Sunnuntailaki - toteutunut ennustus ?

Nyt siis on tullut (ennustettu ? ) Sunnuntailaki. Kukaan ei enää voi ostaa eikä myydä (ainakaan Sunnuntaina) ellei lopeta Sunnuntain pyhittämistä lepopäivänä ja pidä silloin kauppaansa auki.

6

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksisoluinen

      Tuollahan nyt ei ole mitään merkitystä. On suorastaan harhaoppista pitää sunnuntaita muutenkaan raamatun tarkoittamana lepopäivänä. Se on vain yksi näitä erehdyksiä joita on aikojen saatossa sattunut, kun on pyhiksi kirjoituksiksi ymmärrettyjä asioita pyritty tulkitsemaan itselle parhaiten sopivaksi.

      • >> On suorastaan harhaoppista pitää sunnuntaita muutenkaan raamatun tarkoittamana lepopäivänä. >> - Niin, että keiden tai minkä instituution opin kannalta harhaoppisena? Eivät kai suuret vanhat kristilliset kirkkokunnat ole pahemmin nähneet sunnuntain pitämistä leopäivänä mitenkään oleellisena harhaoppina.


      • eremith

        sunnuntai, että koska kaikki täälläkin euroopassa ovat tottuneet lepämään sunnutaisin, ja pyhittämään sen päivän jollekin todella ajatusta rassaavalle henkiselle harrastukselle, niin yhtä siunatuksi sekin päivä koituu harrastajalleen kuin mikä päivä tahansa viikon-päivistä. On tietysti selvää, että juutalaiset viettävät ja pyhittävät omalla tavallaan lauantain/sapattinsa, ja ilmeisesti sinäkin haluat matkia juutalaisten sapatti-
        käytäntöä, en usko, että he siitä ovat moksiskaan, jos tahdot kuulua heidän joukkoonsa. Mutta niille Kristittyjen Jumalalle on yhdentekevää minkä päivän he viettävät lepoon ja mietiskelyyn, sillä Isä Jumala on kokonaan ajanlaskumme ulottumattomissa. Hän ei "elä" fyysisen ajan ulottuvuuksissa, sillä Jumala on elämän Henki, niinkuin Jeesus Kristus sanoo evankeliumissaan.


      • yksisoluinen
        eremith kirjoitti:

        sunnuntai, että koska kaikki täälläkin euroopassa ovat tottuneet lepämään sunnutaisin, ja pyhittämään sen päivän jollekin todella ajatusta rassaavalle henkiselle harrastukselle, niin yhtä siunatuksi sekin päivä koituu harrastajalleen kuin mikä päivä tahansa viikon-päivistä. On tietysti selvää, että juutalaiset viettävät ja pyhittävät omalla tavallaan lauantain/sapattinsa, ja ilmeisesti sinäkin haluat matkia juutalaisten sapatti-
        käytäntöä, en usko, että he siitä ovat moksiskaan, jos tahdot kuulua heidän joukkoonsa. Mutta niille Kristittyjen Jumalalle on yhdentekevää minkä päivän he viettävät lepoon ja mietiskelyyn, sillä Isä Jumala on kokonaan ajanlaskumme ulottumattomissa. Hän ei "elä" fyysisen ajan ulottuvuuksissa, sillä Jumala on elämän Henki, niinkuin Jeesus Kristus sanoo evankeliumissaan.

        Miten niin kaikki ovat Euroopassa tottuneet lepäämään sunnuntaisin? Tuohan on ihan höpöhöpöä. On lukemaaton määrä ammatteja, joissa työrytmi kiertää niin että vapaapäivät sattuu milloin minnekkin, usein viikolle. Tälläisia ammatteja löytyy pitkät listat mutta tutuimpia esimerkkejä ovat vaikkapa poliisit, lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet, lentäjät... jne jne...

        Tekopyhää ajatella että voisi uskontoon vedoten pakottaa toiset ihmiset johonkin tiettyyn lepopäivään. Eikö olisi tasapuolisempaa kaikille että kaupassa voi jokainen käydä silloin kun sopii, oli päivän nimi mikä hyvänsä, ja viettää sitä lepopäivää mihin se kullakin sattuu, vaikka keskiviikkona.


        Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita.


      • kertooko joku?
        yksisoluinen kirjoitti:

        Miten niin kaikki ovat Euroopassa tottuneet lepäämään sunnuntaisin? Tuohan on ihan höpöhöpöä. On lukemaaton määrä ammatteja, joissa työrytmi kiertää niin että vapaapäivät sattuu milloin minnekkin, usein viikolle. Tälläisia ammatteja löytyy pitkät listat mutta tutuimpia esimerkkejä ovat vaikkapa poliisit, lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet, lentäjät... jne jne...

        Tekopyhää ajatella että voisi uskontoon vedoten pakottaa toiset ihmiset johonkin tiettyyn lepopäivään. Eikö olisi tasapuolisempaa kaikille että kaupassa voi jokainen käydä silloin kun sopii, oli päivän nimi mikä hyvänsä, ja viettää sitä lepopäivää mihin se kullakin sattuu, vaikka keskiviikkona.


        Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita.

        Miksi adventtikirkko on ohjelmoinut lepopäivänsä niin, ettei silloinkaan ehdi levätä?
        Onko heillä joku vainoharha, että ihminen täytyy pitää jatkuvasti liikkeessä joka päivä?


      • yksisoluinen kirjoitti:

        Miten niin kaikki ovat Euroopassa tottuneet lepäämään sunnuntaisin? Tuohan on ihan höpöhöpöä. On lukemaaton määrä ammatteja, joissa työrytmi kiertää niin että vapaapäivät sattuu milloin minnekkin, usein viikolle. Tälläisia ammatteja löytyy pitkät listat mutta tutuimpia esimerkkejä ovat vaikkapa poliisit, lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet, lentäjät... jne jne...

        Tekopyhää ajatella että voisi uskontoon vedoten pakottaa toiset ihmiset johonkin tiettyyn lepopäivään. Eikö olisi tasapuolisempaa kaikille että kaupassa voi jokainen käydä silloin kun sopii, oli päivän nimi mikä hyvänsä, ja viettää sitä lepopäivää mihin se kullakin sattuu, vaikka keskiviikkona.


        Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita.

        >>Raamatun mukaan lauantai on se lepopäivä. Ei siinä mitään juutalaisten oppeja tarvita. >>

        Kyllä siihen nimenomaan tarvitaan juutalaisten oppeja. Vanha Testamentti on nimenomaan "juutalaisten oppien" perusteos eikä ilman noita juutalaisia oppeja meillä olisi UuttaTestamenttiakaan eikä ylipäänsä koko Kristinuskoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe