Maailma muuttuu

Yxitypy

niin minäkin.

Eräs hiljaisempi työpäivä kaivettiin työkaverin kanssa esiin vanhoja työkalentereita, jotka meillä on tallessa 15 vuoden ajalta. Meillä on ollut tapana laittaa kalentereihin työasioiden lisäksi myös omia yksityisiä muistiinpanoja.
Alkuvuosina kalentereissa oli esim. tällaisia muistiinpanoja: Saariselälle kaamosjazziin jippii! Naisporukalla Lappiin hiihtämään jees! Ruskaretkelle Ylläkselle, ihanaa! Viikon patikkareissu Saariselälle ym. pikkujouluja, saunailtoja jne. Kovin ollut vauhdikasta :=))

No onhan meillä toki vieläkin muistiinpanoja: Lääkäri klo 15, hieroja klo.., labra klo.., mammografia klo.. gyneko klo.. jne.
Toki jotain kivaakin. Esim. Kampaaja klo..., teatteri klo.., viikoksi kuntoutukseen, jalkahoito klo.., jumppa, uimahalli jne. :=))

Kivaa ja vauhdikasta elämä on joskus ollut, mutta jos minun pitäis lähteä vielä esim. Saariselälle kaamosjaziin (joka on parhaillaan menossa, ja työporukkaa sinne lähti) en jaksais millään lähteä. Se oma sänky tuntuu nykyisin niin hyvältä :=))

Onko teille muille tullut iän myötä tärkeeksi se Oma Sänky? :=))

78

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenen kanssa sinne omaan sänkyyn milloinkin könytään ja kenen omaan sänkyyn:-)

• Yxitypy

Minä kyllä rakastan omaa sänkyä, vaik sattuis ettei vieressä oliskaan ketään.
        Vieraassa sängyssä vieraan kans ei varmaan tulis uni :=))

• paapuuri

kyllä se niin alkaa olla.
      Minäkin siirrän Helsingin reissua milloin mistäkin syystä, kun en halua
      lähteä kotoa mihinkään.
      Kaikki pakolliset menot tympäisevät muutenkin.

• Yxitypy

Olen joskus ollut aika aktiivinen menemään joka paikkaan, mutta nykyään ei huvita enää. Viikolla työn lisäksi riittää kun käy lenkillä, jumpalla ja uimahallissa. Muuta ei jaksais. Viikonloput haluaakin sitten ihan vaan lepäillä.

Tosin tykkäisin kyllä talvisin lökötellä jossain lämpimässä, mutta tänä talvena ei pääse, ja se vähän tympii :=((

• paapuuri
        Yxitypy kirjoitti:

Olen joskus ollut aika aktiivinen menemään joka paikkaan, mutta nykyään ei huvita enää. Viikolla työn lisäksi riittää kun käy lenkillä, jumpalla ja uimahallissa. Muuta ei jaksais. Viikonloput haluaakin sitten ihan vaan lepäillä.

Tosin tykkäisin kyllä talvisin lökötellä jossain lämpimässä, mutta tänä talvena ei pääse, ja se vähän tympii :=((

minäpäs olen töissäkin kotona.
        Nyt tuottaa tuskaa lähteä edes kauppaan, en millään viitsisi laittaa
        ostovaatteita päälleen :))

• Yxitypy
        paapuuri kirjoitti:

minäpäs olen töissäkin kotona.
        Nyt tuottaa tuskaa lähteä edes kauppaan, en millään viitsisi laittaa
        ostovaatteita päälleen :))

Sun olis silloin aika terveellistä käydä väliin tuulettumassa kodin ulkopuolella.
        Kyllä muakin se kaupassa käynti viikonloppuna stressaa, kun ei viittis laittaa hiuksia eikä räpsyväriä. Sitä kun laittaa aina jonkun verran töihin, ettei olis ihan seinästä revästyn näköinen :=))

• paapuuri
        Yxitypy kirjoitti:

Sun olis silloin aika terveellistä käydä väliin tuulettumassa kodin ulkopuolella.
        Kyllä muakin se kaupassa käynti viikonloppuna stressaa, kun ei viittis laittaa hiuksia eikä räpsyväriä. Sitä kun laittaa aina jonkun verran töihin, ettei olis ihan seinästä revästyn näköinen :=))

äidin synttäreille ja sitten illalla en muistanut, että ne pitää pestä omalla
        aineellaan pois, olin hetken kuin pandakarhu ;))
        Kyllä mie menen sinne Helsinkiin parin viikon kuluttua, ellei mitään sairautta tule esteeksi.

• Yxitypy
        paapuuri kirjoitti:

äidin synttäreille ja sitten illalla en muistanut, että ne pitää pestä omalla
        aineellaan pois, olin hetken kuin pandakarhu ;))
        Kyllä mie menen sinne Helsinkiin parin viikon kuluttua, ellei mitään sairautta tule esteeksi.

Mulla on räpsyväri, joka lähtee hyvin perusvoiteella :=))

Mene vaan sinne Hesaan. Sitten kun siellä olet käynyt, ajattelet, että olipas hyvä kun tuli lähdettyä. Se lähtöhän se aina vaikeinta on :=))

• paapuuri
        Yxitypy kirjoitti:

Mulla on räpsyväri, joka lähtee hyvin perusvoiteella :=))

Mene vaan sinne Hesaan. Sitten kun siellä olet käynyt, ajattelet, että olipas hyvä kun tuli lähdettyä. Se lähtöhän se aina vaikeinta on :=))

kun noin yllytät ;))

Tää räpsyväri oli vesiliukoista, mutta kun pesen nassuni Himalajan suolakivisaippualla,
        ei sitä voi silmiin laittaa. Sen takia on se oma aine värin poistoon.

En tullut kylläkään katsoneeksi minkä näköiset silmät oli ennen pesua, naurettiin nimittäin
        ihan hirveesti yhden äidin ystävän kanssa. Hän on yli seitsemänkymppinen, mutta meillä on
        tää huumorintaju samoilla linjoilla.
        Mietittiin miten ennen vainajat pidettiin kotona hautajaisiin
        saakka, että miten se nykyisin onnistuisi, kylmäkaappiin vai kellarikomeroon. Oli siinä
        muutakin, mutta en nyt kaikkea kirjoita :)))

• Yxitypy
        paapuuri kirjoitti:

kun noin yllytät ;))

Tää räpsyväri oli vesiliukoista, mutta kun pesen nassuni Himalajan suolakivisaippualla,
        ei sitä voi silmiin laittaa. Sen takia on se oma aine värin poistoon.

En tullut kylläkään katsoneeksi minkä näköiset silmät oli ennen pesua, naurettiin nimittäin
        ihan hirveesti yhden äidin ystävän kanssa. Hän on yli seitsemänkymppinen, mutta meillä on
        tää huumorintaju samoilla linjoilla.
        Mietittiin miten ennen vainajat pidettiin kotona hautajaisiin
        saakka, että miten se nykyisin onnistuisi, kylmäkaappiin vai kellarikomeroon. Oli siinä
        muutakin, mutta en nyt kaikkea kirjoita :)))

olla aika vaikeaa vainajien säilytys kotona nykyään.
        Itsekin muistan, kun mummo kuoli, häntä säilytettiin ulkosaunassa, ja kävin katsomassa häntä siellä useamman kerran.

• vanhetessa menokenkä tosiaankin tahtoo kangistua ja kun on aikansa neljän seinän sisällä mököttänyt, on entistä vaikeampi jaksaa vääntäytyä ihmisten ilmoille :) Vaan kun sinne on sitten itsensä saanut kammettua, niin on tosi tyytyväinen.

Mä olen huomannut että kevään tullen mieli alkaa halajamaan liikkumaan ja kesällä tuleekin kuljettua, jotenkin kesällä on paljon helpompaa kun ei tarvi vaatteitakaan niin hirveästi mukaan pakata jos reissuun lähtee. Syksyä kohden into hiipuu ja pimeän aikaan mieluiten kääriydyn peiton sisään kun lähden minnekään. :)

• Yxitypy

sitä jo tosiaan laskee, kuin monta viikkoa on kevääseen.

Keväällä olis kolme viikkoa lomaa, niin sillon viimeistään täytyy ottaa itseensä niskasta kiinni ja kehitellä jotain muuta kuin jäädä kotiin katselemaan seiniä, jotka yleensä näyttää keväisessä valossa tarvitsevan siivousta.

Yksiin pikkujouluihin olen ilmoittautunut(vähän kaduttaa kun ilmoittauduin), mutta aikomus on mennä sinne omalla autolla, ja lähteä heti syönnin jälkeen kotiin omaan sänkyyn nukkumaan :=))

• Alien-8
        Yxitypy kirjoitti:

Keväällä olis kolme viikkoa lomaa, niin sillon viimeistään täytyy ottaa itseensä niskasta kiinni ja kehitellä jotain muuta kuin jäädä kotiin katselemaan seiniä, jotka yleensä näyttää keväisessä valossa tarvitsevan siivousta.

Yksiin pikkujouluihin olen ilmoittautunut(vähän kaduttaa kun ilmoittauduin), mutta aikomus on mennä sinne omalla autolla, ja lähteä heti syönnin jälkeen kotiin omaan sänkyyn nukkumaan :=))

ovat harvassa nykyään..Hienoa,ettei sullakaan toi "viinihammas"särje pahoin;)

• Yxitypy
        Alien-8 kirjoitti:

ovat harvassa nykyään..Hienoa,ettei sullakaan toi "viinihammas"särje pahoin;)

Alien. Missä sua on pidetty, kun ei ole aikoihin näkynyt? :=))

Tiedätkö Alien, että mun viinin juonti on nykyään niin vähäistä, ettei viitsi edes mainita. Jotenkin tullut kyllästyminen siihen. Ja vastikään tutkimuksissa todettiin alkoholin sisältävän asetaldehydiä, ja jos aion elää 100-vuotiaaksi, on parein toppuuttaa punkun käyttöä :=))

• Alien-8
        Yxitypy kirjoitti:

Alien. Missä sua on pidetty, kun ei ole aikoihin näkynyt? :=))

Tiedätkö Alien, että mun viinin juonti on nykyään niin vähäistä, ettei viitsi edes mainita. Jotenkin tullut kyllästyminen siihen. Ja vastikään tutkimuksissa todettiin alkoholin sisältävän asetaldehydiä, ja jos aion elää 100-vuotiaaksi, on parein toppuuttaa punkun käyttöä :=))

Ei siis tarvitse tuoda enää laatikkoa sitä laatuviiniä tullessa:)?Alienkin on raitistunut niin paljon,ettei ota kuin saunakaljat kerran kuukaudessa.Mahassa on jotain häikkää:(

Olen todella ollut poissa s24:ltä pitkään,mutta ajattelin pikkuhiljaa palailla..nuo kausiluontoiset työtkin eli nurmikkohommat loppuivat.Taas on joutilasta aikaa:)

• Yxitypy
        Alien-8 kirjoitti:

Ei siis tarvitse tuoda enää laatikkoa sitä laatuviiniä tullessa:)?Alienkin on raitistunut niin paljon,ettei ota kuin saunakaljat kerran kuukaudessa.Mahassa on jotain häikkää:(

Olen todella ollut poissa s24:ltä pitkään,mutta ajattelin pikkuhiljaa palailla..nuo kausiluontoiset työtkin eli nurmikkohommat loppuivat.Taas on joutilasta aikaa:)

ettei vatsassa mitään pahempaa.

Ei tavitse enää tuoda niitä laatikoita. En ole vielä juonut niitä entisiäkään, kun silloin aikoinaan kuskasitte Kipparin kans sitä niin paljon :=))

No oletkos ajatellut siirtyä kirjoittelemaan tänne nuorten joukkoon, vai vieläkö huuhaa kiinnostaa? :=))

• Alien-8
        Yxitypy kirjoitti:

ettei vatsassa mitään pahempaa.

Ei tavitse enää tuoda niitä laatikoita. En ole vielä juonut niitä entisiäkään, kun silloin aikoinaan kuskasitte Kipparin kans sitä niin paljon :=))

No oletkos ajatellut siirtyä kirjoittelemaan tänne nuorten joukkoon, vai vieläkö huuhaa kiinnostaa? :=))

olen jotenkin huuhaalle juuttunut,vaikka eihän se ole enää samanlainen kuin esim.2004-2005 aikoina.Nikittömät tehtailevat paljon riitaketjuja...

Vaikuttaahan tämäkin palsta ihan hyvältä,mutta tuo ikä..mahtasinkohan mä sopia viiskymppisten seuraan?Ihan teinihän mä vielä olen;))))

Katsotaan,sanoi tohtori...

• Yxitypy
        Alien-8 kirjoitti:

olen jotenkin huuhaalle juuttunut,vaikka eihän se ole enää samanlainen kuin esim.2004-2005 aikoina.Nikittömät tehtailevat paljon riitaketjuja...

Vaikuttaahan tämäkin palsta ihan hyvältä,mutta tuo ikä..mahtasinkohan mä sopia viiskymppisten seuraan?Ihan teinihän mä vielä olen;))))

enää siellä huuhaalla paljon pörrätä. Se palsta on vähän mennyt poskelleen. Toista oli ennen, kun me vielä siellä aktiivisina häärittiin :=)))

Kyllä sä tänne varmaan sopeudut hyvin, ja minä ainakin tykkään, jos on nuorempaa verta joukossa :=)))

• paapuuri
        Alien-8 kirjoitti:

muistatko vielä mitä sinun tehtäviisi kuuluu ensi kesänä?
        Joku laistoi viime kesänä kaikki puuhat:))
        Oletko lättyjä paistellut viime aikoina, vattuhilloa vai mansikkaa?

• Alien-8
        paapuuri kirjoitti:

muistatko vielä mitä sinun tehtäviisi kuuluu ensi kesänä?
        Joku laistoi viime kesänä kaikki puuhat:))
        Oletko lättyjä paistellut viime aikoina, vattuhilloa vai mansikkaa?

Kyllä mä muistan ne kaikki lupaukseni.Täytetyt ja täyttämättömät;)mattopiiska taitaa olla siellä ulkona vieläkin...

Eipä ole tullut harrastettua letunpaistoa ihan viime aikoina..tahtoo aina unohtua se vehnäjauhojen osto kauppareissuilla:)

• paapuuri
        Alien-8 kirjoitti:

Kyllä mä muistan ne kaikki lupaukseni.Täytetyt ja täyttämättömät;)mattopiiska taitaa olla siellä ulkona vieläkin...

Eipä ole tullut harrastettua letunpaistoa ihan viime aikoina..tahtoo aina unohtua se vehnäjauhojen osto kauppareissuilla:)

sitten on vielä pienen pientä toivoo ;))

No mie paistan sitten sinulle sillä aikaa, kun hakkaat mattoja :)
        Kermavaahtoa myös!

• Alien-8
        paapuuri kirjoitti:

sitten on vielä pienen pientä toivoo ;))

No mie paistan sitten sinulle sillä aikaa, kun hakkaat mattoja :)
        Kermavaahtoa myös!

Minulle kyllä riittää mansikkahillo,mutta tuon kissani mukana syömään kermavaahdon:)Ettet vaan ole allerginen kissoille?

Lupaankin sitten tampata matot kunnolla oikein.Kaikki menneen vuoden tomut hus hus pihalle vaan:)

• Alien-8
        Yxitypy kirjoitti:

enää siellä huuhaalla paljon pörrätä. Se palsta on vähän mennyt poskelleen. Toista oli ennen, kun me vielä siellä aktiivisina häärittiin :=)))

Kyllä sä tänne varmaan sopeudut hyvin, ja minä ainakin tykkään, jos on nuorempaa verta joukossa :=)))

vain harvoja vanhoja vakkareita enää näkyy..Kun saisivat hommattua sinne uuden sefun,niin eiköhän palstan ilme muuttuisi:)

• Alien-8
        Alien-8 kirjoitti:

Minulle kyllä riittää mansikkahillo,mutta tuon kissani mukana syömään kermavaahdon:)Ettet vaan ole allerginen kissoille?

Lupaankin sitten tampata matot kunnolla oikein.Kaikki menneen vuoden tomut hus hus pihalle vaan:)

vähän lueskelemista lauantain ratoksi http://padmensivut.blogspot.com/

• paapuuri
        Alien-8 kirjoitti:

vähän lueskelemista lauantain ratoksi http://padmensivut.blogspot.com/

heti kohta lukemaan :))
        En ole allerginen kissoille, meilläkin on vanha kissaneiti, tuossa maata
        köllöttelee jalkojeni vieressä.

• Yxitypy kirjoitti:

tullut käytyä varmaan viisitoista vuotta sitten viimeksi. Jotenkin vaan ei nappaa :)

• TaikisN kirjoitti:

tullut käytyä varmaan viisitoista vuotta sitten viimeksi. Jotenkin vaan ei nappaa :)

Mä olen joka vuosi muutamissa ollut. Nyt on ostettuna karaokebaarin pikkujoululiput ja muutamiin muihinkin pikkujouluihin menen myös. Ehkä pidän omatkin pikkujoulut ystäväpariskunnan kanssa vielä erikseen.

• 20+13

kunhan sänkykaveri on puhdas, terve,halukas ja kyvykäs :D

• Yxitypy

jos on sinkusta kyse. Muutoin en. Mä oon kait vähän vanhanaikainen :=))

• Meriläinen

No moi!
      Pistit sitten sen alotuksen jota ite tässä oon päivänä muutamana mietiskellyt.
      Kun olis ollut mahdollisuuksia mennä sinne ja tänne ja vähän vielä tonnekin mutta koti on voittanut.
      Liekö johtuu iästä tai sitten siitä että olen kulkenut niin paljon ympäri suomea, töitten takia sekä rauhattomen luonteen.
      Yks päivä taas tuli vastaan lause että pitäisi "elää" joka päivä, ja mietin mitä se tarkoittaa.
      Jos olen tyytyväinen pieneen elämään niin häviänkö muka jotain?
      Nytkin päässä kolmeen suuntaan meno pitäiskö kun vois?
      Vai onko se kaikki vaan laiskuutta?
      Tuntuu välillä että kaikki mahdollinen on nähty, joka paikassa ihmiset elää samojen tuskien ja onnen kanssa.
      Itsensä ottaa joka paikkaan mukaan, menee sitten tuulella kun tuulella.

• Yxitypy

olla että meidän ikäisillä nämä samat ajatukset pyörii väliin päässä.
        Olen itsekin miettinyt, josko tämä menoihin kyllästyminen johtuu siitä, kun on ollut nuorempana kova vauhti päällä. Nyt sitten haluaa jo vähän levätä. Eihän sitä tiedä, jos sitten eläkepäivinä alkaa uusi villitys :=))

Joka päivä pitäis elää, ja niinhän me eletäänkin. Nyt eletään päivää täten, ja huomisesta ei tiedetä. Eikö se ole tosiaan tärkeintä, että on tyytyväinen elämäänsä..ainakin aika ajoin :=))

• Kotilainen

ton tiivistäisi muutamaan sanaan niin: Poissa hyvä, kotona paras.

Vanha viisaus jonka oppii iän myötä.

• Yxitypy

Eihän sitä tietäis kuin mukavaa on kotona olla, jos ei koskaan olis muualla käynyt.
        Täytyy myös muistaa, ettei kaikilla ole edes kotia.

• Mun ideologiaa: jos liike loppuu tulee kuolema.

Pikkuhiljaa hiippaillaan, siis vaikka hitaammin mennään niin eteenpäin vaan. Sänky ei saa olla mielessä. Joskus kyllä tuntuu, että pienet nokoset olisivat paikallaan.

• Yxitypy

se on. Täytyy vain toivoa, että tää pieni väsy olis vaan väliaikaista :=))

• Yxitypy kirjoitti:

se on. Täytyy vain toivoa, että tää pieni väsy olis vaan väliaikaista :=))

Itsekin tässä odottelen ultraa.

• Yxitypy
        miljoona kirjoitti:

Itsekin tässä odottelen ultraa.

sillai väsynyt ole, mutta nykyisin mun mieli tekee vaan olla enemmän kotosalla :=))

Tovottavasti sinulla ultrassa ei näy mitään poikkeavaa.

• Yxitypy kirjoitti:

sillai väsynyt ole, mutta nykyisin mun mieli tekee vaan olla enemmän kotosalla :=))

Tovottavasti sinulla ultrassa ei näy mitään poikkeavaa.

Näkyy, mut mitä tehdään on sitten toinen juttu...

• Yxitypy
        miljoona kirjoitti:

Näkyy, mut mitä tehdään on sitten toinen juttu...

Älä kuitenkaan menetä toivoasi. Minullakin näkyi muutama vuosi sitten. Lähes vuoden epämielyttävän "rulijanssin" jälkeen tässä kuitenkin vielä palloillaan. Tsemppiä sinulle :=))

• Yxitypy kirjoitti:

Älä kuitenkaan menetä toivoasi. Minullakin näkyi muutama vuosi sitten. Lähes vuoden epämielyttävän "rulijanssin" jälkeen tässä kuitenkin vielä palloillaan. Tsemppiä sinulle :=))

En mä vielä kuole. Vanhaa kerran korjattua rakkinetta kait täytyy parannella, aattelin pyytää sellaista mainoksen durasell pupun paristoa kokeeksi...

• miljoona kirjoitti:

En mä vielä kuole. Vanhaa kerran korjattua rakkinetta kait täytyy parannella, aattelin pyytää sellaista mainoksen durasell pupun paristoa kokeeksi...

Ja kerron sit sulle niin pyydä säkin sellaista jos se on mainoksen väärti...

• Yxitypy
        miljoona kirjoitti:

Mullekin sitä yhdessä vaiheessa harkittiin, mutta yritän vielä pärjäillä ilman :=))

• Yxitypy kirjoitti:

Mullekin sitä yhdessä vaiheessa harkittiin, mutta yritän vielä pärjäillä ilman :=))

Haarakatkos tai mun uusi sana "haarahyppely" vain tarkistellaan. Ei mätään vakavaa en edes sairaslomaa tartte...

• Yxitypy kirjoitti:

Mun tekis ihan kauhiasti mieli sellaista moottorisänkyä. Mieskin oli aika innostunut kun sanoin haluavani sellaisen, siis että saa pääpuolta ylös tarvittaessa. Niin ja sit kaikilla herkuilla, pöytä läppärille ja jääkappi siidereille...

• Yxitypy
        miljoona kirjoitti:

Mun tekis ihan kauhiasti mieli sellaista moottorisänkyä. Mieskin oli aika innostunut kun sanoin haluavani sellaisen, siis että saa pääpuolta ylös tarvittaessa. Niin ja sit kaikilla herkuilla, pöytä läppärille ja jääkappi siidereille...

Olis kiva saada sellanen sänky, mutta ovat niin pirun kalliita.
        Heh.. Olishan se "poikaa" saada vielä nuo mainitsemasi edut kaupan päälle. Mulla ei ole edes vielä läppäriä. Täytyy tästä pöytäkoneelta istualleen kirjoittaa. Takamus alkaa olla jo turrana :=))

• Yxitypy kirjoitti:

Olis kiva saada sellanen sänky, mutta ovat niin pirun kalliita.
        Heh.. Olishan se "poikaa" saada vielä nuo mainitsemasi edut kaupan päälle. Mulla ei ole edes vielä läppäriä. Täytyy tästä pöytäkoneelta istualleen kirjoittaa. Takamus alkaa olla jo turrana :=))

Tää on kiva ottaa sairaalaankin jos joutuu jäämään joksikin yöksi...Meillä on kaksi läppäriä ja meinasin antaa toisen lapsenlapselle, mut en kait. Ostan sille uuden ihan oman...

• Yxitypy
        miljoona kirjoitti:

Tää on kiva ottaa sairaalaankin jos joutuu jäämään joksikin yöksi...Meillä on kaksi läppäriä ja meinasin antaa toisen lapsenlapselle, mut en kait. Ostan sille uuden ihan oman...

mä olen sen ajatellut lähiaikoina hankkia. Jos vaikka joululahjaksi itselleni :=))

• Yxitypy kirjoitti:

mä olen sen ajatellut lähiaikoina hankkia. Jos vaikka joululahjaksi itselleni :=))

Sulle ja kaikille lukijoille. Mä tykkään teistä, tyk tyk.. Nyt on pakko alkaa hiippaileen sinne vanhaan tuttuun sänkyyn...

• Yxitypy
        miljoona kirjoitti:

Sulle ja kaikille lukijoille. Mä tykkään teistä, tyk tyk.. Nyt on pakko alkaa hiippaileen sinne vanhaan tuttuun sänkyyn...

sinullekin. Taidan minäkin hipsiä tästä OMAAN sänkyyn pikkuhiljaa :=))

• kivellä.istuja

Se on ihmisenä olemisen rikkautta ja tarkoitusta, että elellään läpi tämä elämä sykleittäin muuttuvassa maailmassa, muuttuvalla keholla varustautuneena ja siellä sisimmässä asuu pohjimmiltaan jokin iätön ja ajaton jonka mielenliikahdusten kierteissä on tästä muuttuvaisuudesta häkellyksissään, mutta vain joskus.

• Yxitypy

hyvin sanottu :=))
        Lähtikö tuo ihan sinusta itsestäsi vai oliko lainaus?

• kivellä.istuja
        Yxitypy kirjoitti:

hyvin sanottu :=))
        Lähtikö tuo ihan sinusta itsestäsi vai oliko lainaus?

Ihan omassa päässä venyteltyä kiteytystä. Harrastan nykyisin vähemmän tuollaista täällä, kun epäilen että just nuo saa erään kipakkasanaisen proput aina kärähtämään ja sit tulee niskaan tälläistä: #4"##"@£&5¤**GrrrHHHHHH333%%%%%%%%¤¤¤¤¤¤!!!!! juttua.

• Yxitypy
        kivellä.istuja kirjoitti:

Ihan omassa päässä venyteltyä kiteytystä. Harrastan nykyisin vähemmän tuollaista täällä, kun epäilen että just nuo saa erään kipakkasanaisen proput aina kärähtämään ja sit tulee niskaan tälläistä: #4"##"@£&5¤**GrrrHHHHHH333%%%%%%%%¤¤¤¤¤¤!!!!! juttua.

asuu sitten pieni filosofi :=))

Älä anna kenenkään häiritä tuota harrastusta. Aina löytyy niitä kipakoita sanojia, mutta luulen että ovat vain hieman kateellisia :=))

• ...

Mutta koko kirjoituksesi oli lähinnä säälittävä. Piru jos ihmisellä on aikaa katella töissään vanhoja kutsuja, ja on vielä tallehtinut niitä. Ja sitten muistelee niitä vieläpä elämänsä kohokohtina.

Aika noloa.

=DW=

• Daewood

kumpa tietäisit kuinka tavallista tuo on ikäistemme keskuudessa!
        Sinäkin harrastat tuollaista nostalgiaa. Älä yritäkään väittää muuta.

;)

• Yxitypy

DW pillastu.
        Sitä pystyy tekeen työaiakana vaikka mitä, kun on tarpeeks korkealle koulutettu :=))))

• korppi-lintu

ja vaikka Sarpila ja monotanssit ym.
      Minun exäni vuosittainen exkursio miesporukassa. Varmaan tapasittekin, hän sitten kerran tuupertui ladulle ja toipuminen vei vuoden. Eipä kruisaile hänkään siellä..........
      Saariselkä ja Levi huh huh, pitäs lailla kieltää se meno seurauksineen......

• Yxitypy

on Sarpila ja monotanssit :=))
        Kyllähän siellä monen miehen kanssa tanssittiin. Tiedä sitten tanssinko sinun exäsi kanssa.
        Vai niin huono tuuri kävi exällä. Eihän sitä tiedä, vaikka olisi tuupertunut kotipihassakin. Jos ei sitten ottanut kaamosjazzeja liian rajusti.
        En tiedä, miksi pitäis jazzit sun muut kieltää. Itsestäänhän se on kiinni, miten käyttäytyy missäkin :=))

• JekkuKonttori

On se kumma tapa ihmisellä että pitää dokumentoida asioita joita on tapahtunut kulloinkin kyseisenä aikana. Myös se että niitä tulee säilytettyä kuin ihaninta aarretta kuitenkaan lähes milloinkaan palaamatta uudelleen menneen muisteluun ja kalenterien selaamiseen.
      Itselläni on ilmeisesti pysyvä vamma, sillä kerään vuosittaiset almanakkani, jotka ovat pullollaan turhaa ja hieman tärkeääkin tietoa. Niitä on varastossani,mutta vaikka niissä on elämäni nuottikirja en silti milloinkaan selaile aarteitani. Jostain on vain tullut kummallinen tapa että ne ovat niin kovin tärkeitä ja arvokkaita hävitettäviksi.

• kivellä.istuja

.......... Nyt vain piirtämään aikajanallista elämänkaarta ja raaputtamaan muistot sinne ja siinä on mindmappi-runko kenties viellä kirjoittamista vailla olevaa elämänkertakirjaasi varten.

• JekkuKonttori
        kivellä.istuja kirjoitti:

.......... Nyt vain piirtämään aikajanallista elämänkaarta ja raaputtamaan muistot sinne ja siinä on mindmappi-runko kenties viellä kirjoittamista vailla olevaa elämänkertakirjaasi varten.

Niin ja luoda itsestä paasi ja kultti jonka eteen kannetaan kultaa,mirhamia ja suistsukkeita. Se onkin useamman elämänkerta kirjoittajan vankkumaton,mutta aina niin teollisesti hauras ja ohut päämäärä. En oikein ymmärrä mikä tarkoitus on napittaa takki auki ja huutaa huutotorvella ihmisiä katsomaan millaiset ovat hampaat ja munaskuut kuten hevosnäyttelyssä. Kai se on jonkinlaista arvottomuuden tunnetta tai salattua narsismia. Tai ehkä se on pelko kuolemasta ja unohduksesta. Jotenkin täytyy löytää kuolemattomuus ja kun sen saavuttamiseen ei äly ja järki riitä niin silloin ovat kaikki keinot ensiarvoisen tärkeitä.

• Yxitypy

outoja tapoja, mutta minä lueskelen joskus hymy huulilla esim. päiväkirjaani, jota olen pitänyt aina 12-vuotiaasta saakka. Nykyisin kylläkin laiskemmin.
        Koitas Jekku joskus lukea niitä muistiinpanoja. Kyllä menneitä on kiva joskus muistella.
        Jää jälkipolvellekin luettavaa. Kuin hurja elämä on isoäidillä, isoisoäidillä tai isoisoisoäidillä ollutkaan :=)))

• ......-
        JekkuKonttori kirjoitti:

Niin ja luoda itsestä paasi ja kultti jonka eteen kannetaan kultaa,mirhamia ja suistsukkeita. Se onkin useamman elämänkerta kirjoittajan vankkumaton,mutta aina niin teollisesti hauras ja ohut päämäärä. En oikein ymmärrä mikä tarkoitus on napittaa takki auki ja huutaa huutotorvella ihmisiä katsomaan millaiset ovat hampaat ja munaskuut kuten hevosnäyttelyssä. Kai se on jonkinlaista arvottomuuden tunnetta tai salattua narsismia. Tai ehkä se on pelko kuolemasta ja unohduksesta. Jotenkin täytyy löytää kuolemattomuus ja kun sen saavuttamiseen ei äly ja järki riitä niin silloin ovat kaikki keinot ensiarvoisen tärkeitä.

sitä haluaa jäädä unhoon jos elämänkerralla voi tienata tai lapsille on jotain kerrottavaa. :)

• kivellä.istuja
        JekkuKonttori kirjoitti:

Mitä lie ... motivejahan riittää ja vara sellaisia. Taitaa useimmilla elämänkertamuisteloja kirjoittelevilla hohto himmetä ja tarina kuivua kasaan jos työn tekee itse eikä ees julkisuus- tai rahastushakuisesti. Meiän ikäluokalla ei taia olla enää historiallistakaan merkitystä kun kaikki oleellinen on dokumentoitu ammattilaisten toimesta.

• viivatiina

kun oon joskus jonkun kerran käyny työporukan kanssa jossain enkä yleensäkkään oo käyny tyttöjen kanssa missään reissuilla mutta baareissa oon kyllä käyny ja tanssimassa mutta täytyy sanoo että viimeisen vuoden aikana on varmaan tullu vanhuus ainakin tilapäinen kun ei saa oikeen mihinkään lähdetyksi.

• Yxitypy

me mitään vanhoja viivatiina. Tää on vaan väliaikaista. Viiden vuoden päästä voi taas olla tilanne ihan toinen. Eihän me kyllä vielä kiikkustuoliin jäädä istumaan :=))

• monien vuosien varrelta, sisällöltään samansuuntaisia, lääkäri käynt. ym.
      Monia mukavia reissujaki, ja muita tapahtumia:)

Vasta viime viikon vaihteessa olin pienellä reissulla, kaks yötä pois kotoa,, kyllä oli ihanaa päästä omaan sänkyyn, vaikka reissu oli tosi ihana:)))

• Yxitypy

se olis varmaan jokaiselle terveellistä käydä kotoa väliin jossain mualla. Tuo kaks yötä vielä menettelee jotenkin, mutta viikko tuntuu jo aika pitkältä. Ei se siltä tuntunut vielä 10 vuotta taakse päin, mutta nykyään :=))

• wirniksi ejk

paitsi että nukun nykyään sohvalla. Kun taulutelkkari on vastakkaisella seinällä, ja sängyssä on liian pehmeät patjat. Ja telkkari siellä se vanhanaikainen ja ja ja... Ootko kuullut sanonnan että olet vanha kun lauantaina puhelin soi ja toivot ettei pyydetä minnekään. :)

• Yxitypy

nukut. No mikäpä siinä, jos siinä parempi nukkua. Väliin vaihdan huonetta minäkin, kun joku kuorsaa :=))

Hei.. Mulla on just tuo vaihe meneillään. Pelkään viikonloppuna usein kun joku kaveri soittaa, että ei vaan pyytäis mihinkään.
        Siis johtopäätös: Olen vanha :=((

• wirniksi ejk
        Yxitypy kirjoitti:

nukut. No mikäpä siinä, jos siinä parempi nukkua. Väliin vaihdan huonetta minäkin, kun joku kuorsaa :=))

Hei.. Mulla on just tuo vaihe meneillään. Pelkään viikonloppuna usein kun joku kaveri soittaa, että ei vaan pyytäis mihinkään.
        Siis johtopäätös: Olen vanha :=((

sänky on liian pehmeä ja selkä tulee kipeäksi. Soffa on sopivan kova. Kyllä vain, kaamea paikka jos joutuisi lauantai-iltana lähtemään jonnekin. Jos vaihtoehto on kapakki-ilta tai koti kera sohvan, lämpötyynyn ja pässinpökkimä-pöksyjen, niin kyllä jokainen tän ikäinen tajuaa mikä kannattaa valita. :)

• Yxitypy
        wirniksi ejk kirjoitti:

sänky on liian pehmeä ja selkä tulee kipeäksi. Soffa on sopivan kova. Kyllä vain, kaamea paikka jos joutuisi lauantai-iltana lähtemään jonnekin. Jos vaihtoehto on kapakki-ilta tai koti kera sohvan, lämpötyynyn ja pässinpökkimä-pöksyjen, niin kyllä jokainen tän ikäinen tajuaa mikä kannattaa valita. :)

ja jos ei tiedä mikä kannattaa valita, ei tiedä elämästä mitään :=))
        Mä tein tänään saunassa jalkahoidon. Laitoin veteen itsekuivattua peltokortetta, merisuolaa ja oliiviöljyä. Siinä huiluttelin jalkoja puoli tuntia. Sen jälkeen voitelin jalkani Boreaksella. Voi vitsi, että tuli jaloille kevyt olo.
        Eihän tällaista voi verratakaan johonkin kapakkaelämään :=))

• WIRNIKSI EJK
        Yxitypy kirjoitti:

ja jos ei tiedä mikä kannattaa valita, ei tiedä elämästä mitään :=))
        Mä tein tänään saunassa jalkahoidon. Laitoin veteen itsekuivattua peltokortetta, merisuolaa ja oliiviöljyä. Siinä huiluttelin jalkoja puoli tuntia. Sen jälkeen voitelin jalkani Boreaksella. Voi vitsi, että tuli jaloille kevyt olo.
        Eihän tällaista voi verratakaan johonkin kapakkaelämään :=))

pikahoito käsille ja jaloille (edellyttää ettei ole haavoja) on sokeria ja ruokaöljyä? Niitä hierot, hierot, hierot... raajat on kuin ammattihoidon jäljiltä. Oikein rohtuneille räpylöille apteekin Ambilan, muuten riittää Aqualan L. *mainos mainos*

• Yxitypy
        WIRNIKSI EJK kirjoitti:

pikahoito käsille ja jaloille (edellyttää ettei ole haavoja) on sokeria ja ruokaöljyä? Niitä hierot, hierot, hierot... raajat on kuin ammattihoidon jäljiltä. Oikein rohtuneille räpylöille apteekin Ambilan, muuten riittää Aqualan L. *mainos mainos*

sä nikkis isolla laitoit :=))

Tarkoitiko kuorintaa jaloille. Siihen on hyvä tuo sokeri ja ruokaöljy seos. Se on muuten hyvä myös kasvojen kuorintaan.
        Joo Aqualan on hyvä kans, mutta Boreas jalkavoide laittaa jaloissa jotenkin veret kiertämään, kun sisältää alkoholia :=))

• Jorkka5151
      • kawe

Aloittaja muistelee, hyvä niin ja sitten voi päivityksen jälkeen jatkaa omaan tahtiin.
        Elämä on tietty aika johon mahtuu useita jaksoja, niitä erottelevat esim. lapsuus, kouluaika, vanhemmuus, avioliitto-ero, työelämä-eläkeikä ja niiden rakosiin sitten se elämä rientoineen.
        ((Oli kaunista nuoruus, oli kukkivat haat, kesän vihreät lehdet mua kutsuvat taas.Osa kaunis on nuoren nousta taimesta maan toisen vierelle päivään ja suojelemaan))= tätähän me muistellaan, eikö.

• Yxitypy

joillekin olla, ja joillekin ei :=))

• Yxitypy
        kawe kirjoitti:

Aloittaja muistelee, hyvä niin ja sitten voi päivityksen jälkeen jatkaa omaan tahtiin.
        Elämä on tietty aika johon mahtuu useita jaksoja, niitä erottelevat esim. lapsuus, kouluaika, vanhemmuus, avioliitto-ero, työelämä-eläkeikä ja niiden rakosiin sitten se elämä rientoineen.
        ((Oli kaunista nuoruus, oli kukkivat haat, kesän vihreät lehdet mua kutsuvat taas.Osa kaunis on nuoren nousta taimesta maan toisen vierelle päivään ja suojelemaan))= tätähän me muistellaan, eikö.

väliin muistelee aikoja entisiä.
        Mutta siinä muistelemisessa on se hyvä puoli, kun huomaa, että kyllä se ikä tuo ihmiselle (ainakin suurimmalle osalle) sitä elämän viisautta. Nyt eletään melkein sitä elämän parhainta aikaa. Osaa nauttia asioista niin eri tavalla, kuin silloin hulluina nuoruusvuosina. Toivottavasti saa lukea muistiinpanoja vielä 20 vuodenkin päästä :=))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe