Meillä ei toimi kosketus, suhina, energia ym...
Silti Cesar on kyllä yliveto =)
Mitä mieltä Cesarista?
6
295
Vastaukset
- senttejä tulee
taitava kaveri, mutta aivan kaikkea ei tarvitse hyväksyä. On huomannut arvonsa ja osaa rahastaa työllänsä.
Millan on esim. paljon taitavampi kun meillä vastaava Vilander. - koirakuisk.
Suhtaudun niin, että kaikkea ei tarvitse ottaa sellaisenaan mutta että hänellä on hyviä pointteja mm. energioista, liikunnan merkityksestä ja perustarpeista.
Eli kaikkea en ota/hyväksy/suhtaudun kyseenalaistaen, paikoin menee liian autoritaariseksi ja pomotteluksi, mutta tulee toisaalta muistaa, että kyse ongelmakoirista joiden kanssa ottanut käyttöön noita linjauksia, että kenties ns. liian autoritaarisen "palautuksen" jälkeen mennään normaalimpaan linjaukseen.
Joikainen koira on oma persoonansa, joillekin sopivat eri metodit kuin toisille, mielestäni koiran yksilöydestä kannattaisi lähteä. Ja kyllähän Ceasarkin otti ohjelmansa eräässä jaksossa huomioon sen, että sillä kertaa oli kyse aremmasta ja vanhemmasta koirasta, ihan erilailla suhtautui tähän, hyvin pehmeästi.
Hommasin Caesarin dvd-boksin alesta (edelleen muuten Anttiloissa n. 14 euron hintaan) ja muutti hieman käsitystäni aiemmasta, joka perustui lähinnä netistä luettuihin juttuihin hänestä ja ohjelmasta ja joihinkin ohjelmapätkiin you tubesta katsottuna.
Mutta voin hyvin myös kuvitella mitä ohjelmat pahimmillaan voivat aiheuttaa, jos niitä katsovat vähän "vääräntyyppiset" koiraihmiset, jotka eivät lue koirakieltä jne. Voi tulla jopa fyysistä pahoinpitelyä koiria kohtaan.- K
Tässä yhtenä päivänä edessäni käveli mies saksanpaimenkoiran kanssa. Koira käppäili oikein nätisti miehen vasemmalla puolella eikä kiinnittänyt mitään huomiota omaan hurttaani. Jossain vaiheessa koira käänsi hieman päätään nuuskaistakseen lyhtypylvästä ohimennessään, ja silloin mies kauhukseni kiskaisi sitä hihnasta monta kertaa sivulle todella kovakouraisesti niin että koira lenteli minne sattuu. Kaiken kukkuraksi mies potkaisi sitä vielä vähän samaan tapaan kuin Cesar toisinaan koskettaa koiraa jalallaan kiinnittääkseen sen huomion, mutta miehen ele oli todellakin lähempänä potkua kuin kosketusta. Silloin mieleeni muistui tämä sinun kirjoituksesi, nimimerkki koirakuisk.
Totisesti Cesarin opit voi käsittää väärinkin! Jos kyseinen mies oli tutustunut Cesar Millaniin, hän oli selvästi kääntänyt tämän menetelmät päälaelleen. Hänen käytöksensä oli silkkaa väkivaltaa eikä missään suhteessa koiran tekemään pikku erheeseen, jos pään kääntämistä sivulle voi edes sellaiseksi laskea. Voi koiraparka! - koirakuisk.
K kirjoitti:
Tässä yhtenä päivänä edessäni käveli mies saksanpaimenkoiran kanssa. Koira käppäili oikein nätisti miehen vasemmalla puolella eikä kiinnittänyt mitään huomiota omaan hurttaani. Jossain vaiheessa koira käänsi hieman päätään nuuskaistakseen lyhtypylvästä ohimennessään, ja silloin mies kauhukseni kiskaisi sitä hihnasta monta kertaa sivulle todella kovakouraisesti niin että koira lenteli minne sattuu. Kaiken kukkuraksi mies potkaisi sitä vielä vähän samaan tapaan kuin Cesar toisinaan koskettaa koiraa jalallaan kiinnittääkseen sen huomion, mutta miehen ele oli todellakin lähempänä potkua kuin kosketusta. Silloin mieleeni muistui tämä sinun kirjoituksesi, nimimerkki koirakuisk.
Totisesti Cesarin opit voi käsittää väärinkin! Jos kyseinen mies oli tutustunut Cesar Millaniin, hän oli selvästi kääntänyt tämän menetelmät päälaelleen. Hänen käytöksensä oli silkkaa väkivaltaa eikä missään suhteessa koiran tekemään pikku erheeseen, jos pään kääntämistä sivulle voi edes sellaiseksi laskea. Voi koiraparka!No juuri tuontyyppistä olin ajatellut myös mielessäni mahdollisesti tapahtuvaksi, Ceasarin opit ovat siinä mielessä riskikkäitä tietyiltä kohdin (kuten juuri kosketus, hihnajutut) että siinä kun mennään hiukka väärään niin... Ja ei sitten muisteta että kenties ongelmakoirien kohdalla aluksi otetaan ylijämptiäkin otetta jotta asiat saadaan ruotuun, no tätä jos sitten sovelletaan pennun kasvatukseen liiallisesti jne, ei kovin mukavaa.
Ikävä kuulla koiran kannalta tuo. Jos vielä törmäät, niin sano vaikka tälle, että mistäs tuossa on kyse ja eihän Caesar nyt ihan tätä tarkoittanut, että miten päin niitä dvd-bokseja on mielletty. Jotenkin asiallisen okoosti sanoa, että jos on raivostuvaa sorttia koiranomistaja tuossa, niin että saisi viestiä menemään perille. Mutta kyllä sä klaaraat, fiksua täälläkin sulla, niin siitä vain. :)
Mä en vielä ole törmännyt näihin tapauksiin, mutta valmiudessa tarvinnee olla. Toivottavasti huonoja asioita ei tapahtuisi siltikään, ahdistavaakin ajatella mitä eläimet voivat joutua jossain kokemaan. Mutta niin vain on välillä kaikenlaista. Kunpa... ihan hyvää vain.
- K
Kosketus ja suhina eivät toimi ilman oikeanlaista energiaa. Luultavasti et ole saanut sitä kuntoon, sillä koiraa ei voi tässä asiassa huiputtaa. Se kyllä tietää, miltä sinusta oikeasti tuntuu, vaikka ihmistä pystyisitkin hämäämään.
Monesti kun olen koiran kanssa ulkona ja se alkaa jossain vaiheessa temppuilla, tajuan, että olen väsähtänyt tai tylsistynyt tai ärsyyntynyt hiertävään pipoon. Koira siis on aistinut tunnetilani ennen kuin itse olen edes tajunnut energiani muuttuneen! Palattuani tyynen varmaksi laumanjohtajaksi myös koira on rauhoittunut ja kulkenut taas nätisti. Omien energioiden tarkkailu ja suuntaaminen vaatii melkoisen paljon itsereflektiota ja kärsivällisyyttä.
Olen oman koirani kasvattanut pienestä pitäen Cesarin menetelmillä ja hyvin tasapainoinen ja ihana veikko siitä on tullut. Monet tuttuni ovat myös saaneet vaikeitakin ongelmia ratkaistua hänen menetelmillään. Cesar on siis yliveto minunkin mielestäni. :) No itse en ole pahemmin videoita nähnyt,kun ei nuot kanavat näy,mutta noit boxit tulee jossain vaiheessa katsottua...
Eli lähinnä mielipide on ekan kirjan perusteella.
Ihan pätevä tyyppi,ja todennäköisesti omaa erittäin hyvän koirasilmän jo ihan luonnostaan.
Paljon samaa,mitä on itsellenikin ollut ihan normijuttuja jo ylipäätään.
Kirja oli mukava,ja siitä sai fiksun kuvan kirjoittajasta,ei mitenkään liian jyrkän oman napaansa tuijottelijan mitenkään.
Varsinkin miellyttää,kun noin perusasioita,kuin riittävä liikunta ja rauhallinen itsevarma johtaja,kuuluu hänenkin neuvoihinsa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7003743Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211771Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771662Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531641- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3761573Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281389
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901303