Ja miten sen määrittelet?
Minusta isoveljeni ja siskoni, suurien ikäluokkien edustajat.
Heille ei tarjottu mahdollisuuksia, koska vanhemmat ajattelivat toisin, ei työläisen kannata oppikouluun lastaan laittaa...
Itse pääsin kummini kautta, rakennusmestarin.
Alkukesästä 66 he tulivat kylään, ja ihmettelivät, miksi hande ei ole pyrkinyt oppikouluun?
Isä jä äiti; eipä tuo ole tuonne pyrkinytkään...
Samalla soittamaan johtajaopettajalle.
Täällä on kyllä paperit valmiina, varmasti pääsee.
Niinpähän pyrin ja pääsikin, enkä tuolla niin niin komeasti pärjättykään, keskimääräisesti.
No Alga ja Jomma olivat vitosen tasoa, kuten äidinkielikin, taisin seiskaan- kasiin päästä.
Lauseenjäsennus - ja oikeinkirjotus olivat surkeinta tasoa, kuten edelleen...
Vanhempi veljeni 49- syntynyt on aina ollut ihan eri tasoa, kuten 50. syntynyt sisareni.
Heillä oli oikeisti lahjoja, aika ei vaan ollut otollinen heille...
Tosin molemmat pinnistäneet, etenkin siskoni...
Kuka on fiksusin suvustasi?
22
173
Vastaukset
- ovat ..
he, jotka osaavat elää niin, että ovat tyytyväisiä ja onnellisia.
Paljon muitakin on heitä suvussani. - ...
No joo. Kotikylällä oli kolmijako. Oppikoulu A, oppikpulu B ja oppokoulu C Ja sitten oli kansalaiskoulu.
Silloinc net pelimerkit jaettiin, jonkun toimesta.
No mä olin tottakai Oppikoulu A. Pari pientä puutetta opintosuunnitelmassa. Kansalaiskoulun puolella niillä oli konekirjoitusta, hitsausta, tilastomatematiikkaa, jopa käyttäytymiskoulutusta....
No joo.
oon vissiin ainoa suunittelia luokaltani. Köyhimmästä päästä varmaankin edelleen. Mutta kun se on ihan eri asia se raha, kuin elämän tyytyväisyys. Putkimiehenä ajelisin uudella Audilla ja asuisin suuressa omakotitalossa. Noh, monikin mun luokkamuista on jotain kunnanlekureita tms. Kuinkahan kivaa niilläkin lie ollut, josain käpykylällä. Noh, ne ei muuta tiedä-
Siinä oli jokin hupaisa harjannevaihe josku seisyt ja kaheksankytluvun pyörteillä. Demari, kommari, sosialisti, netkin pääs vaikka yliopistoon. Joo, aika paljon muuten tuli maistereita sen jälkeen "ulkopuolelta".
Ny on nyt. Joo, kilpailutaqn hommia itseenio kolkyt vuotta nuorempien tyyppien kanssa. Täähän kuuluu elämään. Aina pitää olla haastajia, muutenhan tämä elämä ois homostelua.
Ai niin, fiksuin suvusta. Vaikea sanoa. Ite oon totakai sitämieltä että mä :DDD
=DW= - handek
Pikkukaupunkiakin uusiksi.
Ammattikoulun jälkeen jaettiin uusiin ruotouhin pentuja:
Lyseossa, oli luokallani pankinjohtajien pentuja, Paikallisjohtajien vekaroita.
Toki oli vapaa-oppilaitakin, jotka tunnisti huonoista villapaidoista...
Mutta niistäkin monet Isoja Pomoja tätänykyä.
Olli O. on hyvä esimerkki.
Niin köyhästä perheestä, että oikein hävetti käydä hänen kodissaan, Ei meilläkään rikasta ollut, mutta heidän oloihinsa verrattuna ruhtinaallista elämää...
Niinpähän tämäkin Olli on professori eteläsuomessa, kuten kaksi hänen veljeään...- Auringon alla
nooh, meillä kuitenki vanhemmat ajattelivat sitten toisin..varaa kun olisi ollut meidät kaikki kouluttaa. Meistä neljästä siis kaksi vanhimpaa sisartani kyllä pääsivät sit oppariin...minä keskoslapsena kun vielä vedin sen huonoja arvosanoja alaluokilla että, ei niillä päässyt...matematiikka "aukeni" vasta 5.luokalla..poks..sitä ennen tuo matematiikan numero oli aina 6. Kävin sitten ensimmäisenä ikäluokkana peruskoulun...synt.-57. tuo peruskoulu uudistus kun alkoi täältä. Sit päästötodistus olikin jo niin hyvä...että, sillä pääsikin jo Liikemiesten Kauppaopistoon jatkamaan 2 vuotiselle linjalle...nooh...sit kyllä jälkeenpäin vähän harmittanut että, kun silläki loppu päästötodisksella olisi päässyt lukemaan jo vaivatta taas eteenpäin...niin oli kyllä pakko hypätä kokopäivä duundiin...ja opiskelut sit jäi...Vanhempani kun hankkivat täältä oman osakkeen...niin ei sitten voinut muuta...kuin auttaa rahallisesti tuossa tilanteessa meidän kaikkien vanhempien lasten ja kun vielä 17v..läksin maailmalle..niin pakko vaan tehdä yksin duunia..Ei niitä vuokria muuten olisi ¨pystynyt millään osa-aikaduunilla edes maksamaan......pikku-broidi kun vielä ihan beibi.. Nooh, eipä tuo vanhemmat sisareni kuitenkaan tuota lukiota pidemmällä kumpikaan lukeeneet..ja pikku-broidi oli sen verran hurmaava tapaus että, hankki jo aika varhain itse itselleen ammatin kaupan puolelta 15 vuotiaana. Joten, opinnot häneltäkin jäivät peruskoulutasolle.
Nyt ei täytyisi kun osa tutkintoja vain suorittaa...aikuskoulutuspuolella ja täydentää noita perusopintoja....mutta kovasti on motivaatio jo laskenut ei enää oikein viitsi;)) Selvittänyt kyllä joskus, tuota olen...täällä hyvät mahdollisuudet suorittaa kuintenkin jatko opintoja jos, vaa olisi halua..hyvät ja tuon rahoituspuolen onnistuis kuitenki sut pienellä vaivannöllä saamaan;) Väkisin ei pidä kuitenkaan opiskella siitä ei meikäläinen viitsi..vähä semmoinen kärsimätön opiskelemaan;))
tsau: Friidu
- handek
Ko, heille annettu mahollisuutta...
Pääsinpä Johtajaksi,mitä sekin autto, tässä elämässä...- Auringon alla
välittyy tuosta tekstistäsi....niin minäkin...surullinen olen jos, heillä huonosti menee...ja iloinen kun hyvin. Kateutta emme osaa tuntea...joskus siitä sit puhuttu...ehkä tuo tasa-puolisuus oli se pohja. Koettiin kuitenkin skidinä jotenkin että, saamme sitä huomiota ja rakkautta kuitenkin yhtäpaljon vanhemmilta...jotenki ehkä ymmärsimme myös sen rajallisuuden kaikkea ei voineet antaa mutta, jälkeenpäin ajattelen että, minullakin oli hyvät vanhemmat...vaikka ei suinkaan mitenkään täydelliset...kaikkee muuta..mutta se tärkein oli kuitenkin olemassa Rakkaus meihin.
tsau: Friidu - handek
Auringon alla kirjoitti:
välittyy tuosta tekstistäsi....niin minäkin...surullinen olen jos, heillä huonosti menee...ja iloinen kun hyvin. Kateutta emme osaa tuntea...joskus siitä sit puhuttu...ehkä tuo tasa-puolisuus oli se pohja. Koettiin kuitenkin skidinä jotenkin että, saamme sitä huomiota ja rakkautta kuitenkin yhtäpaljon vanhemmilta...jotenki ehkä ymmärsimme myös sen rajallisuuden kaikkea ei voineet antaa mutta, jälkeenpäin ajattelen että, minullakin oli hyvät vanhemmat...vaikka ei suinkaan mitenkään täydelliset...kaikkee muuta..mutta se tärkein oli kuitenkin olemassa Rakkaus meihin.
tsau: FriiduPisti hiukan niityllä pihalle vanhemman veljeni, vaikka ei mikään niitty- kyllikki ollutkaan.
Jotain 185 cm ja100 kg...Kuulaan.
No, pienempi isoveli.
Minua ei hän koskaan turpiin edes tarjonnut, ymmärrettiin välimatkamme... - Auringon alla
handek kirjoitti:
Pisti hiukan niityllä pihalle vanhemman veljeni, vaikka ei mikään niitty- kyllikki ollutkaan.
No, pienempi isoveli.
Minua ei hän koskaan turpiin edes tarjonnut, ymmärrettiin välimatkamme...sit siitä faijaa kyllä kiiitin, hänellä kun meille oikeesti oli sitä aikaa...mut sit ku olin faijan oma friidu ehkä meistä eniten...meillä sellainen erilainen suhde sit kuitenki....Mutsi kun minua enemmän hylki...en oikein ollut tervetullut tänne ...sellaine rääpäle ja ei toivottu tapaus...syntyessäni..ylimääräinen, minkä kyllä sain sit myöhemmin kuullakin että parempi jos, en olisi syntynyt;))..Niin eipä faija sit tohtinut olla läheskään minua kohtaan liian ankara. Sellainen vähän kömpölo joka ei tunteitaan osanut näyttää... mutta tuon aidon välittämisen ja rakkauden kuitenkin vaistosin.... Hoisi kuitenkin ihan vauvasta faija minutkin. ...joo, faija on se jonka lämmön ja rakkauden muistan aina en niinkään mutsini...Vasta tuo pikkubroidi meillä oli sit sellainen sydänten murskaaja...että, kaikki sitä sit vaa helli ja lelli;)) Vinde...rakkain mulleki aina toi ikuinen pikku-broidi...ei sille vaan osaa suuttua mistään..ei silti ei ole kyllä mitään tarvettakaan...en tiedä toipunsiko koskaan minäkään jos, joutuisin pikku-broidin menettävään...varmaan surisin itseni kuoliaaksi...
tsau: Friidu - handek
handek kirjoitti:
Pisti hiukan niityllä pihalle vanhemman veljeni, vaikka ei mikään niitty- kyllikki ollutkaan.
No, pienempi isoveli.
Minua ei hän koskaan turpiin edes tarjonnut, ymmärrettiin välimatkamme...Vaikka olin styrkinmpi?
Faijaa pari senttiä bulinkinpi...
Ja Skrobaa riitti , faija oli jotain, styrkempaa, olis tulisi bulisti kärsää...
Mutta fatsi delaa hiekkaa koska koita hiukan hiekkaa haupataann... - Auringon alla
handek kirjoitti:
Vaikka olin styrkinmpi?
Faijaa pari senttiä bulinkinpi...
Ja Skrobaa riitti , faija oli jotain, styrkempaa, olis tulisi bulisti kärsää...
Mutta fatsi delaa hiekkaa koska koita hiukan hiekkaa haupataann...luopuminen...mulla kova ikävä vielä omaa faijaani ja kundilla vaaria...Nooh, haudalla pystyin jo käymään Isän päivänä ihan yksin..vaikka itse hautajaisiin en sit pystynyt menemään....vähän liikaa silloin...mies kun yhtä aikaa samassa tilanteessa ja että, oli toipumassa isosta syöpäleikkauksesta vielä sama syöpä miehelläni ku faijallaki erona vaa et, lisäksi toi virtsarakko jouduttiin myös poistamaan...tässä, sit mennään meki päivä kerrallaan...aina vähän studaan ku miehellä nousee toi lämpö...et pitääks lähtee Meilahteen...mut ei auta..jotenki kaikki sit muuttuu...asiat tulee jotenki sellaiset snadit jotenki toises arvoiseksi...siks mekään ei enää viitsitä oikeastaan kinastella mistään..yritetään oikeesti aina tsennata snadisti mitä toinen tarkoittaa...eikä sanota vaikka joku snadi piirre sit toisessa kovastikkin harmittais....niellään mieluummin kumpikin ;)) mäki oon oppinu mumisemaan itsekseni...en enää sano suoraan ja heti..mikä sinällänsä jo snadi ihme;)).
tsau: Friidu
- verditti
Minua 9 vuotta vanhempi velipoika, joka kuoli kolme vuotta sitten keuhkojen ahtaumaan.
Rakastin häntä ja itken hänen kuolemaansa vieläkin.
Metsuri, ojuri, rakennustyömies, metsästäjä, kalastaja.
Tanssija, tarinankertoja, näyttelijä, valehtelija.
Koko elämänsä oli suurta teatteria. Puoli Suomea tunsi.
Eiköpähän täältäkin löytyisi joku.
Erikoistuntomerkkinä "jumalattoman suuret kädet."- handek
>Hänen jouti myöt nukkumaann
kovan elämänkoulun läpikäynyt sydämen sivistystä itseensä kerännyt ihminen. Lempeä, viisas ja empaattinen. Rauha muistolleen.
Kaikki sisarukseni ovat suht koht hyvin pärjääviä, suht koht hyvin koulutettuja ja kaikilla yhdellätoista on suht koht hyvät työpaikat. Epäilenpä että meillä on jonkinlainen kilpailu keskenämme tai ainakin yritystä näyttää sisaruksille, että kuin hyvin pärjää, ehkä.
Yksi meistä on kuitenkin ehkä paremmin tienaavampi kuin me muut, hän on se joka kiertää maailmalla eri maissa ydinvoimaloita korjaamassa jos tulee vikaa, ja en tarkoita että menee hitsaamaan saumaa.... ainakin maallisesta mammonasta ja kulkupeleistä olettaen tienaa paremmin. Ja pyöräkin on kokoa 1700 kuutiota, aattelin vaan jos sua ne pyörät kiinnostaa.- handek
Onhan minulla kiinnostukseni moottoripyöriin on vahva?
Onko se miehisiisyyden symboli, jos sillä määritellään?
Yhtävahvoin se voisi olla kiinnostuus perhosiin?
Jotenkin moottoripyörä leimataan helposti, lyseonsa tytöillä lukeneet.
Ärisevä suvunjatke, hiukan pissin päästä... handek kirjoitti:
Onhan minulla kiinnostukseni moottoripyöriin on vahva?
Onko se miehisiisyyden symboli, jos sillä määritellään?
Yhtävahvoin se voisi olla kiinnostuus perhosiin?
Jotenkin moottoripyörä leimataan helposti, lyseonsa tytöillä lukeneet.
Ärisevä suvunjatke, hiukan pissin päästä...Niin, joillekin ne on tuollaiset kulkupelit ja ne nappulatkin joilla noita kulkupelejä hankkivat, ihan pelkkiä leluja.
- ne ..
miljoona kirjoitti:
Niin, joillekin ne on tuollaiset kulkupelit ja ne nappulatkin joilla noita kulkupelejä hankkivat, ihan pelkkiä leluja.
ainakin vanhana hankitaan. :))
- Pirre*
60 syntynyt pikkuveljeni, hän kiltti, rauhallinen - oikea lurjake, viisas ja aivan ihmeellinen, - en ymmärrä kuinka hän voi olla samaa sukua kanssani :))
- paapuuri
fiksummasta päästä olen, olen saanut jopa stipendin ;O)))
Sisareni tosin on ylioppilas.- handek
handek
Kai laatu? - paapuuri
handek kirjoitti:
handek
Kai laatu?mikään handek, edes sekunda sellainen ;-((
Minä, jos elävistä lasketaan.
Tiedä sitten, onko tuo kunniaksi tai häpeäksi suvulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533