vaan enkeleidenkin ruhtinas, eli hallitsija. Mistä te tiedätte toisianne tuomita vääräuskoisiksi. Mistä te tiedätte ett mitä se nimi tarkoittaa ja voiko taivaassa olla useita Miikaelia? Nimien selityskirja sanoo Miikaelista, että se tarkoittaa "Jumalan kaltainen."Kuka muu on Jumalan kaltainen kuin Jeesus?
Enkeliruhtinas EI OLE enkeli, vaan
4
127
Vastaukset
- Rafaelin enkku
Kuten ylifariseus on fariseus, korkein heistä.
Luuk. 1:19
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman.
Tuliko Gabriel kertomaan toisen ylienkelin lihaksi tulemisesta? Ei!
Ylienkeli Rafael mainitaan V.T. apokryfikirjoissa. Rabbit tietävät ylienkeleitä olevan 7, jokaisella eri
asiat johdettavinaan. Ainoastaan johtavilla enkeleillä on nimi, muita sanotaan "palveleviksi hengiksi".
Sepe tietää ....
Ylienkelit Gabriel ja Miikael Raamatussa mainitaan
Teol.lis Sepe 29.11.2009 00:40
Miikael - - - http://koti.phnet.fi/petripaavola/Ylienkeli Miikael
Adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaarivihosta n:o 3, sen erityisliitteestä 1, löytyy adventistien käsitys, mm:
Todistelu n:o 4.
"Kristusta kutsutaan ylienkeliksi ...", "Herran sotajoukon päämies"
Todistelu 5. "Luotuja olentoja, kuten enkeleitä, ei tule palvoa"
- toivottavasti tuo on vain harmillinen opillinen kömmähdys, sillä Kristushan ei ole luotu enkeli ja
toisaalta vain ja nimenomaan Kristusta tulee palvoa ja kolmanneksi toteaisin kaikella sävyisyydellä,
että jos Miikael uskotaan olevan "Herran sotajoukon päämies", niin ei hän voi olla Herra itse.
Paitsi jos sovitaan ettei Herran sotajoukolla olekaan päämiestä, vaan Herra itse on sotapäällikkö.
Aivan kuin että "puolustusvoimain ylipäällikkö" itse tarttuisi aseisiin, kun ei ole sotavoimilla päällikköä.
Suurin lapsus, on Juud. 1:9 vetoaminen.
Se jae määrittelee enkeli Miikaelin tuomiovaltaa vailla olevaksi ja korostaa Herralla olevan tuomiovalta.
Sepe- benedi=siunattu
Johan sen todistaa: 2Moos 3: 2.
Johtopäätökset näytöstä: Kuka kestää olla tulessa, kuin Jumala yksin?
Todiste: 2 Jae 4. " Kun Herra näki hänen (Mooseksen) tulevan katsomaan...
Johtopäätäökset näytöstä: Tässä samassa jakeessa kerrotaan: " Huusi ,Hän, Jumala , hänelle pensaasta"
Ja Herra on sama, jonka opetuslapsikin oivalsi " Sinä olet Herrani, minun Jumalani"...kuka opetuslapsista se olikaan?
Todiste 3 : Jae 7 " Ja Herra sanoi minä olen nähnyt KANSANI kurjuuden"
Johtopäätökset näytöstä: On kirjoitettu: " Jeesus tuli omiensa tykö, ja hänen
omansa eivät ottaneet häntä vastaan"
Todiste: 4 Jakeessa 14. Tämä enkeli (jae 2) ilmoittaakin jo nyt että Hän onkin : " M i n ä O l e n "
eli ..ehjee, Jahve!
Johtopäätökset näytöstä: Sanokaa minulle: " Jos Jahve ei ole Jumala, niin kuka se sitten on?
Todiste 5 " Raamaattu kertoo kuinka Jaakob paini enkelin kanssa...ja lopulta Jaakob pyysi
häntä siunaamaan itseään, ja saiko Jaakob itselleen uuden nimenkin " Israel"
Johtopäätökset näytöstä: On totta että Jaakob olisi hävinnyt ,paininsa myös enkelin kanssa, mutta Jaakob
ymmärsi pyytää Jumalaa siunaamaan itseään, jonka tämä tekikin!
Enkeleitä me emme pyydä siunaamaan ja varjelemaan meitä, vaan Herraa!
" Herra, siunaa ja varjele meitä"...ja Hän lähettää enkelinsä sen tekemään!
"enkeleidenkin ruhtinas, eli hallitsija."
Totta puhuen enkeleillä ei ole mitään hallinta/tuomiovaltaa, ilmenee nimenomaan Juudaan kirjeestä, 1:9.
Kristus Herra hallitsee kaikkia enkeleitä, palvelevia henkiolentoja. Toivottavasti Hän saa sinuakin alkaa hallita
ennemmin tai myöhemmin.
"Danielin kansaa" eli juutalaisia suojelee sotapäällikkö ylienkeli Miikael enkelijoukkoineen.
Gabriel johtaa sanansaattajaenkeleitä. Juutalaisuus tuntee 7 ylienkeliä. Uskon että lapsilla on
henk.koht. suojelusenkeli ja niilläkin on tietysti ylienkelinsä.- benedi=siunattu
joka jo esimerkin omaisesti oli orjantappurapensaassa, 2 Moos 3: 2, 4...osoittamassa meille ettei tuli voi mitään Jeesuksen ruumiille, eikä risti, eikä hauta voi
häntä lopullisesti pidätellä!
Orjantappura kruunu enkelimme, Jeesus on meidän Kunnian Kuninkaamme! Amen..ja tämän uskoo Antti, tyhjän panttikin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706