Jo Vanhassa Liitossa Y-H-W-H sanoi luomistaan ihmisistä näin: (Hesekiel 34:31)
"Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."
Sama Herra eli Yeshua opetti sanoen: (Joh.10:27-28
"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."
- Nykyinen maailmamme on täynnä monenlaista melusaastetta, soraääniä ja vääriä messiaita, joita ei tältäkään foorumilta ole puuttunut. Siksi on erittäin tärkeää kyetä erottamaan Hyvän Paimenemme Yeshua Messiaan ääni muista äänistä!
Muistamme Vanhan Liiton puolelta, että profeetta Bileamkin meni usein Herraa kohdatakseen muista erilleen. Myös moni muu profeetta joutui jo tuohon aikaan menemään joksikin aikaa eroon ihmisyhteisöstä herkistyäkseen paremmin kuulemaan Herran ääntä.
Uuden Liiton puolella Johannes Kastaja hankki 'teologisen pätevyytensä' ollen Pyhän Hengen johdattamana aina siihen saakka erämaassa J-lan ja luonnon korkeakoulussa, kunnes oli oppinut tuntemaan J-lan äänen.
Olen havainnut Hyvän Paimenen äänessä seuraavia tunnuspiirteitä:
1) Siinä on mukana rakkaus ja elämä, jota ei mikään luotu voi jäljitellä.
2) Se on sopusoinnussa Raamatun Pyhien Kirjoitusten kanssa.
3) Se karkottaa mielestäni kaiken pelon ja epäilyksen.
4) Se tuo mukanaan yliluonnollisen pyhyyden ilmapiirin.
5) Siinä ei ole mukana syytöstä eikä tuomiota.
6) Siinä on mukana lohdutus, anteeksianto ja armahdus.
7) Se kykenee synnyttämään uskoa, toivoa ja luottamusta Vapahtajaan ja J-laan.
8) Se puhuttelee suostuttaen kuulijaansa elämän kaidalle tielle.
9) Se rohkaisee masentunutta mieltä.
10) Se synnyttää rohkeuden tarttua ikuisen Sanan lupauksiin!
11) Se parantaa sairaan sydämen, sielun, hengen ja mielen ja vuodattaa balsamia haavoihin.
12) Se eheyttää särkyneen sielun ja lohduttaa murheellista sydäntä.
13) Se johdattaa sinut ikuisen Isä J-lan yhteyteen, jossa unohdat kaikki kokemasi tappiot ja vastoinkäymiset.
14) Se antaa sinulle rauhan, mikä on kaikkea ihmisymmärrystä ylempi ja mikä pysyy sinussa suurimmankin ahdingon keskellä, jopa silloin, kun joku rakkaistasi ja lopulta myös sinä joudut kulkemaan Hyvän Paimenen kanssa kuoleman virran yli johtavaa siltaa kotiin, rakkaan taivaallisen Isämme luo!
Siinä oli muutamia mietteitäni Hyvän Paimenen äänen tuntomerkeistä. Niitä on paljon enemmän, kuin nuo edellä mainitut.
Voit jatkaa listaa!
Osaatko sinä aina erottaa Vapahtajasi äänen muista äänistä?
Miten erotamme Hyvän paimenen äänen?
32
290
Vastaukset
"Osaatko sinä aina erottaa Vapahtajasi äänen muista äänistä? "
Vapahtajasi viimeinen äänihän on Matteuksen 27:46. jakeessa, jossa Jeshua huomaa Jumalan hyljänneen hänet.
Matt. 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?...johon viittasit, käyttävän jopa kuolinhetkellään uskollisesti sitä huudahdusta, mitä Hänen Tanakh'in mukaan pitikin kärsivänä Messiaanamme käyttää?
Luemme: Psalmit:
22:2 >>>>>Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?Yakov kirjoitti:
...johon viittasit, käyttävän jopa kuolinhetkellään uskollisesti sitä huudahdusta, mitä Hänen Tanakh'in mukaan pitikin kärsivänä Messiaanamme käyttää?
Luemme: Psalmit:
22:2 >>>>>Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?Matt. 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Tuo jaehan on Raamatusta, toisin kuin sinun kirjoituksesi.
Sinun mielestäsi siis, tuossa jakeessa ei luen niin kuin siihen on kirjoitettu.
Et kuitenkaan itsekään osannut selittää mitä siinä sinun mielestäsi lukee.Pe.ku kirjoitti:
Matt. 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Tuo jaehan on Raamatusta, toisin kuin sinun kirjoituksesi.
Sinun mielestäsi siis, tuossa jakeessa ei luen niin kuin siihen on kirjoitettu.
Et kuitenkaan itsekään osannut selittää mitä siinä sinun mielestäsi lukee....ja nimenomaan kysymykseesi. Lue se uudelleen, niin ehkä ymmärrät, edellyttäen tietenkin sitä, että kuulut Yeshuan lammaslaumaan!
Jos et ole Hänen lampaitaan, niin silloin minun on turha selventää asiaa sulle edes rautalangasta vääntämällä...Yakov kirjoitti:
...ja nimenomaan kysymykseesi. Lue se uudelleen, niin ehkä ymmärrät, edellyttäen tietenkin sitä, että kuulut Yeshuan lammaslaumaan!
Jos et ole Hänen lampaitaan, niin silloin minun on turha selventää asiaa sulle edes rautalangasta vääntämällä...Sinun mielestä siis, Raamattu on väärennetty teksteiltään ja sanoilla täysin eri merkitykset kuin, mitä sinne on kirjoitettu.
Sinun mielestä Raamattu on varovastikin määriteltynä okkultismia.
Et kuitenkaan edes pysty kertomaan, sitä mitä siellä Raamatussa pitäisi lukea.
Laitan esimerkin yhdestä Raamatun sanasta, josko edes sen kääntäisit, kun sanot niiden tarkoittavan jotain muuta, kuin sinne on kirjoitettu:
Miten tarkoittaa Raamatussa esiintyvä "Kun"-sana.
Tarkoittaako se sinun mielestä esim. "koiraa", "reppua", "silmää" tai vaikka "ei-sanaa?Pe.ku kirjoitti:
Sinun mielestä siis, Raamattu on väärennetty teksteiltään ja sanoilla täysin eri merkitykset kuin, mitä sinne on kirjoitettu.
Sinun mielestä Raamattu on varovastikin määriteltynä okkultismia.
Et kuitenkaan edes pysty kertomaan, sitä mitä siellä Raamatussa pitäisi lukea.
Laitan esimerkin yhdestä Raamatun sanasta, josko edes sen kääntäisit, kun sanot niiden tarkoittavan jotain muuta, kuin sinne on kirjoitettu:
Miten tarkoittaa Raamatussa esiintyvä "Kun"-sana.
Tarkoittaako se sinun mielestä esim. "koiraa", "reppua", "silmää" tai vaikka "ei-sanaa?...lopetan nyt tämän keskustelumme tähän.
Kiitos mielenkiinnostasi avauksen aihetta ja sen vierustaa kohtaan ;o)Yakov kirjoitti:
...lopetan nyt tämän keskustelumme tähän.
Kiitos mielenkiinnostasi avauksen aihetta ja sen vierustaa kohtaan ;o)siitä masentua kun huomaat olevasi väärässä etkä osaa vastata tai keskustella asiasta edes sivistyneesti.
Jokainen meistä joskus tekee virheitä ja helpoiten niistä selviää myöntämällä tai anteeksi pyytämällä.
- Threemoles
Sinä se et enää näemmä saa rukattua kalenteriasi oikeaan aikaan. Muistutan vaan: Nyt on todella jo vuosi 2009. Ja aivan kaikki on tehty upouudeksi. Ihmisen Pojalla on uusi nimi. Sitä sinä et tiedä, kuten et paljon muutakaan hyödyllistä. Mutta, toki sinun pitää jotakin hölistä. Hölöttäjä kun olet.
Suuri "suusi" ja nopeat sormet ja alati pieni vilppi mielessä. Opettele nyt vihdoin lukemaan kaikki Raamatun tekstit, mutta nakkaa kuitenkin ensin nuo mustavalkolasit päästäsi pois. Ja pese myös silmäsi, korviesi lisäksi! ;) On muuten niin paljon monia muitakin jotka ovat ottaneet itselleen jumalallisuuden ulkokuoren. Ja luulevat, ettei sitä kukaan, yksikään oikein uskova ihminen huomaa....ettet osaa vielä erottaa Hyvän Paimenen ääntä palkkapaimenten äänestä, joten kehoitan sua lukemaan huolella kaikki Johanneksen 3 kirjettä ajatuksen kanssa läpi. Aloita lukemaan niitä jo tänään!
- Threemoles
Yakov kirjoitti:
...ettet osaa vielä erottaa Hyvän Paimenen ääntä palkkapaimenten äänestä, joten kehoitan sua lukemaan huolella kaikki Johanneksen 3 kirjettä ajatuksen kanssa läpi. Aloita lukemaan niitä jo tänään!
Äänestä nimenomaan voi erottaa ainuastaan hyvän Paimenen. Se lupaus on meille annettu, siis meille jotka oikeasti olemme uskollisia ja kuuliaisia kaikkeuken Korkeimmalle, taivaalliselle Isälle. Ei Hän siis huonoa valintaa tehnyt aikoinaan. Tosin, sinä kun olet aina erimieltä jopa Hänen kanssaan, niin ethän sinä sitä ääntä edes kuule.
Ja etpä sinä muutenkaan halua Hänen varjoonsa jäädä. Mihinköhän sitten itsesi seuraavaksi mahdatkin korotattaa... hmnn... sitä jään seuraamaan mielenkiinnolla. Uuudeksi Minä teen kaiken. Lupasi Jumalamme, Luojamme, taivaallinen Isä ja uuden nimenkin Hän antoi, Pojalleen. Etsippä sinä se Raamattu käsiisi, jossa kerrotaan se ainoa ja oikea Totuus. Kristus, meidän kristityiden oikea Paimen kyllä tunsi tien Totuuteen ja se johti hänetkin upouuteen iankaikkiseen elämään taivasten Valtakunnassa. Siis siellä, jossa kaikki hyvät ja pyhät oleilevat ja asustavat ikuisesti. Threemoles kirjoitti:
Äänestä nimenomaan voi erottaa ainuastaan hyvän Paimenen. Se lupaus on meille annettu, siis meille jotka oikeasti olemme uskollisia ja kuuliaisia kaikkeuken Korkeimmalle, taivaalliselle Isälle. Ei Hän siis huonoa valintaa tehnyt aikoinaan. Tosin, sinä kun olet aina erimieltä jopa Hänen kanssaan, niin ethän sinä sitä ääntä edes kuule.
Ja etpä sinä muutenkaan halua Hänen varjoonsa jäädä. Mihinköhän sitten itsesi seuraavaksi mahdatkin korotattaa... hmnn... sitä jään seuraamaan mielenkiinnolla. Uuudeksi Minä teen kaiken. Lupasi Jumalamme, Luojamme, taivaallinen Isä ja uuden nimenkin Hän antoi, Pojalleen. Etsippä sinä se Raamattu käsiisi, jossa kerrotaan se ainoa ja oikea Totuus. Kristus, meidän kristityiden oikea Paimen kyllä tunsi tien Totuuteen ja se johti hänetkin upouuteen iankaikkiseen elämään taivasten Valtakunnassa. Siis siellä, jossa kaikki hyvät ja pyhät oleilevat ja asustavat ikuisesti....muuhun viestiin palautetta, kuin avaukseni aiheeseen.
Muistutan, että avauksessani kysyin, että miten sinä osaat erottaa Hyvän Paimenen äänen muista äänistä?
En siis kysynyt, että miten minä osaan erottaa Hyvän paimenen äänen muista äänistä!
Osaan nimittäin ihan OIKEASTI erottaa rakkaan Vapahtajani Yeshuan äänen kaikista kreikkalaissyntyisistä ja hellenismin hapattamista korvikejeesuksista!
- kuolematon sielu
on vain monella hukassa. Varmaan niillä Virolaisilla huumekauppiaillakin.
Omantunnon ääntä voisi vaikka sanoa sisäisen Jumalamme ohjaamaksi; se kun on niin viisasta raatia.Sitä Tuomaria ei kukaan ihminen voi lahjoa ja ellei synteihinsä herännyttä nopeasti ohjata syntien sovittajan luo, eli Yeshuan luo Golgatan ristille sovitusveren vihmottavaksi, niin ihminen elää sisäisessä piinassa sekä ajassa että ikuisuudessa!
Toki on syytä olla aina aralla tunnolla! J-lan armolahja meille kuitenkin on siinä, että uskoessamme Yeshuaan Lain täyttäjänä ja syntimme sovittajana, saamme vaeltaa Valkeudessa ja elää Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa. Silloin omatuntomme syyttävä ääni on iäksi vaiennettu ja armo on astunut sydämemme valtaistuimelle ja karkoittanut sieltä armottoman Tuomarin!
Muistanet sen Paavalin opetuksen, että "synnin voima on Laki" ja että "ilman Lakia synti on kuollut".
Paavali toteaa ja huokaa helpottuneesti seuraavaa:
Roomalaiskirje:
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka HaMashiach Yeshua'ssa ovat!
- Silo Karvanen
Hyvä paimen teippaa päälleen hyvän paimenen tunnusmerkkejä niin paljon, ettei kukaan kykene niiden alta näkemään häntä oikeassa karvassaan, ja äänensäkin muuttaa.
...sä et osaa vielä erottaa Hyvän Paimenen ääntä muista äänistä, vaan keskityt ainoastaan katsomaan miltä sananjulistaja ulkonaisesti näyttää(?) Sulla on sen vuoksi suuri vaara alkaa palvoa vääriä voideltuja Yeshuan sijaan!
Veljellisesti kehotan sinua äärimmäiseen varovaisuuteen ja siihen, että luet ahkeraan Raamattua ja rukoilet Yeshualta ymmärrystä myös käsittää ja sisäistää lukemasi!- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
...sä et osaa vielä erottaa Hyvän Paimenen ääntä muista äänistä, vaan keskityt ainoastaan katsomaan miltä sananjulistaja ulkonaisesti näyttää(?) Sulla on sen vuoksi suuri vaara alkaa palvoa vääriä voideltuja Yeshuan sijaan!
Veljellisesti kehotan sinua äärimmäiseen varovaisuuteen ja siihen, että luet ahkeraan Raamattua ja rukoilet Yeshualta ymmärrystä myös käsittää ja sisäistää lukemasi!Jumala on Paimen, hän kaitsee itse lampaansa, mutta hän ei ole voideltu, hän voitelee itse, valitsee palvelijansa.
Muu on kristillistä sekasotkua. Diana-ad-rem kirjoitti:
Jumala on Paimen, hän kaitsee itse lampaansa, mutta hän ei ole voideltu, hän voitelee itse, valitsee palvelijansa.
Muu on kristillistä sekasotkua....itsensä Pojassaan Yeshuassa.
Yeshua on se henkilö, josta Daavid Pyhän Hengen innoittamana kirjoitti seuraavaa:
Psalmit:
110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun >>>Herralleni
...olevasi Yeshuan lammas?
Jos uskot, niin perustele miksi?lampaita täällä ole, etkä sinäkään ole.
Sanassa sanotaan, että hänet oli lähetetty vain ja pelkästään Israelin heimojen kadonneiden lammasten tykö.
Noita heimoja ei puhtaina ole enää missään ja geeneiltään , ehkä lähimpänä ovat palestiinalaiset ja heistäkin suurin osa muslimeja.
Matt15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
Selkeät totuudet kannattaa sinunkin myöntää.Pe.ku kirjoitti:
lampaita täällä ole, etkä sinäkään ole.
Sanassa sanotaan, että hänet oli lähetetty vain ja pelkästään Israelin heimojen kadonneiden lammasten tykö.
Noita heimoja ei puhtaina ole enää missään ja geeneiltään , ehkä lähimpänä ovat palestiinalaiset ja heistäkin suurin osa muslimeja.
Matt15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
Selkeät totuudet kannattaa sinunkin myöntää.Mihin unohdit (?) Yeshuan seuraavat KÄSKYT opetuslapsilleen kuolleista ylösnousemisensa jälkeen:
a) Matt.28:18-20
18. Ja Yeshua tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja TEHKÄÄ KAIKISTA KANSOISTA MINUN OPETUSLAPSIANI, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja OPETTAMALLA HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
b) Mark.16:14-20
14. Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA PELASTUKSEN ILOSANOMAA KAIKILLE LUODUILLE!
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19. Kun nyt Adonai Yeshua oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Adonai vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.Yakov kirjoitti:
Mihin unohdit (?) Yeshuan seuraavat KÄSKYT opetuslapsilleen kuolleista ylösnousemisensa jälkeen:
a) Matt.28:18-20
18. Ja Yeshua tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja TEHKÄÄ KAIKISTA KANSOISTA MINUN OPETUSLAPSIANI, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja OPETTAMALLA HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
b) Mark.16:14-20
14. Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA PELASTUKSEN ILOSANOMAA KAIKILLE LUODUILLE!
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19. Kun nyt Adonai Yeshua oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Adonai vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.lainauksessa ei puhuta edes samasta asiasta.
Markuksen lainauksesi on kirjoitettu jälkikäteen Raamattuun ja se puuttuukin alkuteksteistä.
"Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8...."
Lähde:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BiblePe.ku kirjoitti:
lainauksessa ei puhuta edes samasta asiasta.
Markuksen lainauksesi on kirjoitettu jälkikäteen Raamattuun ja se puuttuukin alkuteksteistä.
"Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8...."
Lähde:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible...mistä asiasta Yeshua puhui Matteuksen jakeissa 28:18-20, ellei juuri siitä, että kaikista kansoista pitää tehdä Hänen opetuslapsiaan?
Mitä tulee Markuksen evankeliumiin, niin totta kai koko evankeliumi on häneltä. Siinähän sattui niin, että koska alkuperäisevankeliumit tai oikeammin sanoen "suuret ilon ja toivon sanomat pelastuksesta", kirjoitettiin hebreaksi nimellä B'rit Chadashah ja arameaksi nimellä Peshitta ja niistä sitten käännettiin ilosanomat myös kreikaksi, niin kääntäminen tehtiin jaksottaisesti.
Peshittan lineaaritekstin Mark.16 lukuun löydät linkistä:
http://www.aramaicpeshitta.com/AramaicNTtools/Peshittainterlinear/2_Mark/Marqsch16.pdf- oksalleen
Yakov kirjoitti:
...mistä asiasta Yeshua puhui Matteuksen jakeissa 28:18-20, ellei juuri siitä, että kaikista kansoista pitää tehdä Hänen opetuslapsiaan?
Mitä tulee Markuksen evankeliumiin, niin totta kai koko evankeliumi on häneltä. Siinähän sattui niin, että koska alkuperäisevankeliumit tai oikeammin sanoen "suuret ilon ja toivon sanomat pelastuksesta", kirjoitettiin hebreaksi nimellä B'rit Chadashah ja arameaksi nimellä Peshitta ja niistä sitten käännettiin ilosanomat myös kreikaksi, niin kääntäminen tehtiin jaksottaisesti.
Peshittan lineaaritekstin Mark.16 lukuun löydät linkistä:
http://www.aramaicpeshitta.com/AramaicNTtools/Peshittainterlinear/2_Mark/Marqsch16.pdfkåvin kålkkåa on yxinpuhelusi
- Ei eksytä
Eipä ihminen siihen itse mitään voi kuin etsiä, anoa ja kolkuttaa. Kiitos Herralle lupauksista ja pyhistä kirjoituksista ja armostaan ja rakkaudestaan, että ihminen voi ja kannattaa lähestyä maan ja taivaan Luojaa. Se, miten Herra vastaa ja koettelee onkin sitten hänen vanhurskauttaan ja armoaan ja päätöstään. Miten ihminen nämä tulkitsee ja kokee on sitten kiinni hänestä. Koetelkaa ja pitäkää se, mikä hyvää on. Raamattuun on kirjoitettu:
Jumalattomain huone hävitetään, mutta oikeamielisten maja kukoistaa. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie. Nauraessakin voi sydän kärsiä, ja ilon lopuksi tulee murhe. Omista teistään saa kyllänsä se, jolla on luopunut sydän, mutta itsestään löytää tyydytyksen hyvä mies. Yksinkertainen uskoo joka sanan, mutta mielevä ottaa askeleistansa vaarin. Viisas pelkää ja karttaa pahaa, mutta tyhmä on huoleton ja suruton.
Parempi kultaa on hankkia viisautta, kalliimpi hopeata hankkia ymmärrystä. Oikeamielisten tie välttää onnettomuuden; henkensä saa pitää, joka pitää vaelluksestansa vaarin. Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä. Parempi alavana nöyrien parissa kuin jakamassa saalista ylpeitten kanssa. Joka painaa mieleensä sanan, se löytää onnen; ja autuas se, joka Herraan turvaa! Jolla on viisas sydän, sitä ymmärtäväiseksi sanotaan, ja huulten suloisuus antaa opetukselle tehoa. Ymmärrys on omistajalleen elämän lähde, mutta hulluus on hulluille kuritus. Viisaan sydän tekee taitavaksi hänen suunsa ja antaa tehoa hänen huultensa opetukselle. Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on. Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä. Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea? Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.Ne ovat kaikki minuakin puhutelleet, lohduttaneet ja antaneet mulle toivoa elämäni eri vaiheissa, enkä epäile, etteivätkö ne niin vaikuta jatkossakin!
Kiitos niistä!
Mielestäni meidän Uuden Liiton palvelijoilla on syytä keskittyä noiden jakeiden lisäksi aivan erityisesti kaikkiin niihin opetuksiin, joita Ylimmäinen paimenemme Yeshua omille opetuslapsilleen opetti. Tähän suuntaan meitä ohjaavat esim. seuraavat jakeet:
Matt.28:18-20
Erityisesti jakeessa 20 annettu pyhä käsky ohjaa meitä tutkimaan tarkoin, mitä kaikkea Yeshua opetti opetuslapsilleen ja mitä kaikkea Hän käski omien opetuslastensa pitää. Siinä kohden Yeshuan Vuorisaarna (Matt.5...7) on mielestäni aivan erityisessä, sanoisinpa että ihan avainasemassa.
Mitä sinä ystäväni siitä arvelet?- Kiitos Yeshualle
Yakov kirjoitti:
Ne ovat kaikki minuakin puhutelleet, lohduttaneet ja antaneet mulle toivoa elämäni eri vaiheissa, enkä epäile, etteivätkö ne niin vaikuta jatkossakin!
Kiitos niistä!
Mielestäni meidän Uuden Liiton palvelijoilla on syytä keskittyä noiden jakeiden lisäksi aivan erityisesti kaikkiin niihin opetuksiin, joita Ylimmäinen paimenemme Yeshua omille opetuslapsilleen opetti. Tähän suuntaan meitä ohjaavat esim. seuraavat jakeet:
Matt.28:18-20
Erityisesti jakeessa 20 annettu pyhä käsky ohjaa meitä tutkimaan tarkoin, mitä kaikkea Yeshua opetti opetuslapsilleen ja mitä kaikkea Hän käski omien opetuslastensa pitää. Siinä kohden Yeshuan Vuorisaarna (Matt.5...7) on mielestäni aivan erityisessä, sanoisinpa että ihan avainasemassa.
Mitä sinä ystäväni siitä arvelet?Amen, Amen, Amen.
- Nehemia.5
Siitä Baabelin portosta ja palkkapaimenista (miik.3:11).
...kysymykseen näin:
Osaan erottaa Hyvän Paimenen äänen muista äänistä vain silloin, kun vaellan Pyhän Hengen johdossa ja Pyhän Hengen täyteydessä.
Miten on sinun kohdallasi?- Toivo Yeshuassa
Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
Toivo Yeshuassa kirjoitti:
Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
Voidaksemme olla vanhurskaita, tulee meidän alati turvautua yksin Yeshuaan ja Hänen Golgatan ristillä puoelstamme täyttämään lunastustyöhön.
Tältä pohjalta ja Yeshuan opetuksia tutkistellen sekä ne käytännössä sellaisenaan toteuttaen näemme uskon silmin Yeshuan kulkevan oikealla puolellamme kaitaa elämän tietä vaeltaessamme. Vaikka kohtaammekin tiellämme suuria vaikeuksia, niin niistä kaikista Yeshua vapahtaa meidät ja vie lopulta taivaskotiin! Osan meistä Hän tempaa ylös tuuliin ja pilviin, emmekä totisesti kaipaa takaisin tänne kerran ylös päästyämme!
Siunausta elämääsi Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205916Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.223149Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1612720- 282586
- 821694
- 1461575
- 1391456
- 91153
- 921060
- 1351048