Kirjoittaja ei ole poistanut tätä viestiä!

Myy-Pikkuinen

Mistäs sitten keskustellaan?

Koirista? Autoista? Safkasta? Musiikista? Linnuista? Possuista, niist villeistä? Tietokoneista? Sodasta? Rauhasta? Eriarvoisuudesta? Koirista? Kissoista? Verotuksesta? Joulusta?
Taiteesta? Kirjoista? Leffoista? Peleistä? Rakkaudesta? Vihasta? Vai ei mistään, linkitellään vaan!

No meitsi häipyykin sitten kauppaan ja ostaa paljon karkkia ja suklaata ja ehkä ruokaakin. Seomoro!

179

1376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Myy-Pikkuinen

Mikä löytö! =))

Aattelin ensin että eihän vanhoista romuista mitään juttua löydy mut kun katsoin kuvat niin jopa löytisikin!
        Mikä ihmeen palkintokolikko tuo on, vai onko se rinkula laitettu siihen jälkikäteen...ei kai...No kerro nyt tuosta, mitä siinä lukee kokonaisuudessaan??

• Myy-Pikkuinen

tietää keitä ovat ne kaks heppuu siin kuvassa, Romanoveja vai? Pakko kait niitä siin on oltava...

• Virtuaalikoneistaja
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

tietää keitä ovat ne kaks heppuu siin kuvassa, Romanoveja vai? Pakko kait niitä siin on oltava...

ovat.

• Myy-Pikkuinen
        Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

ovat.

keitä nuo niist on? Ensimmäinen ja viimenen vai?

• Virtuaalikoneistaja
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

keitä nuo niist on? Ensimmäinen ja viimenen vai?

ensimmäinen Mihail I ja viimeinen, Nikolai II

• Myy-Pikkuinen

ensimmäinen Mihail I ja viimeinen, Nikolai II

googletin ja katsoin että niin se on pakko olla, asuista päätellen.
        Mihin se Haukullinenkin taas katos kun olis ollut kysymyksii, mut onneks sinä olet olemnassa! ;))))))
        Ei tarvi kato itekseen miettiä ja "höpöttää" noist kuvista! =))))

Mut hitsin hyvä löytö! Kai sieltä sieltä seuraavaks löytyy Romanovien joku kruunu...Sit mä meen ja ryöstän sen! =)

• Virtuaalikoneistaja
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Mihin se Haukullinenkin taas katos kun olis ollut kysymyksii, mut onneks sinä olet olemnassa! ;))))))

Mut hitsin hyvä löytö! Kai sieltä sieltä seuraavaks löytyy Romanovien joku kruunu...Sit mä meen ja ryöstän sen! =)

kyllä mielenkiintoista tietää mistä ja miksi on sinne sahanpuruihin kulkeutunut :)

• Myy-Pikkuinen

kyllä mielenkiintoista tietää mistä ja miksi on sinne sahanpuruihin kulkeutunut :)

totta! =)

• Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

Alkaa orastamaan ajatus siitä että pitäisköhän lainata jostain metallinilmaisin, ties mitä sillä mun sahanpuruistani vielä löytyiskään!

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Vähän varauksella pitää tutkia noita täytteitä, jos alkaa näkymään jonkin lentopommin kärki poistun takavasemmalle henkeä pidätellen.

Kruunu olis kyllä kiva löytö, tai Fabergen pääsiäismuna!
        Joku tämmönen:

http://www.homeschoolingtimes.com/wp-content/uploads/2007/11/1069-400x400-faberge-egg.gif

• Myy-Pikkuinen

• Myy-Pikkuinen
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

on kaikki hajonnut tai museoissa. =)))))

Mut ihmeen kolikko tuo on, miksi niitä on jaettu?

enää kirjoittaa...Eli piti laittaa että, mut MIKÄ ihmeen kolikko tuo on ja plaa plaa.

enää kirjoittaa...Eli piti laittaa että, mut MIKÄ ihmeen kolikko tuo on ja plaa plaa.

mun näppikseni ainakin tekee oma-alotteisesti, mä kirjoitan aina ihan oikein mutta näppis on juonikas ja sekottaa kirjaimet.

Toi on muistomitali, tai juhlamitali, kuinka vaan. Vuonna 1913 täyttyi 300 vuotta Romanovin suvun hallintaa Venäjänmaalla, aika pianhan se sitten loppuikin tuon jälkeen, vuonna 1917.

En tiedä miten paljon noita on jaettu liikenteeseen ja paljonko niitä tuhottiin vallankumouksen syövereissä kun halusivat haudata kaikki tsaareista muistuttavat asiat.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

mun näppikseni ainakin tekee oma-alotteisesti, mä kirjoitan aina ihan oikein mutta näppis on juonikas ja sekottaa kirjaimet.

Toi on muistomitali, tai juhlamitali, kuinka vaan. Vuonna 1913 täyttyi 300 vuotta Romanovin suvun hallintaa Venäjänmaalla, aika pianhan se sitten loppuikin tuon jälkeen, vuonna 1917.

En tiedä miten paljon noita on jaettu liikenteeseen ja paljonko niitä tuhottiin vallankumouksen syövereissä kun halusivat haudata kaikki tsaareista muistuttavat asiat.

Keille niitä sitten jaettin, taviksille vai?

Ei aavistustakaan.
        Saattoi olla että oli joku peennuolentamitali joka sai erityisestä kunnostautumisesta tai sitten niitä jaettiin kuin Prismoissa ostoskärrypoletteja, kaikille halukkaille.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Ei aavistustakaan.
        Saattoi olla että oli joku peennuolentamitali joka sai erityisestä kunnostautumisesta tai sitten niitä jaettiin kuin Prismoissa ostoskärrypoletteja, kaikille halukkaille.

Vai peen nuolemismitalli! =))))

• No ohhoh mitä löytöjä oot tehnyt, noi mitallithan sun pitää laittaa kehyksiin...
        Minkälaisia ne avaimet oli, onks sulla niistä kuvia, mullakin on parit vanhat sepäntakomat jo ruosteiset avaimet...

• Sikra kirjoitti:

No ohhoh mitä löytöjä oot tehnyt, noi mitallithan sun pitää laittaa kehyksiin...
        Minkälaisia ne avaimet oli, onks sulla niistä kuvia, mullakin on parit vanhat sepäntakomat jo ruosteiset avaimet...

siis yksi mitali, noi kuvat on sen kummaltakin puolelta.
        Äiti yritti mulle ohjeistaa että pitää puhdistaa se mutta sanoin että parempi antaa olla tollasena ettei turmella sitä.
        Mä ensin katsoin että jaahas, taasko kaulapantaan aikoinaan annettu rabiesriipus mutta eipä ollutkaan.

Ne avaimet oli vain ihan tavallisia vanhoja, ei taottuja.Sellaisia joita on jokaisessa vanhassa talossa käytössäkin.

Isäntä sanoi että mullahan on helpot huvit, ei tarvi lähteä mihinkään kirppiskierroksille vaan möyrimään ulkorakennuksen vesikaton alle.

vuoriin ja hameenhelmoihin piilotettuna,mutu tietoa vain:)

• Virtuaalikoneistaja

Kunnia/muistomitali Romanovien 300 vuoden hallituskauden muistoksi.

Saattaa olla harvinainen

• että löysin netistä maailmalta vastaavia muutaman kuvahaulla mutta tarkemmin katsoessa niissä onkin eroja. Siinä piispan myssyssä on eroavaisuuksia joten käytössä on ollut useampia muotteja tai mitä nyt onkaan ne joilla noi on tehty.
        Vielä ei oo tullut vastaan tällaista mikä mulla on.

• Myy-Pikkuinen

vastaus tuli sitten siinä! =))

• röööööyh

ei ole tarkoitus keskustella mistään. Hei haloo!

• Myy-Pikkuinen

haloo.

• Hööööh
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

haloo.

vaikkapa koirista. Kerro ensin omastasi!

• Näin on näreet
        Hööööh kirjoitti:

Kysyjä kertoo ensin omastaan, kuuluu kohteliaisiin tapoihin.

• Myy-Pikkuinen
        Hööööh kirjoitti:

mun tuleva koira oleskelee emänsä masussa ja toivottavasti voi hyvin. Kerron sitten enemmän kun se näkee päivänvalon.

• Hööööh kirjoitti:

Voitti BIS-kisan Turussa viime sunnuntaina. Koira joka on jo veteraani, ja rotukin konstailematon ja jota ei turkin avulla rakenneta. Suosionosoituksista ei meinannut tulla loppua. Upea koira ja upea valinta.
        länsigöötanmaanpystykorva - Swedish Vallhund C.I.B & FIN & POHJ & DK & HR & SE & PT & LV & EE & CA & LT & NO MVA LVV-00-06 LVJV-00 EUJV-00 MV-01 PL&PZJV-00 PMV-01-03-05 V-04-05 SEV-04 LVV-06 BALTV-06 EUV-06-07 MVV-08 Fennican Geeba Gerbera

http://www.saunalahti.fi/~lskp/turku09/su_BIS

• prosko
        umalehtinen kirjoitti:

Voitti BIS-kisan Turussa viime sunnuntaina. Koira joka on jo veteraani, ja rotukin konstailematon ja jota ei turkin avulla rakenneta. Suosionosoituksista ei meinannut tulla loppua. Upea koira ja upea valinta.
        länsigöötanmaanpystykorva - Swedish Vallhund C.I.B & FIN & POHJ & DK & HR & SE & PT & LV & EE & CA & LT & NO MVA LVV-00-06 LVJV-00 EUJV-00 MV-01 PL&PZJV-00 PMV-01-03-05 V-04-05 SEV-04 LVV-06 BALTV-06 EUV-06-07 MVV-08 Fennican Geeba Gerbera

itse en piittaa koiranäyttelyistä.

• Myy-Pikkuinen
        prosko kirjoitti:

itse en piittaa koiranäyttelyistä.

villis oli upee ja koskaan en ole koiran nähnyt "jolkottavan" niin upeesti kun kerran tampereella ison villakoiran. Se oli kuin kuningas, siis oikeesti, se ryhti ja ne askeleet oli kuin parhaimmalla ravihevosella! =)
        Niin ja tuota en nähnyt näyttelyssä vaan ihan vapaalla...

• prosko
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

villis oli upee ja koskaan en ole koiran nähnyt "jolkottavan" niin upeesti kun kerran tampereella ison villakoiran. Se oli kuin kuningas, siis oikeesti, se ryhti ja ne askeleet oli kuin parhaimmalla ravihevosella! =)

jolkottelee komiasti..vähän kuin susi.

Kolmanneksi tullut oli kanssa kertakaikkisen upea koiruli, ja sen liikkeet olivat fantastiset.
        3 walesinspringerspanieli - Welsh Springer Spaniel JV-08 Benton Walk
        neljäs oli kuvan kaunis todellinen ilo silmälle 4 saluki - Saluki FI & SE MVA LVV-09 JV-08 LTUJV-08 Aziz Cane Zadan
        Tuo villakoira näytti siinä porukassa liian rakennetulta......kaunis koira sekin. Katsomosta kuului kommentteja siihen että jos noiden turkkeja ei laitettaisi tolla tavoin vaan olisivat kuten muidenkin rotujen....... enemmän kuin puolet näyttävyydestä häviäisi.

• Näin on näreet
        umalehtinen kirjoitti:

Kolmanneksi tullut oli kanssa kertakaikkisen upea koiruli, ja sen liikkeet olivat fantastiset.
        neljäs oli kuvan kaunis todellinen ilo silmälle 4 saluki - Saluki FI & SE MVA LVV-09 JV-08 LTUJV-08 Aziz Cane Zadan
        Tuo villakoira näytti siinä porukassa liian rakennetulta......kaunis koira sekin. Katsomosta kuului kommentteja siihen että jos noiden turkkeja ei laitettaisi tolla tavoin vaan olisivat kuten muidenkin rotujen....... enemmän kuin puolet näyttävyydestä häviäisi.

Tietenkään villakoira ei sinua miellyttänyt, voi ihmetystä miten voitkaan olla ennalta arvattava kommenteissasi.

Olisit vain sanonut rehellisesti niinkuin totuus on:
        "En pidä villakoirista koska Sikralla on niitä"

Minä olin paikalla enkä kuullut yleisön joukossa ollessani mitään mainitsemasi kaltaisia kommentteja villakoirasta.
        Miten edes siinä metelissä muka kuulit yleisön kommentteja?
        Ettet vain taas keksisi satuja ja tarinoita?

• Näin on näreet kirjoitti:

Tietenkään villakoira ei sinua miellyttänyt, voi ihmetystä miten voitkaan olla ennalta arvattava kommenteissasi.

Olisit vain sanonut rehellisesti niinkuin totuus on:
        "En pidä villakoirista koska Sikralla on niitä"

Minä olin paikalla enkä kuullut yleisön joukossa ollessani mitään mainitsemasi kaltaisia kommentteja villakoirasta.
        Miten edes siinä metelissä muka kuulit yleisön kommentteja?
        Ettet vain taas keksisi satuja ja tarinoita?

kommentit aivan selvästiM Mitä tulee villiksiin hienoja koiria . Mulla ei ole rotua vastaan mitään, tuttujen piiriin kuuluu villisomistajia ja kasvattajia. Koska olit paikalla niin montako katsomoa siellä ole.??

• umalehtinen kirjoitti:

Höpö höpö...taas kirjoitat asiasta josta et tiedä yhtään mitään...kyllä terve kaunisrakenteinen ryhdikäs villakoira on liikkuessan ilo ja ihastus silmälle vaikka kaljuna. (etenkin iso)
        Turhaan on rotua mollata, kun näyttelysäänöt määrää tuon trimmin...niinkuin monelle muullekkin turkkirodulle....

>> Katsomosta kuului kommentteja siihen että jos noiden turkkeja ei laitettaisi tolla tavoin vaan olisivat kuten muidenkin rotujen....... enemmän kuin puolet näyttävyydestä häviäisi.

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Höpö höpö...taas kirjoitat asiasta josta et tiedä yhtään mitään...kyllä terve kaunisrakenteinen ryhdikäs villakoira on liikkuessan ilo ja ihastus silmälle vaikka kaljuna. (etenkin iso)
        Turhaan on rotua mollata, kun näyttelysäänöt määrää tuon trimmin...niinkuin monelle muullekkin turkkirodulle....

>> Katsomosta kuului kommentteja siihen että jos noiden turkkeja ei laitettaisi tolla tavoin vaan olisivat kuten muidenkin rotujen....... enemmän kuin puolet näyttävyydestä häviäisi.

kyllä kuulunut uman päästä...

Outoa kommenttia sinänsä kun sittenhän kaikki nypittävätkin rodut vois mennä näyttelyyn ilman että niitä nypitään.

• Sikra kirjoitti:

Sanoin vain että tuossa neljän porukassa näytti liian rakennetulta. Totuushan on se että esim. ison näyttelyn BIS-kehässä ei huonoa koiraa olekkaan.
        Pointti on siinä että jos villakoirien turkkeja ei laitettaisi noin kuin ne laitetaan, enemmän kuin puolet näyttävyydestä katoaisi ja ne olisivat samalla viivalla muiden rotujen kanssa.
        Kuului sieltä katsomosta sakemannistakin kommentteja eikä niin kauniita kommentteja.
        On se jollakin lailla kummallista että mielipiteitään ei saa lausua. jos lausuu sen katsotaan aina olevan jotakuta palstalla olevaa vastaan. Hölmöä touhua.
        Iso villishän omalla liikunnallaan on ilo silmälle, ja sen olen vuosien aikana usein tuonut julki.

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Eli oikeesti se isovillis oli tosi makee liikkeissään, en ole koskaan nähnyt koiraa joka liikkuisi niin upeesti.
        Minun holskulla oli myös aika komee askel/ryhti mut tuo villis vie kaikesta voiton!
        Joskus jos vielä innostun meneen näyttelyyn niin taatusti menen katsoon just niiden kehän, siis villisten. =)

kyllä kuulunut uman päästä...

Outoa kommenttia sinänsä kun sittenhän kaikki nypittävätkin rodut vois mennä näyttelyyn ilman että niitä nypitään.

Toi nyt on niin läpinäkyvää stooria taas, taisi kirjoittaa oman kommenttinsa sieltä katsomosta, kateellisena ''tutulleen'', vai olisiko ollut ihan ''tuttavapiirilleen''... ;)))

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

Sanoin vain että tuossa neljän porukassa näytti liian rakennetulta. Totuushan on se että esim. ison näyttelyn BIS-kehässä ei huonoa koiraa olekkaan.
        Pointti on siinä että jos villakoirien turkkeja ei laitettaisi noin kuin ne laitetaan, enemmän kuin puolet näyttävyydestä katoaisi ja ne olisivat samalla viivalla muiden rotujen kanssa.
        Kuului sieltä katsomosta sakemannistakin kommentteja eikä niin kauniita kommentteja.
        On se jollakin lailla kummallista että mielipiteitään ei saa lausua. jos lausuu sen katsotaan aina olevan jotakuta palstalla olevaa vastaan. Hölmöä touhua.
        Iso villishän omalla liikunnallaan on ilo silmälle, ja sen olen vuosien aikana usein tuonut julki.

olisi ihan kiva jos ei aina olisi pakko kommentoida just sitä tiettyä juttua.

Montakohan kertaa suomessa on esim dogo argentino vienyt voittoja nois näyttelyissä. Mä en tiedä yhtäkään vaikka ei se rumimmasta päästä kuitenkaan ole. Onkohan suomalaiset tuomarit niin fakkiintuneita vain tiettyihin rotuihin, en tarkoita nyt villiksii, nehän on kauniita jo olemassaan. Mut muuten vaan olen miettinyt että miksei niitä muita voida arvostella toisin, vaikkei se tuomariaan itseään miellytä. Monta hyvää koiraa jää sivuun...

• umalehtinen kirjoitti:

Ethän sinä tuonnut omaa mielipidettäsi vaan jonkun toisen, vai joko unohdit että äsken kerroit sen kuuluvan katsomosta...niin ajattelinkin ettei se mistään katsomosta kuulunut vaan oli mielipiteesi, niinkuin nyt sanoitkin.....

Miksi toit noita kielteisiä kuulemiasi kommentteja vaan villakoirasta tänne, kun kerran kuulit esim. sakuistakin ym......outoa/ko...ei ollut mitään outoa.

• Myy-Pikkuinen
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Montakohan kertaa suomessa on esim dogo argentino vienyt voittoja nois näyttelyissä. Mä en tiedä yhtäkään vaikka ei se rumimmasta päästä kuitenkaan ole. Onkohan suomalaiset tuomarit niin fakkiintuneita vain tiettyihin rotuihin, en tarkoita nyt villiksii, nehän on kauniita jo olemassaan. Mut muuten vaan olen miettinyt että miksei niitä muita voida arvostella toisin, vaikkei se tuomariaan itseään miellytä. Monta hyvää koiraa jää sivuun...

siis eihän ne kaikki tuomarit suomalaisia ole...hups.

Eli oikeesti se isovillis oli tosi makee liikkeissään, en ole koskaan nähnyt koiraa joka liikkuisi niin upeesti.
        Minun holskulla oli myös aika komee askel/ryhti mut tuo villis vie kaikesta voiton!
        Joskus jos vielä innostun meneen näyttelyyn niin taatusti menen katsoon just niiden kehän, siis villisten. =)

Missäpäin tamperetta näit sen villiksen....

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

etelä hervannassa ja tais olla ainoa kerta kun sen siellä bongasin, voi olla että oli kyläilemässä kun siinä oli muitakin läsnä siis ihmisii ja koirii, se muuten oli valkoinen.

FCI 2 ryhmästä missä on hyviä ja näyttäviä koiria paljon, eli kilpailu on kovaa.
        Oletko varma ettei Dogo ole ryhmissä sijoittunut. Ryhmä sijoitus on kova juttu.
        Jotkut tuomarit ovat arkoja nostamaan esiin ryhmässä rodun jota ei juurikaan ole ennen huomioitu.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

FCI 2 ryhmästä missä on hyviä ja näyttäviä koiria paljon, eli kilpailu on kovaa.
        Jotkut tuomarit ovat arkoja nostamaan esiin ryhmässä rodun jota ei juurikaan ole ennen huomioitu.

mutta mun mielestä tuomarien täytyisi olla rohkeampia ja joskus murtaa niitä rajoja. Koska kuitenkin lähes aina ne voittajat on tietty toisenlaisii. Missä ihmeessä ne kaikki rohkeat tuomarit oikein on. Kyllä niitä sakuja vaan palkitaan vaikka perse olis kaulankohdalla kiinni, jota mä ihmettelen suuresti että mikä niis voi olla niin kaunista, rakennevikasissa koirissa, siis mun mielestä. Eikä tuo tarkoita että sakut koirana muuten olis huonompia kuin toiset, mut se takapää...Vuosi vuodelta vaan menee järkymmäksi.

Vaikka lopunviimein ei sillä suurta merkitystä ole että mikä rotu noit voittaa mut muuten vaan alkaa kyllästyttään ne samat sakut ja salukit siellä loppukilpailuissa.

mutta mun mielestä tuomarien täytyisi olla rohkeampia ja joskus murtaa niitä rajoja. Koska kuitenkin lähes aina ne voittajat on tietty toisenlaisii. Missä ihmeessä ne kaikki rohkeat tuomarit oikein on. Kyllä niitä sakuja vaan palkitaan vaikka perse olis kaulankohdalla kiinni, jota mä ihmettelen suuresti että mikä niis voi olla niin kaunista, rakennevikasissa koirissa, siis mun mielestä. Eikä tuo tarkoita että sakut koirana muuten olis huonompia kuin toiset, mut se takapää...Vuosi vuodelta vaan menee järkymmäksi.

Vaikka lopunviimein ei sillä suurta merkitystä ole että mikä rotu noit voittaa mut muuten vaan alkaa kyllästyttään ne samat sakut ja salukit siellä loppukilpailuissa.

Voin olla ihan väärässä että dogo olisi ollut korkealla ryhmässä. Väittämään en ala asiasta.

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

Voin olla ihan väärässä että dogo olisi ollut korkealla ryhmässä. Väittämään en ala asiasta.

ja en nyt tarkoittanut että esimerkis sen pitäisi olla dogokaan mut se on ainakin yks rotu jota mun mielestä aliarvioidaan näyttelyissä. Toki niitä on paljon muitakin.

• Taas..
        umalehtinen kirjoitti:

Ohh, olipa hyvä että kerroit mihin ryhmään dogot kuuluvat, kukaan muu palstalla ei olisi sitä tietenkään tiennyt.

• viisas.vennu
        Taas.. kirjoitti:

Ohh, olipa hyvä että kerroit mihin ryhmään dogot kuuluvat, kukaan muu palstalla ei olisi sitä tietenkään tiennyt.

Noku se itte on niin pkeleen tyhmä ja kuvittelee et kaikki muutki on %%

ja en nyt tarkoittanut että esimerkis sen pitäisi olla dogokaan mut se on ainakin yks rotu jota mun mielestä aliarvioidaan näyttelyissä. Toki niitä on paljon muitakin.

2006 heinäkuulla ruåtsissa kansainvälisissä näyttelyissä tuli suomalaisten dogo Bis veteraaneissa kakkoseksi.
        Kaunis koira, tosi uljas.

Vai mitä sanot?

http://www.kolumbus.fi/dogo.finland/kuvat/herobis2.JPG

• 13+12
        Haukullinen kirjoitti:

2006 heinäkuulla ruåtsissa kansainvälisissä näyttelyissä tuli suomalaisten dogo Bis veteraaneissa kakkoseksi.

Vai mitä sanot?

nähnyt dogoa "luonnossa", näyttää olevan aika massiivinen koira. Luin joskus, että näitä käytettiin joskus vartioimaan karjaa, olenko ihan väärässä?
        Hienon näköinen koira!

• 13+12 kirjoitti:

nähnyt dogoa "luonnossa", näyttää olevan aika massiivinen koira. Luin joskus, että näitä käytettiin joskus vartioimaan karjaa, olenko ihan väärässä?
        Hienon näköinen koira!

Alunperin se kehitettiin villisikojen ja isojen petojen metsästykseen ja vartiokoiraksi.

Se on aika suuri, säkä on korkemmillaan uroksilla vähän alle 70 senttiä.

Ei ihan jokapojan/tytön koira koska vaatii varmaa ja osaavaa koulutusta ja omistajalta paljon tietoa rodun luonteesta.
        Hieno koira jokatapauksessa.

• hoksottimet paikalle
        Sikra kirjoitti:

huomaa kuinka kyy vedättää sinua. Mahtaa hänellä olla naurussa pitelemistä.

Oiskohan siitä,että dogot,ei välttämättä ole niin näyttävän näköisiä,kun puhutaan siis nimenomaan näyttävyydestä.
        Ei liikkeitten,ym.puolesta.
        Myöskin jos ajatellaan lyhytkarvaisia rotuja,tai rotuja joita ei trimmata tai karvoja "tupsutella" mistään kohtiin,niin ne tarvii olla jo tooosi moitteettomia,että huipulla pärjää,koska myöskin pienetkin puutteet näkyy selvästi.Niitä kun ei siis pysty peittämään karvojen asettelulla.

Ja tuosta fakkiintumisesta.Joten sinnepäin olen minäkin mieltä.Se on paljon "helpompi" nostaa rotu,joka on yleensäkin tapetilla,kuin rotu,jota harvemmin palkitaan ihan Bis-kehässä,saati Bis-koiraksi.

• 45
        hoksottimet paikalle kirjoitti:

taas 10-0!! Ja tädit uskoo kaiken ;))

• hoksottimet paikalle kirjoitti:

No ei tää mummeli nyt huomaa taas tollasta ollenkaan, ja miksi hänen pitäisi naurua pidellä ????

• ¨'´¨´´
        Sikra kirjoitti:

No ei tää mummeli nyt huomaa taas tollasta ollenkaan, ja miksi hänen pitäisi naurua pidellä ????

Vanha ihminen kirjoittaa niiin pissiskieltä
        keskustellessaan kyypikkuisen kans lurps,lurps vaan....
        Vedättäähän se teitä haukullisen kans ja ihan satasella ;-))))))

lol

• ¨'´¨´´ kirjoitti:

lol

Onko sulla pitkään pyörineet päässä tuollaiset salaliittoteoriat?

Laita päähäsi foliohattu jos se helpottaisi oloasi.

• Sikra kirjoitti:

Hassua, jos Myy kertoo nähneensä joskus tampereella villiksen sen TÄYTYY olla vedätystä, eihän tampereella voi olla edes käymäassä villiksiä.Se on ihan liian laadukas rotu että sitä voisi häpäistä viemällä tampereelle.Sinne voi viedä korkeintaan jotain rottakoiria tai arkisia sakuja.

• 'å´+´+´'
        Haukullinen kirjoitti:

Naurattaa vain.....tää teidän touhunne ;))
        Mummot on niin tohkeissaan kun saivat myyn "puolelleen"

lol

• 'å´+´+´' kirjoitti:

lol

Oletko aina suhtautunut noin tunnepitoisesti netin keskustelupalstoihin?
        Pohditko muidenkin palstojen kirjoittajien välistä viestintää kehitellen päässäsi jotain huonon dekkarin juoneen verrattavaa höttöä vai keskitytkö pelkästään pulinapalstalaisiin?

