Rippikoulun käynyt ja rokotettu :D

hildurvonhopsis

Hei ystävät ♥

Vieläkö täällä on niitä tuttuja joiden kanssa rupattelin joskus aikoinaan?

Otin eilen sikainfluenssarokotteen ja kausi-influenssarokotteen. Ei ole tullut ainakaan vielä mitään reaktioita eikä käsivarretkaan ole kipeänä. Kuulun riskiryhmään, kun minulla on astma.

Julkisuudessa liikkuu paljon hömppä"tietoa" rokotuksista. Tuo "tieto" on usein
maallikoiden turhaa pelottelua ja he eivät ilmoita lähdettä, mistä ovat "tietonsa"
saaneet. Nuo pelottelut eivät perustu lääketeiteellisiin faktoihin.

Olen viime viikon ja tämän kuluneen viikon leikkinyt 4-vuotiaan kummipoikani kanssa. Vanhemmat eivät vie häntä päiväkotiin, kun siellä on ollut sikainfluenssaa. Lapsukainen sai viikko sitten rokotuksen ja suojan saamiseen menee noin kaksi viikkoa. Saan viettää siis pikkuisen kanssa vielä ensi viikon, jos vain itse pysyn terveenä.

Mitäpäs itsekullekin kuuluu?

25

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän meillekään mitään erityistä kuulu, ja Essolakin on ollut oikein rauhallista. Me parlamentin jäsenet olemme pysyneet terveinä, sillä olemme nauttineet säännöllisesti Einari Essosen myymää vitaminoitua keskaria. Nyt sikainfluenssan aikaan olemme kyllä nauttineet välillä vähän vahvempiakin rohtoja, jotta sikapöpö ei meihin iskisi.

• henri><

on hyvää lääkettä, vielä kun laittaa sekaan tipan kärrynpyörä öljyä.
        Einarilla taitaa olla vanhasta kompresorista kehitelty hapetin, jos oikein alkaa ahistamaan.
        Notta kyllä sielä Essolla kelpaa.

• elohopea---------

nyt vaan perustuvat siihen, että fucking rokotteet ovat kaikki myrkkyjä!!!

• ylänkötylli
    • Missäs sua on pidelty? Etpäs ole aikoihin käynyt palstalla.

Minä en ole flunssarokotetta saanut, kun en kuulu riskiryhmiin, terveenä olen ollut ja lapsien kanssa puuhailen minäkin niin työssä kuin vapaa-aikanakin.

• hildurvonhopsis

Käyn joka päivä naamakirjassa. Siellä on ihan kivoja ihmisiä omilla naamakuvillaan ja omilla nimillään. Kuinkahan moni tämän palstan porukasta on facekirjassa (naamakirjassa)

• hildurvonhopsis kirjoitti:

Käyn joka päivä naamakirjassa. Siellä on ihan kivoja ihmisiä omilla naamakuvillaan ja omilla nimillään. Kuinkahan moni tämän palstan porukasta on facekirjassa (naamakirjassa)

Vedän matalaa profiilia entisten, nykyisen ja jopa tulevien työpaikkojeni vuoksi.

• iik piikki pistää

väärää tietoa rokotteesta sanoi Puskakin ja moni muu lääketieteen ihmiset.
      Itsellä tulee nyt kaksiviikkoa huomenna täyteen rokotuksesta ja ei mitään sivuoireita ole tullut.

• jumat

varsinainen sateentekijä!!!! Antti Heikkilä oli hyvin pitkälti eri mieltä.

• kivellä.istuja

Hei. Tiistaina sain sekä possun että kausi rokotteet ja on kyllä immuniteettipuolustus aktivoitunut. On kyllä kiertänyt koko elimistön joka sopukan vaikka minkälaista oireilua ja täytyy sanoa että possu oli uutterampi ja ilkiämpi ku koetteli tuota hermostopuolta. Tänä aamuna klo 6.15 laukes lopulta kausijutun röörien ja onkaloiden köhötys. Yks oire kun loppui niin toinen pukkas päälle. Ihaninta on että ei enää kaatohuippaa ja kaiken näkee vain yhtenä kolmensijasta eikä lihakset ole yli- tai aliaktiiviset ei kuvota eikä ole ... hmm. kaikkee ei ilkee kertoakaan.

• kivellä.istuja

............... ei loppunu viellä ..... nyt kurahin tosi pahanhajuisen myrkynvihreän luirun tyhjentymisaukoksi.

• kivellä.istuja kirjoitti:

............... ei loppunu viellä ..... nyt kurahin tosi pahanhajuisen myrkynvihreän luirun tyhjentymisaukoksi.

monenlaisista rokotusoireista kyllä kuullut, mutta.... Ettei vaan koko piikkimönjä lurahtanut luirun myötä pois kehostasi. :/

• kivellä.istuja kirjoitti:

Voi tyttöparat koekaniinin osa on ikävä, ripulilääkkeitä kaaliin.

Nyt nakrattaa kun muistelen käyntiäni syksyllä polilla ylävatsavaivoja valittamassa niin ripuliksi arvelivat ja nauroivat ulos vaan kyseessä olikin sappikivikohtaus. Näin ne tauvit muuntavat muotoaan ; ))))

• kivellä.istuja
        TaikisN kirjoitti:

monenlaisista rokotusoireista kyllä kuullut, mutta.... Ettei vaan koko piikkimönjä lurahtanut luirun myötä pois kehostasi. :/

Tiiä häntä kun kumpaisenkin rokotteen aines oli niin pieni ja tuota luirua tuntuu riittävän. Miun vieressä siellä rokotettavien vierivueressä paikallaan kiemurtelevissa jonoissa seisoi montatuntia ukkeli joka kehui et hän saattaa parhaillaan sairastaa possua kun osalla perheenjäsenistään se oli jo testattu ja todettu ja hänellä oli samoja oireita. Tässä on huomenna viikko täyttymässä joten kaikki on mahdollista.

• kivellä.istuja
        korpikirjailija kirjoitti:

Voi tyttöparat koekaniinin osa on ikävä, ripulilääkkeitä kaaliin.

Nyt nakrattaa kun muistelen käyntiäni syksyllä polilla ylävatsavaivoja valittamassa niin ripuliksi arvelivat ja nauroivat ulos vaan kyseessä olikin sappikivikohtaus. Näin ne tauvit muuntavat muotoaan ; ))))

Ainakin miulla tuo immuunipuolustus reagoi vahvasti ja se on vaan hyvä merkki. Se on noissa sairaaloissa sellainen et jos näytille tulija näyttää kuvaamiinsa oireisiin tai epäilyihinsä liian virkeältä ja tolpillaan olevalta niin sitä kahtotaan muutaman päivää kerrallaan.

• Korppis
        kivellä.istuja kirjoitti:

Ainakin miulla tuo immuunipuolustus reagoi vahvasti ja se on vaan hyvä merkki. Se on noissa sairaaloissa sellainen et jos näytille tulija näyttää kuvaamiinsa oireisiin tai epäilyihinsä liian virkeältä ja tolpillaan olevalta niin sitä kahtotaan muutaman päivää kerrallaan.

Minulla on tuota vikaa, jotta vähättelen kaikkea kolotuksiani. Tohtorin piti viime kerralla toppuutella, että olet itse sairas jätä hoitotyö sitä tekeville ; )))

• k/k

Moi vaan sulle,en sitten kuolemaksenikaan muista juteltiinko jossain ketjussa,olin aika arka silloin,kuten nytkin.
      Piikitetty on ja mitä niist ny tulis terveelle nuorelle miehelle.

• Sinimarjanen

Kiva kuulla Sinusta! Olen monesti ajatellutkin, että mihinkä olet joutunut, kun ei ole palstalla näkynyt. Tosin harvakseltaan on itselläkin tullut kirjoiteltua. Lueskeltua aina satunnaisesti. Rokotukseen pitäisi mennä. Kausirokotteesta, jonka nyt otin toisen kerran elämässäni, sain kuumetta, eli pidin kai sitten sen flunssan.
      Arveluttaa kyllä tuo possurokote, minulla on myös astma, joten on pakko kai se ottaa.
      Pelottaa kyllä se itse sairauskin. Joka puolella se jo näyttää riehuvan ja kouluissa ja päiväkodeissa. Täytyy vain toivoa, että lapsenlapset säästyisi siltä ja tietysti itsekkin.
      Tämän jälkeen kummipoikasi haluaa varmaan jäädä Sinun luo hoitoon kokonaan. Saa hyvää hoitoa ja tarpeeksi huomiota osakseen.:)

• hildurvonhopsis

Minulle tuli ihan vähän kipeäksi tuo sikainfluenssarokote käsi, mutta ei tullut mitään muita oireita. Joillekkin on tullut jopa viikon kestävä kova kuume - lieneekö kuitenkin samaan aikaan jokin virustauti tai varsinainen sikainfluenssa. Rokotus ei kuitenkaan aiheuta itse tautia, niin kuin julkisuudessa on "tietoa".
        Hyvää syksyä sinulle!

• Sinimarjanen
        hildurvonhopsis kirjoitti:

Minulle tuli ihan vähän kipeäksi tuo sikainfluenssarokote käsi, mutta ei tullut mitään muita oireita. Joillekkin on tullut jopa viikon kestävä kova kuume - lieneekö kuitenkin samaan aikaan jokin virustauti tai varsinainen sikainfluenssa. Rokotus ei kuitenkaan aiheuta itse tautia, niin kuin julkisuudessa on "tietoa".
        Hyvää syksyä sinulle!

Älähän pidä noin pitkää taukoa kirjoittamisissa.

Hyvää syksyn jatkoa myös Sinulle!

• hildurvonhopsis

Kummipoikani sanoi äidilleen että 'haluaisi olla vielä kolme lomaa kotona kummitädin kanssa' :D

• Sinimarjanen
        hildurvonhopsis kirjoitti:

Kummipoikani sanoi äidilleen että 'haluaisi olla vielä kolme lomaa kotona kummitädin kanssa' :D

mitäs minä sanoin. Nyt on varmasti pian tulossa yökyläänkin. Lapsukainen sai kaiken huomion ja pääsi toteuttamaan itseään. Onhan se vanhemmillekkin hyvä asia, että on tarvittaessa hyvä hoitaja lapselle ja ennen kaikkea vielä kummitäti.:)

• *huhuilee*

kun samointein hävisit?

huhuuuuuuu !!!

• hildurvonhopsis

Sorry kun tulee niin harvoin käytyä täällä. Ei riitä aika.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe