihmisen virkeänä, sanoi mummoni aikoinaan 84 v.
He hee, saas nähdä tuleeko vinoiluja pienen kirotusvireen kanssa tossa edellisessä viestissäni ;D)))))))))
Mutta sun mummos oli tai on viisas nainen. Meriläinen kirjoitti:
He hee, saas nähdä tuleeko vinoiluja pienen kirotusvireen kanssa tossa edellisessä viestissäni ;D)))))))))
Mutta sun mummos oli tai on viisas nainen.jo 1975. Minulla oli tosi vanhat isovanhemmat isän puolelta. Isoisäni oli syntynyt 1889 ja mummo 1891. Isoisäni soti ensimmäisessä maailmansodassa Tsaarin armeijassa ja joutui Saksaan vangiksi.
- toisinajatt...
näin peruskoulupohjalta että mua ei uskois kuuskymppiseks kukaan.Olen koko ikäni ollut samantyylinen,lähes samannäköinen,samanmielinen ja musiikista voin sanoa että kuuntelen kaikista mieluiten Radio Energiaa,nuorten musaa ja kun lähden bailaamaan yökerhoon,ei ikä tunnu missään.
En välitä pätkääkään mitä muut ajattelee.Toimin ja teen asiani fiilisten mukaan.Toki musiikkimakuni on muutakin,mut ei kiitos operetteja ja oopperoita ja muita kiljumisia.
JOten samoilla linjoilla ollaan,ikuisesti nuoria ;-)
Ja lähes kaikki tuntemani tyypit jotka itse väittävät olevansa nuorekkaita ja sanovat tuntevansa itsensä niin nuoreksi, ovat mielestäni kaikkea muuta kun nuorekkaita...
Kaikki on suhteellista. Jos viisikymppinen vertaa itseään kahdeksankymppiseen, niin hän on nuori.
- nuo-rekas
sinällään jo pitää sisällään sen, että sen kohde ei ole nuori. Kun on nuori, on nuori, vain vanha voi olla nuorekas.
Nuori vanhanoloinen voisi olla vanhakas. :)) nuo-rekas kirjoitti:
sinällään jo pitää sisällään sen, että sen kohde ei ole nuori. Kun on nuori, on nuori, vain vanha voi olla nuorekas.
Nuori vanhanoloinen voisi olla vanhakas. :))Niinkin sanotaan joskus. itse tunnen olevani tuhat vuotta vanha.
miljoona kirjoitti:
Niinkin sanotaan joskus. itse tunnen olevani tuhat vuotta vanha.
meil syntyy sylilapset.... sanoi Leinon Eikka:-)
- halusi ..
tai ei, nuorekkuus säilyy niin kauan kuin jaksaa oppia uutta, minun mielestäni.
Uteliaisuus elämää kohtaan pitää aivot käynnissä.
Se ei ole infantilismia.
-------------------sitten uuden sanan: infantilismi. Kiva oppia joka päivä jotain uutta. Siksi luen NYTimesiä joka päivä, jotta voisi opiskella vähän uutta.
- Auringon alla
Teotwawki kirjoitti:
sitten uuden sanan: infantilismi. Kiva oppia joka päivä jotain uutta. Siksi luen NYTimesiä joka päivä, jotta voisi opiskella vähän uutta.
miten se nyt meni. Että, että;)) sitä ei ehdi vanheta jos ei sammaloidu. Siis pitää koko ajan vieriä...silleen kerien. Nooh, ku olin ihan skidi viellä...faijani vei minut uimaseuraan. Nimeltään tämä seura oli sellainen erikoisseura: HÄRVELI...nooh, siellä oli silloin nämä SM-tason PELLE-uimahyppäjät. Faija taas oli hyvä kaveri Simo Salminen kanssa;)) Ei vinde...enhän mä millään voi...tsiigaa tätä maailmaa sen kokemuksen jälkeen vakavasti.. Silloin kyllä snadina ihan vakavasti ajattelin jotain 6 v. Et miehet miten ne voi olla niin lapsellisia (aikuiset miehet) hyppivät sieltä tornista mahallaan veteen ihan tosissaan)..mut hei se oli oikeesti kliffaa katseltavaa;)) Musta ei tullu Pellehyppääjää koskaan...mut aika hyvä PELLE. Ite oon ainakin tyytyväinen. Joo, se on ihan Simon syytä...;)) Mut oikeesti elämä sit opettanut et tragedia kontra komedia...ne on hitsin lähellä toisiaan. Ollaksesi hauska sinun on käytävä myös tragedia puolella elämässä. Vain tragediasta voi syntyä komediaa...Komediasta ei koskaan tragediaa...Raja on hiuksenhieno...ihan vakavasti jos, ajatellaan sit elämää kokonaisuudessaan. Ja ne harmaa alueet siinä mustan ja valkoisen välissä.. Onkin taitava hän ken aina jaksaa ne erottaa tuhannet erivärisävyt...Sellainen ihminen on oikeesti mielestäni aikuinen. Joten ei huolta. Minusta tuskin sellaista kasvaa...jotkut sit syntyessään jo...valmiita paketteja...
tsau: Friidu Auringon alla kirjoitti:
miten se nyt meni. Että, että;)) sitä ei ehdi vanheta jos ei sammaloidu. Siis pitää koko ajan vieriä...silleen kerien. Nooh, ku olin ihan skidi viellä...faijani vei minut uimaseuraan. Nimeltään tämä seura oli sellainen erikoisseura: HÄRVELI...nooh, siellä oli silloin nämä SM-tason PELLE-uimahyppäjät. Faija taas oli hyvä kaveri Simo Salminen kanssa;)) Ei vinde...enhän mä millään voi...tsiigaa tätä maailmaa sen kokemuksen jälkeen vakavasti.. Silloin kyllä snadina ihan vakavasti ajattelin jotain 6 v. Et miehet miten ne voi olla niin lapsellisia (aikuiset miehet) hyppivät sieltä tornista mahallaan veteen ihan tosissaan)..mut hei se oli oikeesti kliffaa katseltavaa;)) Musta ei tullu Pellehyppääjää koskaan...mut aika hyvä PELLE. Ite oon ainakin tyytyväinen. Joo, se on ihan Simon syytä...;)) Mut oikeesti elämä sit opettanut et tragedia kontra komedia...ne on hitsin lähellä toisiaan. Ollaksesi hauska sinun on käytävä myös tragedia puolella elämässä. Vain tragediasta voi syntyä komediaa...Komediasta ei koskaan tragediaa...Raja on hiuksenhieno...ihan vakavasti jos, ajatellaan sit elämää kokonaisuudessaan. Ja ne harmaa alueet siinä mustan ja valkoisen välissä.. Onkin taitava hän ken aina jaksaa ne erottaa tuhannet erivärisävyt...Sellainen ihminen on oikeesti mielestäni aikuinen. Joten ei huolta. Minusta tuskin sellaista kasvaa...jotkut sit syntyessään jo...valmiita paketteja...
tsau: FriiduVetehisissä skabaa stadikalla joskus. Olen nähnyt Simon ja muiden Vaseniusten hyppäävän:-D))))
- Auringon alla
Teotwawki kirjoitti:
Vetehisissä skabaa stadikalla joskus. Olen nähnyt Simon ja muiden Vaseniusten hyppäävän:-D))))
Santavuoren Saikki?
tsau: Friidu Auringon alla kirjoitti:
Santavuoren Saikki?
tsau: Friiduniitä nimiä yhtään, kun olin niin vähän aikaa siellä. Kun tulin murrosikään, niin ominaispainoni nousi niin nopeasti, että oli selvää, että kilpauimaria minusta ei tule, vaikka olinkin Stadin pienempien uimakoulujen ehdoton ykkönen vielä siinä kaksitoistavuotiaana. Vetehisistä tuli joku valmentaja pyytämään mukaan, kun olin viestiskaboissa ankkurina ja uin edellä ollen kaverin kiinni ja menin ohi. Koulumme voitti promootion viestin siten:-)
- Auringon alla
Teotwawki kirjoitti:
niitä nimiä yhtään, kun olin niin vähän aikaa siellä. Kun tulin murrosikään, niin ominaispainoni nousi niin nopeasti, että oli selvää, että kilpauimaria minusta ei tule, vaikka olinkin Stadin pienempien uimakoulujen ehdoton ykkönen vielä siinä kaksitoistavuotiaana. Vetehisistä tuli joku valmentaja pyytämään mukaan, kun olin viestiskaboissa ankkurina ja uin edellä ollen kaverin kiinni ja menin ohi. Koulumme voitti promootion viestin siten:-)
mut tän kundin kanssa seurustelin jotain about 15 v..suvee...Seki oli skabailemassa noissa SM-tason uinneissa, mäki pärjäsin koulutasallo yläluokilla simmaamisessa ja olin jopa edustamassa skoleani, mut lopetin kyllä ja aika pian...politiikka kiinnosti sit enemmän..Olitiin jopa samassa kesätyö mestassa täällä Stadissa tuolla Seuriksessa..Saikki oli uimavalvojana ja minä möin uimalippuja...Ihania aikoja;)) Päästiin meki tähän duudiin pariks kesäks...just sen takii että, kuuluttiin molemmat uimaseuraan..Vitsi siitä niin kauan aikaa et nimiä en minäkään muita muista jotka oli Vetehisissä silloin...yks kaveri sen sukunimi oli...joo nyt muistan Eero Eloranta...seurusteli sit systerin kanssa;))) Nää kundit oli kyllä Espoosta kotoisin molemmat...muita en muista joo..nyt tuli mieleen sanottiin Julleksi...se taas seurusteli mun parhaan skolekaverin kanssa..Ouh..yeah....aika entinen ei koskaan enää tuu takaisin;))) Nyt jo punastuu ku muistelee... kaikkee kliffaa...siitäkin nuoruus ajasta..
tuo Vaseniuksen Hempan mäki muistan;)) eiköhän lähetä Teo nyt simmaillee;)) tai ainaski huomenna...mä lupaan. Et meen. Pirkkolaan....en mee Stadikalle...siellä tuskin on vettä.;))
tsau: Friidu
Kyllä minun mieltymykseni ovat muuttuneet iän myötä. Tietysti kuuntelen toisinaan samaa musiikkia kuin kuusikymmenluvullakin, mutta koska osaan ne sen ajan parhaat ulkoa, mieli tekee kuunnella muutakin. Samoin esimerkiksi yhteiskunnalliset mielipiteeni tai elämäntapani eivät ole luutuneet kuusikymmenluvulle, nekin ovat kehittyneet maailman mukana.
Temperamentti taitaa olla syntymävika. Vitsailija pysyy vitsailijana koko ikänsä, umpimielinen mököttäjä samoin. Kuusikymmenluvulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.ja on helppo yhtyä noihin näkökantoihin. Itse olen paljon radikaalimpi, kuin -70-luvulla. Mutta kuusikymmentäluvun hitit ovat niin puhki soitettuja vain hyvin harvoja niistä viitsii enää kuunnella. Mutta tavallaan olen kyllä löytänyt tämän heavy boomin aikana esim. Deep Purplen uudestaan. Sekin on tavallaan tämän tietokoneen ansiota, sillä se kuulostaa uudelleen masteroituna ja kunnon laitteilla kyllä aika lailla paremmalta, kuin vanhalta rahisevalta vinyyliltä.
- AIkuinennainen..
Juu, juu onhan se hienoa kun keski-ikäiset yrittävät olla teinejä ja ikinuoria ja käyttäytyvät sen mukaisesti. Vaan nämä samat ihmiset ovat etunenässä nyrpistelemässä kun lapset yrittävät olla teinejä eli siis näyttää ikäisiään vanhemmilta. Varsinkin naiset ovat kovin tuohduksissaan kun pikkutytöt pukeutuvat kuin nuoret naiset. Ei kai se mikään ihme ole kun vanhat naiset näyttävät esimerkkiä "on niin kivaa olla ikinuori!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533