We Are The Champions!

Teotwawki

Olisi kiva tietää, mikä on palstalaisten musiikkimaku. Kirjoitelkaa, kuka mistäkin pitää. Genrejä on nykyään paljon ja koko musiikkiteollisuus on pirstaloitunut. Ennen oli The Beatles, Rollings Stones, Elvis ja Paul Anka ja kotimaisia oli Kinnuskat, Eino Grönit, Reijo Taipaleet jne...

Kun itse ymmärsin, että muutkin osaavat soittaa, tuli maailmaani Jimi Hendrix, Led Zeppelin, The Queen, Status Quo, Deep Purple ja etenkin Genesis niin kauan, kun Peter Gabriel vielä lauloi bändissä jne... Näitä bändejä kuuntelen edelleen, mutta kyllä minulle kelpaa myös Metallica ja monet tämän päivän nimet..

Klassistakin kuuntelen, mutta sen kuuntelijoita lienee aika vähän noin yleisesti ottaen, joten saa toki kertoa, mutta luulen, että jää vähemmistöön.

286

2233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paappapparipa

Tämän sortin ketjua ei olekkaan noin viikkoon ollutkaan.
      Takuulla saat pitkän ketjun aikaan.
      Oma suosikkini Miina ja Matti markkinoilla
      Tietäisitkö esittäjän.

• tiedä esittäjää, mutta kerro...

• no vittu, kyllähän tähän sitten on korkea aika palata......

• miksi avasit ketjun sitten?

• kuinkas muutenkaan
        Teotwawki kirjoitti:

miksi avasit ketjun sitten?

että pääsee kirjoittamaan moittivan viestin ;)))

• paapapparipa
        kuinkas muutenkaan kirjoitti:

että pääsee kirjoittamaan moittivan viestin ;)))

Mikä perverssi löytää minun viestitä moitteen!

• kuinkas muutenkaan
        paapapparipa kirjoitti:

se sitten mahtoi olla, leikillistä naljailuako.

• paapapparipa kirjoitti:

vittulua "Tämän sortin ketjua ei olekkaan noin viikkoon ollutkaan.
        Takuulla saat pitkän ketjun aikaan.", niin mikä sitten???????

• paapapparipa
        Teotwawki kirjoitti:

vittulua "Tämän sortin ketjua ei olekkaan noin viikkoon ollutkaan.
        Takuulla saat pitkän ketjun aikaan.", niin mikä sitten???????

jolla kehuskelet, käsitti vain klassisen musiikin kuuntelua,
        päättelen kielenkäytöstäsi.

• paapapparipa kirjoitti:

jolla kehuskelet, käsitti vain klassisen musiikin kuuntelua,
        päättelen kielenkäytöstäsi.

taaksepäin ketjuja, eikä yhdessäkään ollut kyselyä kenenkään musiikkimausta, joten siitä voit päätellä, että miksi provosoiduin tästä väitteestä, että näitä tulee kerran viikossa. Silmään ei osunut yhtään papparaisen tekemää aloitusta. Tuo Jetronkaan ketju ei suoranaisesti ole kysely, joten kaada ittelles vaan.

• huoh näitä karvatur-
        Teotwawki kirjoitti:

no vittu, kyllähän tähän sitten on korkea aika palata......

kotoisin!
        Äidilläskin on semmonen!

• voi näitä karvatur-
        paapapparipa kirjoitti:

ja äidilläsikin on!

• huoh näitä karvatur- kirjoitti:

kotoisin!
        Äidilläskin on semmonen!

uudempi vitsi. Tuota on jankutettu niin monta vuotta.

• errrrrr
        Teotwawki kirjoitti:

uudempi vitsi. Tuota on jankutettu niin monta vuotta.

Sitten on se vaihtoehto että on siitä puhe, mistä puute?

• ykskaks!
        Teotwawki kirjoitti:

no vittu, kyllähän tähän sitten on korkea aika palata......

Sieltä olet kotoisin ja äidilläsikin on semmoinen.
        Sitä olet vongannut ja ehkä saanutkin.
        Joten!
        Hieman kunnioitusta!

• yks kottarainen

Enimmikseen kotimaista iskelmää. suosituimpana Souvarit

• se Lapin tanssiorkesteri, jossa rumpali laulaa?

• yks kottarainen
        Teotwawki kirjoitti:

se Lapin tanssiorkesteri, jossa rumpali laulaa?

Juu, Rovaniemeltä ja kaikki laulaa, ei pelkästään rumpali. Tanssimaan heidän tahtiin on pakko päästä aina kun tulevat soittamaan sopivan lähelle.

• kukakoon
        yks kottarainen kirjoitti:

Juu, Rovaniemeltä ja kaikki laulaa, ei pelkästään rumpali. Tanssimaan heidän tahtiin on pakko päästä aina kun tulevat soittamaan sopivan lähelle.

Souvarit ja myös Hannu Palo, keikkailee vain liian vähän. Upea esiintyjä on myös Rainer Bolström.. Tulkaapa kuunteleen ja tanssahteleen kun kohdalle osuu.. Eipä katumus yllätä lähtenyttä. Todella upea!

• kukakoon kirjoitti:

Souvarit ja myös Hannu Palo, keikkailee vain liian vähän. Upea esiintyjä on myös Rainer Bolström.. Tulkaapa kuunteleen ja tanssahteleen kun kohdalle osuu.. Eipä katumus yllätä lähtenyttä. Todella upea!

esittämässä musiikissa on hemmetin hyvä rytmi tanssia, se ei ole liian nopeaa eikä liian hidasta, vaan just sellaista kulloiseenkin tanssilajiin parhaiten sopivaa. Suomen parhaita tanssiorkestereita. !!

• euk.

ovat Reijo Taipale, Souvarit, Kari Tapio, Hannu Palo ja
      ulkomaan elävistä Chris Rea ja Moody Blues.

• unohtui omista suosikeistani....Justin Haywardilla on yksi rockhistorian hienoimmista äänistä:-)

• elliivo

Noo minä olen jämähtänyt aika tarkkaan sinne 70-luvulle.
      CCR on aina ollut ihan ykkönen. Elvis ja Deep Purple. Uriah Heep, Led Zeppelin, Moody Blues, Procol Harum, Demis Roussos.
      Kotimaisista Carola, Laila Kinnunen, Paula Koivuniemi, Nightwich silloin kun Tarja Turunen oli vielä laulamassa, Juice Leskinen, Kirka, Hurriganes, Rauli Badding Somerjoki, Pentti Hietanen...
      Aina olen vähän kuunnellut klassistakin mutta en voi mainostaa sillä. Joku Hazaturianin miekkatanssi tai Rawelin Bolero, Starussin valssit, Vivaldin vuodenajat, Brahmsia Oistrahin tulkitsemana, Sibeliusta.
      Mitään Einojuhani Rautavaaraa mun kehittynyt sävelkorva ei ota vastaan :)
      Jazzista menee joku vanha NewOrleansilainen mutta ei yhtään mikään uudempi.
      Mitään Charles Plogman vai mikäsenytoli-tyylistä "mustalaishumppaa" en siedä kuunnella ollenkaan.

• olla aika monen naisen suosikki eikä aina vain musiikillisista syistä. Brahms sävelsi yhden viulukonserton, joten meillä saattaa olla sama levytys, koska sillä soittaa nimenomaan David Oistrah:-)

youtube, Juulia, Enkeltenkellot.
      Joulua jo mutta kaunista.

• mutta pitänee avata Tube:-)

• Heikunkeikku

Kuulun pitkälti vähemmistöön. Kuuntelen mielelläni Klassista musiikkia. Sekä opetan sitä. Tosin myös kevyttä musiikkia. En voi mainita mitään lemppari-säveltäjää, koska on niin paljon hyviä, että en kykene valitsemaan.

Sitten pidän Astor Piazzollan musiikista. Tulisia, intohimoisia tangoja. Hän sekoitteli perinteiseen argentiinalaiseen tangoon jazz-musiikista "elementtejä" ja myös Klassista musiikkia.
      Olin muutama vuosi sitten kurssilla kuuntelemassa kamarimusiikkiopetusta. Nimekäs opettaja opetti erilaisilla kokoonpanoilla oppilaita. Paranteli heidän harjoittamiaan kappaleita ym. ym.
      Trio (piano-viulu-sello) soittivat Astor Piazzollan "Luna" kappaleen Aivan, aivan, kertakaikkisen ihanasti. Silloin menetin sydämeni Piazzollan musiikille ja aloin "kahlaamaan" myös muita hänen sävellyksiään.

Jos mennään kevyemmälle puolelle, niin nuorempana kuuntelin Demis Roussosta. Erikoinen ääni. Mukavaa musiikkia.

Nykyään kuuntelen paljon Celine Dionia, todella hyvä laulaja. Tony Braxton on todella yes-yes. Joo ja Wikingarna on myös semmonen orkesteri, jonka lauluista pidän erityisesti. Soittavat myös hyvin tanssittavaa musiikkia. Jos on hyvä tanssittaja, niin Wikingarnan tahdissa olis mukava köpsytellä. :)

Reijo Taipale ja Eino Grön, ihan hyviä laulajia, mutta ei oikein minun tyylisiä esiintyjiä. Ei tule kuunneltua ollenkaan. Jos nyt olis pakko pistää joku kotimainen laulaja, niin sanotaan Kirka. Kirkalla on muutamia hyviä kappaleita.

• nyt päästään asiaan: tuo Piazzola on minulle outo säveltäjä, mutta jos olit kamarimusiikkikurssilla, niin sen on täytynyt olla Kumossa. Olen kyllä kuunnellut klassista ihan lapsesta asti: kotikasvatus nääs, mutta suurin suosikkini on Bachin edelle rankkaamani Mozart.

Suhteeni Dioniin on kaksijakoinen. Pidän häntä loistavana laulajana, mutta hänen repertuaarissaan on liikaa yleisöä kosiskelevia elementtejä. Varsinkin kun he suunnilleen yhtä aikaa keksivät Whitney Hustonin kanssa sen kaamean vibraaton, joka oli muodissa muutama vuosi sitten. Sitten on suurien tunteiden näytteleminen. Se ei valitettavasti onnistu oikein kummaltakaan. Siitä ikään kuin puuttuu uskottavuus.

Kirka pääsi mielestäni lentoon oikeastaan vasta Kassu Halosen, Vexi Salmen ja Kisu Järnströmin aikana. Ne biisit saivat minutkin pitämään Kirkasta.

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

nyt päästään asiaan: tuo Piazzola on minulle outo säveltäjä, mutta jos olit kamarimusiikkikurssilla, niin sen on täytynyt olla Kumossa. Olen kyllä kuunnellut klassista ihan lapsesta asti: kotikasvatus nääs, mutta suurin suosikkini on Bachin edelle rankkaamani Mozart.

Suhteeni Dioniin on kaksijakoinen. Pidän häntä loistavana laulajana, mutta hänen repertuaarissaan on liikaa yleisöä kosiskelevia elementtejä. Varsinkin kun he suunnilleen yhtä aikaa keksivät Whitney Hustonin kanssa sen kaamean vibraaton, joka oli muodissa muutama vuosi sitten. Sitten on suurien tunteiden näytteleminen. Se ei valitettavasti onnistu oikein kummaltakaan. Siitä ikään kuin puuttuu uskottavuus.

Kirka pääsi mielestäni lentoon oikeastaan vasta Kassu Halosen, Vexi Salmen ja Kisu Järnströmin aikana. Ne biisit saivat minutkin pitämään Kirkasta.

Pidän Bachista ja myös Mozartista. Monen monituisia hikikarpaloita oon otsaani vieräyttänyt, harjoitellessani näiden musiikkia. Esim. Bachin 2-ääniset ja 3-ääniset inventiot (jotka kuuluvat pakollisina opiskelussa ja tutkinnoissa), ovat erittäin hankalia opeteltavia. Kaksi kättä, mutta kolme "kerrosta", teemojen vaihdellessa "lomittain" ja tulkinnassa täytyy tuoda kuuluville nuo eri kerrokset. Huonosti selitin, mutta jotenkin tuolla tavalla kuitenkin :)
        Mozartin Soonaatit ovat, mielestäni, vaikeita sen takia, että niissä on vähän "liian vähän nuotteja". Esimerkiksi hitaissa osissa on vaarana pilata kaunis legato "tökkivällä" kosketuksella. Tuskastuttavaa harjoitella nuottikulkuja, hyvin hitaasti säveleltä toiselle pehmeällä kosketuksella.

Helpompi on kuunnella, kuin soittaa. :)

Todellakin, Whitney Hustonin unohdin mainita. Ah, siitä pidän. Kuten Barbra Streisand, siinäpäs hyvä laulaja.
        Olen eri mieltä kanssasi, mitä tulee tuohon "tunteiden näyttelemiseen". Minusta se puoli on erityisesti "hanskassa" ja äänen käyttö on hyvää, eikä "lipsu".

• Heikunkeikku kirjoitti:

Pidän Bachista ja myös Mozartista. Monen monituisia hikikarpaloita oon otsaani vieräyttänyt, harjoitellessani näiden musiikkia. Esim. Bachin 2-ääniset ja 3-ääniset inventiot (jotka kuuluvat pakollisina opiskelussa ja tutkinnoissa), ovat erittäin hankalia opeteltavia. Kaksi kättä, mutta kolme "kerrosta", teemojen vaihdellessa "lomittain" ja tulkinnassa täytyy tuoda kuuluville nuo eri kerrokset. Huonosti selitin, mutta jotenkin tuolla tavalla kuitenkin :)
        Mozartin Soonaatit ovat, mielestäni, vaikeita sen takia, että niissä on vähän "liian vähän nuotteja". Esimerkiksi hitaissa osissa on vaarana pilata kaunis legato "tökkivällä" kosketuksella. Tuskastuttavaa harjoitella nuottikulkuja, hyvin hitaasti säveleltä toiselle pehmeällä kosketuksella.

Todellakin, Whitney Hustonin unohdin mainita. Ah, siitä pidän. Kuten Barbra Streisand, siinäpäs hyvä laulaja.
        Olen eri mieltä kanssasi, mitä tulee tuohon "tunteiden näyttelemiseen". Minusta se puoli on erityisesti "hanskassa" ja äänen käyttö on hyvää, eikä "lipsu".

joutuvat näyttelemään, mutta jotenkin he saavuttavat tämän jotenkin uskottavammin. Maku asia. Donizettin Una Furtiva lagrima Rolando Villazonin laulamana on aika vakuutava: http://www.youtube.com/watch?v=UUI8rpMzsC8&translated=1

No, niin tai näin, mutta Mozart on minulle ykkönen, vaikka musiikin teoria entiselle rockrumpalille on täyttä tuubaa. En hallitse sitä ollenkaan.:-)

• äimättelijä
        Teotwawki kirjoitti:

joutuvat näyttelemään, mutta jotenkin he saavuttavat tämän jotenkin uskottavammin. Maku asia. Donizettin Una Furtiva lagrima Rolando Villazonin laulamana on aika vakuutava: http://www.youtube.com/watch?v=UUI8rpMzsC8&translated=1

No, niin tai näin, mutta Mozart on minulle ykkönen, vaikka musiikin teoria entiselle rockrumpalille on täyttä tuubaa. En hallitse sitä ollenkaan.:-)

Teozone ja kun avasi viestin niin nimimerkiksi muuttui Teotwawki

• äimättelijä kirjoitti:

Teozone ja kun avasi viestin niin nimimerkiksi muuttui Teotwawki

kirjautumisnimimerkkini:-)

• ihailijattaresi
        Teotwawki kirjoitti:

Paljon olet matkalla saanut aikaan.
        Mutta nämä kaksi viimeistä ovat aivan yliveto.
        Ajatella! olet Lentäjä ja nyt vielä Rokkirumpalikin

• Adria
        Heikunkeikku kirjoitti:

Tähän joudun toteamaan, että olen aika tyytyväinen, kun en ymmärrä ottaa kuunnellessani huomioon sellaista, mitä en osaa kuunnella. Kuten vaikka noita mainitsemiasi inventioita.

• ihailijattaresi kirjoitti:

itse lentänyt konetta koskaan:-)

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

Kiitokset linkistä. Kuuntelin sen nautiskellen. Mahtava ääni.

sisääntulo? Muutenhan se tarkoittaa esimerkiksi sodassa hyökkäystä...tai valloitusta... ja lääketieteessä aikasiasta puutumista...

Kiitokset linkistä. Kuuntelin sen nautiskellen. Mahtava ääni.

vertaamatta Jussi Björlingiin, mutta nähtäväksi jää nouseeko hän sille tasolle....

• Heikunkeikku
        Adria kirjoitti:

Tähän joudun toteamaan, että olen aika tyytyväinen, kun en ymmärrä ottaa kuunnellessani huomioon sellaista, mitä en osaa kuunnella. Kuten vaikka noita mainitsemiasi inventioita.

En minäkään näitä "tämmösiä" Kuuntele, kun kuuntelen musiikkia. :)
        Kerroin vain hankalista harjoituksista, joita esim. Bachin ja Mozartin musiikissa on, saadakseen se edes jonkinlaiseen "oikeaan" muottiin.

Soittajan täytyy saada kappale soitettua siten, että sitä on mukava ja helppo kuunnella. Nimenomaan kuunnella.

Tietysti oon esim. Bachin 3-äänisiä inventioita kuunnellut siinäkin mielessä, että olen yrittänyt eritellä esim. käytettyjä dynamiikka-juttuja, saadakseen esille teemojen "tulemiset ja menemiset". Sellaiset kuuntelut ovat liittyneet tilanteisiin, että olen itse opetellut jotakin kappaletta. Muuten kuuntelen kyllä musiikkia musiikkina, ajattelematta ollenkaan mitään teorioita tai tällaisia asioita.

• kummastus??
        Teotwawki kirjoitti:

kirjautumisnimimerkkini:-)

monella nikillä tapahtuneen.
        Kannattaa kirjautumisnikki olla joku muu kuin oma nimi, sen olen huomannut.
        Samoin tuo pitää saada kuriin, että voi kirjoittaa toisen nikillä, kun rekattuna ottaa sen toisen vaihtoehdon.

• kummastus?? kirjoitti:

monella nikillä tapahtuneen.
        Kannattaa kirjautumisnikki olla joku muu kuin oma nimi, sen olen huomannut.
        Samoin tuo pitää saada kuriin, että voi kirjoittaa toisen nikillä, kun rekattuna ottaa sen toisen vaihtoehdon.

haittaa, sillä suomi24 postiosoitteessani tuo sama nimimerkki on. Tämä palvelu toimii välillä ihan miten sattuu.

Kerroin vain hankalista harjoituksista, joita esim. Bachin ja Mozartin musiikissa on, saadakseen se edes jonkinlaiseen "oikeaan" muottiin.

Soittajan täytyy saada kappale soitettua siten, että sitä on mukava ja helppo kuunnella. Nimenomaan kuunnella.

Tietysti oon esim. Bachin 3-äänisiä inventioita kuunnellut siinäkin mielessä, että olen yrittänyt eritellä esim. käytettyjä dynamiikka-juttuja, saadakseen esille teemojen "tulemiset ja menemiset". Sellaiset kuuntelut ovat liittyneet tilanteisiin, että olen itse opetellut jotakin kappaletta. Muuten kuuntelen kyllä musiikkia musiikkina, ajattelematta ollenkaan mitään teorioita tai tällaisia asioita.

kun luulin niitä interventioiksi. Lue Teo tarkasti, älä hutiloi, sanoi kansakoulun opettajani aikoinaan:-)

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

sisääntulo? Muutenhan se tarkoittaa esimerkiksi sodassa hyökkäystä...tai valloitusta... ja lääketieteessä aikasiasta puutumista...

Vaikea selittää tuota inventiosanaa lyhyesti.
        Voisin sanoa, että Inventio kuvaa sävellyksen materiaalin pohjana tai "alku-ituna" toimivaa sävelsarjaa.

Esim. Bachin inventio alkaa jollakin, vaikkapa 2-3 tahdin pituisella "lauseella", jonka puolessa välissä alkaa tämä sama "lause" uudestaan ja sitten taas, kohta pian uudestaan kolmannen kerran. Vaikeus on tuoda esille nämä eri "lauseet". Noh, en nyt ehdi selittää tarkemmin. Eikä se varmasti kiinnosta ketään.

Alan valmistautumaan töihin. Sain syötyä juuri ja harmittaa, kun nakkasin naamaan vähän liikaa ruokaa. On ähky olo.

Voisin sanoa, että Inventio kuvaa sävellyksen materiaalin pohjana tai "alku-ituna" toimivaa sävelsarjaa.

Esim. Bachin inventio alkaa jollakin, vaikkapa 2-3 tahdin pituisella "lauseella", jonka puolessa välissä alkaa tämä sama "lause" uudestaan ja sitten taas, kohta pian uudestaan kolmannen kerran. Vaikeus on tuoda esille nämä eri "lauseet". Noh, en nyt ehdi selittää tarkemmin. Eikä se varmasti kiinnosta ketään.

Alan valmistautumaan töihin. Sain syötyä juuri ja harmittaa, kun nakkasin naamaan vähän liikaa ruokaa. On ähky olo.

tajusin sen kun luin viestin vähän tarkemmin:-)

• kummastus??
        Teotwawki kirjoitti:

haittaa, sillä suomi24 postiosoitteessani tuo sama nimimerkki on. Tämä palvelu toimii välillä ihan miten sattuu.

on sähköpostiosoite samalla ja jos on oma nimi, selviää kaikille kenelle vilahtaa näkyviin.

• Adria
        Heikunkeikku kirjoitti:

Oletetaan, että tietystä musiikkiesityksestä pitää yhtä paljon tavis kun orkesterinjohtaja ja unohdetaan subjektiiviset asiat. Luuletko, että alan ammattilainen kokee suuremman nautinnon kuulemastaan kuin tavis.

Kun kysyin itseltäni, niin vastasin jotta ammattilainen erottaa toki enemmän erilaisia yksityiskohtia ja sitäkauttaa saa enemmän irti esityksestä. Toisaalta tieto tuo enemmän sitä tuskaa, niinkun sanotaan. En tiedä?

• kummastus?? kirjoitti:

on sähköpostiosoite samalla ja jos on oma nimi, selviää kaikille kenelle vilahtaa näkyviin.

ilmoittaa ylläpidolle. Laita niille viesti, linkin löydät kohdasta palaute.

Erilainen isoäiti: http://www.youtube.com/watch?v=4TSjLf-n3r0

• ihailija 2.
        ihailijattaresi kirjoitti:

ku hää on ornitolookikin ;)

• ihailija 2. kirjoitti:

ku hää on ornitolookikin ;)

Tarkkailen luontoa ja sen ilmiöitä ja jos näen jonkun lajin, jota en tunne kirjaan sen ylös. Siinä kaikki.

• Heikunkeikku
        Adria kirjoitti:

Oletetaan, että tietystä musiikkiesityksestä pitää yhtä paljon tavis kun orkesterinjohtaja ja unohdetaan subjektiiviset asiat. Luuletko, että alan ammattilainen kokee suuremman nautinnon kuulemastaan kuin tavis.

Kun kysyin itseltäni, niin vastasin jotta ammattilainen erottaa toki enemmän erilaisia yksityiskohtia ja sitäkauttaa saa enemmän irti esityksestä. Toisaalta tieto tuo enemmän sitä tuskaa, niinkun sanotaan. En tiedä?

Mielenkiintoinen kysymys.

Sitähän ei voi Tietää, millä Tavalla kukin kuuntelija Kuuntelee. Millä tavoilla kuuntelija ottaa "käyttöönsä" esim. oman mielikuvituksensa. Myös se, että Mitä kukin kuuntelee ja Missä mielessä.

Luulen, että oli ammattilainen tai ei, niin musiikin kuuntelusta saama nautinto on jokseenkin samanlaista.

Eri asia, jos musiikkia kuuntelee nimenomaan siinä mielessä, että mitä siinä voisi tehdä paremmin ja millä tavalla se toteutetaan ja onko se vaikkapa tyylin mukaisesti soitettu.
        Tarkoitan lähinnä sellaisia tilanteita, että kuuntelee opetusmielessä oppilaan soittoa. Tai arvostelee lautakunnassa esityskappaletta, josta pitäisi antaa arvosana.
        Keskeneräiset kappaleet ja niiden kuunteleminen ei tuota hankaluuksia, koska ne ottaa siinä mielessä, että ovat vielä keskeneräisiä.
        Mutta jos kuuntelee jotakin "valmista" kappaletta, joka ei kuitenkaan ole Valmis, niin se pikkasen pistää korvaan.

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

Erilainen isoäiti: http://www.youtube.com/watch?v=4TSjLf-n3r0

Kyllä pidin.
        Harmillista, kun en ymmärtänyt laulajan sanoja.
        Sanojen ymmärtämättömyydestä huolimatta kappale oli kiva. Eteenpäin menevä syke ja kaikkien soittajien rento osaaminen tulkinnassa myös miellytti.
        Tunnustan, etten ole aikaisemmin kuullut "erilaisen isoäidin" lauluja.

Mielenkiintoinen kysymys.

Sitähän ei voi Tietää, millä Tavalla kukin kuuntelija Kuuntelee. Millä tavoilla kuuntelija ottaa "käyttöönsä" esim. oman mielikuvituksensa. Myös se, että Mitä kukin kuuntelee ja Missä mielessä.

Luulen, että oli ammattilainen tai ei, niin musiikin kuuntelusta saama nautinto on jokseenkin samanlaista.

Eri asia, jos musiikkia kuuntelee nimenomaan siinä mielessä, että mitä siinä voisi tehdä paremmin ja millä tavalla se toteutetaan ja onko se vaikkapa tyylin mukaisesti soitettu.
        Tarkoitan lähinnä sellaisia tilanteita, että kuuntelee opetusmielessä oppilaan soittoa. Tai arvostelee lautakunnassa esityskappaletta, josta pitäisi antaa arvosana.
        Keskeneräiset kappaleet ja niiden kuunteleminen ei tuota hankaluuksia, koska ne ottaa siinä mielessä, että ovat vielä keskeneräisiä.
        Mutta jos kuuntelee jotakin "valmista" kappaletta, joka ei kuitenkaan ole Valmis, niin se pikkasen pistää korvaan.

ansainneena en voi sanoa olleeni ammattilainen sanan varsinaisessa mielessä. Mutta kun on itse ollut keskellä sitä kakofoniaa vuosia, niin ainakin oma kuuntelukokemukseni muuttui siten, että erotan yksityiskohdat paremmin ja saatan jäädä seuraamaan jonkun yksittäisen muusikon työtä erityisen tarkasti. Basso on sellainen soitin, joka usein häviää muun musiikin sekaan, koskapa on rytmisoitin. Bassoakin voi soittaa monella tavalla, ja se tekee siitä mielenkiintoisen. Keskinkertainen rumpali ja basisti selviävät helpolla, mutta lopputuloksessa se ei niinkään näy kuin keskinkertaisen solistin työ. Kun sitten tulemme huippuammattilaisiin, niin ero on valtava.

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

ansainneena en voi sanoa olleeni ammattilainen sanan varsinaisessa mielessä. Mutta kun on itse ollut keskellä sitä kakofoniaa vuosia, niin ainakin oma kuuntelukokemukseni muuttui siten, että erotan yksityiskohdat paremmin ja saatan jäädä seuraamaan jonkun yksittäisen muusikon työtä erityisen tarkasti. Basso on sellainen soitin, joka usein häviää muun musiikin sekaan, koskapa on rytmisoitin. Bassoakin voi soittaa monella tavalla, ja se tekee siitä mielenkiintoisen. Keskinkertainen rumpali ja basisti selviävät helpolla, mutta lopputuloksessa se ei niinkään näy kuin keskinkertaisen solistin työ. Kun sitten tulemme huippuammattilaisiin, niin ero on valtava.

Parasta olisi, jos erilaisissa kokoonpanoissa olisi Samantasoisia soittajia.
        Jos joku soittaja on "yli-hyvä" ja muut vain keskinkertaisia, niin heidän yhteissoitto ei ole tasapainossa ja se on aistittavissa. "Yli-hyvän" suoritus ei myöskään välttämättä onnistu parhaalla mahdollisella tavalla, kun muut soittajat "äheltävät" omien "juttujen" onnistumisissa.

Kuuntelen eri tavalla, jos olen paikan päällä ja Katson soittajia, kuin jos pistän silmät kiinni ja kuuntelen musiikkia kotona cd:ltä. Siinä on eri fiilis ja eri "kuuntelutapa".

Opetuksessa korostan, että lopputulos pitäisi olla sellainen, että Kuuntelijalla on Helppo kuunnella kappaletta. Esityksessä ei saisi tulla esille ylimääräisiä kummallisuuksia, jotka vievät ajatuksen musiikista pois.
        Väkisin väännetyt ja ryntäilevät esitykset eivät ole mukavia. Rentous ja jännittämättömyys tuo soittajalle hyvät "eväät" valita vaikkapa oikea esitysnopeus ja pysyä siinä rytmissä loppuun asti. Näitä asioita täytyy tosiaan harjoitella paljon. Usein on niin, että jos ei keskity tarpeeksi ja hätäilee, niin tulee vahingossa valinneeksi liian nopean tempon. Soittaja huomaa parin tahdin jälkeen, että hiivatti sentään määhän soitan liian nopeaan, mutta siinä vaiheessa on myöhäistä korjata asiaa. On vaan "rämmittävä" loppuun asti ja syyteltävä itseään, kun ei aloittanut sopivammassa tempossa.

Huippuammattilaiset ovat omaa luokkaa, kuten sanoit. Mutta niinhän se on, oli kyse sitten mistä ammatista tahansa. Ammattilaisen työtä ja työskentelyä on ihana kunnella ja katsella.
        On myös muistettava, että kukaan ei synny valmiina ammattilaisena. Voi vain kuvitella, miten VALTAVA työ on tehtävä, ennen kuin voi "hypätä" ammattilaiseksi.

Parasta olisi, jos erilaisissa kokoonpanoissa olisi Samantasoisia soittajia.
        Jos joku soittaja on "yli-hyvä" ja muut vain keskinkertaisia, niin heidän yhteissoitto ei ole tasapainossa ja se on aistittavissa. "Yli-hyvän" suoritus ei myöskään välttämättä onnistu parhaalla mahdollisella tavalla, kun muut soittajat "äheltävät" omien "juttujen" onnistumisissa.

Kuuntelen eri tavalla, jos olen paikan päällä ja Katson soittajia, kuin jos pistän silmät kiinni ja kuuntelen musiikkia kotona cd:ltä. Siinä on eri fiilis ja eri "kuuntelutapa".

Opetuksessa korostan, että lopputulos pitäisi olla sellainen, että Kuuntelijalla on Helppo kuunnella kappaletta. Esityksessä ei saisi tulla esille ylimääräisiä kummallisuuksia, jotka vievät ajatuksen musiikista pois.
        Väkisin väännetyt ja ryntäilevät esitykset eivät ole mukavia. Rentous ja jännittämättömyys tuo soittajalle hyvät "eväät" valita vaikkapa oikea esitysnopeus ja pysyä siinä rytmissä loppuun asti. Näitä asioita täytyy tosiaan harjoitella paljon. Usein on niin, että jos ei keskity tarpeeksi ja hätäilee, niin tulee vahingossa valinneeksi liian nopean tempon. Soittaja huomaa parin tahdin jälkeen, että hiivatti sentään määhän soitan liian nopeaan, mutta siinä vaiheessa on myöhäistä korjata asiaa. On vaan "rämmittävä" loppuun asti ja syyteltävä itseään, kun ei aloittanut sopivammassa tempossa.

Huippuammattilaiset ovat omaa luokkaa, kuten sanoit. Mutta niinhän se on, oli kyse sitten mistä ammatista tahansa. Ammattilaisen työtä ja työskentelyä on ihana kunnella ja katsella.
        On myös muistettava, että kukaan ei synny valmiina ammattilaisena. Voi vain kuvitella, miten VALTAVA työ on tehtävä, ennen kuin voi "hypätä" ammattilaiseksi.

ammattilainen omassa asiassasi ja se huokuu kirjoituksestasi. Minulla on ystävänä eräs kollegasi, mutta hän ei ole yhtä aktiivinen kommentoimaan asioita kuin sinä olet:-)

Kyllä pidin.
        Harmillista, kun en ymmärtänyt laulajan sanoja.
        Sanojen ymmärtämättömyydestä huolimatta kappale oli kiva. Eteenpäin menevä syke ja kaikkien soittajien rento osaaminen tulkinnassa myös miellytti.
        Tunnustan, etten ole aikaisemmin kuullut "erilaisen isoäidin" lauluja.

Keski-Euroopassa oikea supertähti, jonka ranskalaiset löysivät Kap Verden saarelta jo hieman rappiolle menneenä joskus 1990 lopulla. He toivat Cesarian Eurooppaan ja siitä alkoi hänen nousukiitonsa. Tyttäreni, joka on asunut Belgiassa jo kymmenen vuotta, on nähnyt hänet konsertissa ja piti kovasti.

• Adria

Genreistä Klassinen ja Easy listening. Klassisen puolelta mieluummin tyypiltään Mozartia kuin Mahleria. Myös muutamat operetit on kivan kuuloisia. Placido Domingo ja Pavarotti ylivertaisia virtuooseja. Easy listening puolelta tässä vain muutama. Hugo Strasser, Frank Pourcel, Roberto Delgado.

Miksipä ei kauniina kesäpäivänä vaikka Anttilaa, joka ampaisi ylös vuoteeltaan tai kalastaja Eemeliä.

En edes halua olla kaikkiruokainen musiikinkaan suhteen. Karmeeta kuultavaa on joku hevimetalli- tai Matti ja Teppo tyyppiset.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

listalta Rolando Villazonin. Hän tulee nousemaan suurien tenoreiden joukossa aina Jussi Björlingin tasolle aikanaan. Tässä näyte: http://www.youtube.com/watch?v=UUI8rpMzsC8&translated=1

Hyvä ja lupaava tenori. Hyvä, että linkitit häneltä tuon yhden pienen kyyneleen. Juuri tuosta jäi kaipaamaan Pavarottin vuosien kokemuksien myötä kehittynyttä äänen käytön ja siihen 'sielunsa' likoon laittamista.

• Adria kirjoitti:

Hyvä ja lupaava tenori. Hyvä, että linkitit häneltä tuon yhden pienen kyyneleen. Juuri tuosta jäi kaipaamaan Pavarottin vuosien kokemuksien myötä kehittynyttä äänen käytön ja siihen 'sielunsa' likoon laittamista.

jo saavuttanut paljon, mutta luulen, että hänellä on vielä suuri tulevaisuus laulajana. Meksikosta on tullut hyviä laulajia ennenkin.

• Adria kirjoitti:

paljoa ymmärtämättä....kuuntelin vertailun vuoksi Villazonin,Roberto Alagnan ja Pavarottin esitykset Una Furtiva lagrima kappaleesta ja mä asettaisin ykkössijalle näistä Villazonin. Komea kappale kaikkiaan, pitääköhän tässä vähitellen siirtyä kuuntelemaan enemmänkin klassista.

• TaikisN kirjoitti:

paljoa ymmärtämättä....kuuntelin vertailun vuoksi Villazonin,Roberto Alagnan ja Pavarottin esitykset Una Furtiva lagrima kappaleesta ja mä asettaisin ykkössijalle näistä Villazonin. Komea kappale kaikkiaan, pitääköhän tässä vähitellen siirtyä kuuntelemaan enemmänkin klassista.

haitaksi ole. Mozartista voisit aloittaa, sillä se on klassisen musiikin kulmakiviä eikä liian vakavaa. Siis Mozart oli hyvin leikkisä säveltäjä. Hän teki pilaa muiden tyyleillä ja hauskuutti sillä lailla seurueita.

• Teotwawki kirjoitti:

haitaksi ole. Mozartista voisit aloittaa, sillä se on klassisen musiikin kulmakiviä eikä liian vakavaa. Siis Mozart oli hyvin leikkisä säveltäjä. Hän teki pilaa muiden tyyleillä ja hauskuutti sillä lailla seurueita.

olen saanut jonkun Mozartin levyn mainoslahjana, eikä kyllä paljoa napannut. Jos mä aloittaisin esiinytyjiä kuuntelemalla ja jättäisin säveltäjät aluksi huomioimatta :))

Tänne nyt hyviä helmiä linkkeinä, kiitos.

• TaikisN kirjoitti:

olen saanut jonkun Mozartin levyn mainoslahjana, eikä kyllä paljoa napannut. Jos mä aloittaisin esiinytyjiä kuuntelemalla ja jättäisin säveltäjät aluksi huomioimatta :))

Tänne nyt hyviä helmiä linkkeinä, kiitos.

tämä on vakavammasta päästä ja hän sävelsi oman kuolinmessunsa, josta näyte on.

http://www.youtube.com/watch?v=UUI8rpMzsC8&translated=1

• TaikisN kirjoitti:

tämä on sama Una Furtiva lagrima

Se edellinen oli Donizettin säveltämä, tämä Mozartin.

• Teotwawki kirjoitti:

Se edellinen oli Donizettin säveltämä, tämä Mozartin.

tarkistappa linkkisi.

• TaikisN kirjoitti:

pätkääkään kuolinmessulta, mutta pitänee sinua uskoa ???

Requimea.

• Teotwawki kirjoitti:

Requimea.

palata kuuntelemaan populäärimusiikkia :)))

Mutta kiitos nyt kuitenkin.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

Requimea.

Uskoiskohan?

• TaikisN kirjoitti:

palata kuuntelemaan populäärimusiikkia :)))

Mutta kiitos nyt kuitenkin.

Kyllä minäkin enemmän poppia ja rockia kuuntelen:-)

• Adria kirjoitti:

Uskoiskohan?

Tubesta: Mozart - Requiem - Lacrimosa - 8 - ASMF

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

Tubesta: Mozart - Requiem - Lacrimosa - 8 - ASMF

No miten se liittyy Cesaria Evoran esitykseen.

• Teotwawki kirjoitti:

Kyllä minäkin enemmän poppia ja rockia kuuntelen:-)

että annoit oikean linkin, tuossa ei ollut yhtään mitään mikä puhuttelisi. Sanoisin että erittäin köykäistä oli. Mä olen kuvitelut klassisen musiikin lähinnä muhkeaksi, korkealaatuiseksi ja elämykselliseksi. Näin niitä mielikuvia luodaan asioihin tutustumatta :)

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

että annoit oikean linkin, tuossa ei ollut yhtään mitään mikä puhuttelisi. Sanoisin että erittäin köykäistä oli. Mä olen kuvitelut klassisen musiikin lähinnä muhkeaksi, korkealaatuiseksi ja elämykselliseksi. Näin niitä mielikuvia luodaan asioihin tutustumatta :)

Kokeile tätä http://www.youtube.com/watch?v=ii2Adi2iFRM
        Yksi mun feivöriteistä.

• Adria kirjoitti:

No miten se liittyy Cesaria Evoran esitykseen.

linkit mennä ihan oikein, mutta viis siitä, kuuntelen Soleigin laulua parhaillaan.:-)

• Adria kirjoitti:

Kokeile tätä http://www.youtube.com/watch?v=ii2Adi2iFRM
        Yksi mun feivöriteistä.

soivat upeasti. Kappaleessa oli häivähdys jotain hartaita säveliä. Ei paha, saattaisi tuollaista joskus kuunnella, rentoutumismusiikkina :)

Pitääkin tutkia löytyykö juutuubista jotain panhuilulla soitettua, panhuilun sointi sopii mun korvalleni.

• TaikisN kirjoitti:

soivat upeasti. Kappaleessa oli häivähdys jotain hartaita säveliä. Ei paha, saattaisi tuollaista joskus kuunnella, rentoutumismusiikkina :)

Pitääkin tutkia löytyykö juutuubista jotain panhuilulla soitettua, panhuilun sointi sopii mun korvalleni.

joitakin vuosia sitten Inka yhtye, joka kierteli maata ja soitti toreilla ja turuilla. Kuulin heitä ensi kerran Helsingin Citykäytävässä. Sitten Porvoon torilla jne....Heillä oli yksi panhuilisti, joka soitti hienosti. Bändin nimikin taisi olla Peru-Inka tai jotain sinne päin....

• Teotwawki kirjoitti:

joitakin vuosia sitten Inka yhtye, joka kierteli maata ja soitti toreilla ja turuilla. Kuulin heitä ensi kerran Helsingin Citykäytävässä. Sitten Porvoon torilla jne....Heillä oli yksi panhuilisti, joka soitti hienosti. Bändin nimikin taisi olla Peru-Inka tai jotain sinne päin....

panhuilukipaleita ja sitten törmäsinkin tähän hienoon esitykseen. Nana Mouskourin ääni on vertaansa vailla, kappale klassikkojen klassikko ja videon kuvitus upea. sopii kuunneltavaksi muulloinkin kuin pääsiäisen aikaan :)
        http://www.youtube.com/watch?v=H1kQ5xJAJFw&feature=related

• TaikisN kirjoitti:

panhuilukipaleita ja sitten törmäsinkin tähän hienoon esitykseen. Nana Mouskourin ääni on vertaansa vailla, kappale klassikkojen klassikko ja videon kuvitus upea. sopii kuunneltavaksi muulloinkin kuin pääsiäisen aikaan :)
        http://www.youtube.com/watch?v=H1kQ5xJAJFw&feature=related

entinen kulttuuriministeri:-D) Eikö se hän ollut?

• Teotwawki kirjoitti:

entinen kulttuuriministeri:-D) Eikö se hän ollut?

tuotapa en ole kuullutkaan, eikä kuukkelikaan kertonut mitään sellaista :) Unisefin hyväntahdon lähettiläänä hän on ainakin ollut.

• yks kottarainen
        Teotwawki kirjoitti:

Vastaavanlaisen ryhmän olen nähnyt parina kesänä Jyväskylän kävelykadulla, mahtavaa soitantaa, en tiedä onko sama inkkariruhmä, mutta Perusta ovat.
        Viime heinäkuussa näin viimeksi ja harmittaa kun en ehtinyt ostaa heidän CD:tä. Ehkäpä ensi kesänä. . .

• TaikisN kirjoitti:

tuotapa en ole kuullutkaan, eikä kuukkelikaan kertonut mitään sellaista :) Unisefin hyväntahdon lähettiläänä hän on ainakin ollut.

hän oli. Muistin väärin, tässä pätkä englanninkielisestä Wikistä:

She was elected a Member of the European Parliament from 1994 until 1999, when she resigned from her position as an MEP, reportedly because as a pacifist, she refused to back wars.

• yks kottarainen kirjoitti:

Vastaavanlaisen ryhmän olen nähnyt parina kesänä Jyväskylän kävelykadulla, mahtavaa soitantaa, en tiedä onko sama inkkariruhmä, mutta Perusta ovat.
        Viime heinäkuussa näin viimeksi ja harmittaa kun en ehtinyt ostaa heidän CD:tä. Ehkäpä ensi kesänä. . .

on sama porukka, sillä he ovat asuneet Suomessa ainakin kymmenen vuotta, elleivät pitempään.

• se soi valssin rytmein :) Rakastan tanssimista ja erityisesti valssia.

Kotimaisista uusista kuuntelen Anna Puuta, pidän äänenstään. Mutta yksi oli ylitse muiden nuoruudessani: Julio Iglesias. Kyllä siinä nuoren neitosen polvet tutisi ja sydän läpätti kun Julio suunsa avasi :)
      Il Divoa kuuntelen myös mielelläni, eikä Santanan hurma ole haihtunut sekään.

• hitaan valssin. Kysyn siksi, että se ei ole ihan helppoa. Se vaatii malttia rytmitajua.

• Teotwawki kirjoitti:

hitaan valssin. Kysyn siksi, että se ei ole ihan helppoa. Se vaatii malttia rytmitajua.

naiselle haidas valssi on ihan iisiä, jos partneri osaa viedä. Joskus harvoin törmää orkestereihin jotka soittavat niiiiiiiin hitaasti että tuntuu kuin pitäisi kumota painovoima pysyäkseen tarpeeksi pitkään "ilmassa" :) Hitaan valssin soittaminen vaatii orkesteriltakin, etenkin rumpalilta, taitoa ja rytmitajua. Enemmän tykkään tavallisesta valssista, jota sitäkin voi tanssia kohtalaisen hitaasti, keinuen....viivytellen ja makustellen. :)

• TaikisN kirjoitti:

naiselle haidas valssi on ihan iisiä, jos partneri osaa viedä. Joskus harvoin törmää orkestereihin jotka soittavat niiiiiiiin hitaasti että tuntuu kuin pitäisi kumota painovoima pysyäkseen tarpeeksi pitkään "ilmassa" :) Hitaan valssin soittaminen vaatii orkesteriltakin, etenkin rumpalilta, taitoa ja rytmitajua. Enemmän tykkään tavallisesta valssista, jota sitäkin voi tanssia kohtalaisen hitaasti, keinuen....viivytellen ja makustellen. :)

kun pääsisi tanssimaan kanssasi:-D))) Rumpalina olen toiminut ja sanoin aikoinaan muutamille, jotka halusivat oppia jotain, että kaikki osaavat soittaa nopeasti, mutta hitaassa se taito vasta punnitaan.

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

Valssi on mun bestis silloin kun sitä ei 'suoriteta' kapakan parketilla. Aika mielenkiintoista valssissa on daamin lisäksi se, että sen tahdissa on kiva sukkuloida. Kun tanssii sopivasti molempiin suuntiin on helppo mennä kaikista rakosista tönimättä toisia pareja.

• Adria kirjoitti:

Valssi on mun bestis silloin kun sitä ei 'suoriteta' kapakan parketilla. Aika mielenkiintoista valssissa on daamin lisäksi se, että sen tahdissa on kiva sukkuloida. Kun tanssii sopivasti molempiin suuntiin on helppo mennä kaikista rakosista tönimättä toisia pareja.

olla tilaa, ahtaalla parketilla siitä ei nauti. Nykyään onneksi suuri osa miehistä hallitsee molempiin suuntiin tanssimisen niin ei mene pää sekaisin.:)

• Adria
        TaikisN kirjoitti:

olla tilaa, ahtaalla parketilla siitä ei nauti. Nykyään onneksi suuri osa miehistä hallitsee molempiin suuntiin tanssimisen niin ei mene pää sekaisin.:)

Olen vähän eri mieltä tuosta, että suuri osa. Tosin viimeaikaiset havaintoni perustuvat muutamiin häihin ja firmojen pikkujouluihin.

Varmaan esmes tanssilavoilla on jo toisin. Sinnehän hakeutuvat ne oikein tanssitaitoiset.

• meikäläinen on lähes kaikkiruokanen. Klassistakin kuuntelen usein öisin ja likkalle aikoinaan se piti olla jatkuvasti öisin auki. Radiokanava siis.

• pelon aikaan sai? "likkalle aikoinaan se piti olla jatkuvasti öisin auki. Radiokanava siis."

• Teotwawki kirjoitti:

pelon aikaan sai? "likkalle aikoinaan se piti olla jatkuvasti öisin auki. Radiokanava siis."

pelon? Siinä mistään pelosta ole kysymys, vaan se rauhoitti hiljentymään ja sitten siihen vain tottui että se on päällä.

• Nittaminax kirjoitti:

pelon? Siinä mistään pelosta ole kysymys, vaan se rauhoitti hiljentymään ja sitten siihen vain tottui että se on päällä.

ajattelin vain, että olen tuntenut muutamia ihmisiä, jotka eivät pysty pelon takia nukkumaan hiljaisuudessa, mutta siitä kai ei sitten ollut kysymys:-)

• Teotwawki kirjoitti:

ajattelin vain, että olen tuntenut muutamia ihmisiä, jotka eivät pysty pelon takia nukkumaan hiljaisuudessa, mutta siitä kai ei sitten ollut kysymys:-)

ei heti pidä tehdä omia johtopäätöksiä :)

• Nittaminax kirjoitti:

ei heti pidä tehdä omia johtopäätöksiä :)

hätäinen, tunnustan:-)

• Teotwawki

Humppaveikoista ja Dallapesta.

• jassumarketta

• jassumarketta kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=qZ0FhVZce2o

Musiikkimakuni on kirjava mutta jazz ei jostain syystä kolahda.

ole minunkaan suosikkejani, mutta vanhassa jazzissa on kyllä myös helmiä. Benny Goodman ja kumppanit oli ihan kuunneltavaa.

• kummastus??

on musta eikä sininen?

• kummastus?? kirjoitti:

on musta eikä sininen?

tekele, ei minun:-D))))))))))))))))

• suututtaa
        Teotwawki kirjoitti:

tekele, ei minun:-D))))))))))))))))

tätä palvelua ja sen suomia mahdollisuuksia.

• suututtaa kirjoitti:

tätä palvelua ja sen suomia mahdollisuuksia.

nikkini, kun se on rekisteröity, niin varkaan vaihtoehto näkyy mustana.

• swengaa kuin hirvi
        Teotwawki kirjoitti:

ole minunkaan suosikkejani, mutta vanhassa jazzissa on kyllä myös helmiä. Benny Goodman ja kumppanit oli ihan kuunneltavaa.

... jazz musiikissa,eli eräs maailman hienoimmista sävellyksistä. Round Midnight
        Säveltäjä itse: http://www.youtube.com/watch?v=OMmeNsmQaFw&feature=related
        Miles Davis oli tätä mieltä: http://www.youtube.com/watch?v=vwtN7WuOEoA&feature=related
        Sokerina pohjalla: http://www.youtube.com/watch?v=DEaDj6TXiQQ

• prenk

• 5+9=

Vähän fiiliksestä se on kiinni.:)

• kohdalla noin. Itsekin olen lähes kaikkiruokainen, mutta tsäs on vähän vaikeaa:-)

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

kohdalla noin. Itsekin olen lähes kaikkiruokainen, mutta tsäs on vähän vaikeaa:-)

Mun on vaikee ymmärtää, että musiikin tai oikeestan minkään suhteen ollaan lähes kaikkiruokaisia. Helppo noin on sanoa, mutta sehän tarkoittaa, ettei oikein erota kuumaa kylmästä, makeeta suolasesta, miestä naisesta ja niin edelleen.

• Adria kirjoitti:

Mun on vaikee ymmärtää, että musiikin tai oikeestan minkään suhteen ollaan lähes kaikkiruokaisia. Helppo noin on sanoa, mutta sehän tarkoittaa, ettei oikein erota kuumaa kylmästä, makeeta suolasesta, miestä naisesta ja niin edelleen.

kaikessa musiikissa on sekä hyvää, että huonoa. Esa-Pekka Sanonen.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Adria, siis LÄHES kaikkiruokaisia musiikin suhteen :) Ei mee jatsi, ei humppa, ei hevirokki ei.. joten kyllä erotan kuuman kylmästä ja sut naisesta :)

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Adria, siis LÄHES kaikkiruokaisia musiikin suhteen :) Ei mee jatsi, ei humppa, ei hevirokki ei.. joten kyllä erotan kuuman kylmästä ja sut naisesta :)

Hyvä Doris. Selektiivisyydelle, otetaan sille!

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

kaikessa musiikissa on sekä hyvää, että huonoa. Esa-Pekka Sanonen.

Mut se on eri kun olla kaikkiruokanen.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Hyvä Doris. Selektiivisyydelle, otetaan sille!

Santé, cheers ja skål, no kippis vielä :)

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Santé, cheers ja skål, no kippis vielä :)

Sä olet kielikurssit käyny. Pidän siitä.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Sä olet kielikurssit käyny. Pidän siitä.

Hepreaksi en tiedä, jäi oppimatta :)

• Virran vietävänä

Suuri laulajakuningas Olavi Virta

• on klassikko, mutta sen genren laulajista Jari Sillanpää on minua enemmän puhutteleva, sillä Jarin leikkisyys saa minut hyvälle tuulelle.

• Virran vietävänä
        Teotwawki kirjoitti:

on klassikko, mutta sen genren laulajista Jari Sillanpää on minua enemmän puhutteleva, sillä Jarin leikkisyys saa minut hyvälle tuulelle.

ei voi puhua samana päivänä, se on halveksuntaa suurta tähteä kohtaan. Sillanpää sukcs.

• Virran vietävänä kirjoitti:

ei voi puhua samana päivänä, se on halveksuntaa suurta tähteä kohtaan. Sillanpää sukcs.

hänen seksuaaliseen suuntautumiseensa? Sillä ei mielestäni ole väliä.

• Virran vietävänä
        Teotwawki kirjoitti:

hänen seksuaaliseen suuntautumiseensa? Sillä ei mielestäni ole väliä.

ja seksuaalisella suuntautumisella on tuskin mitään tekemistä keskenään, paitsi näköjään sinun ajatuksissasi.

• Virran vietävänä kirjoitti:

ja seksuaalisella suuntautumisella on tuskin mitään tekemistä keskenään, paitsi näköjään sinun ajatuksissasi.

mutta monet suhtautuvat Jariin nuivasti kun hän on julkihomo. Tulkoon tämä nyt sanotuksi, että olen hetero, mutta en homofobinen.

• Viivi-amald,

menee kuin herneet keittoon.
      Tähän skaalaan mahtuu paljon artisteja joita kuuntelen. Suomalaisia naisia ja miehiä.

Vinyylilevyjäkin löytyy vielä paljon, harvemmin tulee vaan kuunneltua neulapoikaa...

• vinyylejäni sisarusteni hyllyistä aina silloin tällöin?????? Miten ne sinne ovat joutuneet???? Kadonneen levyn metsästystä:-))))

• Dorodea

Voi että, laidasta laitaan menee mun musiikkimaku. Beatles, Elvis, Otis Redding, Hendrix, Joplin, Rollarit, Eddy Grant, Händel, Beethoven, Mozart, Bach, Salieri jne. En jaksa kaikkia edes luetella :)
      Jokaiselta jotakin, mutta ei kaikki käy, se jokin siinä musiikissa on oltava, että se kolahtaa. Joku saa jalan vipattamaan, toinen haikeaksi, yksi iloiseksi.

• minusta Esa-Pekka Salonen sanoi kerran hyvin, että kaikissa lajeissa on sekä hyvää, että huonoa.:-)

• jassumarketta

• Keltainen kuu

kuuntelemaan täältä maalta ensi viikolla Helsinkiin...muutoin "sammuneet" Hassisen Kone, Sielun Veljet ja Neljä Ruusua. Sekaan Pelle Miljoona, Kirka ja Hector, ulkolaisista komppaa J.J.Cale.

• Keltainen kuu kirjoitti:

kuuntelemaan täältä maalta ensi viikolla Helsinkiin...muutoin "sammuneet" Hassisen Kone, Sielun Veljet ja Neljä Ruusua. Sekaan Pelle Miljoona, Kirka ja Hector, ulkolaisista komppaa J.J.Cale.

kaikki mainitsemasi. Minulla on muuten masteroitu versio Purplen 24 carad-cd:stä. Kuulostaa ihan erilaiselta, kuin vinyyliltä:-) Richie Blackmoren kitarataituruus pääsee siinä aivan uudelle tasolle.

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

minusta Esa-Pekka Salonen sanoi kerran hyvin, että kaikissa lajeissa on sekä hyvää, että huonoa.:-)

Mutta niin, sitähän minäkin olin sanovinani :)

• jassumarketta
        Teotwawki kirjoitti:

kaikki mainitsemasi. Minulla on muuten masteroitu versio Purplen 24 carad-cd:stä. Kuulostaa ihan erilaiselta, kuin vinyyliltä:-) Richie Blackmoren kitarataituruus pääsee siinä aivan uudelle tasolle.

http://www.youtube.com/watch?v=6uYKj984fqs

• Dorodea kirjoitti:

Mutta niin, sitähän minäkin olin sanovinani :)

oikein vahvistettua tämäkin:-D))))))))))))))

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

isoäiti: http://www.youtube.com/watch?v=4TSjLf-n3r0 Rakastan tämän naisen lauluja:-D))))

Oih, no niin, kansanmusiikit, lattarit, fadot, siinä listani jatkoa. Alkaa koko vartalo keinua, kun tuota videoo kuunteli, kiitos :)

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

oikein vahvistettua tämäkin:-D))))))))))))))

Juu, mun ulosantini on joskus hämärää, ei siitä aina ymmärrä mitä mä tarkoitan :D

• -Minttupuu__

• -Minttupuu__ kirjoitti:

Iron Maiden, Metallica, Popeda!!!

hyviä, varsinkin kun Pate on noussut uuteen kukoistukseen, kun on lopettanut dokaamisen.:)

• callmethe...
        Keltainen kuu kirjoitti:

Joku toinenkin tuntee tämän ukon:) Soi juuri grammarissa remasteroitu versio vuoden -79 "studio live" julkaisusta.
        Ensimmäinen video on juuri ko.sessiosta.
        http://www.youtube.com/watch?v=4KFSrlzcTtg
        http://www.youtube.com/watch?v=MwNLxJe63_E
        http://www.youtube.com/watch?v=qVj6QBhdmiw

• Dorodea kirjoitti:

Oih, no niin, kansanmusiikit, lattarit, fadot, siinä listani jatkoa. Alkaa koko vartalo keinua, kun tuota videoo kuunteli, kiitos :)

verrattu fadoon monesti, mutta Cap Verdellä väitetään, että se ei ole sitä. Haluaisin kuulla häntä joskus livenä. Varsin epätavallinen isoäiti, polttaa ketjussa ja juomakin maistuu, mutta musiikki on taivaallista.:-)

• Dorodea kirjoitti:

Juu, mun ulosantini on joskus hämärää, ei siitä aina ymmärrä mitä mä tarkoitan :D

tässä toimeen tullaan:-)

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

verrattu fadoon monesti, mutta Cap Verdellä väitetään, että se ei ole sitä. Haluaisin kuulla häntä joskus livenä. Varsin epätavallinen isoäiti, polttaa ketjussa ja juomakin maistuu, mutta musiikki on taivaallista.:-)

Täytyipä googlettaa ja tosiaan, fadoa muistuttavaa morna ja coladera -musiikkiahan se onkin. Ihana isoäiti :)

• jassumarketta
        Teotwawki kirjoitti:

siinähän on akustinen bassokitara, jota harvoin näkee. Vähän säästeliäästi Cale esittelee omaa soittotaitoaan, mutta antaa myös muiden loistaa. Vähän niin kuin Santana:-)

http://www.youtube.com/watch?v=4w9EksAo5hY

...vieläkö laitat sen saman kappaleen? Ihmettelen mikä on syy?

Hyvää päivänjatkoa kuitenkin:)

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

tässä toimeen tullaan:-)

Hyvä niin, ettei tarvitse ratakiskosta vääntää :)

• Adria

Koska tehään pyttipannua. Dee dee.

• Dorodea kirjoitti:

Täytyipä googlettaa ja tosiaan, fadoa muistuttavaa morna ja coladera -musiikkiahan se onkin. Ihana isoäiti :)

julkisuuteen ranskalaisten avulla siten, että nämä olivat kuulleet tätä jo vähän rappiolla ollutta laulajaa siellä ja toivat hänet Pariisiin esiintymää ja siitä alkoi Cesarian uusi elämä maailman tähtenä:-)

• jassumarketta kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=4w9EksAo5hY

...vieläkö laitat sen saman kappaleen? Ihmettelen mikä on syy?

Hyvää päivänjatkoa kuitenkin:)

olenko jälleen massapostannut linkkejä? Mikä linkki tuli moneen mertaan?

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Koska tehään pyttipannua. Dee dee.

No vaikka heti :) Siis, mitähän tarkoitit?! :D

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

No vaikka heti :) Siis, mitähän tarkoitit?! :D

Eiku sillä vaan kun oot kaikkiruokanen. Sitäpaitsi pyttis on ihan hyvää, paitsi mä en laita löysää munaa lillumaan siihen, enkä muuallekaan.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Eiku sillä vaan kun oot kaikkiruokanen. Sitäpaitsi pyttis on ihan hyvää, paitsi mä en laita löysää munaa lillumaan siihen, enkä muuallekaan.

Ah, oon kaikkiruokanen :) Siis ruuankin suhteen, joku sianpääsyltty ei mee alas, mutta pyttäri on nam. Niistä löysistä munista en tykkää, en missään :D

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Ah, oon kaikkiruokanen :) Siis ruuankin suhteen, joku sianpääsyltty ei mee alas, mutta pyttäri on nam. Niistä löysistä munista en tykkää, en missään :D

Oikeesti maanantait on kunnon pyttispäiviä. Silloin tulee sotkettua ja sävellettyä kaikkee viikendiltä jääneitä.
        Mums mums. Naatiskelen uunituoretta sämpylää voilla sipastuna. Mitäs sanot.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Oikeesti maanantait on kunnon pyttispäiviä. Silloin tulee sotkettua ja sävellettyä kaikkee viikendiltä jääneitä.
        Mums mums. Naatiskelen uunituoretta sämpylää voilla sipastuna. Mitäs sanot.

Sama sävellys täälläkin maanantaisin. Ilman uunituoreita sämppiksii kylläkin. Leivot sää itte ne? Sanon nam ja maiskis, vesi valuu kieleltä :)

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Sama sävellys täälläkin maanantaisin. Ilman uunituoreita sämppiksii kylläkin. Leivot sää itte ne? Sanon nam ja maiskis, vesi valuu kieleltä :)

Joo kyllä kerran viikossa leivon. Maut saan itte paremmin kohalleen kun kaupan muovipussimössöissä.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Joo kyllä kerran viikossa leivon. Maut saan itte paremmin kohalleen kun kaupan muovipussimössöissä.

Hieno piirre nuoressa miehessä, osaa leipoa. Joo, itte maustamalla saa mieleisekseen.

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Hieno piirre nuoressa miehessä, osaa leipoa. Joo, itte maustamalla saa mieleisekseen.

Tossa nyt paljo osaamista tarvi olla, mutta kiinnostaa muutenkin olla keittiössä, yksin.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Tossa nyt paljo osaamista tarvi olla, mutta kiinnostaa muutenkin olla keittiössä, yksin.

Ok, mutta miksi yksin, eiks kaksin ois kivempi kokkailla?

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Ok, mutta miksi yksin, eiks kaksin ois kivempi kokkailla?

Eikä hitossa. Siitä tulee naisen kanssa kauhee sotku ja kaaos.. Mä annostelen aineita valmiiksi ja maustelen mieleni mukaan, mietin, pyörittelen ja pähkäilen. Seurustelen viileen valkkarin ja soittimen kanssa. Enkä mä halua kuulla keittiöön yhtään ainutta 'rakentavaa mielipidettä'.

Sitäpaitsi mä hoidan myös kattauksen ja siivoon jäljet. Siis näin vain viikonloppuisin.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Eikä hitossa. Siitä tulee naisen kanssa kauhee sotku ja kaaos.. Mä annostelen aineita valmiiksi ja maustelen mieleni mukaan, mietin, pyörittelen ja pähkäilen. Seurustelen viileen valkkarin ja soittimen kanssa. Enkä mä halua kuulla keittiöön yhtään ainutta 'rakentavaa mielipidettä'.

Sitäpaitsi mä hoidan myös kattauksen ja siivoon jäljet. Siis näin vain viikonloppuisin.

Hmm.. sähän olet kuin taiteilija työssään, ei häiriöitä ja ajatukselle aikaa muhia. Eipä tossa naisella luulis valittamista olevan, täysi palvelu viikonloppuisin.

• Dorodea kirjoitti:

Hmm.. sähän olet kuin taiteilija työssään, ei häiriöitä ja ajatukselle aikaa muhia. Eipä tossa naisella luulis valittamista olevan, täysi palvelu viikonloppuisin.

vanha flirttipari:-D)))))))))))))

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Ei luulis, ei?!

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

En mä ainakaan oo mikään vanha, eikä Doriskaan. Hyvin on itsensä nuorekkaana ja viehättävänä pitäny

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

Sorii Teo, meniks taas ohi aiheen? Kyllä me säveltämisestä ja taiteesta on puhuttu :) Mitä vanhoja me ja mitä flirttii? Mä ees muista mitä semmonen on? :D

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

En mä ainakaan oo mikään vanha, eikä Doriskaan. Hyvin on itsensä nuorekkaana ja viehättävänä pitäny

Kiitos, sitä mäkin jo, et ei me vanhoi. Sinäkin ilo silmille ja kaikelle muullekin :D

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Ei luulis, ei?!

Sä olet liian hyvälle opettanut, siitä se johtuu. Jospa alat lakkoon?

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Sä olet liian hyvälle opettanut, siitä se johtuu. Jospa alat lakkoon?

Mä en ole ottanu hoitaakseni tuittuilua, mä en tykkää siitä.

• Dorodea kirjoitti:

Sorii Teo, meniks taas ohi aiheen? Kyllä me säveltämisestä ja taiteesta on puhuttu :) Mitä vanhoja me ja mitä flirttii? Mä ees muista mitä semmonen on? :D

Tietenkin tarkoitin, että flirttiparina vanhoja, en iällisesti. Saman ikäisiä nuoriahan tässä ollaan:-D)))))))))))

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Mä en ole ottanu hoitaakseni tuittuilua, mä en tykkää siitä.

Niin että toinen osapuoli saa hoitaa sen tuittuilun sitten.. joo, minä sain aikoinaan tarpeeksi siitä. Nyt ei tuittuile kukaan.

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

Tietenkin tarkoitin, että flirttiparina vanhoja, en iällisesti. Saman ikäisiä nuoriahan tässä ollaan:-D)))))))))))

Ai joo, katos kun tulee väärinkäsityksiä :) Nuoria ollaan, samalla hiekkalaatikolla, lainaaks lapioo? :D

• Dorodea kirjoitti:

Ai joo, katos kun tulee väärinkäsityksiä :) Nuoria ollaan, samalla hiekkalaatikolla, lainaaks lapioo? :D

ton ämpärin mulle:-)

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Niin että toinen osapuoli saa hoitaa sen tuittuilun sitten.. joo, minä sain aikoinaan tarpeeksi siitä. Nyt ei tuittuile kukaan.

Oikeastaan mitenkään virallisesti, eikä papin aamenella mullekaan.

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

Höh, en mää ilman ämpärii voi tehdä hyvää kakkua? Etkä sä voi sit lapioida ämpäriin? Tehhääks yhes, niin paremmin sujuu :)

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Oikeastaan mitenkään virallisesti, eikä papin aamenella mullekaan.

Jaa, että ihan vapaaehtoisesti.. no, elämä on :)

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Jaa, että ihan vapaaehtoisesti.. no, elämä on :)

Mutta onhan minulla sinut, joten elämäni ei voi olla muuten kuin mallillaan.

• Dorodea kirjoitti:

Höh, en mää ilman ämpärii voi tehdä hyvää kakkua? Etkä sä voi sit lapioida ämpäriin? Tehhääks yhes, niin paremmin sujuu :)

siiten voidaan käyttää noita pupumuotteja:-)

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

Siihenkö sä nyt änkeet. Oota nyt kun nousen edes ja poistun. Kas noin, herra ämpäriherra käy peremmälle.

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Mutta onhan minulla sinut, joten elämäni ei voi olla muuten kuin mallillaan.

On kultaseni, sulostutan jokaisen hetkesi, pyyhin murheet pois ja taustalla laulaa enkelikuoro. Mitä mies enää voi toivoa.. :)

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Siihenkö sä nyt änkeet. Oota nyt kun nousen edes ja poistun. Kas noin, herra ämpäriherra käy peremmälle.

Adria, et saa viskoo hiekkaa Teon silmille. Nyt leikitään kiltisti kaikki, tehdään iiiiso kakku, lapioikaa pojat sitä hiekkaa siihen ämpäriin. Mä meen tonne naapurihiekkikselle kattoo, onko siellä ketään.. :D

• Adria kirjoitti:

minnekään! minä voin leikkiä vaikka inkkaria sillä aikaa, kun sä leikit Doriksen kaa.

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

siiten voidaan käyttää noita pupumuotteja:-)

Kiva, sullon semmosii. Mä otan vaaleenpunasen :)

• Dorodea kirjoitti:

Adria, et saa viskoo hiekkaa Teon silmille. Nyt leikitään kiltisti kaikki, tehdään iiiiso kakku, lapioikaa pojat sitä hiekkaa siihen ämpäriin. Mä meen tonne naapurihiekkikselle kattoo, onko siellä ketään.. :D

mustiksii:-D

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

mustiksii:-D

Pojat pojat, ihan turhaan, mää tykkään teistä kaikista :) Ja nyt loppuu se lapiolla hakkaaminen ja kakku valmiiks tai mä alan itkee, byäääääh.. :)

• Dorodea kirjoitti:

Pojat pojat, ihan turhaan, mää tykkään teistä kaikista :) Ja nyt loppuu se lapiolla hakkaaminen ja kakku valmiiks tai mä alan itkee, byäääääh.. :)

kyllä me mahutaan kaikki samalle laatikolle, mutta et sitten pissaa siihen:-)

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

On kultaseni, sulostutan jokaisen hetkesi, pyyhin murheet pois ja taustalla laulaa enkelikuoro. Mitä mies enää voi toivoa.. :)

Ikkunat pitäis pestä. Dee dee.

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

kyllä me mahutaan kaikki samalle laatikolle, mutta et sitten pissaa siihen:-)

Minäkö muka pissaisin hiekkalaatikkoon!? Mokoma, ettet vaan itse liruttelis ja sitten syytät minua :D

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Ikkunat pitäis pestä. Dee dee.

Ääh, inhoon ikkunanpesua.. mä lupasin vaan sulostuttaa, ei silloin voi ikkunoita pestä :)

• Dorodea kirjoitti:

Minäkö muka pissaisin hiekkalaatikkoon!? Mokoma, ettet vaan itse liruttelis ja sitten syytät minua :D

ollaan kiltisti:-)

• Adria
        Dorodea kirjoitti:

Ääh, inhoon ikkunanpesua.. mä lupasin vaan sulostuttaa, ei silloin voi ikkunoita pestä :)

Sopii. Tässä alkaakin jo olla kunnon sulostuksen paikka. Mutta nyt Doris sulostuttajani, hyvää illanjatkoa. Lähden kauppakeskukseen asioille.

• Dorodea
        Teotwawki kirjoitti:

ollaan kiltisti:-)

Minä aina, kiltti kuin piltti :)

• Dorodea
        Adria kirjoitti:

Sopii. Tässä alkaakin jo olla kunnon sulostuksen paikka. Mutta nyt Doris sulostuttajani, hyvää illanjatkoa. Lähden kauppakeskukseen asioille.

Kiitos samoin sulle, minunkin kipaistava asioilla, hyvä kun muistutit :)

• Auringon alle
        Teotwawki kirjoitti:

minnekään! minä voin leikkiä vaikka inkkaria sillä aikaa, kun sä leikit Doriksen kaa.

sill on joku uus frendi Jaku tai Veke...Vitsi...annoin sille vielä kaikki nallekarkit...Tulkoon vaa hakee!!...MÄ en avaa ovee!!!. Sitä paitsi mulla on uudet kumpparit...kato eiks oo makeet? (näyttää innoissaan Teolle södejä kummppareitaan, oven raosta....)

tsau: Friidu

• Auringon alle kirjoitti:

sill on joku uus frendi Jaku tai Veke...Vitsi...annoin sille vielä kaikki nallekarkit...Tulkoon vaa hakee!!...MÄ en avaa ovee!!!. Sitä paitsi mulla on uudet kumpparit...kato eiks oo makeet? (näyttää innoissaan Teolle södejä kummppareitaan, oven raosta....)

toi pinkki, mutta sopii sulle kivasti ku ott friidu. Mun faija on luvannu tsöbaa mulle siniset hait:-)

• Auringon alla
        Teotwawki kirjoitti:

toi pinkki, mutta sopii sulle kivasti ku ott friidu. Mun faija on luvannu tsöbaa mulle siniset hait:-)

ihan yhtälailla katolle ja tulla parkeen kautta ulos ku seki..kato ME budjataanki kolmannes...mut Repe vaa ekas kerroksessa..Sitä paitsi mä hyppään seisaaltaa kovista vauhdeista tosi pitkälle keinusta mun rekka on 3.5 metrii..mut Repe sen tarttee hypätä istueltaan 1.5 metrii vaa.. Vitsi sille sopis nää pinkit ja mä haluun et mun faija tsöbaa mulle samalaiset ku sullaki...Ook sä sit mun kaa...mitä sit vaik oon friidu?

• Auringon alla kirjoitti:

ihan yhtälailla katolle ja tulla parkeen kautta ulos ku seki..kato ME budjataanki kolmannes...mut Repe vaa ekas kerroksessa..Sitä paitsi mä hyppään seisaaltaa kovista vauhdeista tosi pitkälle keinusta mun rekka on 3.5 metrii..mut Repe sen tarttee hypätä istueltaan 1.5 metrii vaa.. Vitsi sille sopis nää pinkit ja mä haluun et mun faija tsöbaa mulle samalaiset ku sullaki...Ook sä sit mun kaa...mitä sit vaik oon friidu?

voin mä olla friidunki kaa. Mun faija sano et se voitta kaikki. Ku se tulle lauantaina saunasta, niin aina laulaa ja viheltää....ei se koskaan muulloin...miksköhä?

• Auringon alla
        Teotwawki kirjoitti:

voin mä olla friidunki kaa. Mun faija sano et se voitta kaikki. Ku se tulle lauantaina saunasta, niin aina laulaa ja viheltää....ei se koskaan muulloin...miksköhä?

ja aina kun hyvä mieli...eikä ollut murheita...et mistä meillekin sit fyrkat asumisseen ja leipään;) Meillä samat jutut opettiin...kaikkien kanssa piti tulla toimeen...ja kaikkia ihmisiä piti arvostaa saman arvoisia..

Vitsi, Teo, silloin ku Hempasta skrivasit...oli pakko mennä munki vessaan spiidaamaan samoja arvoja silläki...ihmisestä ku omalla faijalla..Sitä tätä skeidaa aina täälläki ku toisinaan lukee et joo, joo..Stadilaiset on KAIKKI sitä ja tätä..Niin voihan p...ja mitä meitäki nyt jo täällä budjaa vitsi...eihän me millään voida KAIKKI samanlaisia...siis niin utopiaa koko arvostelu...ku vai olla;))

ja aina kun hyvä mieli...eikä ollut murheita...et mistä meillekin sit fyrkat asumisseen ja leipään;) Meillä samat jutut opettiin...kaikkien kanssa piti tulla toimeen...ja kaikkia ihmisiä piti arvostaa saman arvoisia..

Vitsi, Teo, silloin ku Hempasta skrivasit...oli pakko mennä munki vessaan spiidaamaan samoja arvoja silläki...ihmisestä ku omalla faijalla..Sitä tätä skeidaa aina täälläki ku toisinaan lukee et joo, joo..Stadilaiset on KAIKKI sitä ja tätä..Niin voihan p...ja mitä meitäki nyt jo täällä budjaa vitsi...eihän me millään voida KAIKKI samanlaisia...siis niin utopiaa koko arvostelu...ku vai olla;))

delas jo 1985 sydäriin. Raskas elämä vei 56 vuotiaana. Jos elän kesään, elän vanhemmaksi:-)

• Auringon alla
        Teotwawki kirjoitti:

delas jo 1985 sydäriin. Raskas elämä vei 56 vuotiaana. Jos elän kesään, elän vanhemmaksi:-)

liian monelle tulisi ikävä...aivan varmasti. Minäkin koetan olla ajattelematta omaa miestäni ikä hänellä nyt 57 v..toivon vain että, saatiisiin viettää vielä 60 v. juhlat..hänelle. On ne juhlat todella ansainut. Kova elämä hänelläkin takana...mutta sydän täynnä kultaa..niinkuin sinullakin...olet hyvä mies..se näkyy näissä sinun kirjoituksissasi...ainakin minulle näkyy..ja lämpöisesti tuo välittyy hieno- luonteesi ihmisenä..;)

liian monelle tulisi ikävä...aivan varmasti. Minäkin koetan olla ajattelematta omaa miestäni ikä hänellä nyt 57 v..toivon vain että, saatiisiin viettää vielä 60 v. juhlat..hänelle. On ne juhlat todella ansainut. Kova elämä hänelläkin takana...mutta sydän täynnä kultaa..niinkuin sinullakin...olet hyvä mies..se näkyy näissä sinun kirjoituksissasi...ainakin minulle näkyy..ja lämpöisesti tuo välittyy hieno- luonteesi ihmisenä..;)

olen narsisti, itsekäs paskiainen, snobi jne....:-D))))))))))))))) Jonkun mielestä.

• Meriläinen

No oletpas taas saanut pitkän ketjun, jota en jaksa nyt lukea :))))))
      Olen kaikkiruokainen musiikin suhteen. Se on mieliala kysymys.
      Välillä tykkään vauhdikasta musaa jossa menojalka vipattaa. Toisinaa tykkään nyyhkiä surullisten rakkauslaaulujen mukana.
      Swinng ja jazz musa on kivaa kuunnneltavaa ihan livenä. Tykkään siitä kun soittajat keskenään pelaa ja soittimet tietty kans, se on keskustelua musiikilla upeeta.
      Löytyy myös klassista musiikkia levyiltäni.

Sitten mennäkseni siihen mistä sinä itsesi irti aina sanot new age musiikki.
      Silloin kun annan reikihoitoa ystävilleni tai jotain muuta energiahoitoa minulla soi tälläinen musiikki taustalla, rauhoittavaa ja varmasti stressi katoaa väksi aikaa ihmisestä ja hän saa hetken edes olla ilman paineita;

http://www.youtube.com/watch?v=FWvS9llbSJ0

• sanoutunut irti mistään, mistä en ole ennen kuullut puhuttavankaan:-) Mutta , mutta meillä kaikilla on erilainen maku ja siitä ei voi kiistellä.

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

sanoutunut irti mistään, mistä en ole ennen kuullut puhuttavankaan:-) Mutta , mutta meillä kaikilla on erilainen maku ja siitä ei voi kiistellä.

No kun nää on niitä huuhaa juttuja, joista minä iloa ja rauhaa elämmmäni saan, ja sinä olet ateisti.
        Mutta ei se mitään hyvin me kuitenkin on täällä pärjätty :D)))
        Eiks vaan ?

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

sanoutunut irti mistään, mistä en ole ennen kuullut puhuttavankaan:-) Mutta , mutta meillä kaikilla on erilainen maku ja siitä ei voi kiistellä.

