petetty

dannymix

ostin pari viikkoo sitten renkolaiselta autojobbarilta -96 xantian. pyysi 1980 euroo, mutta kun leima loppuu joulukuun alussa ja ite lupasin leimata ni tinkasin sen verran et sain sen 1850 euroon. auto suht koht siisti. nätti tummanvihree. äijä lupas et taatusti laakista menee konttorilla läpi. parin päivän päästä auto keitti ja lämmöt nousi,,,kävin näyttään pajalla ja kuulemma kansipahvi sökö. leimalle menin ni vikoja oli. tuulilasi vaihdettava, muka halkeema haittaa näkökenttää, sanoin et mua ei haittaa ei auttanu. pakoputken taka pää puhkiruostunu. etu umpio vasen halkeema ja se uusiks. virtalukko epäkuntonen. renkaat hylkyyn kun liian vähän nastoja. etutukivarret väljät. jarrulevyt kuluneet. taka pyörin laakerit rikki. käsijarru tehoton. vasen raidetangon pää väljä. soitin myyjälle ja se sano et tyyppivikoja ja et ei tuu vastaan. broidi soitti sille uudestaan ni myyjä vaan haistatteli. mitä teen? remonttiin ei rahaa......

43

4160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös tyhmä

      Et sitten testannut yhtään? Esim. Kässäri varsin helppo tsekata, samoin renkaat..

    • autoexpert

      vakiintuneen käytännön mukaan ei alle 2te autolta voida paljoa odottaa.. Näin ollen viat (isommatkin) tulee kuluttajan maksettavaksi. Kuluttajasuojalain mukaan "ostaja on tiennyt" tai "olisi pitänyt tietää" mahdollisen käyttöiän jäävän lyhyeksi tämän hintaluokan autossa. Ellei kyseessä sitten ole petos.. ja se on jo taas toinen juttu..

    • elämä on....

      Sellaista sattuu, no mitäs noista jatka vain eteenpäin, mitään et voi , joten se siitä!

    • kärsi

      kyllähän nyt on niin että se huijari oot itse,kuka sen auton osti? kuka tutki sen ja kuka lupasi itse katsastaa?
      et edes ottanyt selvää,mitä xantiat yleensä maksaa,ja eka huomio et edes viitsinyt varautua siihen että se olisi katstettu,sitten rehvastelet että itse katsastat,ja millä eväin? nytkin on rahat loppu ja käyttökelvoton auto alla! kun juuri katsastettuja jopa 2000 mallisia saa tolla rahalla,miksi ostit ajattelematta?? oma vika!
      90% auton ostajista on enemmän tai vähemmän onnenonkioita,tekevät luulotilassa järjettömiä päätöksiä ja kun totuus tulee, on myyjä joppari joka pettää!
      kun lukee sun vuodatuksen huomaa ettet ole varautunut omaan tyhmyyteesi alkuunkaan,noista viosta ei voi syyttää ketään muuta kuin itteensä,olet vain välinpitämämön nahjus!
      saahan tommosesta katsastamattomasta 100€! joten et ihan kaikkea ole tuhrinut,mutta opettaa se jos osaa oppia,ei ole myyjän vika mihin sinä omat rahasi laitat,kun kaupassa ei toiveet auta yhtikäs mitään! rehvakas kaupantekotapasi kohtasi vahvemman.
      ylpeytesi varmaan kärsii mutta minkä sille mahtaa?
      tyhmää on alkaa omista mokista muille vinkuu, koittaisit nyt vaan kärsiä kun sitä kerran hait,
      myyjä on sun kohtaloos täysin syytön! sattupahan vaan olemaan paikalla.

      • Että näin

        "kyllähän nyt on niin että se huijari oot itse..."

        No etpä oo tekstin perusteella itekään järjen jättiläinen.


      • jossikka
        Että näin kirjoitti:

        "kyllähän nyt on niin että se huijari oot itse..."

        No etpä oo tekstin perusteella itekään järjen jättiläinen.

        eipä kukaan ole mitään ehtoja asettanut kirjoittajan älykkyydelle,kyllähän noin patatyhmän nyt sekin pitäs ymmärtää!


    • kannattanu

      vähän ostaessa katella. Käytännössä kaikki noista vioista todettavissa ilman ihmeempiä ponnisteluja. Oliskohan kannattanut ottaa joku mukaan joka osaa. Itse et näköjään tajua mitään. Maksat nyt tyhmyydestäsi. Saahan nuo jutut kaikki kuntoon eikä nohevalle edes maksa paljoa mutta sinun on varmaankin itse turha yrittää autoa korjailla. Käy vielä kalliimmaksi, meinaan.

    • Tjaaaha

      Vitun VAMMAINEN,
      Oot sinä kyllä SAATANAN TYHMÄ, laita mullekin rahaa 3000e niin saa uudenvuoeden aattona 9000 takas.......
      Ei varmaan kannata luottaa autokauppiaaseen..... No ethän sinä osaa kirjoittaa edes isoilla..

    • dannymix

      eli onks joku kiinnostunu ostaan ton xantian.korjaa pikkurahalla ja vie jälkikatsastukseen. maksoin ite siis 1850e mut saatte sen 1400eurolla. kova tinkaaja voi hivenen saada alennusta. auto on forssassa. koe ajo mahdollinen. kiire...kyselyjä jo tullu. nopea syö hitaat.

      • myös tyhmä

        Mikset juntti vie sitä korjaamolle? Siellä suunnalla saa ihan varmasti kuntoon sen tuolla 450 eurolla.. Tod. Näk 300 eurolla. Sitten olet varma, että se on hyvässä kunnossa.


      • 19+10

        300 e saattaisi olla käypänen hinta. Citroen on eräs vaikeimmin myytäviä merkkejä ja 14 ikäisenä haluttavuus lähenee exponentiaalisesti nollaa. Viidellä sadalla myydään katsastettuja autoja.


      • Paalinaru
        myös tyhmä kirjoitti:

        Mikset juntti vie sitä korjaamolle? Siellä suunnalla saa ihan varmasti kuntoon sen tuolla 450 eurolla.. Tod. Näk 300 eurolla. Sitten olet varma, että se on hyvässä kunnossa.

        Eikös se mene jo tuulilasin vaihtoon tuo 300 ? Sitten esim. etu-umpio , pakoputken takapää uusiminen ja moottorin avaus plus osat ja työt noista muistakin kohteista .
        Ei hyvää päivää alle tonnin pääse millään laskutavalla vaikka itse tekisi kaiken ...


      • tyhmä myös
        Paalinaru kirjoitti:

        Eikös se mene jo tuulilasin vaihtoon tuo 300 ? Sitten esim. etu-umpio , pakoputken takapää uusiminen ja moottorin avaus plus osat ja työt noista muistakin kohteista .
        Ei hyvää päivää alle tonnin pääse millään laskutavalla vaikka itse tekisi kaiken ...

        Ai joo, unohdin sen tuulilasin tuossa laskea.. Mutta ainakin täällä suunnalla pajamiehet tekee osat viinapullo niin laskin et menis alle 500 euroon toi homma.


      • cixant

        hinta lepikössä,mulla on -98 malli täydellä huoltohistorialla alkuperäinen ja siisti maalipintaja sisältä siisti,kaikilla nappuloilla,mutta onneksi ei ilmast,tän ikäsissä olimikäoli auto niissä on paljon huollettavaa,juuri kats hp1550€,molemmilla renkailla,pikku vika on ovessa pieni painautuma,-98 on uusin malli samanlainen kuin -00.
        kun tulee myyntiin loppuhinta on se mitä siitä sitten saa,myydään vaikka 500 vitsimiehille jos ei ole tositarvitsiaa joka etsii varmaa halpaa käyttöautoa,joka ei siitä huolimatta näytä museoautolta tai romiksesta varastetulta,vertaa -90lv corollat.
        jotentuskanen taival on edessäsi,vielä kun otat oppia tossa myynnissä niin kohta olet jo täysin oppinut rokari,varaa paljon videoita myyntiajaksi ja saahan niitä lisää.


