Puutuminen

Marsu32

Hei taas! Uusi oire ilmestyi äsken, vasen puoli varalosta puutui pääsät varpaisiin ja kuolaa alkoi erittyä suuhun, tajunta säilyi. Onneksi olin makuulla ja pystyin ottamaan rauhallisesti. Onko tämmöinen kuinka normaalia teillä muilla? Lääkkeenä menee keppra sekä triptyl päänsäryn estoon.

10

3314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä ole nyt pieneen hetkeen käynyt palstalla. Toivottavasti oireesi eivät olleet mitään vakavia. Raajojen puutuminen saattaa olla aivoverenkiertohäiriöstä aiheutuvaa joten silloin on syytä kaikkien - ei siis pelkästään epileptikkojen syytä hakeutua ja nopeasti lääkäriin. Minun aivoverenvuotoni oireet alkoivat juuri toisen puolen puutumisoireilla sekä näköhäiriöillä (kaksoiskuvilla). Annahan kuulua Marsu itsestäsi!! Raajojen puutumisoireet eivät ole mitään ihan normaaleja juttuja. Jos ei nyt puhuta esim jalan puutumisesta jolloin vain ollut verenkierto estyneenä jonkun aikaa. Terveisin MLL

    • Moi!

      Mulla lääkkeenä Topimax, puutui koko vartalo. Lääkärin sanoin: "Voitko sä olla niin tyhmä että tuut ensiapuun tälläsen asian takia, etkä tajua, että epilepsialääkkeet käyttää elimistöstä kaliumin!!"

      Kyllä. Minä voin. Toivotaan että sullakin vain siitä kyse :)
      Eli vaivojen pitäisi lähteä lisäämällä päivittäiseen lääkeannokseen vielä kaliumlääke, itse otan 1 mg ..... No, tätä tää teettää. En nyt muista nimeä :D

      • kali-kali

        Olipa se erikoinen kommentti lääkäriltä! Mistä tavallinen tallaaja voi tietää mitä vaikutuksia kaikilla lääkkeillä on. En minä ainakaa olisi tiennyt että epilääkkeillä voi olla tuollainen vaikutus. Minulla tosin on Kepra, mutta reumalääkäri on ollut ihmeissään minun kalium-arvojeni kanssa. Tiedä sitten siitä kuluttaako Kepra niitä varastoja, mutta minullakin on pitkään ollut kalium tosi alhainen.


      • kali-kali kirjoitti:

        Olipa se erikoinen kommentti lääkäriltä! Mistä tavallinen tallaaja voi tietää mitä vaikutuksia kaikilla lääkkeillä on. En minä ainakaa olisi tiennyt että epilääkkeillä voi olla tuollainen vaikutus. Minulla tosin on Kepra, mutta reumalääkäri on ollut ihmeissään minun kalium-arvojeni kanssa. Tiedä sitten siitä kuluttaako Kepra niitä varastoja, mutta minullakin on pitkään ollut kalium tosi alhainen.

        Tosi outoa käytöstä lääkäriltä. Kyllä raajojen yms puutumisoireet ovat ihan vakavia asioita eikä lääkkeiden käyttäjä välttämättä tosiaankaan voi tietää mitä se lääke aiheuttaa (mikäli ei ole sanottu pakkausselosteessa että tälläistä voi tulla) nekin olisi kyllä syytä lukea tarkasti läpi. Minulla Keppra ja Neurotol Slow mutta Natrium/Kalium arvot olleet kunnossa. Muistaakseni nämäkin tarkistetaan kerran vuoteen. Tai ainakin viimeksi tarkistettiin kun otettiin verenkuva. Oli siinä monta muutakin arvoa mutta kun olivat viitearvojen sisällä kaikki niin en ainakaan huolestunut. Maksaentsyymit hieman nousseet mutta ei kai sellaista NS:n käyttäjää ole jolla ne arvot eivät hieman nouse?


      • komea54
        MLL kirjoitti:

        Tosi outoa käytöstä lääkäriltä. Kyllä raajojen yms puutumisoireet ovat ihan vakavia asioita eikä lääkkeiden käyttäjä välttämättä tosiaankaan voi tietää mitä se lääke aiheuttaa (mikäli ei ole sanottu pakkausselosteessa että tälläistä voi tulla) nekin olisi kyllä syytä lukea tarkasti läpi. Minulla Keppra ja Neurotol Slow mutta Natrium/Kalium arvot olleet kunnossa. Muistaakseni nämäkin tarkistetaan kerran vuoteen. Tai ainakin viimeksi tarkistettiin kun otettiin verenkuva. Oli siinä monta muutakin arvoa mutta kun olivat viitearvojen sisällä kaikki niin en ainakaan huolestunut. Maksaentsyymit hieman nousseet mutta ei kai sellaista NS:n käyttäjää ole jolla ne arvot eivät hieman nouse?

        Mulla on kanssa Neurotol Slow ja jalkani on puutunut, mitä kylläkin on hoidettu orudiksella. Lisäksi
        olen käynyt Kiropraktikolla 2 kertaa, mistä ei apua. Verikokeessa kävin eilen 25/5, josta Neurotolpitoisuus tarkistetaan ja lääkärin soitto kesäkuun puolella. Täytyy puhua lääkärille jalasta puutu-
        neesta. :o) Hyvää kesää kaikille!


      • Anonyymi

        No ei varmasti sanonut..


    • Marsu32

      Puutuipa tänään sitten taas vasen puoli päästä varpaisiin. Olin marjapuuroa tekemässä kun tunsin, ettei kaikki ollut ihan ok. Kävelin peilin eteen katsomaan näkyikö naamassa nykinää tms, mutta missään ei näkynyt mitään. Puutuminen (kesti n.1min) oli vaan hurjan tuntuinen, tuntui, että esim. silmän takaa paloi. Kävin jokin aikaa sitten video-eeg:ssä, aivoni on kuvattu ja selkäydinpunktio otettu. Mikä rouvaa vaivaa, onko kokemuksia? Lääkkeenä lyrica.

      • "silmän takaa"

        Mainitsit "silmän takaa paloi". Tuli mieleen, että olisiko särytön migreeni. Kannattaa katsoa Migreeniyhdistyksen sivulta. Migreeniskotoomissa on määräaikainen -ei jatkuva- silmien tärinä sekä kipu silmän takana. Joskus on ollut myös raajojen puutumista, joko yksittäin tai kaikki. En ole asiantuntija.

        Yksi vaihtoehto on MS-taudin jokin muoto, koska puutumista on. Ihmettelen, että MRI:ssäsi ei ilmennyt löydöksiä oikealta puoliskolta, joka määrää kehon vasemman puolen toiminnan.


      • eräs gaijin

        Mulle on tullut kanssa uutena oireena vasemman puolen puutuminen (pesäke oikealla), joka ei ilmene ihan noin voimakkaasti mutta niin, että poskeni menee tunnottomaksi ja vasen käsi vähän heikoksi/veltoksi. Saattaa kestää useamman minuutin ja olen myös hyvin hämmentynyt/ahdistunut tästä koska kieltämättä sen mieltää niin voimakkaasti verenkiertoasiaan..viimeksi eilen olin töistä pois kun aamusta oli puutuneisuutta ja tänään huimauksen ja hengenahdistuksen vuoksi makasin pari tuntia työterveyshuollossa. Ei kiva:( Neuro ensi viikolla, josko asiaan jotain edistystä saisi.

        Lääkkeeni on aivan eri (Apydan)


      • Miggreeni?

        Minulla tuli kuusi seitsemän vuotta takaisin migreeni. Yli 20 v pysyi pois. Migreei muuttui, oikea silmä katosi, taas välillä näkyi, vastapäätä olevan kaverin päästä katosi puolet jne. Kaveri tiesi, migreeni. Menin työterkkahoitsulle ja sain vanhaa käyttämiäni Clotamia. Se auttoi.

        Nuorena se aiheutti aivan järjettömän säryn, 3-5 vrk kunnes oksenteli ja siihen sillä kerralla särky loppui.

        Sitten onnistuin saamaan muutama vuosi sitten aivoinfraktin. Ja työt loppui. Isompia ongelmia ei ole, kuntouduin hyvin.

        Sitten alkoi tulemaan MLL:n tyyppisiä oireita, kerran kaksi vuodessa. Aika tyynni tutkittiin Meilahdessa, mutta mitään epilepsiaa ei löytynyt. Neurologit ovat sitä mieltä, että tämä on vain alla olevaa särytön migreeni.

        Nyt saattaa oikea silmä hävitä, outo puutuminen, sitten oikealla silmällä saattaa nähdä ihan mitä elokuvaa tahansa, joskus tulee näkymään vanha MTV:n pöllö mustavalkoisena iskemään silmää kolme kertaa jne. Samalla voi katsoa telkkaria.

        Mutta eipä kai tästä numeroja tehdä, kunhan elelee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe