NUMMI-PUSULA

hsp

Nummi-Pusulan kuntaan on tehty uudet mukavat kotisivut, jossa on kilpailuja ja siellä voi katsella kunnasta kuvia. Myös päätöksentekijöille löytyy sivusto. Lisäksi vieraskirjaan voi käydä jättämässä terveisiä. Sivut löytyvät linkistä: http://www.nummipusula.suntuubi.com/

12

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nummi-Puupäälä

      Juu,kun ne vielä tekisi TIEN kirkonkylään ettei tarvitsisi kolmea kertaa samaa puuta kiertää päästääkseen perille!

      • hsp111

        Niin kumpaan kirkonkylään ;)


    • Ohikulkija..

      Harvan kirkonkylän läpi ajetaan sellaista kapeaa kiemuraa ja vaarallista kärrypolkua kuin Nummen.
      Muissa kylissä tehtiin pyörätiet jo 70-luvulla ;)

      Ja sitten ne epämääräiset kaatopaikkapihat, eikö kunnassa ole viranomaista kuka ottaisi niihin kantaa?
      Jossakin ulkorakennuksessa on ollut kattoremontti muutaman vuosikymmenen menossa,
      ihan tien varrella näkyvällä paikkaa.
      Ja niitä epämääräisiä romuläjiä.

      • hsp1111

        Jos romuläjiiä on ollut, niin niistä on tehty karrtoitus keväällä ja pyydetty viemään pois uhkassakonkin uhalla
        Täällä kun maanomistajat eivät oikein pyöräteitä hyväksy. Heille riittää kun paskasella traktorilla sotataan ne viimesetkin yleiset tiet.
        Kun yhden määrätyn puolueen valta vaihtuu, niin jo alkaa tapahtumaan.


      • Ohikulkija...
        hsp1111 kirjoitti:

        Jos romuläjiiä on ollut, niin niistä on tehty karrtoitus keväällä ja pyydetty viemään pois uhkassakonkin uhalla
        Täällä kun maanomistajat eivät oikein pyöräteitä hyväksy. Heille riittää kun paskasella traktorilla sotataan ne viimesetkin yleiset tiet.
        Kun yhden määrätyn puolueen valta vaihtuu, niin jo alkaa tapahtumaan.

        Että jo keväällä kartoitettiin 30-vuotta vanhat romut :D
        Mitä se uhkasakko merkitsee, tuskin kukaan maksaa, omistajalle asia ei kuulu, eikä tietenkään vuokralaisellekaan, kun omistajan romuja.

        Nummi on aina olevinaan parempi kun Pusula, mutta katsokaapa kumpi kylä on kehittynyt.
        Ja kaikki Nummelta lähtee Saukkolaan, mikä järki siinäkin on ollut köyhdyttää keskusta?

        Ja miten riitaista porukkaa on kunnanhallituksessakin, ja kunnanjohtaja pelleilyt.
        No kunhan Lohjaan liitytte, niin ehkä sitten tapahtuu, kun muut määrää mitä teette.


      • hsp11
        Ohikulkija... kirjoitti:

        Että jo keväällä kartoitettiin 30-vuotta vanhat romut :D
        Mitä se uhkasakko merkitsee, tuskin kukaan maksaa, omistajalle asia ei kuulu, eikä tietenkään vuokralaisellekaan, kun omistajan romuja.

        Nummi on aina olevinaan parempi kun Pusula, mutta katsokaapa kumpi kylä on kehittynyt.
        Ja kaikki Nummelta lähtee Saukkolaan, mikä järki siinäkin on ollut köyhdyttää keskusta?

        Ja miten riitaista porukkaa on kunnanhallituksessakin, ja kunnanjohtaja pelleilyt.
        No kunhan Lohjaan liitytte, niin ehkä sitten tapahtuu, kun muut määrää mitä teette.

        Tuosta riitelystä en tiedä. Se on kuin ilotulitus, jossa kipinät sinkoilevat. Jokainen saa ajaa omaa asiaansa, jonka katsoo kuntalaisten parhaaksi. Se olisi aik köyhää meininkiä, jos aina oltaisiin samaa mieltä. Ei kehitystä tai uusia ideoita syntyisi :)


      • Ohikulkija...
        hsp11 kirjoitti:

        Tuosta riitelystä en tiedä. Se on kuin ilotulitus, jossa kipinät sinkoilevat. Jokainen saa ajaa omaa asiaansa, jonka katsoo kuntalaisten parhaaksi. Se olisi aik köyhää meininkiä, jos aina oltaisiin samaa mieltä. Ei kehitystä tai uusia ideoita syntyisi :)

        Kehitystä?
        Mitä siellä on tapahtunut pitkiin aikoihin?
        Kyllähän riitelystä voi jatkuvasti lukea paikkakunnan lehdistä,
        jos ei kaikki valtuutetut ole siellä itse riitelemässä ;)
        Kehitystähän te estätte mm. potkimalla kunnanjohtajan pois.


      • hsp11111
        Ohikulkija... kirjoitti:

        Kehitystä?
        Mitä siellä on tapahtunut pitkiin aikoihin?
        Kyllähän riitelystä voi jatkuvasti lukea paikkakunnan lehdistä,
        jos ei kaikki valtuutetut ole siellä itse riitelemässä ;)
        Kehitystähän te estätte mm. potkimalla kunnanjohtajan pois.

        Pusulaan tulee uusi iso päiväkoti, Ikkalaan on vedetty kunnallinen vesijohto, koko Nummi-Pusulan alueen jätevedet tullaan käsittelemään tulevaisuudessa Lohjaa, eikä Saukkolan asuinalueen keskustan jätevesiasemalla. Yläkoulun liikuntasali remontoitu, samoin Ikkalan koulun katto ja ilmanvaihto. On sitä kehitystä, jos vaan viitsii seurata.


      • Ohikulkija...
        hsp11111 kirjoitti:

        Pusulaan tulee uusi iso päiväkoti, Ikkalaan on vedetty kunnallinen vesijohto, koko Nummi-Pusulan alueen jätevedet tullaan käsittelemään tulevaisuudessa Lohjaa, eikä Saukkolan asuinalueen keskustan jätevesiasemalla. Yläkoulun liikuntasali remontoitu, samoin Ikkalan koulun katto ja ilmanvaihto. On sitä kehitystä, jos vaan viitsii seurata.

        Käsittääkseni lähes kaikki kehitys on tapahtunut ns. Pusulan puolella.
        Ja niinhän listasikin kertoo, mikä ihme siinä mättää ettei Nummea saa kehitettyä.
        Onko siellä niin suuria/rikkaita/pahoja ihmisiä kunnanhallituksessakin, että estävät.
        Enkä minä ole ainoa joka asiaa ihmettelee.
        Sinulle kiitokset vastauksista, ihan kiva että ohikulkijakin noteerataan :-)


      • hsp1+1
        Ohikulkija... kirjoitti:

        Käsittääkseni lähes kaikki kehitys on tapahtunut ns. Pusulan puolella.
        Ja niinhän listasikin kertoo, mikä ihme siinä mättää ettei Nummea saa kehitettyä.
        Onko siellä niin suuria/rikkaita/pahoja ihmisiä kunnanhallituksessakin, että estävät.
        Enkä minä ole ainoa joka asiaa ihmettelee.
        Sinulle kiitokset vastauksista, ihan kiva että ohikulkijakin noteerataan :-)

        Mielestäni tuo runovesilinja on Saukkolan asutusalueen ja koko kunnan eduksi.
        Mutta kun kysyit Nummesta, niin siellähän on kaavoitettu uusi asuinalue Mateenniemeen lähelle Pitkäjärven uimarantaa. Tietenkään se ei riitä, kun kauppaakin ollaan siirtämässä Saukkolaan eli ainoana palveluna näyttäisi siellä olevan Lahjahovi tulevaisuudessa ja paikallislehden konttori. Niin ja urheilukenttä.
        Mutta eipä hätiä mitiä. Jäähän ne kaupan tilat tyhjiksi, joten siihenhän on hyvä perustaa uusia yritys, kunhan kauppaketjun kanssa pääsee yhteisymmärrykseen.
        Mielstäni tuo kaupan siirto ei ole hyväksi Nummen kirkonkylälle. Lisäksi kun tiedetään että alueella asuu paljon ikäihmisiä, joiden liikuntakyky ja pitkät etäisyydet estävät päivittäisen elintarvikesaannin. Mitä itse olen Nummen kaupassa käynyt, niin kyllä siellä asiakkaita on aina riittänyt eli olisivat jättäneet kaupan Nummelle ja perustaneet toisen Saukkolaan.


      • hsp11+1
        hsp1+1 kirjoitti:

        Mielestäni tuo runovesilinja on Saukkolan asutusalueen ja koko kunnan eduksi.
        Mutta kun kysyit Nummesta, niin siellähän on kaavoitettu uusi asuinalue Mateenniemeen lähelle Pitkäjärven uimarantaa. Tietenkään se ei riitä, kun kauppaakin ollaan siirtämässä Saukkolaan eli ainoana palveluna näyttäisi siellä olevan Lahjahovi tulevaisuudessa ja paikallislehden konttori. Niin ja urheilukenttä.
        Mutta eipä hätiä mitiä. Jäähän ne kaupan tilat tyhjiksi, joten siihenhän on hyvä perustaa uusia yritys, kunhan kauppaketjun kanssa pääsee yhteisymmärrykseen.
        Mielstäni tuo kaupan siirto ei ole hyväksi Nummen kirkonkylälle. Lisäksi kun tiedetään että alueella asuu paljon ikäihmisiä, joiden liikuntakyky ja pitkät etäisyydet estävät päivittäisen elintarvikesaannin. Mitä itse olen Nummen kaupassa käynyt, niin kyllä siellä asiakkaita on aina riittänyt eli olisivat jättäneet kaupan Nummelle ja perustaneet toisen Saukkolaan.

        Heh..ihan oikea runovesilinja. Kulkee ja sointuu kuin Eino Leinon runot.


      • Ohikulkija...
        hsp1+1 kirjoitti:

        Mielestäni tuo runovesilinja on Saukkolan asutusalueen ja koko kunnan eduksi.
        Mutta kun kysyit Nummesta, niin siellähän on kaavoitettu uusi asuinalue Mateenniemeen lähelle Pitkäjärven uimarantaa. Tietenkään se ei riitä, kun kauppaakin ollaan siirtämässä Saukkolaan eli ainoana palveluna näyttäisi siellä olevan Lahjahovi tulevaisuudessa ja paikallislehden konttori. Niin ja urheilukenttä.
        Mutta eipä hätiä mitiä. Jäähän ne kaupan tilat tyhjiksi, joten siihenhän on hyvä perustaa uusia yritys, kunhan kauppaketjun kanssa pääsee yhteisymmärrykseen.
        Mielstäni tuo kaupan siirto ei ole hyväksi Nummen kirkonkylälle. Lisäksi kun tiedetään että alueella asuu paljon ikäihmisiä, joiden liikuntakyky ja pitkät etäisyydet estävät päivittäisen elintarvikesaannin. Mitä itse olen Nummen kaupassa käynyt, niin kyllä siellä asiakkaita on aina riittänyt eli olisivat jättäneet kaupan Nummelle ja perustaneet toisen Saukkolaan.

        Taitaa olla Suomen ainoa kirkonkylä jossa ei ole kauppaa?
        Kyllä jotenkin hassulta tuntuu.
        Itse en ole S-Markettiin poikennut sen jälkeen kun kertoi lähtevänsä Saukkolaan.
        Minusta senkin olisi pitänyt ottaa vastuu kaupan säilymisestä kirkolla.

        Kylläpäs on vilkasta keskustelua :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe