Repäisykivut jatkuu, silti keskenmeno?

hermoheikki

Viikkoja 8 3. Ainoat oireeksi tunnistettavat on rasvaiset hiukset ja repäisykivut tai vastaavat. Kaikenlaista muutakin on nähty ja koettu kuten etomista, rintojen turvotusta ja nännien arastusta, mutta ne on muistoja vain enää. Kävin ultrassa 6 6, ja kaikki ok silloin. Nyt ei viitsisi mennä, kun on niin kallista, mutta toisaalta hermoja repii. Mitä mieltä olette? Voiko esim. repäisykivut jatkua, vaikka alkio on kuollut?

7

5847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ko-libri

Pahoittelut. :( Sun pitää varmaan kysyä lääkäriltä jos raskausoireet jatkuu keskenmenon jälkeenkin. Oliko km spontaani vai jouduttiinko tyhjentämään? Tuli mieleen, että jos kohtuun on kuitenkin jäänyt jotain istukan palasia tms., jotka sitten aiheuttaa vielä oireita.

Yritähän pärjäillä!

• hermoheikki

Hei! Kiitos kun vastasit. Harmi, kun ilmaisin itseäni huonosti, sillä keskenmenoa ei ole vielä diagnosoitu vaan se kummittelee vain mun pään sisällä. Oireet ja muut raskaustuntemukset siis hävinneet, mutta repäisykivut jatkuu.

• ko-libri
        hermoheikki kirjoitti:

Hei! Kiitos kun vastasit. Harmi, kun ilmaisin itseäni huonosti, sillä keskenmenoa ei ole vielä diagnosoitu vaan se kummittelee vain mun pään sisällä. Oireet ja muut raskaustuntemukset siis hävinneet, mutta repäisykivut jatkuu.

Anteeksi! Käsitin jotenkin että km on jo tapahtunut.

Repäisykivuthan on mitä parhain oire. :) Kohtu kasvaa ja kiinnikkeet paukkuu. Eihän kasvamista tapahtuisi jos ei sisällä olisi asukasta. Kun syke on havaittu, raskaudella on 90 % mahdollisuus jatkua normaalisti. Joku lähde antaa suurempiakin prosentteja, 95-98 %.

Luulenpa, että tuhlaat rahasi jos menet uuteen ultraan. Kun vuotojakaan ei ole, niin varmasti kaikki on kunnossa. Heitä vesilintua noilla pään sisäisillä kummituksilla. Mulla on takana yksi melkein täysin oireeton raskaus (ainoastaan hyvin kevyttä kuvotusta muutama päivä), nyt on menossa toinen. Tästä toisesta osaa jo olla onnellinen kun pääsee helpolla. Ekan kanssa hermoilin minäkin. Muutaman viikon päästä kuulet sydänäänet ja silloin viimeistään osaat relata. Onnellista odotusta!

• engelmama

Minulla oli myös joskus noilla tienoilla jakso, jolloin kaikki raskausoireet olivat poissa. Mutta ei hätää, noin viikkoa niiden poisjäämisen jälkeen ne tulivat takaisin! :D Tällä hetkellä on rv. 15 6 ja pahoinvointi todellakin taitaa olla ohi. (Onneksi. Vaivaa vain aamuisin vähän.) Jokainen raskaus on kuitenkin erilainen. Olen kuullut monilta naisilta, että heillä ei ollut minkäänlaisia oireita.

Ensimmäinen raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja silloin loppuivat myös kohdun kasvukivut, kun vauva oli kuollut. (Kuten myös muut oireet.) Eli uskoisin, että jos kohtu kasvaa, ei syytä huoleen ole.

• rv8

Minulla ei missään vaiheessa ole ollut mitään raskausoireita.. Ei edes kipuja alavatsassa.. Eilen tunsin todella kovan repäisyn kun vaihdoin asentoa ja sen jälkeen on alkanut tuntumaan kaikennäköistä kipuilua ja repäisyjä.. Kaikkein huvittavista oli että minulla oli tänään ensimmäinen neuvola (rv8 0) ja neuvola-täti kertoi ennenkö ehdin kivuista mainita että nyt pikkuhiljaa alkaa tulemaan repäisykipuja.. Voivat kuulemma tuntua ihan missä vaan (siis kohdussa) ja kivut vaihtelevat.. Sanoi myöskin että ne ovat todella yksillöllisiä ja joillakin enemmän ja joillakin vähemmän. Tietenkin voi alkaa missä vaihetta vaan mutta minä ymmärsin että rv 8 ne repäisykivut vasta alkasivat kunnolla kun alkio alkaa kasvamaan ja samaten kohtu.. En usko että on mitään hätää :)
      Minulla on yksi keskenmeno takana joten luulen että oma kohtuni oli hieman jo venynyt tätä seuraavaa raskautta varten että siksi kesti näin kauan ennenkö aloin tuntemaan repäisykipuja..

• hermoheikki

Kiitos kaikille vastauksistanne! Mä päätin nyt vastata tähän vielä itse, jos joku samassa tilanteessa oleva joskus esim. googlettaa tämän keskustelun. Kävin meinaan kuitenkin ultrassa, kun hermo ei sitten enää vaan kestänyt ja työtehokin oli nollassa. Ultrassa kaikki oli kuitenkin oikein hyvin. Näinkin voi siis käydä. Oireet loppui siis aivan salamaniskusta viikko sitten, eikä niitä ole ainakaan vielä tullut takaisin. Tuhruvuotoakin on ollut. Kaikki kuitenkin siis ok.

• mävaantäältä

Vastaan minäkin tähän vanhaan ketjuun jos joku googlettelee kuten minä!

Mulla sellainen kokemus, että raskausoireita oli pidentämisestä lähtien vaikka mitä vielä 5 viikkoa sen jälkeen kun sikiö oli kuollut! Myös kohti kasvoi normaalisti, samoin lapsevedenmllrl ym. Ultrassa olikin siis aims pommi kun löytyi eloton sikiö joka vastasi viikkoja 7 4 vaikka piti olla 12 1 :(

Nyt kuitenkin uudestaan raskaana :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe