moi!:) Mikä on paras lapsuusmuistonne? oliko se kenties kesäisenä päivänä mummilassa vai oliko se syyspäivänä kotona? muistakaa muiston ei täydy ola just se paras vaan sulle itteles kaikkein mieluisin muisto:) kerronpa oman muistoni 60-luvun lopussa minä ja siskot ja serkut hypittiin mökin laiturilta suoraan veteen teimme sen noin 60 kertaa!! oli ihana kesäpäivä ja oli ihan alkukesä! ja toinen mmuisto on juhannukselta tai no kaikki lapsuuteni juhannukset ja vaput ovat olleet aivan ihania jo tähän päivään asti! Vaput ovat olleet ihania kun me saimme valvoa myöhään ja juoda ``kuplajuomaa`` ja vappupäivänä ostettiin ilmapallot:) (ilmapallon ostin viimeks 17v):D
Moi 50kymppiset! paras lapsuusmuisto?
15
288
Vastaukset
on vedetty joka vappu ja kivaa on ollut:-)
- kukakoon
Parhain oli sadankilometrin takana oleva mummola. Sinne sai mennä kesällä pienempien sisarusten kanssa linjuri autolla, voi maalima se oli upeaa. Kuski vei tienhaaraan jossa mummo odotti, hän oli TODELLA VANHA, mitenlienee selvitettävissä, että kuollessaan mummo oli vain 61v. Nykyiset mummot ovat varmasti 90v. "samanikäisinä",, niin se aikakulta rientää.
ps. saanen kertoa myös samalla ällöttävimmän muiston, tämä oli jokaikinen joulu, olen joulunlapsi ja suuren perheen toiseks vanhin, jokaikinen synttäripäivä oli äitini lause " saat jouluaattona syntymäpäivälahjankin" Laskin sisarusteni lahjat ja laskin omat lahjat ja kas kummaa oli yhtä monta, mikä niistä olikaan se synttärilahja?? Oikeastaan vieläkin tunnen sen pettymyksen sisälläni. - ...
Kuule. paree toivoa, että se lapsuus on vielä edessä. Tiedä minkäajan päästä kukakin toivoisi olevansa totaalidemi. Vähän liian aikaista alkaa jo nyt muistelemaan menneitä, jonkun ajan päästä tuskin muistaa niitäkään.
=DW=nyt muistella kun vielä jotain muistaa !!
Mun parhaita lapsuusmuistoja on ne kun siskoni kanssa leikittiin julmetun suuren pöydän alla, eikä kukaan meitä siellä häirinnyt tai hätistellyt muualle. Asuttiin ahtaasti ja leikkipaikoista oli huutava pula, kunnes keksittiin tuo pöydänalunen :)- :(((
ettei sinulla ole yhtään hyvää lapsuusmuistoa? Olen pahoillani puolestasi
lämmöllä mieleeni, kun isäni kanssa pääsin monena kesänä Helsinkiin, siis kahdestaan, kävimmehän siellä monasti koko perhe, tämä oli vaan aina niin mukavaa ja jännää,koska silloin lähdimme aina yöllä, jotta olisimme aamulla aikaisin perillä. Äiti silitti miulle mekon valmiiksi, silloin halusin aina näteimmän mekon päälleni. Harmillista ja pitkästyttävää oli vain se, että isäni otti matkan varrella aina jossain vaiheessa pienet unet, minua ei nukuttanut, ei sitten millään:))) Oli tosi mahtavaa saada olla isän kanssa kahdestaan, hän kun oli niin paljon muuten pois, koska kalasti ja haki muualta kaloja, meillä oli nimittäin hallissa kalaliike.
- kivellä.istuja
Se kun pystyin seisomaan järven pohjassa etusormen varassa pikkasen pitempään kuin puolitoista vuotta vanhempi veljeni. Toinen on kun äiti keskeytti minun ja samaisen veljen kivennielaisu kilpailumme koivuniemenherran uhalla just kun miun ois pitänyt tunnustaa, et tuo seuraava kivi on liian suuri.
- t:la
Äitini laittamat uudet verhot juhannusaattona.
- t:la
sasus kirjoitti:
mieleen, et silloin sai laittaa polvisukat jalkaan:)))
:-)
Noiden verhojen lisäksi muistan, kun kaikki "puunattiin", jopa liiterin lattia pestiin juuriharjalla.
Äiti teki myös aattona aina useampi laatikkoruokia, joita oli kiva syödä pitkin iltaa:-)
Voi aikoja, entisiä :-)
Eräät lukitut ovet avattiin ja pääsin vapauteen.
- Samilja
sinitaivaalla. Minulla uusi leninki, sen väriin sointuva rusetti päässä, valkoiset nilkkasukat, ja varvasaukiset sandaalit.
Muistan varmaan sen päivän ikuisesti, huolettomana leikkimässä naapurin pihalla, talon lasten kanssa.
Miten taivas olikaan niin sininen?
. - viivi-amaldiina
isopuoli siivottiin kesäkuntoon ja siirryttiin kesäpuolelle kokkaileen ja ruokaileen.
Aitat täyttyivät nukkujista ja kaikki se kesään valmistautuminen siihen käytiin läpi koko ympäristö.
Onko enää tälläistä missään, ei varmasti ole niin suuresti. - Sinimarjanen
ne parhaat muistot liitän jostain syystä Juhannukseen. Se oli meillä aina kesän kohokohta. Kasvoin suurperheen nuorimpana, jossa sisarusten ikäerot oli melko suuret ja vanhemmilla sisarilla oli jo omat perheet. Meillä aloitettiin Juhannuksen valmistelut jo hyvissä ajoin, leipomiset, siivoukset patjapussienpesut. Patjapussit, jotka täytettiin uusilla oljilla. Matot tietysti piti olla juhannuksena puhtaat. Vanhemmat sisarukset tuli perheineen juhannuksen viettoon ja aattona vietettiin ohjelmallinen ilta, johon oman suvun lisäksi osallistui naapureita. Juhla vietettiin kotimökin saaressa, jossa oli perinteisesti kokko. Saaressa nautittiin kahvit ohjelman jälkeen. Ohjelma oli monipuolinen yhteislaulujen sävyttämänä. Perinne on säilynyt neljäkymmentäluvulta asti ja jatkuu ainakin toistaiseksi. Naapuritkin ovat olleet aina mukana vuosi toisensa jälkeen. Ihan jees.:)
- susa51
Muistan myös kun serkkujen kanssa hypittiin veteen uimatornista.
Ensin oli tehty heinäpellolla hommia ja oli ihanaa mennä sen jälkeen uimaan.
Toisen serkun kanssa käytiin uimastadionilla, sekin oli kivaa.
Muuten ei siellä olisi tullut käytyä, jollei sitäkin perhettä olisi ollut.
Kolmas muisto liittyy jouluun, paketit odottivat kuusen alla ja koviakin paketteja onneksi oli:)
Harmi, kun synttärini jäi joulun varjoon, se tuntuu pahalta vieläkin.:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533