uskontiede

A.J.K.

"Uskontotiede tutkii ihmisten uskonnollista käyttäytymistä. Tieteenalan perimmäisiin kysymyksiin kuuluu kysymys uskontojen luonteesta ja synnystä. Uskontotiede voi olla myös vertailevaa uskontotiedettä, joka etsii uskontojen yhteisiä ja toisistaan eroavia piirteitä."

Eli saako kreationistit ajettua oman huuhaansa tämän neutraalin, kulttuuriin liittyvän ilmiön riippumattoman tutkimuksen piiriin? Toisinsanoen, ottaako teitä kukaan vakavasti? Toivottavasti ei....

19

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiksjeh

1.Korinttolaiskirje:
      2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. MOT?

Ken uskoo, se näkee!

• Apo-Calypso

Ensimmäinen "uskovan" tunnusmerkki on valehteleminen, kuten osoitit väitteessäsi mutaatioista ja ei-satunnaisesuudesta, ja josta sitten koetit epätoivoisesti luikerrella karkuun yrittämällä vaihtaa puheenaihetta. Eiksjeh?

• eiksjeh
        Apo-Calypso kirjoitti:

Ensimmäinen "uskovan" tunnusmerkki on valehteleminen, kuten osoitit väitteessäsi mutaatioista ja ei-satunnaisesuudesta, ja josta sitten koetit epätoivoisesti luikerrella karkuun yrittämällä vaihtaa puheenaihetta. Eiksjeh?

Matteuksen evankeliumi:
        10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        MOT?
        Satunnaista ei ole olemassakaan.

• raven-79
        eiksjeh kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        MOT?
        Satunnaista ei ole olemassakaan.

kuinka suuri pitää todennäköisyyden olla, jotta mielestäsi kyse olisi satunnaisuudesta? Onko se vain sattumaa vai alhainen todennäköisyys, etä jos ostat yde 7 numeron lottorivin, ja het tärppääs..

• eiksjeh
        raven-79 kirjoitti:

kuinka suuri pitää todennäköisyyden olla, jotta mielestäsi kyse olisi satunnaisuudesta? Onko se vain sattumaa vai alhainen todennäköisyys, etä jos ostat yde 7 numeron lottorivin, ja het tärppääs..

Se mikä on sinun mielestäsi todennäköistä ei ole todennäköisyyden todiste.
        Olethan liki joka asiassa todennäköisesti väärässä.Todennäköisesti kaikkissa!
        Ja erittäin todennäköisesti todennäköisissä asioissa, eikö vain?

• ParallaXi

"2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. MOT?"

Oikea muoto olisi, ainakin suomennoksen 1992 mukaan, "Hengellinen ihminen sen sijaan pystyy tutkimaan kaikkea, mutta häntä itseään ei kukaan voi tutkia."

Melkoinen merkitysero sanojen 'tutkiskelee' ja 'pystyy tutkimaan' välillä.
        Ja ei siinä mitään, onhan se tuokin tapa ulkoistaa vastuu päättömyyksistä: Häntä itseään ei kukaan voi tutkia.
        Näytät kuitenkin pahasti trollilta sinäkin. Ikävä piirre täällä ja ateismipalstalla. Pelkkiä mukanokkelia esiteinejä, jotka viettävät liikaa aikaa netissä ja liian vähän ulko-oven tuolla puolen.

• Turkana
        eiksjeh kirjoitti:

Ehkäpä tämä tietämä'ttömyytesi selittää sen, että käsityksesi todennäköisyyksistä ovat naurettavia ja väität ettei sattumaa olisi perusteettomasti.

• eiksjeh
        Turkana kirjoitti:

Ehkäpä tämä tietämä'ttömyytesi selittää sen, että käsityksesi todennäköisyyksistä ovat naurettavia ja väität ettei sattumaa olisi perusteettomasti.

Enhän nyt puhukaan evoluutioteoriasta vaan luomiseen uskosta ja puhun mitä siinä ajatellaan, empiirisen kokemuksen perusteella tietty!
        Eikös tämä palsta ole luomisuskosta puhumisen paikka?
        Sinä kai pidät huolta kummastakin opista?

• Turkana
        eiksjeh kirjoitti:

Enhän nyt puhukaan evoluutioteoriasta vaan luomiseen uskosta ja puhun mitä siinä ajatellaan, empiirisen kokemuksen perusteella tietty!
        Eikös tämä palsta ole luomisuskosta puhumisen paikka?
        Sinä kai pidät huolta kummastakin opista?

lottovoiton todennäköisyyttä, jos menet ostamaan yhden lottorivin, ei evoluutiosta tai luomisesta. Ilmeisesti et ymmärtänyt, joten kysytäänpä uudestaan. Käyt kioskilla ostamassa yhden lottorivin. Kuinka suuri mahdollisuus sinulla on saada päävoitto, seitsemän oikein`Voit vastata myös prosentteina.

• eiksjeh
        Turkana kirjoitti:

lottovoiton todennäköisyyttä, jos menet ostamaan yhden lottorivin, ei evoluutiosta tai luomisesta. Ilmeisesti et ymmärtänyt, joten kysytäänpä uudestaan. Käyt kioskilla ostamassa yhden lottorivin. Kuinka suuri mahdollisuus sinulla on saada päävoitto, seitsemän oikein`Voit vastata myös prosentteina.

Kun realiteetit otetaan mukaan, tulos on päivänselvä.
        En tule koskaan voittamaan Lotossa.100% ei

• Turkana
        eiksjeh kirjoitti:

Kun realiteetit otetaan mukaan, tulos on päivänselvä.
        En tule koskaan voittamaan Lotossa.100% ei

et siis osaa laskea edes yksinkertaisia todennäköisyyslaskuja ja silti esiinnyt todennäköisyyden ja sattuman asiantuntijana. Tämä selvä.

• eiksjeh
        Turkana kirjoitti:

et siis osaa laskea edes yksinkertaisia todennäköisyyslaskuja ja silti esiinnyt todennäköisyyden ja sattuman asiantuntijana. Tämä selvä.

Osaan kyllä laskea. Olen jo voittanut senverran, etten enää Lottoa!
        Jokainen kierros veisi jo varmaa voittoani vähemmäksi.
        Ja toiseksi, voitanhan Lotossa näinkin takuuvarmasti kierroshintojen verran.

Ja syy etten muulla tavoin arvaile, sillä enhän tiedä mikä minulle olisi määrättynä tuurinani. Mikäli minulle on jotasin tarkoitettu, saan sen takuuvarmasti muutenkin.

Minähän puhunkin meidän oppimme mukaan enkä evokkien!

Todennäköisyyksien mukaan ei minun uskossa toimita.

• Turkana
        eiksjeh kirjoitti:

Ja syy etten muulla tavoin arvaile, sillä enhän tiedä mikä minulle olisi määrättynä tuurinani. Mikäli minulle on jotasin tarkoitettu, saan sen takuuvarmasti muutenkin.

""Osaan kyllä laskea. Olen jo voittanut senverran, etten enää Lottoa!
        Ja toiseksi, voitanhan Lotossa näinkin takuuvarmasti kierroshintojen verran.""

Mutta et osaa laskea edes tuota yksinkertaista esimerkkiä, vaikka esiinnyt todeennäköisyyksien ja sattumien asiantuntijana.

""Ja syy etten muulla tavoin arvaile, sillä enhän tiedä mikä minulle olisi määrättynä tuurinani. Mikäli minulle on jotasin tarkoitettu, saan sen takuuvarmasti muutenkin.""

Nyt ei ollut kysymys siitä, että sinun pitäisi lotota, vaan siitä, mikä on tuon päävoiton todennäköisyys.

""Minähän puhunkin meidän oppimme mukaan enkä evokkien!

Todennäköisyyksien mukaan ei minun uskossa toimita.""

Niihän sinä väitit. Sinulta jäi vain perustelematta väitteesi ettei sattumaa ole olemassakaan.

• Turkana
        eiksjeh kirjoitti:

todennäköisyyksien ja sattuman asiantuntijalle:

http://www.kotiposti.net/rakeback/lotto.html

Jos et tuosta ymmärrä ja opi, niin sitten en voi auttaa.

• eiksjeh kirjoitti:

olet päässyt säälistä peruskoulun läpi...

• eiksjeh kirjoitti:

Kuinka monta eri 7 numeron yhdistelmää voi lottorivistä muodostua? 39 numeroa, joista valitaan 7 numeroa. Kuinka monta eri numeroyhdistelmää voi noista muodostua?

Noh, vastaa, suuri kreationisti.

• pauttiarallaa
        ravenlored kirjoitti:

Kuinka monta eri 7 numeron yhdistelmää voi lottorivistä muodostua? 39 numeroa, joista valitaan 7 numeroa. Kuinka monta eri numeroyhdistelmää voi noista muodostua?

Noh, vastaa, suuri kreationisti.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8642920/thread

• Pekka-
        ravenlored kirjoitti:

olet päässyt säälistä peruskoulun läpi...

Tuo kirjittaja on vielä peruskoulussa.

• Apo-Calypso
        eiksjeh kirjoitti:

"Minähän puhunkin meidän oppimme mukaan enkä evokkien!"

Senpä vuoksi "oppinne" onkin täyttä paskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4877
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      47
      3330
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3296
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      493
      2902
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      227
      2137
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      158
      2020
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      51
      1819
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1607
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1321
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1283
    Aihe