Kaatuminen Hengellisissä tilaisuuksissa

Sirpa Rajala

Mikä aiheuttaa kaatumiset Hengellisissä tilaisuuksissa? Olen nähnyt monien kaatuvan kun ovat eteen menneet rukouspalveluun ja niin menin kerran minäkin. No, vieressäni olevat kaatuivat mutta minä en. Saarnaaja rukoili puolestani ja takanani oli mies valmiina ottamaan minusta kiinni kun kaatuisin. No mitään ei kuitenkaan tapahtunut, saarnaaja oikein työsi otsastani minua joten askeleen taaksepäin jouduin ottamaan sen työntämisen seurauksena mutta muuten en tuntenut mitään siinä tilanteessa. Joten minulle onkin herännyt epäillys, että onko se jotakin teatteria koko kaatumiset?

Katselin Nokiamissiota viimesunnuntaina ja siinä Maarit Aro-Heinilä ei päässyt ylös lavalla kun oli lyyhistyneenä miehensä jaloissa lattialla. Niin kyllä sekin tuntui sille, että näytteli tai sitten sai jonkin sairaskohtauksen. En mista Jeesuksen aikana koskaan niin tapahtuneen, että joku olisi kaatunut kun Jeesus rukoili.

Mitä mieltä muut ovat kyseisestä kaatumis aiheesta ja onko joku ollut mukana kaatumassa? Jos on, niin mitä siinä oikein sitten tapahtui? Pyörtyikö, menikö tajuttomaksi vai mitä tapahtui?

195

4021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veli.vapaa

      se on, lähtöisin ihmisvillitsijöistä.

      • ? ? ?

        25.11.2009 13:37 kuka näitä VANHOJA viestejä kaivaa ?


    • Iso Lapis

      Kun ihminen kaatuu Pyhässä Hengessä ei tarvitse olla mitään vastaan ottajia selän takana, Pyhässä Hengessä ei ihminen satuta itseään vaikka kuinka kaatuisi!
      Minulla oli paha hermoratojen tulehdus näin tietävätt sen kertoivat, nukkua ei oikein voinut koska kivut oli aika kovat. Menin kokoukseen jossa naisevankelista laittoi käden päätäni vasten ja samantien olin selälläni lattialla, enkä ylös päässyt, mutta hermoratojen kivut olivat lähteneet. Parannuin sinä hetkenä kun Pyhässä Hengessä menin nurin ,eikä selän takana ollut vastaanottajia. En satuttanut itseäni koska
      eihän Pyhä Henki uskovaa nurin laita ,satuttaakseen ihmistä,AAMEN

      • Sirpa Rajala

        >>>samantien olin selälläni lattialla, enkä ylös päässyt,


      • Iso Lapis
        Sirpa Rajala kirjoitti:

        >>>samantien olin selälläni lattialla, enkä ylös päässyt,

        Kun olin lattialla tuli mies ja laittoi öljyä otsaani ja tämä öljyn laitto tapahtui 3 kertaa, kun olin jonossa odottamassa vuoroani ja kun menin naisevankelistan eteen ja lattialla ollessani.
        Kaipaus olla Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa lähellä ja itsensä riisuminen kaikesta turhasta. Ja tahtoa
        että saa palvella Jeesusta hänen tahtonsa mukaan, ja että sai täydellisesti luottaa häneen.

        Herra Jeesus sinua siunatkoon,AAMEN!


      • leahim
        Sirpa Rajala kirjoitti:

        >>>samantien olin selälläni lattialla, enkä ylös päässyt,

        Hei Sirpa!
        Tuosta Lapiksen viestistä ja parantumisesta senverran.
        Olin eräänkerran todistamassa tällaista tapausta:

        Sairaalassa makasi syöpäpotilas,
        joka oli jo terminaali vaiheessa.
        Ja huoneessa haisi jo kuolema..
        Morfiini tokkurassa jaksoi vielä muutamia
        hengenvetoja vetää..välillä nukahteli.

        Paikalla oli hänen helluntailaisia sukulaisiaan.
        He alkoivat suureen ääneen rukoilla
        että sairas parantuisi..

        Ammattilaisena karmeaa katsottavaa....
        Eikä rukous auttanut.
        Luoja otti omansa,
        koska niin oli päättänyt!

        Ajattelin vain,
        että tuollaiset rukoukset
        joilla ihmistä yritetään muka parantaa
        ovat vastoin Jumalan tahtoa ja luonnnottomia.

        Kaatuilut parantumisen myötä
        lisäävät vain joukkohesteriaa...
        Ja suggestiota.
        Niinhän on mielenosoituksissakin,
        yksi alkaa huutaa jotain lausetta,
        ja siihen yhtyvät sitten kaikki...


      • poika.tuntureilta
        leahim kirjoitti:

        Hei Sirpa!
        Tuosta Lapiksen viestistä ja parantumisesta senverran.
        Olin eräänkerran todistamassa tällaista tapausta:

        Sairaalassa makasi syöpäpotilas,
        joka oli jo terminaali vaiheessa.
        Ja huoneessa haisi jo kuolema..
        Morfiini tokkurassa jaksoi vielä muutamia
        hengenvetoja vetää..välillä nukahteli.

        Paikalla oli hänen helluntailaisia sukulaisiaan.
        He alkoivat suureen ääneen rukoilla
        että sairas parantuisi..

        Ammattilaisena karmeaa katsottavaa....
        Eikä rukous auttanut.
        Luoja otti omansa,
        koska niin oli päättänyt!

        Ajattelin vain,
        että tuollaiset rukoukset
        joilla ihmistä yritetään muka parantaa
        ovat vastoin Jumalan tahtoa ja luonnnottomia.

        Kaatuilut parantumisen myötä
        lisäävät vain joukkohesteriaa...
        Ja suggestiota.
        Niinhän on mielenosoituksissakin,
        yksi alkaa huutaa jotain lausetta,
        ja siihen yhtyvät sitten kaikki...

        No. Kerronpa tapauksen:

        Juhannuksen alla 1987 eikattiin eräs kaveri Oulun yliopistollisessa sairaalassa, Syöpä ja puoli metriä ohutsuolta pois, mutta. Samalla todettiin, että etäispesäkkeet olivat maksassa ja kaveri lähetettiin kotiin. Kaikki läheiset, myös sairaanhoitajasisko, asennoitui niin, että se on menoa nyt ja olin ainut, joka asennoitui niin, että nyt taistellaan. Loputuloksesta ei ole varmuuttaa, mutta jos kuolla pitää, kuollaan kuolon voittajana. Yhtään rukousta ei rukoiltu eikä kaveri ole uskossa, mutta kaveri elää edelleenkin - 22 vuotta tapauksen jälkeen.


      • Tuom.
        leahim kirjoitti:

        Hei Sirpa!
        Tuosta Lapiksen viestistä ja parantumisesta senverran.
        Olin eräänkerran todistamassa tällaista tapausta:

        Sairaalassa makasi syöpäpotilas,
        joka oli jo terminaali vaiheessa.
        Ja huoneessa haisi jo kuolema..
        Morfiini tokkurassa jaksoi vielä muutamia
        hengenvetoja vetää..välillä nukahteli.

        Paikalla oli hänen helluntailaisia sukulaisiaan.
        He alkoivat suureen ääneen rukoilla
        että sairas parantuisi..

        Ammattilaisena karmeaa katsottavaa....
        Eikä rukous auttanut.
        Luoja otti omansa,
        koska niin oli päättänyt!

        Ajattelin vain,
        että tuollaiset rukoukset
        joilla ihmistä yritetään muka parantaa
        ovat vastoin Jumalan tahtoa ja luonnnottomia.

        Kaatuilut parantumisen myötä
        lisäävät vain joukkohesteriaa...
        Ja suggestiota.
        Niinhän on mielenosoituksissakin,
        yksi alkaa huutaa jotain lausetta,
        ja siihen yhtyvät sitten kaikki...

        sairaan puolesta, niin ei ole mitään kaatumista tapahtunut. Olemme silloin mm.seisaaltaan testanneet, koetelleet kaatohenkeä. Ja kysyneet Herralta, että jos kaatumien on Jumalasta, niin antaa kaatua. Tämän jälkeen huoneeseemme laskeutui erittäin voimakas henki,joka yriti malliksi kaataa, mutta aina otettiin ilmasta kiinni. Oma kontrolli otettiin pois,ettei itse voi päättää kummin käy,että Totuuden Henki sen meile näyttäisi.

        Miksi kaatuneet eivät voi raamatullsesti koetella henkiä? (1Joh.) Lukekaa ensin ohjekirjaa ja sitten vasta praktiseeraamaan, ettei tule noin karkeita virheitä, että luullaan sitä vielä raittiiksi Jumalan palvelemiseksi.
        Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. "He KAATUVAT kaatuvien joukkoon, kun Minä heitä rankaisen", sanoo Herra. (Jer. 6:14)


      • arkikalusto

        Ei ole olemassa mitään kaatumista pyhässä hengessä.

        Raamattu ei tunne sellaista.

        Mitä paranemiseesi tulee, sama * henki* joka kaataa,
        osaa myös parantaa. Jeesus varoitti eksytyksen
        ihmeistä ja merkeistä.

        Työkaverillani oli pitkäaikaisia
        vakavia selkäkipuja ja masennus. Ne paranivat
        psykiatrisessa hoidossa molemmat.


      • HerrojenHerra Jeshua
        Sirpa Rajala kirjoitti:

        >>>samantien olin selälläni lattialla, enkä ylös päässyt,

        Lapis parantui !:Kiitos Jeesus! Sanoisin vielä,että ota vastaan vain Herralta.Ei sinun itse tarvitse rukoilla,kun menen rukouspalveluun.


    • '

      Raamatussa kaikki kaatuneet olivat Herran vastustajien puolella!

      Mistä lähtien olisi asia kääntynyt toisinpäin?

      • Sirpa Rajala

        olen asian ymmärtänyt. En ole löytänyt Raamatusta kohtaa jossa olisi ihmisiä kaatunut silloin, kun heidän puolestaan rukoiltiin. Herran vihollisia kyllä kaatui jopa tuhansia silmänräpäyksessä, mutta se onkin vallan toinen juttu se.


      • veli.vapaa
        Sirpa Rajala kirjoitti:

        olen asian ymmärtänyt. En ole löytänyt Raamatusta kohtaa jossa olisi ihmisiä kaatunut silloin, kun heidän puolestaan rukoiltiin. Herran vihollisia kyllä kaatui jopa tuhansia silmänräpäyksessä, mutta se onkin vallan toinen juttu se.

        sana ei todista, että apostolit olisivat tieten tahtoen kaataneet ihmisiä kokouksissa. Noin niinkuin päätoimisia kaatajia.


      • Iso Lapis
        veli.vapaa kirjoitti:

        sana ei todista, että apostolit olisivat tieten tahtoen kaataneet ihmisiä kokouksissa. Noin niinkuin päätoimisia kaatajia.

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        Epäuskoiset ihmiset jotka eivät ole sitä kokeneet ,yrittävät aina omiansa selitellä.

        Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.


      • Yks-tämmönen
        Iso Lapis kirjoitti:

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        Epäuskoiset ihmiset jotka eivät ole sitä kokeneet ,yrittävät aina omiansa selitellä.

        Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        tuotti kyllä Paavalille siunauksen, mutta vasta sen jälkeen, kun hän oli ottanut Jeesuksen vastaan. Eikä se kaatuminen ollut mikään itsetarkoitus, vaan se että Jumala pysäytti hänet.


      • Iso Lapis
        Yks-tämmönen kirjoitti:

        tuotti kyllä Paavalille siunauksen, mutta vasta sen jälkeen, kun hän oli ottanut Jeesuksen vastaan. Eikä se kaatuminen ollut mikään itsetarkoitus, vaan se että Jumala pysäytti hänet.

        Jeesus se Paavalin pysäytti, ei Isä Jumala,AAMEN!


      • Yks-tämmönen
        Iso Lapis kirjoitti:

        Jeesus se Paavalin pysäytti, ei Isä Jumala,AAMEN!

        kun rukoilet Jeesusta, niin rukoilet samalla myös Isää


      • Sirpa Rajala
        Iso Lapis kirjoitti:

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        Epäuskoiset ihmiset jotka eivät ole sitä kokeneet ,yrittävät aina omiansa selitellä.

        Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        liittyvät siihen kun puolestasi rukoillaan ja sitten kaadut? En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla?


      • Yks-tämmönen
        Sirpa Rajala kirjoitti:

        liittyvät siihen kun puolestasi rukoillaan ja sitten kaadut? En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla?

        kaatuminen olisi itsessään siunaus ja me puolustaisimme kaatumisia tällä Raamatun kohdalla, niin voisi sanoa, että sokeutuminenkin on siunaus. Toivottavasti ei kuitenkaan.


      • veli.vapaa
        Yks-tämmönen kirjoitti:

        tuotti kyllä Paavalille siunauksen, mutta vasta sen jälkeen, kun hän oli ottanut Jeesuksen vastaan. Eikä se kaatuminen ollut mikään itsetarkoitus, vaan se että Jumala pysäytti hänet.

        Jeesus pysäytti, eikä Paavali ollut edes uskova tuolloin, joten kaatuminen ei johtunut Pyhästä Hengestä.

        Apt.9.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.


      • benedi=siunattu
        Sirpa Rajala kirjoitti:

        liittyvät siihen kun puolestasi rukoillaan ja sitten kaadut? En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla?

        että kun rukoillaan kaadutaan polvilleen Herran eteen, eikä selälleen!


      • Sirpa Rajala
        benedi=siunattu kirjoitti:

        että kun rukoillaan kaadutaan polvilleen Herran eteen, eikä selälleen!

        Helluntailaisilla ja monilla muillakin väärä usko, kun kaatuvat selälleen?

        >>>että kun rukoillaan kaadutaan polvilleen Herran eteen, eikä selälleen!


      • veli.vapaa
        benedi=siunattu kirjoitti:

        että kun rukoillaan kaadutaan polvilleen Herran eteen, eikä selälleen!

        ohjetta rukoilemisesta ei Raamattu anna.


      • Iso Lapis
        Yks-tämmönen kirjoitti:

        kun rukoilet Jeesusta, niin rukoilet samalla myös Isää

        Kun rukoilen niin rukoilen Herraani Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa en Isä Jumalaa.
        Isä Jumala on antanut kaiken vallan Pojalleen maan päällä ja taivaassa ja kaikki liha on
        Pojan vallan alla, AAMEN.


      • Tapio522eikirj.
        veli.vapaa kirjoitti:

        ohjetta rukoilemisesta ei Raamattu anna.

        Mark. 11:25
        "Ja kun te SEISOTTE JA RUKOILETTE, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
        ---
        Seisominen oli tavallinen rukousasento.


      • ml213.
        Iso Lapis kirjoitti:

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        Epäuskoiset ihmiset jotka eivät ole sitä kokeneet ,yrittävät aina omiansa selitellä.

        Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        -------

        Mutta, kaatumisessa oleva mielihyvä tai miellyttävä tunne ei kerro ja ilmennä vielä Pyhän Hengen osallisuutta tapahtumassa ja ihmisessä.

        Esim. hypnoosiin/sugesitioon todistettavasti liittyy tämä tunne erikoisesti ja silloinhan luonnollisesti ei kysymys ole Pyhän Hengen toiminnnasta.

        Niin, edelleen painotan lukijoita pohtimaan sitä tosiasiaa, ettei Raamamatusta löydy YHTÄÄN TAPAUSTA, jossa ihminen olisi kaatunut positiivisen mielen/Jumlan tahdon vallitessa.Esim. kun Saulus kaatui, niin hän oli kielteisessä mielenlaadussa ja samoin Ilm 1:17.
        No, ainoastaan kaatumisen jälkeen ihminen ohjautui Jumalan tahdon mukaiseen mieleen ja tilaan.Jos oikein tarkkoja ollaan, niin ihminen,- joka kaatuu kokouksessa kaatajan edessä, niin hän sillä hetkellä olisi Jumalan tahdon vastaisessa tilassa ja kaatumisen jälkeen ,- johon liittyy opetus,- niin tulisi mieleltään Jumalan tahdon mukaiseksi. Näinhän kävi Saulukselle ja Johannekselle.
        No,muita kaatumisia lienee Raamatussa useitakin, mutta yhteistä todella näissä on tämä kieleteinen tila ihmisessä enen kaatumista.

        Niin,jos huomioidaan Jumalan todellista ilmenstymistä Apostolisena aikana ja nyt, niin ihmettelen,- ja suuresti, miksi Apostolien aikana ei kerrota ihmisten kaatumeen Pyhän Henegen voimasta,- vaan monasti asia oli juuri päin vastoin eli Pyhän Hengen kohdatessa ihmistä, niin höän sai jalat alleen ihan kirjaimellisesti.


      • ml213. kirjoitti:

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        -------

        Mutta, kaatumisessa oleva mielihyvä tai miellyttävä tunne ei kerro ja ilmennä vielä Pyhän Hengen osallisuutta tapahtumassa ja ihmisessä.

        Esim. hypnoosiin/sugesitioon todistettavasti liittyy tämä tunne erikoisesti ja silloinhan luonnollisesti ei kysymys ole Pyhän Hengen toiminnnasta.

        Niin, edelleen painotan lukijoita pohtimaan sitä tosiasiaa, ettei Raamamatusta löydy YHTÄÄN TAPAUSTA, jossa ihminen olisi kaatunut positiivisen mielen/Jumlan tahdon vallitessa.Esim. kun Saulus kaatui, niin hän oli kielteisessä mielenlaadussa ja samoin Ilm 1:17.
        No, ainoastaan kaatumisen jälkeen ihminen ohjautui Jumalan tahdon mukaiseen mieleen ja tilaan.Jos oikein tarkkoja ollaan, niin ihminen,- joka kaatuu kokouksessa kaatajan edessä, niin hän sillä hetkellä olisi Jumalan tahdon vastaisessa tilassa ja kaatumisen jälkeen ,- johon liittyy opetus,- niin tulisi mieleltään Jumalan tahdon mukaiseksi. Näinhän kävi Saulukselle ja Johannekselle.
        No,muita kaatumisia lienee Raamatussa useitakin, mutta yhteistä todella näissä on tämä kieleteinen tila ihmisessä enen kaatumista.

        Niin,jos huomioidaan Jumalan todellista ilmenstymistä Apostolisena aikana ja nyt, niin ihmettelen,- ja suuresti, miksi Apostolien aikana ei kerrota ihmisten kaatumeen Pyhän Henegen voimasta,- vaan monasti asia oli juuri päin vastoin eli Pyhän Hengen kohdatessa ihmistä, niin höän sai jalat alleen ihan kirjaimellisesti.

        Kyllä sana oikein tuo esille sen, ettei se kaikkea kirjoita, koska kirjat eivät riittäisi Jumalan töistä kertomaan.
        Tällainen Saulin kaatumisen merkityksellä on aivan toisellaisen tiedon ja sanoman tuominen, ettei sitä voida näin yhdistää samaan pakettiin. Kyse oli todella seurakunnan vainoojan teoista ja kuinka voit niputtaa sitä näihin tapahtumiin, jossa Jumalan Henki voi kaataa myös uskovia.

        Onhan Savossa 1796 Telppäs- niityllä tapahtunut ihme ja hurmos josta lähti herätys.
        Siinä heinäpellolla kaadettiin heinäväki.

        Eli ei kahlita Jumalan työtä ihmismielipiteisiin, sillä tapahtukoon sinulle uskosi mukaan, kahlitsemme itsemme ehkä pian muotojumalisuuteen.


      • helluntalainen kirjoitti:

        Kyllä sana oikein tuo esille sen, ettei se kaikkea kirjoita, koska kirjat eivät riittäisi Jumalan töistä kertomaan.
        Tällainen Saulin kaatumisen merkityksellä on aivan toisellaisen tiedon ja sanoman tuominen, ettei sitä voida näin yhdistää samaan pakettiin. Kyse oli todella seurakunnan vainoojan teoista ja kuinka voit niputtaa sitä näihin tapahtumiin, jossa Jumalan Henki voi kaataa myös uskovia.

        Onhan Savossa 1796 Telppäs- niityllä tapahtunut ihme ja hurmos josta lähti herätys.
        Siinä heinäpellolla kaadettiin heinäväki.

        Eli ei kahlita Jumalan työtä ihmismielipiteisiin, sillä tapahtukoon sinulle uskosi mukaan, kahlitsemme itsemme ehkä pian muotojumalisuuteen.

        Sekin on totta, ettei Raamatussa ole kaikkia asioita tuotu esiin,- vaikka ne ovat Jumalan tahdon mukaisia.Mutta, tässä kaatumisessa itseäni huolestuttaa se , miten tämä ilmiö voi liittyä Jumalan lähettämän väkevän eksytyksen piiriin.Siiihenhän selkeästi liittyy myös tunnusteot ja ihmeet.2 Tes. 2:9...12


        Mutta, eihän tuo Savon tapahtuma pois sulje sitä, ettei kaatuminen olisi Jumalan tahdon vastaista.Jostainhan se eksytys ja siihen liittyvöät tunnusteot ja ihmiseet tulee alkaa ja laajeta.

        Itseäni kiinnostaa edelleen asia eli mitä TODELLA tapahtui Niilo Ylivainiolle kun hän kävi Austraalian matkallaan ja sieltä tulessa hänellä oli "voitelu" kaatamiseen.

        Niin, edelleen olen sitä mieltä, jos jokin tapahtuma tai asia on Jumalan tahdomn mukaista ja Pyhän Hengen ohjaamaa, niin tästä kokemuksesta ihmiseen jää jälki,- joka AINA on positiivinen ja näkyy arjen pyörityksessä eli Hengellisen ihmisen elämisessä.Ei tarvitse olla erikoisesti edes perhetynyt ihmisen reagoikistasoihin ja niihin liittyviin asioihin ja ihmisen tasapainoiseen mieleen, niin kaatunut ihminen ei ilmennä sillä hetkellä ilopisuutta ja tasapoinoisuutta mieletään.Siis kyseessä on tilapäinen tila ja siihen liittyvä voimakas reagoimistaso.


      • Iso Lapis kirjoitti:

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        Epäuskoiset ihmiset jotka eivät ole sitä kokeneet ,yrittävät aina omiansa selitellä.

        Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        >>Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. >>

        Saulus oli siis jeesuksen vainoaja vielä kaatuessaan. Voisiko tuosta päätellä, että kaatujat ovat Jeesuksen vainoajia?


      • veli.vapaa
        Epiktetos kirjoitti:

        >>Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. >>

        Saulus oli siis jeesuksen vainoaja vielä kaatuessaan. Voisiko tuosta päätellä, että kaatujat ovat Jeesuksen vainoajia?

        ei voi todistaa millään tavalla, mikä "henki taikka voima" on ilmiön takana. Tavallisesti kaatuilut ja muutkin epätavalliset ilmiöt uskotaan olevan pyhästä hengestä. Mutta on se totuus, sitä ei tiedä kukaan.


      • Epiktetos kirjoitti:

        >>Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. >>

        Saulus oli siis jeesuksen vainoaja vielä kaatuessaan. Voisiko tuosta päätellä, että kaatujat ovat Jeesuksen vainoajia?

        Saulus oli siis jeesuksen vainoaja vielä kaatuessaan. Voisiko tuosta päätellä, että kaatujat ovat Jeesuksen vainoajia?
        ---------
        Niin, tuota samaa ihmettelen, miksi kaatumisiin mielistyneet ihmiset eivät halua huomioida sitä tosi asiaa, että Raamatussa aina kaatuvaan ihmiseen liittyy kielteinen mielikuva.Saulus. Johannes, Ananias ja Safira jne...

        Itse taas en usko, että nämä tämän päivän kaatuilijat olisivat suoraan Jeesuksen vainoojia tai tietoisesti edes Jeesusta vastaan, mutta ymmärrän, miten he eivät tiedosta, ettei tämä alue liity Krisukseen ja siten Pyhän Hengen toimintaan.

        Siis aivan sama tilanne jos ihminen suggestion avulla saa tilanteessa olevat kuulijat hilpeälle mielelle ja pöydällä olisi Raamattu merkkinä, joka viestittäisi ihmisille jotain,- jonka he itse ovat määritelleet ymmärryksensä mukaan.Siis kyseessä on ihmisen mielihyvään ohjaaminen,- ilman kasvamista ja kasvamiskipuja.

        Ei pahalla, mutta mitä olen seuraillut näitä kaatumiskokouksia, niin niistä puuttuu lähes täysin selkeä Raamatun opetus Krisuksen mielen oleminen ja vaikuttaminen arjen keskellä.Siis Hengellisen ihmisen kasvusta ja tilalla on tullut juuri tämä mielihyvään ohjaaminen ilman tätä kasvamista.

        Siis lähes sama tilanne, jos aviopuoliso ei halua käydä läpi parisuhteessa olevia kielteisiä asioita,- vaan pakenee tätä tilannetta (alitajuisesti) humalahakuisuuteen,-joka on kyllä hetkellinen helpotus,- mutta ilman kasvamista ja ilmankasvukipuja jne....

        Niin, ihmisen elämä ja Hengellisen ihmisen kasvaminen on siinä mielessä hankalaa, ettei oikotietä ole, eikä löydy.Vaikka maailmassa ilmestyy mitä ihmeelisimpiä helpotuksia ja sivuraiteita ihmisen kasvamiseen, niin mikään niistä ei toimi ajatellen pysyväistä ja pitkäkestoista muuttumista.


      • Tuom.
        Yks-tämmönen kirjoitti:

        tuotti kyllä Paavalille siunauksen, mutta vasta sen jälkeen, kun hän oli ottanut Jeesuksen vastaan. Eikä se kaatuminen ollut mikään itsetarkoitus, vaan se että Jumala pysäytti hänet.

        oli tuolloin vielä ristin vihollinen. Kannattaa tutkia, missä tilassa henkilö on, kun kaatuilee. Roomalaiset sotilaatkin kaatuivat, kun tulivat Jeesusta pidättämään.


      • benedi=siunattu
        Iso Lapis kirjoitti:

        Se kaatuminen pitää itse kokea, kun se tapahtuu Pyhässä Hengessä, ja olo on tosi mahtava.
        Epäuskoiset ihmiset jotka eivät ole sitä kokeneet ,yrittävät aina omiansa selitellä.

        Tässä yksi totuus kaatumisesta;
        3. Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4. ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5. Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Miten?
        Näin! " Pysykää laissa ja todistuksessa, elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole"
        Sana

        Kun nämä kaatuneet nousevat ylös, ja heiltä kysyy Rakastatko Jumalaa ja pidät Hänen 10- käskyään, nämä sanovat: T ämä Jeesus joka minut kaatoi , sanoi että Hän on lain loppu!

        " Mene sinä lakisi kanssa niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, äläkä tule meitä kaatuneita lailla kiusaamaan"

        Arvasinhan , että saatana se työtään teissä kaatuneissa tekee!


      • everlestabo
        ml213 kirjoitti:

        Saulus oli siis jeesuksen vainoaja vielä kaatuessaan. Voisiko tuosta päätellä, että kaatujat ovat Jeesuksen vainoajia?
        ---------
        Niin, tuota samaa ihmettelen, miksi kaatumisiin mielistyneet ihmiset eivät halua huomioida sitä tosi asiaa, että Raamatussa aina kaatuvaan ihmiseen liittyy kielteinen mielikuva.Saulus. Johannes, Ananias ja Safira jne...

        Itse taas en usko, että nämä tämän päivän kaatuilijat olisivat suoraan Jeesuksen vainoojia tai tietoisesti edes Jeesusta vastaan, mutta ymmärrän, miten he eivät tiedosta, ettei tämä alue liity Krisukseen ja siten Pyhän Hengen toimintaan.

        Siis aivan sama tilanne jos ihminen suggestion avulla saa tilanteessa olevat kuulijat hilpeälle mielelle ja pöydällä olisi Raamattu merkkinä, joka viestittäisi ihmisille jotain,- jonka he itse ovat määritelleet ymmärryksensä mukaan.Siis kyseessä on ihmisen mielihyvään ohjaaminen,- ilman kasvamista ja kasvamiskipuja.

        Ei pahalla, mutta mitä olen seuraillut näitä kaatumiskokouksia, niin niistä puuttuu lähes täysin selkeä Raamatun opetus Krisuksen mielen oleminen ja vaikuttaminen arjen keskellä.Siis Hengellisen ihmisen kasvusta ja tilalla on tullut juuri tämä mielihyvään ohjaaminen ilman tätä kasvamista.

        Siis lähes sama tilanne, jos aviopuoliso ei halua käydä läpi parisuhteessa olevia kielteisiä asioita,- vaan pakenee tätä tilannetta (alitajuisesti) humalahakuisuuteen,-joka on kyllä hetkellinen helpotus,- mutta ilman kasvamista ja ilmankasvukipuja jne....

        Niin, ihmisen elämä ja Hengellisen ihmisen kasvaminen on siinä mielessä hankalaa, ettei oikotietä ole, eikä löydy.Vaikka maailmassa ilmestyy mitä ihmeelisimpiä helpotuksia ja sivuraiteita ihmisen kasvamiseen, niin mikään niistä ei toimi ajatellen pysyväistä ja pitkäkestoista muuttumista.

        Olin herätyspäivillä kaksi viikkoa sitten ja iltapäivällä kaaduin. Taju lähti ja tuli iso ruskean keltainen kuhmu otsaan. Herätessäni joku vanhempi seurakuntalainen hipelöi sepaluksiani ja minusta tuli homoseksuaali. Jeesus rakastaa meitä homoja ja kaatumiseni todistaa väitteen todeksi.


      • arkikalusto
        helluntalainen kirjoitti:

        Kyllä sana oikein tuo esille sen, ettei se kaikkea kirjoita, koska kirjat eivät riittäisi Jumalan töistä kertomaan.
        Tällainen Saulin kaatumisen merkityksellä on aivan toisellaisen tiedon ja sanoman tuominen, ettei sitä voida näin yhdistää samaan pakettiin. Kyse oli todella seurakunnan vainoojan teoista ja kuinka voit niputtaa sitä näihin tapahtumiin, jossa Jumalan Henki voi kaataa myös uskovia.

        Onhan Savossa 1796 Telppäs- niityllä tapahtunut ihme ja hurmos josta lähti herätys.
        Siinä heinäpellolla kaadettiin heinäväki.

        Eli ei kahlita Jumalan työtä ihmismielipiteisiin, sillä tapahtukoon sinulle uskosi mukaan, kahlitsemme itsemme ehkä pian muotojumalisuuteen.

        Mitä Raamattuun ei ole kirjoitettu, ei ole siihen lisääminen.


        Jos uskoo Telppäs-niittytapauksiin, niin uskoo
        joulupukkiin ja tonttuihinkin, mitä sitten vaikka
        kaatuivat, ei kaatuiluja tarvitse Jumalan piikkiin laittaa.
        Eksytystä on ollut jo 1796 luvullakin.


      • arkikalusto

        Mistäs sitä muuten tietäisi,
        mikä on eksytystä ja mikä ei, ellei
        sitä olisi Raamattuun merkattu?

        Juuri siinä onkin se eksytyksen ydin, että
        ei pitäydytä Jumalan Sanan ilmoitukseen,
        mitä on, ja mitä ei ole, se on uskovien ainut
        mittari.

        Ei mitkään armolahjatkaan mene yli
        kirjoitetun Sanan. Jumalan Sana Raamatussa
        on ensin, sitten vasta armolahjat, elleivät ne toimi
        Sanan linjoilla, ne ovat omatekoisia lahjoja.

        Telppäs-niitty hommaan vielä,
        kyllä se eksytyksen henki on
        toiminut jo silloinkin, sillä
        Raamattu sanoo:

        2.Tessalonikalaiskirjeessä:
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille
        väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        Jokaisen usko koetellaan, onko Rakkautta Totuuteen,
        mikä se totuus on, se on Jeesus Kristus,

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä,
        ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan,
        ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Apostolien teot jatkaa
        17:28 sillä hänessä me elämme ja liikumme
        ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän
        runoilijoistanne ovat sanoneet:
        'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'

        17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua,
        emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen
        kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen
        taiteen ja ajatuksen kuvailema.

        17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala
        on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi,
        että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän
        on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa
        sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt;
        ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden,
        herättämällä hänet kuolleista."


        Mitä taas ylistyslauluihin tulee, ei sekään ole
        terveillä pohjilla nykykristillisyydessä,
        vaan siitäkin on tehty sellainen
        henkeen-pumppamis-seremonia,
        joka saattaa kestää parikin tuntia, miksikähän?

        Ellei Jumala ole paikalla, ei Hän laulamalla ja hokemalla
        sitten tule, ja jos Hän on paikalla, ei Häntä enää samaa
        hokemalla tarvitse paikalle kutsua.

        Joten raitistukaamme kaikessa, ja vastustakaamme
        kaikkia eksytyksen kavalia junia. ☺


      • se helluntalainen...
        arkikalusto kirjoitti:

        Mistäs sitä muuten tietäisi,
        mikä on eksytystä ja mikä ei, ellei
        sitä olisi Raamattuun merkattu?

        Juuri siinä onkin se eksytyksen ydin, että
        ei pitäydytä Jumalan Sanan ilmoitukseen,
        mitä on, ja mitä ei ole, se on uskovien ainut
        mittari.

        Ei mitkään armolahjatkaan mene yli
        kirjoitetun Sanan. Jumalan Sana Raamatussa
        on ensin, sitten vasta armolahjat, elleivät ne toimi
        Sanan linjoilla, ne ovat omatekoisia lahjoja.

        Telppäs-niitty hommaan vielä,
        kyllä se eksytyksen henki on
        toiminut jo silloinkin, sillä
        Raamattu sanoo:

        2.Tessalonikalaiskirjeessä:
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille
        väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

        Jokaisen usko koetellaan, onko Rakkautta Totuuteen,
        mikä se totuus on, se on Jeesus Kristus,

        Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä,
        ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan,
        ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Apostolien teot jatkaa
        17:28 sillä hänessä me elämme ja liikumme
        ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän
        runoilijoistanne ovat sanoneet:
        'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'

        17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua,
        emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen
        kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen
        taiteen ja ajatuksen kuvailema.

        17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala
        on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi,
        että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän
        on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa
        sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt;
        ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden,
        herättämällä hänet kuolleista."


        Mitä taas ylistyslauluihin tulee, ei sekään ole
        terveillä pohjilla nykykristillisyydessä,
        vaan siitäkin on tehty sellainen
        henkeen-pumppamis-seremonia,
        joka saattaa kestää parikin tuntia, miksikähän?

        Ellei Jumala ole paikalla, ei Hän laulamalla ja hokemalla
        sitten tule, ja jos Hän on paikalla, ei Häntä enää samaa
        hokemalla tarvitse paikalle kutsua.

        Joten raitistukaamme kaikessa, ja vastustakaamme
        kaikkia eksytyksen kavalia junia. ☺

        Se hedelmä, katsotaanko nyt sitä.

        Körttiläisyys, onko körtit uskovia, onko Herra heidän kanssaan?

        Jos ei, niin Telppäs- niityn ihme on väärää ja sen saama tehtävä, saarnata synti synniksi, on väärä.

        Tämänhän sinä nyt tuomitset vääräksi, jos lähdetään suuntaus tuomitsemaan, eikös vain?!


      • öreplöre
        helluntalainen kirjoitti:

        Kyllä sana oikein tuo esille sen, ettei se kaikkea kirjoita, koska kirjat eivät riittäisi Jumalan töistä kertomaan.
        Tällainen Saulin kaatumisen merkityksellä on aivan toisellaisen tiedon ja sanoman tuominen, ettei sitä voida näin yhdistää samaan pakettiin. Kyse oli todella seurakunnan vainoojan teoista ja kuinka voit niputtaa sitä näihin tapahtumiin, jossa Jumalan Henki voi kaataa myös uskovia.

        Onhan Savossa 1796 Telppäs- niityllä tapahtunut ihme ja hurmos josta lähti herätys.
        Siinä heinäpellolla kaadettiin heinäväki.

        Eli ei kahlita Jumalan työtä ihmismielipiteisiin, sillä tapahtukoon sinulle uskosi mukaan, kahlitsemme itsemme ehkä pian muotojumalisuuteen.

        Savossa ja savolaisissa, voi ihan juttujen perusteella tapahtua mitä hyvänsä.


      • irapav
        ml213 kirjoitti:

        Sekin on totta, ettei Raamatussa ole kaikkia asioita tuotu esiin,- vaikka ne ovat Jumalan tahdon mukaisia.Mutta, tässä kaatumisessa itseäni huolestuttaa se , miten tämä ilmiö voi liittyä Jumalan lähettämän väkevän eksytyksen piiriin.Siiihenhän selkeästi liittyy myös tunnusteot ja ihmeet.2 Tes. 2:9...12


        Mutta, eihän tuo Savon tapahtuma pois sulje sitä, ettei kaatuminen olisi Jumalan tahdon vastaista.Jostainhan se eksytys ja siihen liittyvöät tunnusteot ja ihmiseet tulee alkaa ja laajeta.

        Itseäni kiinnostaa edelleen asia eli mitä TODELLA tapahtui Niilo Ylivainiolle kun hän kävi Austraalian matkallaan ja sieltä tulessa hänellä oli "voitelu" kaatamiseen.

        Niin, edelleen olen sitä mieltä, jos jokin tapahtuma tai asia on Jumalan tahdomn mukaista ja Pyhän Hengen ohjaamaa, niin tästä kokemuksesta ihmiseen jää jälki,- joka AINA on positiivinen ja näkyy arjen pyörityksessä eli Hengellisen ihmisen elämisessä.Ei tarvitse olla erikoisesti edes perhetynyt ihmisen reagoikistasoihin ja niihin liittyviin asioihin ja ihmisen tasapainoiseen mieleen, niin kaatunut ihminen ei ilmennä sillä hetkellä ilopisuutta ja tasapoinoisuutta mieletään.Siis kyseessä on tilapäinen tila ja siihen liittyvä voimakas reagoimistaso.

        Maine ja kannukset piti käydä hakemassa muualta, niin nosto uskonnon huippumieheksi ja rahastajaksi oli valmis. Imelä lipertäjä ja naisten naurattaja.Ei siellä austraaliassa tarvinnut mitään tapahtua, sillä juorut riittää. Katrin kuulman lupasi suomelle herätystä, Niilo nappasi siitä itselleen homman.


    • Tapio522eikirj.
    • Asian tiimoilla on hyvää ja huonoa. Eli sielunvihollinen voi pukeutua valkeuden enkeliksi tässäkin, sen tähden on näkyvillä kaikenlaista.

      Myös on näitä ammattikaatuilijoita, joita henkilöitä nimitän siksi, jotka hakevat tunne- tapahtumaa.
      On niin hyvä kokemus. No miksei Isä voi sitä antaa rakkaudesta lapseensa, myös leikkiä rakkauden kohtaustunteilla.

      Itse olen sen kokenut vain kerran, silloinkaan en sitä kaatumista mennyt hakemaan, vaan pitkäaikaiseen rukouspyyntöön sain tavallaan tämännäköisen vastauksen, Isä tietää, Jumalani tietää ja sain levon.

      Eli kaatumiseni ei ollut teatteria, vaan todellinen Pyhän Hengen kokemus, olkoon vastaus siihen, että onko jokin teatteria.

      Mutta ei Jumala kosketa kaikkia samalla tavalla ja miksi pitäisi? Voi olla, että ihminen menee eteen hakemaan ”pelkästään” kaatumiskokemusta, niin ehkä siksikään sitä ei anneta, koska se ei ole tarkoitus rukouksessa, Jumalan edessä emme tee kauppaa.

      Se, että tuodaan ajatus, eteenpäin polvilleen kaatumisesta jne. todella meidän aina pitäisi kaatua Jumalan eteen polvilleen, sillä Isän edessä me emme voi mennä köykäisin mielin.
      Hän on elävä Jumala joka kerran tulee tuomitsemaan maanpiirin, kunkin tekojensa mukaan, näin kysymykset on asetettava oikealla mielenlaadulla ja myös vastaukset.

      • Voipi kysyä.

        Jotkut ovat jo edellä todenneet, että tälle käytännölle ei löydy mitään tarkoitusta, selitystä tai vahvistusta Raamatusta. Hurmahenkisissä liikkeissä on historian aikana ollut jotain tällaista kaatuiluakin, jos oikein muistan. Mutta nykyisin tämä on keskeisin muoto uuskarismaattisuudessa. Ei tarvitse enempi muistuttaa millaista ilveilyä tapahtui ’torontolaisuudessa,’ ihmisten uidessa hengen virrassa, lioten rakkaudessa ja eri tavoin elämöiden lattialla juopuneena 'uudesta viinistä'.

        Tai videoklipeiltä nähtyä, kun ’isä’ Hagin huitaisee yleisön suuntaan pikkutakillaan, kaatuu joka kerta penkkiriveittäin yleisöä.

        Omista kokemuksiakin on. Ei tosin kaatuilusta, mutta mukana olosta. Kun olin aikoinaan hurahtanut karismaattisuuteen (Nokia Missiossa), menin riviin kuin muutkin. Jokaisella kuului olevan omat syynsä, mitä siitä mutinasta ympäriltä sai selvää.

        Mieleni oli muuten avoin, mutta – HUOM rukoilin selvyyttä tästä. Rukoilin pitkään ennen menemistä, että ”Herra en ymmärrä tätä ja voinko mennä rukoiltavaksi. Jos siinä on jotakin väärää ja pahaa, varjele siitä....jne.” Ja en kaatunut. Pari muuta kertaa osoitti selvästi, ettei se ole Jumalasta. Rukoilijat yrittivät suomeksi, latinaksi ja taisi olla muitakin sanoja rukoilla. Yrittivät selvästi painaa, jopa työntääkin nurin, kunnes siirtyivät turhautuneen ilmeen kanssa seuraavan tykö.

        Olin toiminut toisin kuin he kehoittavat. Olin turvautunut Jumalaan tässä asiassa, niin kuin aina pitäisikin tehdä, jos ei ole varma jonkin totuudellisuudesta. Kokouksissa näitä sanotaan vastarukouksiksi, ja karismaattiset johtajat eivät niitä hyväksy. Eikä varsinkaan sillä hetkellä saisi pyytää Herralta varjelusta tai osoitusta toimituksen oikeellisuudesta, kun he rukoilevat.
        Jeesus iloitsee siitä, kun valvomme itseämme ja Hän itsekin nimenomaan varoitti menemästä mukaan väärään ja eksymästä. Jeesus ei todellakaan loukkaannu, jos viemme epäilyttävän toiminnan piirteitä Hänen eteensä.

        Kuinka paljolta tuholta eri aikoina ja eri liikkeissä olisikaan vältytty, jos lukemattomat myöhemmin vääriksi osoittautuneet profetiat, ilmestykset tms aina ns. parantumisiin saakka, olisi niiden alkuperää kysytty. Jos kysytään esim, onko tämä sinusta Herra, sinä joka tulit maan päälle Jumalan Poikana ja ihmisen kaltaisena...sinä joka kannoit ihmisen syntitaakan ja sovitit Golgatan ristillä...täytin sen kokonaan ....jne.

        Näihin ristin Herraa korottaviin kysymyksiin eivät eksyttävät henget vastaa


      • benedi=siunattu

        että kokemus kielletyn puun luona ei ollut Jumalan Henken kanssa
        koettu kokemus!

        Samoin sinulla, on vain oman suusi todistus , että kyseessä oli Pyhä Henki, joka sinut kaatoi?

        Pyhä Henki pitää ihmisen pystyssä, ja nostaa ylös, jos tämä saatanan pettämä kaatuu!

        Kun ihminen todistaa, hän puhuu vvalhetta, Jumalan todistus on taas pätevä, sillä Isä ja Pyhä Henki , sekä Jeesus todistavat yhtä!

        Onhan 3 henkilön todistus lain edessäkin pätevä!


      • kenelle kirjoitat!
        benedi=siunattu kirjoitti:

        että kokemus kielletyn puun luona ei ollut Jumalan Henken kanssa
        koettu kokemus!

        Samoin sinulla, on vain oman suusi todistus , että kyseessä oli Pyhä Henki, joka sinut kaatoi?

        Pyhä Henki pitää ihmisen pystyssä, ja nostaa ylös, jos tämä saatanan pettämä kaatuu!

        Kun ihminen todistaa, hän puhuu vvalhetta, Jumalan todistus on taas pätevä, sillä Isä ja Pyhä Henki , sekä Jeesus todistavat yhtä!

        Onhan 3 henkilön todistus lain edessäkin pätevä!

        Ainakaan kirjoittaja "Voipi kysyä" ei ole koskaan kaatunut minkäänlaisessa uskonnollisessa tilaisuudessa, muuten kyllä- :=)


      • resepterteela
        Voipi kysyä. kirjoitti:

        Jotkut ovat jo edellä todenneet, että tälle käytännölle ei löydy mitään tarkoitusta, selitystä tai vahvistusta Raamatusta. Hurmahenkisissä liikkeissä on historian aikana ollut jotain tällaista kaatuiluakin, jos oikein muistan. Mutta nykyisin tämä on keskeisin muoto uuskarismaattisuudessa. Ei tarvitse enempi muistuttaa millaista ilveilyä tapahtui ’torontolaisuudessa,’ ihmisten uidessa hengen virrassa, lioten rakkaudessa ja eri tavoin elämöiden lattialla juopuneena 'uudesta viinistä'.

        Tai videoklipeiltä nähtyä, kun ’isä’ Hagin huitaisee yleisön suuntaan pikkutakillaan, kaatuu joka kerta penkkiriveittäin yleisöä.

        Omista kokemuksiakin on. Ei tosin kaatuilusta, mutta mukana olosta. Kun olin aikoinaan hurahtanut karismaattisuuteen (Nokia Missiossa), menin riviin kuin muutkin. Jokaisella kuului olevan omat syynsä, mitä siitä mutinasta ympäriltä sai selvää.

        Mieleni oli muuten avoin, mutta – HUOM rukoilin selvyyttä tästä. Rukoilin pitkään ennen menemistä, että ”Herra en ymmärrä tätä ja voinko mennä rukoiltavaksi. Jos siinä on jotakin väärää ja pahaa, varjele siitä....jne.” Ja en kaatunut. Pari muuta kertaa osoitti selvästi, ettei se ole Jumalasta. Rukoilijat yrittivät suomeksi, latinaksi ja taisi olla muitakin sanoja rukoilla. Yrittivät selvästi painaa, jopa työntääkin nurin, kunnes siirtyivät turhautuneen ilmeen kanssa seuraavan tykö.

        Olin toiminut toisin kuin he kehoittavat. Olin turvautunut Jumalaan tässä asiassa, niin kuin aina pitäisikin tehdä, jos ei ole varma jonkin totuudellisuudesta. Kokouksissa näitä sanotaan vastarukouksiksi, ja karismaattiset johtajat eivät niitä hyväksy. Eikä varsinkaan sillä hetkellä saisi pyytää Herralta varjelusta tai osoitusta toimituksen oikeellisuudesta, kun he rukoilevat.
        Jeesus iloitsee siitä, kun valvomme itseämme ja Hän itsekin nimenomaan varoitti menemästä mukaan väärään ja eksymästä. Jeesus ei todellakaan loukkaannu, jos viemme epäilyttävän toiminnan piirteitä Hänen eteensä.

        Kuinka paljolta tuholta eri aikoina ja eri liikkeissä olisikaan vältytty, jos lukemattomat myöhemmin vääriksi osoittautuneet profetiat, ilmestykset tms aina ns. parantumisiin saakka, olisi niiden alkuperää kysytty. Jos kysytään esim, onko tämä sinusta Herra, sinä joka tulit maan päälle Jumalan Poikana ja ihmisen kaltaisena...sinä joka kannoit ihmisen syntitaakan ja sovitit Golgatan ristillä...täytin sen kokonaan ....jne.

        Näihin ristin Herraa korottaviin kysymyksiin eivät eksyttävät henget vastaa

        Jes veli on tehnyt aivan oikein, luottaessaan jumalan johdatukseen.


      • en halua kaatua enää
        Voipi kysyä. kirjoitti:

        Jotkut ovat jo edellä todenneet, että tälle käytännölle ei löydy mitään tarkoitusta, selitystä tai vahvistusta Raamatusta. Hurmahenkisissä liikkeissä on historian aikana ollut jotain tällaista kaatuiluakin, jos oikein muistan. Mutta nykyisin tämä on keskeisin muoto uuskarismaattisuudessa. Ei tarvitse enempi muistuttaa millaista ilveilyä tapahtui ’torontolaisuudessa,’ ihmisten uidessa hengen virrassa, lioten rakkaudessa ja eri tavoin elämöiden lattialla juopuneena 'uudesta viinistä'.

        Tai videoklipeiltä nähtyä, kun ’isä’ Hagin huitaisee yleisön suuntaan pikkutakillaan, kaatuu joka kerta penkkiriveittäin yleisöä.

        Omista kokemuksiakin on. Ei tosin kaatuilusta, mutta mukana olosta. Kun olin aikoinaan hurahtanut karismaattisuuteen (Nokia Missiossa), menin riviin kuin muutkin. Jokaisella kuului olevan omat syynsä, mitä siitä mutinasta ympäriltä sai selvää.

        Mieleni oli muuten avoin, mutta – HUOM rukoilin selvyyttä tästä. Rukoilin pitkään ennen menemistä, että ”Herra en ymmärrä tätä ja voinko mennä rukoiltavaksi. Jos siinä on jotakin väärää ja pahaa, varjele siitä....jne.” Ja en kaatunut. Pari muuta kertaa osoitti selvästi, ettei se ole Jumalasta. Rukoilijat yrittivät suomeksi, latinaksi ja taisi olla muitakin sanoja rukoilla. Yrittivät selvästi painaa, jopa työntääkin nurin, kunnes siirtyivät turhautuneen ilmeen kanssa seuraavan tykö.

        Olin toiminut toisin kuin he kehoittavat. Olin turvautunut Jumalaan tässä asiassa, niin kuin aina pitäisikin tehdä, jos ei ole varma jonkin totuudellisuudesta. Kokouksissa näitä sanotaan vastarukouksiksi, ja karismaattiset johtajat eivät niitä hyväksy. Eikä varsinkaan sillä hetkellä saisi pyytää Herralta varjelusta tai osoitusta toimituksen oikeellisuudesta, kun he rukoilevat.
        Jeesus iloitsee siitä, kun valvomme itseämme ja Hän itsekin nimenomaan varoitti menemästä mukaan väärään ja eksymästä. Jeesus ei todellakaan loukkaannu, jos viemme epäilyttävän toiminnan piirteitä Hänen eteensä.

        Kuinka paljolta tuholta eri aikoina ja eri liikkeissä olisikaan vältytty, jos lukemattomat myöhemmin vääriksi osoittautuneet profetiat, ilmestykset tms aina ns. parantumisiin saakka, olisi niiden alkuperää kysytty. Jos kysytään esim, onko tämä sinusta Herra, sinä joka tulit maan päälle Jumalan Poikana ja ihmisen kaltaisena...sinä joka kannoit ihmisen syntitaakan ja sovitit Golgatan ristillä...täytin sen kokonaan ....jne.

        Näihin ristin Herraa korottaviin kysymyksiin eivät eksyttävät henget vastaa

        Mä joskus aiemmin ajattelin, että kaatuminen on osoitus kaatujan syvästä suhteesta Jumalaan, on niin pyhä, että Pyhä Henki erityisesti häntä huomioi. Ja on niin hienoa kertoa uskonystäville siitä kaatumisesta ja siksi moni haluaa mennä "kaatuilemaan".

        Rukousjonossa olen pari kertaa ollut ja olisin myös halunnut kokea jotain yli ymmärryksen käyvää, mutten kokenut. Pirkon rukoillessa tai oikeastaan ei rukoillut vaan sanoi pari kolme sanaa ja työnsi minua otsasta ja takaani mies kuiskasi, että anna tulla vaan. Annoin mennä, sielullinen ihminen kun olen. Häpesin mun nousin ylös. Ainoa tunne oli häpeä ja nolous.


    • Rytkönen

      >>Meille koulussa vuosia sitten liikuntatunnilla opetettiin tasapainoaistista seuraavan esimerkin avulla. Opettaja pyysi kaikkia oppilaita seisomaan ja laittamaan silmät kiinni sekä olemaan rentoina. Kun silmien kautta ei saanut viestiä niin alkoi automaattisesti kaatumaan taaksepäin. Eli ihminen reagoi hyvin herkästi kaatumalla.>> http://www.netmission.fi/fi/foorumi/index.php?show=messages&tid=774

      • Niin, ihmisen odotuksella on erittäin suuri merkitys.Siis ihmisen mieltä on ohjattu jo etukäteen miten hänen tulee toimia tai mitä hänelle tapahtuu, niin ihminen jo alitajuisesti alkaa "varustautus" tätä tilannetta varten.Ja erikoisesti sillä on suuri merkitys ohjaantuuko hän tilanteeseen, jossa kokee mielihyvää vai ahdistusta.

        Jos nämä kaatajat ohjaisivat ihmisiä kokemaan syntisyyttä aidosti.Siis kun ihminen tulisi kaatajan eteen, niin tämä aktivoisi ihmisessä salasynnin tietoisuuteen tai synnin johonka on langennut ja miten se vaikuttaa hänessä. Siis ihminen ahdistuu jka tulee Jumalan mielen murtamaksi.Ihminen olisi aidossa tilanteessa kuin kokisi sen arjessaan ja oikeassda tilanteessa.

        Niin, jos kaatajat ohjaisuvat ihmisiä tähän tilaan, niin yksikään kuulija ei kaatuisi tai e4des hakeutuisi kaatamiskokouksiin.

        Mutta, se mielihyvä ja sen kokeminen, niin moni ihminen maksaa tastä kokemuksesta ja elämisestä jopa repullisia euroja.


      • löyhäpää
        ml213 kirjoitti:

        Niin, ihmisen odotuksella on erittäin suuri merkitys.Siis ihmisen mieltä on ohjattu jo etukäteen miten hänen tulee toimia tai mitä hänelle tapahtuu, niin ihminen jo alitajuisesti alkaa "varustautus" tätä tilannetta varten.Ja erikoisesti sillä on suuri merkitys ohjaantuuko hän tilanteeseen, jossa kokee mielihyvää vai ahdistusta.

        Jos nämä kaatajat ohjaisivat ihmisiä kokemaan syntisyyttä aidosti.Siis kun ihminen tulisi kaatajan eteen, niin tämä aktivoisi ihmisessä salasynnin tietoisuuteen tai synnin johonka on langennut ja miten se vaikuttaa hänessä. Siis ihminen ahdistuu jka tulee Jumalan mielen murtamaksi.Ihminen olisi aidossa tilanteessa kuin kokisi sen arjessaan ja oikeassda tilanteessa.

        Niin, jos kaatajat ohjaisuvat ihmisiä tähän tilaan, niin yksikään kuulija ei kaatuisi tai e4des hakeutuisi kaatamiskokouksiin.

        Mutta, se mielihyvä ja sen kokeminen, niin moni ihminen maksaa tastä kokemuksesta ja elämisestä jopa repullisia euroja.

        Raamattu määrittelee oikeaoppisen kaatumisen hurmostilaisuudessa.!!!!
        No hei? Tuliko palstalle keskustelijoita ulkoavaruudesta. Olisiko joku asia maailmassa, johon voisi antaa vastauksen ilman raamattua.
        Onko tietokone, jonka keksimiseen ja tuottamiseen on tarvittu valtavasti tietoa mutta ei yhtään uskoa, synnillinen kapine? Löytyisikö raamatunjae? Kysyn vilpittömästi.


      • ml213.
        löyhäpää kirjoitti:

        Raamattu määrittelee oikeaoppisen kaatumisen hurmostilaisuudessa.!!!!
        No hei? Tuliko palstalle keskustelijoita ulkoavaruudesta. Olisiko joku asia maailmassa, johon voisi antaa vastauksen ilman raamattua.
        Onko tietokone, jonka keksimiseen ja tuottamiseen on tarvittu valtavasti tietoa mutta ei yhtään uskoa, synnillinen kapine? Löytyisikö raamatunjae? Kysyn vilpittömästi.

        Niin, ymmärryskykyni ei riitä ymmärtämään miten viestisi sisältä liittyy kirjoittamaani viestiin.Raamattu ei määrittele miksi ihminen kaatuu tms. vaan Raamatussa ilmenevistä ihmisten kaatumisesta - tilanteesta voloidaan nähdä ja ymmärtää yhtä ja toista.

        *

        "Onko tietokone, jonka keksimiseen ja tuottamiseen on tarvittu valtavasti tietoa mutta ei yhtään uskoa, synnillinen kapine? Löytyisikö raamatunjae? Kysyn vilpittömästi".
        -------

        Et taida ymmärtää ihmisen käyttäytymistä ja miten ihmisen ymmärrys vaikutaa siihen.Lyhyesti ilmaisten , ihmisen KAIKKEEN käyttäytymiseen liittyy usko/minen ja ihmisen ymmärrys asioista tulee uskon kautta.Niion, olipa kysymyksessä ihan tavalliset asiat tai raamattuun liittyvät ilmoitukset.

        Esim. ihmisen ottaessa tämän sikainfulenssa rokotteen, niin tähänkin liittyy vahvasti usko,- joka on tullut ihmiseen kuulemisen/median kautta.Jos mediassa ei olisi käsitelty rokotetta yhtään sanaa, niin KUKAAN ei ottaisi rokotetta, mutta nyt ihminen toimii uskonsa mukaan. Ymmärrätkö??

        Siis aivan ja prikulleen sama asia kun ihminen uskoo Raamatun ilmoituksiin, niin ihminen alkaa käyttäytyä ja ajattelemaan uskonsa mukaan.Sama pätee evoluutioon uskomisessa.Siis usko/kyky on merkittävä tekijä ihmiksen käyttäytymisessä ja erikoisesti mielenohjauksessa. Niin,- olipa kyseessä Hannu Lauerma tai pitkäaikaistyötön mies Savukoskelta.


      • löyhäpää
        ml213. kirjoitti:

        Niin, ymmärryskykyni ei riitä ymmärtämään miten viestisi sisältä liittyy kirjoittamaani viestiin.Raamattu ei määrittele miksi ihminen kaatuu tms. vaan Raamatussa ilmenevistä ihmisten kaatumisesta - tilanteesta voloidaan nähdä ja ymmärtää yhtä ja toista.

        *

        "Onko tietokone, jonka keksimiseen ja tuottamiseen on tarvittu valtavasti tietoa mutta ei yhtään uskoa, synnillinen kapine? Löytyisikö raamatunjae? Kysyn vilpittömästi".
        -------

        Et taida ymmärtää ihmisen käyttäytymistä ja miten ihmisen ymmärrys vaikutaa siihen.Lyhyesti ilmaisten , ihmisen KAIKKEEN käyttäytymiseen liittyy usko/minen ja ihmisen ymmärrys asioista tulee uskon kautta.Niion, olipa kysymyksessä ihan tavalliset asiat tai raamattuun liittyvät ilmoitukset.

        Esim. ihmisen ottaessa tämän sikainfulenssa rokotteen, niin tähänkin liittyy vahvasti usko,- joka on tullut ihmiseen kuulemisen/median kautta.Jos mediassa ei olisi käsitelty rokotetta yhtään sanaa, niin KUKAAN ei ottaisi rokotetta, mutta nyt ihminen toimii uskonsa mukaan. Ymmärrätkö??

        Siis aivan ja prikulleen sama asia kun ihminen uskoo Raamatun ilmoituksiin, niin ihminen alkaa käyttäytyä ja ajattelemaan uskonsa mukaan.Sama pätee evoluutioon uskomisessa.Siis usko/kyky on merkittävä tekijä ihmiksen käyttäytymisessä ja erikoisesti mielenohjauksessa. Niin,- olipa kyseessä Hannu Lauerma tai pitkäaikaistyötön mies Savukoskelta.

        En muuten arvostellut sinua erityisesti. Hämmästelin useimpia kirjoituksia.

        En minäkään ymmärrä tietokoneen ohjelmoinnista höykäsen pöläystä. Täytyy vaan uskoa, että se toimii. Jos ei toimi, se on vietävä huoltoon. Sikaflunssan rokotustarve on myös uskon asia.
        Molemmat ovat uskoa tietoon ja eroavat uskonnollisesta uskosta. Molemmisssa on pohjana oletus, että ne vaikuttavat ihmisen käytännölliseen elämään. Tässä usko on luottamusta tietoon. Usko esiintyy objektiivisenä tiedonhaluna. Uskon tilalla parempi ilmaisu olisi luottamus.

        Raamatun ei-järjellisiin ilmoituksiin uskominen on kinkkisempi juttu. Se on yhtäältä uskonnollista uskoa, eikä tarvitse tuekseen tietoa. Se edellyttää jopa uskomaan tosiasioiden vastaisiin näkemyksiin.
        Se on erilaista uskoa kuin uskominen tietokoneen toimivuuteen.
        Toisaalta raamattu oletetaan olevan objektiivistä tietoa kuten tietokonekin. Silloin siihen uskominen ei ole uskonnollista uskoa vaan järjellistä luottamusta kuten tietokoneen toimintaan uskominen.

        Molempia uskoja voidaan koetella, tutkia, tarkastella ja arvostella. Molemissa voidaan valehdella. Tietone voi olla sisältää sahanjauhoa, eikä toimi. Päällystän takia se voidaan saada myydyksi eli ostajaa huijatuksi. Myyjän toki täytyy lähteä nopsaan livohkaan rahat kainalossa.
        Raamatun tiedon objektiivisuus on myös tutkinnan kohde. Käytäntö ratkaisee senkin totuudellisuuden. Jos siellä mainitut ilmoitukset, ihmeteot, uskomattomat tapahtumat voidaan moneen kertaan toistaa eri tutkijoin toimesta, sen sisältö on todellista tietoa. Jos ilmiöitä ei voi toistaa, se on "huijausta".


    • *jukka.finland

      siunaavassa merkityksessä. Jumalan viholliset kyllä kaatuivat esim. tullessa Jeesusta pidättämään Getsemanessa tai Saulus tarsolainen taistellessaan Jeesusta vastaan.

      On ylipäätään julkeaa kaatua Kuninkaan edessä selälleen eikä kasvoilleen ja vieläpä kiemurrella, kouristella ja eläimellisesti äännellensä. Tätähän tapahtuu nykyisin aivan yleisesti. Tällaisesta ei ole kerrottu tapahtuneen alkuseurakunnassa. Jos sellaista olisi tapahtunut alkuseurakunnassa niin siitä olisi varmasti kerrottu Raamatussakin, kun Jerusalemissa tuhansia pelastui päivässä, eikä kaatumisilmiöistä ole kuitenkaan sanallakaan mainittu. Varmasti olisi mainittu, jos tällaisia kaatumisia oli tapahtunut. Varsinkin, jos kaatumisia olisi tapahtunut siinä mitassa, kuin nykyisin tapahtuu.

    • Betsy67

      kokenut sen, kuinka Jumala on ollut voimallinen minut pystyssä pitämään.

      Viimeksi kaaduin viime maanantaina eräässä kodissa.
      Meitä oli kolme uskovaa, siunasimme toisiamme ja siinä jalkani "katosivat" alta ja vaivuin pehmeästi lattiaan.

      Kokemuksesta voisin sanoa, että olen kohdannut Jumalan väkevämmin omassa
      vuoteessani, kuin silloin kun kaaduin.
      En ole esittänyt, enkä näytellyt kaatumisessa, mutta olen kaatunut vain
      muutaman harvan kerran koko uskossaoloaikanani.

      Minusta kaatuminen ei ole pääasia, eikä missään tapauksessa ongelma.
      Tärkeintä on aina Jumalan kohtaaminen ja Hänen varaansa luottamuksessa
      ja uskossa jättäytyminen.

      Joka todella kohtaa Jeesuksen, se ihminen aina muuttuu myönteisesti,
      Jumalan Sanalla koeteltaessa ja katsottaessa.

      En kehota etsimään kaatumisia, vaan itseään Jeesusta, jonka
      kohtaaminen on ratkaisevinta.
      Jos siinä samalla tapahtuu jotakin muutakin, tapahtuu sekin Hänen valvonnassaan,
      mikäli se on Hänestä lähtöisin.

      En sulje pois sielullista intoilua ja tunnekuohuja, joita voi näissä yhteyksissä myös ilmetä.
      Jumala yksin on tuomari näissä tilanteissa.

      • löyhäpää

        ... muutaman kerran elämäni aikana suurten tunnekuohujen aikana. Se on tapahtunut vaistonvaraisesti, odottamatta. Suurten tunnekuohujen aikana ihminen käyttäytyy "ei-järkevästi". Näin minulla on kokemus.

        Terve vaan Betsy. Sinä sanot kauniisti ja vakuuttavasti, että kaikki kaunis ja sisäinen tasapaino tapahtuvat vain Jumalan kautta. Näin jaksat tehdä työtäsi antaumuksella.

        Minä tein työtäni tiedon, taidon ja sydämen avulla. Työmme sisältö on toki erilaista. Mennessäni uuneja tai takkoja tekemään katsoin ensi töikseni talon emäntää silmiin ja utelin, millaista ulkonäköä hän on ajatellut. Isännät eivät useinkaan osanneet sanoa tai kaukoviisaasti jättivät asian vaimoilleen. Tämä silloin, milloin pariskunta tahtoi tulisijasta näyttävää eikä tyytynyt "sokeritoppaan" huoneen nurkassa.
        Sitten ryhdyin touhuun sydämellä. Lähes aina työ ja rupattelu isäntäväen kanssa tuotti henkistä mielihyvän tunnetta.

        Lähden parin viikon kuluttua pojatyttäreni hoitajaksi viikoksi. Tytöntyllerö on 1.5 vuotta ja jo tullut tutuksi. Viimeksi hän sanoi yksittäisiä sanoja. Saa nähdä, joko lapsukainen sanoo: "Ukki, sinä nyt et tiedä...." Aion hoitaa lapsukaista sydän mukana.


      • Betsy67;n
        löyhäpää kirjoitti:

        ... muutaman kerran elämäni aikana suurten tunnekuohujen aikana. Se on tapahtunut vaistonvaraisesti, odottamatta. Suurten tunnekuohujen aikana ihminen käyttäytyy "ei-järkevästi". Näin minulla on kokemus.

        Terve vaan Betsy. Sinä sanot kauniisti ja vakuuttavasti, että kaikki kaunis ja sisäinen tasapaino tapahtuvat vain Jumalan kautta. Näin jaksat tehdä työtäsi antaumuksella.

        Minä tein työtäni tiedon, taidon ja sydämen avulla. Työmme sisältö on toki erilaista. Mennessäni uuneja tai takkoja tekemään katsoin ensi töikseni talon emäntää silmiin ja utelin, millaista ulkonäköä hän on ajatellut. Isännät eivät useinkaan osanneet sanoa tai kaukoviisaasti jättivät asian vaimoilleen. Tämä silloin, milloin pariskunta tahtoi tulisijasta näyttävää eikä tyytynyt "sokeritoppaan" huoneen nurkassa.
        Sitten ryhdyin touhuun sydämellä. Lähes aina työ ja rupattelu isäntäväen kanssa tuotti henkistä mielihyvän tunnetta.

        Lähden parin viikon kuluttua pojatyttäreni hoitajaksi viikoksi. Tytöntyllerö on 1.5 vuotta ja jo tullut tutuksi. Viimeksi hän sanoi yksittäisiä sanoja. Saa nähdä, joko lapsukainen sanoo: "Ukki, sinä nyt et tiedä...." Aion hoitaa lapsukaista sydän mukana.

        puhua maanantaisessa lattialle vaipumisessani.

        Tilanne oli pikemminkin Jumalan Pyhyyden ja rakkauden valtaama.
        En kokenut mitään tunnefiiliksiä, vaan syvää kunnioitusta minua rakastavaa
        Vapahtajaani kohtaan.

        Mutta, kuten edellä kirjoitin, kaatuminen ei ole tärkeintä, vaan itsensä Vapahtajan kohtaaminen.

        Tervehdys löyhäpää.
        Perustan tekstini ilmoitukseen, että jokainen hyvä anti ja täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka luona ei ole muutosta, eikä vaihteen varjoa.
        Lisäksi Sanan hoitava, parantava ja rohkaiseva ja kaikenlaista hyvinvointia aikaan saava vaikutus
        omassa elämässä ja myös toisten, vahvistaa Jumalan sanan toimivuuden, luotettavuuden ja
        toimintakelpoisuuden ihmisessä, joka sallii Jumalan rakastaa itseään ja hyväksyy Jumalan arvot elämänsä
        perustaksi.
        Tämän kaiken toteuttaa Jumala, ilman ihmisen omaa yritystä. Yrittäminen estää Jumalan työtä,
        suostuminen avaa Jumalalle toimintavapauden lupaustensa toteuttamiseen ihmisessä ja me otamme kaiken hoidon kiitoksella vastaan.

        Niinkuin muurari tarvitsee eri tilanteissa ja tiilityypille sopivan laastin, samoin Jumala
        ilmestyy meille yksilöllisesti.
        Hän on valmistanut meille täydellisesti tarpeitamme tyydyttävän elämän
        Pojassaan Jeesuksessa.
        Hänessä meille on annettu kaikki mikä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan.
        Jumala rakentaa meitä rakkauden laastilla hengelliseksi huoneeksi,
        astiaksi jaloon käyttöön.

        Löyhäpää, rikasta ja antoisaa yhdessäoloa rakkaan lapsenlapsesi seurassa.
        Jumalan varjelusta ja siunausta elämäänne perhekuntana.


      • leahim
        löyhäpää kirjoitti:

        ... muutaman kerran elämäni aikana suurten tunnekuohujen aikana. Se on tapahtunut vaistonvaraisesti, odottamatta. Suurten tunnekuohujen aikana ihminen käyttäytyy "ei-järkevästi". Näin minulla on kokemus.

        Terve vaan Betsy. Sinä sanot kauniisti ja vakuuttavasti, että kaikki kaunis ja sisäinen tasapaino tapahtuvat vain Jumalan kautta. Näin jaksat tehdä työtäsi antaumuksella.

        Minä tein työtäni tiedon, taidon ja sydämen avulla. Työmme sisältö on toki erilaista. Mennessäni uuneja tai takkoja tekemään katsoin ensi töikseni talon emäntää silmiin ja utelin, millaista ulkonäköä hän on ajatellut. Isännät eivät useinkaan osanneet sanoa tai kaukoviisaasti jättivät asian vaimoilleen. Tämä silloin, milloin pariskunta tahtoi tulisijasta näyttävää eikä tyytynyt "sokeritoppaan" huoneen nurkassa.
        Sitten ryhdyin touhuun sydämellä. Lähes aina työ ja rupattelu isäntäväen kanssa tuotti henkistä mielihyvän tunnetta.

        Lähden parin viikon kuluttua pojatyttäreni hoitajaksi viikoksi. Tytöntyllerö on 1.5 vuotta ja jo tullut tutuksi. Viimeksi hän sanoi yksittäisiä sanoja. Saa nähdä, joko lapsukainen sanoo: "Ukki, sinä nyt et tiedä...." Aion hoitaa lapsukaista sydän mukana.

        Löyhäpää!
        Sinulla on siinä lapsenlapsessa
        ihana elämän aamu!:=))Onnea.


    • poika.tuntureilta

      ......
      Tarkastelkaamme tässä yhteydessä lyhyesti myös "Ylivainiolaisuudesta" tutuksi tulleita kaatumisia.

      Monille tietämättömille ihmisille tämä toiminta on ollut valtava Jumalan voiman ilmentymä ihmisten keskuudessa. Kuitenkin todellinen totuus on kokonaan toinen. Tässä toiminnassa keskeisenä voimana on ollut suurkokouksen suggestiivinen ilmapiiri, joka on luonut pohjan näille kaatumisilmiöille. Ihmisillä on yleensä taipumus nähdä asiat sellaisina kuin he haluavat ne nähdä, ja joka palvelee joidenkin tahojen itsekkäitä pyrkimyksiä. Silloin kun jotain yliluonnollista ilmiötä tarvitaan jonkun uskonsuunnan tai herätysliikkeen markkinoimiseksi kaikelle kansalle, näitä yliluonnollisia ilmiöitä löydetään milloin mistäkin. Tai sitten aivan luonnollisetkin asiat pyritään sellaisiksi selittämään. Kun jossain suurkokouksessa luodaan joukkosuggestiivinen ilmapiiri, jota julkisen sanan ym. joukkotiedotusvälineiden avulla tehostetaan; ja käytetään tehosteena mm. näkyvällä paikalla olevaa paksua kirjepinoa niiltä, jotka ovat mielestään tämän voiman avulla parantuneet, niin tällä saadaan ihmiset altistumaan tulevan "voiman" kokemiseen. Ja ihmiset kokevat sen, minkä uskovat tai toivovat kokevansa.

      Myös tässä, niin kuin kaikissa muissakin suggestiovaikutuksen kokemisissa syntyy altistuminen, suggestibilineetti, kyseiselle suggestiovaikutukselle. Ottakaamme esimerkki:


      Kun syksyllä 1978 olin Raamattukoulussa Hämeenlinnassa, kyseinen "Ylivainiolaisuus" eli uljainta kukoistuskauttaan. Sillä kertaa taisi olla kaatumisen Suomen ennätys eräällä kaverilla, joka oli kaatunut 86 kertaa. Ja tämä altistuminen myös näkyi tämän kaverin koko olemuksesta. Eikä välttämättä myönteisenä piirteenä. (Liiallinen altistuminen suggestiovaikutuksille, samoin kuin uskonnollinen hurmahenkisyyskin, aiheuttaa muutoksia ihmisen psyykeen). Otan tästä altistumisesta erään omakohtaisen esimerkin:

      Eräänä sunnuntaina teimme koulun puitteissa seurakuntavierailun Seinäjoelle, jossa olin mukana alttaripalvelussa muutamien toisten oppilaiden kanssa. Esille tuli eräs nuorehko naishenkilö, joka pyysi saada kokea Jumalan voimaa. "Okei", vastasin. "Rukoillaan". Laskin toisen käteni tämän nuoren naishenkilön olkapäälle ja kohotin toisen käteni suoraan ylös ja jatkoin: "Katso, Herra, tässä me olemme..." Ja tämän pitemmälle en ehtinyt kun kyseinen henkilö putosi polvilleen lattialle.

      Tässä tapauksessa itse en kokenut mitään erikoista ja vaikuttikin siltä. että kyseinen henkilö oli niitä "ammattikaatujia, jolle oli jo muodostunut erittäin voimakas suggestioherkkyys. Tämä naishenkilö koki sen minkä etukäteen uskoi tai toivoi kokevansa. Samoin ne muutamat tapaukset, joissa olen sormillani toisen otsaan koskenut ja saanut näin heidät kaatumaan, kertovat omaa kieltään siitä, että näissä kaatumisissa toimitaan yksinomaan suggestiovaikutusten pohjalla. Jos olisin halunnut aikanaan jatkaa tällä tiellä, saattaisin olla hyvinkin "maankuulu Jumalan valtuusmies", mutta tähän ei omatuntona suostunut. En voi lähteä vastoin parempaa tietoa levittämään ihmisten keskuuteen illuusioita tai epätodellisia fantasioita. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Jumala ei ole Suomessa kaatanut ainuttakaan ihmistä eikä koskaan tule kaatamaankaan. Mielestäni minun on edustettava syvintä totuutta kaikissa asioissa sillä vain totuus voi tehdä meidät vapaiksi.
      ...........

      Eli että: Jumala ei ole kaatanut Suomessa yhtään ihmistä eikä koskaan tule kaatamaankaan. Kaikki kaatumiset perustuvat yksilöiden tiedostamattoman alitajunnan/piilotajunnan toimintoihin, joissa Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa.

      • kaatumaton

        kyllä ja kyllä, olet vihdoinkin asian tajunnut.


      • poika.tuntureilta
        kaatumaton kirjoitti:

        kyllä ja kyllä, olet vihdoinkin asian tajunnut.

        asian jo 1960-luvulla tutkiessani hypnoosia ja soveltaessani sitä käytäntöön.

        Yliluonnollisuuden leima niin kaatumisissa kuin muissakin hypnoottisissa ilmiöissä johtuu siitä, että kaikki tapahtuu ihmisen tiedostamattoman sielunelämän alueilla; ja vieläpä niin, että ihminen ei pysty tietoisen tahtonsa voimalla naitä alitajunnan toimintoja vastustamaan.

        Ja onhan se kumma juttu kun esimerkiksi oma käsi kohoaa ylemmäs ja ylemmäs vaikka kuinka yrittää hanttiin panna. Tai että jalat tarttuvat lattiaan ja pysyvät kiinni vaikka irvissä hampain jalkoja irti kiskoisi. Vain pari esimerkkiä mainitakseni.


      • ReaAalto
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        asian jo 1960-luvulla tutkiessani hypnoosia ja soveltaessani sitä käytäntöön.

        Yliluonnollisuuden leima niin kaatumisissa kuin muissakin hypnoottisissa ilmiöissä johtuu siitä, että kaikki tapahtuu ihmisen tiedostamattoman sielunelämän alueilla; ja vieläpä niin, että ihminen ei pysty tietoisen tahtonsa voimalla naitä alitajunnan toimintoja vastustamaan.

        Ja onhan se kumma juttu kun esimerkiksi oma käsi kohoaa ylemmäs ja ylemmäs vaikka kuinka yrittää hanttiin panna. Tai että jalat tarttuvat lattiaan ja pysyvät kiinni vaikka irvissä hampain jalkoja irti kiskoisi. Vain pari esimerkkiä mainitakseni.

        Vuonna 1979 ollessani vielä nuori uskossani
        sekä aikaisemmin liittynyt Göteborgin suomalaiseen
        helluntaiseurakuntaan, menin Niilo Yli-Vainion pitämään kokoussarjaan.
        Seurakunnassa kerrottiin hänen kokouksissaan tapahtuvista
        ihmeparantumisista sekä kaatumisilmiöistä.
        Halusin henkilökohtaisesti kuulla hänen puheensa, sillä
        olin paria vuotta aikaisemmin kuunnellut häntä Helsingin
        messuhallin ulkopuolella pidetyssä telttakokouksessa.
        Koin hänet silloin hyvin helvetinkatkuisena ja peloittavana puhujana.
        Göteborgin urheiluhallissa oli koolla tuhansia ihmisiä.
        Muistan hänen puheensa täysin erilaisena, entiseen kokemukseeni
        verrattuna.Tällä kertaa hän oli hyvin iloinen, räiskyvä sekä
        ”rakkauden” sanomaa täynnä.
        Helluntaiseurakunnan jäsenenä olin tottunut tapaan, jonka
        mukaan mennään esille rukoiltavaksi.

        Esirukoukselle varattu tila oli valtava , jonoja oli useita ja sen
        mukaan myös yhtä monta esirukoilijaa.
        Menin esille kahden uskovan sisareni sekä joidenkin
        toisten seurakuntalaisten kanssa.Jonot olivat pitkiä
        joten jouduimme erilleen toisistamme suuren ihmismassan keskellä.
        Muistan kuinka jonossa ollessani tunsin ilman olevan täynnä
        jonkinlaista sähköistä voimaa.
        Koko rukousalue tuntui huojuvan tuon voiman vaikutuksesta.
        Se oli aivan käsinkosketeltavaa.

        Olin kaukana Yli-Vainiosta, mutta mies jonka
        piti rukoilla puolestani ei edes ehtinyt koskettaa minua
        kun lensin lattialle makaamaan.Oli kuin olisin leijaillut pumpulissa.
        Makasin lattialla suuren ihmismassan keskellä, kunnes avasin
        silmäni nähden joka puolella makaavia ihmisiä ympärilläni.
        Aloin kömpiä ylös lattialta päästen lopulta takaisin paikalleni istumaan.
        Muistan vanhimman siskoni kertoneen omasta kokemuksestaan kuinka
        hän ensin teki kiepin ilmassa minkä jälkeen hän lensi lattialle makaamaan.


        Vuosikausia luulin, että voimavaikutus mitä olimme kokeneet, oli
        Jumalan Pyhän Hengen voimaa.
        Elämässäni tuli kuitenkin aika, jolloin aloin yhä syvemmin tutkia Jumalan
        Sanaa, ja sieltä sain ymmärtää, ettei tällaiset voimat ole Pyhän
        Hengen voimavaikutusta vaan okkulttisia voimia.
        On kysymys aikamme eksytyksestä.

        Jumalan voimme kohdata Hänen omassa Sanassaan, kirjoitetussa ilmoituksessa
        mikä on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti.
        Jumalan henki ei jaa mitään fyysisiä kokemuksia, tärinöitä, sähköisiä
        voimia tai taaksepäin kaatumisia.


      • poika.tuntureilta
        ReaAalto kirjoitti:

        Vuonna 1979 ollessani vielä nuori uskossani
        sekä aikaisemmin liittynyt Göteborgin suomalaiseen
        helluntaiseurakuntaan, menin Niilo Yli-Vainion pitämään kokoussarjaan.
        Seurakunnassa kerrottiin hänen kokouksissaan tapahtuvista
        ihmeparantumisista sekä kaatumisilmiöistä.
        Halusin henkilökohtaisesti kuulla hänen puheensa, sillä
        olin paria vuotta aikaisemmin kuunnellut häntä Helsingin
        messuhallin ulkopuolella pidetyssä telttakokouksessa.
        Koin hänet silloin hyvin helvetinkatkuisena ja peloittavana puhujana.
        Göteborgin urheiluhallissa oli koolla tuhansia ihmisiä.
        Muistan hänen puheensa täysin erilaisena, entiseen kokemukseeni
        verrattuna.Tällä kertaa hän oli hyvin iloinen, räiskyvä sekä
        ”rakkauden” sanomaa täynnä.
        Helluntaiseurakunnan jäsenenä olin tottunut tapaan, jonka
        mukaan mennään esille rukoiltavaksi.

        Esirukoukselle varattu tila oli valtava , jonoja oli useita ja sen
        mukaan myös yhtä monta esirukoilijaa.
        Menin esille kahden uskovan sisareni sekä joidenkin
        toisten seurakuntalaisten kanssa.Jonot olivat pitkiä
        joten jouduimme erilleen toisistamme suuren ihmismassan keskellä.
        Muistan kuinka jonossa ollessani tunsin ilman olevan täynnä
        jonkinlaista sähköistä voimaa.
        Koko rukousalue tuntui huojuvan tuon voiman vaikutuksesta.
        Se oli aivan käsinkosketeltavaa.

        Olin kaukana Yli-Vainiosta, mutta mies jonka
        piti rukoilla puolestani ei edes ehtinyt koskettaa minua
        kun lensin lattialle makaamaan.Oli kuin olisin leijaillut pumpulissa.
        Makasin lattialla suuren ihmismassan keskellä, kunnes avasin
        silmäni nähden joka puolella makaavia ihmisiä ympärilläni.
        Aloin kömpiä ylös lattialta päästen lopulta takaisin paikalleni istumaan.
        Muistan vanhimman siskoni kertoneen omasta kokemuksestaan kuinka
        hän ensin teki kiepin ilmassa minkä jälkeen hän lensi lattialle makaamaan.


        Vuosikausia luulin, että voimavaikutus mitä olimme kokeneet, oli
        Jumalan Pyhän Hengen voimaa.
        Elämässäni tuli kuitenkin aika, jolloin aloin yhä syvemmin tutkia Jumalan
        Sanaa, ja sieltä sain ymmärtää, ettei tällaiset voimat ole Pyhän
        Hengen voimavaikutusta vaan okkulttisia voimia.
        On kysymys aikamme eksytyksestä.

        Jumalan voimme kohdata Hänen omassa Sanassaan, kirjoitetussa ilmoituksessa
        mikä on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti.
        Jumalan henki ei jaa mitään fyysisiä kokemuksia, tärinöitä, sähköisiä
        voimia tai taaksepäin kaatumisia.

        kumma on heidän jumalansa, joka kylläkin pystyy kaatamaan ihmisiä, mutta ei pysty auttamaan niitä, jotka hädässään todella apua tarvitsevat.

        Kaikkein suurin Jumalan ihmeteko tänä aikana olisi mikäli jostain löytysi välittävää lähimmäisen rakkatta; ja vielä suurempi ihmeteko olisi, mikäli löytyisi Oikeuden Jumala, joka hankkisi kurjille ja köyhille oikeuden.


      • Betsy67

        ilmesty.

        Epäusko ja ihmisen omiin käsityksiin ja päätelmiin perustuva arvostelu
        sulkee oven Jumalalta.

        Suggestiosta puheenollen, voitaisiin puhua suurista konserteista,
        jalkapallo otteluista, ym vastaavista.

        Siellä ei ole mitään tekemistä Jumalalla, vaan siellä Jumalan vastustaja
        pyrkii matkimaan Jumalan ilmestymistä ja saattaa ihmiset valtaansa
        ja tekemään järjettömyyksiä.

        Jumala ilmestyy ihmisille niinkuin tahtoo, mutta sielläkin saattaa ihmisen sielullisuus
        ja rikkinäinen tunne-elämä vaikuttaa muutakin, kuin sen mitä Jumala tahtoo.
        Toisaalta, Jumalan rakkaus, jota jokainen ihminen tarvitsee, on USKON KAUTTA
        tarjolla jokaiselle ihmiselle lääkkeeksi sielun haavoihin ja rakkaudettomuuteen.

        Jumalan toiminta on luonnollisessa maailmassa yliluonnollista, mutta ei koskaan vahingollista
        ihmiselle.

        Hänen vastustajansa taas toimii keinoja kaihtamatta, koska se on tullut nimenomaan
        varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.....myös uskon ihmisten
        sydämistä.

        Tästä tämä skeptisyys, Jumalan toiminnan rajoittaminen, syyttämminen, asvostelu ja
        tuomitseminen johtuu.
        Miksi ei anneta Jumalan olla Jumala, silloin voisi jokainen Hänen omansa, uskon kautta,
        päästä osalliseksi Hänen moninaisesta rikkaudestaan rajoittamattomasti.


      • Sirpa Rajala
        ReaAalto kirjoitti:

        Vuonna 1979 ollessani vielä nuori uskossani
        sekä aikaisemmin liittynyt Göteborgin suomalaiseen
        helluntaiseurakuntaan, menin Niilo Yli-Vainion pitämään kokoussarjaan.
        Seurakunnassa kerrottiin hänen kokouksissaan tapahtuvista
        ihmeparantumisista sekä kaatumisilmiöistä.
        Halusin henkilökohtaisesti kuulla hänen puheensa, sillä
        olin paria vuotta aikaisemmin kuunnellut häntä Helsingin
        messuhallin ulkopuolella pidetyssä telttakokouksessa.
        Koin hänet silloin hyvin helvetinkatkuisena ja peloittavana puhujana.
        Göteborgin urheiluhallissa oli koolla tuhansia ihmisiä.
        Muistan hänen puheensa täysin erilaisena, entiseen kokemukseeni
        verrattuna.Tällä kertaa hän oli hyvin iloinen, räiskyvä sekä
        ”rakkauden” sanomaa täynnä.
        Helluntaiseurakunnan jäsenenä olin tottunut tapaan, jonka
        mukaan mennään esille rukoiltavaksi.

        Esirukoukselle varattu tila oli valtava , jonoja oli useita ja sen
        mukaan myös yhtä monta esirukoilijaa.
        Menin esille kahden uskovan sisareni sekä joidenkin
        toisten seurakuntalaisten kanssa.Jonot olivat pitkiä
        joten jouduimme erilleen toisistamme suuren ihmismassan keskellä.
        Muistan kuinka jonossa ollessani tunsin ilman olevan täynnä
        jonkinlaista sähköistä voimaa.
        Koko rukousalue tuntui huojuvan tuon voiman vaikutuksesta.
        Se oli aivan käsinkosketeltavaa.

        Olin kaukana Yli-Vainiosta, mutta mies jonka
        piti rukoilla puolestani ei edes ehtinyt koskettaa minua
        kun lensin lattialle makaamaan.Oli kuin olisin leijaillut pumpulissa.
        Makasin lattialla suuren ihmismassan keskellä, kunnes avasin
        silmäni nähden joka puolella makaavia ihmisiä ympärilläni.
        Aloin kömpiä ylös lattialta päästen lopulta takaisin paikalleni istumaan.
        Muistan vanhimman siskoni kertoneen omasta kokemuksestaan kuinka
        hän ensin teki kiepin ilmassa minkä jälkeen hän lensi lattialle makaamaan.


        Vuosikausia luulin, että voimavaikutus mitä olimme kokeneet, oli
        Jumalan Pyhän Hengen voimaa.
        Elämässäni tuli kuitenkin aika, jolloin aloin yhä syvemmin tutkia Jumalan
        Sanaa, ja sieltä sain ymmärtää, ettei tällaiset voimat ole Pyhän
        Hengen voimavaikutusta vaan okkulttisia voimia.
        On kysymys aikamme eksytyksestä.

        Jumalan voimme kohdata Hänen omassa Sanassaan, kirjoitetussa ilmoituksessa
        mikä on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti.
        Jumalan henki ei jaa mitään fyysisiä kokemuksia, tärinöitä, sähköisiä
        voimia tai taaksepäin kaatumisia.

        että nyt sitten kaikki kokoukset joissa kaatuillaan onkin sielunvihollise aikaansaamia? Pitääkö ny sit pysyy pois sellaisist kokouksist jois kaatuilee?


      • Betsy67
        ReaAalto kirjoitti:

        Vuonna 1979 ollessani vielä nuori uskossani
        sekä aikaisemmin liittynyt Göteborgin suomalaiseen
        helluntaiseurakuntaan, menin Niilo Yli-Vainion pitämään kokoussarjaan.
        Seurakunnassa kerrottiin hänen kokouksissaan tapahtuvista
        ihmeparantumisista sekä kaatumisilmiöistä.
        Halusin henkilökohtaisesti kuulla hänen puheensa, sillä
        olin paria vuotta aikaisemmin kuunnellut häntä Helsingin
        messuhallin ulkopuolella pidetyssä telttakokouksessa.
        Koin hänet silloin hyvin helvetinkatkuisena ja peloittavana puhujana.
        Göteborgin urheiluhallissa oli koolla tuhansia ihmisiä.
        Muistan hänen puheensa täysin erilaisena, entiseen kokemukseeni
        verrattuna.Tällä kertaa hän oli hyvin iloinen, räiskyvä sekä
        ”rakkauden” sanomaa täynnä.
        Helluntaiseurakunnan jäsenenä olin tottunut tapaan, jonka
        mukaan mennään esille rukoiltavaksi.

        Esirukoukselle varattu tila oli valtava , jonoja oli useita ja sen
        mukaan myös yhtä monta esirukoilijaa.
        Menin esille kahden uskovan sisareni sekä joidenkin
        toisten seurakuntalaisten kanssa.Jonot olivat pitkiä
        joten jouduimme erilleen toisistamme suuren ihmismassan keskellä.
        Muistan kuinka jonossa ollessani tunsin ilman olevan täynnä
        jonkinlaista sähköistä voimaa.
        Koko rukousalue tuntui huojuvan tuon voiman vaikutuksesta.
        Se oli aivan käsinkosketeltavaa.

        Olin kaukana Yli-Vainiosta, mutta mies jonka
        piti rukoilla puolestani ei edes ehtinyt koskettaa minua
        kun lensin lattialle makaamaan.Oli kuin olisin leijaillut pumpulissa.
        Makasin lattialla suuren ihmismassan keskellä, kunnes avasin
        silmäni nähden joka puolella makaavia ihmisiä ympärilläni.
        Aloin kömpiä ylös lattialta päästen lopulta takaisin paikalleni istumaan.
        Muistan vanhimman siskoni kertoneen omasta kokemuksestaan kuinka
        hän ensin teki kiepin ilmassa minkä jälkeen hän lensi lattialle makaamaan.


        Vuosikausia luulin, että voimavaikutus mitä olimme kokeneet, oli
        Jumalan Pyhän Hengen voimaa.
        Elämässäni tuli kuitenkin aika, jolloin aloin yhä syvemmin tutkia Jumalan
        Sanaa, ja sieltä sain ymmärtää, ettei tällaiset voimat ole Pyhän
        Hengen voimavaikutusta vaan okkulttisia voimia.
        On kysymys aikamme eksytyksestä.

        Jumalan voimme kohdata Hänen omassa Sanassaan, kirjoitetussa ilmoituksessa
        mikä on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti.
        Jumalan henki ei jaa mitään fyysisiä kokemuksia, tärinöitä, sähköisiä
        voimia tai taaksepäin kaatumisia.

        rajata miten Jumala ilmestyy ja miten ei.

        Jumalaan tulee uskoa ja luottaa, eikä arvostella ja estää epäuskolla Häntä ja Hänen
        toimintaansa.
        En ole koskaan vapissut tai käyttäytynyt muutenkaan kummallisesti,
        silti Jumala on koskettanut todella väkevästi fyysisesti, parantamalla mm näkyvän vamman.

        Jeesus paransi sairaita, antoi sokeille näön, herättipä kuolleitakin.
        Apostolit jatkoivat samalla tavoin, koska he uskoivat ja julistivat
        ristiinnaulittua, ylösnoussutta Kristusta.

        Antikristuksen henki vaikuttaa voimakkaasti tässä maailmassa,
        jossa hän kaikella mahdollisella tavoin pyrkii matkimaan >Jumalaa ja
        tappamaan uskon, ihmeitä tekevään Vapahtajaamme.
        Se saa ihmiset hysterian valtaan tämän maailman areenoilla, ihmiset polkevat toisiaan,
        huutavat mielipuolen tavoin ja juoksevat ihmisten perässä niin,
        että poliisimuureja tarvitaan estämään esiintyvän idolin raateleminen.
        Toisaalta se tekee ihmisistä "viilipyttyjä", joita hallitsee kritiikki kaikkea sitä kohtaan,
        joka tapahtuu uskosta Jeesukseen. (Mikä kunkin kohdalla on paras portti antikristukselle valloittaa ihminen ja tehdä hänestä uskonnollinen kriitikko)

        Jumalan Henki on rakkauden ja raittiuden Henki, eikä koskaan vahingoita
        ihmistä, eikä saata käyttäytymään sopimattomasti.
        Ihmisten sielullisuus ja rikkinäisyys ovat usein lisäilmiöiden taustalla, eli niiden kautta
        antikristus pääsee tekemään häiriötä Jumalan työlle.
        Silti kaiken hyvän antaja on Jumala Kristuksessa.

        Kun itse olet noin epäuskoinen ja skeptinen, on se Jeesuksen vaikuttamalle uskolle ja
        luottamukselle vastakohta.
        Tällainen epäusko on portti antikristuksen hengelle virrata ihmisen mieleen,
        synnyttää ja kasvattaa epäuskoa,
        katkeruutta, kohottaa ihmisen mieli jopa korottamaan itsensä Jumalan yläpuolelle
        arvostelemaan ja rajaamaan Jumalaa.... tämä rajaaminen toimii tietenkin rajaajan
        omassa elämässä,,, Jumalan toimintaa se ei pysty seurakunnassa estämään....
        sillä Hän joka on meissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

        Totta on, että Kohtaamme Jumalan Jeesuksessa, Sanan kautta.
        Jeesus on armoistuin, uskon alkaja ja täydelliseksi tekijä.
        Koskaan Hän ei kuitenkaan ylitä ihmisen tahtoa.
        Niinpä Jeesuksen sanat toteutuvat jokaisen kohdalla;
        Tapahtukoon sinulle (niinkuin sinä uskot) uskosi mukaan.

        Kiitos Jeesus etuoikeudesta anteeksiantamukseen, parannukseen ja uudistukseen veresi puhdistuksen kautta uskossa, Pyhän Hengen voimasta.


      • ReaAalto
        Sirpa Rajala kirjoitti:

        että nyt sitten kaikki kokoukset joissa kaatuillaan onkin sielunvihollise aikaansaamia? Pitääkö ny sit pysyy pois sellaisist kokouksist jois kaatuilee?

        "että nyt sitten kaikki kokoukset joissa kaatuillaan onkin sielunvihollise aikaansaamia? Pitääkö ny sit pysyy pois sellaisist kokouksist jois kaatuilee? "

        Raamatun totuuden mukaan yksikään taaksepäin kaatuminen
        ei ole Jumalan siunauksen merkki, vaan merrki Jumalan
        vihollisuudesta.
        Jokaisen uskovan tulee itse päättää mitä oppia
        seuraa.
        Jos on mielistynyt valheeseen, eli eksytykseen sen kaikkine
        merkkeineen ja ilmiöineen, ei silloin
        Raamatun totuus kiinnosta.
        Mutta jokainen joka rakastaa totuutta, ottaa itse selville
        Raamatusta, mitä Jeesus itse opettaa.


      • ReaAalto
        Betsy67 kirjoitti:

        ilmesty.

        Epäusko ja ihmisen omiin käsityksiin ja päätelmiin perustuva arvostelu
        sulkee oven Jumalalta.

        Suggestiosta puheenollen, voitaisiin puhua suurista konserteista,
        jalkapallo otteluista, ym vastaavista.

        Siellä ei ole mitään tekemistä Jumalalla, vaan siellä Jumalan vastustaja
        pyrkii matkimaan Jumalan ilmestymistä ja saattaa ihmiset valtaansa
        ja tekemään järjettömyyksiä.

        Jumala ilmestyy ihmisille niinkuin tahtoo, mutta sielläkin saattaa ihmisen sielullisuus
        ja rikkinäinen tunne-elämä vaikuttaa muutakin, kuin sen mitä Jumala tahtoo.
        Toisaalta, Jumalan rakkaus, jota jokainen ihminen tarvitsee, on USKON KAUTTA
        tarjolla jokaiselle ihmiselle lääkkeeksi sielun haavoihin ja rakkaudettomuuteen.

        Jumalan toiminta on luonnollisessa maailmassa yliluonnollista, mutta ei koskaan vahingollista
        ihmiselle.

        Hänen vastustajansa taas toimii keinoja kaihtamatta, koska se on tullut nimenomaan
        varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.....myös uskon ihmisten
        sydämistä.

        Tästä tämä skeptisyys, Jumalan toiminnan rajoittaminen, syyttämminen, asvostelu ja
        tuomitseminen johtuu.
        Miksi ei anneta Jumalan olla Jumala, silloin voisi jokainen Hänen omansa, uskon kautta,
        päästä osalliseksi Hänen moninaisesta rikkaudestaan rajoittamattomasti.

        Tällaista väitettä pidän Jumalan häpäisemisenä; etteikö Jumala enää ilmestyisi?

        Jumalan sana sanoo, että se pysyy iänkaikkisesti ja että
        Hän on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti.


      • Betsy67
        ReaAalto kirjoitti:

        Tällaista väitettä pidän Jumalan häpäisemisenä; etteikö Jumala enää ilmestyisi?

        Jumalan sana sanoo, että se pysyy iänkaikkisesti ja että
        Hän on sama eilen tänään ja iänkaikkisesti.

        Ihmisen suhtautuminen Sanaan on ratkaiseva.

        Epäuskon tähden Jeesuskaan ei tehnyt monta voimallista tekoa, vaan muutti paikkakuntaa.

        Epäuskohan on Jumalan vastustajaan turvaamista.
        (evätään Jumalalta mahdollisuus ilmestyä niinkuin Hän tahtoo)

        Jumala ei pakota ihmistä tahtoonsa, ihminen joko suostuu Jumalalle,
        tai saatanalle, vaihtoehtoja ei ole.


      • -tomumaja-
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        kumma on heidän jumalansa, joka kylläkin pystyy kaatamaan ihmisiä, mutta ei pysty auttamaan niitä, jotka hädässään todella apua tarvitsevat.

        Kaikkein suurin Jumalan ihmeteko tänä aikana olisi mikäli jostain löytysi välittävää lähimmäisen rakkatta; ja vielä suurempi ihmeteko olisi, mikäli löytyisi Oikeuden Jumala, joka hankkisi kurjille ja köyhille oikeuden.

        Niistä kaatumisista Pyhässä Hengessä. Niilon lausahdys tuttua kai meille useille "ihmeitä ilman määrää" Jumalan teot ovat monestikin tutkimattomia? Pystytäänkö niitä tutkimaan? Olen itse joutunut juuri nuita kaatumisia veivaamaan mielessäni suuntaan jos toiseen. Kyllä ne ovat tutkimattomia Jumalan tekoja varmaankin.
        Job 5:9
        hänen, joka tekee suuria, tutkimattomia tekoja, ihmeitä ilman määrää,

        >>mikäli löytyisi Oikeuden Jumala, joka hankkisi kurjille ja köyhille oikeuden>>

        Olisiko asian niinkin, meistä itsekustakin uskovasta lähtee se Jumalan teko, jos on halua auttaa ei
        köyhyyttä, ei kurjuutta olisi. Totuus löytyy Jeesuksen opetuksesta selkeästi, kuinka meidän tulisi suhtautua köyhiin, kurjiin, sairaisiin...


      • poika.tuntureilta
        -tomumaja- kirjoitti:

        Niistä kaatumisista Pyhässä Hengessä. Niilon lausahdys tuttua kai meille useille "ihmeitä ilman määrää" Jumalan teot ovat monestikin tutkimattomia? Pystytäänkö niitä tutkimaan? Olen itse joutunut juuri nuita kaatumisia veivaamaan mielessäni suuntaan jos toiseen. Kyllä ne ovat tutkimattomia Jumalan tekoja varmaankin.
        Job 5:9
        hänen, joka tekee suuria, tutkimattomia tekoja, ihmeitä ilman määrää,

        >>mikäli löytyisi Oikeuden Jumala, joka hankkisi kurjille ja köyhille oikeuden>>

        Olisiko asian niinkin, meistä itsekustakin uskovasta lähtee se Jumalan teko, jos on halua auttaa ei
        köyhyyttä, ei kurjuutta olisi. Totuus löytyy Jeesuksen opetuksesta selkeästi, kuinka meidän tulisi suhtautua köyhiin, kurjiin, sairaisiin...

        että tietämättömiä ihmisiä on helppo höynätä milloin minkäkinlaisten ihmeidenekijöiden vöjlyyn. Jopa Saarikallen kelkkaan.

        No. Onneksi Jumala no kouluttanut minut jo poikasesta lähtien kunnioittamaan reaalitodellisuutta enkä ole enää höynättävissä mihinkään. Tieto on valtaa monissa asioissa, niin näissäkin kaatamisissa ja kielilläpuhumisissa.

        Mitä taas tähän kotoiseen kristillisyyteen tulee, niin huuhaata on, eikä tällä kristillisyydelä ole mitään minulle tai tälle kansakunnalle annettavaa. Eli jotain täysin uutta tarvitaan, muutoin tämä kansakunta on tuhoon tuomittu kansakunta.


      • Michaela.....
        Betsy67 kirjoitti:

        rajata miten Jumala ilmestyy ja miten ei.

        Jumalaan tulee uskoa ja luottaa, eikä arvostella ja estää epäuskolla Häntä ja Hänen
        toimintaansa.
        En ole koskaan vapissut tai käyttäytynyt muutenkaan kummallisesti,
        silti Jumala on koskettanut todella väkevästi fyysisesti, parantamalla mm näkyvän vamman.

        Jeesus paransi sairaita, antoi sokeille näön, herättipä kuolleitakin.
        Apostolit jatkoivat samalla tavoin, koska he uskoivat ja julistivat
        ristiinnaulittua, ylösnoussutta Kristusta.

        Antikristuksen henki vaikuttaa voimakkaasti tässä maailmassa,
        jossa hän kaikella mahdollisella tavoin pyrkii matkimaan >Jumalaa ja
        tappamaan uskon, ihmeitä tekevään Vapahtajaamme.
        Se saa ihmiset hysterian valtaan tämän maailman areenoilla, ihmiset polkevat toisiaan,
        huutavat mielipuolen tavoin ja juoksevat ihmisten perässä niin,
        että poliisimuureja tarvitaan estämään esiintyvän idolin raateleminen.
        Toisaalta se tekee ihmisistä "viilipyttyjä", joita hallitsee kritiikki kaikkea sitä kohtaan,
        joka tapahtuu uskosta Jeesukseen. (Mikä kunkin kohdalla on paras portti antikristukselle valloittaa ihminen ja tehdä hänestä uskonnollinen kriitikko)

        Jumalan Henki on rakkauden ja raittiuden Henki, eikä koskaan vahingoita
        ihmistä, eikä saata käyttäytymään sopimattomasti.
        Ihmisten sielullisuus ja rikkinäisyys ovat usein lisäilmiöiden taustalla, eli niiden kautta
        antikristus pääsee tekemään häiriötä Jumalan työlle.
        Silti kaiken hyvän antaja on Jumala Kristuksessa.

        Kun itse olet noin epäuskoinen ja skeptinen, on se Jeesuksen vaikuttamalle uskolle ja
        luottamukselle vastakohta.
        Tällainen epäusko on portti antikristuksen hengelle virrata ihmisen mieleen,
        synnyttää ja kasvattaa epäuskoa,
        katkeruutta, kohottaa ihmisen mieli jopa korottamaan itsensä Jumalan yläpuolelle
        arvostelemaan ja rajaamaan Jumalaa.... tämä rajaaminen toimii tietenkin rajaajan
        omassa elämässä,,, Jumalan toimintaa se ei pysty seurakunnassa estämään....
        sillä Hän joka on meissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

        Totta on, että Kohtaamme Jumalan Jeesuksessa, Sanan kautta.
        Jeesus on armoistuin, uskon alkaja ja täydelliseksi tekijä.
        Koskaan Hän ei kuitenkaan ylitä ihmisen tahtoa.
        Niinpä Jeesuksen sanat toteutuvat jokaisen kohdalla;
        Tapahtukoon sinulle (niinkuin sinä uskot) uskosi mukaan.

        Kiitos Jeesus etuoikeudesta anteeksiantamukseen, parannukseen ja uudistukseen veresi puhdistuksen kautta uskossa, Pyhän Hengen voimasta.

        parantaa. Saatana saa jopa tulenkin lankeamaan taivaasta. Raamattu käskee koettelemaan KAIKEN, mikä on Jumalasta, mikä ei! Kaatumiset ovat aina Jumalan rankaisu. Saulkin kaatui, koska ei ollut Jumalalle kuuliainen. Jumala pitää pystyssä, vihollinen kaataa. Erehtyä voi, mutta pitäisi tehdä arviota uskonelämänsä suhteen (kaatumisineen ym.) onko oikeasti uskossa, ja onko oikealla tiellä.

        Jumalöan sana ilmaisee selvästi, mikä on Jumalasta, ja mikä ei. Pitää tuntea kirjoitukset ja Jumalan voima (muuten eksyy).


      • rehellinen.
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        että tietämättömiä ihmisiä on helppo höynätä milloin minkäkinlaisten ihmeidenekijöiden vöjlyyn. Jopa Saarikallen kelkkaan.

        No. Onneksi Jumala no kouluttanut minut jo poikasesta lähtien kunnioittamaan reaalitodellisuutta enkä ole enää höynättävissä mihinkään. Tieto on valtaa monissa asioissa, niin näissäkin kaatamisissa ja kielilläpuhumisissa.

        Mitä taas tähän kotoiseen kristillisyyteen tulee, niin huuhaata on, eikä tällä kristillisyydelä ole mitään minulle tai tälle kansakunnalle annettavaa. Eli jotain täysin uutta tarvitaan, muutoin tämä kansakunta on tuhoon tuomittu kansakunta.

        on pakko valehdella, etkä osaa muuta tehdä, voit aivan vapaasti lopettaa kirjoittelun näille palstoille


      • 4 vuotta myöhemmin
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        että tietämättömiä ihmisiä on helppo höynätä milloin minkäkinlaisten ihmeidenekijöiden vöjlyyn. Jopa Saarikallen kelkkaan.

        No. Onneksi Jumala no kouluttanut minut jo poikasesta lähtien kunnioittamaan reaalitodellisuutta enkä ole enää höynättävissä mihinkään. Tieto on valtaa monissa asioissa, niin näissäkin kaatamisissa ja kielilläpuhumisissa.

        Mitä taas tähän kotoiseen kristillisyyteen tulee, niin huuhaata on, eikä tällä kristillisyydelä ole mitään minulle tai tälle kansakunnalle annettavaa. Eli jotain täysin uutta tarvitaan, muutoin tämä kansakunta on tuhoon tuomittu kansakunta.

        Kuules poika tuntureitten. Kaipasit 4 vuotta sitten jotain uutta tähä kotoiseen kristillisyyteen. Uutta tulee koko ajan, ilmestystietoa vailla määrää ja toronton poikia kutsutaan Suomeen. Ei hyvä juttu laisinkaan.


    • >>Kaatuminen viittaa transsin alkuun

      Samanismitulkinnan kannalta Juusjärven maalaus on kuvastoltaan yksi mielenkiintoisimmista.

      Ensimmäiseksi huomio kiinnittyy kahteen kädet ylhäällä tanssivaan ihmishahmoon. Tulkitsijan kannalta kiinnostavampi on kuitenkin maalauksen alareuna, jossa on kaatuvan ihmisen ja kalan muodostama aihe. Myös muista Suomen kalliomaalauksista tunnetaan vastaavia kaatuvan ihmisen ja eläimen pareja, ja ne ovatkin avaimia maalausten tulkintaan. >> http://www.tiede.fi/arkisto/print.php?id=755&vl

      Näyttää tuo uskonnolliseen toimintaan liittyvä kaatuminen olevan tunnettua muualtakin kuin kristittyjen karismaatikkojen piiristä.

      • Betsy67

        matkinut ja pyrkinyt sotkemaan Jumalan tekoja.
        Motiivina on ihmisten eksyttäminen (pois totuudesta)

        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Henki joka kaiken vaikuttaa on sama.

        Tämä koskee nimenomaan Jumalasta syntyneitä Jeesuksen seuraajia.

        Suomalainen lähetyssaarnaaja Japanista kertoi että Jumala paransi siellä ei uskovaisen miehen näön.
        Mies yritti maksaa saamastaan avusta, mutta lähetyssaarnaaja sisar vastasi,
        Lahjaksi olemme saaneet, lahjaksi annamme.

        Jumalan virta on vettä täynnä, kuten Sana sanoo.
        Älkäämme asettako patoja Kaikkivaltiaan virroille,
        älkäämme tehkö siitä ihmisten kaltaista,,, eihän Jumala ole kuten ihminen.


      • Betsy67 kirjoitti:

        matkinut ja pyrkinyt sotkemaan Jumalan tekoja.
        Motiivina on ihmisten eksyttäminen (pois totuudesta)

        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Henki joka kaiken vaikuttaa on sama.

        Tämä koskee nimenomaan Jumalasta syntyneitä Jeesuksen seuraajia.

        Suomalainen lähetyssaarnaaja Japanista kertoi että Jumala paransi siellä ei uskovaisen miehen näön.
        Mies yritti maksaa saamastaan avusta, mutta lähetyssaarnaaja sisar vastasi,
        Lahjaksi olemme saaneet, lahjaksi annamme.

        Jumalan virta on vettä täynnä, kuten Sana sanoo.
        Älkäämme asettako patoja Kaikkivaltiaan virroille,
        älkäämme tehkö siitä ihmisten kaltaista,,, eihän Jumala ole kuten ihminen.

        >>Jumalan virta on vettä täynnä, kuten Sana sanoo.
        Älkäämme asettako patoja Kaikkivaltiaan virroille,
        älkäämme tehkö siitä ihmisten kaltaista,,, eihän Jumala ole kuten ihminen. >>
        Niinpä! Kristittyjä on maailman väestöstä noin 1/3. Ottaen tämän huomioon, mitä perusteita on otaksua, että Jumala toimii vasin niissä rajoiss, jotka maailman väestön vähemmistö, tai osa siitä, voi hyväksyä Jumalan toiminnaksi? - Ketkähän niitä patoja pyrkivät asettelemaan!


      • Betsy67
        Epiktetos kirjoitti:

        >>Jumalan virta on vettä täynnä, kuten Sana sanoo.
        Älkäämme asettako patoja Kaikkivaltiaan virroille,
        älkäämme tehkö siitä ihmisten kaltaista,,, eihän Jumala ole kuten ihminen. >>
        Niinpä! Kristittyjä on maailman väestöstä noin 1/3. Ottaen tämän huomioon, mitä perusteita on otaksua, että Jumala toimii vasin niissä rajoiss, jotka maailman väestön vähemmistö, tai osa siitä, voi hyväksyä Jumalan toiminnaksi? - Ketkähän niitä patoja pyrkivät asettelemaan!

        langennut ihminen.
        Tämä siksi, että Jumala kunnioittaa ihmiselle antamaansa tahtoa, eli oikeutta valita.

        Taustavaikuttaja on tietenkin antikristus, joka osaa manipuloida ihmismieltä
        ja tekee kaikkensa, estääkseen Jumalan tahtoon suostumisen.

        Jumalan tahto on pelastaa kaikki ihmiset.
        Tämän Hän osoitti antamalla Poikansa.
        Jeesus tuli etsimään ja pelastamaan sitä mikä kadonnut on.
        Pelastus on Jeesuksessa tarjolla ihan jokaiselle.

        Jumala ei ole rajallinen, eikä Häntä rajoita mikään muu
        yksilöihmisen kohdalla, kuin ihmisen epäusko.
        (Hän suunnitellessaan kaiken, antoi ihmiselle päätäntävallan tässä asiassa)

        Jumala ei tee väkivaltaa.
        Evankeliumin sanomaa ei ole vielä julistettu ihan kaikille kielille
        ja kansanheimoille.

        Itse jopa kohtasin saksalaisia, jotka eivät tienneet että on olemassa Jeesus joka parantaa sairaita.
        Kun rouva sitten parani luettuaan Ut;tia ja saatuaan uskon lahjan,
        tuli Raamatusta ja Jeesuksesta heille elävä ja toimiva todellisuus.

        Samalla tavalla Jumala tahtoisi valloittaa koko maailman ihmiset itselleen,
        onhan Hän hinnan heidän sieluistaan jo maksanut.


    • Raamatun sanaa

      Paholainen tekeytyy valkeuden enkeliksi. Pysy kaukana helluntailaisten kaatojonoista.

      Ef. 6:13
      "Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne PYSYÄ PYSTYTTÄ."

    • Raamattua tunteva

      Kysymykseen suora vastaus jos on kyse aidosta hengellisestä tilaisuudesta niin kaatumiset aiheuttaa Pyhä Henki.

      Kun Jeesus nousi kuolleista niin roomalaiset sotilaat kaatuivat tuolloinkin Jumalan voiman alla.

      On lukuisia muitakin esimerkkejä siitä, että ihminen on kaatunut Pyhän Hengen voimasta.

      • poika.tuntureilta

        höpön höpön.


      • Voimavaikutukset
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        höpön höpön.

        ovat moninaiset.Itse en uskaltaisi mennä sanomaan suoralta kädeltä mistä se on,kun kaadutaan,
        mutta mielestäni se ei ole kuitenkaan vahingoittanut ketään..vai onko?
        Tosi on,ettei kaatumisen tule pääasia ollakaan,mutta jos kuitenkin kaatuu,niin mielestäni se,
        miten sen kokee,on ratkaisevaa eli aiheuttaako se pelkoa,ahdistusta..?
        Itse en ole kuullut sellaista.
        Ja sitä tapahtuu muissakin seurakunnissa,kuin vain helluntailaisten keskuudessa.


      • poika.tuntureilta
        Voimavaikutukset kirjoitti:

        ovat moninaiset.Itse en uskaltaisi mennä sanomaan suoralta kädeltä mistä se on,kun kaadutaan,
        mutta mielestäni se ei ole kuitenkaan vahingoittanut ketään..vai onko?
        Tosi on,ettei kaatumisen tule pääasia ollakaan,mutta jos kuitenkin kaatuu,niin mielestäni se,
        miten sen kokee,on ratkaisevaa eli aiheuttaako se pelkoa,ahdistusta..?
        Itse en ole kuullut sellaista.
        Ja sitä tapahtuu muissakin seurakunnissa,kuin vain helluntailaisten keskuudessa.

        Paavo Ruotsalaisen aikana, vaikutti herännäisliikkeessä sellainen saarnaaja kuin Matti Mikkonen Suomussalmen suunnalla. Hänen kokouksissan vallitsi kiihkeä tunnelma, ihmisiä kaatui ja puhuivat uusilla kielillä. Mutta. Kun havaittiin, että tämä levisi uskottomiinkin ilman, että se olisi johtanut todelliseen parannukseen ja elämän muutokseen, tultiin siihen tulokseen, että tämä ilmiö ei ole Jumalasta ja niin Paavo Ruotsalainen meni ja vaiensi rasittiilla Jumalan sanalla tämän ilmiön.

        Samoihin aikoihin Matti Mikkonen tuomittiin oikeudessa 96 ruplan sakkoon ja kun hänellä ei ollut millä maksaa, hän lähti Pietariin sakkoaan sovittamaan ja viipyi tällä matkallaan viisi vuotta ja palattuaan hänen ei annettu enää saarnata.

        Ylivainiolaisuudessa ilmeni heti alusta alkaen samoja piirteitä. Valtavat joukot nuoria kävi kaatumassa, mutta mitään muuta ei tapahtunutkaan. Ei parannusta eikä elämän muutosta ja ramattukoulussa muutamat kaatumalla uskoontulleetkaan eivät tienneet, ovatko uskossa va ei.

        Yksi aito Jumalan lapsi on parempi kuin tuhannet huuhaat, jotka eivät tajua, mitä on Jumalan vangurskaus.


      • poika.tuntureilta kirjoitti:

        Paavo Ruotsalaisen aikana, vaikutti herännäisliikkeessä sellainen saarnaaja kuin Matti Mikkonen Suomussalmen suunnalla. Hänen kokouksissan vallitsi kiihkeä tunnelma, ihmisiä kaatui ja puhuivat uusilla kielillä. Mutta. Kun havaittiin, että tämä levisi uskottomiinkin ilman, että se olisi johtanut todelliseen parannukseen ja elämän muutokseen, tultiin siihen tulokseen, että tämä ilmiö ei ole Jumalasta ja niin Paavo Ruotsalainen meni ja vaiensi rasittiilla Jumalan sanalla tämän ilmiön.

        Samoihin aikoihin Matti Mikkonen tuomittiin oikeudessa 96 ruplan sakkoon ja kun hänellä ei ollut millä maksaa, hän lähti Pietariin sakkoaan sovittamaan ja viipyi tällä matkallaan viisi vuotta ja palattuaan hänen ei annettu enää saarnata.

        Ylivainiolaisuudessa ilmeni heti alusta alkaen samoja piirteitä. Valtavat joukot nuoria kävi kaatumassa, mutta mitään muuta ei tapahtunutkaan. Ei parannusta eikä elämän muutosta ja ramattukoulussa muutamat kaatumalla uskoontulleetkaan eivät tienneet, ovatko uskossa va ei.

        Yksi aito Jumalan lapsi on parempi kuin tuhannet huuhaat, jotka eivät tajua, mitä on Jumalan vangurskaus.

        >>Ylivainiolaisuudessa ilmeni heti alusta alkaen samoja piirteitä. Valtavat joukot nuoria kävi kaatumassa, mutta mitään muuta ei tapahtunutkaan>>

        Pitää täysin paikkansa. Toiset ei koe yhtään mitään, toiset taas kokee. Ja mitäpä me toisten kokemuksia ollaan riistämässä. Ihan saman voi kokea luonnosta jossain meren rannalla jossa meri läplättää. Saa virvoitusta ja hyvä mielen.
        Ja mitä Jumalan vanhurskauteen tulee, ei määrää se missä kokouksissa hyppää, vaan sydämen usko.


      • suusa
        Utulila kirjoitti:

        >>Ylivainiolaisuudessa ilmeni heti alusta alkaen samoja piirteitä. Valtavat joukot nuoria kävi kaatumassa, mutta mitään muuta ei tapahtunutkaan>>

        Pitää täysin paikkansa. Toiset ei koe yhtään mitään, toiset taas kokee. Ja mitäpä me toisten kokemuksia ollaan riistämässä. Ihan saman voi kokea luonnosta jossain meren rannalla jossa meri läplättää. Saa virvoitusta ja hyvä mielen.
        Ja mitä Jumalan vanhurskauteen tulee, ei määrää se missä kokouksissa hyppää, vaan sydämen usko.

        Totta on että Jumala on kaatanut vastustajiaan .Pyhän Hengen vaikuttamat ihmeet ja merkit ovat ilmenneet Helluntaipäivän jälkeen.Jeesus lupasi : Minä lähetän teille Pyhän Hengen.
        Apt.2:17 Viimeisinä aikoina sanoo Jumala minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin.Olen ollut Yli-vainion kokouksessa rukousjonossa ,Olin päättänyt etten teeskele kaatumista.Pyysin Pyhän Hengen kosketusta ja voimaa uskonelämääni Yli-Vainio Sanoi "Sinä saat sen"Samassa "heräsin"lattialta taivaallisen hyvään oloon ja kiitin Jeesusta. Olen myöhemminkin pyytänyt esirukousta sairauksien takia, mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut,lääkärin apuakin olen hakenut. Uskon kuitenkinJumalan parantavaan voimaan ,sitä tapahtuu ja se on raamatullista.
        Emme me voi käsittää kaikkia Jumalan kolmannen persoonan Pyhän Hengen ilmenemismuotoja.Kyllä karismaattisiin liikkeisiin,niinkuihin muihinkin uskonnollisiin (ja uskottomiin)ryhmiin liitty epäaitoa toimintaa ,joka ei ole Jumalasta,tuomitseminen on yksi niistä.Olkoon Jumala tuomarimme
        Raamattu kehottaa :Tutkikaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvä on


      • poika.tuntureilta
        Utulila kirjoitti:

        >>Ylivainiolaisuudessa ilmeni heti alusta alkaen samoja piirteitä. Valtavat joukot nuoria kävi kaatumassa, mutta mitään muuta ei tapahtunutkaan>>

        Pitää täysin paikkansa. Toiset ei koe yhtään mitään, toiset taas kokee. Ja mitäpä me toisten kokemuksia ollaan riistämässä. Ihan saman voi kokea luonnosta jossain meren rannalla jossa meri läplättää. Saa virvoitusta ja hyvä mielen.
        Ja mitä Jumalan vanhurskauteen tulee, ei määrää se missä kokouksissa hyppää, vaan sydämen usko.

        ala utopioiden kanssa jaarittelemaan. Minä tunnen todellisen Jumalan Hengen ja sen toiminnan ja se hurmahenkinen höpötys ei sitä ole.

        Mutta. Joka haluaa olla uskonnollinen höppänä, saa minun pulestani vapaasti sitä olla. Ajan haasteet huutavat täyttymystään ja siellä on minun tehtäväkenttäni; ei jossain huuhaassa.


      • Ylivainio saarnasi
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        ala utopioiden kanssa jaarittelemaan. Minä tunnen todellisen Jumalan Hengen ja sen toiminnan ja se hurmahenkinen höpötys ei sitä ole.

        Mutta. Joka haluaa olla uskonnollinen höppänä, saa minun pulestani vapaasti sitä olla. Ajan haasteet huutavat täyttymystään ja siellä on minun tehtäväkenttäni; ei jossain huuhaassa.

        parannusta,niin,ettei se jäänyt kuulijoille epäselväksi.

        Itsekin ehdin käydä hänen kokouksissaan ja tunsin henkilön,
        joka parantui hänen kokouksessaan.

        (eikä siellä ainakaan nuoret käyneet kaatuilemassa huvikseen..
        joten turhaa tälläinen vertailu)!


      • ml213.
        suusa kirjoitti:

        Totta on että Jumala on kaatanut vastustajiaan .Pyhän Hengen vaikuttamat ihmeet ja merkit ovat ilmenneet Helluntaipäivän jälkeen.Jeesus lupasi : Minä lähetän teille Pyhän Hengen.
        Apt.2:17 Viimeisinä aikoina sanoo Jumala minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin.Olen ollut Yli-vainion kokouksessa rukousjonossa ,Olin päättänyt etten teeskele kaatumista.Pyysin Pyhän Hengen kosketusta ja voimaa uskonelämääni Yli-Vainio Sanoi "Sinä saat sen"Samassa "heräsin"lattialta taivaallisen hyvään oloon ja kiitin Jeesusta. Olen myöhemminkin pyytänyt esirukousta sairauksien takia, mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut,lääkärin apuakin olen hakenut. Uskon kuitenkinJumalan parantavaan voimaan ,sitä tapahtuu ja se on raamatullista.
        Emme me voi käsittää kaikkia Jumalan kolmannen persoonan Pyhän Hengen ilmenemismuotoja.Kyllä karismaattisiin liikkeisiin,niinkuihin muihinkin uskonnollisiin (ja uskottomiin)ryhmiin liitty epäaitoa toimintaa ,joka ei ole Jumalasta,tuomitseminen on yksi niistä.Olkoon Jumala tuomarimme
        Raamattu kehottaa :Tutkikaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvä on

        Apt.2:17 Viimeisinä aikoina sanoo Jumala minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin.
        -------

        Mutta, huomioithan, miten Apostolitkin elivät tässä viimeisien päivien vaikutuksessa,- mutta yksikään apostoli ai kaadellut ihmisiä kokouksiissan tai puhuessan.

        Niin, miksi apostolit eivät edes pyrkineet kaatamaan ihmisiä,- vaan opettamaan ihmisiä siten, että he seisoisivat ja vaeltaisivat tukevasti Sanaan uskoen.


      • ml213.
        Ylivainio saarnasi kirjoitti:

        parannusta,niin,ettei se jäänyt kuulijoille epäselväksi.

        Itsekin ehdin käydä hänen kokouksissaan ja tunsin henkilön,
        joka parantui hänen kokouksessaan.

        (eikä siellä ainakaan nuoret käyneet kaatuilemassa huvikseen..
        joten turhaa tälläinen vertailu)!

        Seuratkaappa yleisesti näitä parantumisia, niin yhteinen piirre siinä on, että kertoja on kuullut, tai nähnyt ihmisten parantuneen,- mutta ei itse parantuneen.

        On, jopa Helluntaipuolueessa kiertäviä saarnaajia,- jotka kiertävät kokouksista toiseen ja kertovat miten siellä ja siellä parantui se ja se ihminen, mutta koskaan hekään eivät ilmennä, että tässä ja nyt parantuu tämä ihminen ja tämä sama ihminen kertoo RISTIRIIDATTOMASSTI JÄSENTÄEN sairaudestaan parantuneen.

        No, tämä kritiikkini ei tietysti tarkoita sitä,- etteikö Jeesus Jumalan Poika parantaisi veiläkin,- koska hänellä on vieläkin kaikki valta taivaassa ja maan päällä, mutta miksi todelliset parantumiset ovat paremminkin harvinaisempia kuin yleisiä,- väitteistä huolimatta.

        Onko todella niin, ettei Jumala anna voimaansa sirkuspelleille,- vaan odottaa aikaa, jolloin ihmiset rukoilevat Hengessä ja Totuudessa.


      • leahim
        ml213. kirjoitti:

        Seuratkaappa yleisesti näitä parantumisia, niin yhteinen piirre siinä on, että kertoja on kuullut, tai nähnyt ihmisten parantuneen,- mutta ei itse parantuneen.

        On, jopa Helluntaipuolueessa kiertäviä saarnaajia,- jotka kiertävät kokouksista toiseen ja kertovat miten siellä ja siellä parantui se ja se ihminen, mutta koskaan hekään eivät ilmennä, että tässä ja nyt parantuu tämä ihminen ja tämä sama ihminen kertoo RISTIRIIDATTOMASSTI JÄSENTÄEN sairaudestaan parantuneen.

        No, tämä kritiikkini ei tietysti tarkoita sitä,- etteikö Jeesus Jumalan Poika parantaisi veiläkin,- koska hänellä on vieläkin kaikki valta taivaassa ja maan päällä, mutta miksi todelliset parantumiset ovat paremminkin harvinaisempia kuin yleisiä,- väitteistä huolimatta.

        Onko todella niin, ettei Jumala anna voimaansa sirkuspelleille,- vaan odottaa aikaa, jolloin ihmiset rukoilevat Hengessä ja Totuudessa.

        No jos kommentoisin...
        Lapsuudessa näin kun ihmiset kaatuivat...
        Ja joku seurakuntalainen otti valokuvan tapahtumasta.
        Valokuvassa näkyi valkoinen olento kaatajan päänpäällä.

        Tuota kuvaa sitten näytettiin eräässä läh.kodissa.
        Kaukaa tulivat ihmiset kuvaa katsomaan.
        Ja taisi olla pääsymaksukin sinne..hmm.

        Myöhemmässä vaiheessa vanhimmistoveljet TUNNUSTIVAT
        kopeloineensa kuvaa.
        Juttu painettiin villasella.

        Että tämmönen tapaus.Heh.
        Arvatkaapa uskoinko sen jälkeen...?
        Muuten,kaatajan nimi oli Veli Hansen..emeriiikasta asti!
        En itse usko noihin kaatuiluihin.

        Ja uskokoon ken tahtoo....:=))))


      • poika.tuntureilta
        Ylivainio saarnasi kirjoitti:

        parannusta,niin,ettei se jäänyt kuulijoille epäselväksi.

        Itsekin ehdin käydä hänen kokouksissaan ja tunsin henkilön,
        joka parantui hänen kokouksessaan.

        (eikä siellä ainakaan nuoret käyneet kaatuilemassa huvikseen..
        joten turhaa tälläinen vertailu)!

        ajoi sairaan pienen lapsensa kanssa 700 km Lapualle Ylivainion kokoukseen apua saamaan.

        Siellä oli kuitenkin ollut jonossa satamäärin nuoria terveitä ihmisiä odottamassa kaatamistaan ja Niilolla oli ollut niin kiire näiden nuorten kaatamisessa, ettei hänellä ollut aikaa kuunnella äidin hätää ja niin äiti sai ajaa 700 km takaisin kotiin.

        Eli tätä on teidän jumalanne touhu. Pystyy kyllä kaatamaan, mutta ei auttamaan niitä, jotka hädässään apua tarvitsevat.

        Minua ei kiinnosta teidän jumalanne eikä teidän touhunne.


      • poika.tuntureilta
        ml213. kirjoitti:

        Seuratkaappa yleisesti näitä parantumisia, niin yhteinen piirre siinä on, että kertoja on kuullut, tai nähnyt ihmisten parantuneen,- mutta ei itse parantuneen.

        On, jopa Helluntaipuolueessa kiertäviä saarnaajia,- jotka kiertävät kokouksista toiseen ja kertovat miten siellä ja siellä parantui se ja se ihminen, mutta koskaan hekään eivät ilmennä, että tässä ja nyt parantuu tämä ihminen ja tämä sama ihminen kertoo RISTIRIIDATTOMASSTI JÄSENTÄEN sairaudestaan parantuneen.

        No, tämä kritiikkini ei tietysti tarkoita sitä,- etteikö Jeesus Jumalan Poika parantaisi veiläkin,- koska hänellä on vieläkin kaikki valta taivaassa ja maan päällä, mutta miksi todelliset parantumiset ovat paremminkin harvinaisempia kuin yleisiä,- väitteistä huolimatta.

        Onko todella niin, ettei Jumala anna voimaansa sirkuspelleille,- vaan odottaa aikaa, jolloin ihmiset rukoilevat Hengessä ja Totuudessa.

        eli ihmeet tapahtuvat vähintään maapallon toisella puolella tai muualla, mutta ei siinä hetkessä.

        Merkillepantavaa myös on, että syyllistetän ja unohdetaan ne tuhannet ja taas tuhannet ihmiset, jotka eivät ihmeparannu.

        Itse liikenneonnettomuudessa vammautuneena Medullan vamma Tetra paresis-invalidina tiedän just tarkkaan, että maailmankaikkeudessa ei ole sellaista Jumalaa, joka voisi parantaa minut. Samoin tietävät ne kymmenet tuhannet kohtalotoverini, joiden on täytynyt oppia elämään vammansa kanssa.

        Nyt kun fyysiset ovat kojhdaltani päättyneet jo 26 vuotta sitten, olen joutunut rakentamaan elämän arvot henkisien arvojen varaan ja löytämään elämän tarkoituksen kirjallisesta tuotannosta ja haluan palvella isänmaatani ja koko ihmiskuntaa tiedoillani ja kokemuksillani. Ja totuus on sekin, että tällä länsimaisella kristillisyydellä ei ole mitään minulle ja kohtalotovereileni annettavana


      • löyhäpää
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        ajoi sairaan pienen lapsensa kanssa 700 km Lapualle Ylivainion kokoukseen apua saamaan.

        Siellä oli kuitenkin ollut jonossa satamäärin nuoria terveitä ihmisiä odottamassa kaatamistaan ja Niilolla oli ollut niin kiire näiden nuorten kaatamisessa, ettei hänellä ollut aikaa kuunnella äidin hätää ja niin äiti sai ajaa 700 km takaisin kotiin.

        Eli tätä on teidän jumalanne touhu. Pystyy kyllä kaatamaan, mutta ei auttamaan niitä, jotka hädässään apua tarvitsevat.

        Minua ei kiinnosta teidän jumalanne eikä teidän touhunne.

        Tapahtuuko kaatuilua muissa virtauksissa helluntailaisten lisäksi?

        Mitä seuraamuksia kaatumisesta on?
        Kaatuja ryhtyy aktiivisesti rauhanliikkeesen sodanuhkia vastaan, ryhtyy osallistumaan ammattiliittojen toimintaan, sivistää itseään ammatissa, saa velvoitteen ryhtyä etsimään todellista tietoa olevaisesta, muuttaa suhtautumista kanssaeläjiin myönteiseksi tämän näkemyksistä huolimatta. Olisiko ollut tällaisia tuntemuksia tai muita?

        Sitä on sanottu, että se lisäisi rakkautta Jeesukseen. Mutta se rakkaus ei lämmitä, eikä vaateta, eikä anna ihmiskunnalle mitään.


      • poika.tuntureilta
        löyhäpää kirjoitti:

        Tapahtuuko kaatuilua muissa virtauksissa helluntailaisten lisäksi?

        Mitä seuraamuksia kaatumisesta on?
        Kaatuja ryhtyy aktiivisesti rauhanliikkeesen sodanuhkia vastaan, ryhtyy osallistumaan ammattiliittojen toimintaan, sivistää itseään ammatissa, saa velvoitteen ryhtyä etsimään todellista tietoa olevaisesta, muuttaa suhtautumista kanssaeläjiin myönteiseksi tämän näkemyksistä huolimatta. Olisiko ollut tällaisia tuntemuksia tai muita?

        Sitä on sanottu, että se lisäisi rakkautta Jeesukseen. Mutta se rakkaus ei lämmitä, eikä vaateta, eikä anna ihmiskunnalle mitään.

        missä vain, mikäli tälle tielle lähdetään. Olen kaatanut ihmisiä esiintyvänä hypotisoijana näyttämöllä 1960-luvun lopulla ja kymmen vuotta myöhemmin helluntailaisten alttaripalvelussa. Mutta en kaada enää.

        Kaatumiset eivät tee ihmistä yhtään paremmaksi - ei edes uskovaiseksi. Ja se, mitä puhutaan Jeesuksen rakkaudesta, sen pitäisi aktivoida ihmisen todelliseksi "Laupiaaksi samarialaiseksi" toimimaan ryövärien uhrien hyväksi. Mutta näitä laupiaita samarialaisia ei näiden kaatujien joukosta löydy. Eli Jeesuksen rakkaudesta puhuminen on täyttä soopaa.

        Edelleen kiinnitäisin huomiota siihen, että kotinen kristillisyys kaikissa muodoissaan on lähinnä avuttomuususkontoa, jossa kaikki jätetään "Herran hoidettavaksi" sen vuoksi, ettei itse pystytä tekemään mitään. Meidän on tehtävä ja toimittava lähimmäisten ja koko kansakunnan hyväksi eikä jäädä odottamaan että "tähtein tuolla puolen" joku tekee jotain.


    • kaatuminen

      vaan se että oppii seisomaan pystyssä ja kulkemaan Jumalan tahdossa.

    • Väkevä veli

      Et kaatunut? Tee parannus ja luovu syntisestä elämästäsi. Sitten saat kokea tämänkin siunauksen.

      • poika.tuntureilta

        harhan opettajaa. Tee hyvä ihminen ajoissa parannus ja luovu harhastasi ettei sinua harhoinesi helvettiin heitettäisi.


    • Ihailen Sirpan rehti

      Sirpa Rajala!
      Asian ratkaisu on siinä, että sinä rukoilit Jeesuksen nimessä silloin kun joku kaataja tuli rukoilemaan puolestasi. Kukaan ei kaadu, joka rukoilee siinä tilanteessa ääneen mainiten Jeesus-nimen. Ehdottakaa kaatuilevia kokeilemaan tätä.

      • armolahjat toimii

        Parannuin rukousillassa jossa rukolivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara, en kaatunut enkä tuntenut heti mitään erikoista, vasta seuraavina päivinä huomasin että kivut oli kadonneet ja olin terve, Se ainakin vahvisti uskoa Jumalaan. Näidenkin asioiden arvostelijoita on kaikessa viisaudessaan mutta osa niistä on sielullisia ja ja osa psyykkisiä juttuja joita näillä arvostelijoillaon. Toisten mielestä taas on väärä seurakunta tai henkilöt jotka tämän armolahjan saaneet. terveesti ajattelevan ei kannata näistä arvostelijoista välittää, eli tällaisia terveisiä Sirpa Rajalalle.


      • Jumalan varassa
        armolahjat toimii kirjoitti:

        Parannuin rukousillassa jossa rukolivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara, en kaatunut enkä tuntenut heti mitään erikoista, vasta seuraavina päivinä huomasin että kivut oli kadonneet ja olin terve, Se ainakin vahvisti uskoa Jumalaan. Näidenkin asioiden arvostelijoita on kaikessa viisaudessaan mutta osa niistä on sielullisia ja ja osa psyykkisiä juttuja joita näillä arvostelijoillaon. Toisten mielestä taas on väärä seurakunta tai henkilöt jotka tämän armolahjan saaneet. terveesti ajattelevan ei kannata näistä arvostelijoista välittää, eli tällaisia terveisiä Sirpa Rajalalle.

        Luterilaisessa kirkossa kaatumisia arvosteltiin aikanaan enemmänkin. Arvostelua herätti muun muassa se, että kaatumiset tapahtuivat taaksepäin, Jumalan kun oletettiin kaatavan nimenomaan eteenpäin. Pahoittaneeko parantumisihmeen kokenut mielensä, kun todetaan, että hyvä juttu, mutta väärin kaaduttu.

        Onko niin, että kun ihminen perehtyy hypnoosiin tai pitemmälle lääketieteeseen, hänestä tulee samalla kaatumistieteen asiantuntija. Mitä sanottavaa Jumalalle tähän enää jäisi?

        Raamattu kertoo kuningas Daavidin hyppineen ja iloinneen Herransa edessä niin, että Saulin tytär Mikal häpesi tätä. Jumalalle kelpasi hyvin.

        En tarkoita, etteikö tulisi olla kriittinen ja huolella arvioida kaikkea näkemäänsä, mutta kyllä Jumalankin voi kevyesti sulkea itsensä ulkopuolelle ja saarnata Hänelle, kuinka sivistyneen tulee käyttäytyä, hillityn asiallisesti turhia kaatuilematta ja villiin tanssiin yhtymättä. Unohtaa, että Kaikkivaltiaalla on oikeus ottaa itse kukin meistä yksilölliseen käsittelyynsä, jopa sellaiseen, josta koskaan aikaisemmin ei ole näkynyt merkkiäkään. Siinäpä sitten hämmästellään, että millä ihmeen oikeudella tälläistä ennen kuulumatonta voikin tapahtua ja ettei vain tämäkin olisi itsestään Saatanasta.

        Eikö ihmistä koetella juuri siksi, että hän saisi varmuuden elämässään ja löytäisi oikean suunnan. Ja toisaalta mitä enemmän Jumala itsestään paljastaa, sitä enemmän Hän myös palvelijaltaan odottaa, oikeata erottelukykyä. Varjele pahalta on kelpo rukous, kun Jumala rakastaessaan ihmistä kurittaa.


    • eisaatöniä

      Kaatumisen aiheuttaa varsinkin silloin helposti jos on silmät kiinni ja toinen tönäisee.

    • ei ole

      Ei ole Jumalasta!

    • Totta on varmasti

      Yrittäkääpä rukoilla Jeesuksen nimessä samalla kun joku kaatajapappi yrittää saada teitä lattiaan. Rukoileva ei kaadu!

      • rukoiltu ja kaaduttu

        Jumalan voi toki haastaa väittelemään kaatamisen oikeutuksesta. Samoin siitä, mikä voima kaatuneen parantaa. Mitä rukousapua pyytävä Jumalaltaan odottaa? Antaako hän ennalta ohjeet siitä, millä tavoin korkeampi voima saa häntä käsitellä, jotta tapahtuma olisi kyllin arvokas, eikä parannettu joutuisi häpeämään.

        Jumalaa ihminen voi koettaa lähestyä monin eri tavoin, mutta se, miten Jumala päättää menetellä hänen kanssaan, ei ole ihmisen vallassa. Ei myöskään tieteen seliteltävissä.


      • Lopeta lässytys
        rukoiltu ja kaaduttu kirjoitti:

        Jumalan voi toki haastaa väittelemään kaatamisen oikeutuksesta. Samoin siitä, mikä voima kaatuneen parantaa. Mitä rukousapua pyytävä Jumalaltaan odottaa? Antaako hän ennalta ohjeet siitä, millä tavoin korkeampi voima saa häntä käsitellä, jotta tapahtuma olisi kyllin arvokas, eikä parannettu joutuisi häpeämään.

        Jumalaa ihminen voi koettaa lähestyä monin eri tavoin, mutta se, miten Jumala päättää menetellä hänen kanssaan, ei ole ihmisen vallassa. Ei myöskään tieteen seliteltävissä.

        Ihminen ei ole koskaan parantunut kaatumisen seurauksena.


      • lässyttäjän vastine
        Lopeta lässytys kirjoitti:

        Ihminen ei ole koskaan parantunut kaatumisen seurauksena.

        Sinä todella pelkäät kaatumista. Vielä enemmän parantumista.

        Tavallisestihan se meneekin toisinpäin, ensin kaadutaan rikkoutuen ja sitten sairaalassa koetetaan paikkailla.


      • Lopeta lässytys
        lässyttäjän vastine kirjoitti:

        Sinä todella pelkäät kaatumista. Vielä enemmän parantumista.

        Tavallisestihan se meneekin toisinpäin, ensin kaadutaan rikkoutuen ja sitten sairaalassa koetetaan paikkailla.

        Mistä pitäisi parantua? Minä tein juuri tuon mainitsemani kaatumiskokeen ystävieni kanssa, josta alla kirjoitin. Olemme kaikki terveitä, elinvoimaisia ja elämää täynnä olevia ihmisiä, eikä meillä ole mitään syytä mennä vartavasten kaatuilemaan minnekkään jossa voi loukata vielä itsensä


      • Lässyttäjän vastine
        Lopeta lässytys kirjoitti:

        Mistä pitäisi parantua? Minä tein juuri tuon mainitsemani kaatumiskokeen ystävieni kanssa, josta alla kirjoitin. Olemme kaikki terveitä, elinvoimaisia ja elämää täynnä olevia ihmisiä, eikä meillä ole mitään syytä mennä vartavasten kaatuilemaan minnekkään jossa voi loukata vielä itsensä

        Tässä asiassa on kahta pelon lajia. Toinen lähtee lääketieteellisistä arvovaltakysymyksistä ja siinä ihminen itse haastaa Luojansa. Tämä kamppailulaji on aivan omaa laatuaan ja tällaisia kaksintaisteluja olen saanut katsella kyllästymiseen asti.

        Toinen pelon laji on jo eri maata. Siinä ihminen näkee verhon taa ja ymmärtää, että sieltä todella pesee ellei ole väkevämpi suojelija rinnalla. Turhaan meitä ei varoitella. Myös hengelliset johtajat voivat alkaa viattomasti puhtaalta pöydältä ja eksyä myöhemmin. Silmänsä on siis pidettävä auki ja rukoiltava ymmärrystä ja suojelusta. Eihän meidän toisiamme tarvitse pelätä, vaan henkivaltoja, jotka osaavat johdattaa harhaan jopa ne valitutkin.

        Terveet? Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Jumala ei salli itseään pilkattavan.

        Ymmärrät varmaan, miksi en kommentoi kaatumiskoettasi.


      • edel. sama
        Lässyttäjän vastine kirjoitti:

        Tässä asiassa on kahta pelon lajia. Toinen lähtee lääketieteellisistä arvovaltakysymyksistä ja siinä ihminen itse haastaa Luojansa. Tämä kamppailulaji on aivan omaa laatuaan ja tällaisia kaksintaisteluja olen saanut katsella kyllästymiseen asti.

        Toinen pelon laji on jo eri maata. Siinä ihminen näkee verhon taa ja ymmärtää, että sieltä todella pesee ellei ole väkevämpi suojelija rinnalla. Turhaan meitä ei varoitella. Myös hengelliset johtajat voivat alkaa viattomasti puhtaalta pöydältä ja eksyä myöhemmin. Silmänsä on siis pidettävä auki ja rukoiltava ymmärrystä ja suojelusta. Eihän meidän toisiamme tarvitse pelätä, vaan henkivaltoja, jotka osaavat johdattaa harhaan jopa ne valitutkin.

        Terveet? Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Jumala ei salli itseään pilkattavan.

        Ymmärrät varmaan, miksi en kommentoi kaatumiskoettasi.

        Ei sitä ole mitään syytäkään kommentoida. Uskoakseen Jumalaan ja ollakseen Jumalan lapsi, ei tarvitse kaatamisia, päinvastoin. Niistä uskovan on pysyttävä erossa. Ne eivät ole Raamatusta eikä Pyhän hengen mukaisia. Sairaat tarvitsevat parantumista, mutta eivät hyödyttömällä ja jopa vahingollisella kaatamistavalla, vaan alan lääkärin avulla. Kaataminen ei ketään paranna.


      • Yhä sama
        edel. sama kirjoitti:

        Ei sitä ole mitään syytäkään kommentoida. Uskoakseen Jumalaan ja ollakseen Jumalan lapsi, ei tarvitse kaatamisia, päinvastoin. Niistä uskovan on pysyttävä erossa. Ne eivät ole Raamatusta eikä Pyhän hengen mukaisia. Sairaat tarvitsevat parantumista, mutta eivät hyödyttömällä ja jopa vahingollisella kaatamistavalla, vaan alan lääkärin avulla. Kaataminen ei ketään paranna.

        Entä jos lapsi meneekin pesuveden mukana? Jumala ei salli itseään pilkattavan millään tavalla.

        Korostat lääketiedettä ja samalla unohdat tärkeimmän parantajan, Herramme Jeesuksen Kristuksen. Kun itse asetun Hänen eteensä, Hän saa täydet valtuudet parantaa, jopa lääkärien kautta, vaikka menneisyyteni hyvin tuntien tietää, että juuri tältä haluaisin välttyä.


      • edel. sama
        Yhä sama kirjoitti:

        Entä jos lapsi meneekin pesuveden mukana? Jumala ei salli itseään pilkattavan millään tavalla.

        Korostat lääketiedettä ja samalla unohdat tärkeimmän parantajan, Herramme Jeesuksen Kristuksen. Kun itse asetun Hänen eteensä, Hän saa täydet valtuudet parantaa, jopa lääkärien kautta, vaikka menneisyyteni hyvin tuntien tietää, että juuri tältä haluaisin välttyä.

        Se onkin jo aivan eri asia kun Jumala itse parantaa sitten tulevaisuudessa kun saamme täydellisen ruumiin. Täällä ja tässä ajassa ja tässä syntisessä ruumiissamme joudumme tyytymään vain ja ainoastaan maallisiin lääkäreihin ja siihen mihin he taidoillansa ja tiedoillansa pystyvät.


    • Ihan ilman uskoa

      Viime vuonna tuli dokumentti siitä mikä tuon kaatumisen aiheuttaa. Ensinnäkin seisotaan kauan aikaa jolloin veri pakkautuu jalkoihin ja pakenee luonnollisesti päästä. Jännitystila nostaa sydämen sykkeen tai veren sokerista riippuen laskee sitä hälyttävästi. Tämä ilmiö on tuttu myös kampaajille. Kun naisten hiuksia on pitkän ajan käsitelty, asiakkaan pään ollessa taivutettuna taaksepäin, on seurannut joidenkin kohdalla pyörtyminen. Jotkut ovat menneet tajuttomiksi ja joutuneet sairaalaan. Iäkkään ihmisen päätä ei saa taivuttaa hiuksia pestessä taakseppäin kuin hetkittäin jos on aivan pakko, esim, kampaajalla käydessä. Tämä kaatuminen on helppo tehdä ja kokeilla kotonakin. Ei siihen uskoa tarvitse. Tarvitsee vain pehmeän alustan. Olemme kokeilleet sen porukalla. Ja kaikki kaaduimme. Napakka isku otsaan riitti myös. Toiset olivat olleet vähemmällä syömisellä ja he kaatuivat helpommin. Sykemittareissa toisilla lukema nousi yli 200:n ja toisilla laski hälyttävän alas.

    • ...

      Ihminen kaatuu ja lompakko kevenee, hallelujaa! pöllö on kynitty!

    • UT:ssa ei muodostettu rukousjonoja eikä ihmiset kaatuneet, kun heidän puolesta rukoiltiin. Tällaista ei tapahtunut Jeesuksen toiminnan aikana eikä apostolien toiminnan aikana. Raamattu ei kerro sellaisesta vaikka tuhansia kääntyi ja uskoi Jeesukseen ja saivat myös Pyhän Hengen lahjan. Ja mitä Raamattu ei kerro tapahtuneen sitä ei tule ottaa vastaan hengellisessä kilvoittelussa meidänkään aikana.

      Jumalan vastustajat kaatuivat taistellessaan Herraa vastaan. Näin esimerkiksi riivaajahenkien vallassa olevat, Jeesusta vangitsemaan tulleet miehet ja Saulus Tarsolainen Damaskon tiellä viedäkseen opetuslapsia Damaskosta sidottuna Jerusalemiin.

      Haluaisin kysyä kaatumisista vielä jotain nimimerkillä Betsy67, mutta palstalla on kerrottu, että hän on kuollut.

      Niin tai näin, Jumalan siunaus ei ole Raamatussa ollut kaatuminen ja siksi se ei ole sitä meidänkään päivinä. Älkää ottako vastaan sellaista, mistä Jumalan Sana ei kerro siunauksena vaan Jumalan vihan ilmestymisenä vihollisilleen ts. Kristuksen evankeliumin ja Hänen persoonansa vastustajille. He kaatuivat alussa ja he kaatuvat lopussakin.

      • Kops Kops

        Betsy67 varmaan kaatui ja löi päänsä sen yhden kerran liikaa.


      • ei hellari

        Oikein vastasi Jukka! Kaatumis ilmiö on eksytystä, joka wei kuulu Jumalan maailmoihin millään tavoin! Varokaa tuolliasta eksytystä!


    • juu.

      Niinpä niin!
      He jotka ovat suostuneet koko kaatamisfarsiin ovat pellejä ja voi sanoa että kanat ovat kynitty.

    • nimi ja erkki

      Miksi ette usko Jumalan todellisuuteen? Hän ei kaada vaan nostaa pystyyn.
      Kokeile ehdotusta, että rukoilet ääneen Jeesusta kaatamistilanteissa. Mutta viisaampaa kyllä on olla poissa sellaisista seurakunnan häirkkötoiminnoista.

    • Mc Me

      1.Johanneksen kirje:
      2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

      Kaaraminen on antikristuksen hengen tunnus.

      • ipsal

        Helluntai ja vapaaseurakunnat on täynnä antiKristuksia. Valitkaa sieltä.


    • Mc Me

      Kaataminen ei ole Raamatun ilmoituksen mukaista,
      se kuuluu antikristillisiin ilmiöihin.

      • mieli ja terveys

        mc meelle suosittelen kristillistä terapeuttia että järki selkenee näistä antikristus-huuruista.


      • vastrata

        Jes, veli puhuu totuutta , niin on rehellinen näkemys.


    • Savon Kamu

      Meillä on voimakkaita ihmeitä, mutta istumme visusti penkeillä tai jos meno äityy levottomaksi, pistä lakin päähän ja homma lakkaa siihen. Järjestys on ehdoton, en tykkää hihhuloinnista. Ihmeet ovat kuitenkin keino todistaa Tuomaksille.

      • se on varmaa

        Mutta se on varmaa että armolahjat toimii, niin myös terveeksitekemisen lahjat, puhukoot pilkkaajat mitä tahansa.


      • öpönin öpöni
        se on varmaa kirjoitti:

        Mutta se on varmaa että armolahjat toimii, niin myös terveeksitekemisen lahjat, puhukoot pilkkaajat mitä tahansa.

        Sanon sinulle oikeasti että höpön pöpön. Mitään rehellistä paranemista muusta kuin luulo taudista ei ole oikeasti todettu.


      • akramoto
        se on varmaa kirjoitti:

        Mutta se on varmaa että armolahjat toimii, niin myös terveeksitekemisen lahjat, puhukoot pilkkaajat mitä tahansa.

        Todista jotain oikeasti vaikka lääkärin todistuksella, että joku on oikeasti parantunut taudista, joka hänellä on oikeasti ollut.Ei se senkummempaa tarvitsisi ollakseen totta.


      • Uskova
        akramoto kirjoitti:

        Todista jotain oikeasti vaikka lääkärin todistuksella, että joku on oikeasti parantunut taudista, joka hänellä on oikeasti ollut.Ei se senkummempaa tarvitsisi ollakseen totta.

        Parantamisen armolahjaa ei enää ole, koska se kuului vain Apostoliseen aikaan. Silti Jumala parantaa tänäkin päivänä, mutta Hän ei käytä välittäjinä ketään. Oma rukous, ja seurakunnan tai uskonystävien rukous on riittävä, Jumala kuulee sen. Ja Hän parantaa vain jos se on Hänen tahtonsa. Itse olen parantunut, eikä siihen tarvittu valheapostolien valhearmolahjoja! Sitä paitsi Jumala yksin vaikuttaa koska elämme, sairastamme ja kuolemme - myös ei-uskovien kohdalla.


      • Uskova

        Raamattu korostaa, että ihmeet ja merkit eivät saa ihmistä uskomaan. Jeesuksen aikalaisetkin juoksivat vain ihmeiden perässä, mutta katumusta ja kääntymistä se ei tuonut. Se tyydytti vain uteliaisuutta. Siksi meidän on hyvä tietää, että ihmeillä - olivatpa ne nykyisin aitoja tai valhetta - Jumala ei koskaan pelasta ketään. Vain raamatullinen evankeliumi, jota Pyhä Henki käyttää, voi pelastaa ihmisen. Kyllähän nämä nykyiset pseudoihmeet voivat saada ihmisen ilman evankeliumin julistustakin tulemaan helluntailaiseksi tai karismaatiksi, mutta se ei tuo pelastusta. Se on vain valhekristillisyyttä, ja sitä seuraa täydellinen luopuminen suhteellisen nopeasti. Sitten viimeistään kun siansaksan jauhaminen ja kaatuilu kyllästyttää.


    • Akkad

      Nämä kaatamiset ja kielilläpuhumiset tuovat pikantin lisän vapaiden suuntien hassutuksille.

      • retuleeni

        Sensaation hakuista hassuttelua.Miksette herätä kuolleita niinkuin sanassa sanotaan. .Te teette suurempia tekoja kuin itse Jeesus Kristus. Olen odotellut millon nostelette edes myrkky käärmeitä tai juotte myrkkyä ekä ne teitä vahingoita. Mitä voisi olla ne suuremmat teot ihmisiltä mitä Jeesus Kristus teki.Hölmöin vastaus olisi . me teemme suuremmalla alueella käännytys työtä . Kysymyksessähän on teot eikä alue.


    • rairairaipat

      Totuus on tämä .Jos menet sinne eteen kaatuamaan, niin sinun on kaaduttava, tai muuten sen seurakunnan muut jäsenet rupeavat karttamaan sinun seuraasi epä uskovaisena, koska et kaatunut, kuten kaikki muut tekivät.Eli kaatuumis pakko, jos haluat olla helluntailainen.Kielilläpuhuminen on myös helluntailaisten pakkoja. Muuten et ole oikea helluntailainen.Kielilläpuhumisen tulkit, siinä vasta hassunkuriset vastuuttomat armolahjat Voi tulkita mitä hyvänsä kunhan se nojautuu raamattuun.Tunnen joitakin helluntailaisia Lahden helluntaiseurakunnasta. Outoa sinänsä on heidänkin uskomus juoruttuun valheeseen.Joten ei sellaisessa seurakunnassa voi olla mitään totuuteen viittaavaa Pyhää henkeä tai kaikkivaltiasta Jeesusta Kristusta.Koko seurakunta toiminta on ihmisvetoista ja enemmistö päätöksellä toimivaa vanhemmisto diktatuuria.Pilkkaajien joukoissa istuvat kahviloissa ja pilkkaavat pelkkien juorujen perusteella syyttömiä ihmisiä.Tämäkö on nykyistä Herran Jeesuksen Kristuksen totuutta vai vaikuttaako kyseinen Jumalan poika kyseisissä henkilöissä millään lailla . Taitaa olla saatanan synakookan palvelijoita koko sakki.

    • varderburg

      Olet oikeassa, suurta ihmisten teatteria uskonnon ja uskon nimissä. Ei sitten hitustakaan totuutta. Paranemisia ei oikeasti ole tapahtunut edees Niilo Ylivainion kokouksissa, vaan pelkkää huijausta koko homma.

      • totuus on tämä

        Raamatusta ei ole poistettu armolahjoja joihin terveeksitekemisen lahja kuuluu.


      • Greuraus
        totuus on tämä kirjoitti:

        Raamatusta ei ole poistettu armolahjoja joihin terveeksitekemisen lahja kuuluu.

        Ompa kumma juttu terveyden kannalta, kun sairaudet sekä henkiset että keholliset vain lisääntyvät. Vaikka olisi mahdollisuus käydä sairaaloissa parantamassa kaikki Herran Jeesuksen nimeen.Jumala sanoo: Hän siis Jumala ei asu ihmiskäsin tehdyissä teppeleissä.Tämän kun ymmärtää, niin tietää huijareiden metkut.Miten käsittämättömiä tulkintoja nämä rakakaulaiset hihuliparantajat harrastaa, yksittäisen ihmispolosen päänmenoksi. Parhaat väitteet jos et parane ovat, väärä usko, sinulla ei ole tarpeeksi uskoa , et ole luopunut kaikista synneistäsi tai et ole tunnustanut uteliaille seurakuntalaisille kaikkia syntejäsi. Hyi hävetkää aikuista leikkivät tuhkakohdut ja tuhkamunat, joilla ei ole edes tämä raamatun kohta toteutunut:Lisääntykää ja täyttäkää maa.Lahden Vapaakirkossa on oikein kerho tuhkamunille ja tuhkakohduille. Säälittäviä valehtelijoita ja katkeria juoruujia koko porukka.Mies tulee mieheksi vasta lastensa kautta, ja nainen naiseksi lastensa kautta. Tunnemaailma ei kehity muuten kuin lasten kautta. Ei lapseton uskovainen ymmärrä auttamisen päälle mitään, ennenkuin on kokenut lasten kanssa kasvamista aikuisuuteen . Muuten ne jutut on tuhkamunien höhellystä.


      • näin_on_
        Greuraus kirjoitti:

        Ompa kumma juttu terveyden kannalta, kun sairaudet sekä henkiset että keholliset vain lisääntyvät. Vaikka olisi mahdollisuus käydä sairaaloissa parantamassa kaikki Herran Jeesuksen nimeen.Jumala sanoo: Hän siis Jumala ei asu ihmiskäsin tehdyissä teppeleissä.Tämän kun ymmärtää, niin tietää huijareiden metkut.Miten käsittämättömiä tulkintoja nämä rakakaulaiset hihuliparantajat harrastaa, yksittäisen ihmispolosen päänmenoksi. Parhaat väitteet jos et parane ovat, väärä usko, sinulla ei ole tarpeeksi uskoa , et ole luopunut kaikista synneistäsi tai et ole tunnustanut uteliaille seurakuntalaisille kaikkia syntejäsi. Hyi hävetkää aikuista leikkivät tuhkakohdut ja tuhkamunat, joilla ei ole edes tämä raamatun kohta toteutunut:Lisääntykää ja täyttäkää maa.Lahden Vapaakirkossa on oikein kerho tuhkamunille ja tuhkakohduille. Säälittäviä valehtelijoita ja katkeria juoruujia koko porukka.Mies tulee mieheksi vasta lastensa kautta, ja nainen naiseksi lastensa kautta. Tunnemaailma ei kehity muuten kuin lasten kautta. Ei lapseton uskovainen ymmärrä auttamisen päälle mitään, ennenkuin on kokenut lasten kanssa kasvamista aikuisuuteen . Muuten ne jutut on tuhkamunien höhellystä.

        Lukekaa Raamatun viimeisen kirjan ensimmäinen luku ja ihan alusta. Siinä Jeesuksen edessä kaatuu tosi uskovainen, eikä mikään vihollinen tai uskomaton niin kuin täällä moni tuo voimakkaasti esiin, että vain sellaiset kaatuivat Jeesuksen edessä.


      • Uskova
        näin_on_ kirjoitti:

        Lukekaa Raamatun viimeisen kirjan ensimmäinen luku ja ihan alusta. Siinä Jeesuksen edessä kaatuu tosi uskovainen, eikä mikään vihollinen tai uskomaton niin kuin täällä moni tuo voimakkaasti esiin, että vain sellaiset kaatuivat Jeesuksen edessä.

        Raamatussa muutamassa kohtaa uskovaiset kaatuivat kasvoilleen Jumalan kirkkauden edessä. Taaksepäin eli helluntailaisittain kaatuivat vain Jumalan viholliset.


      • Uskova
        totuus on tämä kirjoitti:

        Raamatusta ei ole poistettu armolahjoja joihin terveeksitekemisen lahja kuuluu.

        Mutta se terveeksitekemisen lahja kuului vain apostoleille, ja niillekin vain suhteellisen lyhyen ajan. Kun ihmeiden aika oli ohitse, ei Paavalikaan enää parantanut työtovereitaan, eikä Paavalin silmäsairauttakaan kukaan parantanut. Jumala todisti alussa ihmeillä ja merkeillä Apostolien aitouden ja heidän Evankeliuminsa Jeesukselta lähteneeksi. Raamatun kirjat valmistuivat aika pian, eikä sitten enää ihmeitä ja merkkejä tarvittu, vaan totuus voitiin lukea kirjoitetussa muodossa.


    • Raamatusta

      Johanneksen evankeliumi:
      18:1 Kun Jeesus oli tämän puhunut, lähti hän pois opetuslastensa kanssa Kedronin puron tuolle puolelle; siellä oli puutarha, johon hän meni opetuslapsinensa. >> Jakeen lisätiedot
      18:2 Mutta myös Juudas, joka hänet kavalsi, tiesi sen paikan, koska Jeesus ja hänen opetuslapsensa usein olivat kokoontuneet sinne.
      18:3 Niin Juudas otti sotilasjoukon sekä ylipappien ja fariseusten palvelijoita ja tuli sinne soihdut ja lamput ja aseet mukanaan.
      18:4 Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: "Ketä te etsitte?"
      18:5 He vastasivat hänelle: "Jeesusta, Nasaretilaista." Jeesus sanoi heille: "Minä se olen." Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan.
      18:6 Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.

      "ILOSANOMA"!?!

      Johanneksen evankeliumi:
      19:1 Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.

      -Teki varmaan kipeetä..........mutta.............
      se on ILOSANOMA USKIKSILLE!!!

      Uskiksille olisi peräti jopa kauheeta, jos ei ois Jeesusta hakattu, lyöty, kidutettu ja telotettu!!!

      Menisi muutoin usko Joulupukkiin, jos ei ois Jeesus saanut kärsiä!!!
      `alle `alle `ujjaa!!!

    • oikea taas opettamas

      Raamatussa on maininta kaatumisesta vain silloin kun vastustetaan Jeesusta. Kuten kävi niille jiotka kaatuivat tullessaan kiinniottamaan Jeesusta. Missään siitä ei sanota, että se oisi Jumalasta lähtöisin ja Pyhän Hengen työtä. Kaikki vastustajat Hän kaataa, sanotaan Raamtussa! Ei siis ole Raamtun mukaista kaatua muka Hengen voimasta. Se on sielullista vouhotusta ja epätervettä ja epäraitista toimintaa alusta loppuun saakka. sielullisesti herkät ihmiset voivat kaatuill, mutta Phän Hengen työtä se ei ole!

    • lukekaa Ilm:1

      Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

    • Anti-Karismaatikko

      Kannattaa lukea Kristityn foorumin kirjoitus Kundalini varoitus; tutkia onko tämän päivän kaatajilla yhteyksiä näihin valheherätyksiin ja sitten pyytää kaatuilunsa Herralta Jeesukselta anteeksi ja sanoutua vääristä voimista ja kaatajista irti.

      Eräs läheinen uskonystäväni kaatoi myös rukoustilanteissa lukuisia ihmisiä; sitten hän huomasi, että ihmiset tahtoivat vain kaatua eivätkä tehdä synneistään parannusta. Hän sanoutui tästä irti ja nyt kukaan ei kaadu hänen rukoillessaan jonkun puolesta. Vanha uskonsankari Paavo Hiltunen on tainnut todeta, että Jumalan viholliset kaatuvat taaksepäin, mutta Jumalan palvelijat heittäytyvät polvilleen maahan.

      Edellinen raamatunkohta kuvaa (Ilm. 1:17-18) Johanneksen ja ylösnousseen Jeesuksen kohtaamista. Tässäkin Johannes kaatuu kohdatessaan Herramme Jeesuksen eikä mitään vajavaista ja syntistä seuraajaansa. Osoita hyvä veli Paavalin kirjeistä esimerkkejä kaatumisesta tai liimautumisesta lattiaan! Lakelandista "hengen kosketuksen" saaneista on osa vaikeuksissa new age-voimien ja demonien kanssa. Parempi on koettaa pysyä pystyssä ja etsiä Herraa Sanaa tutkien ja rukoillen eikä väärien käsien alle juosten. Kuinka moni Nokialla kaatuillut miettii mistä voimasta on ollutkaan kyse?

    • Suuri ero onkin.

      **Ei raamattu kerro kaikkea**
      Siitä huolimatta, sen mitä Raamattu ei kerro, ei ole sinne laittamista,
      sekin siellä lukee.

      Tuo Ilm:1 = hän kaatui kuin kuolleena kun NÄKI HÄNET,
      Nykyajan kaatuilijat eivät näe kuin sen joka kaataa, on
      siinä suuri ero.







      .

      • sivuseikka

        Esim, Juntunen ja Jalovaara sanoo itse että älkää korostako sitä jos kaadutte koska se on sivuseikka, parantuminen tai muu Herran kosketus on tärkein ei ulkoiset seikat, miksi moni jauhaa siitä kaatumisesta itse parannuin toistakymmentä vuotta sitten heidän tilaisuudessaan enkä kaatunut, sillä kaatumisella ei ole asian kanssa mitään merkitystä.


    • leeviläinen

      Se kaatuminen hengellisessä rukouskokouksessa johtuu uskovan ihmisen herkkyydestä, kuinka hän reagoi Isä Jumalan Pyhän Hengen voimalliselle vaikutukselle.

      Minä en ole noissa rukouskokouksissa kaatunut. Johtuneeko se siitä tosiasiasta, että olen sanonut Jeesukselle, ennen tuohon rukousjonoon menemistäni, että minä en sitten tullut kohtaamaan häntä - kaatuakseni.

    • uyuyuyg

      "Mikä aiheuttaa kaatumiset Hengellisissä tilaisuuksissa? "

      Pelleily ja sen tietää jokainen kaatunut, ellei itsesuggestio ole mennyt niin pirkälle, että on aivan dille.

    • Totuus vapauttaa

      se on perkeleen tekoja,että kaatuu lahkolaisten tilaisuuksissa

      Jumala on voimallinen pitämään pystyssä ihmisen kaikissa olosuhteissa.

      Kierrä kaukaa tuollaiset helluntailaisten tilaisuudet,joissa ihmisiä kaadetaan selälleen.

      "Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen."

    • Helluntailiike on mennyt valitettavasti harhaoppiseen suuntaan, kun se on lähtenyt mukaan kaatamistoimintaan. Kaatamistouhut alkoivat Suomen helluntaiherätyksessä Niilo Ylivainion aikaan, tosin silloin vielä maltillisina. Nyt on mukaan tulleet lisäksi kaikennäköiset nykimiset ja sätkimiset sekä muu mielipuolinen käytös, jota ovat tuoneet maahamme "amerikanvoitelut" saaneet helluntailais-karismaattiset pastorit. Helluntaiherätyksenkin piti saada oma amerikanvoitelun saanut pastori, Marko Selkomaa.

    • Näin asia on.

      Mazdels kirjoittaa asiaa.

      • TV roskiin!

        Juuri näin. Kundalinihenki vaikuttaa valitettavasti monissa seurakunnissa. Torontolaisuus on SAASTUTTANUT ties kuinka monta seurakuntaa ja saastuttaa edelleenkin. TV7 on lähtenyt näiden villitsijöiden kelkkaan(Herzogin sponsorointi).
        Älkää katsoko TV7/ eikä muitakaan TV-kanavia. Heittäkää koko TV-toosa roskikseen. Sieltä ei tule muuta kuin ******* ja seiskalta taas hengellistä*********. Ilman TV:tä tulee vallan hyvin toimeen ja paremminkin, kun ei ime sitä saastaa mitä sieltä tulee. Älkää antako television ORJUUTTAA.


    • Uskova

      Kaatuminen näissä kokouksissa on yleensä suggestiota ja hypnoosia. Jumala ei kaada ketään, Pyhää Henkeä ei saa syyttää moisesta epäpyhästä toiminnasta! Jotkut helluntailaiset harhaopettajat, kuten Benny Hinn ja Reinhard Bonnke osaavat käyttää itämaisten uskontojen käyttämää kundaliini-voimaa ihmisten harhauttamiseksi. Kundaliini-voima saa aikaan kaatumisia, vapinoita, kouristuksia, siansaksa-kieliä, hulluja näkyjä eli profetioita, hullunnaurua, itkua yms. järjetöntä sekoilua. Ikävä kyllä kundaliinivoima eli käärmevoima liittyy vahvasti riivaajahenkiin.

    • Rapanhapakko

      Minusta on tarpeetonta olettaa, että näissä mitkään demoniset taikavoimat vaikuttavat. Eiköhän kyse ole suggestiosta ja massahypnoosista ihmisille, jotka jo valmiiksi odottavat kokevansa sen uskonlahkon "ihmeitä". Tai kylmiltäänkin ilman uskomuksia sellaista voi tapahtua maallistuneillekin ja jopa ateisteille, suuren joukon esimerkin paine ja hypnoottinen "hengellinen" musiikki kun voivat tehdä tepposensa jopa selväjärkisimmille.

      Olisiko niin, että maltillisemmat hellarit haluatte nähdä äärikarismaattiset ihmeet demonisina, koska jos hyväksyisitte että ne ovat vain suggestiota ja itsepetosta, teidän täytyisi hyväksyä mahdollisuus, että omatkin "Pyhän Hengen johdatuksenne" ovat samanlaista huuhaata?

      Teeveestä tuttu mentalisti Derren Brown on ohjelmissaan näyttänyt saarnaajien jekut, ja jopa opettanut ihan maallikoita kaatamaan toisiaan "hengen voimalla"... eikä siinä mitään yliluonnollista ole, ei hyvää eikä pahaa oikeaa taikaa.

      Hauska oli myös amerikkalainen dokkari kamppailulajista, joka väittää kaatavansa käsin koskematta, "Ki-energialla". Ja niinpä vaan siinä Mestarin omat oppilaat kaatuilivat kuin keilat. Teistä varmaan jotain kamalaa demonista energiaa? No hah, eipä saanut asiaa testannutta toimittajanaista sillä lailla nurin, eikä edes kilpailevan kanppailulajin harjoittelijoita! Vain omat oppilaansa, jotka oli ehdollistettu itse kaatumaan kun mestarinsa kättä heilautti.

      Itse olin turistina kahdessa Seppo Juntusen tilaisuudessa. Huvittavaa miten ensin jonossa ei kukaan kaatunut, sitten muutama ja lopulta kaikki katsoivat että nyt on sopivaa ruveta kaatuilemaan tai suorastaan velvollisuus kaatua. Ryhmäpainetta ja suggestiota ilman magiaa sellainen on.

      Vaan eipä saanut minua nurin vaikka lopulta suorastaan työnsi. Muu kansa kyllä lakoili ympärillä kuuliaisesti.

      Juntunen myös "pidensi jalkani" halpahintaisella trikillä, jonka itse osaan tehdä muille Aku Ankan nimessä. Varsinaisesti valittamani polvi on taas vain huonontunut!

      Luulenpa, että nämä ihmiset oikeastaan tietävät itsekin huijaavansa. He eivät vain välitä siitä, koska epärehellinen uskottelu ja luulottelu taitaakin olla uskovaisilla päinvastoin hyve.

      • Rapanhapakko

        En nyt löytänyt sitä Derren Brownin kaatamisopetusta, mutta tässä Brown kouluttaa miehen pystymetsästä ihmeparantajaksi näyttääkseen uskolla parantajien trikit. Jalanpidennystempun tosin Seppo Juntunen teki minulle toisin. Brown liikuttaa kenkää, Juntunen laittoi minut istumaan ja jalat yhteen, totesi että toinen jalka on vähän lyhyempi (ja kenelläpä ei niin istuessa olisi, ei kukaan prikulleen suorassa istu). Sitten Juntunen veti koipeni erilleen ja sanoen "Jeesuksen nimessä ero poistu", junttasi jalani taas yhteen ohjaten kantapäät tasan. Kokeilkaapa itse, onnistuu.

        Sen myönnän, että takaisin kävellessä hieman onnuin. Voi johtua joko siitä että jalkojeni pituus todella muuttui tai luonnollisemmin siitä, että Juntunen siinä riuhtaistessaan hieman venäytti jalkaani. Varsinainen valittamani polvivamma taas EI parantunut, ja Juntunenhan teki tuon "jalanpidennyksen" lähes kaikille kun ei muuta osannut.

        (Sori, tähän saa vain enkunkielisen tekstin neljänneksi oikeanpuoleisimmasta hanikasta oikealla)


      • Rapanhapakko
        Rapanhapakko kirjoitti:

        En nyt löytänyt sitä Derren Brownin kaatamisopetusta, mutta tässä Brown kouluttaa miehen pystymetsästä ihmeparantajaksi näyttääkseen uskolla parantajien trikit. Jalanpidennystempun tosin Seppo Juntunen teki minulle toisin. Brown liikuttaa kenkää, Juntunen laittoi minut istumaan ja jalat yhteen, totesi että toinen jalka on vähän lyhyempi (ja kenelläpä ei niin istuessa olisi, ei kukaan prikulleen suorassa istu). Sitten Juntunen veti koipeni erilleen ja sanoen "Jeesuksen nimessä ero poistu", junttasi jalani taas yhteen ohjaten kantapäät tasan. Kokeilkaapa itse, onnistuu.

        Sen myönnän, että takaisin kävellessä hieman onnuin. Voi johtua joko siitä että jalkojeni pituus todella muuttui tai luonnollisemmin siitä, että Juntunen siinä riuhtaistessaan hieman venäytti jalkaani. Varsinainen valittamani polvivamma taas EI parantunut, ja Juntunenhan teki tuon "jalanpidennyksen" lähes kaikille kun ei muuta osannut.

        (Sori, tähän saa vain enkunkielisen tekstin neljänneksi oikeanpuoleisimmasta hanikasta oikealla)

        Tässä taas Derren Brown saa ateistitkin kokemaan "Pyhän Hengen kosketuksen" yksinkertaisella suggeroinnilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=51B8MzcxOX0


      • Rapanhapakko
        Rapanhapakko kirjoitti:

        En nyt löytänyt sitä Derren Brownin kaatamisopetusta, mutta tässä Brown kouluttaa miehen pystymetsästä ihmeparantajaksi näyttääkseen uskolla parantajien trikit. Jalanpidennystempun tosin Seppo Juntunen teki minulle toisin. Brown liikuttaa kenkää, Juntunen laittoi minut istumaan ja jalat yhteen, totesi että toinen jalka on vähän lyhyempi (ja kenelläpä ei niin istuessa olisi, ei kukaan prikulleen suorassa istu). Sitten Juntunen veti koipeni erilleen ja sanoen "Jeesuksen nimessä ero poistu", junttasi jalani taas yhteen ohjaten kantapäät tasan. Kokeilkaapa itse, onnistuu.

        Sen myönnän, että takaisin kävellessä hieman onnuin. Voi johtua joko siitä että jalkojeni pituus todella muuttui tai luonnollisemmin siitä, että Juntunen siinä riuhtaistessaan hieman venäytti jalkaani. Varsinainen valittamani polvivamma taas EI parantunut, ja Juntunenhan teki tuon "jalanpidennyksen" lähes kaikille kun ei muuta osannut.

        (Sori, tähän saa vain enkunkielisen tekstin neljänneksi oikeanpuoleisimmasta hanikasta oikealla)

        Äh, ekasta unohtui itse video, siis huijarisaarnaajista yleensä.

        http://www.youtube.com/watch?v=jYjgeayfYPI


      • Rapanhapakko

      • Rapanhapakko

      • Rapanhapakko
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Ja tässä samaa analysoitu "oikeasta" kamppailulajimestarista, kerronnassa vertaillen uskovaisten kaatamisiin. Jotain tutunomaista? :-)

        http://www.youtube.com/watch?v=KYECU2cs3Ik

        Takaisin hihhuleihin.

        Vuonna 1972 dokumentti-Oscarin voitti elokuva "Marjoe".

        http://en.wikipedia.org/wiki/Marjoe

        Kertoo Marjoe Gortnerista (kutsumanimestään huolimatta mies) jota lapsesta asti kasvatettiin karismaattiseksi saarnaajaksi. Dokumentissa hän paljastaa saarnaajien trikit. Sanoo itsestäänselvyytenä, että saarnaajat suhtautuvat alaan bisneksenä. Ei niinkään halveksi uskovaisia, kokee että tuo nyt vain kuuluu siihen kulttuuriin ja on uskovaisten haluamaa viihdykettä.

        Koko leffaa ei enää löydy youtubesta, tässä pätkiä:

        http://www.youtube.com/watch?v=s-NwKD9laZw


      • Anonyymi
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Takaisin hihhuleihin.

        Vuonna 1972 dokumentti-Oscarin voitti elokuva "Marjoe".

        http://en.wikipedia.org/wiki/Marjoe

        Kertoo Marjoe Gortnerista (kutsumanimestään huolimatta mies) jota lapsesta asti kasvatettiin karismaattiseksi saarnaajaksi. Dokumentissa hän paljastaa saarnaajien trikit. Sanoo itsestäänselvyytenä, että saarnaajat suhtautuvat alaan bisneksenä. Ei niinkään halveksi uskovaisia, kokee että tuo nyt vain kuuluu siihen kulttuuriin ja on uskovaisten haluamaa viihdykettä.

        Koko leffaa ei enää löydy youtubesta, tässä pätkiä:

        http://www.youtube.com/watch?v=s-NwKD9laZw

        Helluntailaiset ovat luopuneet oikeasta kristinuskosta ja vaihtaneet sen villitsevien henkien palvontaan ja riivaajien oppeihin.


    • ei hellari

      Kaatumisimiö ei ole Jumalasta! Raamattu ei kerro mistään Jumalan kaatamsiesta, muuta kuin kielteisessä muodossa silloin kun Jeesuksen kiinniottajat kaatuivat, kun Jeesus kysyi heiltä: "Ketä te etsite". silloin meni nurin nuo vastustajat. Toinen tapaus josta ekrrotaan kaatumisesta on se, kun Saulus Tarsolaine kaatui Damaskoksen tiellä ollessaan menossssa kiinni ottamaan Jeesuken omia. Silloin taivs pysyäytti hänet ja hän kaatui tielle, ja suomukset oli silmissään niin ettei nähnyt mitää.n Saulus nöyrtyi ja rukoili Jeesusta ja hänestä tuli voimallinen ase Jumalan kädessä! Tässä on kaatumisilmiöt Raamatun mukaan. Mikään kaatuilu kokouksissa ei ole Pyhäsn Hengen työtä kuin ei myöskään mitkään muutkaan lieveilmiöt. Ne on sielunmailmoista kumpuavia tunnetiloja. Niitä vaan luullaan, että ovat Jumalan antamia. Varo sitä eksytystä!

    • Sehän aiheuttaa mustelmia ja muita ruhjeitta.

    • Anonyymi

      Sanon tässä omat ajatukseni siitä kaatumisesta luultavasti ihminen hypnotisoidaan jolloin kaatuminen tapahtuu onko joku kysynyt papilta että onko tämä mahdollista ja ovatko papit itse kaatuneet ja sitten nämä ihmeparantumiset kyllä se on lääkäri joka pystyy parantamaan minä en itse usko tollasen hölynpölyyn.

      • Anonyymi

        Olet terveessä oikeassa uskossa, siinä on mukana terve harkinnan henki eli tavallinen maalaisjärki.


    • Anonyymi

      kaikki ne kaatuneet on nousseet ylös jaloilleen jossain vaiheessa luulisin.

      jos olisin saarnaaja kieltäisin ihmisiä kaatuilemasta ja ykeensäkin alkamaan mitään rukousjonoja. kuka sellaisen on keksinyt j amihin tarkoitukseen kuka tietää !

      Jumala voi tehdä asiansa jokaisen omalla tuolilla istuessaan jos on tekemässä vaikka saarnaajaa ei olisi ollenkaan.

      • Anonyymi

        Yleensä ovatkin nousseet, tosin jotkut vain ovat nousseet jaloilleen pitkän sairaalareissun jälkeen!


      • Anonyymi

        Ne jonot lienevät se vähiten epäraamatullinen asia tässä asiassa. Olihan Jeesuksenkin ympärillä ja kotiovenkin ulkopuolella tungosta, kun ihmiset odottivat saavansa parannusta. Jopa katon läpi tultiin ja perässä seurattiin.

        Mutta se, että nostetaan julistaja ja autetettava estradille, kovan hälyn, musiikin ja diskovalojen saattelemana, ei enää mene raamatulliseen Jeesuksen malliin. Eikä se kaataminen.

        Mutta en silti väitä, etteikö Herra armossaan voisi näissä humpuukitilanteissakin kohdata jotakuta ja parantaa, koska hän kuitenkin on armahtava ja säälivä Jumala.


    • Anonyymi

      >> "Mikä aiheuttaa kaatumiset Hengellisissä tilaisuuksissa? " <<

      Kirjoita se hengelliset-sana pienellä.

      Itse olen kerran seisonut erään kaatajan kokouksessa koemielessä ja rivissä selvisi, että seisojat selvästi odottivat pääsevänsä kaatajan koskettamaksi ja kaatumaan. Kun heitä seurasin, he mielestäni itse kaatuivat vapaaehtoisesti, jopa sen takia, että niin oletettiin olevan sopivaa. Mitään holtitonta taaksepäin lentämistä ja sätkimistä en nähnyt. Vain yksi vieressäni seisonut nainen kirkui ekstaasinomaisesti kaatajan nimeä. Ei siis ainakaan Jeesus ollut naisella mielessä siinä tilanteessa.

      Itseäni myös selvästi koitettiin tuupata, koska en halunnut kaatua, enkä myöskään kaatunut. Pikkasen noloahan se oli ns. ainoana keilana jäädä pystyyn, mutta toivottavasti se antoi rohkeutta muillekin siihen, etteivät kaatuile turhaan ympäristön paineesta tai muusta vastaavasta.

      Joillakin kaatujilla en edes ihmettele, miksi he kaatuvat. Korkokengät yhdistettynä 'psyykkiseen' mielenlaatuun, jossa oikein odotetaan jotain erikoista jo ennalta tapahtuvaksi, ovat parhaimpia yhdistelmiä onnistuneeseen kaatumiskokemukseen.

      Jeesus ei muuten kaatanut ketään, kun hän paransi. Ja kaikki on käsketty koetella sanan valossa.

      • Anonyymi

        Olen itse parantunut joistakin vaivoista, selkäongelmasta ja allergiasta ja kivuista, enkä ole koskaan kaatunut. Kaikki ovat tapahtuneet kotona ollessa.

        Olen myös rukoillut toisen ihmisen puolesta, joka parani vaivastaan. Hänkään ei kaatunut.


      • Anonyymi

        Helluntailaiset eivät tunne oikeata Jumalaa ollenkan, vaan palvelevat ja kumartavat villitseviä kaatavia henkiä ja noudattavat riivaajien antamia oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eivät tunne oikeata Jumalaa ollenkan, vaan palvelevat ja kumartavat villitseviä kaatavia henkiä ja noudattavat riivaajien antamia oppeja.

        Hellarit ovat kopioineet kaatotekniikan Hinduilta, jotka kutsuvat sitä "shaktipat" -kaatamiseksi nopeala otsakosketuksella.

        googlaa: shaktipat

        charles fox parham, kaatoi paljon (miehiä)
        oli ahkera siinä lapsityössä

        vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit ovat kopioineet kaatotekniikan Hinduilta, jotka kutsuvat sitä "shaktipat" -kaatamiseksi nopeala otsakosketuksella.

        googlaa: shaktipat

        charles fox parham, kaatoi paljon (miehiä)
        oli ahkera siinä lapsityössä

        vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta

        Mistä luterilaiset kaatajapapit ovat kopioineet kaatotekniikkansa?

        Mitä luterilaiset kaatajapapit käyttävät voimanaan...? 'Sakastitippoja' vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luterilaiset kaatajapapit ovat kopioineet kaatotekniikkansa?

        Mitä luterilaiset kaatajapapit käyttävät voimanaan...? 'Sakastitippoja' vai?

        Sellaisia ei taida ollakaan


    • Anonyymi

      Saatana pyysi Jeesustakin kaatumaan edessään rähmälleen, mutta Jeesus ei totellut.

      Älä anna hurmoslahkojen vedättää itseäsi taivaslupauksilla ja uudestikasteitaan kauputteleville lahkolaisille sano suoraan mitä heistä ajattelet.

      Jeesus sanoi ihan suoraan: Väisty tietäni Saatana!

      "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta" neuvoo Raamatun sana.

      Jumalan Henki on vain Yksi Henki. Yksi Kaste, Yksi Usko, Yksi Herra.

      Paholaisella on tuhansia erilaisia eksyttäviä henkiä ja muita apulaisia jokaiseen eri tarkoitukseen lähettää kentälle.
      1/3 taivaan entisistä enkeleistä on Paholaisen käytössä täällä maan päällä.

    • Anonyymi

      no hihhulit on varmaan keskimääräistä hypnoosialttiimpia, suggeroivat itsensä tuohon tilaan, uskonnollisuushan on geeneissä.

      • Anonyymi

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

        Suggestioalttius tarkoittaa juuri sitä, että henkilö on mielessään jo valmis kaatumaan.

        Terve ihminen spyykeeltään ei mene sellaiseen eksytykseen ollenkaan.

        Suggestioaltis avaa mielensä tuntemattomalle voimalle, eli Hypnos-epäjumalalle mielensä.

        Lahkojen epäjumalalia on Antikristus, Hypnos, Hurmos ja Pervos.


    • Anonyymi

      Miettisen väitöskirjan mukaan tutkituista vain 20% oli "normaaleja", joten ei ihme ollenkaan, jos hurmoksiin pääsy heitä viekoittelee kovasti mukaansa.
      Onhan se irtiotto tylsästä arjesta.

    • Anonyymi

      Luterilaisten kaatajapappien toimintaan ei tullut vielä selitystä luterilaisilta.
      Mikä siis on luterilaisten kaatajien voiman salaisuus...?

      >> Jeesus sanoi ihan suoraan: Väisty tietäni Saatana! "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta" neuvoo Raamatun sana. <<

      Nämä ovat kelpoja neuvoja.

      Jos uskovat oikeasti alkaisivat toteuttaa raamatun sanaa tässäkin asiassa, niin johan kaatajahenget väistyisivät ja menisivät voimattomiksi.

      Mutta uskovat pelkäävät joutuvansa häpeään. Ajatellaan, että mitä jos takana onkin Pyhä Henki tai mitä jos ei mitään tapahdukaan, kun käsken henkeä väistymään. Ja sen takia sitten pidetään suu kiinni kokonaan.

      Mutta Herra meitä rohkaiskoon ja auttakoon tekemään niin kuin Jeesuksen, Paavalin ym. esimerkki raamatussa neuvoo meitä toimimaan henkien kohdalla!

      • Anonyymi

        Yleensä uskovat tyytyvät vain mulkoilemaan pahansuovasti kaatajia ja puhumaan heistä nettipalstalla pahaa. Mutta toiminnan miehiä ja naisia ei ole tässäkään asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä uskovat tyytyvät vain mulkoilemaan pahansuovasti kaatajia ja puhumaan heistä nettipalstalla pahaa. Mutta toiminnan miehiä ja naisia ei ole tässäkään asiassa.

        Vanhojen kristillisten kirkkojen ei kannattaisi tehdä mitään yhteistyötä, eikä ottaa mitään toimintamallia tänne 100 v. sitten Amerikasta tulleista harhaoppisista uskonlahkoista.

        Ortodoksit ja Katoliset ovat olleet tässä asiassa viisaampia kuin Luterilainen kirkko,
        joka on niitä tartuntoja sieltä uususkonnoista saanut. Nokian pappikin sai heti sieltä tartunnan alkoi niitä kuolleita herättämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhojen kristillisten kirkkojen ei kannattaisi tehdä mitään yhteistyötä, eikä ottaa mitään toimintamallia tänne 100 v. sitten Amerikasta tulleista harhaoppisista uskonlahkoista.

        Ortodoksit ja Katoliset ovat olleet tässä asiassa viisaampia kuin Luterilainen kirkko,
        joka on niitä tartuntoja sieltä uususkonnoista saanut. Nokian pappikin sai heti sieltä tartunnan alkoi niitä kuolleita herättämään.

        Jenkkilahkojen saarnamiehiä ei missään tapauksessa saa päästää Kristillisiin kirkkoihin takapenkkiä pitemmälle.
        Ekumenia ja muut "yhteiskristilliset" tilaisuudet ovat pelkkää yhdessä eksyttämistä.
        Jyrkkä Spop, kaikille Jenkkilahkoille. Niin Kristikirkkoille alkaa siunauksia virrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkojen saarnamiehiä ei missään tapauksessa saa päästää Kristillisiin kirkkoihin takapenkkiä pitemmälle.
        Ekumenia ja muut "yhteiskristilliset" tilaisuudet ovat pelkkää yhdessä eksyttämistä.
        Jyrkkä Spop, kaikille Jenkkilahkoille. Niin Kristikirkkoille alkaa siunauksia virrata.

        Uskonnon vapaus tarkoittaa, että omaa Kristillistä Kirkkokuntaa ja sen Kristinuskon perusteita voi puolustaa vierauskontojen painostukselta ja pilkalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnon vapaus tarkoittaa, että omaa Kristillistä Kirkkokuntaa ja sen Kristinuskon perusteita voi puolustaa vierauskontojen painostukselta ja pilkalta.

        Harhaoppiset uskonlahkot lyöttäytyvät alkuperäisten kristillisten kirkkojen kylkeen samaan tilaisuuteen ja valokuvaan uskotellen siten olevansa myös vanhoja kristillisiä kirkkokuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppiset uskonlahkot lyöttäytyvät alkuperäisten kristillisten kirkkojen kylkeen samaan tilaisuuteen ja valokuvaan uskotellen siten olevansa myös vanhoja kristillisiä kirkkokuntia.

        kyllä lahkoissa tavalliset rivijäsenet monetkin tunnustaa kirkon / kirkonkin "omakseen", vaan kun niistä lahkoista ei pääse kovin helposti irti, kulkevat sitten vähän seilaillen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Raamatussa kun Jumala puhuu ja sanaa luetaan ihmiset seisovat ja siten kunnioittavat Jumalaa.

        Saatana kehotti Jeesusta kumartamaan itseään eli kehotti menemään rähmälleen Saatanan eteen.


      • Anonyymi

        Pelollako yrität yrität houkutella ihmisiä lahkoosi. Onko kymmenysten tulo hiipunut?


    • Anonyymi

      Raitis uskova vilkaisee raamattuunsa ensin ja katsoo sieltä mallia, kuinka Jeesus toimi. Ja äkkää lukiessaan, että Jeesus ei aiheuttanut yhtäkään aivotärähdystä, ei roudannut paikalle patjoja, ei kaatanut, vaan nosti ihmisiä jaloilleen ja paransi.

      • Anonyymi

        Jenkkilahkot on täysin harhaoppisia eksytyksiä ja siksi ne vetää puoleensa monien syntien viekoittelemia ihmisiä kun he etsivät sieltä turvapaikkaa itselleen.
        Syksyllä helluntailaisten huumediileri tuomittiin 5 v. vankeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot on täysin harhaoppisia eksytyksiä ja siksi ne vetää puoleensa monien syntien viekoittelemia ihmisiä kun he etsivät sieltä turvapaikkaa itselleen.
        Syksyllä helluntailaisten huumediileri tuomittiin 5 v. vankeuteen.

        Onko kirkossa sateenkaaren alla turvallisempaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kirkossa sateenkaaren alla turvallisempaa?

        Hellarilahkon perustaja oli se kuuluisa takaluukun mies. Vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarilahkon perustaja oli se kuuluisa takaluukun mies. Vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta.

        Charles Fox Parham (4. kesäkuuta 1873 – 29. tammikuuta 1929) oli yhdysvaltalainen saarnaaja. Hän oli keskeinen henkilö nykyisen helluntailaisuuden muodostumisessa, ja häntä on pidetty yhdessä William J. Seymourin kanssa sen perustajana.

        Daniel Silliman/Wikipedia
        The main claim, in these reports, is that Parham was having homosexual sex with the younger man. In their words, he was a "sodomite."


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Luin kerran että ne lahkopirut raahasi yhdenkin juuri jalastaan leikatun miehen pystyyn pyöräpuolista ja kävelyttivät tätä kivunhuudoista välittämättä.

        Pastori hillui ja hihkui, mies parani, Jeesus paransi, halleeluujaaaaaa!

        Sillä seurauksella, että leikkauksen ompeleet ja sidokset ratkesivat ja mies sai pysyvän vamman harmikseen siitä sirkusesityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin kerran että ne lahkopirut raahasi yhdenkin juuri jalastaan leikatun miehen pystyyn pyöräpuolista ja kävelyttivät tätä kivunhuudoista välittämättä.

        Pastori hillui ja hihkui, mies parani, Jeesus paransi, halleeluujaaaaaa!

        Sillä seurauksella, että leikkauksen ompeleet ja sidokset ratkesivat ja mies sai pysyvän vamman harmikseen siitä sirkusesityksestä.

        Amerikassa helluntailaisuuden syntyhistoria on kaikkien tiedossa.

        http://www.danielsilliman.org/blog/2016/7/28/the-1st-pentecostal-scandal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassa helluntailaisuuden syntyhistoria on kaikkien tiedossa.

        http://www.danielsilliman.org/blog/2016/7/28/the-1st-pentecostal-scandal

        Suomessa helluntailiikkeen synnystä vaietaan ja siitä ei voi puhua kuin "salakielillä" jossain pimennossa.

        Luuk. 12:3

        Niinpä se, mitä te sanotte pimeässä, kuullaan päivänvalossa, ja mitä te neljän seinän sisällä kuiskaatte toisen korvaan, se kuulutetaan julki katoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa helluntailiikkeen synnystä vaietaan ja siitä ei voi puhua kuin "salakielillä" jossain pimennossa.

        Luuk. 12:3

        Niinpä se, mitä te sanotte pimeässä, kuullaan päivänvalossa, ja mitä te neljän seinän sisällä kuiskaatte toisen korvaan, se kuulutetaan julki katoilta.

        Salakielten aika on ohi.

        Luuk. 12:3

        Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe