Ellen Whiten demonivoimat

Aikaisemmin olen kirjoitellut väärän profeetan Ellen Whiten loputtomista valheprofetioista, tekstien toisilta varastamisesta vastoin silloista lakia, vallanhimosta, naispappeudesta, juoruisuutensa Jumalan nimiin laittamisesta, Raamatun vastaisista opeistaan jne.

Ellen itse sanoo, että enkeli oli aina hänen kanssaan näyssä. Tuo enkeli oli demoni eli paha henki. Tuo demoni (tai demonit) myös demonstroivat hänen kauttaan erilaisina ilmentyminä, kuten että Ellen kimitti demonin äänellä näkyjään, meni veltoksi ja putoili penkiltä, oli hengittämättä luonnottoman pitkiä aikoja eli miehensä kertoman mukaan koko näkyjen ajan 15 minuutista kolmeen tuntiin, hänen suustaan tuli puhetta hänen ollessaan hengittämättä, tuijotti silmiään räpyttämättä luonnottomia aikoja, hänen kätensä jäykistyivät eri asentoihin eikä niitä saatu väännettyä muuhun asentoon jne.

Nyt löysin taas uuden demoniesiintymän, silminnäkijän kertomuksen Ellen Whiten näyn saamisesta. Veli Hicks, 3.9.1884 kirjaamassa kirjeessä, joka julkaistiin Messenger of Truth, Vol 1, nro 3 sivulla 3, lokakuussa 1854 kirjoitti näkemästään:

"As concerning Ellen G. White's visions, I have heretofore known but little about them. I once saw her have one, and I once saw a table tip over and then tip back again of its own accord so far as I could discern. Neither the phenomenon of the vision, nor of the table tipping did I understand." http://www.scribd.com/doc/17782787/Doctors-Bacchiocchi-MacCarty-Wreak-Havoc-With-the-Sabbath-SDA-Doctrine-The-Rest-of-the-Story

Koskien Ellen G. Whiten näkyjä, minä olen tähän mennessä tiennyt niistä vain hyvin vähän. Kerran minä näin hänen saavan näyn ja minä näin kerran pöydän kaatuvan ja sitten nousevan takaisin itsestään siltä osin kuin voin havaita. Kumpaakaan ilmiötä, hänen näkyään tai pöydän kaatumista minä en ymmärtänyt.

Demonihengethän tuommoisia paranormaaleja ilmiöitä tekevät. Tuollaista tapahtuu meedioiden kokouksissa, poltergeist-ilmiöinä ja jotkut liikuttelevat esineitä ”ajatuksen voimalla” eli demoni toimii heidän kanssaan tai kauttaan.

Ellen ei todellakaan saanut näkyjään Jumalalta, vaan kaikki viittaa demoneihin. Hedelmistään Ellen White tunnetaan eivätkä ne hedelmät olleet hyviä, vaan pahoja demonien hedelmiä.

37

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>>kuten että Ellen kimitti demonin äänellä näkyjään, meni veltoksi ja putoili penkiltä, oli hengittämättä luonnottoman pitkiä aikoja eli miehensä kertoman mukaan koko näkyjen ajan 15 minuutista kolmeen tuntiin, hänen suustaan tuli puhetta hänen ollessaan hengittämättä, tuijotti silmiään räpyttämättä luonnottomia aikoja, hänen kätensä jäykistyivät eri asentoihin eikä niitä saatu väännettyä muuhun asentoon jne.
      >>>

      Adventistit hyvin usein on arvostelemassa helluntalaisia karismaattisuudestaan ja vaikka mistä muusta, mutta oman profeetan käytös sivutetaan jo tarkoituksellisesti.


      >>>>Koskien Ellen G. Whiten näkyjä, minä olen tähän mennessä tiennyt niistä vain hyvin vähän. Kerran minä näin hänen saavan näyn ja minä näin kerran pöydän kaatuvan ja sitten nousevan takaisin itsestään siltä osin kuin voin havaita. Kumpaakaan ilmiötä, hänen näkyään tai pöydän kaatumista minä en ymmärtänyt." Messenger of Truth, Vol 1, nro 3 sivulla 3, lokakuussa 1854" >>>>

      Kertokaa adventistit mitäs ajattelette näistä ilmiöistä?

      • järkihoi

        Eikö olekkin ihmeellistä? Valtavaa ja uskomatonta mutta totta! Kertakaikkia mahtavaa. Ei ole ihmissilmä ennen nähnyt eikä korva kuullut mitään niin kaunista ja ihmeellistä ja saanut todistaa suuruudesta ja ihmeistä. Kyllä on ollut hienoa olla todistamassa sellaista ihmettä, mikä henkeäsalpaava kertomus.

        Sanat eivät riitä kertomaan..... olen täysin mykistynyt...... Valtavaa, ihmeellistä, uskomatonta......

        Kyllä tämän on täytynyt olla vahva ja varma todistus siitä, että me adventistit olemme aina oikeassa ja emme koskaan erehdy missään asiassa. On se vaan niin hienoa. oikein tunnen itsekkin leijuvani ilmassa.....
        Oikein vatsan pohjaa kipristää ....

        oh ho mullahan onkin pissahätä


      • 1421228+6
        järkihoi kirjoitti:

        Eikö olekkin ihmeellistä? Valtavaa ja uskomatonta mutta totta! Kertakaikkia mahtavaa. Ei ole ihmissilmä ennen nähnyt eikä korva kuullut mitään niin kaunista ja ihmeellistä ja saanut todistaa suuruudesta ja ihmeistä. Kyllä on ollut hienoa olla todistamassa sellaista ihmettä, mikä henkeäsalpaava kertomus.

        Sanat eivät riitä kertomaan..... olen täysin mykistynyt...... Valtavaa, ihmeellistä, uskomatonta......

        Kyllä tämän on täytynyt olla vahva ja varma todistus siitä, että me adventistit olemme aina oikeassa ja emme koskaan erehdy missään asiassa. On se vaan niin hienoa. oikein tunnen itsekkin leijuvani ilmassa.....
        Oikein vatsan pohjaa kipristää ....

        oh ho mullahan onkin pissahätä

        vaan sinulla myös on tuo "yli intelligentti" asenne - toivotaan että paineet väheni kun kävit vessassa.


      • Ei millään pahalla, mutta Ellenin henkilääkärikin totesi pään vamman aiheuttaneen käytöksen ja näyt.
        On muistettava lisäksi jatkuva morfiinilääkitys valitettavien ainaisten kipujen vuoksi.
        Tunnen sellaisia ikävi ätapauksia ja kyseinen henkilö tuntee itsekin olevansa kuin tokkurassa.

        ELLEN ON EHKÄ VOINUT NÄHDÄ - MUTTA EI AINAKAAN OSANNUT SELITTÄÄ NÄKEMÄÄNSÄ !

        2. Aik. 26:5
        Ja hän etsi Jumalaa, niin kauan kuin Sakarja eli, joka ymmärsi Jumalan näkyjä.
        Ja niin kauan kuin hän etsi Herraa, antoi Jumala hänen menestyä.

        Amasja nousi Juudan kuninkaaksi 16-vuotiaana ja menestyi niin kauan kuin prof. Sakarja eli.
        SILLÄ SAKARJA YMMÄRSI SELITTÄÄ NÄKYNSÄ OSUVASTI. ("Joka YMMÄRSI Jumalan näkyjä")

        Kun EGW näki Englannin miehittävän Amerikan, niin jos olisi ollut Jumalan profeetta, olisi käsittänyt,
        että kyseessä oli vain englanninKIELEN ristiretki valtameren taakse.

        Kun Ellen näki uuden Israelin kansan, olisi hän Jumalan profeettana ymmärtänyt, ettei tässä ole kyse
        jostain adventtikansasta uutena Israelina, vaan Israelin kansan uusi syntyminen Palestiinaan, v. 1948.

        Kun saatana näytti Ellenille, että Turkk ituhoutuu ja USA:n tuhoaa Eurooppalaiset Englannin johdolla,
        niin Ellenin olisi pitänyt sanoa:
        väistu taakse, saatana, sillä minä näen Turkin ja USA:n olevan ainoat todelliset, viralliset liittolaiset
        uduen vuonna 1948 syntyvän Israelin kanssa.


      • 234234
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta Ellenin henkilääkärikin totesi pään vamman aiheuttaneen käytöksen ja näyt.
        On muistettava lisäksi jatkuva morfiinilääkitys valitettavien ainaisten kipujen vuoksi.
        Tunnen sellaisia ikävi ätapauksia ja kyseinen henkilö tuntee itsekin olevansa kuin tokkurassa.

        ELLEN ON EHKÄ VOINUT NÄHDÄ - MUTTA EI AINAKAAN OSANNUT SELITTÄÄ NÄKEMÄÄNSÄ !

        2. Aik. 26:5
        Ja hän etsi Jumalaa, niin kauan kuin Sakarja eli, joka ymmärsi Jumalan näkyjä.
        Ja niin kauan kuin hän etsi Herraa, antoi Jumala hänen menestyä.

        Amasja nousi Juudan kuninkaaksi 16-vuotiaana ja menestyi niin kauan kuin prof. Sakarja eli.
        SILLÄ SAKARJA YMMÄRSI SELITTÄÄ NÄKYNSÄ OSUVASTI. ("Joka YMMÄRSI Jumalan näkyjä")

        Kun EGW näki Englannin miehittävän Amerikan, niin jos olisi ollut Jumalan profeetta, olisi käsittänyt,
        että kyseessä oli vain englanninKIELEN ristiretki valtameren taakse.

        Kun Ellen näki uuden Israelin kansan, olisi hän Jumalan profeettana ymmärtänyt, ettei tässä ole kyse
        jostain adventtikansasta uutena Israelina, vaan Israelin kansan uusi syntyminen Palestiinaan, v. 1948.

        Kun saatana näytti Ellenille, että Turkk ituhoutuu ja USA:n tuhoaa Eurooppalaiset Englannin johdolla,
        niin Ellenin olisi pitänyt sanoa:
        väistu taakse, saatana, sillä minä näen Turkin ja USA:n olevan ainoat todelliset, viralliset liittolaiset
        uduen vuonna 1948 syntyvän Israelin kanssa.

        ihan pötyä, kuten aina.


      • Ahaa-elämys
        234234 kirjoitti:

        ihan pötyä, kuten aina.

        Te olette taas oikeassa, kuten aina. Ettekä ole pieni joukko, 234234!

        Kolmen pyhän sananpaikan pyhä kolmiyteys esittäytyy teille ...

        Mark. 5:9
        Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?"
        Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

        Mark. 5:15
        Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun,
        jossa legio oli ollut,
        istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään;
        ja he peljästyivät.

        Luuk. 8:30
        Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?"
        Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.

        Mie ihan pelejästyn jos pääset tuosta 234234 vappaaksi!


      • miten on

        Uskova_1:n kirjoituksen hän ei missään viitannut E.G.W helluntalaiseen karismaattisuuteen.



        Hän ei kaatanut toisia, vaan toiset olivat todistamassa mitä hänelle itselleen tapahtui.

        Miten on pidätkö kaatamista Jumalan Hengen ilmentymänä ja Hänen Sanansa tarkoitusperäisenä julistustapana?


      • miten on kirjoitti:

        Uskova_1:n kirjoituksen hän ei missään viitannut E.G.W helluntalaiseen karismaattisuuteen.



        Hän ei kaatanut toisia, vaan toiset olivat todistamassa mitä hänelle itselleen tapahtui.

        Miten on pidätkö kaatamista Jumalan Hengen ilmentymänä ja Hänen Sanansa tarkoitusperäisenä julistustapana?

        Kaataminen? mitä sitten jos ihminen kaatu Jumaan voimasta, kun tätä siunataan. Eihän se ole muuta kuin mahdollista seurausta mahdollisesta Jumalan voimasta, minustakin olisi parempi istualtaan siunata toista laittamalla kädet päälle kuin seisoa. Mutta jos joku seisoo ja kaatuu ,mitä kauheaa siinä on??? ONkai siellä joku ottamassa takana vastaan.

        Mutta miten liittyy spiritistiset istunnot hengellisyyteen, liikutellaan pöytiä ja ollaan hengittämättä ja mulkoillaan suurilla silmillä ja puhutaan oudolla äänellä (toisessa persoonassa)???

        Ja mitä se on jos tekee liiton kuolleen kanssa pitäen tätä henkioppaana?? tuollaista EGW harjoitti . Niin kertoi myös omissa kirjeissään. Raamattu kieltää olemasta yhteyksissä kuolleitten kanssa. Niin ja näin..


      • Palle.
        Ahaa-elämys kirjoitti:

        Te olette taas oikeassa, kuten aina. Ettekä ole pieni joukko, 234234!

        Kolmen pyhän sananpaikan pyhä kolmiyteys esittäytyy teille ...

        Mark. 5:9
        Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?"
        Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

        Mark. 5:15
        Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun,
        jossa legio oli ollut,
        istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään;
        ja he peljästyivät.

        Luuk. 8:30
        Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?"
        Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.

        Mie ihan pelejästyn jos pääset tuosta 234234 vappaaksi!

        olet juuri samanlaisen suggestion vallassa kuin uskova_1 joka uskoo että jokainen joka ei usko hänen oppiinsa on adventisti. Itsekeskeisyys huipussaan.
        Kenen normaalin ihmisen ajattelet uskovan teidän kirjoituksiinne?

        Siis - rajota nyt vähän, miksi oikein ihmisiä luulet? Kirjoittelet eri nimimerkeillä ja annat tukea itselles :) kun ei muut oikein ole samalla linjalla kanssasi, niinhän.


      • benedi=siunattu
        Ahaa-elämys kirjoitti:

        Te olette taas oikeassa, kuten aina. Ettekä ole pieni joukko, 234234!

        Kolmen pyhän sananpaikan pyhä kolmiyteys esittäytyy teille ...

        Mark. 5:9
        Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?"
        Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

        Mark. 5:15
        Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun,
        jossa legio oli ollut,
        istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään;
        ja he peljästyivät.

        Luuk. 8:30
        Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?"
        Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen.

        Mie ihan pelejästyn jos pääset tuosta 234234 vappaaksi!

        "On vain yksi tie niiden kuljettavana, jotka vilpittömästi haluavat vapautua epäilystä.
        Sen sijaan että epäilevät ja pikkumaisesti arvostelevat sitä, mitä eivät ymmärrä, heidän tulee ottaa vaari siitä valosta, joka heillä jo on (? ), ja he saavat enemmän valoa.
        Täyttäkööt he jokaisen selvästi käsittämänsä velvollisuuden, ja silloin he tulevat kykeneviksi ymmärtämään ja tayttämään nekin velvollisuudet, joita he nyt epäilevät"

        " Saatana osaa esittää totuuden väärennyksen niin totuutta muistuttavana, että hän saa eksytetyiksi ne, jotka ovat alttiit eksymään koettaessaan vältää totuuden vaatimaa kieltäymystä ja uhria.

        Mutta hän ei voi pitää vallassaan ainoatakaan sellaista sielua, joka vilpittömästi haluaa tuntea totuuden, maksakoon se sitten mitä tahansa.
        Kristus on totuus ja valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen Joh 1:9 ST s. 516

        " Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta" Matt 7: 7, ja Joh 7: 17 Näin E.G. W kirjoittelee,...enkä minä siitä vääryyttä löytänyt


      • miten on
        Utulila kirjoitti:

        Kaataminen? mitä sitten jos ihminen kaatu Jumaan voimasta, kun tätä siunataan. Eihän se ole muuta kuin mahdollista seurausta mahdollisesta Jumalan voimasta, minustakin olisi parempi istualtaan siunata toista laittamalla kädet päälle kuin seisoa. Mutta jos joku seisoo ja kaatuu ,mitä kauheaa siinä on??? ONkai siellä joku ottamassa takana vastaan.

        Mutta miten liittyy spiritistiset istunnot hengellisyyteen, liikutellaan pöytiä ja ollaan hengittämättä ja mulkoillaan suurilla silmillä ja puhutaan oudolla äänellä (toisessa persoonassa)???

        Ja mitä se on jos tekee liiton kuolleen kanssa pitäen tätä henkioppaana?? tuollaista EGW harjoitti . Niin kertoi myös omissa kirjeissään. Raamattu kieltää olemasta yhteyksissä kuolleitten kanssa. Niin ja näin..

        vai puhutko valhetta?

        Olen huomannut, että ihmiset ovat hanakoita valehtelemaan.

        Etkö ole tietoinen siitä, että Jeesus elää, ei hän ole kuollut, Hän on ylösnoussut?


      • carpe diem

        Minulla otti silmään tuossa pöydän kaatumis ja pystyyn nousemis kertomuksessa tuo "SILTÄ OSIN KUIN VOIN HAVAITA". Siis hänestä NÄYTTI siltä, että pöytä kaatui ja nousi pystyyn itsestään.


    • 34239847

      Jumalan lähettämää enkeliä demoniksi. Emme usko sinua. Sinun hedelmäs ovat sieltä kadotuksesta.

      • Ei Jumala tuollaisia valehtelevia, huonekaluja siirteleviä, ihmisiä väkisin riivaavia ja kouristavia enkeleitä lähetä. Kyllä ne lähettää saatana.


      • 234y3294
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei Jumala tuollaisia valehtelevia, huonekaluja siirteleviä, ihmisiä väkisin riivaavia ja kouristavia enkeleitä lähetä. Kyllä ne lähettää saatana.

        tällä palstalla olet sinä itse.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Ei Jumala tuollaisia valehtelevia, huonekaluja siirteleviä, ihmisiä väkisin riivaavia ja kouristavia enkeleitä lähetä. Kyllä ne lähettää saatana.

        tehdä seuraavaksi: Toivotan Riitalle menestystä satukirjailiana. Onhan tuo Spiritismi melko hurjaa uskontona. Spiritismin pohjustamana ovat Hellenistiset Helvetti ilmiöt tulevat Spiritistisistä liikkeistä. Pietismin Spiritismisyys on hyvin tunnettu asia. Nämä vankeudesta tulleet sotilaat olivat vankeudessa ollessaan saaneet noita Spiritistisiä kauhukokemuksia.

        Näistä esineiden lentämisistä Riitta tietää eniten, koska hän on ollut omien puheidensa kanssa huumeiden käyttäjä, Joten hän panee oman kokemuksensa lentäviin esineisiin, koska hän on pyhittänyt elämänsä Kärpästen Herralle. Hän siirtää omat kokemuksensa toisten nimiin.


      • Pölhö-Kustaa

        >>Jumalan lähettämää enkeliä demoniksi. Emme usko sinua. Sinun hedelmäs ovat sieltä kadotuksesta. >>

        Eikös se kuitenkin ole mahdollista sekin, että Herra lähettää demonin eli pahan hengen? (1. Sam.16:14. "Mutta Herran henki poistui Saulista ja ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
        16:24 " Silloin hänkin riisui vaatteensa ja joutui hurmoksiin Samuelin edessä; ja hän kaatui maahan ja makasi alastonna koko sen päivän ja koko sen yön. Sentähden on tapana sanoa: ' Onko Saulkin profeettain joukossa?'"


      • Pölhö-Kustaa
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        tehdä seuraavaksi: Toivotan Riitalle menestystä satukirjailiana. Onhan tuo Spiritismi melko hurjaa uskontona. Spiritismin pohjustamana ovat Hellenistiset Helvetti ilmiöt tulevat Spiritistisistä liikkeistä. Pietismin Spiritismisyys on hyvin tunnettu asia. Nämä vankeudesta tulleet sotilaat olivat vankeudessa ollessaan saaneet noita Spiritistisiä kauhukokemuksia.

        Näistä esineiden lentämisistä Riitta tietää eniten, koska hän on ollut omien puheidensa kanssa huumeiden käyttäjä, Joten hän panee oman kokemuksensa lentäviin esineisiin, koska hän on pyhittänyt elämänsä Kärpästen Herralle. Hän siirtää omat kokemuksensa toisten nimiin.

        >>Kärpästen herra on Nobelin kirjallisuuspalkinnon voittajan William Goldingin romaani vuodelta 1954. Se kertoo englantilaisista koulupojista, jotka muuttuvat vähitellen villi-ihmisiksi asuessaan keskenään autiolla saarella lentokoneonnettomuuden jälkeen.>> [Wiki]

        Oletkos "Una-Fortuna2" lukenut ämän mainitsemasi teoksen?


      • Pölhö-Kustaa kirjoitti:

        >>Kärpästen herra on Nobelin kirjallisuuspalkinnon voittajan William Goldingin romaani vuodelta 1954. Se kertoo englantilaisista koulupojista, jotka muuttuvat vähitellen villi-ihmisiksi asuessaan keskenään autiolla saarella lentokoneonnettomuuden jälkeen.>> [Wiki]

        Oletkos "Una-Fortuna2" lukenut ämän mainitsemasi teoksen?

        Tästäaiheesta: Kärpästen Herra = Belsebub. Tämä Belsebub mainitaan Raamatussa useaan otteeseen.


      • Pölhö-Kustaa kirjoitti:

        >>Jumalan lähettämää enkeliä demoniksi. Emme usko sinua. Sinun hedelmäs ovat sieltä kadotuksesta. >>

        Eikös se kuitenkin ole mahdollista sekin, että Herra lähettää demonin eli pahan hengen? (1. Sam.16:14. "Mutta Herran henki poistui Saulista ja ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."
        16:24 " Silloin hänkin riisui vaatteensa ja joutui hurmoksiin Samuelin edessä; ja hän kaatui maahan ja makasi alastonna koko sen päivän ja koko sen yön. Sentähden on tapana sanoa: ' Onko Saulkin profeettain joukossa?'"

        Jumalasta luopuneelle Saulille?: Minun käsitykseni mukaan Jumalalla ei ollut mitään määräämis valtaa Hänestä luopuneisiin Demoneihin. Tässä tässä tapauksessa on kyseessä Kärpästen Herra Belsebub. Tämän hengen lähettäjä on, siis Saatana. Tässä asiassa on mänty ymmärryksen vastakohtaisuuksiin. Voisimme myös ymmärtää toisin päin kysymyksenä Komenteleeko Saatana Jumalan enkeleitä?


      • Pölhö-Kustaa
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Tästäaiheesta: Kärpästen Herra = Belsebub. Tämä Belsebub mainitaan Raamatussa useaan otteeseen.

        krei. beelsebul, aram. = pahojen hwenkien ruhtinas, saatana. Nimi voi olla väännös sanasta Baal-Sebub (hepr. ba´al-zebub)ks.t., "kärpästen herra", lääkintätaidon jumala, filistealaisen Ekronin kaupungin jumala. Jos b vaihdetaan l:ään, saa nimi merkityksen "lannan (lantakasan) jumala", "sontaherra". Nimi voi kuitenkin olla myös vääntymä Baal-Sebulista, kuten Ras-Samran tekstit osoittavat. Vastaava sana merkitsee niissä ruhtinasta ja sitä käytettiin puhuttaessa foinikialaisesta jumalasta Alijan Baalista. Sebul (hepr. zebul) merkitsee muuten VT:ssa "asunto, ja sitä käytetään osittain taivaasta, osittain kuolleiden valtakunnasta. ( Lähde: Raamatun Iso Tietosanakirja).


      • Pölhö-Kustaa
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Jumalasta luopuneelle Saulille?: Minun käsitykseni mukaan Jumalalla ei ollut mitään määräämis valtaa Hänestä luopuneisiin Demoneihin. Tässä tässä tapauksessa on kyseessä Kärpästen Herra Belsebub. Tämän hengen lähettäjä on, siis Saatana. Tässä asiassa on mänty ymmärryksen vastakohtaisuuksiin. Voisimme myös ymmärtää toisin päin kysymyksenä Komenteleeko Saatana Jumalan enkeleitä?

        >> käsitykseni mukaan Jumalalla ei ollut mitään määräämis valtaa Hänestä luopuneisiin Demoneihin. >>

        Jaa näinköhän? Jotenkin omituiselta tuokin kuitenkin tuntuu.


    • Raamattu riittää

      on Ellen suorastaan loistava.

      Olen lukenut että olet itse kertonut että olet nähnyt rikinkatkulle haisevan saatanan ja perustat oppisi sen mukaan, kun et käsitä omaa tilaasi. Olet kertonut että kauhuissasi ajattelit että joudut ikuiseen helvetin piinaan jos et käänny pois huumeista ja itsekyydestäsi. Huumeet kai jäi mutta itsekyytesi on jäljellä niinkuin helvetin piinan pelkosikin.

      Kun katson tuota sinun menneisyyttäsi ja uskoontulosi syytä, se ei paljon naurata, niin sairasta se on, mutta sinä vain et näe mitään vaikka totuus on siinä silmiesi edessä.

      • Te adventistit olisitte varmaan pitäneet minua uskovana ihmisenä silloin, kun en vielä ollut tullut uskoon. Minulla oli myös enkeliopas kuten Ellen Whitellä. Kun noiduin alttarin vieressä, niin se oli siinä odottamassa ja lähti sitten toimittamaan tehtäviä. Ihan niinkuin Ellenilläkin oli. Minäkin yritin uskotella itselleni, että se on enkeli, Jumalan enkeli, mutta tiesin kuitenkin koko ajan, että demonihan se siinä.

        Tosin en ollut tuollatavalla riivattu kuin Ellen White, että demoni olisi kouristellut minua, kivettänyt johonkin asentoon, salvannut hengitystäni, liimannut silmiäni auki, tai kimittänyt kauttani, saati siirrellyt huonekaluja. Niin, niin, ehkä minä olisinkin ollut liian kunnollinen enkä niin eksoottinen kuin tuo teidän idolinne.

        Mutta nuo demonit, mitä Ellenillä oli, seuraavat kyllä teitä. Ja sen näkee siitä selkäpiitä hyytävästä puhetyylistä, kun solvaatti ja uhkailette kristittyjä. Varmasti, jos joku ei-uskova lukee sinunkin kirjoituksiasi, säikähtää perin pohjin tuota henkivaikutusta, mikä tuon demonis-pakanallisen puheenne mukana tulee. Mutta uskovaan se ei tee vaikutusta, koska saatana, demonit, maailma ja ihmisliha on jo ristillä voitettu eikä sillä ole mitään valtaa uskovaan eikä sitä tarvitse pelätä sen enempää kuin sitä vastaan taistellakaan - se on jo kertakaikkiaan voitettu ja ristille naulattu.


      • 24798234
        uskova_1 kirjoitti:

        Te adventistit olisitte varmaan pitäneet minua uskovana ihmisenä silloin, kun en vielä ollut tullut uskoon. Minulla oli myös enkeliopas kuten Ellen Whitellä. Kun noiduin alttarin vieressä, niin se oli siinä odottamassa ja lähti sitten toimittamaan tehtäviä. Ihan niinkuin Ellenilläkin oli. Minäkin yritin uskotella itselleni, että se on enkeli, Jumalan enkeli, mutta tiesin kuitenkin koko ajan, että demonihan se siinä.

        Tosin en ollut tuollatavalla riivattu kuin Ellen White, että demoni olisi kouristellut minua, kivettänyt johonkin asentoon, salvannut hengitystäni, liimannut silmiäni auki, tai kimittänyt kauttani, saati siirrellyt huonekaluja. Niin, niin, ehkä minä olisinkin ollut liian kunnollinen enkä niin eksoottinen kuin tuo teidän idolinne.

        Mutta nuo demonit, mitä Ellenillä oli, seuraavat kyllä teitä. Ja sen näkee siitä selkäpiitä hyytävästä puhetyylistä, kun solvaatti ja uhkailette kristittyjä. Varmasti, jos joku ei-uskova lukee sinunkin kirjoituksiasi, säikähtää perin pohjin tuota henkivaikutusta, mikä tuon demonis-pakanallisen puheenne mukana tulee. Mutta uskovaan se ei tee vaikutusta, koska saatana, demonit, maailma ja ihmisliha on jo ristillä voitettu eikä sillä ole mitään valtaa uskovaan eikä sitä tarvitse pelätä sen enempää kuin sitä vastaan taistellakaan - se on jo kertakaikkiaan voitettu ja ristille naulattu.

        silloin etkä ole sitä nytkään.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Te adventistit olisitte varmaan pitäneet minua uskovana ihmisenä silloin, kun en vielä ollut tullut uskoon. Minulla oli myös enkeliopas kuten Ellen Whitellä. Kun noiduin alttarin vieressä, niin se oli siinä odottamassa ja lähti sitten toimittamaan tehtäviä. Ihan niinkuin Ellenilläkin oli. Minäkin yritin uskotella itselleni, että se on enkeli, Jumalan enkeli, mutta tiesin kuitenkin koko ajan, että demonihan se siinä.

        Tosin en ollut tuollatavalla riivattu kuin Ellen White, että demoni olisi kouristellut minua, kivettänyt johonkin asentoon, salvannut hengitystäni, liimannut silmiäni auki, tai kimittänyt kauttani, saati siirrellyt huonekaluja. Niin, niin, ehkä minä olisinkin ollut liian kunnollinen enkä niin eksoottinen kuin tuo teidän idolinne.

        Mutta nuo demonit, mitä Ellenillä oli, seuraavat kyllä teitä. Ja sen näkee siitä selkäpiitä hyytävästä puhetyylistä, kun solvaatti ja uhkailette kristittyjä. Varmasti, jos joku ei-uskova lukee sinunkin kirjoituksiasi, säikähtää perin pohjin tuota henkivaikutusta, mikä tuon demonis-pakanallisen puheenne mukana tulee. Mutta uskovaan se ei tee vaikutusta, koska saatana, demonit, maailma ja ihmisliha on jo ristillä voitettu eikä sillä ole mitään valtaa uskovaan eikä sitä tarvitse pelätä sen enempää kuin sitä vastaan taistellakaan - se on jo kertakaikkiaan voitettu ja ristille naulattu.

        Sisälläsi: Tuon Demonin tuntee jo sinun kirjoituksistasi. Sinun kohdaltasi ei ole Demoni sinusta vielä poistunut. Kun todellisuus voisi herätä sinussa, niin kirjoitustesi väri voisi muuttaa sinun luontosi oikean Kristityn luonteen kaltaiseksi. Sinulla on taipumus kääntää tosiasiat päin vastaisiksi. mitä tosiasiat ovat todellisuudessa. Minä en ymmärrä miksi esiinnyt palstalla Demoonina? Ellen ei tuota minulle mitään harmia. Näet hän on poistunut pois elämän näyttämöltä ja hän on hyvän todistuksen saanut, jopa entisiltä vihollisiltaan. Kristuksen henki eli hänessä. Hänen kirjoitustensa voima on saanut ihmeitä aikaan. Onhan 1963 syntynt seurakunta kasvanut maailman laajuiseksi Kristilliseksi seurakunnaksi.


      • 12356
        uskova_1 kirjoitti:

        Te adventistit olisitte varmaan pitäneet minua uskovana ihmisenä silloin, kun en vielä ollut tullut uskoon. Minulla oli myös enkeliopas kuten Ellen Whitellä. Kun noiduin alttarin vieressä, niin se oli siinä odottamassa ja lähti sitten toimittamaan tehtäviä. Ihan niinkuin Ellenilläkin oli. Minäkin yritin uskotella itselleni, että se on enkeli, Jumalan enkeli, mutta tiesin kuitenkin koko ajan, että demonihan se siinä.

        Tosin en ollut tuollatavalla riivattu kuin Ellen White, että demoni olisi kouristellut minua, kivettänyt johonkin asentoon, salvannut hengitystäni, liimannut silmiäni auki, tai kimittänyt kauttani, saati siirrellyt huonekaluja. Niin, niin, ehkä minä olisinkin ollut liian kunnollinen enkä niin eksoottinen kuin tuo teidän idolinne.

        Mutta nuo demonit, mitä Ellenillä oli, seuraavat kyllä teitä. Ja sen näkee siitä selkäpiitä hyytävästä puhetyylistä, kun solvaatti ja uhkailette kristittyjä. Varmasti, jos joku ei-uskova lukee sinunkin kirjoituksiasi, säikähtää perin pohjin tuota henkivaikutusta, mikä tuon demonis-pakanallisen puheenne mukana tulee. Mutta uskovaan se ei tee vaikutusta, koska saatana, demonit, maailma ja ihmisliha on jo ristillä voitettu eikä sillä ole mitään valtaa uskovaan eikä sitä tarvitse pelätä sen enempää kuin sitä vastaan taistellakaan - se on jo kertakaikkiaan voitettu ja ristille naulattu.

        ala sinun uskontoosi on adventisti.
        Sinulla on uskomattoman röyhkeä ja itsekeskeinen tapa halveksia ja mitätöidä ihmisten uskoa Jumalaan ja Kristukseen, mikä vain todistaa että olet häiriintynyt siinä anti-adventismissasi. Et voi ymmärtää että sinun kirjoituksiasi ei arvostella adventismin vaan Raamatun valossa.


      • Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Sisälläsi: Tuon Demonin tuntee jo sinun kirjoituksistasi. Sinun kohdaltasi ei ole Demoni sinusta vielä poistunut. Kun todellisuus voisi herätä sinussa, niin kirjoitustesi väri voisi muuttaa sinun luontosi oikean Kristityn luonteen kaltaiseksi. Sinulla on taipumus kääntää tosiasiat päin vastaisiksi. mitä tosiasiat ovat todellisuudessa. Minä en ymmärrä miksi esiinnyt palstalla Demoonina? Ellen ei tuota minulle mitään harmia. Näet hän on poistunut pois elämän näyttämöltä ja hän on hyvän todistuksen saanut, jopa entisiltä vihollisiltaan. Kristuksen henki eli hänessä. Hänen kirjoitustensa voima on saanut ihmeitä aikaan. Onhan 1963 syntynt seurakunta kasvanut maailman laajuiseksi Kristilliseksi seurakunnaksi.

        seurakunnan syntyvuosi:


      • risti-seiska
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Sisälläsi: Tuon Demonin tuntee jo sinun kirjoituksistasi. Sinun kohdaltasi ei ole Demoni sinusta vielä poistunut. Kun todellisuus voisi herätä sinussa, niin kirjoitustesi väri voisi muuttaa sinun luontosi oikean Kristityn luonteen kaltaiseksi. Sinulla on taipumus kääntää tosiasiat päin vastaisiksi. mitä tosiasiat ovat todellisuudessa. Minä en ymmärrä miksi esiinnyt palstalla Demoonina? Ellen ei tuota minulle mitään harmia. Näet hän on poistunut pois elämän näyttämöltä ja hän on hyvän todistuksen saanut, jopa entisiltä vihollisiltaan. Kristuksen henki eli hänessä. Hänen kirjoitustensa voima on saanut ihmeitä aikaan. Onhan 1963 syntynt seurakunta kasvanut maailman laajuiseksi Kristilliseksi seurakunnaksi.

        Uskon kyllä, että Uskova _1 on kerran päässyt Demoonistaan eroon, mutta niitä on tullut seitsemän tilalle.

        Matt. 12:43 - 45:

        "Kun saastainen henki lähtee ihmisestä,
        se harhailee autiolla seudulla ja etsii lepopaikkaa,
        mutta ei löydä.

        Silloin se päättää: ´minä palaan kotiini, josta lähdin.´
        Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään,
        lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,

        silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä,
        ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.
        Näin ihmisen tila on pahempi lopussa kuin alussa."


    • ss

      Lapsuudessani meillä kerrottiin Ellenin raamatunkanniskeluista ja hengittämättä olemisista. Juuri niiden perusteella äitini uskoi Ellenin olevan Jumalan profeetta. Nyt itse tutkittuani Raamattua, Ellen Whiteä , adventtikirkon vanhoja viikkolehtiä ja yliluonnollisia ilmiöitä. Olen tullut samoihin johtpäätöksiin Ellenin henkilahjasta.

      T: SS

      • 23489234

        profeetta Daniel oli saatanasta, koska hän lakkasi hengittämästä. Voit lukea Raamatusta.


      • 13245+-

        äitisi, Ellen vai uskova_1?


      • järkihoi
        13245+- kirjoitti:

        äitisi, Ellen vai uskova_1?

        lukekaa nyt hyvät ihmiset EGW:n kirjoja ja ottakaa sieltä se kaikki hyvä mitä ne tarjoavat teille. Tässä maailmassa ei valitettavasti ole mitään täydellistä tai synnitöntä. Ellen oli myös vajavainen syntinen ihminen omine vikoineen ja virheineen. Miksi teidän täytyy sitä meille adventisteille todistaa. Kyllä me sen tiedämme. Me haluamme kuitenkin, hänen puutteiastaan ja vioistaan huolimatta lukea ja tutkia sitä hyvää mitä hän meille kirjoitti ja yritämme nähdä hänen ohitseen Rakastavaan Jumalaan ja sen Rakkauden viestin, jolla Jumala haluaa meitä ihmisiä ohjata. Kaikkina aikoina on elänyt Jumalan miehiä ja naisia, joiden kautta Jumala on ohjannut ja auttanut ihmisiä. Ei ne kaikki ole olleet niin täydellisiä, kuten Raamatusta voidaan lukea. Vain Jumala on täydellinen ei yksikään ihminen. Pelkkien virheiden etsiminen lähimmäisistä ei ole kovinkaan vaikeaa, rakentavaa se ei kuitenkaan ole. Vaikka kuka ihminen väittäisi olevansa erehtymätön ja synnitön en jaksaisi uskoa sen olevan totta. Jumala käytää ketä hän haluaa ja meillä ei ole siihen paljoa mukisemista.


      • Pölhö-Kustaa
        järkihoi kirjoitti:

        lukekaa nyt hyvät ihmiset EGW:n kirjoja ja ottakaa sieltä se kaikki hyvä mitä ne tarjoavat teille. Tässä maailmassa ei valitettavasti ole mitään täydellistä tai synnitöntä. Ellen oli myös vajavainen syntinen ihminen omine vikoineen ja virheineen. Miksi teidän täytyy sitä meille adventisteille todistaa. Kyllä me sen tiedämme. Me haluamme kuitenkin, hänen puutteiastaan ja vioistaan huolimatta lukea ja tutkia sitä hyvää mitä hän meille kirjoitti ja yritämme nähdä hänen ohitseen Rakastavaan Jumalaan ja sen Rakkauden viestin, jolla Jumala haluaa meitä ihmisiä ohjata. Kaikkina aikoina on elänyt Jumalan miehiä ja naisia, joiden kautta Jumala on ohjannut ja auttanut ihmisiä. Ei ne kaikki ole olleet niin täydellisiä, kuten Raamatusta voidaan lukea. Vain Jumala on täydellinen ei yksikään ihminen. Pelkkien virheiden etsiminen lähimmäisistä ei ole kovinkaan vaikeaa, rakentavaa se ei kuitenkaan ole. Vaikka kuka ihminen väittäisi olevansa erehtymätön ja synnitön en jaksaisi uskoa sen olevan totta. Jumala käytää ketä hän haluaa ja meillä ei ole siihen paljoa mukisemista.

        >>lukekaa nyt hyvät ihmiset EGW:n kirjoja ja ottakaa sieltä se kaikki hyvä mitä ne tarjoavat teille. >>

        Olen joskus yrittänyt aloittaa "suurta taistea ja Todistusaarteitakin mutta tunnustaa täytyy, että teksti on sellaista ettei sitä jaksa paljonkaan lukea kyseessä on selvästi uskonnollinen propagandakirjallisuus jossa on sotkettu mm. hartauskirjallisuus ja historia aivan ilmeisenä tarkoituksena saada lukija tällä sekasotkulla uskomaan ja omaksumaan kirjoittajan nnäkemykset välittämättä siitä kuinka relevantteja ne ovat.

        Näiltä keskustelupalstoilta taas olen omaksunut käsityksen, että Ellenin hyvän sanoman anti meikäläiselle on suurin hänen lupaamansa pedonmerkki hävitystuomioineen, jonka hän sunnuntaita lepopäivänään viettävälle sianlihan syöjälle tarjoaa ryyditettynä sillä riesalla, jonka perheeseen kuuluvan adventtikirkon jäsenen erilainen arvomaailma aiheuttaa.


      • järkihoi
        Pölhö-Kustaa kirjoitti:

        >>lukekaa nyt hyvät ihmiset EGW:n kirjoja ja ottakaa sieltä se kaikki hyvä mitä ne tarjoavat teille. >>

        Olen joskus yrittänyt aloittaa "suurta taistea ja Todistusaarteitakin mutta tunnustaa täytyy, että teksti on sellaista ettei sitä jaksa paljonkaan lukea kyseessä on selvästi uskonnollinen propagandakirjallisuus jossa on sotkettu mm. hartauskirjallisuus ja historia aivan ilmeisenä tarkoituksena saada lukija tällä sekasotkulla uskomaan ja omaksumaan kirjoittajan nnäkemykset välittämättä siitä kuinka relevantteja ne ovat.

        Näiltä keskustelupalstoilta taas olen omaksunut käsityksen, että Ellenin hyvän sanoman anti meikäläiselle on suurin hänen lupaamansa pedonmerkki hävitystuomioineen, jonka hän sunnuntaita lepopäivänään viettävälle sianlihan syöjälle tarjoaa ryyditettynä sillä riesalla, jonka perheeseen kuuluvan adventtikirkon jäsenen erilainen arvomaailma aiheuttaa.

        "Olen joskus yrittänyt aloittaa "suurta taistea ja Todistusaarteitakin mutta tunnustaa täytyy, että teksti on sellaista ettei sitä jaksa paljonkaan lukea ... Myönnät siis itsekkin, että et ole lukenut.

        Yrittänyt olet mutta ei sopinut sinulle. Se on ihan OK. Ei Ellenin kirjojen lukeminen ole mikään pelastuskysymys. Olet löytänyt Raamatusta sen mitä tarvitset, hyvä niin.

        Maailmassa on paljon uskonnollista kirjallisuutta, hyvää ja huonoa, ihmisten kirjoittamaa. Täydellisiä ne eivät ole, kaukana siitä mutta välillä niistä saa lohtua tähän maalliseen vaellukseen. Minä olen saanut Ellenin kirjasta "Tie Kristuksen luo" paljon apua ja lohdutusta ja siksi se on minusta hyvä kirja, saatte olla toista mieltäkin.

        Kehoitin keskittymään hyvään ja siihen mikä lähentää meitä Jumalaan, ei siihen mikä vie meitä kauvemmaksi Hänestä. Jos EGW kirjat ovat sinun ja Jumalan välissä niin älä lue, unohda koko nainen ja lue vain Raamattua. Jos ne vievät sinua lähemmäksi Jumalaa, niin lue ja tutki ja näe miten paljon niistä voi saada apua tähän maalliseen vaellukseen. Jos ne ovat mielestäsi ristiriidassa Raamatun kanssa niin polta ne poroksi, äläkä koskaan mainitse koko naisen nimeä.


      • hyvä niin
        Pölhö-Kustaa kirjoitti:

        >>lukekaa nyt hyvät ihmiset EGW:n kirjoja ja ottakaa sieltä se kaikki hyvä mitä ne tarjoavat teille. >>

        Olen joskus yrittänyt aloittaa "suurta taistea ja Todistusaarteitakin mutta tunnustaa täytyy, että teksti on sellaista ettei sitä jaksa paljonkaan lukea kyseessä on selvästi uskonnollinen propagandakirjallisuus jossa on sotkettu mm. hartauskirjallisuus ja historia aivan ilmeisenä tarkoituksena saada lukija tällä sekasotkulla uskomaan ja omaksumaan kirjoittajan nnäkemykset välittämättä siitä kuinka relevantteja ne ovat.

        Näiltä keskustelupalstoilta taas olen omaksunut käsityksen, että Ellenin hyvän sanoman anti meikäläiselle on suurin hänen lupaamansa pedonmerkki hävitystuomioineen, jonka hän sunnuntaita lepopäivänään viettävälle sianlihan syöjälle tarjoaa ryyditettynä sillä riesalla, jonka perheeseen kuuluvan adventtikirkon jäsenen erilainen arvomaailma aiheuttaa.

        Sitten sinun ei tarvitse hakea E.G.W.:n kirjoista.
        Vaan suoraan raamatusta näin:
        17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. [Jes. 65:3]

        17 Jotka heitänsä pyhittävät ja puhdistavat yrttitarhoissa, yksi täällä, toinen siellä, ja syövät sian lihaa, kauhistuksia ja hiiriä: kaikki nämät pitää lopetettaman yhtä haavaa, sanoo Herra


      • Pölhö-Kustaa
        hyvä niin kirjoitti:

        Sitten sinun ei tarvitse hakea E.G.W.:n kirjoista.
        Vaan suoraan raamatusta näin:
        17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. [Jes. 65:3]

        17 Jotka heitänsä pyhittävät ja puhdistavat yrttitarhoissa, yksi täällä, toinen siellä, ja syövät sian lihaa, kauhistuksia ja hiiriä: kaikki nämät pitää lopetettaman yhtä haavaa, sanoo Herra

        - Vaikka tosin olen sen nyt tosin lukenutkin - toisin kuin jotkut adventistitkin jotka lukevat sitä vain sieltä mistä Pääkonferenssin ohjeistama raamatunlukuopas viikoittain uskoviaan käskee sitä lukemaan. Ellenin tulkinnoiden kestämättömyyden kyllä tajuaa aivan tavallisella talonpoikaisjärjelläkin vaikka ei molisi itse edes Raamattua lukenut mikäli ei ole tullut niin adventistisen uskonkäsityksen voittamaksi, että omat silmälasit ovat päästä pudonneet ja maailma näkyy vain ellenististen kakkuloiden läpi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe