Mikä on pimpparauta? Mitä likat tekee sillä?
Pimpparauta
15
6266
Vastaukset
- Susanna
Pimputtaa tietysti.......................pahvi..
- yksi
Vanha vitsi:
Vanhapiika istui junassa. Tuli siihen savolainen vastapäätä istumaan ja sanoi pim. Tätä toistui kolme kertaa, kunnes vanhap. hermostui ja kutsui konnarin ja kertoi hänelle, että tuo mies on pimputtanut häntä jo kolmesesti.
- Laardibonanza
Ideahan on vähän sama kuin karhunraudoissa, eli asiattomaan tunkeiluun reagoidaan. Sinun tapauksessasi puhutaan tietysti ihan muista eläimistä kuten peltohiiri ja päästäinen.
- luna
Eli siis: onko pimpparauta siveysvyö vai sen lukon avain?
- Laardibonanza
luna kirjoitti:
Eli siis: onko pimpparauta siveysvyö vai sen lukon avain?
Pimpparauta on kansanmusiikkiyhtyeissä käytettävä soitin, jolla nimensä mukaisesti saa sellaisia triangelin tai vastaavan oloisia ääniä. Joku voisi tietysti tähän todeta, että pimpparauta on hanurista, mutta niinhän se kansanmusiikki on.
Asiantuntijat oikokoot, jos olen ihan tai vähän väärässä. - Pilipali
Laardibonanza kirjoitti:
Pimpparauta on kansanmusiikkiyhtyeissä käytettävä soitin, jolla nimensä mukaisesti saa sellaisia triangelin tai vastaavan oloisia ääniä. Joku voisi tietysti tähän todeta, että pimpparauta on hanurista, mutta niinhän se kansanmusiikki on.
Asiantuntijat oikokoot, jos olen ihan tai vähän väärässä.Mitä se Susanna luuli kun punasteli mun selvää kysymystä? Kysyin täältä siksi kun mun isosisko Jaana jota kutsutaan pilipaljaanaksi ei tätä tienny. Laardikin luuli ensin , että se on jonkinlainen loukku. Mulla oli sellainen aanaus, että siitä lähtee ääni kun sitä (pimpparautaa) koskettelee.
- Laardibonanza
Pilipali kirjoitti:
Mitä se Susanna luuli kun punasteli mun selvää kysymystä? Kysyin täältä siksi kun mun isosisko Jaana jota kutsutaan pilipaljaanaksi ei tätä tienny. Laardikin luuli ensin , että se on jonkinlainen loukku. Mulla oli sellainen aanaus, että siitä lähtee ääni kun sitä (pimpparautaa) koskettelee.
Kyllähän siitä lähtee monenlaista ääntä. Useimmiten sitä kyllä kutsutaan läskibassoksi.
- Rautapimppa
Laardibonanza kirjoitti:
Kyllähän siitä lähtee monenlaista ääntä. Useimmiten sitä kyllä kutsutaan läskibassoksi.
Minua on aina miehet kutsuneet Rautapimpaksi ja joku sitten keksi vääntää tuo tuohon toiseen asuun eli Pimpparaudaksi.. Se on virhe!
Minun Rautapimppaa saa mies kyllä takoa silloin kuin rauta on kuuma, muutoin EI!
Selviskö? - Laardibonanza
Rautapimppa kirjoitti:
Minua on aina miehet kutsuneet Rautapimpaksi ja joku sitten keksi vääntää tuo tuohon toiseen asuun eli Pimpparaudaksi.. Se on virhe!
Minun Rautapimppaa saa mies kyllä takoa silloin kuin rauta on kuuma, muutoin EI!
Selviskö?Täällä keskustellaan kansanmusiikista, niin johan pitää tunkea navanalunen tyrkyllä keskusteluun mukaan. Kuka sitä jaksaisi tuollaisen kanssa vehdata, puhalluslampullako sitä lämmitetään?
- mutteri
Rautapimppa kirjoitti:
Selviskö?Ai, sinä se olit kun viimeksi yritin pultittaa sua, oli rautasi pahasti ruosteessa - tarvitiin ulosvetäjää ja CRC:tä..
- asiallinen amatööri
Laardibonanza kirjoitti:
Asiantuntijat oikokoot, jos olen ihan tai vähän väärässä.Triangelilla ja pimpparaudalla on yhtenevinä piirteinä vain metallinen runko.
Pimpparaudan osalta kutsuttakoon sitä nyt tässä vaikka pimpaksi. Tähän pimppaan taas kuuluu kiinteästi herkkä kieli, joka kevyesti sormella sipaisemalla saadaan värisemään.
Itse soittaminen tapahtuu siten, että pimppa asetetaan suuta vasten ja vielä hampaiden väliin, sekä samanaikaisesti kutitellaan kieltä sormella. Suun tarkoitus on toimia kaikupojana kielen värinälle ja hampailla taas säädetään pimpan kireyttä.
Tämä saattaa kuullostaa hankalalta, mutta näin se homma toimii. ;D - Pilipali
Rautapimppa kirjoitti:
Selviskö?Veikko Lavi on levyttänyt joskus laulun jonka sanat menee jotenkin, vähän kaunistellen näin:
...kyllä "pimpat" pitäisi takoa raudasta, että ne sanoisi kilikili kilikili, kalikali joka k***lin kaulassa. Onko Lavin laulussa "ideaa"? - Hillel Cohen
asiallinen amatööri kirjoitti:
Triangelilla ja pimpparaudalla on yhtenevinä piirteinä vain metallinen runko.
Pimpparaudan osalta kutsuttakoon sitä nyt tässä vaikka pimpaksi. Tähän pimppaan taas kuuluu kiinteästi herkkä kieli, joka kevyesti sormella sipaisemalla saadaan värisemään.
Itse soittaminen tapahtuu siten, että pimppa asetetaan suuta vasten ja vielä hampaiden väliin, sekä samanaikaisesti kutitellaan kieltä sormella. Suun tarkoitus on toimia kaikupojana kielen värinälle ja hampailla taas säädetään pimpan kireyttä.
Tämä saattaa kuullostaa hankalalta, mutta näin se homma toimii. ;Donko sama soitin kuin "jew's harp"?
Kuuntelen juuri Magikami Koichin levyä "Electric Eels", joka sisältää "pimpparautamusaa". Levymerkki Tsadik.
Sisältää myös tuvalaista kurkkulaulua. Vedonnee myös didgeridoon ja dronemetallin ystäviin. - tääl on fanii
Laardibonanza kirjoitti:
Voi teitä kakruja.... No miunä isona ihmisenä sanon: SE ON ITSETYYDYTYSVÄLINE! '
(ei ees oo...) - on munasta
tääl on fanii kirjoitti:
Voi teitä kakruja.... No miunä isona ihmisenä sanon: SE ON ITSETYYDYTYSVÄLINE! '
(ei ees oo...)Tosiaan pimpparauta on kansanmusiikissa käytetty itsetyydytys soitin, tunnetaan myös nimillä Wanha Veijari, Pimputtaja, Alahuulten Altavastaaja, Asiamies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121959Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734