Unohdin, rekkakuskit on jäällä tänään illalla kolmosella. Laitan tallennukseen kun itse olen koneiden orjana taas yön, ja nautiskelen siitä ohjelmasta lämpösessä peiton alla myöhemmin :))

• Meriläinen kirjoitti:

No kun nää on niitä huuhaa juttuja, joista minä iloa ja rauhaa elämmmäni saan, ja sinä olet ateisti.
        Mutta ei se mitään hyvin me kuitenkin on täällä pärjätty :D)))
        Eiks vaan ?

olen kärjekkäästi ilmaissut kantani ja kirjoitellut muutamia kolumneja alan julkaisuihin, mutta olen kyllä aika suvaitsevainen. En rupea riitelemään uskomusasioista.:-)

• Meriläinen kirjoitti:

Unohdin, rekkakuskit on jäällä tänään illalla kolmosella. Laitan tallennukseen kun itse olen koneiden orjana taas yön, ja nautiskelen siitä ohjelmasta lämpösessä peiton alla myöhemmin :))

virittämään toisen telkkarin sitä varten, ettei tule tappelua:-)

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

virittämään toisen telkkarin sitä varten, ettei tule tappelua:-)

No niin!
        Katsot sitä toista osapuolta kauniisti silmiin ja anelet että : Ann nyt kulta anna ees tämän kerran.
        Eihän hän silloin voi olla antamatta;)) sinun katsoa rekkakuskeja :D))))))

• Meriläinen kirjoitti:

No niin!
        Katsot sitä toista osapuolta kauniisti silmiin ja anelet että : Ann nyt kulta anna ees tämän kerran.
        Eihän hän silloin voi olla antamatta;)) sinun katsoa rekkakuskeja :D))))))

että mikäs nyt on, oletko menettänyt järkesi:-D)))))))))))))))))))

• kivellä.istuja
      • kitaristi esitteli kerran Casio-merkkistä kitaraansa, josta sai 99 erilaista ääntä ulos. Kysyin häneltä, että saatko samanlaisen äänen kuin Brian Mayn kitarasta lähtee. Hän laittoi kitaran pussiin ja otti Gibsonin esiin:-D)))))))))))))

• kivellä.istuja
        Teotwawki kirjoitti:

kitaristi esitteli kerran Casio-merkkistä kitaraansa, josta sai 99 erilaista ääntä ulos. Kysyin häneltä, että saatko samanlaisen äänen kuin Brian Mayn kitarasta lähtee. Hän laittoi kitaran pussiin ja otti Gibsonin esiin:-D)))))))))))))

Ei oo Brianin voittanutta.

Vaan nämä solistien kaveriesityksset on aina aika hauskoja, esim Pavarptti ja Tomppa ja Delilah, tähän laitan suorastaan pelottavan Tinan ja villintyvän Bryanin :

http://www.youtube.com/watch?v=_6igcfvq2BQ&feature=channel

....

• kivellä.istuja

• kivellä.istuja kirjoitti:

Lälläällääää ........................ Huoh:

http://www.youtube.com/watch?v=KydDFlAK3lI&feature=channel

;-))

vivahtaa musta. En tiedä onko suvussa jossain vaiheessa ollut joku musta, mutta sellaisen kuvan siitä saa kun tarkkaan kuuntelee. Lällällääää ittelles:-)

• """"""""""""""""""""

tähän mennessä aloittajalla

• pannut kellonajatkin ylös, eikö niin. Pidä tilastoa, mutta oletko ottanut osaa itse keskusteluun?

• Meriläinen

Se kertoo vain siitä että aloittaja haluaa keskustella, eikä vain heittää ajatusta ilmaan.
        Ihan oikea systeemi minusta.

• Dorodea

Reps :) Ai, täällä on tämmönen kirjanpitäjäkin, kerrotko mun vastaukset myös, en jaksa laskea :)

• täällähän on tilastotieteilijöitä :)

• viivi-amaldiina

noinkin. Laskien.
        Ei voi olla totta, oletko laskenut varmasti oikein. :))))

• Laskettu on
        viivi-amaldiina kirjoitti:

noinkin. Laskien.
        Ei voi olla totta, oletko laskenut varmasti oikein. :))))

Sillä on kaksiteholasit, ei niitä ole kun 30. Näkee kaiken kahtena.

• jassumarketta

• TaikisN

• ole tätä suuruutta ennen kuullutkaan:-)

• Teotwawki kirjoitti:

ole tätä suuruutta ennen kuullutkaan:-)

Hän on todella kaunis ja laulaa ihanasti. Kannattaa kuunnella toi Frozen, Somewhere, Pale ja Forsaken ainaskin.

• miljoona kirjoitti:

Hän on todella kaunis ja laulaa ihanasti. Kannattaa kuunnella toi Frozen, Somewhere, Pale ja Forsaken ainaskin.

kovasti:-)

• Kaupunkilainen

Minun musiikillisista vaikuttajistani numero yksi on ehdottomasti edelleen The Beatles. Bändi kolahti 60-luvulla 12-vuotiaaseen niin kovasti, ettei mikään sen jälkeen.

Toisen brittisuosikkini Queenin löysin vasta pari vuotta sitten, koska heidän suuruudenaikanaan 80-luvulla minulla oli klassinen kausi. Hädin tuskin tiesin, kuka on Freddie Mercury, mutta nyt olen ottanut vahingon takaisin. Jos joskus haluan piristystä synkkyyteen, ei tarvitse kuin laittaa DVD koneeseen ja antaa Freddien tykittää - siitä tulee auttamattomasti hyvälle tuulelle.

Klassiselta puolelta suursuosikkini on Mozart, vaikka en olekaan oopperan ystävä.

Levyhyllyssä on myös kotimaisia kevyen musiikin helmiä, Olavi Virtaa, Agentsia, Laila Kinnusta, Hectoria, Kari Tapiota ja monia muita.

Jari Sillanpäähän ihastuin nähtyäni hänet ensimmäistä kertaa lavalla vuonna 2000. Hän on monipuolinen laulaja, loistava esiintyjä, hauska ja energinen tyyppi, joka osaa nauraa itselleen. Pelkästään levyjä kuuntelemalla (radiosta puhumattakaan) hänen taidoistaan ei saa kuin kalpean aavistuksen.

Maailmanmusiikkiakin on jossakin vaiheessa tullut harrastetuksi. Mietin juuri, menisinkö keväällä taas Finlandia-talolle kuuntelemaan kreikkalaista laulajasuosikkia Jorgos Dalarasta. Hänen edellisen Suomen-vierailunsa aikana opiskelin kreikkaa, ja opettajani oli suurin Dalaras-fani, jonka olen koskaan tavannut. Tunneilla kuunneltiin aika lailla Jorgoksen lauluja.

• Beatles kolahti minuunkin -60-luvulla. Queeniä olen kuunnellut ihan alusta asti. Jos sitten menemme siihen Mozartiin, niin eihän Mozartin tuotannosta oopperaa ole, kuin pieni otos. Muutamia vähemmän tunnettuja, mutta loistavia sävellyksiä ovat klarinetti- ja käyrätorvikonsertot. Kannattaa ehdottomasti tutustua.

• Äkkiä täs kerron, et aikas sekalaista ja laidasta laitaan kuuntelen. Suosikkejakin on vaikka kuinka, tuolla galleriassa olen joitakin maininnut.:)))

• käväistä katsastamassa.:-)

• on tietysti hyvä, mitäs sitä huonoa musiikkia kuuntelemaan;) No, genrejen suhteen lähes kaikkiruokainen mutta muuten kyllä hyvin vaativa. Ei musiikkia vain musiikin vuoksi vaan jotain siinä pitää olla, mikä sytyttää. Väärä musiikki enempi vain ärsyttää, kuten enimmäkseen Suomipopin ja Radio Aallon anti, jota työpaikalla joutuu pakkokuuntelemaan. Siksi en kotona juuri radiota kuuntele. Ehkä se miellyttävin musiikki löytyy enimmäkseen ns. valtavirtamusiikin ulkopuolelta.
      Kaiken kaikkiaan musiikin kuuntelu on tärkeä rentoutumistapa. Ilman TV:tä voin olla mutten ilman musiikkia.

Pari esimerkkiä
      http://www.youtube.com/watch?v=_zqOYTCOwiE&feature=PlayList&p=361C22C6D6E72C78&playnext=1&playnext_from=PL&index=13

http://www.youtube.com/watch?v=jGNgcRwKW4Q

http://www.youtube.com/watch?v=tvm2ZsRv3C8

Ja näin joulua odotellessa
      http://www.youtube.com/watch?v=mTTbGhNdukQ&feature=PlayList&p=2E8B101D866A497B&playnext=1&playnext_from=PL&index=37

• mieletön biisi:-D)))) Loistava sovitus ja muusikot. Rumpalin bassorumputyöskentely hienoa. Käyttikö tässä sovittaja jotain kontrapunkin tapaista tapaa tehdä nuotit säestykselle? Onko termi oikein en tiedä? Mutta hieno esitys. Ei rock aina laulajaa tarvitse.

• säveltäjänä, mutta en tuotantoaan kovin hyvin. Pidän Mozartin pianokonsertoista enemmän. 21 ja 23 ovat suosikkejani.

• G.J.

• Teotwawki kirjoitti:

mieletön biisi:-D)))) Loistava sovitus ja muusikot. Rumpalin bassorumputyöskentely hienoa. Käyttikö tässä sovittaja jotain kontrapunkin tapaista tapaa tehdä nuotit säestykselle? Onko termi oikein en tiedä? Mutta hieno esitys. Ei rock aina laulajaa tarvitse.

en tiedä, kuuntelen ja nautin vain sujuvasti ja jätän tekniset analyysit viisaampien suoritettaviksi;)

Satriania pidetään yhtenä taitavimmista kitaristeista, joka on toiminut kitaran soiton opettajana mm. tälle taiturille

http://www.youtube.com/watch?v=8KUSkGeaUPU

• mies-vm56 kirjoitti:

en tiedä, kuuntelen ja nautin vain sujuvasti ja jätän tekniset analyysit viisaampien suoritettaviksi;)

Satriania pidetään yhtenä taitavimmista kitaristeista, joka on toiminut kitaran soiton opettajana mm. tälle taiturille

musiikinteorian asiantuntija, mutta sitä olisin ollut vain kysymässä, että kun sovittaja kirjoittaa nuotit säestykselle, niin jos joku solistin riffi mennee alhaalta ylös, niin vastaavasti säestys tulee ylhäältä alas. Tällaisen kuvan olen kontrapunktista saanut, mutta voi olla aivan väärässäkin. Tämä kaveri osaa soittaa kitaraa:-)

• mies-vm56 kirjoitti:

aivan kuin Mark Knopfler:-)

• Teotwawki kirjoitti:

musiikinteorian asiantuntija, mutta sitä olisin ollut vain kysymässä, että kun sovittaja kirjoittaa nuotit säestykselle, niin jos joku solistin riffi mennee alhaalta ylös, niin vastaavasti säestys tulee ylhäältä alas. Tällaisen kuvan olen kontrapunktista saanut, mutta voi olla aivan väärässäkin. Tämä kaveri osaa soittaa kitaraa:-)

ihan metsässäkään ole. Wikipediassa kun sanottiin näin: "kahden tai useamman melodian hallittua yhdistämistä yhtäaikaiseksi".

"Tämä kaveri osaa soittaa kitaraa"
        Ai siis Teotwawki vai Satriani?;) Itsellänikin oli nuorena suuri toive ja halu oppia soittamaan kitaraa. Ei musikaalisuus ja sorminäppäryys kuitenkaan riittänyt, tai sitten pitkäjänteisyys. Kyllä se jonkinlaista lahjakkuutta kuitenkin vaatii.

• mies-vm56 kirjoitti:

ihan metsässäkään ole. Wikipediassa kun sanottiin näin: "kahden tai useamman melodian hallittua yhdistämistä yhtäaikaiseksi".

Ai siis Teotwawki vai Satriani?;) Itsellänikin oli nuorena suuri toive ja halu oppia soittamaan kitaraa. Ei musikaalisuus ja sorminäppäryys kuitenkaan riittänyt, tai sitten pitkäjänteisyys. Kyllä se jonkinlaista lahjakkuutta kuitenkin vaatii.

mutta rumpuja olen soittanut. Siinä kun on kuunnellut parin kitaristin soittoa ja juttuja vuosikaudet, niin väkisinkin on jotain tarttunut mieleen.

• mies-vm56 kirjoitti:

kai oppii soittamaan, jos on musikaalinen, mutta taiteilijat ovat erikseen. Se vaatii jo lahjojakin. Minä olen rumpalisuvusta, kun meillä on ollut serkuskatraassa vähintään yksi rumpali per perhe. Meillä niitä oli kaksi, velivainajani ja minä.

• Teotwawki kirjoitti:

mutta rumpuja olen soittanut. Siinä kun on kuunnellut parin kitaristin soittoa ja juttuja vuosikaudet, niin väkisinkin on jotain tarttunut mieleen.

että millaisessa "joukkiossa" olet rumpuja mäiskinyt? Olet ehkä jo maininnutkin mutta kun tämä ketju on pitkä kuin rumpupalikka.

Kotirumpalin perhe ei välttämättä aina ole ihan yhtä innostunut rumpuharrastuksesta kuin rumpali itse. Velipoika, joka silloin aikoinaan soitteli kitaraa kellaribändissä, innostui kokeilemaan myös rumpuja. Kantoi rumpusatsin omakotitalon yläkertaan ja siitä se alkoi. Joskus harjoitusten ollessa käynnissä vähän katselin isän ilmettä, taitas nyt olla paree vaan häipyä omiin oloihin. Onneksi ne rummut meni aika pian myyntiin.

• Teotwawki kirjoitti:

vs. Terry Bozzio?;)
        http://www.youtube.com/watch?v=M782Ax4b4_0

• mies-vm56 kirjoitti:

että millaisessa "joukkiossa" olet rumpuja mäiskinyt? Olet ehkä jo maininnutkin mutta kun tämä ketju on pitkä kuin rumpupalikka.

Kotirumpalin perhe ei välttämättä aina ole ihan yhtä innostunut rumpuharrastuksesta kuin rumpali itse. Velipoika, joka silloin aikoinaan soitteli kitaraa kellaribändissä, innostui kokeilemaan myös rumpuja. Kantoi rumpusatsin omakotitalon yläkertaan ja siitä se alkoi. Joskus harjoitusten ollessa käynnissä vähän katselin isän ilmettä, taitas nyt olla paree vaan häipyä omiin oloihin. Onneksi ne rummut meni aika pian myyntiin.

oli enimmäkseen harrastamista asian vuoksi, emmekä todellakaan ollen mitään kuuluisuuksia. Teimme keikkoja kuitenkin silloin tällöin ja meidät oli kutsuttu Järvenpään Puisto Blues tapahtumaan esiintymään. Emme ehtineet siinne ja sitten monien koukeroitten takia kokoonpano hajosi.

