Oliskohan siinä mitään ideaa jos elämä lopetettaisiin heti kun täyttää 50 vuotta.Käytännössä sitten pääsisi eläkkeelle jo 45 vuotiaana ja valtio maksaisi etukäteen rahat seuraavista viidestä vuodesta.Jokainen voisi käyttää rahansa ihan mihin vaan huvittaa joten viimeiset elinvuodet saisi nauttia täysin rinnoin.Voisi olla mukava lähteä kun jäisi hienot muistot loppuelämästä!Ja osa porukasta olisi kuitenkin juonut itsensä siihen kuntoon että lähtö olisi vain helpotus.Kuinkahan paljon mahtaisi Suomen valtio säästää jos homma menisi tälle mallille?Onhan siinä jo riittävästi maailmaa nähty.Kun 50-vuotispäivä olisi jo illassa niin pihaan puksuttelisi vanha lommoinen pakettiauto ja kunnan eläinlääkäri saapuisi lopetuspiikin kanssa.Ei muuta kuin housut nilkkohin,myrkyt kankkuun ja soromnoo ihana elämä...
Viisikymppisille annettava lopetuspiikki?
64
964
Vastaukset
Kaikkea sun päähäsi pälkähtääkin :))
- kaamoss
yhteiskunta antaisi kaikille 50-vuotiaille lahjaksi sellaisen tabun tai injektioruiskun jolla kaikki ne jotka tuntevat eläneensä tarpeeksi tai olevansa hyödyttömiä tai tarpeettomia, voisivat tehdä loppunsa ihan omin käsin. Ei sitten tarvitsisi kirjoitella joutavia pitkin internettiä
- Meriläinen
No nythän pommin räjäytit.
Silloinko ilmat pihalle kun elämä alkaa maistua parhaalle ;))))) - Sinimarjanen
Siitähän jäisi elämästä vielä paljon elämättä. Eiköhän tämä "perinteinen" kuitenkin parempi.
- mitäkä mies
Ei taida mennä ihan noin helposti,jos nelivitosena alkais kunnolla dokaamaan niin kyllä siitä kymmenen vuotta vielä menis hauskaa pitäessä ja sitten vasta alkais sellainen aika että on pakko käydä välillä sairaalassa parsittavana,ja kun sekin tiedetään ettei kuitenkaan kukaan haluaisi sitä viimeistä piikkiä,vaan miettisi miten tästä vielä sen verran kuntoutuisi että voisi alkaa uudelleen vetään viinaa oikein kunnolla ja saisi pitää vielä hauskaa edes muutaman vuoden..Kalliiksi tulisi yhteiskunnalle,ja kuka ne työt sitten tekisi??mehän ollaan juuri siinä iässä että tehdään työtä nurkumatta,toisin kuin nouseva sukupolvi,joka ei käy edes armeijaa,vaan soittaa äidilleen että häntä on simputettu,ja on joutunut tekemään ilmoituksen jopa seinän takaa,hyi kauheeta!!että sielläkin sitten kiusataan sotilaita.
Nostahan vaan housut ylös ja ota vaikka olut ja mieti uudelleen,ja turhaan sitä kunnan eläinlääkäriäkään kuormittaa hetken mielijohteesta kun loppu tulee hiljaa ja varmasti,mutta kyllä elämää pitää arvostaa,kun ei milloinkaan tiedä vaikka huomenna elämä päättyy.Elämä on lahja,pidä siitä kiinni iloiten!!:)- Luotain-56
Johan rupesi eläminen taas maistumaan kun vähän pelotellaan hiippakunnan vaihtamisesta!Leikkiähän se tietysti oli mutta kun oikein tarkasti paneutuu asiaan niin ei se kyllä mikään ihan hullu ajatus ole...Jotenkin voisi olla huolettomampi olo kun tietää että 5 vuoden päässä siintää loppusuora.Ei olisi huolta siitä miten siitä eteenpäin tulee toimeen.Myöntäkää pois vain suosiolla...
- Meriläinen
Luotain-56 kirjoitti:
Johan rupesi eläminen taas maistumaan kun vähän pelotellaan hiippakunnan vaihtamisesta!Leikkiähän se tietysti oli mutta kun oikein tarkasti paneutuu asiaan niin ei se kyllä mikään ihan hullu ajatus ole...Jotenkin voisi olla huolettomampi olo kun tietää että 5 vuoden päässä siintää loppusuora.Ei olisi huolta siitä miten siitä eteenpäin tulee toimeen.Myöntäkää pois vain suosiolla...
Minkähänlainen maailmasta tulis jos kaikki meiän ikäiset tietäis elonaikaa olevan viisi suotta ja siihen vielä rahaa saisi.
Työvoimapula ois tosi hirmuinen.
Meissä on paljon seksihulluja ja kaiken muunlaisia hulluja kun kaikki alkais "elämään" sitä luultua ihanne elämää.
Varmaan tää yhteiskunta putois tosi pahaan kuoppaan.
Vaikka eihän kaikki tietenkään alkais huonoa elämää viettämään, mutta mutta :)) Luotain-56 kirjoitti:
parikymmentä vuotta eteenpäin, viiskymppisenä se elämä vasta alkaa maistua :) Eikös Kaari Utriokin antanut hiljattain lausunnon että seitsenkymppisten pitäisi saada lopetuspilleri. hän on nyt 67v......
- mitäkä mies
Meriläinen kirjoitti:
Minkähänlainen maailmasta tulis jos kaikki meiän ikäiset tietäis elonaikaa olevan viisi suotta ja siihen vielä rahaa saisi.
Työvoimapula ois tosi hirmuinen.
Meissä on paljon seksihulluja ja kaiken muunlaisia hulluja kun kaikki alkais "elämään" sitä luultua ihanne elämää.
Varmaan tää yhteiskunta putois tosi pahaan kuoppaan.
Vaikka eihän kaikki tietenkään alkais huonoa elämää viettämään, mutta mutta :))Minäkin kuuhullu voisin kijoittaa ihan mitä vaan tänne.viis vuotta...kyllä olis kylällä säpinät:)
- Meriläinen
mitäkä mies kirjoitti:
Minäkin kuuhullu voisin kijoittaa ihan mitä vaan tänne.viis vuotta...kyllä olis kylällä säpinät:)
Nii aattele mitkä mahdollisuudet.
Mullakin alkoi taas mielikuvitus laukkaamaan vaikka minne, ja nyt on sentäs pelkkä ajatus, ei vielä toteutusvaihe :)) - sadepisara*
Luotain-56 kirjoitti:
Ihan oikeasti....
- vanhemmiten
sadepisara* kirjoitti:
Ihan oikeasti....
Joskus se kuitenkin on edessä.
- sadepisara*
vanhemmiten kirjoitti:
Joskus se kuitenkin on edessä.
kun ei ole etukäteen tietoa. Eikö vain?
- jassumarketta
Luotain-56 kirjoitti:
Niin mutta kun se loppusuora on jo mennyt ? äLä maalaa piruja seinille. Täss vielä henkeä haukotaan.
- japöh!
Oikea järjenjättiläinen taas!
- s_a
sanoikin puhuneensa.
Paljon puuttuisi lasten ja lastenlasten elämästä tuommoisella juumalaittomalla menolla.
.
- viivi-amaldiina
55, :(
Kauheeta mitä ajatuksia jollakin voi päähänsä tullakkaan, terveellä ihmisellä vai oletko terve.- Sinimarjanen
olisi ollut jo reilut seitsemän vuotta tuonpuoleisessa. Olishan sitä säästynyt monelta surulta, mutta mikä parasta ilonaiheita kuitenkin ollut enemmän. Onneksi olen saanut nauttia vielä lapsenlapsista.
- viivi-amaldiina
Sinimarjanen kirjoitti:
olisi ollut jo reilut seitsemän vuotta tuonpuoleisessa. Olishan sitä säästynyt monelta surulta, mutta mikä parasta ilonaiheita kuitenkin ollut enemmän. Onneksi olen saanut nauttia vielä lapsenlapsista.
toukat ois järsineet jo meidät.
Onneksi olemme, ja olemme saaneet viettää monta monituista ihanaa hetkeä viiskymppisen jälkeen, toivon mukaan paljon vielä edessäkin päin... - Sinimarjanen
viivi-amaldiina kirjoitti:
Onneksi olemme, ja olemme saaneet viettää monta monituista ihanaa hetkeä viiskymppisen jälkeen, toivon mukaan paljon vielä edessäkin päin...vuosia vielä edessä päin. Sittenkin kun se eläkkeenaika koittaa. Pitäisi vain muistaa tämä, kun alkaa pänniä ja nauttia tästä elämästä, kun siihen vielä mahdollisuus on annettu.
- mitäkä mies
Onneksi olemme, ja olemme saaneet viettää monta monituista ihanaa hetkeä viiskymppisen jälkeen, toivon mukaan paljon vielä edessäkin päin...Tiedä häntä ihanuudesta,kun paikkoja kolottaa,ja aamulla viiden aikoihin töihin herätessä tuntuu että olisi jäänyt panssarivaunun alle ja köpöttelen keittiöön auku-ankka sakelilla,mutta päivän mittaan sitä unohtaa olleensa köyhä ja kipeä,ja askelkin venyy pidemmäksi,ja voipa jopa nauraa hörähtääkkin ja iloita siitä että taasen sai herätä..:)
- viivi-amaldiina
mitäkä mies kirjoitti:
Tiedä häntä ihanuudesta,kun paikkoja kolottaa,ja aamulla viiden aikoihin töihin herätessä tuntuu että olisi jäänyt panssarivaunun alle ja köpöttelen keittiöön auku-ankka sakelilla,mutta päivän mittaan sitä unohtaa olleensa köyhä ja kipeä,ja askelkin venyy pidemmäksi,ja voipa jopa nauraa hörähtääkkin ja iloita siitä että taasen sai herätä..:)
kuitenkin päivän valjetessa pidemmälle.
Kolotukset ei ole mukavia, elämään pitää oppia kaikenlaisten asioiden kanssa.
Elämä kokeilee meitä jokaista jollain-tapaa. - mitäkä mies
Sinimarjanen kirjoitti:
Olla teille liikaa,öh..uskallankohan..
Tiedän että tää pölläyttä monen niskakarvat pystyyn.
En saa mitään kiksejä läpsen lapsista,en edes ymmärrä koko jujua?? Minulla ei ole lapsen lapsia,enkä kyllä odotakkaan innolla että tulisi,ja sitä en osaa sanoa miksi? Varmaankin siksi että olen yrittänyt olla hyvä isä omille lapsilleni,ja elänyt lasteni ehdoilla lähes koko aikuisikäni,tehnyt siis kaikkeni,ja nyt on minun vuoroni elää,olla niin kuin huvittaa,enkä myöskään tule jättämään mitään perintöä,sillä jokainen elää vain ja ainoastaan omaa elämäänsä itsekkäästi itselleen.. ja hankkii maallisen mammonansa itse.No ei ihan mutta periaatteessa,sillä elämä on lyhyt,ja nyt kun lapset ovat omillaan on minun aikani elää.
Olen myös tehnyt selväksi omille lapsilleni että on aivan turhaa tuoda lapsia meille hoitoon jos aiotte mennä vaikka bailaamaan,tai jotain sellaista,mutta olette aina tervetulleita käymään pienokaistenne kanssa(päiväs aikaan) ei siis yöksi kitisemään.
Rohkeasti ylpeä isä:) - viivi-amaldiina
mitäkä mies kirjoitti:
En saa mitään kiksejä läpsen lapsista,en edes ymmärrä koko jujua?? Minulla ei ole lapsen lapsia,enkä kyllä odotakkaan innolla että tulisi,ja sitä en osaa sanoa miksi? Varmaankin siksi että olen yrittänyt olla hyvä isä omille lapsilleni,ja elänyt lasteni ehdoilla lähes koko aikuisikäni,tehnyt siis kaikkeni,ja nyt on minun vuoroni elää,olla niin kuin huvittaa,enkä myöskään tule jättämään mitään perintöä,sillä jokainen elää vain ja ainoastaan omaa elämäänsä itsekkäästi itselleen.. ja hankkii maallisen mammonansa itse.No ei ihan mutta periaatteessa,sillä elämä on lyhyt,ja nyt kun lapset ovat omillaan on minun aikani elää.
Olen myös tehnyt selväksi omille lapsilleni että on aivan turhaa tuoda lapsia meille hoitoon jos aiotte mennä vaikka bailaamaan,tai jotain sellaista,mutta olette aina tervetulleita käymään pienokaistenne kanssa(päiväs aikaan) ei siis yöksi kitisemään.
Rohkeasti ylpeä isä:)et jokainen isovanhempi saa olla ihan niin kuin itse haluaa.
Joko likellä lapsenlapsia tai sitten etäinen, se on omavalintansa jokaisella isovanhemmalla. - Sinimarjanen
mitäkä mies kirjoitti:
Rohkeasti ylpeä isä:)ainkaan niskakarvat teheneet liikettä mihinkään suuntaa.:) Minä vain kerroin omat ajatukseni, ja mitä mieltä olen, ihan näin minun näkökannaltani. Ymmärrän sinunkin kantasi asiaan. Tarkoitukseni ei ollut loukata sinua kirjoituksellani. Anteeksi!
- mitäkä mies
Sinimarjanen kirjoitti:
ainkaan niskakarvat teheneet liikettä mihinkään suuntaa.:) Minä vain kerroin omat ajatukseni, ja mitä mieltä olen, ihan näin minun näkökannaltani. Ymmärrän sinunkin kantasi asiaan. Tarkoitukseni ei ollut loukata sinua kirjoituksellani. Anteeksi!
Taisin tulla väärin ymmärretyksi,sillä et todellakaan loukannut,vaan minä tunnen olevani jokseenkin outo linutu(varis)koska olen mies..Kun melksin kaikki haluavat hehkuttaa lapsen lapsistaan,ja minä en saa siitä ajatuksesta mitään tunnetta..Vielä kerran,en todellakaan loukannut,et!Vaan luulin että minun olisi pitänyt pyytää valmiiksi anteeksi kaikilta joiden tunteita saatoin loukata..
- Sinimarjanen
mitäkä mies kirjoitti:
Taisin tulla väärin ymmärretyksi,sillä et todellakaan loukannut,vaan minä tunnen olevani jokseenkin outo linutu(varis)koska olen mies..Kun melksin kaikki haluavat hehkuttaa lapsen lapsistaan,ja minä en saa siitä ajatuksesta mitään tunnetta..Vielä kerran,en todellakaan loukannut,et!Vaan luulin että minun olisi pitänyt pyytää valmiiksi anteeksi kaikilta joiden tunteita saatoin loukata..
jos näin on. Mielipiteitähän nämä on. Jokaisella omansa ja kaikki on silti oikeessa.:)
- mitäkä mies
kuitenkin päivän valjetessa pidemmälle.
Kolotukset ei ole mukavia, elämään pitää oppia kaikenlaisten asioiden kanssa.
Elämä kokeilee meitä jokaista jollain-tapaa.Voisin sanoa että olen nähnyt valon,eikä se ole ufo,tai että olisin tullut uskoon,vaan koettelmusten kautta olen oppinut arvostamaan elämää ja terveyttä ja olen kiitollinen jokaisesta päivästä joknka saan elää,vaikka kolottaakin.Vain elämää,ei sen enempää....:)
- mitäkä mies
Sinimarjanen kirjoitti:
jos näin on. Mielipiteitähän nämä on. Jokaisella omansa ja kaikki on silti oikeessa.:)
Näin minäkin asian ymmärrän,että jokainen milipide on henkilökohtainen ja joskus ainakin oikeanmielinen.
Tuossa kommentissa,kun sanoin että en saa mitään..tarkoitin myös sitä ja se on tavallaan pelottavaakin,kun joskus tulee sellainen olo että en ole ihan tavallinen,tai vähän ainakin kummallinen,ja yritin provosoida muita saman mielisiä ottamaan kantaa.No tää mun outo suhtautuminen kaukaisiin tuleviin lapsen lapsiin voi tietysti muuttua,koska olin parikymppisenä sitä mieltä että en tule saattamaan maailmaan yhtään ainoaa lasta,mutta toisin kävi,ja olin synnytyksessä mukana,ja olin mennyttä miestä,hurahdin oikein isiksi sata lasissa ja koetin olla lapsilleni esimerkkinä ja laitoin heidät joka ilta nukkumaan,käytin iltapesulla,söimme yhdessä iltapalaa,luin aina illalla jonkin tarinan pätkän,tai keksin itse jonkun jutun ja ujutin siihen asiaakin..Olen saanut siitä aikuisilta lapsiltani palautettakin,kun he muistavat aika paljon,eteenkin iltatouhuista.Elin siis täysillä,täydellä sydämmellä,ja lapseni hyvinvointi oli aina kaikkien asioiden etusijalla,millään muulla asialla ei ollut samaa merkitystä,mutta se oli myöskin raskasta aikaa,kun rahat oli vähissä pahimman laman aikana,ja avioliittokin rakoili,ja minulle tuli vain enemmän vastuuta,en eronnut mutta olin se joka jäi vuoren varmasti kotiin lasten kanssa ja myös lapseni sen tiesivät että isi on kotona varmasti.En osaa odottaa lapsen lapsia,en tiedä miten heihin hurahtaisin,tai tuntisinko mitään?
Ja kuitenkin..en onnistunut täydellisesti isänä,on ehkä syy miksi en uskalla edes ajatella noin suuren vastuun ottamista. - Sinimarjanen
mitäkä mies kirjoitti:
Näin minäkin asian ymmärrän,että jokainen milipide on henkilökohtainen ja joskus ainakin oikeanmielinen.
Tuossa kommentissa,kun sanoin että en saa mitään..tarkoitin myös sitä ja se on tavallaan pelottavaakin,kun joskus tulee sellainen olo että en ole ihan tavallinen,tai vähän ainakin kummallinen,ja yritin provosoida muita saman mielisiä ottamaan kantaa.No tää mun outo suhtautuminen kaukaisiin tuleviin lapsen lapsiin voi tietysti muuttua,koska olin parikymppisenä sitä mieltä että en tule saattamaan maailmaan yhtään ainoaa lasta,mutta toisin kävi,ja olin synnytyksessä mukana,ja olin mennyttä miestä,hurahdin oikein isiksi sata lasissa ja koetin olla lapsilleni esimerkkinä ja laitoin heidät joka ilta nukkumaan,käytin iltapesulla,söimme yhdessä iltapalaa,luin aina illalla jonkin tarinan pätkän,tai keksin itse jonkun jutun ja ujutin siihen asiaakin..Olen saanut siitä aikuisilta lapsiltani palautettakin,kun he muistavat aika paljon,eteenkin iltatouhuista.Elin siis täysillä,täydellä sydämmellä,ja lapseni hyvinvointi oli aina kaikkien asioiden etusijalla,millään muulla asialla ei ollut samaa merkitystä,mutta se oli myöskin raskasta aikaa,kun rahat oli vähissä pahimman laman aikana,ja avioliittokin rakoili,ja minulle tuli vain enemmän vastuuta,en eronnut mutta olin se joka jäi vuoren varmasti kotiin lasten kanssa ja myös lapseni sen tiesivät että isi on kotona varmasti.En osaa odottaa lapsen lapsia,en tiedä miten heihin hurahtaisin,tai tuntisinko mitään?
Ja kuitenkin..en onnistunut täydellisesti isänä,on ehkä syy miksi en uskalla edes ajatella noin suuren vastuun ottamista.se tilanne voi olla sinullakin ihan toisenlainen, kun lapsenlapsi on oikeasti olemassa. Näin luulisin, mutta aikahan sen sitten näyttää. Vanhemmillahan se vastuu lapsista kuitenkin on. Voi lapsesta tykätä, vaikka ei hoitaa haluaisikaan, tai jaksaisikaan. Vastuullista ja raskastahan se hoitaminen on aluksi ainakin, mutta antoisana olen tämän ajan kokenut. Omakohtaisesti vain sanon, että olin täysin myyty, kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi. Nykyisin heitä on jo kolme ja vanhemmillekkin apu on tervetullutta aina silloin tällöin.
- Pirre*
en oisi vapaaehtoinen, hyvä tämä kymmenen vuottakin yli 50 nen on ollut.
- jassumarketta
Elämäni on alkanut nyt, tervetuloa kaikki vaan.
Höh, useimmathan lopettavat elämän tuossa seitsemäntoista iässä. Sen jälkeen junnataan opintoja ja työtä ja saman siipan kanssa perhettä jatkuvassa kolmivuorossa kunnes eläke koittaa. Sitten yritetään jatkaa elämää siitä mihin seitsentoistavuotiaana jäätiin, ja kuollaan ylirasitukseen vuoden sisällä.
Tuo se on useimpien miesihmisten elämänkaari ollut ja siinä mielessä puhuminen eläkkeistä tai eliniän pidentymisestä on suurta huijausta.- Luotain-56
Toivottavasti ei kukaan ottanut tosissaan tätä mun sepustusta.Olisihan se pitänyt jo viimeistään silloin huomata kun kunnan eläinlääkäri tuli kuvaan mukaan.Antakee armoa mulle!!
- ,
sanat eivät menneet ihan hukkaan. Ainahan täällä saa ymmärrystä, oikeaan ja keksittyyn hätään. :/
lukea koko ketjua, mutta onko raparperipiirakkaohjeisiin jo päästy? Olisit saanut paljon myönteisiä vastauksia, jos olisit laittanut aloituksesi 16 palstalle:-D))))))))))))
- Pinjat.
on ihan oma osastonsa.;) Kuule sittenhän tämä ketju olisi siirtynyt sinne.
Pinjat. kirjoitti:
on ihan oma osastonsa.;) Kuule sittenhän tämä ketju olisi siirtynyt sinne.
miksi viittasin piirakoihin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8655595/thread
- 100 mittariin tavoit
Ei käy,minulle alkoi parhaat vuodet kun 50 tuli mittariin,elämä ei tämän paremmaksi voi enää tulla.
Sehän on vasta puolimatkas 50 vuotiaana,on jotain jo oppinut,vaikka kantapään kautta,mutta on kokemusta jo elämästä,ei siinä vaiheessa hanskoja naulaan heitetä. en suostu. Liian paljon on vielä asioita tekemättä ja niihin menee vuosia, vuosia. En oikein joutaisi vielä piikille.
- vuodet vierii
Olen onnellinen siitä, että olen saanut elää yli viisikymppiseksi ja jonkun vuoden vielä niin kuuskymppiä täynnä. Niin jos Luoja suo. Jokainen vuosi on aina sanoisko lottovoitto.
- viivi-amaldiina
koneelle tämä aloitus oli täs ylhäällä, nyt sama juttu, alkoi jo kylmä puistattaa.
- Sinimarjanen
teksti jotenkin pysäyttää. Ensimmäisenä se sieltä silmiini osui. Niin ja pitihän se taas uudelleen minunkin lukea.:)
- viivi-amaldiina
Sinimarjanen kirjoitti:
teksti jotenkin pysäyttää. Ensimmäisenä se sieltä silmiini osui. Niin ja pitihän se taas uudelleen minunkin lukea.:)
villatakki pistää päälle kun kylmäsi....hui... :)
- mää vaan
Ovat tosi äijiä niinkauan kunnes noutaja ilmestyy kannoille,ei ole niin vanhaa ettei se yhtä päivää kuvittelis elävänsä.
- Meriläinen
Jos tää on joku da Vinski koodi ;))))))))))))))
- helppo -
mää vaan kirjoitti:
Ovat tosi äijiä niinkauan kunnes noutaja ilmestyy kannoille,ei ole niin vanhaa ettei se yhtä päivää kuvittelis elävänsä.
leikkiä Helppo-Heikkiä niin kauan, kunnes on tosi kyseessä. Silloin ei paljon kysellä, haluja tai haluttomuuksia.
On vitsit vähissä. - eläinlääkäri
helppo - kirjoitti:
leikkiä Helppo-Heikkiä niin kauan, kunnes on tosi kyseessä. Silloin ei paljon kysellä, haluja tai haluttomuuksia.
On vitsit vähissä.ja hommaan kelpaa se eläinlääkärikin.
- helppo -
eläinlääkäri kirjoitti:
ja hommaan kelpaa se eläinlääkärikin.
on naapurin piha. Tuskin sinne giljotiinia saisi asentaa?
- Sinimarjanen
Kieltämättä tulee hieman inho olo. Mä palelin eilen illalla ja kuvittelin että flunssa on tulossa.:)) No tosin oli minulla vähän lämpö koholla, että ihan järkiselitys siihen oli. Kai ne on niitä flunssarokotteen kuumeilua, siinähän annetaan useampaa pöpöä ja ne kun sitten pitää peräjälkeen, niin koko ajan on jotain.
- eläinlääkäri*
helppo - kirjoitti:
on naapurin piha. Tuskin sinne giljotiinia saisi asentaa?
yli viisikymppisiä? (Naapurit)
- helppo -
eläinlääkäri* kirjoitti:
yli viisikymppisiä? (Naapurit)
todellakin, ihan liian yli-ikäisiä. Teillä olisi työtä. Kone appaa viestejä.
- viivi-amaldiina
Sinimarjanen kirjoitti:
Kieltämättä tulee hieman inho olo. Mä palelin eilen illalla ja kuvittelin että flunssa on tulossa.:)) No tosin oli minulla vähän lämpö koholla, että ihan järkiselitys siihen oli. Kai ne on niitä flunssarokotteen kuumeilua, siinähän annetaan useampaa pöpöä ja ne kun sitten pitää peräjälkeen, niin koko ajan on jotain.
esim, kun syön lämpimänruuan, sen jälkeen jumettu kylmä....
Tuosta sikaflunssasta meidän nuorimies käväs äsken tuossa luonamme kahvilla ja kertoi miten oli töissä alle 50v mies tullut yhtäkkiä huonovointiseksi, tosi huonoon kuntoon, hän on nyt teholla ja todettu sikajutuksi.
Edellispäivänä tää mies oli ollut täysin terve........ - eläinlääkäri*
helppo - kirjoitti:
todellakin, ihan liian yli-ikäisiä. Teillä olisi työtä. Kone appaa viestejä.
ei ole huolta. Se giljotiinin käyttö onnistuu.:))
- viivatiina
esim, kun syön lämpimänruuan, sen jälkeen jumettu kylmä....
Tuosta sikaflunssasta meidän nuorimies käväs äsken tuossa luonamme kahvilla ja kertoi miten oli töissä alle 50v mies tullut yhtäkkiä huonovointiseksi, tosi huonoon kuntoon, hän on nyt teholla ja todettu sikajutuksi.
Edellispäivänä tää mies oli ollut täysin terve........että se sikaflunssa on jo taaksejäänyttä elämää monesti miehet tossa viiskymppisinä potee tietämättään jotain sydänperäistä vaivaa ja sillon kun se sikaflunssa iskee niin kunto romahtaa kerralla tai sit keuhkoissa saattaa olla jotain häikkää erehdytään luuleen allergiaksi musta tuntuu että naiset paremmin tunnistaa vaivansa tai uskaltaa tunnistaa kun miehet.
vastaamaan jutustani.Tää luotain-56 on sitä varten ettei mun tekstejä tule liikaa joka palstalle jos mä ne Nooana kirjoitan.Huumorin kannalta mä olen enimmäkseen kirjoitellut näitä juttujani mutta ainahan joku ne ottaa tosissaan.Ei kannata!Mulla on ainoastaan tarkoitus saada keskustelua aikaiseksi.Ja pyydän anteeksi jos olen tahtomattani loukannut joitakin.
- viivatiina
että oot tarpeeks nähny niin pistä vaan housut nilkkoihin ja piikki persaukseen mutta me joilla on vielä elämä edessä ja rutkasti työvuosia jäljellä ei lähetä sun kimppaas vielä on näkemättä ja kokematta ja sattuu olemaan elämässä muutakin tekemistä juoda et siltäkään osin ei helpottas mutta mukavaa matkaa vaan.
- jassumarketta
ettei ne niin vain pöllähdä. Itse en ole vielä lapsenlapsia odotellut jahka ottavat sen toisen puoliskon ensin ja saapi kaikki kotoa jaloista pois:) Eläimiä ovat ottaneet ja niitä toki mielelläni aina hoidan. Samaten varmaan niitä lapsenlapsia sittenkoska itse kaipasin kovasti isovanhempien "turvaa" kotikonnuilta muuttaneeni. En ikinä hennoisi sanoa kieltävää sanaa jos vain henki pihisee. mutta meitähän on moneen junaan ja osa jää asemalle... siitä tulikin mieleeni eräs juttu.
http://www.oivallusmatkat.fi/lainasanoja/130-elamanjunamatka.html - viivatiina
jassumarketta kirjoitti:
ettei ne niin vain pöllähdä. Itse en ole vielä lapsenlapsia odotellut jahka ottavat sen toisen puoliskon ensin ja saapi kaikki kotoa jaloista pois:) Eläimiä ovat ottaneet ja niitä toki mielelläni aina hoidan. Samaten varmaan niitä lapsenlapsia sittenkoska itse kaipasin kovasti isovanhempien "turvaa" kotikonnuilta muuttaneeni. En ikinä hennoisi sanoa kieltävää sanaa jos vain henki pihisee. mutta meitähän on moneen junaan ja osa jää asemalle... siitä tulikin mieleeni eräs juttu.
http://www.oivallusmatkat.fi/lainasanoja/130-elamanjunamatka.htmlja paljon totta mutta sen jälkeen kun mun matka päättyy niin mää en enää tapaa ketään se on sit siinä ja piste ei mitään pilkkua ehkä mää kuulun sit niihin jotka jää sinne asemalle.
Jos joku hautoo ja mietiselee oman itsensä tai muiden tappamista kannattaa hänen mennä puhumaan ajatuksistaan ammattiauttajalle, oli sitten ikä viisitoista tai viisikymmentä.
- Meriläinen
Nyt ketjut vaihtuu niin nopsaan että äskeinen tuli väärään ketjuun :))
- eräs naislukija
Aloituksesi oli hauskasti kirjoitettu, " lommoinen pakettiauto ja kunnan eläinlääkäri ... " .
Käväisin äsken tuolla - sinkut - palstalla ja siellä ollaan sitä mieltä, että jo 30v naisella ei ole
mitään markkina- arvoa ja 40v on jo " mennyttä kamaa ".
Mistäpä sitä tietää, tässä nuoruutta, kauneutta ja sexiä ihannoivassa yhteiskunnassa, vaikka
uljas nuorisomme, tulevat päättäjät, tekisivätkin sellaisen lain, jotta piikki peffaan vaan .
Hohhoijakkaa, itse nautin täysin siemauksin elämästä vielä ja etenkin 50 ikäisenä.
Turhat haihatukset ovat taaksejäänyttä elämää, on elämänkokemusta ja lapset maailmalla, kerrankin
saa elää vain itselleen ja toteuttaa omia toiveitaan ja mielihalujaan .
No, " lihamarkkinoilla ", jos sellaisille vielä änkeää sinkkuna, eronneena tai leskenä , ei ole paljonkaan
arvoinen. Tälläkin palstalla ikäisiämme naisia on morkattu ja väitetty " tarpeettomiksi ".
Kukapa nyt liian kauan riippunutta lihaa huolisikaan , heh .
Jokatapauksessa, en vielä halua piikkiä peffaan, kenties myöhemmin, nyt nautitaan elämästä, niin
kauan, kuin se on mahdollista ! En lukenut ketjua läpi vaan vastaan spontaanisti.
Olisin menettänyt elämästäni yhden parhaimmista ja onnellisimmista vuosikymmenestä jos olisin joutunut luopumaan elämästäni 50-vuotiaana. Olen saanut elää rikasta elämää, olen matkustellut maailmalla ja oppinut uusia asioita, opiskellut uuden kielen ja kommunikoin nykyisin kymmenien ulkolaisten ystävieni kanssa. Olen opiskellut tietokoneen käytön alkeista aina ohjelmien hyötykäyttöön. Olen oppinut hoitamaan kontoani ja olen hyvässä fyysisessä kunnossa, paremmassa kun ollessani nelikymppinen plus. Olen myös ylittänyt kyydenkympin rajapylvään, kuitenkin henkinen ikäni on ajaton. Minua on muistutettu elämän rajallisuudesta enkä siis halua leikkiä ajatuksella kenenkään elämän rajoittamisella.
Ehkä sinäkin joskus koet kehostasi koputuksen silloin opit kunnioittamaan elämää opit ajattelemaan mitä palstalle suollat.- marjuska
Minulla se elämä vasta alkoi silloin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381309
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38869Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad29607Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26548Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24531
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17493Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16492