      • Pientä säätöä

        Hinta on citroeenin myyntitilanteessa toisarvoinen asia. Tärkein pointti on se kumpi maksaa, ostaja, vai myyjä. Myyntipuheissa kaikki viat on pieniä.


      • pate58
        Paalinaru kirjoitti:

        Eikös se mene jo tuulilasin vaihtoon tuo 300 ? Sitten esim. etu-umpio , pakoputken takapää uusiminen ja moottorin avaus plus osat ja työt noista muistakin kohteista .
        Ei hyvää päivää alle tonnin pääse millään laskutavalla vaikka itse tekisi kaiken ...

        tuon voi itse laittaa ostat vain osat,
        kannen oikaiset se vähän maksaa
        tuulilasi helppo vaihtaa ite ostat sen hajottamolta
        pakoputken voi itse vaihtaa hae hajottamolta halvalla
        sulla taitaa olla niin sanottu peukalo keskellä kämmentä


    • vioista

      oli pienellä tarkistuksella havaittavissa. Ei kantsi ostaa tuollaisia ylihintaisia miinoja ainakaan sillä periaatteella että itse katsastaa ellei tarkkaan tiedä mitä on ostamassa.

    • Xitruuna

      Jos tuon korjauttaa normikorjaamolla niin taitaa mennä toiset ostorahat . Jos olisi edes moottori kunnossa niin voisi harkita tai ainakin pitäisi tietää miksi se keitti (eli halpa korjaus , termostaati tms.) ja sitten vaihteisto oltava kunnossa sekä lähes ruosteeton .
      Meilläkin Xsarassa nuo jutut kunnossa niin kannattaa vielä korjailla pajalla .
      Muuten menee sitten tosiaan tuolla viidellä huntilla varaosiksi .

    • äääääääääääööööööööö

      Taitavasti kirjoitettu PROVO!

      • dannymix

        tiputan auton hintaa. miten ois 1190 euroo. mun kaveri töissä varaosa liikkeessä, ja voi hommata osat tohon autoon 10 prossan alella. moottori 1.8 ajettu 312 000 tkm. metalli vihree. kesärenkaita ei oo mut vanteet löytyy. ei tupakoitu. tästä kestävä ajopeli vuosiks eteenpäin pikku rempalla osaavalle tee itse miehelle. myyn rahapulan takia noin halvalla. kiire!


      • Renkku!
        dannymix kirjoitti:

        tiputan auton hintaa. miten ois 1190 euroo. mun kaveri töissä varaosa liikkeessä, ja voi hommata osat tohon autoon 10 prossan alella. moottori 1.8 ajettu 312 000 tkm. metalli vihree. kesärenkaita ei oo mut vanteet löytyy. ei tupakoitu. tästä kestävä ajopeli vuosiks eteenpäin pikku rempalla osaavalle tee itse miehelle. myyn rahapulan takia noin halvalla. kiire!

        Ihan mielettömän houkutteleva patonki ja vieläpä halvalla!


      • lkjhjhk
        dannymix kirjoitti:

        tiputan auton hintaa. miten ois 1190 euroo. mun kaveri töissä varaosa liikkeessä, ja voi hommata osat tohon autoon 10 prossan alella. moottori 1.8 ajettu 312 000 tkm. metalli vihree. kesärenkaita ei oo mut vanteet löytyy. ei tupakoitu. tästä kestävä ajopeli vuosiks eteenpäin pikku rempalla osaavalle tee itse miehelle. myyn rahapulan takia noin halvalla. kiire!

        Juu EI, oikea hinta on 500€, eikö siinä ole edes kesärenkaita tuohon hintaan??? HALOO!!! Yleensä varaosat saa 30% alella mistä vaan. Pikkurempalla KANSIVIKAINEN paska???


    • naurattaa..

      On se vaan niin että vahingonilo on se suomalaisten paras ilo, kyllä oli naurussa pitelemistä kun luin koko ketjun läpi. Mikäli on provo, niin ei haittaa, hauskasti onnistunut silti. Alussa hehkutetaan miten kauppamiehenä tingattiin satanen hinnasta ja leimataan ite, keskivaiheilla tarinaa sais pikkuvikasen(kansipoka) helmen halvalla, ja lopussa vielä halvemmalla. Varaosatkin oikeen -10% alennuksella ostajalle! Ei prkele mistä näitä oikeen löytyy...

      • MyyjäX

        Mitä luulit saavasi tuolla rahalla? Pitäähän meidänkin jostakin elanto saada, mietipä sitä? Hyvitimme kyseisestä autosta vain 500€ kun tiesimme että kansi on halki, nyt kun aikas valitat ja JOS joudumme oikeuteen niin korjautamme kannen omalla korjaajalla ja siltikin jäämme vielä plussalle. Yleensä asiakas luovuttaa ja korjaa autonsa itse:) Muut viathan sinun olisi pitänyt löytää itse, vai mitä?


      • MyyjäX
        MyyjäX kirjoitti:

        Mitä luulit saavasi tuolla rahalla? Pitäähän meidänkin jostakin elanto saada, mietipä sitä? Hyvitimme kyseisestä autosta vain 500€ kun tiesimme että kansi on halki, nyt kun aikas valitat ja JOS joudumme oikeuteen niin korjautamme kannen omalla korjaajalla ja siltikin jäämme vielä plussalle. Yleensä asiakas luovuttaa ja korjaa autonsa itse:) Muut viathan sinun olisi pitänyt löytää itse, vai mitä?

        Niin, ja hyvin todennäköistä on että kansi särkyi sinulla :) Autohan toimi täysin kunnon koeajolla jonka teit? Siis ajoithan vähintään 100km ja katsoit että nesteet on puhtaat, vai kuinka on?


    • Hannu_72

      2 tonnia on kuitenkin pieni tappio. Ota se kuin mies. Jobbarilla on aina suhteet kunnossa: Katsasta 20 autoa kuukaudessa tutulla kaverilla, niin turhia vikoja ei autoista juurikaan haeskella. Niin se liike-elämä toimii.

      Suuren osan xantian puutteista olisi voinut kyllä todeta helposti ennen kauppaa. Katsastus ei sinällään ole tae vanhassa autossa nykyisin juuri mistään. On ollut leimaushetkellä kunnossa, tai sitten ei.

      Itse aikanaan ostin kiireessä ja vähissä rahoissa vastaavan jobbaripommin kahteen tonniin. Carinan vika oli alustan rapeus jokapuolelta. kynnykset ja pohja oli aivan näkkäriä. Peitetty lasikuidulla ja sillä mustalla massalla. Siistin näköiset vaan hevonpaskaa sisältä.

    • Auvo pajarinkulma

      Ne eivät ole hyviä edes leimattuna.
      1850:llä eurolla olisi saanut vaikka kuinka monta muuta hyvää ja toimivaa autoa, mutta sinä valitsit katsastamattoman sitikan!!!

      Miten joku voi olla niin tyhmä, että ostaa leimaamattoman auton, eikä huomaa palanutta kansipahvia?
      Olisiko kannattanut tarkistaa auto hieman paremmin?

      Voin kertoa, että olet idiootti, joka teki itsestään vielä tyhmemmän kertoessaan siitä täällä.
      Onneksi et laittanut omaa nimeäsi otsikkkoon.

      • mikä liike?

        Tyhmyydessä oli yksi hyvä puoli. Kaupan voi purkaa kansipahvin takia. Opetuksena olkoon se ettet ikinä osta enää xantiaa tai ainakaan maksa yli neljää sataa siitä.


      • dannymix

        tääl ei xantia näy menevän kaupaks. kaveri lupas tänään hommata yhen halvan hemmon laittaa mun autoo kuntoon, tekee pikkasen halvemmalla kun toimin siinä ohessa apumiehenä. kun auto on kunnossa niin saan siitä kyl täällä kunnon hinnan, tai sit pidän itellä. ihme haukkujia täällä näkyy olevan. mut hyvät jatkot kaikille. citroen rules!


    • Kuupo..

      Noi kaikki viat huomaa 1km koeajolla! Paskan ostit, oma moka

      • dannymix

        voin myydä auton 200 eurolla sitä tarvitsevalle


    • Rock hard times

      Miksi minun kohdalleni ei koskaan satu sinunlaisia autonostajia? Aina on kaikenlaisia tietäjiä, jotka tinkivät parhaasta hinnasta kermat päältä ja soittelevat perään, jos autosta palaa lamppu puolen vuoden päästä.

      Sinun kirjoituksesi sai minut masentumaan.

    • frfg343434

      Että tollasista ylipäätään pitää maksaa, tosin ei ole mikään pakko ostaa.

      Näitä vapaasti kasvatettu tarinoita saa lukea harvase päivä.

    • frangrabba

      sitä saa mitä ostaa,olis kannattanut tutkia paremmin,ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen

      • 27

        se auta tuossa tilanteessa ottaa yhteyttä mihinkään kuluttaja-asiamieheen!


      • dannymix
        27 kirjoitti:

        se auta tuossa tilanteessa ottaa yhteyttä mihinkään kuluttaja-asiamieheen!

        kiitti kaikille fixuille vastaajille, mut kun sanoin myyjälle et soitan kuluttaja asia miehelle, ni sano mulle et saan virolaiset mafia jätkät mun perään, kärsin ite mielummin...


      • Theebo
        dannymix kirjoitti:

        kiitti kaikille fixuille vastaajille, mut kun sanoin myyjälle et soitan kuluttaja asia miehelle, ni sano mulle et saan virolaiset mafia jätkät mun perään, kärsin ite mielummin...

        Oikei no kohta pitää varmaan soittaa poliisille, jos sillä myyjällä kerta on yhteyksiä virolaisiin mafiajätkiin.


      • Håk
        dannymix kirjoitti:

        kiitti kaikille fixuille vastaajille, mut kun sanoin myyjälle et soitan kuluttaja asia miehelle, ni sano mulle et saan virolaiset mafia jätkät mun perään, kärsin ite mielummin...

        Tuohan kannattaa hoitaa siten että "mafiajätkät" setvivät asian suoraan kuluttaja-asiamiehen kanssa. Sinun ei tarvitse kuin odotella lopputulosta.


    • Theebo

      En ostaisi katsastamatonta alle 2 000 euron autoa, ellen saisi tietää kaikkia mahdollisia vikoja ja katsastuksen hylkäyksen syyt. On kokemusta, että parin tonnin autossa on/voi olla taatusti jotakin rikki. Pikkuisen kannattaa jättää remonttirahaa siihen auton hinnan päälle. Mutta tuo on jo aika kiusallista, että noin huonon pommin sait. :(

      Voisiko myyjä vaihtaa kyseistä autoa johonkin toiseen?

      Hommaa jostakin tallitilaa ja korjauskäsikirja, jos omaat jonkunnäköiset asennustaidot ja korjaa itse. Pääsee halvemmalla.

      Kannattaa kysyä korjausapua jostakin Citroën-merkkifoorumista, voi löytyä jopa joku avulias henkilö tai sitten tietävät jonkun halvan korjaamon.

      www.varaosahaku.fi Tuolta löytyy käytettyjä purkuautojen osia, ovat joskus myös halvempia kuin uudet osat, kannattaa tutkia myös www.nettivaraosa.com ym. paikat

      • haahaa:)

        omaa tyhmyyttä vaan tuo on, tottakai se myyjä kusettaa "ei siinä mitään vikaa ole"
        ja tyhmä menee lankaan haaahaaaaa ei voi kun nauraa paskasta vahingonilo naurua nuin tyhmälle tyypille..


    • helppo sanoa, mut mix ihmeessä lupasit itse katsastaa auton ?????? kun kerran vain kk oli leimaa jälellä, leimattuja autoja saa jopa muutamalla satasella...................

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe