Vaikka Venäjä puhui "terrori-iskusta" ennen kuin vainajia oli ehditty edes viedä pois junasta, on tapahtuneen junaonnettomuuden syy todennäköisemmin huonossa tekniikassa kuin että Pietarin ja Moskovan väliseen korpimaastoon olisi ehtinyt kerääntyä kenenkään huomaamatta joukko Kaukasuksen itsenäisyystaistelijoita.
Luultavimmin jonkin vaunun pyörä oli haljennut vanhuuttaan tai jokin akseliteli oli pettänyt tehtaalla tapahtuneen valuvian vuoksi.
Miksi Venäjän tandem-johtokaksikko ei kerro taaskaan totuutta, vaan keksii kaikenlaisia salalittoteorioita sen sijaan, että tunnustaisi venäläistekniikan olevan parinsadan vuoden takaa saksalaisilta kopioitua kyhäelmää, jonka jäljiltä paikallisiin liikennevälineisiin luottaminen on kuin venäläistä rulettia...
Myöntäkää venäjämieliset iiroilijat, että olen taas kerran täysin oikeassa!
Katkesiko venäläisjunan matka valuvikaan?
86
895
Vastaukset
- juttu..
Junassa ei ennen onnettomuutta ollut mitään vikaa!
Miksi venäläisautot eivät enää kelpaa edes venäläisille itselleenkään?
Tekniikan romahtamisen takia Venäjä harkitsee nykyisin ihan vakavissaan tilaavansa uusimmat sota-aluksensakin Ranskasta.- on nimimerkki
Hitman-1 kirjoitti:
Miksi venäläisautot eivät enää kelpaa edes venäläisille itselleenkään?
Tekniikan romahtamisen takia Venäjä harkitsee nykyisin ihan vakavissaan tilaavansa uusimmat sota-aluksensakin Ranskasta.Pysy itse aiheessa! Mitä vittua ne autonromut tähän vedät nyt?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8656886/41242669
"teknisiä valuvikoja vaikea huomata" Rautatiestä tai metallurgiasta et näköjään ymmärrä yhtään mitään. - Ihmettelevä Igor
on nimimerkki kirjoitti:
Pysy itse aiheessa! Mitä vittua ne autonromut tähän vedät nyt?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8656886/41242669
"teknisiä valuvikoja vaikea huomata" Rautatiestä tai metallurgiasta et näköjään ymmärrä yhtään mitään.Miksi vaadit jokaiselta erikoisalan asiantuntevuutta palstalla, jossa voidaan avoimesti keskustella maailmanmenosta?
Oletko itsekään mikään kaikkien alojen erikoistuntija? - Metallizd it
Ihmettelevä Igor kirjoitti:
Miksi vaadit jokaiselta erikoisalan asiantuntevuutta palstalla, jossa voidaan avoimesti keskustella maailmanmenosta?
Oletko itsekään mikään kaikkien alojen erikoistuntija?kun asiasta ei tiedä yhtään mitään.Tekniikasta ja vetureista,metallurgiaa yleensäkin ymmärtävä ja osaava henkilö voi kommentoida halutessaan..Vai onko tämä asiantuntijoilta suljettu palsta? Onko meille viisaammille oma palsta jossain?
- k.s.a.
Tynnyrissäkö sinä vietät aikasi ??. Suomen uutisissa on moneen kertaan kerrottu toisestakin pommista. Sen räjähdys ei onneksi aiheuttanut henkilövahinkoja.
Junan suistumissyyn kohdalla kiertävät villit huhut, jonka vuoksi epäilläänkin, että onnettomuus johtui junien kehnosta kunnosta.
Myöhempi posahdus saattoi olla humaltuneen venäläiskonduktöörin aukaiseman kuohuviinipullon aiheuttama.- k.s.a.
Hitman-1 kirjoitti:
Junan suistumissyyn kohdalla kiertävät villit huhut, jonka vuoksi epäilläänkin, että onnettomuus johtui junien kehnosta kunnosta.
Myöhempi posahdus saattoi olla humaltuneen venäläiskonduktöörin aukaiseman kuohuviinipullon aiheuttama.Älä lässytä mitään villeistä huhuista . Selittelet jatkuvasti muille että pysyisivät aiheessa, pysy itsekin asiassa, äläkä selittele omia hatkhakuvitelmiasi.
Seuraisit joskus ihan oikeita uutisia, ei tarvitsisi esittää tuollaisia vainoharhaisia olettamuksia. - Äidinkielen opesi
k.s.a. kirjoitti:
Älä lässytä mitään villeistä huhuista . Selittelet jatkuvasti muille että pysyisivät aiheessa, pysy itsekin asiassa, äläkä selittele omia hatkhakuvitelmiasi.
Seuraisit joskus ihan oikeita uutisia, ei tarvitsisi esittää tuollaisia vainoharhaisia olettamuksia.Mitä ihmettä tarkoitat?
Onko tuo jokin venäläismuoto nykysuomalaisesta sanasta?
- näkyypi
Hinttimies on yhtä pihalla kuin ystavänsä iiromies.
Istun tukevasti omalla tuolillani, mutta myötätuntoni on toki venäläisten matkustajien puolella, käyttävät he sitten venäläisiä lentokoneita, laivoja tai junia matkoihinsa.
Perille pääsy on arpapeliä!- D.
Hitman-1 kirjoitti:
Istun tukevasti omalla tuolillani, mutta myötätuntoni on toki venäläisten matkustajien puolella, käyttävät he sitten venäläisiä lentokoneita, laivoja tai junia matkoihinsa.
Perille pääsy on arpapeliä!Se on totta.Moniko suomalainen lähtisi lentämään Aeroflotilla jos ei olis tuottosa henkivakuutus. Ei varmaan muut kuin paatuneimmat kommunistit.
- Pelokas iirohiiri
D. kirjoitti:
Se on totta.Moniko suomalainen lähtisi lentämään Aeroflotilla jos ei olis tuottosa henkivakuutus. Ei varmaan muut kuin paatuneimmat kommunistit.
En voisi kuvitellakaan, että tekisin yhtään matkaa venäläisvalmisteisella vempaimella!
Jokin itsesuojeluvaisto se sentään pitää inehmoisella olla!
- Iiroilija hädässä
Taas tuo Hittimanni pilkkaa meidän idolivaltiota!
Tule pian apuun tai jos et itse ehdi, lähetä edes apurisi Kairakuttu tai Ajattelepaite puolustamaan tuota ikävästi murjottua itänaapuriamme! - Nollåtta
venäläiset tekee laadukasta raideliikennekalustoa. esimerkkinä nämä suomessa vieläkin vetureina toimivat sr1:t eli siperiansudet. ovat ikivanhoja mutta niiden takia matka ei katkea, toisin kuin vaikkapa italian ihmeen.
nuo onkin sitten niitä harvoja venäläisiä laatutuotteita. ei kuten se venäläinen perseensuristin joka ei sovi perseeseen eikä surise.- Surullinen lukija
Nyt oli epäsopiva päivä kehua venäläisjunia, kun yksi juna makaa ketarat pystyssä radan vierellä.
Ties vaikka Hitman olisi oikeassa arvellessaan, että junan kaatoikin tekninen vika! - iiro hop hop
Surullinen lukija kirjoitti:
Nyt oli epäsopiva päivä kehua venäläisjunia, kun yksi juna makaa ketarat pystyssä radan vierellä.
Ties vaikka Hitman olisi oikeassa arvellessaan, että junan kaatoikin tekninen vika!Hitman-1 voi ollakin oikeassa. Minulle tuli sellainen ajatus siitä toisesta pommista, että sen räjäytti venäläiset itse, jotta saisivat medialle kuvaa pommin rikkomista kiskoista.
iiro hop hop kirjoitti:
Hitman-1 voi ollakin oikeassa. Minulle tuli sellainen ajatus siitä toisesta pommista, että sen räjäytti venäläiset itse, jotta saisivat medialle kuvaa pommin rikkomista kiskoista.
Venäläisten luotettavuuden voi arvioida muidenkin hämärien onnettomuuksien selvittelyiden perusteella.
Miksi esim. kesti neljä kuukautta tutkia "vain puulastissa" olevan laivan sisuksia, ja mihin on tämä kyseinen laiva on nyt joutunut?
Eikö suomalaisasiantuntijoiden ja KRP:n pitänyt tutkia väitetyn kaappauksen todenperäisyyttä?
Miksi venäläisviranonaiset pimittävät tuon junaonnettomuuden yksityiskohtia kansainväliseltä lehdistöltä?
Jokin ei taaskaan täsmää venäläisessä tiedotuksessa...- iirofani
Hitman-1 kirjoitti:
Venäläisten luotettavuuden voi arvioida muidenkin hämärien onnettomuuksien selvittelyiden perusteella.
Miksi esim. kesti neljä kuukautta tutkia "vain puulastissa" olevan laivan sisuksia, ja mihin on tämä kyseinen laiva on nyt joutunut?
Eikö suomalaisasiantuntijoiden ja KRP:n pitänyt tutkia väitetyn kaappauksen todenperäisyyttä?
Miksi venäläisviranonaiset pimittävät tuon junaonnettomuuden yksityiskohtia kansainväliseltä lehdistöltä?
Jokin ei taaskaan täsmää venäläisessä tiedotuksessa...Vituttaako kun olit molemmissa asioissa väärässä, kuten tapoihisi täällä kuuluu. Pommi räjähti ja Artic Sea oli puulastissa. BuaaaaaaH!
- uutisesta, että
H1N1-virus on USA'n tehtailema ja liikkeele laskema?
- UteliasU
ettei virus ole itänaapurin laboratorioissa kehitelty tuote, räätälöity tuhoamaan USA naapureineen ja eurooppalaisine liittolaisineen?
- Arvuuttelija
Jos venäläiskuljettajat joutuivat äkisti sikaflunssan uhreiksi?
Tuskin kukaan sentään ajattelee, että he olivatkin sikahumalassa, vaikka sellaistakin on siellä tapahtunut! - Kenen käsialaa
"Australialaiset lääkärit ravistelevat lääketieteen maailmaa kohuväitteellä, jonka mukaan sikainfluenssa on saattanut karata rokotelaboratoriosta.
- Joku on saattanut altistua virukselle laboratoriossa ja matkustaa sen jälkeen, tohtori Adrian Gibbs sanoi News.com.au -uutissivustolle.
Tutkimus julkaistiin Virology Journal -lehdessä tiistaina.
Gibbsin lisäksi sitä oli laatimassa John S. Armstrong Australian kansallisesta yliopistosta sekä maan HIV-tutkimuksen ex-johtaja, tohtori Jean Downie Westmeadin sairaalasta.
Tutkimuksen mukaan H1N1-viruksella on kolme isäntägeeniä, jotka ovat peräisin Yhdysvalloista, Euroopasta ja Aasiasta.
- Johdonmukainen linkki sikaviruksiin viittaa siihen, että ihmisen toiminnalla on tekemistä viruksen leviämisen kanssa, tutkimuksessa sanotaan."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/t/sikainfluenssa/ - Venäjää!
Kenen käsialaa kirjoitti:
"Australialaiset lääkärit ravistelevat lääketieteen maailmaa kohuväitteellä, jonka mukaan sikainfluenssa on saattanut karata rokotelaboratoriosta.
- Joku on saattanut altistua virukselle laboratoriossa ja matkustaa sen jälkeen, tohtori Adrian Gibbs sanoi News.com.au -uutissivustolle.
Tutkimus julkaistiin Virology Journal -lehdessä tiistaina.
Gibbsin lisäksi sitä oli laatimassa John S. Armstrong Australian kansallisesta yliopistosta sekä maan HIV-tutkimuksen ex-johtaja, tohtori Jean Downie Westmeadin sairaalasta.
Tutkimuksen mukaan H1N1-viruksella on kolme isäntägeeniä, jotka ovat peräisin Yhdysvalloista, Euroopasta ja Aasiasta.
- Johdonmukainen linkki sikaviruksiin viittaa siihen, että ihmisen toiminnalla on tekemistä viruksen leviämisen kanssa, tutkimuksessa sanotaan."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/t/sikainfluenssa/KGB/FSB:n vakoojat lienevät ryöstäneet amerikkalaisista laboratorioista puuttuvan isäntägeenin!
- H.
Arvuuttelija kirjoitti:
Jos venäläiskuljettajat joutuivat äkisti sikaflunssan uhreiksi?
Tuskin kukaan sentään ajattelee, että he olivatkin sikahumalassa, vaikka sellaistakin on siellä tapahtunut!Ei kai nyt velivenäläinen lähtis humalassa junan rattiin...pois se heistä!
- Garri. L.
Pelkkä tekninen vika kysymyksessä. Jos joku väittää tuota terrorismiksi tai että jokin kauhea salaliitto olisi kävellyt paikalle ja pannut junan räjähtämään, niin hänen pitäisi tutkituttaa päänsä.
Se "asiantuntija" joka tuollaisia salaliittoteorioita uskoo, on epäpätevä ja hullu. - idän mahtisonni
Herra hitman tuntuu tietävän paljon junaonnettomuudesta. Olitko hitman itse pajalla tehnyt tahallasi valuviallisen pyörän? Oletko terroristi?
- niinpä niin
Tutkimuksissa on selvinnyt, että kyseessä oli siis terroriteko. Juna suistettiin radalta räjähdyksellä joka vastasi 7 trotyylikilon räjähdevoimaa. Tämä taannoinen luonnehdinta hitmanista pitää siis jälleen kerran paikkansa.
"niinpä niin 24.11.2009 23:51
Vastauksia: 20 Lukukertoja: 63 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: Maailman menoa palsta on hitmanille pakkomielle eli neuroosi. Näköjään nelisen vuotta on kirjoitellut ja kun laskee yhteen kaikki julkaistut, poistetut ja sivunikeillä kirjoitetut saadaan keskimäärin n.15 kirjoitusta päivässä. Kun nyt ei kuitenkaan hitmaninkaan mielenkiinto/tarve koneella olemiseen voi pysyttäytyä vain maailman menoa palstalla olemiseen voidaan laskea, että hitman käyttää n.8-10 tuntia päivässä netissä olemiseen. Aivan selkeän pakkotoiminnon merkit ovat siis esillä. Muita selkeitä mielenterveyden vastaisia eleitä tuntuu olevan itsetehostamisen tarve joka on hyvin tyypillinen oire narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, (jatkuva kerskailu ns.upseeriudesta ja herrasmiesmäisyydestä), suoranainen valehtelu (salaiset tehtävämatkat ym.), vainoharhaisuus (venäjäfobia yms.) sekä auktoriteettien (halosviha) pelko.
Minä olen perustellusti sitä mieltä, että nimimerkki hitman-1:n takana lymyilee nuori mieshenkilö jolla on kaikki yllä kuvaamani oireet ja suosittelenkin hänelle ulkopuoliseen hoitoon hakeutumista."
Miksi siis hitman valehtelet?- idän mahtisonni
Olen jo aikaisemmin analysoinnut hitmanin skitsofrenian laadun. Olet samoilla linjoilla kanssani. Hitmanilla ei ole töitä, hän on suljetulla osastolla. Mutta jollakin tavalla hän pääsee parantolan kirjaston koneelle avaamaan sanallisen arkkunsa. Häntä vituttaa suunnattomasti että Nordstream rakennetaan hänen avauksistaan huolimatta. Pakko kai hänen on purkaa kiukkunsa jotenkin.
Nyt hitman ei enää vastaa, hänet on rauhoitettu persepiikillä. - "tutkimukset" jo
tunnetaan. Pommeista ja salaliitoista puhuvat vain SEKOPÄÄT!
Jokainen "tutkija" ja toimittaja joka ruokkii tässä tilanteessa pommifiktioita, on epäpätevä hullu, ja tulisi erottaa tehtävistään.
Sellaisten paikka on telkien takana. On kiistämätön FAKTA että kysymyksessä on vain luonnollinen onnettomuus. Aivan normaali juttu, jollaista tuppaa sattumaan silloin tällöin. On toki ymmärrettävää että SAIRAAT MIELET koettavat tällaisissa kuohuttavissa tapauksissa nostattaa SALALIITTO-TEORIOITA.
Sellaisten juttujen paikka sitäpaitsi on SALALIITTO palstalla.
Siellä te sairaat voitte vaahdota keskenänne avaruusliskoista, pommijunista ja nibiruista, mutta jättäkää tämä palsta rauhaan. "tutkimukset" jo kirjoitti:
tunnetaan. Pommeista ja salaliitoista puhuvat vain SEKOPÄÄT!
Jokainen "tutkija" ja toimittaja joka ruokkii tässä tilanteessa pommifiktioita, on epäpätevä hullu, ja tulisi erottaa tehtävistään.
Sellaisten paikka on telkien takana. On kiistämätön FAKTA että kysymyksessä on vain luonnollinen onnettomuus. Aivan normaali juttu, jollaista tuppaa sattumaan silloin tällöin. On toki ymmärrettävää että SAIRAAT MIELET koettavat tällaisissa kuohuttavissa tapauksissa nostattaa SALALIITTO-TEORIOITA.
Sellaisten juttujen paikka sitäpaitsi on SALALIITTO palstalla.
Siellä te sairaat voitte vaahdota keskenänne avaruusliskoista, pommijunista ja nibiruista, mutta jättäkää tämä palsta rauhaan.Koska asut tynnyrissä, etkä omista edes TV:tä, niin totuus on se, että olet aivan pihalla. Kiskot eivät katkea irtipoikki , eikä räjähdyksiä kuulu normaalissa onnettomuudessa. On kiistämätön FAKTA, ettet tiedän yhtään mitään ko. onnettomuudesta, joten koita selvittää päätäsi, ettet joudu vainohullun kirjoihin täällä Hitmanin tapaan.
Olen hyvin pahoillani niiden ihmishenkien puolesta, jotka menehtyivät tuossa hämärässä junaonnettomuudessa.
En tunne asiaan liittyen mitään vihaa, koska en yleensäkään anna vihantunteille valtaa omassa elämässäni.
Vain kylmäverisyyteni on pelastanut minut monelta täpärältä tilanteelta, ei vihan tunne...- asiallinen nuori
Hitman-1 kirjoitti:
Olen hyvin pahoillani niiden ihmishenkien puolesta, jotka menehtyivät tuossa hämärässä junaonnettomuudessa.
En tunne asiaan liittyen mitään vihaa, koska en yleensäkään anna vihantunteille valtaa omassa elämässäni.
Vain kylmäverisyyteni on pelastanut minut monelta täpärältä tilanteelta, ei vihan tunne...viestiäsi kertoo vain toista. Se kertoo, että sinä et pelkästään vihaa venäläisiä. Se kertoo, että sinä vihaat heitä paranoidisen neuroottisella tavalla. Tavalla joka muistuttaa hihhulismia ja siitä todisteena tuo sammumaton "julistamisen" halu josta parhaana esimerkkinä juuri nuo kolmisen tuhatta venäjää koskevaa viestiäsi.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/(venäjä OR putin OR venäläiset) sort_name:"h... - laittaa
asiallinen nuori kirjoitti:
viestiäsi kertoo vain toista. Se kertoo, että sinä et pelkästään vihaa venäläisiä. Se kertoo, että sinä vihaat heitä paranoidisen neuroottisella tavalla. Tavalla joka muistuttaa hihhulismia ja siitä todisteena tuo sammumaton "julistamisen" halu josta parhaana esimerkkinä juuri nuo kolmisen tuhatta venäjää koskevaa viestiäsi.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/(venäjä OR putin OR venäläiset) sort_name:"h...kirjoitattajaksi hitman-1:n ja hakusanaksi venäjä, venäläinen, putin niin sieltäpä paljastuu n.3000 hitmanin kirjoitusta joissa on jokin venäjään liittyvä negatiivinen aihe. Kyllä olet oikeassa. Siis että venäjä on hitmanille sairaalloisen pelon aihe. Muuten tuonkaltainen pakkomielle ei olisi mahdollista.
- von Münchausen
Hitman-1 kirjoitti:
Olen hyvin pahoillani niiden ihmishenkien puolesta, jotka menehtyivät tuossa hämärässä junaonnettomuudessa.
En tunne asiaan liittyen mitään vihaa, koska en yleensäkään anna vihantunteille valtaa omassa elämässäni.
Vain kylmäverisyyteni on pelastanut minut monelta täpärältä tilanteelta, ei vihan tunne...Esimerkiksi silloin kun se russakka tuli kauppakeskuksessa vastaan. Vihanpurkaus olisi saattanut suistaa sinut syöksymään suin päin karmean olion kimppuun. Osasit kuitenkin kylmäverisesti arvioida tilanteen, ottaa 180 asteen käännöksen ja pari sataa juoksuaskelta - ja näin olit selvittänyt äärimmäisen vaaratilanteen!
Ja kaikki ilman että kukaan huomasi mitään! Tuota minä kutsun peitetehtäväksi vailla vertaa. - Tympääntynyt nuori
laittaa kirjoitti:
kirjoitattajaksi hitman-1:n ja hakusanaksi venäjä, venäläinen, putin niin sieltäpä paljastuu n.3000 hitmanin kirjoitusta joissa on jokin venäjään liittyvä negatiivinen aihe. Kyllä olet oikeassa. Siis että venäjä on hitmanille sairaalloisen pelon aihe. Muuten tuonkaltainen pakkomielle ei olisi mahdollista.
Palstan USA-fobistit voisivat katsoa peiliin hakiessaan yksipuolisia kannanottoja!
- Railwayoperator
ironmikess kirjoitti:
Koska asut tynnyrissä, etkä omista edes TV:tä, niin totuus on se, että olet aivan pihalla. Kiskot eivät katkea irtipoikki , eikä räjähdyksiä kuulu normaalissa onnettomuudessa. On kiistämätön FAKTA, ettet tiedän yhtään mitään ko. onnettomuudesta, joten koita selvittää päätäsi, ettet joudu vainohullun kirjoihin täällä Hitmanin tapaan.
räjähdyksiä,nimittäin.Kun vaikkapa kompressorien hydrauliikkamoottorien säätöventtiili pettää (käyttöpaine 2x 200-250 bar) niin ääntä voisi kuvailla räjähdykseksi..Paineet nousevat 400 bar/ja ruuvi pettävää.Seurauksena sulaa metallisilppua moottoritilan alaosassa jossa pahimmassa tapauksessa jopa kymmeniä litroja dieselinsekaista jäteöljyä (usa.) roskaa.
Mutta yllämainitusta räjähdyksestä ei ole välitöntä suistumisvaaraa,moottoritilan palo yleensä seurauksena-joka sekin vakava tilanne.Voi tulla kokolle miljoonia euroja hinnaksi..Loput on kyllä totta,kiskot harvemmin katkeilevat,nimittäin aika yksinkertaisesta ja kovin testatusta tuotteesta on kyse.
- asiallinen nuori
täällä on muutamia kirjoittajia joiden avauksia en enää
koskaan klikkaa 28.11.2009 19:59 Vastauksia: 2 Lukukertoja: 26 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: koska näiden kirjoittajien tarkoitus ei ole muuta kuin provoilla. He kirjoittavat useimmiten valheellisesti mutta aina tarkoituksenhakuisen negatiivisävytteisesti tai sitten hihhulimaisen ihailevasti tietyistä asioista ja kaikkia muita sitten nimittelevät mitä erilaisimmilla nimityksillä.
Näitä kirjoittajia ovat mm.
-Lahtari ari
-Hitman-1
-IronmikeSS
-JJulistaja- Ivan Isomuna
olisi parempi, että kaikki noudattaisivat tätä asiallinen nuori28.11.2009 23:08
täällä on muutamia kirjoittajia joiden avauksia en enää
koskaan klikkaa 28.11.2009 19:59 Vastauksia: 2 Lukukertoja: 26 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: koska näiden kirjoittajien tarkoitus ei ole muuta kuin provoilla. He kirjoittavat useimmiten valheellisesti mutta aina tarkoituksenhakuisen negatiivisävytteisesti tai sitten hihhulimaisen ihailevasti tietyistä asioista ja kaikkia muita sitten nimittelevät mitä erilaisimmilla nimityksillä.
Näitä kirjoittajia ovat mm.
-Lahtari ari
-Hitman-1
hassu
Avarakatseinen
ìvan
-JJulistaja - Isänmaallinen nuori
Mitä olisi tämä palsta ilman juuri noita mainitsemiasi kirjoittajia?
Venäjää kehuvien vasemmistolaisten kotipalsta, ei mitään muuta.
Vaikka ironmike-ss itse kuuluukin heihin, hän onneksi munaa itsensä jatkuvilla herjauksillaan sotaveteraanejamme vastaan, joka tökkii pahasti jokaisen kunnon suomalaisen isänmaallisia tunteita varsinkin tänä syksynä, kun juuri huomenna tulee kuluneeksi 70 vuotta Neuvostoliiton raukkamaisesta hyökkäyksestä ystävällismielisen naapurimaan Suomen itsenäisyyttä vastaan.
Onneksi muut mainitsemasi kirjoittajat ymmärtävät sentään puolustaa synnyinmaansa Suomen kunniaa ja itsenäisyyttä.
Ironmike-ss sitävastoin taitaakin olla alunperin kotoisin itärajan takaa?
Junan räjäyttivät sinun terroristiystäväsi, jotka tunnustivat aiemmankin vastaavan tapauksen. Turhaan siinä puhut paskaa, sillä kyse oli terrori-iskusta, jossa muslimiystäväsi olivat luultavasti asialla. Olet siis taas kerran väärässä.
Koska muuten olet aioit olla oikeassa, sillä tähän asti olet aina ollut Venäjän suhteen väärässä? Olitko unissasi mukana junassa, kun "tiedät" asiasta enemmän , kuin junassa olleet matkustajat?- havaitsivat takanaan
olevan vaunun kaatumisen ja junan pysähtymisen sen jälkeen. Kaatuvasta vaunusta syntyi kova rytinä, mutta räjäyttämällä aikaansaatavasta raiderikosta olisi syntynyt voimakas korviahuumaava pamahdus.
Tällaista ei kuitenkaan kuultu, ja pystyyn jääneiden vaunujen matkustajat olivat pitkään epätietoisia miksi ylipäätään juna oli pysähtynyt.
Vasta myöhemmin orkestroiduissa "tutkimuksissa" on raavittu kasaan "todisteita" salaliittoteorialle huikeasta pommisalaliitosta, johon lienevät osallisia muunmuassa kaksoisplaneetta nibiru, ja pietarin alla asuvat myyräihmiset.
Uskokoon kuka lystää. - asiantuntija-1
havaitsivat takanaan kirjoitti:
olevan vaunun kaatumisen ja junan pysähtymisen sen jälkeen. Kaatuvasta vaunusta syntyi kova rytinä, mutta räjäyttämällä aikaansaatavasta raiderikosta olisi syntynyt voimakas korviahuumaava pamahdus.
Tällaista ei kuitenkaan kuultu, ja pystyyn jääneiden vaunujen matkustajat olivat pitkään epätietoisia miksi ylipäätään juna oli pysähtynyt.
Vasta myöhemmin orkestroiduissa "tutkimuksissa" on raavittu kasaan "todisteita" salaliittoteorialle huikeasta pommisalaliitosta, johon lienevät osallisia muunmuassa kaksoisplaneetta nibiru, ja pietarin alla asuvat myyräihmiset.
Uskokoon kuka lystää.ikäänkuin "leijailevaa passia" ja Attan passihan se siinä, voi voi, ei muuta kuin Wolfowitz pyytämään Irakiin hyökkäystä jo saman iltana....juutalaiset, ne juutalaiset niinpä niin! Ihan niinkuin nyt joku vakavissaan uskoisi jonkun rättipään osaavan matkustajakonetta ohjata!
havaitsivat takanaan kirjoitti:
olevan vaunun kaatumisen ja junan pysähtymisen sen jälkeen. Kaatuvasta vaunusta syntyi kova rytinä, mutta räjäyttämällä aikaansaatavasta raiderikosta olisi syntynyt voimakas korviahuumaava pamahdus.
Tällaista ei kuitenkaan kuultu, ja pystyyn jääneiden vaunujen matkustajat olivat pitkään epätietoisia miksi ylipäätään juna oli pysähtynyt.
Vasta myöhemmin orkestroiduissa "tutkimuksissa" on raavittu kasaan "todisteita" salaliittoteorialle huikeasta pommisalaliitosta, johon lienevät osallisia muunmuassa kaksoisplaneetta nibiru, ja pietarin alla asuvat myyräihmiset.
Uskokoon kuka lystää.Juuri tuon tapaiset silminnäkijöiden lausunnot panevat pommiteorian vakuuttelijat outoon valoon.
Sinun viestisi sisältö vahvistaa ajatusta, että junaonnettomuus saattoi todella johtua muista tekijöistä kuin mistään pomminräjäytyksestä!
Hyvä, että otit nuo havainnot mukaan tähän keskusteluun.- asiallinen nuori
Hitman-1 kirjoitti:
Juuri tuon tapaiset silminnäkijöiden lausunnot panevat pommiteorian vakuuttelijat outoon valoon.
Sinun viestisi sisältö vahvistaa ajatusta, että junaonnettomuus saattoi todella johtua muista tekijöistä kuin mistään pomminräjäytyksestä!
Hyvä, että otit nuo havainnot mukaan tähän keskusteluun.nimenomaan silminnäkijät kuulivat räjähdyksen äänen ennen junan suistumista.
"Moskova/Helsinki. Venäjän junaturma on varmistunut tutkimuksissa terroriteoksi, venäjän turvallisuuspalvelu FSB ilmoitti lauantaina. FSB:n päällikkö Alexander Bortnikov kertoi uutistoimisto Reutersin mukaan, että juna räjäytettiin pommilla, joka vastaa noin seitsemän kilon painoista TNT-räjähdettä. "
Mikä kumman tarve sinulla on jatkuvasti valehdella täällä?
- on Suomessa
tehtyjä junia.
"Venäjän junaturmapaikalta löytyi pommin osia
28.11.2009 10:31, päivitetty 28.11. 22:00
Venäjän tuhoisa rautatieturma varmistui lauantaina terrori-iskuksi.
Turvallisuuspalvelu FSB:n räjähdeasiantuntijoiden mukaan Nevski Express -junan suistamiseen raiteilta käytettiin seitsemän kiloa TNT-räjähdettä. Pommin osia löytyi lauantai-iltapäivänä turmapaikalta, mutta terroritekoa osattiin epäillä jo paljon aikaisemmin, sillä monet matkustajista olivat kuulleet pamauksen. Turmapaikalta löytyi myös suuri suppilonmallinen kuoppa, joka antoi aihetta epäillä pommia.
Moskovasta Pietariin matkannut juna suistui raiteiltaan Tverin kaupungin lähistöllä perjantai-iltana puoli yhdeksältä Suomen aikaa. Kolme vaunua suistui raiteiltaan ja kaksi niistä murskautui pahasti.
Turmassa on kuollut eri viranomaislähteiden mukaan 26 tai 39 ihmistä. Luku voi kuitenkin vielä nousta, sillä ainakin sata ihmistä on loukkaantunut, heistä noin puolet vakavasti. Matkustajia oli lauantai-iltana vielä kateissa.
-En kuullut räjähdystä, mutta jonkinlaisen pamauksen kyllä. Sitten vaunu kääntyi oikealle, pyörähti kokonaan ympäri, valot sammuivat ja tuntui kova rysähdys, kertoi matkustaja Sergei Solenko Rossija-tv-kanavalle.
Aluksi matkustajat olivat shokissa, mutta alkoivat sitten rikkoa ikkunoita päästäkseen ulos. Hyväkuntoisimmat kantoivat loukkaantuneita uhreja lähimmälle asemalle. Apujoukkojen saapumista jouduttiin odottamaan noin tunti.
Junaturman paikalla tapahtui lauantaina iltapäivällä toinen räjähdys, kertoi Venäjän rautatieyhtiön pääjohtaja Vladimir Jakunin. Kukaan ei loukkaantunut räjähdyksessä. Pelastustyöt turmapaikalla pääsivät jatkumaan räjähdyksen jälkeen.
Samantyyppinen isku kaksi vuotta sitten
Nevski Express -junaa vastaan on isketty ennenkin. Edellisen kerran juna ajoi pommiin 13. elokuuta 2007 samalla seudulla kuin nytkin, mutta lähempänä Novgorodia. Silloisessakin iskussa käytettiin TNT-räjähdettä, määrä oli kuitenkin vain kaksi kiloa. Kukaan ei kuollut, mutta noin 30 ihmistä loukkaantui.
Vuoden 2007 iskun tutkimukset ovat yhä kesken. Iskusta syytetään kahta inguushikapinallista. Iskun päätekijänä pidetään kuitenkin tshetsheenimiestä, joka on yhä karkuteillä. Kommersant-lehden mukaan iskun suunnittelun tunnusti ryhmä, joka nimittää itseään Riyadus-Salihinin Tshetshenian marttyyreiksi.
Venäjän rautatieyhtiö maksaa korvauksia
Venäjän rautatieyhtiö RZD on luvannut korvauksia junaturman uhreille. Menehtyneiden perheille maksetaan 500000 ruplaa eli noin 11000 euroa. Loukkaantuneille maksetaan 2200 euroa.
Korvauksista huolimatta yhtiö on jo ehtinyt saada kritiikkiä turvallisuusjärjestelyistään. Junasta ei löytynyt juuri minkäänlaisia ensiapuvälineitä tai lääkekaappia.
Lääkkeitä löytyi lopulta jonkin verran matkustajilta. Niidenkin saaminen viivästyi, koska kukaan ei kertonut 14 vaunua pitkän junan toiseen päähän välittömästä avuntarpeesta. Vaunujen suistuminen ei tuntunut junan toisessa päässä kuin tömähdyksenä.
-Olimme puoli tuntia täysin tietämättömiä siitä mitä on tapahtunut, kunnes meille lopulta kerrottiin, että osa vaunuista on suistunut raiteilta. Sen jälkeen kaikki matkustajat alkoivat kerätä lämpimiä vaatteita, särkylääkkeitä ja sidetarpeita, kertoi matkustaja Boris Gruzd Eho Moskvy-radiokanavalle.
Junaturman takia seudun junaliikenne on ohjattu kulkemaan kiertotietä. Ainakin 60 junaa myöhästyi noin kahdeksan tuntia. Muutokset vaikuttivat 27000 matkustajan liikkumiseen.
Turmajunassa ei kaikella todennäköisyydellä ollut yhtään suomalaista, kerrottiin Suomen ulkoministeriöstä lauantai-iltana.
Matkustajaluettelon kaksi suomalaiselta kuulostavaa nimeä kuuluvat Venäjän kansalaisille.Ulkoministeriön lauantaisten tietojen mukaan junassa ei ollut suomalaisia".- mikäli sattuu
Putinkia miellyttämään niin päättää.
On kyllä ikävää, että siviilit joutuvat näin kärsimään salaliittosumutuksen vaatiman verityön.
9/11 11/28. - folio hop hop
mikäli sattuu kirjoitti:
Putinkia miellyttämään niin päättää.
On kyllä ikävää, että siviilit joutuvat näin kärsimään salaliittosumutuksen vaatiman verityön.
9/11 11/28.Minkähän takia se toinen pommi piti räjäyttää? Ja minkä vuoksi raivaus keskeytettiin sen räjäyttämisen ajaksi? Äijät on kantanu sinne 7kg tnt:tä jotta medialle saadaan kuvaa poikki olevasta raiteesta.
Esimerkillistä toimintaa, aivan kuin Arctic Sea:n tapauksessa. - Naurajasi
mikäli sattuu kirjoitti:
Putinkia miellyttämään niin päättää.
On kyllä ikävää, että siviilit joutuvat näin kärsimään salaliittosumutuksen vaatiman verityön.
9/11 11/28.Ethän sinä nuija sille mitään voi, että asiantuntijat totesivat, että junan suisti raiteiltaan pommi ? Jos sinun vajaaälyistä päättelyäsi seuraa, niin terroristit eivät koskaan ole aiheuttaneet junille mitään vahinko, eivätkä ole tappaneet ihmisiä.
- Malokg
mikäli sattuu kirjoitti:
Putinkia miellyttämään niin päättää.
On kyllä ikävää, että siviilit joutuvat näin kärsimään salaliittosumutuksen vaatiman verityön.
9/11 11/28.Jos lukisit tarkemmin aivoton toukka jutun, niin ymmärtäisit ettei TNT räjähdettä käytetetä radan varressa ja juuri siitä kohtaa oli sata poikki. Sulla nauraa kaikki, pikkupaskahousu huvitus
- HITMANNIT HULLUJA
folio hop hop kirjoitti:
Minkähän takia se toinen pommi piti räjäyttää? Ja minkä vuoksi raivaus keskeytettiin sen räjäyttämisen ajaksi? Äijät on kantanu sinne 7kg tnt:tä jotta medialle saadaan kuvaa poikki olevasta raiteesta.
Esimerkillistä toimintaa, aivan kuin Arctic Sea:n tapauksessa.Ratatatöissä, korjauksissa ja radan rakentamisessa ei koskaan käytetä niin järeää räjähdettä kuin TNT! Tavallinen räjähde riittää louhintaan. Tv: 26 v ratatöitä tehnyt!
- mhutrcjn
HITMANNIT HULLUJA kirjoitti:
Ratatatöissä, korjauksissa ja radan rakentamisessa ei koskaan käytetä niin järeää räjähdettä kuin TNT! Tavallinen räjähde riittää louhintaan. Tv: 26 v ratatöitä tehnyt!
Venäjälläkö olet ollut ratatöissä?
- eri-mies
HITMANNIT HULLUJA kirjoitti:
Ratatatöissä, korjauksissa ja radan rakentamisessa ei koskaan käytetä niin järeää räjähdettä kuin TNT! Tavallinen räjähde riittää louhintaan. Tv: 26 v ratatöitä tehnyt!
TNT on aivan tavallinen ja vanhanaikainen räjähde, mutta sitä ei käytetä rakennustöissä vaan päinvastoin, jo rakennetun tuhoamiseen. TNT:ä ei tarvitse peittää, kuten dynamiittia. Erilainen palamisnopeus tuottaa, erilaisen tuloksen. 1kg TNT:ä kataisee kaikki ratakiskot, kaikissa olosuhteissa. Ratakisko saattaa katketa, jo 200g, mutta sissit tekevät kaiken varmanpäälle ;=))
- Utelias Sergei
Eikö sinunkin pitäisi pohtia, miksi venäläisjuna suistui kiskoilta, kun kansainvälisten uutistoimistojen toimittajat eivät löytäneet sitä 1,5 metriä syvää kuoppaa, jonka venäläiset viranomaiset muka "löysivät" onnettomuuspaikalta?
Miksi te iiromieliset aina alatte tonkia nimimerkkiasioita, kun Venäjä on sählännyt asioissaan?
- BBC uutisoi
WT7 romahtamisen 20 minuuttia ennen sen tapahtumista.
- putinohvin rutiini
En tiedä "taas kerran" mutta tällä nimenomaisella kerralla kyllä.
Putinohvin rutiinia sano, jossain sopivassa kohtaa selitys terrori-iskusta voi olla hyödyllinen kun taas loppuunkuluneen kaluston syyllistäminen ei hyödytä mitään eikä koskaan.
Siinä tosin olen erimieltä, että venäläinen kuljetuskalusto olisi uudempana mitenkään huonompilaatuista kuin lännen vastaavat. Venäläisistä laitteista kyllä puuttuu hienostunut ja moderni ilme mutta käyttötarkoituksessaan ne ajavat asiansa siinä kuin muidenkin teelmät. Jos suomi olisi tilannut viimeisimmän ydinvoimalansa venäjältä ranskalaisten sijaan se käydä jyskyttäisi jo ja jauhaisi sähköä kantaverkkoon. Ranskalaisten aika kuluu halvinta hakiessa ja riidellessä siitä kuka mistäkin on vastuussa. Heidän voimalansa tuskin rasittaa verkkoa koskaan mutta kuluttajan kukkarolle se on käynyt ja käy vielä vuosia eteenpäin. - Maritime1
...ja erityisesti junalla vaikka läpi koko trans-Siperian! Katso tuosta blogista miten temppu tehdään!
http://bluebrook.wordpress.com/2009/11/25/viela-matkoista-trans-siberian-rail/
Ei lyhytpinnaisille! Tällä kertaa on otettava kantaa tuohon avaukseesi.Valitettavasti olet tässä asiassa väärässä,venäjän kalusto on ok kunnossa (iäkästä kylläkin) ja turvallisuus on aivan eri tasolla kuin vaikkapa kotosuomessa.Itseasiassa maailman turvallisimmat raiteet löytyvät Venäjältä.
Suhteutettuna raidekilometreihin Venäjä on nr.1 mitä millään tasolla tulee raideliikenteen turvallisuuteen! Usa.on kaukana perässä :) Eräs tekijä Venäjän lähes uskomattoman hyvään turvallisuustasoon raideliikenteessä on neukkuaikainen byrokratia, tarkastajalla on tarkastaja,junaoperaattorilla on tarkastaja (jolla on tarkastaja) yms.-
Ja sääntöjä Venäjällä myös noudatetaan!..Ainakin mitä rautateihin tulee.
"Luultavimmin jonkin vaunun pyörä oli haljennut vanhuuttaan tai jokin akseliteli oli pettänyt tehtaalla tapahtuneen valuvian vuoksi."
Tämmöistä ei kertakaikkiaan tapahdu Venäjällä! Kuulostaa alemman turvallisuustason maan ongelmilta (esimerkiksi Suomen tai Usa.n-valitettavasti) Tiedän ammattini kautta miten rautatieasioita hoidetaan ,tai ollaan hoitamatta,monessakin maassa!
Venäjä niitä harvoja maita jossa kuljettaja suorittaa tiiveystestit (pidempi parkkeeraus,15 min.) tai täyden jarrutestauksen ennenkuin lähtee matkaan(tässä on kyse railwayoperaattorin tunnollisuudesta ja ammattitaidosta).Aikaa ottaa muutaman minuutin mutta perille pääsee varmemmin.Akselistoviat ja halkeamat huomataan Venäjällä yleensä jo heti alkuvaiheessa(visuaalinen tarkastelu jokaisen pidemmän parkkeerauksen yhteydessä-15min) silloin käydään läpi koko alusta-samalla voi suorittaa jarrutestin-paineet 5 bar.iin -konduktööri kävelee veturin vasenta puolta ohjaamosta katsottuna ja tarkistaa vaunujen alustat ja katsoo että jarrujärjestelmä on vapaalla,jarrukenkien kuluneisuus,etäisyys..yms.Konduktööri palaa oikealta puolelta takaisin ohjaamolle ja ilmoittaa veturin kuljettajalle "4 bar.ia" jolloin jarrujärjestemä kytkeytyy.Visuaalinen tarkastelu oikealle puolelle.
Tiiveystestissä junan paineensyöttö jarrujärjestelmaan katkaistaan ja vaunusetin on pidettävä paine 5.0 barissa yhden minuutin.( - 0,5 bar.ia) paitsi jos ulkoilman lämpätila on yli -15 (Celsiusta) tole on silloin 0.7 bar.ia.Edellä kertomani säännöt eivät ole Venäjältä,Usa.sta eivätkä Suomesta,joka maalla on omat kommervenkkinsä ja säännöissä on pieniä eroja maiden suhteen.- 9+16
Kirjoitus on puolueetonta teknistä dokumenttia. Minä olen aina tähän saakka matkustanut ehjänänä venäläisessä junassa. Tää Nevskij Express osaa kyl jarrutella aika rajusti asemien välillä. Meinaa tuoppi tulla syliin ravintolavaunussa. Totuus on että venäjällä on aina toiminut junat ja tytöt.
- eri-mies
9+16 kirjoitti:
Kirjoitus on puolueetonta teknistä dokumenttia. Minä olen aina tähän saakka matkustanut ehjänänä venäläisessä junassa. Tää Nevskij Express osaa kyl jarrutella aika rajusti asemien välillä. Meinaa tuoppi tulla syliin ravintolavaunussa. Totuus on että venäjällä on aina toiminut junat ja tytöt.
vitut ja aseet. Useimmiten junat ja lentokoneetkin. ;=))
- cccp
Eikö se ollut takavuosina kohtalaisen usein kun neukkuvaunujen akselit katkeilivat suomessakin?
Muistanko oikein vai oliko se pelkkää unta?!! cccp kirjoitti:
Eikö se ollut takavuosina kohtalaisen usein kun neukkuvaunujen akselit katkeilivat suomessakin?
Muistanko oikein vai oliko se pelkkää unta?!!"Eikö se ollut takavuosina kohtalaisen usein kun neukkuvaunujen akselit katkeilivat suomessakin?
Muistanko oikein vai oliko se pelkkää unta?!! "
Akselisto ei sinänsä "kulu" mistään kohti-rakenne on suunniteltu siten (erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) että mekaanista kulumista tapahtuu mahdollisimman vähän.Pyörästö on oikeastaan ainoa kuluva osa akselistossa.
Totta on että kaikki akselistot väsyähtävät-asiaan vaikuttaa myös rata,tai lähinnä miten radan mutkat ovat rakennettu,liian "tiukat" mutkat rasittavat rakennetta (Suomi) aikalailla.Katsos kun vaunun akseli on kiinteä eikä keskellä ole tasauspyörästöä niin mutkat ja nousut pitää tasapainottaa kiskojen korkeuserolla-Suomessa asiassa olisi kyllä hieman kehittämisenvaraa,virheistä on opittu ja se on hyvä se!
Olen purkanut neukkujen malmivaunuja ( vuosimallia -56) ja useimmissa oli alkuperäiset akselistot paikoillaan!! Halpoja ja erittäin käyttökelpoisia vaunuja,tarvitsevat vain erään päivitetyn venttiilisysteemin jarrujärjestelmään niin ei muuta kuin liikenteeseen vain.
Vielä korostan tuota visuaalisen tarkastelun merkitystä-mikään ei ole ikuista vaikkapa se olisi jopa raudasta tehty, vaaran tunnistaminen ja jatkuva vianetsintä ovat elementtejä joilla luodaan turvallisuus rautateille.Mitään ei saisi jättää pelkkien oletusten varaan..
Suomen raideliikenteessä paljon oppimista itänaapuriltamme,-Suomessa esim.tasoristeysonnettomuuksia aivan liikaa..Norja ja Ruotsikin turvallisuudessa Suomea paljon edellä.cccp kirjoitti:
Eikö se ollut takavuosina kohtalaisen usein kun neukkuvaunujen akselit katkeilivat suomessakin?
Muistanko oikein vai oliko se pelkkää unta?!!"Venäjä niitä harvoja maita jossa kuljettaja suorittaa tiiveystestit (pidempi parkkeeraus,15 min.) tai täyden jarrutestauksen ennenkuin lähtee matkaan(tässä on kyse railwayoperaattorin tunnollisuudesta ja ammattitaidosta).Aikaa ottaa muutaman minuutin mutta perille pääsee varmemmin.Akselistoviat ja halkeamat huomataan Venäjällä yleensä jo heti ALKUVAIHEESSA (visuaalinen tarkastelu jokaisen pidemmän parkkeerauksen yhteydessä-15min) silloin käydään läpi koko alusta-samalla voi suorittaa jarrutestin-paineet 5 bar.iin -konduktööri kävelee veturin vasenta puolta ohjaamosta katsottuna ja tarkistaa vaunujen ALUSTAT ja katsoo että jarrujärjestelmä on vapaalla,jarrukenkien kuluneisuus,etäisyys..yms.Konduktööri palaa oikealta puolelta takaisin ohjaamolle ja ilmoittaa veturin kuljettajalle "4 bar.ia" jolloin jarrujärjestemä kytkeytyy.Visuaalinen tarkastelu oikealle puolelle.
Tiiveystestissä junan paineensyöttö jarrujärjestelmaan katkaistaan ja vaunusetin on pidettävä paine 5.0 barissa yhden minuutin.( - 0,5 bar.ia) paitsi jos ulkoilman lämpätila on yli -15 (Celsiusta) tole on silloin 0.7 bar.ia.Edellä kertomani säännöt eivät ole Venäjältä,Usa.sta eivätkä Suomesta,joka maalla on omat kommervenkkinsä ja säännöissä on pieniä eroja maiden suhteen."
Lainasin yllä omaa kirjoitelmaani,lihavoin vain paria kohtaa -korostan sitä että mahdolliset viat pitää pyrkiä löytämään ENNEN kuin mitään haveria pääsee tapahtumaan.Jousia menee poikki (kulutustavaraa) ja murtumia sinne sun tänne tulee joka maassa ja näin ollut maailna sivu ja tulee olemaankin.- Huolestunut isä
9+16 kirjoitti:
Kirjoitus on puolueetonta teknistä dokumenttia. Minä olen aina tähän saakka matkustanut ehjänänä venäläisessä junassa. Tää Nevskij Express osaa kyl jarrutella aika rajusti asemien välillä. Meinaa tuoppi tulla syliin ravintolavaunussa. Totuus on että venäjällä on aina toiminut junat ja tytöt.
"Tähän saakka"! Juuri niin.
Nyt se tähän saakka loppui 26 ihmisen kohdalla venäläisessä junassa.
Mistä tiedät, milloin on sinun vuorosi?
- 14+19
Maamiinat itämeressä.
Ohjukset Arctic Seassa.
Venäjän junasalaliitto.
Mitä seuraavaksi?- Filosofin ilo
Palsta ilman Venäjää kritisoivia kirjoituksia on kuin päivä ilan auringonnousua!
Eläköön palstan monimielisyys!
- junan pyörät
>sen sijaan, että tunnustaisi venäläistekniikan olevan parinsadan vuoden takaa saksalaisilta kopioitua kyhäelmää, jonka jäljiltä paikallisiin liikennevälineisiin luottaminen on kuin venäläistä rulettia...>
Viikolla uutisena, että VR sai korvauksia suomalaiselta firmalta joka toimitti huonolaatuisia junanpyöriä VR:lle, jotka VR joutui nopeasti vaihtamaan pois käytöstä.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20091101/12590815413150
Suomalaista laatua...ettei vaan olisi toimittanut niitä Venäjällekin ?- lordy ei.rek
pesitys olleet puutteelliset,oletan.Kyse rutiinitoimenpiteestä.Norjasta ja ruotsistakin toimitetaan akselistoja suomeen laakeriremppoihin.Kallista lystiä.Ongelmia ollut tosin vasta vähän aikaa,toivottavasti syy vioille löytyy pian.
- Hyvämuistinen kundi
Vaikka erä suomalaista tehdastuotantoa menisi syystä tai toisesta poskelleen, olisivat nekin tuotteet Venäjällä edelleen korkealaatuisempia kuin heidän omat vastaavat tuotteensa.
Kuten rautateillä elantonsa ansainnut ammattilainen täällä kirjoitti, venäläisen junan tulon kuuli jo kaukaa, kun pyörät kolkuttivat epätasapainonsa ansiosta niin vimmatusti, että lähellä rataa asuvan rautatieläisperheen kahvikupit uhkasivat pudota pöydältä viimeistään silloin, kun venäläisjuna ohitti asemanseudun hirmuisella kolkkeella ja rytinällä!
- AVKT
terrori--- totuus....
- Sanojen laskija
Tulipa aikamoinen vastausryöppy palstan venäjämieisten taholta Hitmanille, joka uskalsi epäillä venäläisvalmisteiden teknistä tasokkuutta.
Ettei vaan taas toteutunut se vanha sananlasku,jonka mukaan ne koirat älähtävät, joihin kalikat kalahtavat! - Nehemia.5
Kunnnia Jumalalle korkeukisssa ja maassa rauha ihmisten kesken joita kohtaan Hänellä on hyvä tahto!
Saatanan salaseurojen valasiteet raukesi kun itse totuus teki vapaaksi ! Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja pyhässä kalliissa sovintoveressä, joka lupaa enenmmän kuin Aabelin veri!
Jumalan kaikkivaltiaan tahdosta valat raukesi. Sinun ymmärtämättömyyttäsi ja ymmäryksellä tekemäsi Jeesuksen tahdon vastainen "Sotilasvalasi" raukesi 1.12.09 grekoriaanisen ajanlaskun mukaan.
Koska maamme on valoitettu ja valtiojohto miehitetty, olemme nyt EU osavaltio nimeltä EU-suomi. Nykyisen EU:n joka on uudellen nousut Roman Imperium niin sen todellinen valta on EU:n hämärämiesten ja naisten hämärissä saleissa, jotka ei kestä päivänvaloa (joh.3:16-21).
Nyt jää nähtäväksi miehittääkö NATO armeija EU-suomen ?
Sano Ei Naton miehitykselle - No Nato army in EU-finland | Facebook
http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=135969353307
Obama - We Are Not A Christian Nation (Obama - Emme ole kristitty kansakunta)
http://www.tangle.com/view_video?viewkey=30b8edb5941d54ca045e
6/12 kollektiivisessa valheessa | Miehen logiikka | Suomi24.fi
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8652235
ps.Ekumenia ei ole Morsiusseurakunta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8659864 Eräät kirjoittajat eivät näytä tajunneen, että tuo junaonnettomuus ei ole mikään leikinlaskun paikka, vaikka Venäjän teollisuus ei olekaan ihan vielä yltänyt länsimaiden tai kaakkois-Aasian tehdastuotannon tasolle.
Varmasti itänaapuriimme kuitenkin yrittää parhaansa, mutta se ei ihan vielä riitä takamaan laadun vaatimaa turvallisuutta.- Ärtynyt iiro
Pari iltaa sitten arvelit, että Venäjän jättikanaloiden lantaliete, jota levitetään metrien paksuudella kanaloiden lähimaaston pelloille, olisi valuessaan peittänyt junakiskot liukkalla mönjällä ja aiheuttanut näin junan suistumisen kiskoilta.
Oletko edelleen sitä mieltä?- Ärtyinen punikki
Taatustikaan Venäjä ei levitä mitään lantaa ulkotiloihin, puhutaan sitten kananlannasta tai ihmislannasta!
Tuo on taas sitä neulanpistopolitiikkaa, jota näköjään nuo Iirotkin nykyisin harrastavat!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot403450Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132838- 282514
- 421967
- 151823
- 531799
- 461714
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101478- 551463
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2651173