TOTTELE HERRAA ENEMMÄN KUIN KYMMENYSTEN VERRAN !
Mal. 3:8
Riistääkö ihminen Jumalalta?
Te kuitenkin riistätte minulta.
Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?"
Kymmenyksissä ja antimissa
Mal. 3:10
Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa,
ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot:
totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
(Kymmenyksiä) ja antimia kitsaasti jakelemalla ihmiset risitävät - varastavat - Jumalalta.
Minä ehkä eniten!
Peter Youngren ( http://www.ekm.nu/ ) ja Benny Hinn ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Benny_Hinn )
muistuttavat - ja minä myös - että antamisen motiivina tulee olla Herralle evankelioimistyöhön
antaminen eikä siunausten tavoittelu itselle. Israelilaiset toivat Egyptistä kullan mukanaan - ja
antoivat sen kaiken temppelin kullaksi. Erityisesti velkakierteen keskellä Bennykin on kokenut
avun, kun on sittenkin ensin antanut Herralle. Eikä suinkaan 10 % vaan viimeisen rovon.
Käskyjen totteleminen on avain siunauksiin. sanoi Benny Hinn tänään TV7:ssa.
Jos et tottele Jumalaa tänään, menetät huomisen, jatkoi Hinn.
Olet veloissa siksi, ettet ole antaja, oli appi sanonut Bennylle.
Jumala kiroaa tunteeseen vetoavan antamisen, oli appi valistanut Benny Hinniä.
Benny Hinn alkoi antaa lukuisille kristillisille järjestöille velkakierteessä ollessaan oman järjestönsä kanssa, että ne menestyisivät - kun Herra kehotti ja nuhteli - ja voimme
tänään nähdä, että Hinnin omakin Ministry on tullut siunatuksi.
On kuten Peter Youngren korostaa, että vaikket loppuelämäsi aikana koskaan antaisi mitään
Herran työhön, niin Herra on luvannut silti pitää sinusta huolta. Eikä minulla ole valittamista.
Mutta tahtoisin että minulla olisi jakaa muillekin. Ja tähän näyttää olevan avain runsas antaminen, sillä jolla on antaa, sille annetaan lisää annettavaksi.
Taidan sittenkin liittyä adventisteihin, sillä siellä puhutaan paljon Herran Jeesuksen työhön
antamisesta. Ja sitä minä ennen muuta halajan että saan antaa Herralle, maksaa rakkauden
velkaa.
2. Kor. 9:8
Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa,
että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi,
voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;
antti
Tottele Herraa enemmän kuin 10 % verran !
22
335
Vastaukset 22
Me rikkaiden maiden ihmiset mässäilemme toinen toistaan paremmilla raamatunkäännöksillä ja nahkakansilla.
Yhä vaan lisää pikku viilauksia ja vesipaperihiontaa, että saadaan pyhän kirjan sanat sointumaan nuotilleen.
Mutta puolet maaiman ihmisistä ei voisi lukea Uutta Testamenttia, kun ei rikkaat maat ole rahoittaneet
paikallisen tai yhteisen kirjakielen luomista heille saati sitten rahoittaneet lukutaidon opettamisen.
Menijöitä ja tekijöitä nykyään olisi riittävästi jopa, mutta ei ole sellaista kristikansaa, joka
antaisi Herralle maailman evankelioimiseen. Jumalan varastohuoneet tyhjää täynnä.- alex-kasi
Peter Youngren ( http://www.ekm.nu/ ) ja Benny Hinn ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Benny_Hinn )
muistuttavat - ja minä myös - että antamisen motiivina tulee olla Herralle evankelioimistyöhön
antaminen eikä siunausten tavoittelu itselle. Israelilaiset toivat Egyptistä kullan mukanaan - ja
antoivat sen kaiken temppelin kullaksi. Erityisesti velkakierteen keskellä Bennykin on kokenut
avun, kun on sittenkin ensin antanut Herralle. Eikä suinkaan 10 % vaan viimeisen rovon.
Totta Benny "apu" on nykyään vuosittain 50 ja 100 miljoonan dollarin välillä ja Benny elää luxus elämää niillä rahoilla mitä köyhät ihmiset keräävät hänen taskuihinsa.
Ei sinun Antti tulisi sekoittaa Benny Hinniä ja Jumalaa keskenään..
http://www.youtube.com/watch?v=76ohvqwsNkk
http://www.youtube.com/watch?v=fWXTyLDnqwo- ajassa..
Tuli mieleeni Veli Saarikallen esilletulo Tv.ssä, oliko menneellä viikolla.
Kovasti tätä ajallista siunausta kiitti ja olihan sitä ihmiset hänelle jakaneet.
Toisaalta tuli mieleeni myös rinnastaa Veikko Hursti.
Hän kerjäsi ihmisiltä rahat siihen työhön ja vuokraan, mitä yhteiskunta ja ehkä Helsingin kaupunki olisi pitänyt tehdä. Veikko maksoi kaupungille tiloista kallista kk. vuokraa.
Mitä vielä Veikko teki? Se leivän yltäkylläisyys oli siinä, että hän söi kuormasta, söi sen hyvällä omallatunnolla, mutta ei ottanut itselleen ei ehkä sitäkään, mitä olisi kuulunut. Ei, vaan hän jakoi omastaankin kaiken.
Siinä meille kaksi esimerkkiä ja molemmat puhuivat ja puhuuu Jumalasta, Veikko menneessä aikamuodossa. - alex-kasi
ajassa.. kirjoitti:
Kovasti tätä ajallista siunausta kiitti ja olihan sitä ihmiset hänelle jakaneet.
Hän kerjäsi ihmisiltä rahat siihen työhön ja vuokraan, mitä yhteiskunta ja ehkä Helsingin kaupunki olisi pitänyt tehdä. Veikko maksoi kaupungille tiloista kallista kk. vuokraa.
Mitä vielä Veikko teki? Se leivän yltäkylläisyys oli siinä, että hän söi kuormasta, söi sen hyvällä omallatunnolla, mutta ei ottanut itselleen ei ehkä sitäkään, mitä olisi kuulunut. Ei, vaan hän jakoi omastaankin kaiken.
Siinä meille kaksi esimerkkiä ja molemmat puhuivat ja puhuuu Jumalasta, Veikko menneessä aikamuodossa.On minullekin selvää kirkko tai seurakunta ei ilman rahaa pärjää, tuossa kuitenkin oli esimerkki siitä kuinka vinoon asiat voivat mennä. Nämä herrat keräävät miljoonia omiin taskuihinsa.
Laulun kysymys on todella oikeutettu.
Would Jesus Wear a Rolex - siis kun jo upporikas "pappi" jolla 50.000 dollarin Rolex kello ranteessa pyytää meitä lähettämään pari kymppiä hänelle - (nykyään he tosin jo pyytävät tuhatlappusia) - onko mahdollista että Jeesus tekisi niin - omassa TV-showssaan. .
En usko että olisi.
alex Et tahtonut tai osannut (häpeissäsi?) ottaa kantaa aiheeseen, joak oli kymmenysataminen ja sen seuraukset.
Kuitenkin tahdot ottaa kantaa yhteistyöystäviini Peteriin, Bennyyn ja Jumalaan. Mielestäni kerrassaan häpeällistä!
Mutta laitan tuon henkilöitä nimeltä mainiten parjaamisesi sivistymättömyytesi tiliin, en lue synniksi.
Lähetyskäsky on annettu ja meidän kannattaa kylvää siihen maaperään mikä tuottaa satoa Herralle.
Emme kalasta ystäviä itsellemme vaan Herralle.- kuokkavieras
AnttiVKantola kirjoitti:
Et tahtonut tai osannut (häpeissäsi?) ottaa kantaa aiheeseen, joak oli kymmenysataminen ja sen seuraukset.
Kuitenkin tahdot ottaa kantaa yhteistyöystäviini Peteriin, Bennyyn ja Jumalaan. Mielestäni kerrassaan häpeällistä!
Mutta laitan tuon henkilöitä nimeltä mainiten parjaamisesi sivistymättömyytesi tiliin, en lue synniksi.
Lähetyskäsky on annettu ja meidän kannattaa kylvää siihen maaperään mikä tuottaa satoa Herralle.
Emme kalasta ystäviä itsellemme vaan Herralle.Herroja on niin monenlaisia: "Ja herrat ajavat autoillansa ja toiset raukat vain rattaillansa..."
ajassa.. kirjoitti:
Siinä meille kaksi esimerkkiä ja molemmat puhuivat ja puhuuu Jumalasta, Veikko menneessä aikamuodossa.Hurstin suku - http://hurstinapu.net/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=28
Wikipedia leipäjonosta - http://fi.wikipedia.org/wiki/Leipäjono
Meidän tulee anoa Herralta lisää, että voimme lähettää leipämme ja evankeliumin vetten yli -
"Tule yli Makedoniaan ja auta meitä", kuuli Paavali unessa ja niin alkoi taannoin Euroopan evankeliointi.
Kyllä Herra hulluistaan huolen pitää vaikka emme hänelle edes muruja antaisi, mutta miksi tyytyä
nipin napin elämään, sillä "iloista antajaa Jumala rakastaa".
Saarn. 9:7
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Saarn. 11:1
Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan pitkään sinä saat sen jälleen.
Hes. 16:49
Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;
Tämä on haaste.
Haastan ainakin itseni.
anttikuokkavieras kirjoitti:
Herroja on niin monenlaisia: "Ja herrat ajavat autoillansa ja toiset raukat vain rattaillansa..."
Sulalko monta herraa? Joiden leipää syöt, niiden lauluja laulat? Minä laulan vain virsiä ...
Jesaja 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja,
Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä,
Rauhanruhtinas.- Dorkas
AnttiVKantola kirjoitti:
Hurstin suku - http://hurstinapu.net/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=28
Meidän tulee anoa Herralta lisää, että voimme lähettää leipämme ja evankeliumin vetten yli -
"Tule yli Makedoniaan ja auta meitä", kuuli Paavali unessa ja niin alkoi taannoin Euroopan evankeliointi.
Kyllä Herra hulluistaan huolen pitää vaikka emme hänelle edes muruja antaisi, mutta miksi tyytyä
Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;
Tämä on haaste.
Haastan ainakin itseni.
anttiKyllä, olen valmis antamaan rahaani köyhille ja Herran työhön, mutta luotettavien käsien kautta.
- tiu+6
AnttiVKantola kirjoitti:
Sulalko monta herraa? Joiden leipää syöt, niiden lauluja laulat? Minä laulan vain virsiä ...
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
Rauhanruhtinas.Virsiä??????
Niinkuin lempivirtesi "Hard rock Halleluja"????? VIRSIÄ!!!!
Onkos sekin Veskun "Itkevä huilu", mistä äskettäin kirjoitit, onkos sekin virsi?
Virsiäkös ne euroviisuissa veisasivat viime keväänä? Sinähän ne katsoit, ainakin niin sanoit ja mainostit toisillekin. Minä en katsonut.
Rauhanruhtinas, onkos se sama kuin enkeliruhtinas? Se Miikael? - 67+
AnttiVKantola kirjoitti:
Hurstin suku - http://hurstinapu.net/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=28
Tämä on haaste.
Haastan ainakin itseni.
anttieikö riitä 50 000 000 vuodessa? Kerjäätkö lisää - joka kokouksessa jo kiertää ämpärit ja kansa panee seteleitä niihin, eí mitään kolikoita.
- 67+
AnttiVKantola kirjoitti:
ja hänen nimensä on:
Rauhanruhtinas.Joka on rikastuttanut hänet upporikkaaksi köyhien ihmisten rahoilla, jotka on antaneet hänelle ne rahat ihmiset jotka ovat vähästään antaneet.. ihmiset jotka usein uskovat saavansa terveytensä takaisin ..
Raamatun Jumalanko uskot rikastuttavan Bennyn jo ennestään paksua pankkitiliä?
Benny ´kaataa mummoja kokouksissaan' ja he maksavat hädissään hänelle .. - uteljas
kuokkavieras kirjoitti:
Herroja on niin monenlaisia: "Ja herrat ajavat autoillansa ja toiset raukat vain rattaillansa..."
KAI ARASOLA JA SAPATTI
En tunne
Kai_A24.9.2006 17:56
Enpä minäkään, mitään Ellensapattia tunne.
Pidän sapattia samojen periaatteiden mukaan kuin seitsemännen päivän baptistit, helluntailaiset tai vaikkapa ne messiaaniset juutalaiset, jotka eivät Kristuksen vuoksi ota sapatinviettonsa perustaksi Vanhaa testa ...
( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3419469/18003183 )
Muut adventistit sensijaan lähettäisivät ne jotka jatkavat sapattilepoa pyhäpäivänä -- palamaan tuhkaksi
helvetin tulijärvessä!
http://www.endtime.net/kinfof.htm
Olisiko Kaitsu tosiaan poikkeava adventisti? Jos niin on, on hyvä sekin että hän johtaa evankelistoja
adventtikirkossa. (Kts. "Hallinto" >
http://www.adventtikirkko.fi/yhteystiedot/hallinto.htm )
- Raam.mies
Mal. 3:8
Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta.
Mutta te sanotte:
"Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan pitkään sinä saat sen jälleen.- ilosta antajaa...
Olen iloinen, Antti, että sinulle tämä kysymys kymmenyksistä on auennut niin hyvin. Olen ollut, väärin tosin, siinä käsityksessä, että olet Bushmannin kanssa joka asiassa niin samoilla linjoilla. Iloisesti yllättynyt, että uskallat erottautua noista adventistien parjaajista.
ilosta antajaa... kirjoitti:
Olen iloinen, Antti, että sinulle tämä kysymys kymmenyksistä on auennut niin hyvin. Olen ollut, väärin tosin, siinä käsityksessä, että olet Bushmannin kanssa joka asiassa niin samoilla linjoilla. Iloisesti yllättynyt, että uskallat erottautua noista adventistien parjaajista.
"Olen iloinen, Antti, että sinulle tämä kysymys kymmenyksistä on auennut niin hyvin."
Pyrin olemaan adventistien lailla iloinen antaja, enkä kylmäkiskoinen vaadittujen kymmenysten maksaja.
Ei 10 prosentilla paljon rakkauden velkaa makseta, korkeintaan korot siltä ajalta, kun ei vielä uskossa oltu.
2. Kor. 9:7
Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii,
ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
Antti
velallinen
Kirjanpito kymmenyksistä
5678 29.11.2009 14:11
Joku esitti mielenkiintoisen ajatuksen - pitää kirjaa maksetuista kymmenyksistä ja antamisista.
Siinä oppii faktoja, tiedän omasta menneisyydestäni - kun kädet täristen laitoin kirjekuoreen rahat ja
vielä uudelleen tarkistin, oliko se varmasti bruttotuloista. Taisinpa lisäksi joskus antaa lantin rivien välissä
kiertelevään ämpäriin. Tosin sinne oli määrä laittaa kahisevaa eikä kilisevää. Jsoksu oli tarkoituksellisesti
niin harva uhrikippo, että vói antaa vain seteleitä tai lupauslappuja laittaa.
Pahin lankeemus siinä oli, ettei tuon pakkomielteenomaisen maksamisen lisäksi osannut iloita antamisesta.
Vasta myöhemmin, kun olen alkanut kymmenyksetkin luokitella vapaaehtoiseksi antamiseksi, ilo taas
virtaa sisään, kun saa laittaa uhrikoppaan jotakin ja missä vain kelle vain hädässä olevalle.
(Pientä tuo on minun osaltani mutta kuitenkin)
En sentään sanoisi että "kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa", sillä minä en katso
antamisellani mitään ansaitsevani vaan peruuttamattomasti MENETTÄVÄNI jotain, jotain itsestänikin.
Vaikka Jeesus kieltää pitämästä kirjaa kymmenyksistä ja antamisista, niin aika ajoin kehottaisin siihen.
Oppii näet siinä miten pikkuriikkisen vähän ja miten kitsaasti tulee annettua loppujen lopuksi sittenkin.
"Henki tosin on altis mutta liha on heikko"
Matt. 6:3
Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee,
Joka antamistaan laskeskelee, hän ei tahtoisi antaa? Mutta kaikki on kaikki, olkoot sitten vähän tai paljon.
Mark. 12:41-44
Lesken ropo
41
Jeesus istuutui vastapäätä uhriarkkua ja katseli, kuinka ihmiset panivat siihen rahaa. Monet rikkaat antoivat paljon.
[12:41-44: Luuk. 21:1-4 : 2. Kun. 12:10; Joh. 8:20]
42
Sitten tuli köyhä leskivaimo ja pani arkkuun kaksi pientä lanttia, yhteensä kuparikolikon verran.
43
Jeesus kutsui opetuslapset luokseen ja sanoi heille: "Totisesti: tämä köyhä leski pani uhriarkkuun enemmän kuin yksikään toinen. [2. Kor. 8:12]
44
Kaikki muut antoivat liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hänellä oli, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi."
antti- älköön vasen kätesi
Kas kun et vielä kirjoita netille joka sentin, jotka olet antanut.
älköön vasen kätesi kirjoitti:
Kas kun et vielä kirjoita netille joka sentin, jotka olet antanut.
"Kas kun et vielä kirjoita netille joka sentin, jotka olet antanut."
Jos olisit lukenut viestini niin totesin että juuri siksi neuvoisin joskus hetken aikaa kirjaa pitämään teoistaan -
siis siksi, että saisi akntapään kautta kokemusta siitä, että anteliaimmillaankin jokaisen uskovan sydän on
pihtari. Täytyy vain jättää tunteet sivuun ja päättää sydämessään luopua jostain itselle niin rakkaasta.
Jeesus kielsi kirjaamasta muistiin antamisiaan aivan eri sysytä, nimittäin ettei sydän paisuisi luulemaan jotain
olevansa.
ARMO VAIKUTTAA TEHOKKAASTI - LAKI TUSKIN MITÄÄN TEHOAA
2.Kor.8:1-5
1 Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa:
2 että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja.
3 Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
4 paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
5 eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,
Hepr. 7:18
Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön.
KOLEHTISAARNA ELI UHRIPUHE - KÄYTETTÄVÄKSI!
2.Kor.8:7-15
7 Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: uskoa, sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.
8 En sano tätä käskien, vaan viittaamalla muiden intoon minä tahdon koetella teidänkin rakkautenne vilpittömyyttä.
9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
10 Minä annan vain neuvon tässä asiassa; sillä se on hyödyksi teille, jotka jo viime vuonna olitte ensimmäiset, ette ainoastaan tekemässä, vaan myös tahtomassa.
11 Täyttäkää nyt siis tekonne, niin että, yhtä alttiisti kuin olitte sen päättäneet, sen myös täyttäisitte, varojenne mukaan.
12 Sillä jos on alttiutta, niin se on otollinen sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole.
13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".
antti
- maksa kymmenykset
anna omastasi, niin sinun käy hyvin. Se joka antaa omastaan iloiten heikompíen auttamiseen tulee itsekin siunatuksi ja hän menestyy. Kokeiltu on!
Ei Jeesus aivan tätä tarkoittanut, todetessaan, ettei ihminen ole sapatinpalvomista varten vaan sapatti on
alunalkaen tarkoitettu ihmisen hyväksi - orjien, palkkalaisten ja oman perheen vapaapäiväksi ...
Olen tilannut sähköpostiini sapattikirkon läksyt
http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=en&u=http://theberean.org/&ei=tEEVS8S_LoPT-Qaq4bXfBg&sa=X&oi=translate&ct=result&...
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://sabbath.org/&ei=B0IVS_XbJNDC-QaK8PHTBg&sa=X&oi=translate&ct=result&res...
Jos ne kaikki tutkisi ja sitten vielä adventtijäännöksen sapattiläksyt (spaup.org ynnä: http://paimensauva.wordpress.com/ ), niin arki ei kiinnsotaisi
ja evankelioinnistakin tulisi silkkaa sapattievankelioimista.
Kun kaiken kukkuraksi tutkisi SDA Pääkonferenssin sapattiläksyt, joihin on lisätty sunnuntai pedonmerkki
oppi - niin aina vain sunnuntailakipedonmerkistä tulisi puhuttua kommunikoidessa työpaikalla tai palstalla
tai harrastuksia suoritettaessa.
Jos et osaa englantia ja tahdot sapattikirkon läksyt saada suomeksi, rekisteröidy Googlen G-mail-
sähköpostilaiseksi ja lataa postin työkalupalkkiin kielenkääntäjä.
Jeesus oli uranuurtaja monelal tavalla ...
Matt. 12:1 :
Siihen aikaan Jeesus kulki sapattina viljavainioiden halki;
ja hänen opetuslastensa oli nälkä, ja he rupesivat katkomaan tähkäpäitä ja syömään.
Niinpä. Sillä Herran opetuslapset ovat Herran pappeja:
Matt. 12:5 :
Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
Mark. 3:4
Ja hän sanoi heille: "Kumpiko on luvallista sapattina: hyvääkö tehdä vai pahaa, pelastaako henki vai tappaa se?" Mutta he olivat vaiti.
Noin yksinkertaiseen kysymykseen ei kirjaviisailla ollut varaa vastata!
Lainnoudattamisen umpikuja ...Ympärileikkaus on tehtävä ehdottomasti 8-päiväisenä, mutta ...
Joh. 7:23
Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
Sen ajan lakiniuhottajat eivät sentää kieltäneet suorittamasta ihmeparantumisia, mutta sapattiasiassa
eivät voineet antaa periksi - sapatti oli heille ihmistä tärkeämpi. Ei sapattina saanut sairaita hoitaa.
Onko tämä tuttua nykyajassakin? Ehkä, sillä olen kuullut huhuja sellaisia, että adventistia lähellä olevissa
hoitolaitoksissa adventisti-työntekijä joutuisi luovuttamaan kirkolleen lauantain palkkansa, sillä eihän
lauantaina saa työtä tehdä. Siitä pitää rangaista.
Luuk. 13:14
Mutta synagoogan esimies, joka närkästyi siitä, että Jeesus paransi sapattina, rupesi puhumaan ja sanoi kansalle:
"Kuusi päivää on, joina tulee työtä tehdä; tulkaa siis niinä päivinä parannuttamaan itseänne, älkääkä sapatinpäivänä".
antti
Sillä eihän tuota antamista tai kymmenyksiä, joita Benny harrastaa, ole lainkaan 10 käskyn laissa.
Minun uskooni sisältyvät antamisen (vähäistä) lisäksi Jumalan 10 käskyn perustuslaki:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Herra minun Jumalani (JHVH=MinäOlen=Kristus) on Jeesus Kristus. Edes Miikaelia en kumarra.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
En tahdo pidättää keltään siunauksia Jeesus-nimellä vaan siunata ja päästää ihmiset vapaiksi.
Joh. 20:23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut;
joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
3. Pyhitä lepopäivä.
Erottaudun Herralle sinä viikonpäivänä, jolloin minulta vähiten pyydetään apua maallsissa asioissa ja
eniten hengellisissä. Lauantaisapatin valinta estäisi minua monesta laupiaan samarialaisen mahdollisuudesta.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
Tuo on minulle tärkein neuvo, sillä tahdon menestyä ja kauan elää - ehtiäkseni paljon auttamaan.
Efes.6:2
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
5. Älä tapa.
Kunniasanalla: en oel ketään vielä tappanut fyysisesti
6. Älä tee aviorikosta.
En ole vielä tehnyt, mutta kun tätä kohtaa selitetään niin monella tavalla, niin totean, että nämä asiat
tarvittaessa selvittelen Herrani ja asianosaisten kanssa puhtaaksi sikäli kuin ilmaantuisi joku, joka kokee,
että olen rikkontu häntä vastaan tässä asiassa.
7. Älä varasta.
Monella tavalla voi varastaa, mutta sitä voin vastustaa epäitsekkyydellä.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Ei tulisi mieleenkään arvostella toista ilman perusteita. Henkilöön ei saa katsoa (Jaak. 2. luku)
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
Olen vain iloinen siitä, että ihmisilel on siunaantunut tavaraa.
Saan Herralta yllinkyllin, kunhan kehtaan pyytää.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Miksi minun pitäisi vielä toisen omaa saada, kun minun käytettävissäni on kaikki, mitä Isäni omistaa?
Daavid varasti itselleen Batseban vaikka se oli toisen ainoa ja hän sai vapaita naisia haaremiinsa ihan
miten vain ...
2.Sam.12:5 Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille:
"Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma.
6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut."
7 Mutta Naatan sanoi Daavidille: "Sinä olet se mies. ...
Luuk. 15:30-32
30
Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
31
Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
32
Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Epäkiitollinen nurja mieli saa rikkomaan kymmenettä käskyä vastaan. Niin ei saa olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5901434Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43797Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl471689Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5549- 34519
- 40505
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37490Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432