"Non Fighting Generation -yhdistyksen tuoreeseen kyselyyn vastanneista tytöistä 45 prosenttia kertoi käyttävänsä henkistä tai fyysistä väkivaltaa".
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/77449-lahes-puolet-teinitytoista-kayttaa-vakivaltaa
Poikaystävän lyömistä piti hyväksyttävänä 40 prosenttia vastaajista. Suurin osa heistä oli kuitenkin sitä mieltä, että väkivaltaan tarvitaan kunnon syy.
Puolet teinitytöistä on
106
27367
Vastaukset
- Kohteliasta
Eli tyttöjen hakkaaminen on vain vastavuoroinen kohteliaisuus.
- klklkl
Yleinen naissiviilipalvelus nyt naisille.
- eimitääväkivältaa
tytöt kohteliaisuuden takia ketää hakkaa!sitäpaitsi kun verrataan miten poika ja tyttö lyö, niin eiköhän poika läiskäse kovempaa.
- Hämmästynyt ihan juu
eimitääväkivältaa kirjoitti:
tytöt kohteliaisuuden takia ketää hakkaa!sitäpaitsi kun verrataan miten poika ja tyttö lyö, niin eiköhän poika läiskäse kovempaa.
No olipas mahtava tekosyy hakkaamiselle.
- hintelätyyppi
Eli tästälähtien voin huoletta haastaa tappelua nakkarijonossa. Kun olen näin hintelä, ni ei ne vahvemmat mua lyö, vaikka potkasenki munille. jep jep. Kolminkertainen eläköönhuuto tasa-arvolle. HIPHIP HURAA HIPHIP HURAA HIPIHIP HURAA!
- dgfsds
Hämmästynyt ihan juu kirjoitti:
No olipas mahtava tekosyy hakkaamiselle.
mikäs syy pojilla hakkaamiselle muka on?
- yx naine
ei se todellakaan kyllä oo nii, et miehet löis kovempaa ku naiset.. riippuu täysin ihmisestä. ei naisilla oo yhtää enempää oikeutta hakata tai lyödä ku miehilläkään. Jos naine vetää nyrkil naamaa, ni kyl mun mielest miehel on täys oikeus vetää takas.
- llllllll
yx naine kirjoitti:
ei se todellakaan kyllä oo nii, et miehet löis kovempaa ku naiset.. riippuu täysin ihmisestä. ei naisilla oo yhtää enempää oikeutta hakata tai lyödä ku miehilläkään. Jos naine vetää nyrkil naamaa, ni kyl mun mielest miehel on täys oikeus vetää takas.
Edellisen kanssa! Olisin kirjoittanut aivan samanlailla mutta eipä tarvinnut, kun ehdit ensin:D
- Ei naisia lyödä !
Lyö varmasti, mutta epäilen iskun olevan naista kohtaan kovasti jarruteltua. Yli kahdenkymmen avioliittovuoteni aikana olen kerran tarttunut vaimoni hiuksiin ja käytiin tukkanuottasille. Luovutin koska päänahkani tuntui irtoavan.
- 21-vuotias mies
dgfsds kirjoitti:
mikäs syy pojilla hakkaamiselle muka on?
Mitä (pienelläkään) hakkaamisella muka saavuttaa parisuhteessa?? Olisiko jälleen parempi ennemmin keskustella asioista oman kumppaninsa kanssa..! Oli kyseessä sitten mies tai nainen, henkinen tai etenkään fyysinen väkivalta ei mielestäni ole kyllä minkäänlainen ratkaisu mihinkään asiaa. Turhan monet parisuhteessa olevat eivät ilmeisesti vain osaa puhua riittävästi mieltä painavista asioista toiselle, tai eivät vain muuten osaa käyttäytyä, niin kuin parisuhteessa kuuluu. Sen seurauksena saattaa hyvinkin tulla riitoja, pahaa mieltä ja pahimmillaan toinen jopa lyö toista.
Tuntui oudon suurelta määrältä tuo "40 prosenttia teinitytöistä", joiden mielestä poikaystävän lyöminen on hyväksyttävää. En itse pidä sellaista hyväksyttävänä minkäänlaisessa liitossa, en miehen enkä naisen kohdalla. En ole koskaan pitänyt. Uteliaisuuttani kysynkin, eikö muka todellakaan ole muita keinoja, kuin lyöminen??! - LilMelody
Riippuu ihan tytöstö. Ei nyt kaikki jätkät ole voimakkaampia ku muijat...
- 21-vuotias mies
LilMelody kirjoitti:
Riippuu ihan tytöstö. Ei nyt kaikki jätkät ole voimakkaampia ku muijat...
Kuinka epävarmalla pohjalla nuoren teinin tulevaisuus mahtaakaan olla, jos jo TEINI-ikäisenä pitää ns. turvautua henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan suhteessa?! Todennäköisesti tuollainen käytös siirtyy myöhemmällekin iälle, (mahdollisiin uusiin suhteisiin) ja mitä hyötyä sellaisesta sitten on? Kyllä on huonosti asiat, mikäli noin 40-50 prosenttia kyselyyn osallistuneista teinitytöistä pitää väkivaltaa hyväksyttävänä asiana suhteessa. Suoraan sanottuna aika järjetöntä porukkaa! Sillä ei pitäisi olla yhtään merkitystä, kumman sukupuolen edustaja käyttää väkivaltaa ja millä tavalla/voimalla, missä iässä ja minkälaisessa suhteessa - täysin tyhmäähän se on kuitenkin.
- Minä vaan
klklkl kirjoitti:
Yleinen naissiviilipalvelus nyt naisille.
Henkistä lyömistä naiselta kun sanoo että saisit olla lihaksikkaampi. Vastaan ite että sais sullaki olla isommat rinnat. Minä olen muka sitten syypää riitaan.
- se itse aloittaa
Siis kun tytöt ovat väkivaltaisia niin heitäkin saa lyödä. Siis oikeasti saa lyödä sellaista tyttöä, joka on henkisesti tai fyysiseti väkivaltainen. Se oi vain oikeudenmukaista.
- =)
se itse aloittaa kirjoitti:
Siis kun tytöt ovat väkivaltaisia niin heitäkin saa lyödä. Siis oikeasti saa lyödä sellaista tyttöä, joka on henkisesti tai fyysiseti väkivaltainen. Se oi vain oikeudenmukaista.
Eikös se ollut niin, että "poikaystävän lyömistä piti hyväksyttävänä 40 prosenttia kyselyyn vastanneista tytöistä"... Mitä järkeä suhteessa on edes olla, jos jompi kumpi osapuoli on henkisesti tai fyysisesti toiselle väkivaltainen?! Onko sellainen yhdessäolo sitten mukavaa ja onnellista? Eihän minkäänlainen väkivalta ole ratkaisu mihinkään asiaan, etenkään, jos kyseessä on oma puoliso.
Miksi asioista puhuminen on niin vaikeaa useammille ihmisille?? Olisihan helpompaa keskustella asioista, niin ei tarvitsisi sitten haastaa riitaa ja mätkiä toista. Vaikka toinen olisikin väkivaltainen, tarvitseeko itse olla samanlainen? Ei yhdessäkään parisuhteessa ole kuitenkaan pakko olla.
Jos esim. tyttö lyö poikaystäväänsä, kyse on ilmeisesti siitä, että tyttöä on ärsyttänyt joku asia. Eikö tuossa tilanteessa pitäisi asettua aloilleen ja puhua siitä, mikä ärsyttää.
- Teinienkeli..
"12–18-vuotiaille tytöille suunnattu kysely keräsi 9 285 vastaajaa nettiyhteisö Irc-galleriassa. Vastaajista suurin osa oli 14–17-vuotiaita.
Vastaajista 48 prosenttia kertoi käyttäneensä väkivaltaa kuluneen vuoden aikana.
Yleisin tyttöjen käyttämä väkivallan muoto on haukkuminen, jota kaksi viidestä kyselyyn vastanneesta käyttää kuukausittain. Vastaajista noin joka kolmas myös pilkkaa toisia vähintään kerran kuukaudessa".
http://www.hs.fi/artikkeli/1135250889388?ref=rss
Fyysisen väkivaltamuodoista tavallisin on läpsiminen. Sitä käyttää kuukausittain noin neljännes kyselyyn vastanneista tytöistä.- joopi joo
mitä tuohon voisi vastata !! no ensinäkin kelään ei ole oikeutta lyödä ei sitten tytöillä niin kuin pojillakaan !!! jos muija lyö veitsellä niin se ei taija olla yhtään mitään ??? mut jos mies kolauttaa takasin niin sitten on väärin olinko oikeassa??? tuotta lyömistä harrastetaan paljon naisten keskuudessa on kuullemma oikeutettua niille mut jos mies puolustaa itseään niin on taassen väärin se kyllä on monesti nähty !!!!! kumallakaan ei ole oikeutta lyödä tai käytää kättä pitempää aseenna!!!!!!!!!!!!!!!!!! HERÄTKÄÄ PAHVI AIVOT
- ................
joopi joo kirjoitti:
mitä tuohon voisi vastata !! no ensinäkin kelään ei ole oikeutta lyödä ei sitten tytöillä niin kuin pojillakaan !!! jos muija lyö veitsellä niin se ei taija olla yhtään mitään ??? mut jos mies kolauttaa takasin niin sitten on väärin olinko oikeassa??? tuotta lyömistä harrastetaan paljon naisten keskuudessa on kuullemma oikeutettua niille mut jos mies puolustaa itseään niin on taassen väärin se kyllä on monesti nähty !!!!! kumallakaan ei ole oikeutta lyödä tai käytää kättä pitempää aseenna!!!!!!!!!!!!!!!!!! HERÄTKÄÄ PAHVI AIVOT
Itse oon nainen ja lapsuuteni & nuoruuteni kärsinyt väkivallasta - ensin vanhempien ja sitten poikaystävän kautta.. Olen sitä mieltä, että kaikki väkivalta on väärin niin naisilta kuin miehiltä. Kuitenkin jos itse hakkaisin miestäni en yhtään kauhistelisi sitä, että saisin itsekin nyrkistä.. Nykyään väkivalta on kuitenkin todella yleistä eli miehet lyö naisia ja naiset lyö miehiä. En kuitenkaan ihmettele, että naisista tulee väkivaltaisia, kun muutenkin miehistytään (luodaan uraa, käytetään paljon alkoholia ja harrastetaan irtosuhteita, kun viimein on lupa ajatella omaakin oloa - ennen kun vain miehillä oli nämä 'oikeudet') ja turhan monet (eivät tod kaikki) miehet ovat tätä 'nainen kuuluu hellan ja nyrkin väliin' porukkaa ja sit naiset 'hakee tasa-arvoa' osoittamalla et osataa mekin hakata ja alistaa.. Hullua, mut ihmiset on. Eipä kannata tehä mtn mitä ei haluisi itselleen tekevän..
- väkivaltaisesti
"Non Fighting Generation -järjestön nuorille tekemään kyselyyn vastanneista 48 prosenttia kertoi käyttäneensä väkivaltaa kuluneen vuoden aikana".
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/1000636
Ei varmasti pojat yllä vastavaan lukuun !- Alfaurosnumber1
pojille kemiallisen lobotomian ja pistäneet poikien killuttimet naulaan roikkumaan.
Tytöt haluavat tampio idiootin poikakaverikseen, koska sitä on niin kiva pompottaa, vaikkei siitä onnelliseksi tulekaan. - Alfaurosten aatelia
Alfaurosnumber1 kirjoitti:
pojille kemiallisen lobotomian ja pistäneet poikien killuttimet naulaan roikkumaan.
Tytöt haluavat tampio idiootin poikakaverikseen, koska sitä on niin kiva pompottaa, vaikkei siitä onnelliseksi tulekaan.tampio idiootin on luonut tampion ikioma yh-äippä, joka itse eron aiheutettuaan kokee katkeraa miesvihaa hautaansa asti.
- minä vaan
Teinityttö hyväksyy, että saa hakata poikaystävänsä.
"Poikaystävän lyömistä piti hyväksyttävänä 40 prosenttia vastaajista. Suurin osa heistä oli kuitenkin sitä mieltä, että väkivaltaan tarvitaan kunnon syy kuten se, että poika käy kiinni, lyö tai lähentelee väkisin".
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/77452-moni-teinitytto-hyvaksyy-poikaystavan-lyomisen
Ulkopuolisena olen huomannut, että tytöt hermostuu mustasukkaisuuttaan ja lyö joko kundikaveria, tai häntä lähennellyttä tyttöä raivokkaasti. Sekö on se kunnon syy ? - Puolensa pitänyt
Jos ei halua tulla raiskatuksi.
- siilinnaama
Veikkaan, että tässä nyt tarkoitetaan sellaista "normaaleissa" parisuhde/ystävyyssyhteissa tapahtuvaa väkivaltaa tyttöjen puolelta. En usko, että on tarkoittu ääritilanteita, joissa on syytäkin tehdä kaikkensa puolustaakseen itseään. Olen huomannut itse nuorten kanssa töitä tekevänä, että nuoret tytöt eivät aina ymmärrä sitä, että läpsiminenkin on väärin ja lasketaan väkivallaksi. Vaikka ei sitä niin pahalla tarkottaisikaan. On hyvä, että tällekin asialle annetaan huomiota, koska yhä useammin parisuhteissa väkivallan kohteina ovat nykyään miehet/pojat.
- Mies1985
Ja mitenkäs se liittyy tähän asiaan? Ei mitenkään.
Sama kuin kerrottaessa väkivaltaisista miehistä vastattaisiin että pakkohan se on puolustautua jos eukko veitsen kanssa heiluu. - ......
siilinnaama kirjoitti:
Veikkaan, että tässä nyt tarkoitetaan sellaista "normaaleissa" parisuhde/ystävyyssyhteissa tapahtuvaa väkivaltaa tyttöjen puolelta. En usko, että on tarkoittu ääritilanteita, joissa on syytäkin tehdä kaikkensa puolustaakseen itseään. Olen huomannut itse nuorten kanssa töitä tekevänä, että nuoret tytöt eivät aina ymmärrä sitä, että läpsiminenkin on väärin ja lasketaan väkivallaksi. Vaikka ei sitä niin pahalla tarkottaisikaan. On hyvä, että tällekin asialle annetaan huomiota, koska yhä useammin parisuhteissa väkivallan kohteina ovat nykyään miehet/pojat.
"Poikaystävää kohtaan väkivallan käytön hyväksyi heistä lähes 40%. Suurin osa tytöistä tosin näki väkivallan seurustelusuhteessa oikeutetuksi vain, mikäli poika kävi kiinni tyttöön, löi ensin tai lähenteli tyttöä vastoin tämän tahtoa. Toisaalta esimerkiksi pettämisen vuoksi lyömisen näki kysymykseen vastaajista oikeutettuna yli 18%."
- 48%
teinitytöistä ei joudu raiskauksen kohteeksi jos ei käytä väkivaltaa.
- nuori mies
Itsekin turvautuisin väkivaltaan, jos olisin tyttö/nainen ja minut yritettäisiin raiskata, olen ihan samaa mieltä. Mutta en usko, että ihan jokainen niistä kyselyyn vastanneista tytöistä on joutunut tai meinannut joutua raiskatuksi. Jos kyselyn tytöistä noin 40 prosenttia pitää poikaystävän lyömistä hyväksyttävänä, se tarkoittaa sitä, että he seurustelevat ja ovat yhdessä - ei heitä ole siis pakotettu siihen.
- ddhfdh
sellasiahan ne häiriintyneet vapaan kasvatuksen siiderijakorasiat on, ei noilta voi kovin kummoisia käytöstapoja povata kun eivät osaa arvostaa kuin omaa napaansa!
- 14
"sellasiahan ne häiriintyneet vapaan kasvatuksen siiderijakorasiat on, ei noilta voi kovin kummoisia käytöstapoja povata kun eivät osaa arvostaa kuin omaa napaansa!"
Kuulostat hieman katkeralta, mahtaako pula pillusta syynä?
Niin ja sitten tytöille ja pojille, iskille ja äipille yksi asia tiedoksi, sitä tulee mitä tilataan. - zagjdadagdj
14 kirjoitti:
"sellasiahan ne häiriintyneet vapaan kasvatuksen siiderijakorasiat on, ei noilta voi kovin kummoisia käytöstapoja povata kun eivät osaa arvostaa kuin omaa napaansa!"
Kuulostat hieman katkeralta, mahtaako pula pillusta syynä?
Niin ja sitten tytöille ja pojille, iskille ja äipille yksi asia tiedoksi, sitä tulee mitä tilataan.kuule pillun saanti ole mikään elämän mitta.
- jukkakukka
zagjdadagdj kirjoitti:
kuule pillun saanti ole mikään elämän mitta.
en tiedä sun sukupuolta ym mut ihan hienoa et joku muukin on tota mieltä !seksi on tärkeätä hauskaa ym ja sitä saa olla paljon mut se ei ole älyn tms mitta!
- mm
onx jakorasia sama asia ku naine joka on lyöny miestä.. ? EI TODELLAKAAN! nyt vähä järkeä käteen. ja jälleen kerran kaikki on naisten syytä.. joko kasvatuksessa on vikaa et äidit on kasvattanu huonosti tai sit oot horatsu jos miestä lyöt. lyömine ei oo ikinä oikein kummaltakaan sukupuolelta. asiat pitää pystyä selvittää muulla tapaa. tai sit on korvien välis vikaa!
- olisiko näin
kun on feministijuntit kasvattajana.
- Ihmeiden aika
ainakin jos sovinistijuntilta kysyy.
- bloooooooooo
feministijuntit??no onko miesvalta muka parempi?ei meitä naisia ja tyttöjä kuulu miten vain pompotella.kyllä tytöllä on oikeus puolustautua jos tarve vaatii.ei tarvitse olla kaikkien pompoteltavana.
- Strongholf
Joku IRC GALLERIA... Kuulin tästä radiosta. HALOO ihmiset; joku ii är cee galtsu.. Ihanaa.
Olette vielä hassumpia kuin ne tytöt jotka tähän kyselyyn ovat vastanneet jos todella uskotte tätä. Osa noista todella on oikeasti tuota mieltä, mutta kun kyse on 13-16 vuotiasta pissiksistä.. Huhhuh.
Siinä on meidän tulevaisuus, mutta eipä tämä nykyaikakaan mitään hyvää aikaa ole missään nimessä, se voi oikeasti vain tästä parantua vaikka koko maailma muuttuisi pissaliisojen maaksi.- deseff
Sama tuli mieleen. Kuinka hyvin irkin käyttäjäkunta edustaa Suomen pissiksiä.
- rajoja
http://www.telkku.fi/telkku?p=20091124
TV2 Klo: 15.40 Pvm: 24.11.2009
Aikamme sairaus: lapsihirviö mellastaa julkisella paikalla ja vanhemmat eivät sano mitään.
Jos naapurien lasten mellastamiseen puuttuu niin se saa jopa vanhemmat uhoon väkivallalla. Kakaroiden pitäisi antaa mellastaa ja häiriköidä mielinmäärin jotta vanhemmat saavat olla rauhassa omissa oloissaan.
Nykyään olisi erittäin tarpeellinen lasten kasvatus ajokortti jokaiselle vanhemmaksi aikovalle ja pakollisena sillä ne jotka sitä eniten tarvitsisivat laistaisivat senkin kuten lastensa kasvatuksen. Samassa koulutuksessa annettaisiin parisuhteeseen malleja mitkä ovat terveitä ja mitkä epäterveitä suhteita. Kun nykyään ei ole ihmisillä mitään käsitystä normaaleista suhteistakaan. Lyömisellä ei mitään ongelmia selvitetä, se on pahin keino samoin henkinen väkivalta.
Itse olen kokenut väkivaltaa lapsuudessani ja nuoruudessani, ei mikään ihme että suomi on pohjoismaiden väkivaltaisin maa. Tällä kasvatus on joko täysin välinpitämätöntä tai sitten kasvatus on väkivaltaista. Nuori joka ei ole lapsuudentraumoistaan selviytynyt kun jo perhettä perustaa niin tietäähän siinä mitenkä käy! - Hävettää katsella
Kamalaa katsottavaa nuo pikku-pissikset kaljapullo ja rööki huulessa, jotka mätkii toisiaankin "juhliessaan" ostareilla.
- nuori nainen
mitkä luokitellaan pikku- pissiksiksi? ja sitten taas ei tarvitse yleistää kaikkea. en väitä etteikö olisi hirveen näköstä jos 12-vuotias on kännis ja rööki huulessa, mutta tutkimus oli kuitenkin myös 18 ikävuoteen asti... en itse ole todellakaan ylpeä siitä kuinka nuorena rupesin polttamaan tai dokaamaan, mutta niin siinä vaan kävi ja kuitenkin suht kunnollinen nuori aikuinen musta on tullut. ja sen haluan vielä lisätä että omalla kohdallani ei kyse todellakaan ollut vapaasta kasvatuksesta tai yksinhuoltajasta.. (kun tuolla on muutamaan kertaan mainittu että nämä tytöt tulee vapaan kasvatuksen kodeista tai yh-perheistä) itse olen ollu aika hirveä teininä voin sen myöntää ja toisaalta jos en olisi vanhempiani uhmannut ja rajojani kokeillut silloin niin koska sitten?? niistä vuosista on myös jotain opittu kantapään kautta tai vierestä seuraamalla. En todellakaan kannusta ketään tekemään samoin ku ite oon toiminut, koska varsinkin vanhemmilleni asioista paljon mielipahaa ja huolta ollut. Mutta muistakaa että jokainen mesitä on yksilonsä ja lopulta itse tekee valintansa. (tottahan toki jossain tapauksissa perhetaustat ja vanhemmat aiheuttavat enemmän hallaa) mutta esin omalla kohdalla vanhempani eivät voineet enempää tehdä kuin tekivät.. yrittivät vaikka mitä hyvällä ja myös pahemmalla.. mutta silti tein mitä halusin ja siksi myös tällä hetkellä arvostan vanhempiani mielettömästi kun mietin mitä he ovat kestäneet kanssani, kuitenkaan ikinä lyömättä!!
- tähän
kohtaan ei osata kirjoittaa nimimerkkiä vaan jotkut kirjoittaa siihen tarivaan vaikka se mahtuu aivan hyvin tähän viestilaatikkoon kokonaisuudessaan??????????????????????????????????????????
- RauhaaJaRakkautta
Väkivalta ei ole hyväksyttyä mutta itsepuolustus on. Mä en ainakaan suostuisi elämään suhteessa mua hakkaavan muijan kanssa. Itsepuolustus on jokaisen oikeus.
Kokemusta on! - ???
RauhaaJaRakkautta kirjoitti:
Väkivalta ei ole hyväksyttyä mutta itsepuolustus on. Mä en ainakaan suostuisi elämään suhteessa mua hakkaavan muijan kanssa. Itsepuolustus on jokaisen oikeus.
Kokemusta on!on semmoinen, jota muija hakkaa?
- huhu
Kokemusta on!On pientä verrattuna henkiseen väkivaltaan, jokainen parisuhteessa tai satunnaisessa suhteessa elävä kokee valtavaa naisten harjoittamaa henkistä painostamista.
- nainen90
Kokemusta on!ja toistepäi.kyllä nainen hakkauksee saa vastata (puolustautua) jos mies hakkaa.molemmin puolin.
- dkugisdk
huhu kirjoitti:
On pientä verrattuna henkiseen väkivaltaan, jokainen parisuhteessa tai satunnaisessa suhteessa elävä kokee valtavaa naisten harjoittamaa henkistä painostamista.
jos jompi kumpi osapuoli lyhyessäkin suhteessa toista painostaa niin onko sellasella suhteella järkeä?ei.ei sellasia suhteita tarvii olla.lopettakoot sellaset...
- kgba
??? kirjoitti:
on semmoinen, jota muija hakkaa?
joka miestään hakkaa......
- Jeezuz
??? kirjoitti:
"Minkälainen mies ???20.11.2009 21:37
on semmoinen, jota muija hakkaa? "
ei se silloin ole miehen vika. nainen kun lyö niin vika on naises. samoin jos mies lyö niin on oma syynsä. - Kaunomieli
??? kirjoitti:
On siinä että mies ei voi lyödä takaisin. Eihän siinä muuten mitään, itsekin entisenä nyrkkeilijänä lopettaisin kyseisen toiminnan helposti alle sekunnissa. Sitten olisikin naistenhakkaajan maine loppuiän.
- ???
Kaunomieli kirjoitti:
On siinä että mies ei voi lyödä takaisin. Eihän siinä muuten mitään, itsekin entisenä nyrkkeilijänä lopettaisin kyseisen toiminnan helposti alle sekunnissa. Sitten olisikin naistenhakkaajan maine loppuiän.
Eikö muka ole muita vaihtoehtoja miehellä kuin juosta turvakotiin karkuun tai lyödä nainen tajuttomaksi? Kumpikaan näistä ei ole miehekäs vaihtoehto.
- tyttö 91
ei helvetti,väkivaltaan ei pidä olla ees mitään syytä.. koska sitä ei yksinkertasesti kannata harrastaa. paitsi itsepuollustus on taas eriasia. älkää hakatko poikaystäviänne,miettikää miltä niistä tuntuu.
- eimosh
summittainen tutkimus ei anna mitään todellista tietoa väkivaltaisuusen syistä. Oletetaanpa, että nettiä aktiivisesti käyttävistä 40% on väkivaltaan taipuvaisia. Tiettävästi netin aktiivinen käyttö vie ajattelukykyä alaspäin, facebook typerine testeineen, ja erilaiset kuvagalleriat fyysiseen kateuteen, joskus myös henkiseen. Kyselyyn olisi kyllä voinut laittaa vähän perhetaustoja esille, onko kyseessä yksinhuoltajaperheeseen kuuluva vai sellaiseen jossa on 2 huolehtivaa vanhempaa, lisäksi tärkeä tieto olisi ollut onko kyseessä uusioperhe vai ei. Tutkimus vajavaisuuksineen on silkkaa propagandaa vailla todellista tietoa, mutta seuraavan kymmenen vuoden aikana väkivalaisten osuus voi hyvinkin olla 60%. Ehkä kannattaisi lopettaa yksinhuoltajaperheiden tukemista niin räikeästi kuin nyt tehdään.
- Uhattu kissa on peto
Olin juuri aikeissa kirjoittaa epäilyni kyselyn luotettavuudesta. Luultavasti tollaseen kyselyyn kiinnostaa vastata, jos aihe koskee itseä henk. koht. Tuskin kertoo koko teinijoukon todellista väkivallankäytöstä. Itse olen käyttäytynyt väkivaltaisesti väkivaltaiselle ex-miehelleni vielä suhteessa ollessamme. Tosin pienemmillä panoksilla kuin hän minua kohtaan. Tuskin kukaan lähipiiristä uskoisi että olen esim. potkaissut häntä päähän, sillä olen rauhallinen ja rakastava ihminen. Nykyisessä suhteessani en ole ikinä ollut väkivaltainen, enkä tule olemaan.
- dljngjdnhf
"Ehkä kannattaisi lopettaa yksinhuoltajaperheiden tukemista niin räikeästi kuin nyt tehdään."
että yksinhuoltajat joutuisivat vielä enemmän ahdinkoon? nimim. yksinhuoltajan poika.
lisättäneen vielä perusteluina että toki perhe jossa on kaksi vanhempaa on yleisesti ottaen parempi, mutta perhe jossa on vain yksi huoltaja ja tätä kautta vähemmän huolenpitoa/tervettä mallia yms. ei pitäisi jättää yksin. tukeminen auttaa pienis määrin.
- massamonsteri
Toivon että parikymmentä teinityttöä kävisi kimppuuni jotta pääsisin oikein kunnolla rusikoimaan niitä.
- Kesti
Jiihaa, näinhän se menee...
Mutta pompotlellaan välillä. - theboogeyman85
mitä uutista tuossakaan oikeen on? niin ku olen sanonu omalle eukolle et jos rupee tarpeeks vituttaa nii pätkii turpaan vaa. itse en naisia lyö mut tiedän miehiä jotka lyö naisia ja on se naisillakin niitä nyrkkejään heilutella sama kuin miehillä... sitten tehdään tällanen kysely naisille ja nostetaan otsikoihin kun 40 prosenttia naisista on valmis heiluttaa nyrkkejään kun haluaa puolustaa itseään... entäs jos kysely olisi ollut miehistä? lukukin olisi ollut jotain 75-90 prosentin pintaa :D
- Pohtija (M)
En oikein usko että kyseinen lukema miehistä pitäisi paikkaansa. Kaikki kyselyt ja tilastot ovat kyseenalaisia. Itse en ole koskaan lyönyt naista/tyttöä, en edes tönäissyt. Miehiä olen, mutta itse en ole koskaan ensimmäisenä lyömässä. Henkistä väkivaltaa käytän joskus, mutta en sitäkään ilman erityistä ärsykettä ja useimmiten "annan armoa" eli en ala tyttöystävälleni vittuilemaan takaisin vaikka hän minua onnistuisikin sanallisesti iskemään. Eräs entinen tyttöystävä kerran löi minua parin vuoden seurustelun jälkeen, mieleen ei edes tullut lyödä takaisin mutta pahasti sanoin takaisin ja käskin pakata. Ystävistäni, siis miespuolisista ei yksikään ole naista lyönyt. Usea on kuitenkin saanut naiselta "avarista" syyttä tai syystäkin. Väkivalta on oikeutettua vain itsepuolustuksena, esim pettämistä se ei paranna. Itse olen huomannut että väkivaltaa käytetään helposti kun sanalliset keinot loppuvat, eli henkilö kokee että sanallinen taisto tuli hävittyä, koitetaan nyrkillä. Tämä taasen kertoo henkisestä kypsymättömyydestä sekä tyhmyydestä. Sitä käyttävät mielestäni tasapuolisesti miehet ja naiset. On väärin sanoa että toinen sukupuoli olisi väkivaltaisempi. Senkaltaisia kommentteja heittelevät lähinnä "ääriryhmiin" kuuluvat, eli feministit tai sovinistit. Noh, Suomessa on mielipiteen ja sananvapaus joten mikä minä olen kritisoimaan heitä. Mutta joskus kannattaa ajatella muullakin kuin sillä niin kuuluisalla alapäällä, oli se sitten miehen tai naisen, ja jättää typeryydet sanomatta. Ne kuitenkin osoittavat selkeästi oman älykkyytesi tasoa. Jos joku oikeasti jaksoi lukea koko tämän tarinan niin nostan hattua, jos vielä huomaat että olet samaa mieltä olet luultavasti tämän feministisovinisti - pohjasakan yläpuolella ja ansaitset kumarruksen.
- runoaamu
Väkivalta on tunneilmaisun keinottomuutta. Tunneilmaisutaito kehittyy elämänkaaren kehitysvaiheiden mukaisesti.
- Masse setä
Tämä CV.
Kuolema amerikkalaisessa putkassa on yhtä epätodennäköinen kuin kuolema suomalaisessa putkassa.
Se on vain väite, mutta en uskalla ottaa tähän mitään kantaa.
- vakingay!37
jaa no tässä nähään se että tytötkään eivät ole täysin puhtaita pulmusia.:-D
- .....
Ei ihme, että nuo bitch slapit ovat niin yleisiä nuorten keskuudessa kun niitä viljellään jatkuvasti kaiken maailman komediasarjoissa -ja leffoissa muka huumorina. Eikös nyt ole tulossa teattereihinkin sellainen leffa kun Bitch slap, mistä lie sitten kertookin koko leffa.
- blablaablalala
suomalaiset on väkivaltasta kansaa.sekä miehet että naiset.onko tää jotai uutta?
- onha se
Lockerz.com on mm. Applen,American Eagle,Bill Gates foundation sponsoroima yhteisöpalvelu, jossa on osana tietynlainen tienausominaisuus. Kun käyt sivuilla päivittäin, vastaat päivän kysymykseen,
tienaat samalla PTZ, eli Pointz -pisteitä. PTZ -pisteitäsi voit sitten käyttää kaupassa, josta niillä saa ostettua ILMAISEKSI tuotteita kuten xbox,ipod,ps3 ((youtube täynnä todisteita))
kutsu lockerziin tästä >>> www.thebotnet.com/lockerzinvite/?user=goofyy (vahvistus kutsuun spostista) - 23
onha se kirjoitti:
Lockerz.com on mm. Applen,American Eagle,Bill Gates foundation sponsoroima yhteisöpalvelu, jossa on osana tietynlainen tienausominaisuus. Kun käyt sivuilla päivittäin, vastaat päivän kysymykseen,
tienaat samalla PTZ, eli Pointz -pisteitä. PTZ -pisteitäsi voit sitten käyttää kaupassa, josta niillä saa ostettua ILMAISEKSI tuotteita kuten xbox,ipod,ps3 ((youtube täynnä todisteita))
kutsu lockerziin tästä >>> www.thebotnet.com/lockerzinvite/?user=goofyy (vahvistus kutsuun spostista)hui kauhia, mitä ne tekee? maukuu ku kissat :D
- fgfcgvhb
Henkistä väkivaltaa tytöt käyttävät mielellään siihen saakka, kunnes saavat mustan silmän. Sitten onkin aika ryhtyä marttyyriksi.
- tulosta!
Ainakin puolen suomalaisista on "hyviä" esikuvia, tässä yksi "tulos".
Ilmaistaan tunteita fyysisesti, kun puhetaidot, surun ja ilon näyttäminen on deletoitu. Vanhemmat on kyvyttömiä kasvattajia, ei luovaa leikkiä lasten kanssa, ei ohjaamista terveiden harrastuten pariin, ei kiinnostusta lasten tekemisiin, ei aseteta mitään rajoja, kaiken kasvatuksen tilalla pelkkää television bigbrothereitten ja kaikenlaisten muiden heikoimman ihmisen deletoinnin tuijottelua, netin selaamista, pelikoneitten pelaamista....
Mitähän on vanhempien vastuu tulevaisuudesta?
(kolmen väkivallattoman isä, 56 v)- neiti*
Yh:t ei kanna vastuuta lapsistaan, pääasia että saavat näyttää ja osoittaa mies/naisvihansa lapsilleen...
- mieti uudelleen!
neiti* kirjoitti:
Yh:t ei kanna vastuuta lapsistaan, pääasia että saavat näyttää ja osoittaa mies/naisvihansa lapsilleen...
YH:t?? Tuota noin, saisko kysyä puhuttiinko tässä yh-äideistä? Puhuttiin teinitytöistä mun mielestä. Mutta särähti sen verta korvaan toi stereotypia, et on pakko kommentoida. Oon yh-äiti enkä voi samaistua tohon sun väiteeseen lainkaan. Huolehdin pienestäni niin hyvin kuin kykenen, hän on minulle kaikki kaikesta ja takuulla kannan hänestä täyden vastuun! Voin jopa väittää 100% varmuudella, että hän on onnellinen. Toki yh-äideillä ja näiden lapsilla on huonot hetkensä, mutta eikö meillä kaikilla ole? Ja miesvihaa mullaa ei ole, enkä ole ajatellut sitä lapseenikaan juurruttaa. Päinvastoin, seurustelen mitä ihanimman miehen kanssa, jota 1-v. pikkuiseni jo pitää isänään, ja sen kunnia-arvon hän kyllä ansaitsisikin. Tiesitkö muuten, että tasavallan presidentti Tarja Halonenkin on ollut yh-äiti?
- yx nainen
mieti uudelleen! kirjoitti:
YH:t?? Tuota noin, saisko kysyä puhuttiinko tässä yh-äideistä? Puhuttiin teinitytöistä mun mielestä. Mutta särähti sen verta korvaan toi stereotypia, et on pakko kommentoida. Oon yh-äiti enkä voi samaistua tohon sun väiteeseen lainkaan. Huolehdin pienestäni niin hyvin kuin kykenen, hän on minulle kaikki kaikesta ja takuulla kannan hänestä täyden vastuun! Voin jopa väittää 100% varmuudella, että hän on onnellinen. Toki yh-äideillä ja näiden lapsilla on huonot hetkensä, mutta eikö meillä kaikilla ole? Ja miesvihaa mullaa ei ole, enkä ole ajatellut sitä lapseenikaan juurruttaa. Päinvastoin, seurustelen mitä ihanimman miehen kanssa, jota 1-v. pikkuiseni jo pitää isänään, ja sen kunnia-arvon hän kyllä ansaitsisikin. Tiesitkö muuten, että tasavallan presidentti Tarja Halonenkin on ollut yh-äiti?
en voi muuta sanoa kun aivan samaa mieltä asiasta olen kanssasi. Ja kyllä voisin kuvitella lapsenkin mielummin elävän onnellisena yh-vanhempansa kanssa oli se sitten mies tai nainen, kun kuunnella kotonaan jatkuvaa riitelyä. kummastakohan lapsi enemmän huonoa kuvaa saa?? eikä yh tarkoita kuitenkaan sitä ettei lapsi toista vanhempaansa näkisi, ei kaikissa tapauksissa todellakaan!
- Nwofrl
kun taasen miehistä on tulossa vähemmän miehisiä. Osa maskuliinisuuden heikkenemisestä johtuu ympäristömyrkkyjen vaikutuksista poikien kehittyviin sukuelimiin.
Esim. Orgaaniset tina-yhdisteet aiheuttavat todistetusti mies sukuelimien epämuodostumia; virtsa putken pää muodostuu peniksen ala- osiin - eikä sen kärkeen. Myrkkyjä tulee (tuli) eniten paperiteollisuuden jätevesien mukana ja laivojen&veneiden pohjan puhdistukseen käytetyistä aineista - pieneliöt piti tappaa, ja poistaa laivan pohjasta jne.
Toinen myrkkyjen lähde on muoviteollisuuden käyttämät ftalaatit, jotka aiheuttavat mm. syöpää. Tämä saatiin selville sattumalta; laboratorioissa käytetyt astiat ovat enemmän ja enemmän muovisia. Eräs syöpätutkimusta tehnyt työryhmä ällistyi, kun mutaatioita tapahtui vaikka kaikki mahdolliset (tavalliset) syöpää aiheuttavat tekijät oli poistettu. Mitäkö jäi jäljelle? Se muovinen astia missä näytteitä pidettiin - siinä on pieniä maljoja rivissä&jonossa.
Kun tutkijat oivalsivat asian, niin he siirtyivät lasisiin astioihin.
- Ja, kas kummaa.
Solussa ei enää tapahtunut selittämättömiä muutoksia. Tutkija näki että se on hyvä...
Tarinan opetus?
Entäpä jos tytöt muuttuvat väkivaltaisemmiksi samankaltaisten myrkkyjen vaikutuksesta?
Miehen ja Naisen biologiat eroavat sen verran että kyse voi olla samoista aineista - (em.) myrkyt.
Oletus: Mikäli ne haittaavat tytön elimistön omaa kehitystoimintaa, hormonaalista kehitystä, niin tytön sukuelimiin kuuluvat munasarjat saattavat jäädä esim. alikehittyneiksi tai epämuodostuneiksi - kuten pojan kivekset saattavat jäädä samojen aineiden vaikutuksesta.
Tämä tulisi esiin mm. tyttöjen väkivaltaisempana käytöksenä, mutta myös epä- naisellisena olemuksena.
Tulipahan vaan mieleen....- hyvinkin...
Jenkeissä on nykyään muotia, että teinitytöt käyttävät steroideja kasvattaakseen lihaksiaan, ja tämä tuo mukanaan mielenterveysongelmia ja väkivaltaisuutta:
http://www.nytimes.com/1999/06/01/health/steroid-use-by-teen-age-girls-is-rising.html?pagewanted=all
http://www.youtube.com/watch?v=el9b4FEiDcg - rsydshhd
Kyllä ainut "myrkky" mikä näistä pikkupilluista monstereita tekee on etanoli!
- jpt1
että naisista on tullut miesmäisempiä ja miehistä naisellisempia. Mutta suurin syy on mielestäni viihdemedian suorittamassa aivopesussa eikä myrkyissä.
- jpt1
Ei ole sattumaa, että tämä tapahtui maailmanhistoriassa hieman jälkeen videonauhureiden, kaapeli-tv:n, tietokonepelien ja internetin yleistymisen.
- Tulipa mieleen
Onkohan homouden yleistyminen yhteydessä samaan biologiseen tilaan?
- Suru___
Onhan noita myrkkyjä ja hormoneja pilvin pimein sekoittaa paitsi keho myös mieli ja tunne-elämä. Vuosia sitten kemistit kertoivat radiossa, kuinka muovisista voi- ja margariinirasioista irtoaa ihmiselle haitallisia kemikaaleja, ja että rasva on mitä mainioin keino myrkkyjen irrottamiseen muovista. Jotta rasva saadaan ydistymään veteen kevyttuotteeksi siihenkin tarvitaan melkoiset keinot.
Vauvat ja lapset lääkitään yhä enemmän rokotteilla. Lisäksi nuoret tytöt ovat jo heti hormonaalisen toiminnan herättyä lääketeollisuuden vapaata riistaa e-pillereineen, ja myrkkyjä piisaa jatkossakin, buranaa kuluu joka käänteessä. Laissa tulisi taata ihmiselle edes pieni lääkkeetön lepokausi itsensä lataamiseksi, jotta jaksaisi taas popsia lääketeollisuuden ihmepillereitä. Hormoneilla kehon järjestelmä saadaan takuuvarmasti raiteiltaan, ja tasapainoinen mieli taas ei viihdy sekasorrossa.
Parhaillaan on menossa kansallinen sikainfluenssarokotekokeilu, ja aivan varmasti tämäkin vaikuttaa psyykeen. Miten, ei tahdota tietää. Tieto lisää tuskaa ja kukapa sellaista tahtoisi. Riittää, kun tiedetään bisneksistä, ja nehän tuovat rahaa, mieleen hyvää. Henkinen kehittyneisyys ei juuri nyt ole kovassa kurssissa. Materia se on, joka jyllää.
- Kutisija
Entäs kun minä oon ihan mahoton kutisemaan. Lasketaanko väkivallaksi jos yritän potkia toista kauemmas ja jopa purra kun toinen muhun tätä keskiaikaista kidutusmenetelmää käyttää? :D
- ETNÄIN...
JUST TUNTI TAKAPERIN MUN POIKAYSTÄVÄ LÖI MUA KU TURHAUTU MUHUN!
- peepe
Täällä ovat Euroopan väkivaltaisimmat koiratkin!
- Wonder Boy --
http://naurunappula.com/517721
Tuossa on positiivista tyttöenegiaa Japanista. Wonder Girls - Tell Me
KATSO!! - nainenminä123
Naista ei saa lyödä niin kuin ei miestäkään. Minäkin lyön välliillä miestäni ja hän lyö minua Eli ei mustelmia eikä mitään suurta kipua. Leikkitappelua on sallittua kun tietää missä raja menee.
Mä hyväsyn kyllä jossain tilainteissa jos mies lyö naista, mutta vain jos nainen alkaa lyömään täysillä ja tosissaan ja mies ei pysty pitämään paikoillaan.En hyväksy väkivaltaa jos sitä ei kohdistu minuun.Naista en löisi koskaan.Tapellut olen enemmän kuin monet ja harrastanut kontakti lajeja.En vaan...näin ikä miehenä ymmärrä muuta kuin hellyyttä naiselta ja sitä osaan myös antaa.Se on paljoa antava voima tähän tylsään elämään.Enemmän rakkautta kaikille
Eräs ystäväni joskus painaa käteeni kynnen jälkiä kipeästi, vaikka en ole tehnyt hänelle mitään muuta kuin vitsaillut vain, samoista asioita kun hän vitsailee minulle. On hän päähänkin minua läimäyttänyt. :/ joten kaipa tutkimus on jotenkin totta...
- Väkivaltaa
käykö toistenne kimppuun, vaan niiden, jotka ovat saaneet aikaan tämän yhteiskunnan pahoinvoinnin. Siis poliitikot, päättäjät ja virkamiehet sekä yritysjohtajat. Kaikki on heidän politiikkansa seurausta.
- nuorio-ohjaaja
Tytöt läpsivät, purevat ja raapivat poikia todella kipeästi. Haukkuvat toisiaan, laittavat liikkeelle järjettömiä valheita ja herjauksia. Olen nuoriso-ohjaaja ja joutunut puuttumaan tällaiseen tapauksiin usein.
- INRI
tämä selittää? Väkivaltaisen sydämessä ei asu Jeesus eikä rakkaus, sillä Jumala on rakkaus ja juuri rakkaus peittää syntien paljouden. Pitäkää huolta lähimmäisistänne ja tehkää hyvää, sillä lopun ajat ovat käsillä ja silloin kylmenee monien ihmisten rakkaus! Amen. Jeesus sanoi, että tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, sillä silloin kasaatte tulisia hiiliä heidän päälle. Tämä synnin peittämä maa tarvitsee Jumalan siunausta...
- Näin se vaan on.
Se nyt vaan on niin että me ihmiset olemme keinotekoisesti keksineet käsitteen väkivalta. Paremmin sille sopisi nimeksi nykyaikana "negatiivinen ilmaisu", joko fyysinen tai henkinen sellainen. Ihminen on sitäpaitsi eläinlajiksi kyllä melkolailla keskikastia tuon väkivallan määrän suhteen, ei ollenkaan sieltä "pahimmasta" päästä.
- manlinessfeminis
poika lyö kovempaa mutta jos poika lyö niin heti nostetaan raiskaus, pahoinpitely, ja kaikkee muuta syyte paskaa. Tyttö lyö niin se on oikeutettua. Itse tein sen virheen että lämäsin takaisin kun akka syytti huorissa käynneistä vaikka humalassa olin vain pussannut toista naista. No eihän se suhde mikään onnellinen ollut loppujen lopuksi ja sen takia tein virheen että menin kähmimään toista naista. Mutta pääasia tässä on se että tyttö tosiaan nosti syytteen minua vastaan pienen nenä verenvuodon takia. Yksinkertaisesti pinna paloi. Ei mennyt läpi koska oli todistajia jotka näkivät hänenkin lyövän ja minulla itselläni meni toinen hammas akan lyönnin takia. Mutta oli kyllä murhaavia katseita nimenomaan minua kohtaan. Tasa-arvo tosiaan kunniaan. Nainen on usein se heikompi osapuoli mutta ei se oikeuta heitä käyttämään miehiä nyrkkeilysäkkeinä ja olettaa että "eiköhän se viesti mennyt perille". Että tämmöstä tällä kertaa.
- pikkis
Jos tarvii turvautua voimakeinoihin niin silloin ei ole kyllin kypsä keskustelemaan. Sivistyksessä on roima puutos. Jokainen järki ihminen jolla on puhe taito kykenee puhumaan asiat ilman nyrkkejä.
- Salkkizi
Ei mitään väkivaltaa ihan turhaa puuhaa sanon minä! Siitä joutuu vain vaikeuksiin...
http://s3.fi.bitefight.org/c.php?uid=49904- Kalevi kaljupää
Se joka lyö lujiten, voittaa useamman tappelun ja on yhteiskunnan huipulla. Älyllä ja muulla turhalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Kovin jätkä on aina kovin! Haistakaa PASKA
- kulliiiii
PELATKAA POKERIA! ILMASET 50$ http://www.pokerstrategy.com/uTK49B ILMAISTA POKERIRAHAA 50$!
- aito Turo
Tyttöjen, nuorten naisten ja naisten ylipäätään väkivaltaan voi joistakin näkökulmista käsin tutustua Väkivalta-apua -palvelun arkistossa olevien tekstien kautta.
Minun mielestä sieltä tulee hyvin esiin, että mistään uudesta asiasta ei ole kyse http://www.vakivalta-apua.fi/arkisto.shtml- hennatsunyrkki
http://www.hennakalinainen.fi/blogi.html tästä muijasta on tullut aika pliisu..ennen riehu keravalla ja nikon kanssa oli aina tappelemassa... lukekaa mitä se kirjoittaa..nytkin haukkuu saulin :D
- jepis
lätty lätisee
- Santeri777
Feminismi jylläsi hulluimmillaan 90-luvun alussa, täysin sekopäistä miesvihaa.
Mikäli joku haluaa muistella sitä sikailua, kannattaa kaivaa tuon ajan mainoksia esiin.
Mainoksethan peilaavat ajankuvaa ja monet mainokset joutuivat esityskieltoon, kiitos kiihkofeminismin.
Pahimmissa miehiä lahdattiin haulikolla koska he tulivat paikalle pilaamaan jäätelöstä nauttimisen, haulikolla selkään ja taas jäätelö maistui.
Mutta sitten asiaan. Tuona aikana (90-luvun alussa) syntyneet lapsukaiset ovat nyt noita rakkaita pikku teinejä ja aikuisuuteen astuvia taaperoita ja heidän käytös mieskuntaa kohtaan on suoraan kasvatuksen tulosta, äidin pyhä viha mieskuntaa kohtaan (silloinen trendi) on siirtynyt sukupuolelta toiselle vaikkei kasvattajansa sitä edes tiedosta.
Nämä teinitytöt ovat alitajuntaisesti kasvatettu halveksimaan miespuolisia, tästä kertoo selvää kieltä nuo tilastot. Luonnollisesti jokainen sukupolvi on aikansa opit saanut ja nämä teinityttöset ovat ikuisesti miestenhalveksijoita, alitajunta ohjaa käytöstä, he myös pitävät käytöstään oikeutettuna.
Ikäväkseni on todettava että väkivalta kasvattaa väkivaltaa, aina ja ikuisesti.
Olen todella onnellinen etten ole parikymppinen nuori pojankolli joka tulee saamaan halveksunnan/esineellistämisen ja vihan osakseen, olla pelkkä hyötyesine vailla ihmisarvoa.
Tulevaisuuden mediaväri tulee olemaan tummanpunainen !- sotaisamaisa
"Ikäväkseni on todettava että väkivalta kasvattaa väkivaltaa, aina ja ikuisesti.
Olen todella onnellinen etten ole parikymppinen nuori pojankolli joka tulee saamaan halveksunnan/esineellistämisen ja vihan osakseen, olla pelkkä hyötyesine vailla ihmisarvoa."
Huomaatko itse miten ironinen tekstisi on? juuri tuoltahan naisista on tuntunut iät ajat ja samoin yhä tänäkin päivänä juuri naiset ovat vihan ja halveksunnan ja arvostelun sekä hyödyntämisen kohteita, kuten nähdään jo tämän palstan luodusta yh-äiti kuvastosta... ja naisten nimittelemistä pilluiksi ja jakorasioiksi...
väkivalta tosiaan luo väkivaltaa... ehkä miehetkin sen nyt huomaavat kun itse ovat arvostelun ja alistuksen kohteita ensikertaa historiassa;D No ei.. ei se ole naurun asia ei edes ivallisen.
Mitäs ne "kyrvänkantojyrät" ovat muuta kuin kautta aikain mätkineet lapsiaan ja vaimojaan ja huoriaan?
jos näin kivasti mieskielellä asia ilmaistaan... Anteeksi vain kaikki miehet, jotka puhutte vitunkantotelineistä ja muista esineistä....
Itse olen väkivaltainen nainen, ainakin ollut sillä en ole enää moneen vuoteen ollut itse väkivallan uhri tai sen tekijä (4 vuotta) mutta nainen miettii varmasti väkivaltaa suhteessa mieheensä ja miehiin. Itsekin mietin, että en kestäisi, jos tämä nykyinen mies löisi minua, tai minä häntä, edes kerran. Joskus mietin, että haluaisin lyödä häntä ja todistaa itselleni ettei hän lyö takaisin mutta en uskalla ottaa sitä riskiä vaikka hän sanoo ettei löisi koskaan minua eikä ketään naista.
Se miksi meillä lyötiin johtui paljolti siitä ettei miehellä ollut tarpeeksi sanoja loukata koska ei ollut kokonaan yhteistä kieltä (mies oli siis ulkomaalainen kuten on nykyinenkin ja ovat samaa kansalaisuutta). Nykyisessä suhteessa on kai enemmän ymmärrystä ja hellyyttä (ensimmäisen mieheni kanssa emme juuri koskaan suudelleet kunnolla ja nykyisen kanssa eipä paljon muuta tehdäkään...)
Suomalaista poikaystävääni enkä muitakaan miespuolisia kavereita ole lyönyt. Muistan kuitenkin läpsineeni myös koulukavereitani esim. kun he ovat kiusanneet, että sanovat jollekin pojalle että tykkään siitä tms.
(siis todella pienesti )
Tunnistan itseni väkivaltaisen naisen kuvauksista mutta samalla olen myös hyvin naisellinen ja herkkä.
Väkivalta jota käytän on sensurointia (et sao sitä noin/puhu minulle noin -kevyt hipaisu läps poskeen.. hyh oles ny!-) ja a
puollustautumista
(miehen kanssa verissäpäin tapellessa).
Ajattelin myös että miehen eri etnisyys helpottaa lyömistä koska hän ei ole "me" mutta se ei ole sitä.
(monesti tosin riidat alkoivat siitä että toinen haukkui toisen kulttuuria, perhettä, ruokaa tms. mutta ne olivat myös peitettä isommille ongelmille)
Kautta aikain on ollut myös yleistä että nainen pitää kiinni kunniastaan ja läpsii rivoja ehdottelevia miehiä poskelle (itselleni ainakin on jäänyt muistikuvia vanhoista elokuvista) Nämä ovat enemmänkin paheksunnan ja kiusoittelun läpsäisyjä. Me emme voi tietää kuinka yksilö kokee oman väkivaltaisuutensa ja toisaalta Suomi on yllättävän väkivalta myönteinen maa... täällä ihannoidaan sotamuistoja, kuunnellaan verisin videoin ryyditettyä musiikkia (esim Dimmu Borgirilla on aika verisiä ne videot...) eikä väkivaltaa yhtään vähennä testosteroni tasoa lisäävä alkoholi.
(Itse tosin löin aina selvinpäin eikä mieskään tapellut humalassa saati juonut paljon (kuten en itsekään kolme kertaa kuussa ehkä ja kohtuudella, mikä on Suomen ka:ssa lähes absolutismia;D))
E-pillereitä syön säännöllisesti eikä niistä ole minulle mitään ongelmia. Aiemmin söin masennuslääkkeitä mutta lopetin ne itse ja aloitin D-vitamiinin käytön. En usko haluavani lyödä ketään tai tulla enää koskaan lyödyksi, sillä meille väkivallasta tuli tapa, sitä käytettiin yöllä ja aamulla sovittiin ja sama homma taas seuraavalla viikkolla. Naisellisuuteen vielä että tykkään pitää itsestäni huolta, olen hoikka ja minulla ei ole lävistyksiä tai tatskoja enkä ole yh:n kasvattama vaikka isä ja äiti erosivat kun olin nuori (mummosta tuli laillinen huoltajani yläasteen ja lukion ajaksi, jonka jälkeen muutin mieheni luo). Opiskelen yliopistossa kolmatta vuotta enkä ole missään tekemisissä fyysisen väkivallan kanssa (henkistä on valitettavasti kaikkialla) mutta totta kai joskus pelottaa jos nykyinen mies yllättäin löisi kovasti tai minä tekisin niin (siis ei mitään leikki juttuja vaan tosissaan suuttuneena lyötäs). - sotaisamaisa
sotaisamaisa kirjoitti:
"Ikäväkseni on todettava että väkivalta kasvattaa väkivaltaa, aina ja ikuisesti.
Olen todella onnellinen etten ole parikymppinen nuori pojankolli joka tulee saamaan halveksunnan/esineellistämisen ja vihan osakseen, olla pelkkä hyötyesine vailla ihmisarvoa."
Huomaatko itse miten ironinen tekstisi on? juuri tuoltahan naisista on tuntunut iät ajat ja samoin yhä tänäkin päivänä juuri naiset ovat vihan ja halveksunnan ja arvostelun sekä hyödyntämisen kohteita, kuten nähdään jo tämän palstan luodusta yh-äiti kuvastosta... ja naisten nimittelemistä pilluiksi ja jakorasioiksi...
väkivalta tosiaan luo väkivaltaa... ehkä miehetkin sen nyt huomaavat kun itse ovat arvostelun ja alistuksen kohteita ensikertaa historiassa;D No ei.. ei se ole naurun asia ei edes ivallisen.
Mitäs ne "kyrvänkantojyrät" ovat muuta kuin kautta aikain mätkineet lapsiaan ja vaimojaan ja huoriaan?
jos näin kivasti mieskielellä asia ilmaistaan... Anteeksi vain kaikki miehet, jotka puhutte vitunkantotelineistä ja muista esineistä....
Itse olen väkivaltainen nainen, ainakin ollut sillä en ole enää moneen vuoteen ollut itse väkivallan uhri tai sen tekijä (4 vuotta) mutta nainen miettii varmasti väkivaltaa suhteessa mieheensä ja miehiin. Itsekin mietin, että en kestäisi, jos tämä nykyinen mies löisi minua, tai minä häntä, edes kerran. Joskus mietin, että haluaisin lyödä häntä ja todistaa itselleni ettei hän lyö takaisin mutta en uskalla ottaa sitä riskiä vaikka hän sanoo ettei löisi koskaan minua eikä ketään naista.
Se miksi meillä lyötiin johtui paljolti siitä ettei miehellä ollut tarpeeksi sanoja loukata koska ei ollut kokonaan yhteistä kieltä (mies oli siis ulkomaalainen kuten on nykyinenkin ja ovat samaa kansalaisuutta). Nykyisessä suhteessa on kai enemmän ymmärrystä ja hellyyttä (ensimmäisen mieheni kanssa emme juuri koskaan suudelleet kunnolla ja nykyisen kanssa eipä paljon muuta tehdäkään...)
Suomalaista poikaystävääni enkä muitakaan miespuolisia kavereita ole lyönyt. Muistan kuitenkin läpsineeni myös koulukavereitani esim. kun he ovat kiusanneet, että sanovat jollekin pojalle että tykkään siitä tms.
(siis todella pienesti )
Tunnistan itseni väkivaltaisen naisen kuvauksista mutta samalla olen myös hyvin naisellinen ja herkkä.
Väkivalta jota käytän on sensurointia (et sao sitä noin/puhu minulle noin -kevyt hipaisu läps poskeen.. hyh oles ny!-) ja a
puollustautumista
(miehen kanssa verissäpäin tapellessa).
Ajattelin myös että miehen eri etnisyys helpottaa lyömistä koska hän ei ole "me" mutta se ei ole sitä.
(monesti tosin riidat alkoivat siitä että toinen haukkui toisen kulttuuria, perhettä, ruokaa tms. mutta ne olivat myös peitettä isommille ongelmille)
Kautta aikain on ollut myös yleistä että nainen pitää kiinni kunniastaan ja läpsii rivoja ehdottelevia miehiä poskelle (itselleni ainakin on jäänyt muistikuvia vanhoista elokuvista) Nämä ovat enemmänkin paheksunnan ja kiusoittelun läpsäisyjä. Me emme voi tietää kuinka yksilö kokee oman väkivaltaisuutensa ja toisaalta Suomi on yllättävän väkivalta myönteinen maa... täällä ihannoidaan sotamuistoja, kuunnellaan verisin videoin ryyditettyä musiikkia (esim Dimmu Borgirilla on aika verisiä ne videot...) eikä väkivaltaa yhtään vähennä testosteroni tasoa lisäävä alkoholi.
(Itse tosin löin aina selvinpäin eikä mieskään tapellut humalassa saati juonut paljon (kuten en itsekään kolme kertaa kuussa ehkä ja kohtuudella, mikä on Suomen ka:ssa lähes absolutismia;D))
E-pillereitä syön säännöllisesti eikä niistä ole minulle mitään ongelmia. Aiemmin söin masennuslääkkeitä mutta lopetin ne itse ja aloitin D-vitamiinin käytön. En usko haluavani lyödä ketään tai tulla enää koskaan lyödyksi, sillä meille väkivallasta tuli tapa, sitä käytettiin yöllä ja aamulla sovittiin ja sama homma taas seuraavalla viikkolla. Naisellisuuteen vielä että tykkään pitää itsestäni huolta, olen hoikka ja minulla ei ole lävistyksiä tai tatskoja enkä ole yh:n kasvattama vaikka isä ja äiti erosivat kun olin nuori (mummosta tuli laillinen huoltajani yläasteen ja lukion ajaksi, jonka jälkeen muutin mieheni luo). Opiskelen yliopistossa kolmatta vuotta enkä ole missään tekemisissä fyysisen väkivallan kanssa (henkistä on valitettavasti kaikkialla) mutta totta kai joskus pelottaa jos nykyinen mies yllättäin löisi kovasti tai minä tekisin niin (siis ei mitään leikki juttuja vaan tosissaan suuttuneena lyötäs).jatkan vielä vähän...
Lyömistä ei pidä koskaan aloittaa (puollustautuminen eriasia mutta siinäkin pako on parempi, jos siihen pystyy... aina en ite kerennyt). Sukupuoli, ei edes sukupuolisota, ole oikeus lyödä. Jos ikinä lyöt tai sinua lyödään rakastamasi ihmisen taholta (tai lyöt rakastasi) asia täytyy käsitellä heti eikä sivuuttaa ""suhteeseen kuuluvana valtataisteluna".
palatakseni tilastoon se ei ole välttämättä mikään nykyinen vapaankasvatuksen ilmiö vaan vain ilmitullut jo olemassa ollut ilmiö joka kytkeytyy pitkälle suomalaisuuteen ja väkivaltaa ja voimaa ja perjantaikännejä ihannoivaan kulttuuriin. Homouskaan ei ole mikään uusi asia vaan piilossa ollut julkinen asia (tosin näitä kahta ei voi rinnastaa koska toisessa tehdään rakkautta "miestenkesken" ja toisessa alistetaan miestä;D tällä viittaan myös siihen, että kuten väkivalta kulttuurista myös homoseksualismista on naiseus (lesbo-toimijat) haluttu sulkea pois ja nyt se suljettu tieto on nähtävillä (hakkaavat teinitytöt (n. 40%) irc-galleriassa))
Väkivaltainen nainen on mielenkiintoinen ilmiö mutta tuskin mitenkään uusi piilossa ollut kylläkin.
Nykyiset tilastot ovat todiste lähinnä siitä ettei nyky mies pelkää tunnustaa omaa kipuaan ja nimetä naista väkivallan tekijäksi eikä vain uhrintaa... toisaalta myös naiset tuovat esiin omaa väkivaltaisuuttaan.
Käänne parempaan tuskin voi alkaa ellei myös riisuta perinteisiä mies-tekijä nainen-uhri naamioita. Ongelmien ensimmäinen aste on tiedostaminen ja nyt kun tytöt aletaan ottaa vakavasti myös väkivallaln tekijöinä heidän on helpompi hakea apua väkivaltaisuuteensa (itse luin jokin aika uutisen, ettei väkivaltaiseen käytökseensä apua hakevia naisia/tyttöjä oteta tosissaan.... kuten varmasti on tapana naureskella myös miehelle joka "antaa" naisen lyödä).
Maailmassa kuitenkin on jotain mitä nainen ei juurikaan voi miehelle tehdä ja se on raiskaaminen... Siinä miehillä on kiistämätön ylivalta siitä mitä toisen tuhoamiseksi ja riistoksi voidaan tehdä ( aina rauhanturvajoukkoja myöten.)
Mutta kuten sanottu suurin osa väkivallan tekijöistä ja rikollisista on miehiä mutta kaikki miehet eivät ole väkivaltaisia tai rikollisia... Suurin osa naisista on väkivallan uhreja mutta todistettavasti osa heistä on myös tekijöitä
Tämä ei ole sinänsä hyvä tieto, mutta on hyvä tunnustaa se jotta myös miesten kärsimiin väkivallan muotoihin voidaan puuttua.
(ainiin ja naisen oman ruumiin käyttö tai sen päättäminen milloin sitä käytetään ja kuka sitä käyttää on yksilön itsemääräämisoikeutta, ei kiristystä... vaikka se kiva on miehissä näin tuumia (pätee toki miehiinkin mutta miesten tietyt elimet eivät ole aina ihan yhtä valppaita "toimintaan" kuin naisen ja näin ollen naisen elimen "luvaton käyttö" on todennäköisempää ja siksi helpommin tuomittavissa))
- Aatteleppaite
98% luki uutisen sen takia että oletti teinityttöjen sisältävän jotakin seksuaalista!
Ei ketään kiinnosta teinien väkivalta;)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3633123Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021492En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24951- 33847