TUOMARILA!

Perhe3

Meille tarjottiin ASO- kämppää Tuomarilan aseman lähettyvilltä. Kämppä on esitteen perusteella aivan loistava meidän tarpeisiin mutta itse alueesta ei ole havaintoa. Asumme pohjoisessa ja olemme siis muuttamassa Espooseen.

Onko palstalaisilla komentteja Tuomarilasta puolesta tahi vastaan??

15

4693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en suosittele

Tuomarilan asema ja Tuomarila ei itsessään ole huono paikka, tosin siinä aseman viereisessä kerrostalossa ammuttiin vuonna 2008 joku ihminen.

Tuomarilan asema on valitettavan lähellä Suvelan pahamaineista lähiötä joka on Espoon pahin ongelmalähiö, melkein itä-helsingin veroinen. maahanmuuttajia 25 %, huumeidenkäyttäjiä, työttömiä ja muita sossutapauksia.

Itse voisin asua Domsbyn aseman vieressä jos olisi pakko mutta lapsiani en koko Keski-espoossa todellakaan kasvattaisi.

Tosin tuskinpa saat pääkaupunkiseudulta asialliselta alueelta asuntoa jos ainoa vaihtoehto on vuokalle johonkin VVO:lle, espoonkruunuun tms.

• atlatl

Ja olen ihan tyytyväinen.
        Itselleni ei ole muista alueen asukkaista ollut haittaa ja plussaa on julkisten kulkuvälineiden runsaus.
        Tuomarilassa on juna-asema todella lähellä ja siitä pääsee nopsasti Helsinkiin ja pidemmällekkin.
        Myös bussilinjoja on useita.
        Itse asun 10 minsan päässä Tuomarilan asemalta.

Viihdyt hyvin jos et ole rasisti tai muuten negatiivinen tyyppi.

Uudella maalla tuskin on yhtään aluetta jossa ei asuisi edes joku alkoholin- tai huumeiden käyttäjä.
        eli jos erilaisuus on sinulle rikkaus ja osaat asettua myös muiden asemaan,ei sinulla ole mitään hätää.
        Tervetuloa vaan.

Morkkaajille tiedoksi: Maailma muuttuu ja meidän on muututtava mukana jos aiomme säilyttää henkisen arvokkuutemme.

Morkkaamalla muita alennat itsesi.

• Domsby1

"Tuomarilan asema ja Tuomarila ei itsessään ole huono paikka, tosin siinä aseman viereisessä kerrostalossa ammuttiin vuonna 2008 joku ihminen."

Ja taas esitetään faktana sellainen asia, josta on vain hatara muistikuva. Kerrostalon pihalla kyllä ammuttiin muutama laukaus, mutta asialla olivat paikalle eksyneet heimoveljet, joilla ei ollut mitään tekemistä kyseisen talon kanssa ja kukaan ei edes loukkaantunut saati kuollut. Itse siis näin kyseisen tapahtumasarjan.

Tuomarilan alue on kyllä aikuiselle työssäkäyvälle ihmiselle ihan ok. Palvelut ovat melko lähellä ja kulkuyhteydet käden ulottuvilla. Mutta niin kuin muutkin ovat jo todenneet, niin aseman läheisyys aiheuttaa sen, että paikalle tosiaan eksyy välillä kaikenlaisia sivullisia kulkijoita, joista aiheutuu harmia.

• jeesjees--
        Domsby1 kirjoitti:

"Tuomarilan asema ja Tuomarila ei itsessään ole huono paikka, tosin siinä aseman viereisessä kerrostalossa ammuttiin vuonna 2008 joku ihminen."

Ja taas esitetään faktana sellainen asia, josta on vain hatara muistikuva. Kerrostalon pihalla kyllä ammuttiin muutama laukaus, mutta asialla olivat paikalle eksyneet heimoveljet, joilla ei ollut mitään tekemistä kyseisen talon kanssa ja kukaan ei edes loukkaantunut saati kuollut. Itse siis näin kyseisen tapahtumasarjan.

Tuomarilan alue on kyllä aikuiselle työssäkäyvälle ihmiselle ihan ok. Palvelut ovat melko lähellä ja kulkuyhteydet käden ulottuvilla. Mutta niin kuin muutkin ovat jo todenneet, niin aseman läheisyys aiheuttaa sen, että paikalle tosiaan eksyy välillä kaikenlaisia sivullisia kulkijoita, joista aiheutuu harmia.

tai siis suvelan läheisyys. sitä varmaankin tarkoitit.

• Ei asu domissa

Yhtä lähellä kuin Suvela on Kauniainen, joka ehkä kelpaisi jopa sinulle. Eikä Suvelakaan kovin kummallinen paikka ole.

• Cozar30

Todella huonoa aluetta on, Suvela on hyvin todennäköisesti se pahamaineisin ja huonoin alue koko pk-seudulla. Sosiaalisia ongelmatapauksia riittää, runsaasti vuokrabetonitaloja ja erittäin kirjavaa asujistoa jopa kunnollisesta kansalaisesta maahanmuuttajiin ja vaarallisiin sekakäyttäjiin. Iltaisin ei ole välttämättä turvallista liikkua aseman seudulla.
      Ehkä jotkut rivitalot alueella ovat parempia, mutta ne ovat omistusasuntoja, mutta nekin ovat sitä perus-bulkkituotantoa tuulipukukansalle.
      Espoo sijoittaa sinne sen aineksen, jota muut eivät halua ottaa tai muut kaupungit eivät halua ottaa vaivoikseen.

• Domsby

Asuukohan näistä morkkaajista yksikään Tuomarilassa? En kyllä tunnista noista puheista kotikylääni. Olen asunut kohta 20v Tuomarilassa enkä kertaakaan, siis en kertaakaan, ole Tuomarilassa pelännyt. Liikun päiväittäin eri vuorokaudenaikoina juna-asemalta kotiin eikä ainakaan Domin asemalla ole mitään vaarallisisa sekakäyttäjiä, hah. Olen kulkenut illalla myös Suvelan läpi,enkä sielläkään ole törmännyt kuin ehkä normaalien ihmisten lisäksi jalkapalloon, joka on Suvelan pallokentältä lentänyt. Ihmettelen suuresti näitä vaarallisisa sekakäyttäjiä, missä niitä siis on, kun en ole itse kovinkaan usein törmännyt, enkä taatusti ainakaan Tuomarilassa. Suvelassa asuu maahanmuuttajia, Tuomarilassa en ole kyllä heitäkään tavannut ja mitä heistä??? Suoraan sanottuna, enemmän pelottaa illalla Leppävaarassa tai Matinkylässä tai Kivenlahdessa.

Tuomarilassa on oma ala-aste ja päiväkoti, joita oma lapseni on käynyt eikä niissä mitään ongelmia ole ollut.

Tosiaan, Tuomarilaa yhtä lähellä ovat myös Espoon keskuksen tai Kauniaisten palvelut..kirjastot, uimahallit, leikkikentät, kaupat, virastot, kuntosalit ym. ym. Liikenneyhteydet loistavat! Junalla Helsinkiin, busseilla joko länsiväylän kautta tai Turun motarin kautta Helsinkiin, Leppävaaran kautta..joka suuntaan pääsee.

Suosittelen lämpimästi ja ihmettelen suuresti näitä morkkaajien motiiveja. Ovat kuulleet Suvelasta,mutta tuskin edes itse käyneet..Tuomarilasta puhumattakaan!

• ei ole pahin

Suvela on ollut rauhaton alue etenkin 70-80-luvuilla ja 90-luvullakin. Hieman rauhallisempi 2000-l. puolella kuin pahimpina vuosina. Rauhatonta sakkia on ollut nimenomaan suomalaisten keskuudessa eikä niinkään kaapuihin pukeutuneiden keskuudessa. Ehdottomasti Suvela ei kuitenkaan ole pk-seudun levottomin alue, ei ole ollut varmaan ikinä eikä tule olemaankaan. Olettaisin, että paikka on hieman siistiytynyt ja rauhoittunut(?). Pahimmat tapaukset ovat muuttaneet tai joo, kuolleet. Tuomarila on aina ollut se rauhallisempi paikka, Espoon keskus taas aina levoton. Leppävaarassa taas riippuu kummalla puolen Leppävaaraa asuu. Toisella (vanhalla) puolella on aina ollut levotonta ja turvatonta, toisella (uudella) puolella taas siistimpää ja hieman rauhallisempaa. Paljon likaisempia ja levottomampia kuitenkin ovat esim. Kallio, Itäkeskus, Vesala, Myllypuro, Kontula, Jakomäki, Kivenlahti, Koivukylä, Korso, Matinkyläkin. Ehdottomasti Kalliossa (ainakin Kurvin tuntumassa) pyörii jos jonkinlaista huumehörhöä, käytettyjä neuloja ja kortsuja lojuu keskellä katua ja hiekkakentillä, hirveästi alkkiksia, paikat ja ihmiset likaisia/epäsiistejä minne meneekin jne.

• Rauhallista.

Nyt on kolmas vuosi tullut asuttua Tuomarilan Kulovalkeassa. Eli siis uudella puolella. Ja täällä on ollut todella rauhallista.

Suvelan asukaspuistossa on tullut käytyä lasten kanssa joka päivä pari viime kesää, ja ei ole kertaakaan ollut mitään häiriöitä ihan normaaleja lapsia vanhempineen.

En oikein ymmärrä mistä tuo Suvelan huono maine johtuu, ei se mitään hohdokasta aluetta ole mutta en ole kertaakaan nähnyt siellä mitään häiriöitä.

Leppävaarassa näki paljon enemmän laitapuolen kulkijoita kun Suvelassa.

• atlatl

Aika vanha aloitus kun oli vuodelta 2009....

Enkä vieläkään pidä Suvelaa sen huononpana alueena kuin vaikkapa Vuosaari...

Katselen kaapunaisiakin mieluummin kuin noita 30-40 vuotiaita naisia jotka pukeutuvat kuin teinit ja ainakin neljä numeroa liian pieniin vaatteisiin...
      Sitä makkaroiden tursumista on kamala katsella!
      Ja ne kaapunaiset ja heidän miehensä eivät ryyppää ja tappele,kuten meillä suomalaisilla on tapana.

• stella45132

Nyt vuosi 2012 ja asuttu Tuomarilassa kaksi vuotta, paljon lapsiperheitä, palvelut lähellä niin Kauniaisissa kuin Espoon keskustassa. Yhtään häiriötekijää ei olla havaittu- ennen asuttiin Leppävaarassa ja siellä sitä näki kaikenlaista. Kovasti ollaan tykätty!!!!

• Daniel.

Asuimme kolme vuotta Tuomarilassa Kulovalkean uudella asutusalueella ja tykkäsimme kovasti. Alue on siisti ja rauhallinen, lenkkipolut ja liikenneyhteydet ihan vieressä eikä Suvelan ja Keskuksen alueen ongelmista ollut tietoakaan. Olisimme viihtyneet siellä pysyvästikin, mutta perheenlisäyksen myötä oli siirryttävä etsimään omakotitaloa ja sitä ei meidän tulotasoilla oikein Espoosta löytynyt. Voin kuitenkin lämpimästi suositella Tuomarilaa asuinpaikaksi, asuitpa sitten yksin, kaksin tai perheen kanssa.

• Sipoossa nyt

Mamuja on ainakin huomattavasti vähemmän jopa suhteutettuna asukaslukuun kuin vaikkapa Leppävaarassa. Ainakin vuosi sitten kun noilla kulmilla vielä asuttiin oli alue lähes pelkästään tavallisten keskituloisten ja keski-ikäisten suomalaisperheiden asuttama. Nukkumalähiö, jossa on siistiä, turvallista ja peruspalvelut sekä hyvät julkiset yhteydet tarjolla, mutta ei tosiaan mitään baarielämää tms.

• Hiljaista on

Muutaman vuoden olen asunut Suvelassa.

Rauhallista on ollut. Suvela on aika pieni alue.
      Palvelut ovat lähellä ja sieltä on hyvät kulkuyhteydet.

Mamuja on, mutta he ovat rauhallista porukkaa, eivät tosiaan juo ja tappele sekä pitävät paikat siistinä.

• dominpelätyin

kulli

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe