Nyt siis on tullut (ennustettu ? ) Sunnuntailaki. Kukaan ei enää voi ostaa eikä myydä (ainakaan Sunnuntaina) ellei lopeta Sunnuntain pyhittämistä lepopäivänä ja pidä silloin kauppaansa auki.
Sunnuntailaki - toteutunut ennustus ?
6
170
Vastaukset
- yksisoluinen
Tuollahan nyt ei ole mitään merkitystä. On suorastaan harhaoppista pitää sunnuntaita muutenkaan raamatun tarkoittamana lepopäivänä. Se on vain yksi näitä erehdyksiä joita on aikojen saatossa sattunut, kun on pyhiksi kirjoituksiksi ymmärrettyjä asioita pyritty tulkitsemaan itselle parhaiten sopivaksi.
>> On suorastaan harhaoppista pitää sunnuntaita muutenkaan raamatun tarkoittamana lepopäivänä. >> - Niin, että keiden tai minkä instituution opin kannalta harhaoppisena? Eivät kai suuret vanhat kristilliset kirkkokunnat ole pahemmin nähneet sunnuntain pitämistä leopäivänä mitenkään oleellisena harhaoppina.
- eremith
sunnuntai, että koska kaikki täälläkin euroopassa ovat tottuneet lepämään sunnutaisin, ja pyhittämään sen päivän jollekin todella ajatusta rassaavalle henkiselle harrastukselle, niin yhtä siunatuksi sekin päivä koituu harrastajalleen kuin mikä päivä tahansa viikon-päivistä. On tietysti selvää, että juutalaiset viettävät ja pyhittävät omalla tavallaan lauantain/sapattinsa, ja ilmeisesti sinäkin haluat matkia juutalaisten sapatti-
käytäntöä, en usko, että he siitä ovat moksiskaan, jos tahdot kuulua heidän joukkoonsa. Mutta niille Kristittyjen Jumalalle on yhdentekevää minkä päivän he viettävät lepoon ja mietiskelyyn, sillä Isä Jumala on kokonaan ajanlaskumme ulottumattomissa. Hän ei "elä" fyysisen ajan ulottuvuuksissa, sillä Jumala on elämän Henki, niinkuin Jeesus Kristus sanoo evankeliumissaan. - yksisoluinen
eremith kirjoitti:
sunnuntai, että koska kaikki täälläkin euroopassa ovat tottuneet lepämään sunnutaisin, ja pyhittämään sen päivän jollekin todella ajatusta rassaavalle henkiselle harrastukselle, niin yhtä siunatuksi sekin päivä koituu harrastajalleen kuin mikä päivä tahansa viikon-päivistä. On tietysti selvää, että juutalaiset viettävät ja pyhittävät omalla tavallaan lauantain/sapattinsa, ja ilmeisesti sinäkin haluat matkia juutalaisten sapatti-
käytäntöä, en usko, että he siitä ovat moksiskaan, jos tahdot kuulua heidän joukkoonsa. Mutta niille Kristittyjen Jumalalle on yhdentekevää minkä päivän he viettävät lepoon ja mietiskelyyn, sillä Isä Jumala on kokonaan ajanlaskumme ulottumattomissa. Hän ei "elä" fyysisen ajan ulottuvuuksissa, sillä Jumala on elämän Henki, niinkuin Jeesus Kristus sanoo evankeliumissaan.Miten niin kaikki ovat Euroopassa tottuneet lepäämään sunnuntaisin? Tuohan on ihan höpöhöpöä. On lukemaaton määrä ammatteja, joissa työrytmi kiertää niin että vapaapäivät sattuu milloin minnekkin, usein viikolle. Tälläisia ammatteja löytyy pitkät listat mutta tutuimpia esimerkkejä ovat vaikkapa poliisit, lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet, lentäjät... jne jne...
Tekopyhää ajatella että voisi uskontoon vedoten pakottaa toiset ihmiset johonkin tiettyyn lepopäivään. Eikö olisi tasapuolisempaa kaikille että kaupassa voi jokainen käydä silloin kun sopii, oli päivän nimi mikä hyvänsä, ja viettää sitä lepopäivää mihin se kullakin sattuu, vaikka keskiviikkona.
Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita. - kertooko joku?
yksisoluinen kirjoitti:
Miten niin kaikki ovat Euroopassa tottuneet lepäämään sunnuntaisin? Tuohan on ihan höpöhöpöä. On lukemaaton määrä ammatteja, joissa työrytmi kiertää niin että vapaapäivät sattuu milloin minnekkin, usein viikolle. Tälläisia ammatteja löytyy pitkät listat mutta tutuimpia esimerkkejä ovat vaikkapa poliisit, lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet, lentäjät... jne jne...
Tekopyhää ajatella että voisi uskontoon vedoten pakottaa toiset ihmiset johonkin tiettyyn lepopäivään. Eikö olisi tasapuolisempaa kaikille että kaupassa voi jokainen käydä silloin kun sopii, oli päivän nimi mikä hyvänsä, ja viettää sitä lepopäivää mihin se kullakin sattuu, vaikka keskiviikkona.
Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita.Miksi adventtikirkko on ohjelmoinut lepopäivänsä niin, ettei silloinkaan ehdi levätä?
Onko heillä joku vainoharha, että ihminen täytyy pitää jatkuvasti liikkeessä joka päivä? yksisoluinen kirjoitti:
Miten niin kaikki ovat Euroopassa tottuneet lepäämään sunnuntaisin? Tuohan on ihan höpöhöpöä. On lukemaaton määrä ammatteja, joissa työrytmi kiertää niin että vapaapäivät sattuu milloin minnekkin, usein viikolle. Tälläisia ammatteja löytyy pitkät listat mutta tutuimpia esimerkkejä ovat vaikkapa poliisit, lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet, lentäjät... jne jne...
Tekopyhää ajatella että voisi uskontoon vedoten pakottaa toiset ihmiset johonkin tiettyyn lepopäivään. Eikö olisi tasapuolisempaa kaikille että kaupassa voi jokainen käydä silloin kun sopii, oli päivän nimi mikä hyvänsä, ja viettää sitä lepopäivää mihin se kullakin sattuu, vaikka keskiviikkona.
Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita.>>Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita. >>
Kyllä siihen nimenomaan tarvitaan juutalaisten oppeja. Vanha Testamentti on nimenomaan "juutalaisten oppien" perusteos eikä ilman noita juutalaisia oppeja meillä olisi UuttaTestamenttiakaan eikä ylipäänsä koko Kristinuskoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427