• mies-vm56 kirjoitti:

sanoa, että meillä on aika musikaalinen suku, sillä serkusparvessamme on joka perheessä muusikoita ja olemme soittaneet myös yhdessä. Nimiä en halua mainita, sillä nämä tunnetuimmat tuskin haluavat tulla mainituiksi palstalla.

• Teotwawki kirjoitti:

sanoa, että meillä on aika musikaalinen suku, sillä serkusparvessamme on joka perheessä muusikoita ja olemme soittaneet myös yhdessä. Nimiä en halua mainita, sillä nämä tunnetuimmat tuskin haluavat tulla mainituiksi palstalla.

kyllä kai se musikaalisuuskin siellä geeneissä kulkee kuten moni muukin erityislahjakkuus. Kari ja Juha Tapio, Paasilinnat, Isä ja poika Rosberg ym.

• mies-vm56 kirjoitti:

kyllä kai se musikaalisuuskin siellä geeneissä kulkee kuten moni muukin erityislahjakkuus. Kari ja Juha Tapio, Paasilinnat, Isä ja poika Rosberg ym.

kun se tulee molemmilta vanhemmilta, niin jatkuvuus on taattu:-)

• ettei kaikille

• ettei kaikille kirjoitti:

löydy voittajaa!!!

Luulin, että FM olisi ylittämätön, vaan kuinkas kävi luuloni....
        http://www.youtube.com/watch?v=E5Qr6GQEwbg ....on se vaan niin söpö!!!!!

FM oli silti parempi:-)

• Jaa, profiilista näkee. Enimmäkseen klassista, sitten jazzia ja muutenkin mieluiten instrumentaalimusiikkia, sanoitukset kun tuntuvat olevan aika tyhjänpäiväisiä ihan genrestä riippumatta.

• laululyriikkatuotantoon et siis ole tutustunut?

• kukakoon
        Teotwawki kirjoitti:

laululyriikkatuotantoon et siis ole tutustunut?

Onko todella näin, minä onneton yksin olen sen vanhantanssimusiikin ystävä, eikö todella löydy toista 50v. joka on näin "onneton" musiikin antimen suhteen...

• kukakoon kirjoitti:

Onko todella näin, minä onneton yksin olen sen vanhantanssimusiikin ystävä, eikö todella löydy toista 50v. joka on näin "onneton" musiikin antimen suhteen...

ainoa. Tässäkin osoitteessa asuu eräs, joka on, mutta hän ei viihdy netissä:-)

• aituli51
        Teotwawki kirjoitti:

ainoa. Tässäkin osoitteessa asuu eräs, joka on, mutta hän ei viihdy netissä:-)

joo.. harvemmin itsekään täällä oleilen mutta joskus on pakko laittaa lusikkaa soppaan vaikka musiikin merkeissä, täällä on niiiin korkeatasoinen musiikkimaku, joten täytyy poistua ja kiittää!!

• aituli51 kirjoitti:

joo.. harvemmin itsekään täällä oleilen mutta joskus on pakko laittaa lusikkaa soppaan vaikka musiikin merkeissä, täällä on niiiin korkeatasoinen musiikkimaku, joten täytyy poistua ja kiittää!!

heti suutu, takas sieltä:-)

• Teotwawki kirjoitti:

laululyriikkatuotantoon et siis ole tutustunut?

Tiedän Winterreisen mutta Schubert ei ole suosikkisäveltäjiäni, muutenkin kuuntelen varsin vähän liedejä, romantiikka on just sitä mikä sulaa huonosti.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Tiedän Winterreisen mutta Schubert ei ole suosikkisäveltäjiäni, muutenkin kuuntelen varsin vähän liedejä, romantiikka on just sitä mikä sulaa huonosti.

on ainoa liedsäveltäjä, jonka musiikkia kuuntelen. En ole mikään suuri asiantuntija näissä asioissa, mutta sille en mahda mitään, että juuri Jorma Hynnisen levytykset ovat avanneet minulle oven Schubertin ja Müllerin maailmaan.

• herkkusieni tois
        Teotwawki kirjoitti:

on ainoa liedsäveltäjä, jonka musiikkia kuuntelen. En ole mikään suuri asiantuntija näissä asioissa, mutta sille en mahda mitään, että juuri Jorma Hynnisen levytykset ovat avanneet minulle oven Schubertin ja Müllerin maailmaan.

Kummeli teki sen!

http://www.youtube.com/watch?v=wyewboPjLVE&feature=related

• emme herkkusieniä
        Teotwawki kirjoitti:

linkki auennut.

ketjuasi..."olemme herkkusieniä"
        ja yhtä hyvä oli toi kummelin kappale...kuuklaa se itse....hakusana kummeli...Kornit murot

• emme herkkusieniä kirjoitti:

ketjuasi..."olemme herkkusieniä"
        ja yhtä hyvä oli toi kummelin kappale...kuuklaa se itse....hakusana kummeli...Kornit murot

eilen tilapäinen häriö jossain, en saanut mitään Tubea näkymään, katotaan uudestaan....

• paapuuri
      • ääni on omaa luokkansa. Tämä kuuluu sarjaan "levyni löytyy jonkun sisarukseni hyllystä". Ostin tämä heti kun se tule Suomessa kauppoihin, enkä ole lakannut heistä pitämästä. Tässä parasta, mitä he ovat tehneet mielestäni:

http://www.youtube.com/watch?v=MSyRFLlYnWI&feature=fvst

• paapuuri
        Teotwawki kirjoitti:

ääni on omaa luokkansa. Tämä kuuluu sarjaan "levyni löytyy jonkun sisarukseni hyllystä". Ostin tämä heti kun se tule Suomessa kauppoihin, enkä ole lakannut heistä pitämästä. Tässä parasta, mitä he ovat tehneet mielestäni:

http://www.youtube.com/watch?v=MSyRFLlYnWI&feature=fvst

boksin jossa on kymmeniä Moody Bluesin lauluja, niin sanottu hyvä ostos.

• paapuuri kirjoitti:

boksin jossa on kymmeniä Moody Bluesin lauluja, niin sanottu hyvä ostos.

hyvä sijoitus. Nämä uudelleen masteroidut levyt ovat hyvä keksintö. Minulla on suunnilleen ikäiseni lanko, joka on tietotekniikassa varsinainen velho. Soitimme samassa bändissä vuosia. Häneltä olen oppinut paljon ja saanut kymmeniä boxeja menneiltä ajoilta. Totta kai osaan itsekin levyjä tehdä, mutta se, että löytää oikeita helmiä on sitten jo heavy usereiden hommaa:-)

• southgonna...
      • en ole tätä aiemmin kuullut, kiitti:-)

• RIMMIR

tämän ikäpolven edustajat jotenkin erikoisasemassa.? Olemme saaneet kokea oikeastaan kaikki musiikkityylit mitä sitten markkinoille on tullutkin. Valtava määrä ikivihreitä joita nuoret sukupolvetkin esittävät hieman muunneltuna.
      Kerrassaan mahtavaa rock musiikkia jota olemme saaneet kuulla jo kehtolauluina niin englanniksi kuin muillakin kielillä.
      Tavallista tanssimusiikkia, countrya, bluesia... vaikka mitä..
      Olen onnellisessa asemassa kun olen saanut elää tämän musiikin kehityksen mukana. En edes vierasta uudempaa esim Emimem rappia. Aikuinen Poikani viimeksi viime viikolla katsoi silmät pyörinä kun löysi AC DC:n viimeisimmän CD:N (toki jo aikansa elänyt). Joku liftari myös sanonut tyttärelleni että äitis aika cool kun CD:Stä kuuluu Bob Marley tai Metallicaa.
      En voi sille mitään. Musiikki on vapauttavaa ja kaunista.
      Nykyajan musiikkikin on aivan kerrassaan mahtavaa. Kuulee vain liian harvoin esim. ranskalaita , italialaista taikka espanjalaista nykymusiikkia mediasta.

• mainstreemiä, mutta siinä olet oikeassa, että me olemme saaneet elää läpi koko vallankumouksen. Aivan samoin, kun siskoni 54 v. otti kakarani ja omat kakaransa ja menivät yhdessä Metallican konserttiin. Kaikilla meni lujaa:-)

• Auringon alla

niin..niin..kaikki jokseenkin kaikki ruokainen olen. Mut kyllä toi viulu, sello, piano ja kitara -musiikki yleensäkin, ehkä Slaavilainen musiikki, unkarilainen myös...myös latinalainen erityisesti Chileläinen musiikki..ja mutta heviä en kuuntele enkä humppaakaan...Niin paljon hyvää musaa, että jos jonku suosikin niin suomalaisista ehdoton on Hector...ja Georg Ots..Koiton laulut kaikki upeita samoin kuin Agit Propin jos, tiedät....Varsinkin tämä: Uraalin pihlajat...Naissoleista...Tamara Lund, ja Laila Kinnunen ja Carola..on näitä Seija Simola myös...niin paljon upeita laulaja.. Ja sit tietysti Elvis:) ex-miehellä kun myös oli oma bändi jossa tuo Elviksen koko tuotanto oli..nooh, ei sitä voi pois jättää tästä kundin faija kun lauloi ja myös soitti kitaraa... ja ihka ihan Beatles...eihä niitä voi ohittaa...Nooh, kyllä kuuntelen myös klassista musiikkia siellä monia yks vaikka Shubert, (tiedä tuliko toi nimi nyt oikein..toinen sit tämä Tsaikoswki...ja moni muukin yks kuuluisa venäläinen joka johti orkestaria tossa -70 luvulla mut ei tuu nyt..vaa mieleen....Ehkä tuo oma musiikki maku on Slaavilaispainotteinen kuitenkin...

• että Ots oli vilrolainen:-) Laaja on sinunkin musiikkimakusi.

• Auringon alla
        Teotwawki kirjoitti:

että Ots oli vilrolainen:-) Laaja on sinunkin musiikkimakusi.

skrivaa..

skrivaa..

tuli leffa Otsista.

• Auringon alla
        Teotwawki kirjoitti:

tuli leffa Otsista.

kun enitoten kiehtoo..hieno maa ja hieno historia..joskin julma.. Meilläkin muutamia Virolaisia tuttavia.. Liityin tässä tänä syksynä Tallinna-Helsinki seuraan...täällä kun aika aktiivista tuo ystävyystoiminta monella eritasolla on.. Mekin siellä tykätään matkustella..muuallakin...jos, vielä tuonne Saaremaalle päin...jaksaisi tuo mies yhden lomareissun tehdä..niin sit aika hyvin jo itse Viro kahlattu...mutta, siellä on on todella näkemistä...kaunis maa..ja ovat virolaiset muutenkin vähän Eurooppalaisempia siis minusta..Älä kerro tätä viimeistä lausetta..kelleen;)) saan niin helposti näitä vihamiehii..;)) aivan syyttäkin..riittää että olen vaa mä;))

kun enitoten kiehtoo..hieno maa ja hieno historia..joskin julma.. Meilläkin muutamia Virolaisia tuttavia.. Liityin tässä tänä syksynä Tallinna-Helsinki seuraan...täällä kun aika aktiivista tuo ystävyystoiminta monella eritasolla on.. Mekin siellä tykätään matkustella..muuallakin...jos, vielä tuonne Saaremaalle päin...jaksaisi tuo mies yhden lomareissun tehdä..niin sit aika hyvin jo itse Viro kahlattu...mutta, siellä on on todella näkemistä...kaunis maa..ja ovat virolaiset muutenkin vähän Eurooppalaisempia siis minusta..Älä kerro tätä viimeistä lausetta..kelleen;)) saan niin helposti näitä vihamiehii..;)) aivan syyttäkin..riittää että olen vaa mä;))

sattuisi olemaan aikaa tällaiseen, niin lue Jaan Krossin Uppiniskaisuuden kronikka. 1200 sivua ja itseasiassa se on tetralogia, mutta aivan varmasti kirjallisuuden klassikoksi nouseva teos. Olisi ansainnut Nobelin siitä, mutta nyt se on myöhäistä, sillä vainajille niitä ei jaeta.

• istisariöllaif

Queen iski minuun kuin tauti silloin muinoin...mieletön bändi.
      Sitten vuosi, pari sitten näin Queenistä dokumentin.
      Olin jo tietoinen että F.M oli gay. MUtta kun kuuntelin sen dokumnentin jälkeen
      Bohemian Rapsodya ym...näin vain Freddien kertomat tarinat rakkauksista joita
      tarinoihin liittyy.
      Ja ne rakkaudet kun oli miehiä...hieman tökki musiikki hetken.
      Sama kuin Sillanpäätä kun kuuntelee ja tietää että rakkauden kohde onkin toinen "Jari"...
      No...musiikki on musiikkia ja olen jo päässyt tuosta kammottavasta ajatuksesta miesten välisestä lemmestä yli.
      Ja pystyn taas kuuntelemaan Queeniä ilman homostelua.
      Etsikää juutuubista se dokkari, siellä se on.

• dokkarin, mutta minuun se ei vaikuttanut samalla lailla. Olen myös Queenin varhaisia kuuntelijoita, mutta F.M:n homoudesta tiesin vasta joskus 1980 luvulla. Hänen kaltaistaan musiikintekijää toista ei tule.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe