Enää tämä ja huominen marraskuuta ja joulu lähestyy. On aika virittäytyä joulun sanomaan, sanomalla tarkoitan rauhaa ja ystävyyttä. Ei siis mitään joulu Eevan "keljuilemisia" vaan kivaa jutustelua ja joulun suunnittelua, yhdessä ja erikseen ; )
Mitä jouluaika sinulle merkitsee?
Tykkäätkö "hössöttää" joulua?
Teetkö joululaatikot ja kaikki tilpihöörit itse?
Mitä haluaisit lahjapaketistasi löytyvän?
Valmistatko itse joululahjoja?
Oletko jo ostanut lahjat vai jätätkö viime tippaan?
Onko pirttisi täyttymässä jouluvieraista?
Olen auttamaton jouluhössöttäjä, juhlapyhät saavat minuun säpinää. Lahjoja olen ostanut ja tehnyt itse. Lahjat olen kerännyt vaatehuoneen hyllyille odottamaan iltaa, jollon panen x-mas-musiikin taustalle, jouluglögiä totilasiin ja alan paketoimaan lahjoja.
Joulukortit tein itse tietokoneella ja valmistutin ne valokuvausliikkeessä.
Tässä ketjussa ei sitten saa riidellä eikä olla tuhma. Tontut vakoilevat käytöstäsi ; (
Niin, vielä perinteinen kysymys aito vai tekokuusi?
Ei joulu Eevan keljulemisia, vaan rauhaa ; )
44
477
Vastaukset
Yhtiön metsästä, se on täällä päin ikiaikainen nautintaoikeus:-)
Joulua emme juhli muutoin kuin lapsenlapsen vuoksi heillä. Kissaa olemme käyneet perinteisesti ruokkimassa eräässä huushollissa, jossa isäntäväki on perinteisesti matkoilla, ehkä nyt uuden kissan ottavat mukaan kun uusi kissa on nyt sisäkissa ja suostuu kuljetushäkkiin. Joten ei ehkä kissanruokintaakaan.
Joulukuusta ei ole ollut sitten kun lapsi muutti pois kotoa, mutta nyt lapsenlapsi haluaa meille kuusen välttämättä ja lupasin laittaa sellaisen parvekkeelle.
Joulusta on meillä, miehelläni ja minulla, kummallakin omia hyvin surullisia ja vaikeita muistoja ja joulu on meillä surullista aikaa. Joka tonttu ja joululaulu muistuttaa surusta kumpaakin. Syömme valmiita ruokia jotka ostamme tavaratalon herkkutiskiltä ja kärvistelemme joulunpyhät jotenkuten räpiköiden. Anoppia käymme katsomassa tai hän tulee meille syömään, ja anopilla on yhteinen joulusuru poikansa kanssa.
Lapsenlapsen lahjat olen ostanut ja ne liittyy tieto- ja viihdetekniikkaan.Pitkät joulun pyhät voivat olla ahdistavia jos niihin liittyy ikäviä muistoja, mutta onneksi teitä on kaksi jakamassa tunteita. Yksinäiselle joulu voisi olla ylipääsemätön paikka surussa vaeltaa.
Olen itse läpikäynyt vaikean syksyn, minua on leikattu kaksi kertaa, onneksi toinen leikkaus poisti epätietoisuuden ja pelon. Sain lahjoista parhaimman, alan päästä kiinni aikaisempaan elämän traiviini. Terveys on lahja, joka on tärkeä myös läheisilleni, jotka kokoontuvat ympärilleni joulun ajaksi iloitsemaan yhdessä olosta ja mikä, että siinä samassa passattavakseni ; ))korpikirjailija kirjoitti:
Pitkät joulun pyhät voivat olla ahdistavia jos niihin liittyy ikäviä muistoja, mutta onneksi teitä on kaksi jakamassa tunteita. Yksinäiselle joulu voisi olla ylipääsemätön paikka surussa vaeltaa.
Olen itse läpikäynyt vaikean syksyn, minua on leikattu kaksi kertaa, onneksi toinen leikkaus poisti epätietoisuuden ja pelon. Sain lahjoista parhaimman, alan päästä kiinni aikaisempaan elämän traiviini. Terveys on lahja, joka on tärkeä myös läheisilleni, jotka kokoontuvat ympärilleni joulun ajaksi iloitsemaan yhdessä olosta ja mikä, että siinä samassa passattavakseni ; ))Että olet saamassa aikaisemmasta traivista kiinni. Toivon että vointisi palaa entiselleen. Itsekin tässä hieman jännitän tartteeko "haarahyppelyt" toimenpitetä vai jatkanko samaa hissuttelua ACE.n estäjillä. Siksipä ei muutenkaan viitsi alkaa riehuun minkään suursiivouksen ja ruokien tekemisien kanssa vielä virallistentöiden lisäksi. Pitopalvelusta saan kaikki mitä tarvitsen.
- Adria
Jouluaika merkitsee tällaiselle puolipakanalle kaamoksen keskellä vietettävää valon juhlaa. Joulun valot katkaisevat ihan mukavasti alakuloisen oloiselta näyttävän arjen, jota tähän vuodenaikaan muuten vietetään.
Jouluruoat teen ja mielelläni ne tarjoan. Siinäpä lahja minulta, näin olemme sopineet. Pienille ihmisille tietty jotain elämyksellistä yllätystä paketin avaamiseen. Mitään muovia en pukin konttiin ole koskaan laittanut.
Joka vuosi pukille sama pitkä toivomuslista. Hanskat ja kalenteri. Pukki kyllä tietää.
Valmistan kaikki hyvän Joulun hyvän olon puitteet kuten ennenkin, mutta ilman uskonnollista näkökantaa. Jouluna tapaan lapseni perheineen ja vietämme rentouttavaa yhdessäolon aikaa.
Alle metrisen oikean kuusen paikka on tuossa lipaston päällä.Muistan ajan kun jouluvalot alkoivat yleistyä.
Olin vieraillut Hampurissa ja pistäydyimme Reperbahnilla. Kadun värimaailma oli räikeää, tuikkivaa ja syntistä. Palasin Korpeen, äitini oli ostanut eka jouluvalot ja ripustanut ne ikkunaan. Tuikkivat punaiset valot korpimökin ikkunassa olivat mielestäni rietasta katsottavaa. No, ilmiö alkoi yleistyä ja jouluvalot kaikissa värisävyissä ovat sittemmin koristaneet mökkiäni ihan ilman syntisiä ajatuksia ; )korpikirjailija kirjoitti:
Muistan ajan kun jouluvalot alkoivat yleistyä.
Olin vieraillut Hampurissa ja pistäydyimme Reperbahnilla. Kadun värimaailma oli räikeää, tuikkivaa ja syntistä. Palasin Korpeen, äitini oli ostanut eka jouluvalot ja ripustanut ne ikkunaan. Tuikkivat punaiset valot korpimökin ikkunassa olivat mielestäni rietasta katsottavaa. No, ilmiö alkoi yleistyä ja jouluvalot kaikissa värisävyissä ovat sittemmin koristaneet mökkiäni ihan ilman syntisiä ajatuksia ; )emme mene jouluna ja siksi tuikkivat muovivalot ovat pannassa:-)
Innokkaasti odotan jo joulua, lahjoja en ole viel ostanut kuin muutaman pienen jutun. Kalenterin aion ostaa ihan itselleni, sellaisen kimalteisen jos vielä jossain kaupassa niitä on.
Joulukuusi tietty haetaan mettästä, ollaan käyty yleensä kiertelemässä ja merkattu kun sopiva on löytynyt, mies käy sen sit jossain vaiheessa kaatamassa ja tuo varastoon odottamaan sisään tuontia.
Tänä vuonna mullaki on aatonaatto,aatto ja joulupäivä vapaata, en tee alusta asti laatikoita itse. Vieraita ei ole tulossa, ollaan oman perheen kesken. Tontut ja muu rekvisiitta tulee laitettua jouluviikolla paikoilleen.:))) Aattona käydään siskon luona, siellä kokoonutaan hetkeksi sisarrusteni ja äitini kanssa.
Haudalla käydään samalla reissulla.Joulurekvisiitta ilmestyy minunkin pirttiini jouluviikolla, mutta käteni syyhyää joten aloin taas heiluttamaan puikkoja ehdin tehdä muutamat villasukat vielä, ennen kiireitä ; )
Hautuumaalta löytyy joulurauha, joten kynttiläretki sinne on aina kuulunut aattoni ohjelmaan.
- ruttunen
ja joulu menee, sen ihmeemmin innostumatta.
Syödään kuten muutenkin joka päivä, kinkku toki paistetaan.
Lahjoja muutama jokaiselle, ei suurta eikä kallista.
Kynttilät haudoille, ainoa pakollinen perinne. kyssäriin, että nykyjään hiljaiseloa. seuraaviin, en, en, en mitään, en, en kun en osta ollenkaan, ei.
Muovikuusi on koska aikoinaan sen ostin.- Viivi-amald.
se maa on kyllä ihan musta ja märkä, toivon sielustani asti et jouluna ois valkoinen maa ja pien pakkanen se olisi toivekeli. Toivos on hyvä elää.
Joulu on valon juhla pidän joulusta, olen joulu-ihminen.
Hössötän se on selvä, omalla tavallani.
Teen nyt kuitenki kaiken itse, muutin suunnitelmia......kuten aina. Itsenäisyyspäivänä leipominen alkaa pipareista ja etenee pikkuhiljaa joulua kohti. Laatikot jouluviikolla.
En ota vastaan lahjoja, olen kieltäytynyt joka joulu vastaan-ottamasta lahjoja, pää-asia on lapset.
Yleensäkkin laitamme vaan lapsille lahjoja, ei aikuisille.
Olen tehnyt joululahjoja sukkia, kaulaliinoja, ristipisto liinoja ja tauluja.
Lahjoja on vielä kaupassakin osa. Pikku-tyttärelle täytyisi löytää leikkihella sellainen sopivan kokoinen ei ihan niitä pieniä juttuja, hän kova keittiö ihminen.
Kyllä saan porukkaa syömään aattona aika paljon... se on kivaa.. yövieraita ei ole kolme ihmistä.
Joulukortit on ostettu merkkeineen...
Muovikuusi ja ilmeisesti sekin parvekkeelle.Kyllä me se lumi jouluksi saadaan, eihän kelit ole koskaan pettänyt niin pahasti, jotta vettä olisi satanut jaulunpyhinä. Tosin kerta se olisi ensimmäinenkin.
Olen vesi kielellä katsellut valmiita voitaikina levyjä, mutta empä osta vielä, en kurillakaan sillä viime vuonna tuli alettua liian aikaisin mässäily ja tammikuussa alkoi sitten kova sauvakävelybuumi ja kilojen pudotus.
Hiljaa kavalasti kilot tulevat, mutta niiden poisjuoksu on sitten hankalampaa.
- Meriläinen
Joulunaika on rauhan aikaa ja hiljaiseloa, mahdollisesti matkaa tänä vuonna vieläkään en tiedä.
En hössötä joulua, lahjat on ostettu ja jaetaan jo ennen joulua pikkuprinsessan syntymäpäivillä, silloin tapaa meidän porukka.
Kaikki ruoat teen itse ja laatikoita menee muillekin. Rosollia pitää olla paljon se on herkkua ja ehdottomasti itse tehtyä sekin ei mitään kaupan juttuja.
Kinkun ostan sellaisen pienen tai sitten saan taas naapureilta laatikoita vastaan.
Jos olen kotona joulun tulee syömään ainakin yksi ystävä aattona.
Joulukortit ostan.
Ei kuusta ollenkaan vaan paljon, paljon erilaisia kukkia.Taidan tehdä erilaisia salaatteja rosollia, porkkana-lanttulaatikkoa sekä ehkä kalkkunaa. No, kinkku esikoinen odottaa ja saamansa pitää ; )
Kuusen laatu on minulla hakusessa. Viime vuonna minulla oli oikea kuusi, vaan ne neulaset, hui inhoan niitä sillä niitä löytyy pitkälle kevättä milloin mistäkin nurkasta.
Ehkä päädyn tekokuuseen. Tarkastelin toissapäivänä kun piipahdin mökillä omia pieniä kuusiani, jaa annas kattoo.- Meriläinen
korpikirjailija kirjoitti:
Taidan tehdä erilaisia salaatteja rosollia, porkkana-lanttulaatikkoa sekä ehkä kalkkunaa. No, kinkku esikoinen odottaa ja saamansa pitää ; )
Kuusen laatu on minulla hakusessa. Viime vuonna minulla oli oikea kuusi, vaan ne neulaset, hui inhoan niitä sillä niitä löytyy pitkälle kevättä milloin mistäkin nurkasta.
Ehkä päädyn tekokuuseen. Tarkastelin toissapäivänä kun piipahdin mökillä omia pieniä kuusiani, jaa annas kattoo.Kuusi olis jos olis ykskin toinen ihminen ja oikea vaikka vain pieni.
Yksin sen ihaileminen tuntuu pöllöltä ja jotenkin turhalta.
Kukista tykkään muutenkin, viherkasveja on muulloin ja joskus maljakkoon leikkokukkia. Jouluna se kukkien väriloisto ja kauneus on mannaa sielulle.
Tietysti joululiinoja ja matot punaisia ja vihreitä. Yks omatekemä matto pitkä joka on vihreä ja siinä joulunpunaisia raitoja.
Nyt oon saamassa keittiöön systerin tytöltä räsymattoja jouluksi.
Oon muutenkin matto ja verhofriikki, samoin pöytäliinoja löytyy joka lähtöön.
Muuttolinnusta on tullut paikkalintu, mutta jotenkin pitää aina saada vaihtelua. Meriläinen kirjoitti:
Kuusi olis jos olis ykskin toinen ihminen ja oikea vaikka vain pieni.
Yksin sen ihaileminen tuntuu pöllöltä ja jotenkin turhalta.
Kukista tykkään muutenkin, viherkasveja on muulloin ja joskus maljakkoon leikkokukkia. Jouluna se kukkien väriloisto ja kauneus on mannaa sielulle.
Tietysti joululiinoja ja matot punaisia ja vihreitä. Yks omatekemä matto pitkä joka on vihreä ja siinä joulunpunaisia raitoja.
Nyt oon saamassa keittiöön systerin tytöltä räsymattoja jouluksi.
Oon muutenkin matto ja verhofriikki, samoin pöytäliinoja löytyy joka lähtöön.
Muuttolinnusta on tullut paikkalintu, mutta jotenkin pitää aina saada vaihtelua.Olen räsymattofriikki. Vanhanajan malliin sisiustettu olohuoneeni komistus on revontuliryijy joka on löytänyt paikkansa lattialta ; ) Lisäksi siellä on toinen iso matto. Muualla on räsymatot ja mökillä riittää vaihtokamaa. Nyt kun ajattelen tarkemmin ei taida sopia olohuoneen tyyliin tekokuusi, vanhuuttaan huokuvien huonekalujen sekaan. Ei, aito pitää kuusen olla, puhuit ympäri ; )
- Meriläinen
Olen räsymattofriikki. Vanhanajan malliin sisiustettu olohuoneeni komistus on revontuliryijy joka on löytänyt paikkansa lattialta ; ) Lisäksi siellä on toinen iso matto. Muualla on räsymatot ja mökillä riittää vaihtokamaa. Nyt kun ajattelen tarkemmin ei taida sopia olohuoneen tyyliin tekokuusi, vanhuuttaan huokuvien huonekalujen sekaan. Ei, aito pitää kuusen olla, puhuit ympäri ; )
Hyvä minä ;)))
En siedä mitään tekojuttuja itselläni.
Ymmärrän kyllä ihmisillä joilla on jotain allergioita, mutta minulla ei ole ja kaiken pitää olla aitoa mikä on luontoa.
Ystävällani on tekokukkia jouluna vaikkei ole mitään allergioita mutta se on hänen valintansa.
Jokainen taaplaa tyylillään.
- paapuuri
joulun takia, sehän tulee kuitenkin ja menee.
Joulu on jopa vähän pitkästyttävä juhla, monta pyhää peräkkäin, ei ilmesty edes sanomalehtiä.
Yleensä joulu kuluu samoissa puuhissa kuin muutkin päivät, syödään ja ulkoillaan, ehkä joku vieras käy
tai ehkä käydään itse jossakin kyläilemässä.
En ole varma teenkö mitään joululaatikoita, niitäkään jaksa päivittäin syödä, kinkku nyt pitää paistaa kuitenkin.
Jos joku lahja tulee se on yllätys, en oikeastaan halua mitään.
Enkä ainakaan tee mitään itse.
En ole ostanut kuin pari lahjaa, vielähän tässä kerkiää.
Tekokuusi astmani takia.Ainahan se joulu on tullu ja mennyt ; ) Niin nytkin, höpsis pitkästyttävä ei suinkaan. Laita pukille kirjalahja toivomus aika kuluu kuin siivillä hyvän kirjan parissa ja eläytyminen kirjan juoneen on hyvä syy kieltäytyä passaamasta muita ; ) Olet jotenkin alakuloisen oloinen joulun odottaja, piristy ja pistä jouluvalot ikkunaan ; )
- paapuuri
Ainahan se joulu on tullu ja mennyt ; ) Niin nytkin, höpsis pitkästyttävä ei suinkaan. Laita pukille kirjalahja toivomus aika kuluu kuin siivillä hyvän kirjan parissa ja eläytyminen kirjan juoneen on hyvä syy kieltäytyä passaamasta muita ; ) Olet jotenkin alakuloisen oloinen joulun odottaja, piristy ja pistä jouluvalot ikkunaan ; )
pikemminkin yläkuloinen, kuten Rölli sanoo.
Meillä on pihassa joulukuusi valoineen, sireenipuskassa on ledvalot,
kynttelikköjä kolmella ikkunalla, tähti yhdellä ja joulupukki yhdellä ikkunalla.
Olen kirjastosta varannut hyviä kirjaja, joiden pitäisi tulla minun ulottuvilleni ennen joulua.
Kyllä niiden parissa aika menee, jos vaan saisi rauhassa lukea.
Minähän olen ihan pirteä, tänään leivoin joulutorttujakin. paapuuri kirjoitti:
pikemminkin yläkuloinen, kuten Rölli sanoo.
Meillä on pihassa joulukuusi valoineen, sireenipuskassa on ledvalot,
kynttelikköjä kolmella ikkunalla, tähti yhdellä ja joulupukki yhdellä ikkunalla.
Olen kirjastosta varannut hyviä kirjaja, joiden pitäisi tulla minun ulottuvilleni ennen joulua.
Kyllä niiden parissa aika menee, jos vaan saisi rauhassa lukea.
Minähän olen ihan pirteä, tänään leivoin joulutorttujakin.Hyvä niin, olet siis traivissa sinäkin kuin myös. Pimeäähän ulkona on ja harmaata. Onneksi muutin tänne cityn tapahtumien keskipisteeseen näkyy jopa ulkoa jouluvaloja kivasti piristämään pimeitä iltoja. Torttuja tekisi mieli tehdä vaan en tohdi vielä, ajattelen kilojani ja koetan olla tiukkana.
Minulla on valokukkaköynnös, antamassa tuikkivaa tunnelmaa keittiöön.- paapuuri
Hyvä niin, olet siis traivissa sinäkin kuin myös. Pimeäähän ulkona on ja harmaata. Onneksi muutin tänne cityn tapahtumien keskipisteeseen näkyy jopa ulkoa jouluvaloja kivasti piristämään pimeitä iltoja. Torttuja tekisi mieli tehdä vaan en tohdi vielä, ajattelen kilojani ja koetan olla tiukkana.
Minulla on valokukkaköynnös, antamassa tuikkivaa tunnelmaa keittiöön.kun en itse syö yhtään, varmaan söisin jos voisin, mutta en
kiusallanikaan osta gluteenitonta taikinaa.
Minusta täällä maalla on ihanaa, kun on pimeää ja vain oman pihan valot näkyvät.
Kun käyn illalla kuntakeskuksessa, tulee levoton olo, liikaa erilaisia valoja.
Värejä ja muotoja, on letkuja, nauhaa, kynttelikköjä, tähtiä ja verkkoa, sekavaa.
Joidenkin piha muistuttaa amerikkalaista tyyliä, kaikkea ja paljon.
- meirikki
Olisi jotenkin häpeä (mielestäni) jos valmiita looria ostaisin jne... kun on sentis useampi vuosi ammattiin liittyenjoutunut ruoanvalmistustakin opiskeleen. Nuorenpana ravinteli maailmassa oli pakko osata kertoa vaativalle asiakkaalle ruokalistasta muutakin kuin nimi, jonka ymmärrät :))
Nyt on vierähtänyt 3kk 247 kaikki mahdollinen aika töllötettyä, sitä ennen siivosin jo kaapit jotta voin olla telkun orja;) tänään se huipentuu ja loppuu, huoks. ja kiitos. Kisaväsymys on jo iskenyt kahenviikon ajan.
Villapaita on kääreissä ukkokullalle, kun sukkia kudokselen ei ole kiinnittänyt huomiota mitä mä puikottelen.
Joululahjaksi olen tyttärelleni kutonut 20 paria aikuisten villasukkia, hän kun tekee itsekin ja ei ehdi/jaksa niin paljon kuin halukkaita on...päätin kesällä et yllätän näin. Myyköön ja saa niistä joulurahansa.
Meillä ei voi olla aitoa kuusta mun allergiani takia, joten kaunis liki 2m on , keinosellainen.
Kuin tykkäisin ´hajusinteistä´ei vaan käy, no tulppaaneja sit senkin eestä :))
Kissulin kaa on pieniä neuvotteluja aina välillä...ne pallot kun olisi niin kivoja ja ettei siihen puuhun voi hypätä...onhan se kaaduskellutkin kun vanhaneiti oli nuorineiti :DD
Jouluna tulee kyllä hyvää ohjelmaa telkustakin, mut jokajoulu on kuiten kuunneltu ruokaillessa koulun kuoroa jossa tyttöni laulaa mukana.
Ei mulle hösseli tuu, yleensä olen paripäivää ennen jo kaiken tehnyt....inhoan ajatustakin et tulisi hoppu!
Kyllä tein joku aika sitten viä kortteja , nyt menee kyllä Tiimarista ostetut, sieltäkin löytää kauniita kun ei hae halvinta.
Koristelen terassin , mitään diskovalojuttuja en halua, kynttilälyhtyjä jos on lunta teen tuohon pikkupihaani, ellei ole palaa kynttilälyhdyt.
Kieltämättä teen ns. Joulun menyyn ja sit sen mukaan päivitän mitä milloinkin teen, mihis sitä osaamisestaan irti pääsee...se on verissä!- niin vain tunnen
Rakastan kotia, joka on toisin sanoin : ihmiset ja hyvät, lämpöiset ihmissuhteet, -- no kyllähän siihen seinätkin kuuluvat ympärille ja kodin huonekalut,--- mutta kaikki muu tavara on miinusmerkkistä minulle.
Kukat tietenkin kuuluvat jouluun, vanhat valkoiset pöytäliinat suurelle ruokapöydälle, ruokaa vain vähän ja
terveellisellä tavalla, mutta soittoa paljon, laulua ja leikkejä, halauksia ja hyvää mieltä.
:) Oletko telkun orja...pois sellainen ...hullutus. Itse katson pääsääntöisesti uutiset. Nyt tosin toipilaana täytyy myöntää, että olen poikennut aikaisemmasta linjastani ja napitan Salattuja elämiä tätä suomalaista saippuasarjaa.
Jouluna tulee ihania romanttisia elokuvia telkusta ja niitä tykkään töllöttää.
Viime vuonna kudoin samaa vauhtia kuin sinäkin sukkia, nyt olen joutunut laistamaan, mutta tänään aloitin taas ja vielä ehdin ennen joulua kutoa muutamat villasukat.niin vain tunnen kirjoitti:
Rakastan kotia, joka on toisin sanoin : ihmiset ja hyvät, lämpöiset ihmissuhteet, -- no kyllähän siihen seinätkin kuuluvat ympärille ja kodin huonekalut,--- mutta kaikki muu tavara on miinusmerkkistä minulle.
Kukat tietenkin kuuluvat jouluun, vanhat valkoiset pöytäliinat suurelle ruokapöydälle, ruokaa vain vähän ja
terveellisellä tavalla, mutta soittoa paljon, laulua ja leikkejä, halauksia ja hyvää mieltä.
:)Sain kuvan isosta pirtistä, jossa on iso pöytä ja pöydällä kaunis kirjailtu valkea liina, kyntilät ikkunoilla ja aterialla jouluisia salaatteja ja hedelmiä. Iloisia ihmisiä pöydän ympärillä. Pianon äärellä istuja, joulumusiikkia, lapset ringissä lattialla pelaamassa afrikan tähteä. Kokonaisuudessa ihana vanhan ajan jouluilta. Onnistuinko luomaan oikean kuvitelman ; )))
- Pirre*
kun tänään sytytin adventtikynttilän, ja laittelin jo yhen sähkö kynttelikön ikkunaan, sekä ledvaloja kuistille, - tunsin sen tutun jouluhössötys vaihteen meinaavan mennä päälle..
Pidän joulun tunnelmasta, ja siitä kai se tulee - tekemisestä....- Pirre*
oikea tuoksuva kuusi..en osta ikuna muovikuusta, vaikkei ikinä saisi sanoakaan, ettei ikinä..:)
Pirre* kirjoitti:
oikea tuoksuva kuusi..en osta ikuna muovikuusta, vaikkei ikinä saisi sanoakaan, ettei ikinä..:)
Tämän ketjun edetessä olen tullut siihen tulokseen, että haen oikean kuusen ja omalta mökkitontiltani. Siellä on pieniä sieviä kuusia odottamassa ja niistä valitsen sitten sopivan ; ) Samoin oikeita kynttilöitä ja tuikkuja pitää olla siellä täällä tupaa ja tekovalojen ikkunoilla ja ulkona ; )
Pirre* kirjoitti:
Viisaita sanoja kuten aina,minä joka olen aina vihannut muovikuusta huomasin viime aattona kattelevani sellaista tuvassani.
Vaiheet jotka siihen johti oli surkeet ja siks annoin ittelleni anteeks .
Jos saan likan kotiin aion hukuttaa sen kaikkeen turhaan naiselliseen krääsään.
- henri>|<
hössötys ja hoosiannan hoilotus, olen enämpi kesämies.
Tapanina alkaa kinkkukin maistumaan jo lietelannalta, että kyllä se siitä. - suop
Ei tarvitse hössöttää- tekee sen mikä tuntuu hyvälle. Teen ruokia itse sen verran kuin ehdin kiireiltäni . Mitä en ehdi/ jaksa tehdä, ostan valmiina ravintolakoululta- ovat erittäin kotitekoisen oloisia ja makuisia.
Aikuisten joulu on tunnelmia , tuoksuja ja hyvää yhdessäoloa. Siispä PALJON kynttilöitä, joulukukkia, mausteiden tuoksua ja tietenkin aito kuusi! Joulupäivä perinteisesti omalla porukalla "yöpukupäivä", luetaan lahjakirjoja ja pelataan kivoja pelejä. Annan aina lahjaksi kirjoja koko meidän sakille . Joulu on levollista ja rauhoittavaa aikaa, aikaa rakkaitten kanssa kiireettömästi. - RiisuArkihuoli
rauhoittumisen aikaa.
Aattona iltapäivällä on kyllä hulinaa kun lapset ja lapsenlapset tulevat aaton viettoon. Saunotaan ja laitan heille ruoan. Vähän myöhemmin käy pukki.
Kun porukka lähtee illalla kotiin, rauhoitun kunnolla joulun viettoon, jolloin laitan radiosta joululaulut soimaan, ja istahdan glögin kera takkatulen ääreen.
En tykkää hössöttää joulua. Lapsenlapsille ostan muutaman lahjan ja lapsille lahjakortit. Inhoan kaupassa kiertelyä muutenkin. Etenkin jouluaikaan.
Laatikot, rosollin, salaatit ja leivonnaiset teen itse. Muun ostan kaupasta.
En nykyisin valmista itse lahjoja. Muutama vuosi sitten jonkun verran tein. Työpäivän päätyttyä on nykyisin niin väsynyt, ettei jaksa enää mitään tehdä.
Olen sanonut lapsille, ettei minulle tarvitse tuoda lahjoja. Minulla on kaikkea, mitä tarvitsen. Joulukukan ovat tuoneet, ja jotain muuta pientä.
En ole lahjoja lapsenlapsille vielä ostanut. Tietenkin taas kaikki jää viime tippaan, kuten joka vuosi.
Aito kuusi, tai ei kuusta ollenkaan :=)) Olisin halukas tietämään miksi minun pohdintaketjuni on hävinnyt? Oliko aihe liikaa lentokenttätyöntekijöille ay-aktivisteille vai oliko terrorismi käsitteenä sopimaton palstalle?
Jos joku sattuu tietämään mikä oli liikaa ja kenelle niin kirjoita viimeiset tietosi ketjun kulusta tähän ketjuun niin saadaan tämäkin poistoihin ; ) Onhan se nyt liikaa keskustella rauhallisesta joulusta kun kuitenkin jossain juodaan, naidaan ja tapellaan ja lapset haetaan piippa-autolla turvakotiin.
En päivystä koneella joten olin hiemän äimänkäkenä ketä aloitukseni loukkasi.- Adria
Nyt sitten poistettiin huumoripitoinen loppukevennyskin ; ))))))))))
Niin poistettiin, mutta sehän ei estä meitä naimasta..... Tahoillamme.
Adria kirjoitti:
Ei todellakaan, pitää pyyhkia näyttö spontaanit naurunhöräykset ovat elämän suolaa. Tähän viestiisi on hyvä lopettaa tältä erin ; ))))))
- on..
Adria kirjoitti:
minulta täällä kysyttiin. Mihin ja kuka on viestin poistattanut?? Ja muun "paskan"?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381309
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38869Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad29607Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26548Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24531
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17493Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16492