• foxylady!!!!!!
        Sikra kirjoitti:

villakoira paljaine perseineen ole mitään kaunista katsottavaa.se on sellasten turhamaisten akkojen rotu.Koira parka joutuu tunti tolkulla seisoo pöydällä kun omistajan mieltymys ei tunnu täyttyvän!Eläinrääkkäystä tollaset koiranäyttelyt!ilo silmälle on metsässä vapaana ja onnellisena juokseva koira,rodusta viis!Tyhjäpäisten ämmien touhuja noi koiranäyttelyt!

• foxylady!!!!!! kirjoitti:

villakoira paljaine perseineen ole mitään kaunista katsottavaa.se on sellasten turhamaisten akkojen rotu.Koira parka joutuu tunti tolkulla seisoo pöydällä kun omistajan mieltymys ei tunnu täyttyvän!Eläinrääkkäystä tollaset koiranäyttelyt!ilo silmälle on metsässä vapaana ja onnellisena juokseva koira,rodusta viis!Tyhjäpäisten ämmien touhuja noi koiranäyttelyt!

Mitä mieltä olet siitä että koiralta omistajan kauneusihanteiden vuoksi nypitään karvoja yksitellen, tuntikausia pientä koiraa pidetään pöydällä ja kynitään karvoja jotka eivät muuten lähtisi edes irti?

• 6+3
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

liikkuvat komeasti, mutta väittäisin että vinttikoirien ja eräiden palveluskoirien (ei sakujen) likkeet ovat vieläkin komeampia!

• sokeri-sirkku
        ¨'´¨´´ kirjoitti:

lol

aikuismaista kirjoitusta, että. Antaa toisen kirjoittaa pissiskieltä,jos osaa,mitä se sulle kuuluu? Tää on kyllä jo ihan naurettavaa touhua.Ja jos Myy vedättää heitä,niin eikö se ole heidän murhe,ei meidän.

• Myy-Pikkuinen

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Oiskohan siitä,että dogot,ei välttämättä ole niin näyttävän näköisiä,kun puhutaan siis nimenomaan näyttävyydestä.
        Myöskin jos ajatellaan lyhytkarvaisia rotuja,tai rotuja joita ei trimmata tai karvoja "tupsutella" mistään kohtiin,niin ne tarvii olla jo tooosi moitteettomia,että huipulla pärjää,koska myöskin pienetkin puutteet näkyy selvästi.Niitä kun ei siis pysty peittämään karvojen asettelulla.

Ja tuosta fakkiintumisesta.Joten sinnepäin olen minäkin mieltä.Se on paljon "helpompi" nostaa rotu,joka on yleensäkin tapetilla,kuin rotu,jota harvemmin palkitaan ihan Bis-kehässä,saati Bis-koiraksi.

Dogot just onkin näyttävän näköisiä! =)

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Vai mitä sanot?

pidän tuostakin. Ettei tuo olisi sitten se joka yleensä on pärjännyt dogoista muutenkin parhaiten...

• Myy-Pikkuinen
        ¨'´¨´´ kirjoitti:

lol

miten vedätetään, kerro nyt ihan omin sanoin?

• Myy-Pikkuinen
        sokeri-sirkku kirjoitti:

aikuismaista kirjoitusta, että. Antaa toisen kirjoittaa pissiskieltä,jos osaa,mitä se sulle kuuluu? Tää on kyllä jo ihan naurettavaa touhua.Ja jos Myy vedättää heitä,niin eikö se ole heidän murhe,ei meidän.

te oikein horisette?

Jos se iso valkoinen villis oli hyvän näköinen niin kokonsa kuin liikkeittensäkin puolesta niin mitä helvetin vedätystä se oikein on?

• "huttuska"
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

ja kyllä sä osaat.............eikös vain? :-))))))))))))))))))))))))

Lähetin sulle hinausköyden niin sun on helpompi vedättää, meinasin laittaa vinssin mutta ajattelin että kokeillaan köyden avulla ensin.

• sokeri-sirkku
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

te oikein horisette?

Jos se iso valkoinen villis oli hyvän näköinen niin kokonsa kuin liikkeittensäkin puolesta niin mitä helvetin vedätystä se oikein on?

vastasin tuo yhden puskiksen viestiin.Minulle on se ja sama kuka täällä vedättää ketäkin,mutta tuo tahallinen härkkiminen saa raivostumaan.

• Myy-Pikkuinen
        "huttuska" kirjoitti:

ja kyllä sä osaat.............eikös vain? :-))))))))))))))))))))))))

vaan kerro nyt ilman mitään turhia pilkkuja hei vieno huttunen miten tuossa nyt vedätetään.

Ai niinku etten ole nähnyt mitään villistä jonka liikkeisiin en olisi ihastunut? Jos sä elät elämääsi ilman minkäänlaista että tuntisit mitään mielihyvää niin se ei ole mun murhe. Mä kuitenkin olen ihmisenä sellainen että kun näen jotain mikä on kaunista tms niin kyllä mä hehkutan, olkoot se mikä tahansa.

Niin ja ennenkaikkea mä tunnen ja toisinaan aika kiihkeästikkin ja jos se minusta häipyy niin minusta ikävä kyllä tulisi sinun kaltainen kusipää.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Lähetin sulle hinausköyden niin sun on helpompi vedättää, meinasin laittaa vinssin mutta ajattelin että kokeillaan köyden avulla ensin.

Kiitti, oli se hieno mut miten/mihin se kiinnitetään? No sen tiedän miten noille puskiksille, mut laitetaanko teille se auton etupuskuriin... =))

• Myy-Pikkuinen
        sokeri-sirkku kirjoitti:

vastasin tuo yhden puskiksen viestiin.Minulle on se ja sama kuka täällä vedättää ketäkin,mutta tuo tahallinen härkkiminen saa raivostumaan.

Vielä kerran sori.

Minustakin ne on hyvän näköisiä, sitten kun ovat valmiita, kehittyvät vaan tosi hitaasti vasta yli neljävuotiaina ovat täysin valmiita...ja kyllä on upea oikein lihaksikas ja ryhdikäs dogo...venäjällä oon joskus nähnyt pari tosi upeeta yksilöä...

• ¨'´¨´´ kirjoitti:

lol

No jokaisen oma asia mille nauraa, mua se ei haittaa, senkun jatkat nauruasi vaan...

• Haukullinen kirjoitti:

no se on ollut jonkunaikaa pimennossa, niin nyt puskee kaikki patoutumat ulos.....

• 'å´+´+´' kirjoitti:

lol

AAAA-HAAA siitäkö sinä oletkin noin katkera...nyt selvisi....

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Minustakin ne on hyvän näköisiä, sitten kun ovat valmiita, kehittyvät vaan tosi hitaasti vasta yli neljävuotiaina ovat täysin valmiita...ja kyllä on upea oikein lihaksikas ja ryhdikäs dogo...venäjällä oon joskus nähnyt pari tosi upeeta yksilöä...

Ja rotuna on kyllä sellainen josta mä tykkään paljon, vaikka tykkään niin monista roduista ja seropeista...siis ehkä kait kaikista eläimistä.

te oikein horisette?

Se oli nyt väärärotu...ei muuta, sun on mentävä turkuun ihailemaan niitä ainoita omistajalleen oikeita kääpiökoiria....

Ja rotuna on kyllä sellainen josta mä tykkään paljon, vaikka tykkään niin monista roduista ja seropeista...siis ehkä kait kaikista eläimistä.

Kaikista koirista tykkään minäkin, mutta ei se tarkota sitä et itelleni ottaisin minkä koiran vaan...

• Haukullinen kirjoitti:

Hassua, jos Myy kertoo nähneensä joskus tampereella villiksen sen TÄYTYY olla vedätystä, eihän tampereella voi olla edes käymäassä villiksiä.Se on ihan liian laadukas rotu että sitä voisi häpäistä viemällä tampereelle.Sinne voi viedä korkeintaan jotain rottakoiria tai arkisia sakuja.

Älä älä älä...mä oon tampereen suuntaan myynyt parit valkoiset isovillikset...(en kyllä ihan keskustaan)

• Sikra kirjoitti:

Kaikista koirista tykkään minäkin, mutta ei se tarkota sitä et itelleni ottaisin minkä koiran vaan...

Jos pitäis valita niin mitä rotua et ottaisi, tai sanotaanko että löydätkö vaikkapa kolme rotua tai koiratyyppiä jotka ei tunnu omalta? Ei tarvi perustella miksi ei.

Mä en ottaisi turkkirotuja, joka metsäreissun jälkeen tuntikausien selvittely että kaiken puustin sais pois turkista, pikkuruiset koirat ei myöskään oo mun koiriani, joku kääpiö ei pysyisi porukan vauhdissa ja jäis hyvin helposti jalkoihin.
        Kolmas olisi lyttynaamaiset koska mä haluan että koirilla on kuono.

• Sikra kirjoitti:

Älä älä älä...mä oon tampereen suuntaan myynyt parit valkoiset isovillikset...(en kyllä ihan keskustaan)

Voi voi minkä teit.
        Nyt on laatukoirat päätyneet kaupunkiin jossa EI VOI OLLA VILLIKSIÄ, et kai sä vaan vedätä nyt mua?

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

ja tuossa kun kerran mietin että mikä ois se mun seuraava rotu niin aika vahvasti käännyin hollanninpaimenkoiraan ja karkkariin. Mut niitä on nyt tosi vaikee löytää/saada. Joten seuraava onkin sitten ihan tavis seropi, ehkä...tai ei se mikään tavis ole kahta rotua. =)

• Haukullinen kirjoitti:

Jos pitäis valita niin mitä rotua et ottaisi, tai sanotaanko että löydätkö vaikkapa kolme rotua tai koiratyyppiä jotka ei tunnu omalta? Ei tarvi perustella miksi ei.

Mä en ottaisi turkkirotuja, joka metsäreissun jälkeen tuntikausien selvittely että kaiken puustin sais pois turkista, pikkuruiset koirat ei myöskään oo mun koiriani, joku kääpiö ei pysyisi porukan vauhdissa ja jäis hyvin helposti jalkoihin.
        Kolmas olisi lyttynaamaiset koska mä haluan että koirilla on kuono.

En osaa kyllä vastata......vaikee...vaikee...ehkä irlannin susikoiraa ja tanskan dogia en ottais kun ovat niin suuria...muuten kyllä tykkään niistäkin.....en nyt keksi muita...

• sokeri-sirkku
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

Vielä kerran sori.

:)

• Haukullinen kirjoitti:

Voi voi minkä teit.
        Nyt on laatukoirat päätyneet kaupunkiin jossa EI VOI OLLA VILLIKSIÄ, et kai sä vaan vedätä nyt mua?

Mut kun nuo ei ole ihan mansen kaupungissa....

• Sikra kirjoitti:

Mut kun nuo ei ole ihan mansen kaupungissa....

No sitten asia on ok, mä ehdin jo melkein järkyttyä.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

lisää, mä olenkin manselainen!

• Haukullinen kirjoitti:

Mutta kun asiaa ajattelee tarkemmin, niin onhan tää aika järkyttävää jos myy onkin nähnyt vahingossa mun kasvatin, ja jopa kehui sitä vahingossa...

lisää, mä olenkin manselainen!

Vedätät vaan nyt?
        Seuraavaksi varmaan yrität väittää että oot nähnyt harmaakoiria joskus tampereella!

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Vedätät vaan nyt?
        Seuraavaksi varmaan yrität väittää että oot nähnyt harmaakoiria joskus tampereella!

Mutta en tampereella, yhden erittäin tutun ihmisen iskällä on ollut harmaa!! =))))))))))))))))))))))

• Sikra kirjoitti:

Mutta kun asiaa ajattelee tarkemmin, niin onhan tää aika järkyttävää jos myy onkin nähnyt vahingossa mun kasvatin, ja jopa kehui sitä vahingossa...

jopa myylle:)

• Sikra kirjoitti:

No tuolta kannalta ajatellen on kyllä tosi järkyttävä juttu.Muutama fakta:
        A: Villiksiä EI SAA KEHUA (näyttelyissäkin yleisön pitää haukkua niitä koska ne ovat "rakennettuja")
        B: Jos on pienikin mahdollisuus että on sun kasvatti niin silloin ainakaan ei saa edes ajatella positiivisia ajatuksia siitä koirasta
        C: Jatkoa edelliseen, jos on mahdollisuus että sinä oot joskus nähnyt jonkin villiksen, edes kuvassa, silloinkaan sitä EI SAA KEHUA.

Kuinkahan me saatais Myy ymmärtämään tämä asia?
        Ähh, nyt siirryn keittiöön kääntämään kyljykset pannussa.

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

mikä säkä mulla olisikaan silloin käynyt ja ihan tietämättäni! Ei niihin isoihin ihan joka paikassa törmää, niiku oikeesti.

Mutta en tampereella, yhden erittäin tutun ihmisen iskällä on ollut harmaa!! =))))))))))))))))))))))

Eehhhhh, nyt jymäytät.
        Vähän helpotti tuo ettei se ollut tampereella, se olis ollut jo liian epäuskottavaa.

mikä säkä mulla olisikaan silloin käynyt ja ihan tietämättäni! Ei niihin isoihin ihan joka paikassa törmää, niiku oikeesti.

mustaa sellasta,ja tuon karvakasan ei niin ystäviä,uroita kun kaikki ovat:)

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Eehhhhh, nyt jymäytät.
        Vähän helpotti tuo ettei se ollut tampereella, se olis ollut jo liian epäuskottavaa.

mullon siitä valokuvakin! =)))) Se oli ihana koira!

mullon siitä valokuvakin! =)))) Se oli ihana koira!

Nyt ystävämme aktiivipuskis heittää tähän kohta että SLURPS!
        Kato vaikka kellosta aikaa, ei se montaa minuuttia malta istua käsiensä päällä.

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

Eehhhhh, nyt jymäytät.

kertaa Myy ei vedätä ja se harmaa oli hyvin lähellä Tamperetta, noin 15 kilometrin päässä Tampereen keskustasta ja oli kyllä hieno koira :)

niinpä....suuri mahdollisuus kyllä, ja sitte aloit vielä kehumaan...

• Myy-Pikkuinen
        hauvanmamma kirjoitti:

mustaa sellasta,ja tuon karvakasan ei niin ystäviä,uroita kun kaikki ovat:)

harvemmin ne oudot urokset keskenään toimeen tulee.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Nyt ystävämme aktiivipuskis heittää tähän kohta että SLURPS!
        Kato vaikka kellosta aikaa, ei se montaa minuuttia malta istua käsiensä päällä.

skannata sen kuvan sille ja siten lurpsasta vähän takasin... ;)))

• totuudentorvi,,,
        Sikra kirjoitti:

niinpä....suuri mahdollisuus kyllä, ja sitte aloit vielä kehumaan...

" hiljaiselle" ei näköjään mee perille, et kyy vetää sua poskesta minkä kerkeää :))))))))))))))))))
        Huvitti, kun Haukullistakin kesytti kertomalla, et aikoo kokeilla kaatuuko se hirvi vaikka ei ikinä sitä tekisi.
        Nyt ootte muorit tekemisissä pahimman luokan korkkiruuvin kanssa.
        Kyy on nokkelampi kun te kaksi muoria yhteensä:)))))))))) Tukehtuu nauruun.

• Myy-Pikkuinen
        totuudentorvi,,, kirjoitti:

" hiljaiselle" ei näköjään mee perille, et kyy vetää sua poskesta minkä kerkeää :))))))))))))))))))
        Huvitti, kun Haukullistakin kesytti kertomalla, et aikoo kokeilla kaatuuko se hirvi vaikka ei ikinä sitä tekisi.

Mä ainakin haluun tietää, missä mä vedätän?? Jos sitä totuutena täällä vetelet niin kiskases sieltä hihasta se "totuus"! =)))))))

• Myy-Pikkuinen

• totuudentorvi,,, kirjoitti:

mitä hittoa se sulle kuuluu jos joku mua 'vetää poskesta', kysyn vaan, omahan on poskeni, ei kuulu sulle...kuvittelet nyt saavasi jotain riitaa aikaiseksi, mutta turha haave, olet niin läpinäkyvä et muorikin sen huomaa... Soita nyt hyvä ihminen apua jos olet tukehtumassa, äläkä enään istu pulinoissa...tää on muorin kehoitus !!!!!!!!!!!!!

• 14+9
        Sikra kirjoitti:

Ethän sinä tuonnut omaa mielipidettäsi vaan jonkun toisen, vai joko unohdit että äsken kerroit sen kuuluvan katsomosta...niin ajattelinkin ettei se mistään katsomosta kuulunut vaan oli mielipiteesi, niinkuin nyt sanoitkin.....

Miksi toit noita kielteisiä kuulemiasi kommentteja vaan villakoirasta tänne, kun kerran kuulit esim. sakuistakin ym......outoa/ko...ei ollut mitään outoa.

Miks toit mielipiteitäs just villakoirasta... no luulisin et siks kun myy mainitsi villikset viestissään, siihenhän uma vastas... usein vastauksessa viitataan siihen mitä edellisessä viestissä on ollu... etsilleen.... miks sä haet vaan riidan aihetta jokaisesta viestistä minkä uma kirjoittaa? Minunkin harrastamasta rodusta on esitetty palstalla negatiivisia mielipiteitä ja kerrottu kuulopuheita, enhän mä voi mennä sanomaan että ne ei pidä paikkaansa vain koska ite oon (tietenkin) eri mieltä. Mulle mun koira ja se rotu on paras ja kaunein maailmassa. Villakoiristakin tykkään ja ne on minusta kauniita kun niitä ei oo trimmattu niin pöyhkeiksi, niistä kampauksista mä en tykkää kun ne näyttåä mun silmiin niin liioitelluilta mut ei kannata vetää herneitä nenään tästäkään kun se on vain mun mielipide.

Mä ainakin haluun tietää, missä mä vedätän?? Jos sitä totuutena täällä vetelet niin kiskases sieltä hihasta se "totuus"! =)))))))

Se on ollu pariviikkoa pimennossa ja nyt haluaa huomiota vaikka millä konstilla...enkä tiedä pystyykö se enään vastaamaan kun äsken kertoi nauruun tukehtuvansa...

• 4+9
        Haukullinen kirjoitti:

Mitä mieltä olet siitä että koiralta omistajan kauneusihanteiden vuoksi nypitään karvoja yksitellen, tuntikausia pientä koiraa pidetään pöydällä ja kynitään karvoja jotka eivät muuten lähtisi edes irti?

Eiköhä se vastaus tullu selväks, mulle ainakin tuli.

Eläinrääkkäystä tollaset koiranäyttelyt!ilo silmälle on metsässä vapaana ja onnellisena juokseva koira,rodusta viis!Tyhjäpäisten ämmien touhuja noi koiranäyttelyt!

• Virtuaalikoneistaja
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

puskis saanut luotettavan tiedon siitä että Tampereella ei ole villakoiria, ja nyt hän on aivan varma ettet ole sellaista voinut nähdä Tampereella, puskiksen varma tieto on peräisin hevosmiestentietotoimistolta.

• Myy-Pikkuinen
        4+9 kirjoitti:

Eläinrääkkäystä tollaset koiranäyttelyt!ilo silmälle on metsässä vapaana ja onnellisena juokseva koira,rodusta viis!Tyhjäpäisten ämmien touhuja noi koiranäyttelyt!

koiria joka pv viedä näyttelyyn ja varmaan monikin saa juosta irti metsässä ja muuallakin.

• molossi kirjoitti:

esille kun kakkosryhmän RP:t kisaavat kehässä. Noissa on vaikeeta erottautua kun taas ysi ryhmässä villakoirat varsinkin iso-villis erottuu joukosta jo pelkän kokonsa puolesta unohtamatta tuota turkin rakentamista. Mikäli villiksillä olisi niin sanottu normi turkki kuten vesikoirilla olisi se vain yksi rotu muiden joukossa.

• 15+11
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

koiria joka pv viedä näyttelyyn ja varmaan monikin saa juosta irti metsässä ja muuallakin.

Mulla ei ole mitään koiranäyttelyitä vastaan vaikka ne ei mua kiinnosta paitsi joskus ihan huvin vuoks katsomosta, sanoin vaan että mun mielestä foxyladyn viestissä kerrottiin aika selkeesti mielipide myös tuohon haukullisen kyssään.

• Myy-Pikkuinen

puskis saanut luotettavan tiedon siitä että Tampereella ei ole villakoiria, ja nyt hän on aivan varma ettet ole sellaista voinut nähdä Tampereella, puskiksen varma tieto on peräisin hevosmiestentietotoimistolta.

hyvinkin olla että on saanut erittäin "luotettavan" tiedon! =))))

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

esille kun kakkosryhmän RP:t kisaavat kehässä. Noissa on vaikeeta erottautua kun taas ysi ryhmässä villakoirat varsinkin iso-villis erottuu joukosta jo pelkän kokonsa puolesta unohtamatta tuota turkin rakentamista. Mikäli villiksillä olisi niin sanottu normi turkki kuten vesikoirilla olisi se vain yksi rotu muiden joukossa.

milloin ne tuomarit alkaa näkeen ne koirat oman rotusinaan eikä vertaileen niitä muihin rotuihin. Eikö ne saakeli osaa katsoa muuta kuin sitä yhtä/kahta rotua!
        Eli ne ei tiedä koirista hevonvitunhumppaa...

Totta...meilläkin koirat on koiria ollut aina, vaikka käytiin tiiviistikkin näyttelyissä...ei kai se tee koirasta jotain lasikaappikamaa jos se käy näyttelyissä...ihme ajatuksia tolla yhdellä...

• 4+9 kirjoitti:

eläimistä huolehditaan kunnolla ja vastuulisesti,jokainen saa harrastaa niillä,kunhan on vain lainpuitteissa,itselläni on seropi)

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Totta...meilläkin koirat on koiria ollut aina, vaikka käytiin tiiviistikkin näyttelyissä...ei kai se tee koirasta jotain lasikaappikamaa jos se käy näyttelyissä...ihme ajatuksia tolla yhdellä...

on outoa ajatusta, ei ne näyttelyt sitä koiraa pilaa. Mulla ainakin se yks ja (toinenkin tietty) sai juosta mutaojissa ja muutenkin nauttia elämästään metsässä ja kyllä se sitten menikin voi hitsi sitä riemua aina kun sen irti päästi. Tosin se oli useimmiten niiden reissujen jälkeen pikemmin mustas ku valkoinen.

• Hyi saakeli
        foxylady!!!!!! kirjoitti:

Paljaaksi kynityt villakoiran takapuolet ovat surkeaa katseltavaa,muistuttaa muuten punaperseapinoita Korkeasaaresta. Niin ja Suomessa perse paljaana, todellista eläinrääkkäystä.

on outoa ajatusta, ei ne näyttelyt sitä koiraa pilaa. Mulla ainakin se yks ja (toinenkin tietty) sai juosta mutaojissa ja muutenkin nauttia elämästään metsässä ja kyllä se sitten menikin voi hitsi sitä riemua aina kun sen irti päästi. Tosin se oli useimmiten niiden reissujen jälkeen pikemmin mustas ku valkoinen.

Miten joku voi edes kuvitella et joku soffaperuna pystyis edes kauniiseen iloiseen liikuntaan jos vaan olisi kahlittuna kaikenaikaan, ja mistä koira saisi ne upeat lihakset, jotka myös on tärkeät näyttelykoirallekkin,
        jos ei saisi viettää oikeata vapaata koiran elämää...

Jotku kuvittelee ettei villakoira ole samanlainen 'koira' kuin mikätahansa koira...tietysti riippuu koiran omistajastakin miten koiraa pitää...mulla on ollut aiemmin rottis, ja isovillakoiria olen käsitellyt ja pitänyt ihan samoin kuin rottistakin, ja yhdessä tuo eka isovillis ja rottis alkuun elelivätkin, kunnes joku sen rottiksen myrkytti.......

milloin ne tuomarit alkaa näkeen ne koirat oman rotusinaan eikä vertaileen niitä muihin rotuihin. Eikö ne saakeli osaa katsoa muuta kuin sitä yhtä/kahta rotua!

Jotka nostavat niitä ryhmissä oudompiakin esille. Ysiryhmässä kesti kauan kauan kun joku nosti turkkirotujen joukosta lyhytkarvaisen ryhmäsijoittujaksi. Ellen väärin muista tais olla Hasse kauan kauan sitten kun nappasi Mopsin sieltä rotuna esille.
        Eikä niin kauaa siitä ole kun ihanaakin ihanampi Enkkubulla nappasi vuoden näyttelykoira tittelin.
        Vinttareissa on melkein aina Afgaani ryhmävoittaja, vaikka ryhmä koostuu upeista roduista. Tällä kertaa voiton nappasi Saluki
        http://www.saunalahti.fi/~lskp/turku09/su_10.html
        PS se ryhmä nelonenkin oli upea.

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Miten joku voi edes kuvitella et joku soffaperuna pystyis edes kauniiseen iloiseen liikuntaan jos vaan olisi kahlittuna kaikenaikaan, ja mistä koira saisi ne upeat lihakset, jotka myös on tärkeät näyttelykoirallekkin,

Jotku kuvittelee ettei villakoira ole samanlainen 'koira' kuin mikätahansa koira...tietysti riippuu koiran omistajastakin miten koiraa pitää...mulla on ollut aiemmin rottis, ja isovillakoiria olen käsitellyt ja pitänyt ihan samoin kuin rottistakin, ja yhdessä tuo eka isovillis ja rottis alkuun elelivätkin, kunnes joku sen rottiksen myrkytti.......

ei hitto, myrkytti!! Kyllä ihmiset on pissipäitä! =(

http://www.saunalahti.fi/~lskp/turku09/la_2.html

ei hitto, myrkytti!! Kyllä ihmiset on pissipäitä! =(

Juu ja myrkytti omaan pihaan...ja mitkä helvetin tuskat tuolla koiralla oli ennenkuin meni tajuttomaksi....
        vieläkin on ikävä tuota todella mahtavaa ja viisasta koiraa...

• Myy-Pikkuinen
        umalehtinen kirjoitti:

Jotka nostavat niitä ryhmissä oudompiakin esille. Ysiryhmässä kesti kauan kauan kun joku nosti turkkirotujen joukosta lyhytkarvaisen ryhmäsijoittujaksi. Ellen väärin muista tais olla Hasse kauan kauan sitten kun nappasi Mopsin sieltä rotuna esille.
        Eikä niin kauaa siitä ole kun ihanaakin ihanampi Enkkubulla nappasi vuoden näyttelykoira tittelin.
        Vinttareissa on melkein aina Afgaani ryhmävoittaja, vaikka ryhmä koostuu upeista roduista. Tällä kertaa voiton nappasi Saluki
        http://www.saunalahti.fi/~lskp/turku09/su_10.html
        PS se ryhmä nelonenkin oli upea.

mut niin vähän.
        Mä nostaisin tuollaisen heti jos oisin tuomari. Tuolla nyt on typätyt korvat mut sitä upeemmalta se (ikävä kyllä) näyttää.
        Oih mikä komistus ja niin massiivinen nartuksi.

http://www.besfern.com/RAZAS FCI/fotosperros/grupo 2/Dogo Argentino.jpg

• Myy-Pikkuinen
        Sikra kirjoitti:

Juu ja myrkytti omaan pihaan...ja mitkä helvetin tuskat tuolla koiralla oli ennenkuin meni tajuttomaksi....
        vieläkin on ikävä tuota todella mahtavaa ja viisasta koiraa...

Saiko se myrkyttäjä edes mitään sanktioo siitä?

• alpoliena

• Sikra kirjoitti:

...sen jälkeen kun minun sisko otti sellaisen, se on aivan mahtava koira! Niin kiltti ja elegantti, ja varmaan hassua sanoa koirasta että hienotunteinen, mutta se koira on ihan oikeasti herrasmies vailla vertaa. :) Sillä on aina vaan ihan kotikoiran turkki, mutta se on siinäkin tosi uljas. :))

Minun yhdellä sukulaisella on ollut isovillakoiria niin kauan kuin minä olen ollut olemassa joten ensimmäiseen sellaiseen rakastuin jo pikkutyttönä, mutta niin vähän on oltu tekemisissä että en ole siihen rotuun kuitenkaan tutustunut ennen kuin nyt... Täydellistä villakoirakuumetta laimentaa vain se että se turkki näyttää oikein imevän itseensä kaiken lian, ja kun täällä ei ole kuivaa milloinkaan, ja nämä meidän "upeat" lenkkireitit menee kesällä soiden ja mutapaikkojen yli. Nyt kesällä sen eron huomasi niin hyvin kun kaikki kolme valkoista koiraa rypivät niin että masussa ja jaloissa ei näkynyt valkoista väriä hetkeen ollenkaan, kotiin tullessa minun koirat olivat jo taas yhtä valkoisia kuin ennen lähtöäkin, mutta siskon piti viedä oma kuraturkkinsa pesulle joka kerta. Eli onhan siinä oma hommansa, vaikka toisaalta se on suuri plussa kun se Suuri Mahtava Karvanlähtö puuttuu hänen huushollistaan kokonaan... Mutta mahtava koira joka tapauksessa.

• Myy-Pikkuinen
        Ursa kirjoitti:

...sen jälkeen kun minun sisko otti sellaisen, se on aivan mahtava koira! Niin kiltti ja elegantti, ja varmaan hassua sanoa koirasta että hienotunteinen, mutta se koira on ihan oikeasti herrasmies vailla vertaa. :) Sillä on aina vaan ihan kotikoiran turkki, mutta se on siinäkin tosi uljas. :))

Minun yhdellä sukulaisella on ollut isovillakoiria niin kauan kuin minä olen ollut olemassa joten ensimmäiseen sellaiseen rakastuin jo pikkutyttönä, mutta niin vähän on oltu tekemisissä että en ole siihen rotuun kuitenkaan tutustunut ennen kuin nyt... Täydellistä villakoirakuumetta laimentaa vain se että se turkki näyttää oikein imevän itseensä kaiken lian, ja kun täällä ei ole kuivaa milloinkaan, ja nämä meidän "upeat" lenkkireitit menee kesällä soiden ja mutapaikkojen yli. Nyt kesällä sen eron huomasi niin hyvin kun kaikki kolme valkoista koiraa rypivät niin että masussa ja jaloissa ei näkynyt valkoista väriä hetkeen ollenkaan, kotiin tullessa minun koirat olivat jo taas yhtä valkoisia kuin ennen lähtöäkin, mutta siskon piti viedä oma kuraturkkinsa pesulle joka kerta. Eli onhan siinä oma hommansa, vaikka toisaalta se on suuri plussa kun se Suuri Mahtava Karvanlähtö puuttuu hänen huushollistaan kokonaan... Mutta mahtava koira joka tapauksessa.

sellaista tekstiä että menis ihan myyntipuheesta...pitäisköhän minun hommata toinenkin koira, eli isovillis. =)

mut niin vähän.
        Mä nostaisin tuollaisen heti jos oisin tuomari. Tuolla nyt on typätyt korvat mut sitä upeemmalta se (ikävä kyllä) näyttää.
        Oih mikä komistus ja niin massiivinen nartuksi.

http://www.besfern.com/RAZAS FCI/fotosperros/grupo 2/Dogo Argentino.jpg

Todella jalon näköinen koira. En tunne rotua juurikaan, en verrata rotumääritelmään. Livessä olen nähnyt ja koskettanutkin.
        Ensin kavahdin koko rotua ja ajattelin erittäin negatiivisesti siitä. Ekat kun tulivat Suomessa kehiin eivät tuomarit juurikaan kosketelleet niitä. Ekakokemus oli Hesan messarissa johon olimme ilmoittaneet myös omia koiruleitamme. Sama tuomari arvosteli niin Dogot kuin Griffonitkin. Rodut olivat vielä peräjälkeen arvosteluvuorossa. Tilannetta ei yhtään parantanut erään Dogon omistaja, joka varoitteli meitä muita Dogostaan ja kertoi rodusta hyvin liioitellen.
        Onneksi sitten törmäsin muutaman vuoden päästä Dogo kasvattajaan, joka melkein pakoitti minut kuuntelemaan ja tutustumaan koiriinsa. Näin mielikin muuttui paljon myönteisemmäksi kuin alussa.

• Ursa kirjoitti:

Olipa ihana kuulla että joku on huomannut isovillakoirasta sen mitä isovillakoira todellisuudessa on...itkuhan tässä ihan tulee ikävästä ja kauniista kirjoituksestasi, minulta lähti noin vuosi sitten viimeinen isovillakoirani sinne sisarustensa luokse koirien taivaaseen :((((

Saiko se myrkyttäjä edes mitään sanktioo siitä?

Ei se edes selvinnyt kuka oli myrkyttäjä...itelläni kyllä oli oma epäilys, mutta vaan epäilys...

• Sikra kirjoitti:

Olipa ihana kuulla että joku on huomannut isovillakoirasta sen mitä isovillakoira todellisuudessa on...itkuhan tässä ihan tulee ikävästä ja kauniista kirjoituksestasi, minulta lähti noin vuosi sitten viimeinen isovillakoirani sinne sisarustensa luokse koirien taivaaseen :((((

;-( Voi, osanotto nyt näin tosi myöhään... luulin että sinulla vielä jokin iso hurmuri on siellä kotona. Muistoja on sitten varmaan siitäkin edestä.

No, eipä minulla tosiaankaan ole niistä juuri kokemusta, mutta siitä siskon pojusta on vain kasvanut niin viehättävä koira, niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Sen kanssa kun olin hihnalenkillä täällä, niin kyllä moni autoilija hidasti ihan silkasta uteliaisuudesta ja muutama ei malttanut olla pysähtymättä, vaikka miten oli mutka lähellä. :D Kyllä ne tietysti tunnistivat rodun, mutta kun ei niitä täällä juuri näe. Ja se villakoiran askellus on niin eri maailmasta kuin meikäläisten turrukoiden että siinä alkaa itsekin huomaamattaan kulkea vähän ryhdikkäämmin... ettei koiraa hävettäisi niin paljon... ;) Tietysti siihen tottuu varmaan äkkiä eikä sitä enää ajattele, mutta alussa vaan oli vähän sellainen tunne, että maalaismuija kumppareissaan taluttaa ylvästä arabioria. :D

• Ursa kirjoitti:

;-( Voi, osanotto nyt näin tosi myöhään... luulin että sinulla vielä jokin iso hurmuri on siellä kotona. Muistoja on sitten varmaan siitäkin edestä.

No, eipä minulla tosiaankaan ole niistä juuri kokemusta, mutta siitä siskon pojusta on vain kasvanut niin viehättävä koira, niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Sen kanssa kun olin hihnalenkillä täällä, niin kyllä moni autoilija hidasti ihan silkasta uteliaisuudesta ja muutama ei malttanut olla pysähtymättä, vaikka miten oli mutka lähellä. :D Kyllä ne tietysti tunnistivat rodun, mutta kun ei niitä täällä juuri näe. Ja se villakoiran askellus on niin eri maailmasta kuin meikäläisten turrukoiden että siinä alkaa itsekin huomaamattaan kulkea vähän ryhdikkäämmin... ettei koiraa hävettäisi niin paljon... ;) Tietysti siihen tottuu varmaan äkkiä eikä sitä enää ajattele, mutta alussa vaan oli vähän sellainen tunne, että maalaismuija kumppareissaan taluttaa ylvästä arabioria. :D

Kiitos taas, tää menee nyt pelkäksi kiittelyksi...en tuosta viimeisestä menetyksestä ole voinut edes puhua muuta kuin oman perheen kesken...enkä jaksa nytkään enempää...

• Sikra kirjoitti:

Ei se edes selvinnyt kuka oli myrkyttäjä...itelläni kyllä oli oma epäilys, mutta vaan epäilys...

Täälläpäin oli pari vuotta sitten samankaltaisia tapauksia,rotanmyrkyllä myrkyttivät:((

• Ursa kirjoitti:

että tuo meidän olisi turkkinsa vaihtanut mutta ei,niin,ei,,,alusvillaa irrottelee sen minkä ehtii(

• Hyi saakeli kirjoitti:

Paljaaksi kynityt villakoiran takapuolet ovat surkeaa katseltavaa,muistuttaa muuten punaperseapinoita Korkeasaaresta. Niin ja Suomessa perse paljaana, todellista eläinrääkkäystä.

Sinun velvollisuus jos tiedät että eläimiä rääkätään jossain, on tehdä eläinrääkkäyksestä ilmoitus...

• umalehtinen kirjoitti:

kommentit aivan selvästiM Mitä tulee villiksiin hienoja koiria . Mulla ei ole rotua vastaan mitään, tuttujen piiriin kuuluu villisomistajia ja kasvattajia. Koska olit paikalla niin montako katsomoa siellä ole.??

Minä kuulin kanssa aika monenlaista kommenttia silloin kun sisko kertoi löytäneensä rodun jota haluaa kokeilla, eli isovillakoiran. :) Siis se vain on niin että jos ei niitä koiria lainkaan tunne, niin taitaa aika monella olla mielessä vain ja ainoastaan ne äärimmilleen trimmatut "mallinuket".

Itse täydellisen tietämättömänä myönnän että vaikka minä olen niitä sukulaisen isovillakoiria muutaman nähnyt (en koskaan näyttelytrimmissä) elämäni aikana ja tykästynyt niihin, niin ei kyllä silloin aikaisemmin milloinkaan tullut mieleen oikein hienoksi laitetun villiksen nähdessä että joo, tuollainen koira silläkin minun sukulaisella on. Eli minulle ne oli ainakin kaksi aivan eri asiaa, en ikinä edes miettinyt sitä. :D Kyllähän niitä sitten varmaan oppii katsomaan, mutta kun on tällainen joka on turkkiroduista ja yleensäkin näyttelyistä täysin out, niin jotenkin se oikein häiritsee kun ne on laitettu niin ylenpalttisen mahtaviksi.

• hauvanmamma kirjoitti:

Täälläpäin oli pari vuotta sitten samankaltaisia tapauksia,rotanmyrkyllä myrkyttivät:((

Noita koiranvihaajia kyllä riittää jokapuolelle...

• Sikra kirjoitti:

Noita koiranvihaajia kyllä riittää jokapuolelle...

Eikö tollasen jälkeen tulekin jotenkin yliherkäksi kaikelle mitä koira nuuhkii pitkäksi aikaa.

Kun meillä oli border se löysi lihanpalan lenkillä ollessa, ei syönyt vaan antoi pois ja vain oksensi pari kertaa sinä iltana, lähistöllä asuva saksanseisoja sen sijaan oli päässyt karkureissulle jolla oli syönyt luultavasti enemmänkin, se kuoli seuraavana päivänä eläinlääkärin ponnisteluista huolimatta.Tosta on aikaa jo 30 vuotta.

• Sikra kirjoitti:

Kiitos taas, tää menee nyt pelkäksi kiittelyksi...en tuosta viimeisestä menetyksestä ole voinut edes puhua muuta kuin oman perheen kesken...enkä jaksa nytkään enempää...

Eipä niistä itselleen tärkeimmistä aina jaksa puhua muille kuin ihan läheisilleen joiden kanssa ne asiat jakaa, eikä tarvitse.

kertaa Myy ei vedätä ja se harmaa oli hyvin lähellä Tamperetta, noin 15 kilometrin päässä Tampereen keskustasta ja oli kyllä hieno koira :)

No se oli kyllä sitten turvallisella etäisyydellä, tossa matkassa jo laimenee tampereen vaikutus niin paljon että näitä laadukkaita rotuja voi havaitakin.

• hauvanmamma kirjoitti:

että tuo meidän olisi turkkinsa vaihtanut mutta ei,niin,ei,,,alusvillaa irrottelee sen minkä ehtii(

Pikkulikalla on juoksut loppusuoralla ja turkki parhaimmillaan, voi kun se aika kestäisi paaaaaljon pitempään ettei siltä irtoa karvan karvaa vaikka yrittäisi nyhtää. :D No onneksi Santtulilla sentään on pikkuisen karva irti nyt, ettei ihan karvatonta elämää tarvitse viettää... Pölynimuri varmaan närkästyisi ja menisi lakkoon jos se jäisi jonakin päivänä käyttämättä.

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

No se oli kyllä sitten turvallisella etäisyydellä, tossa matkassa jo laimenee tampereen vaikutus niin paljon että näitä laadukkaita rotuja voi havaitakin.

osan elämästään Ellu eleli Pielavedellä, Pohjois-Savossa.

Ellu ei koskaan ollut hirvikoirana mutta kyllä vanhempani hyvin nopeasti oppi Lapin reissuilla pitämään kiinni, se vain vinkaisi ja painui poron perään kun ensimmäisen kerran oli vanhempieni matkassa Lapissa.

• Myy-Pikkuinen

Niinpä,mutta makuasia ja jos kuitenkin ajatellaan näytelmiä,niin "showkoiraksi" ei niinkään näyttäviä.

Mutta just niin näyttäviä,että ko.rotua mietin aikoinaan itsekkin.Lähellä oli,ettei tullut.Jos olisin ollut selvännäkijä,ja nähnyt pk-oikeudet silloin aikoinaan,niin saattaisi täällä tuollainen tepastellakkin... :)

Mutta tuomareista sen verran.Omhan niitä kummiskin joitain tuomareita,jotka "uskaltaa" muitakin kuin yleisemmin pallilla nähtyjä pistää ihan kärkeen.
        Oma pikkurotunikin on ollut kerran jopa kv Bis.Aikamoinen paukku,ja varmasti monelle "musta hevonen" :)

• Myy-Pikkuinen

Ellu ei koskaan ollut hirvikoirana mutta kyllä vanhempani hyvin nopeasti oppi Lapin reissuilla pitämään kiinni, se vain vinkaisi ja painui poron perään kun ensimmäisen kerran oli vanhempieni matkassa Lapissa.

mulle tulee pielavedestä mieleen?

No se mun eka kalastusreissu jossa olin teidän mukana, eiku kahestaanhan me silloin oltiin? ja se ensimmäinen purotaimen jonka sain ja pidin sitä hiton rumana, siis eka silmäyksellä, mitä se ei sitten kuitenkaan edes ollut, siis ruma! =))
        Ainakin se paistettuna maistui hiton hyvälle!

• Haukullinen kirjoitti:

Eikö tollasen jälkeen tulekin jotenkin yliherkäksi kaikelle mitä koira nuuhkii pitkäksi aikaa.

Kun meillä oli border se löysi lihanpalan lenkillä ollessa, ei syönyt vaan antoi pois ja vain oksensi pari kertaa sinä iltana, lähistöllä asuva saksanseisoja sen sijaan oli päässyt karkureissulle jolla oli syönyt luultavasti enemmänkin, se kuoli seuraavana päivänä eläinlääkärin ponnisteluista huolimatta.Tosta on aikaa jo 30 vuotta.

No joo, kyllähän sitä pitkään noita vahti, vaikka meillä ei noi aikuiset (isot)koirat koskaan ole lenkillä yrittäneetkään syödä mitään... noita pieniä saa kyllä vahtia jatkuvasti...

• villady

karsee törkee ihan kui marakatti mut mikä toi törkee elukka on ei kait kukaan tuallast voi koiraks sanoa,,

• prosko

ranskanbuldoggi???

• Virtuaalikoneistaja
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

No se mun eka kalastusreissu jossa olin teidän mukana, eiku kahestaanhan me silloin oltiin? ja se ensimmäinen purotaimen jonka sain ja pidin sitä hiton rumana, siis eka silmäyksellä, mitä se ei sitten kuitenkaan edes ollut, siis ruma! =))

vesi on tummaa ja tammukatkin ovat tummia, mutta olihan siinä kauniin punaiset pilkut, ja hyvää taimen/tammukka on aina :)

• 8+8
        prosko kirjoitti:

ranskanbuldoggi???

tollanen koiran kuvatus on

Vaistot on vahvat, mahtoi koira olla onnensa huipulla kun huomasi että "ai jaa, tätäkös varten olenkin syntynyt, hienoa hommaa"

Oliko sulla suurennuslasi mukana niin että pääsit näkemään sen kalan rumuuden?
        Paljaalla silmällähän niin pikkuriikkisistä ei erota.

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Niinpä,mutta makuasia ja jos kuitenkin ajatellaan näytelmiä,niin "showkoiraksi" ei niinkään näyttäviä.

Mutta just niin näyttäviä,että ko.rotua mietin aikoinaan itsekkin.Lähellä oli,ettei tullut.Jos olisin ollut selvännäkijä,ja nähnyt pk-oikeudet silloin aikoinaan,niin saattaisi täällä tuollainen tepastellakkin... :)

Mutta tuomareista sen verran.Omhan niitä kummiskin joitain tuomareita,jotka "uskaltaa" muitakin kuin yleisemmin pallilla nähtyjä pistää ihan kärkeen.
        Oma pikkurotunikin on ollut kerran jopa kv Bis.Aikamoinen paukku,ja varmasti monelle "musta hevonen" :)

Onneks olkoon sitten teille näin jälkikäteen! Vaikka en edes tiedä että mikä se koira on rodultaan. =)

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

Vaistot on vahvat, mahtoi koira olla onnensa huipulla kun huomasi että "ai jaa, tätäkös varten olenkin syntynyt, hienoa hommaa"

oli onnellinen.

Kaikinpuolin oli oikeasti hieno koira, vaikka ei päässytkään itseään "toteuttamaan", reissasi paljon vanhempieni kanssa ja viettivät paljon aikaa mökillä.

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Oliko sulla suurennuslasi mukana niin että pääsit näkemään sen kalan rumuuden?
        Paljaalla silmällähän niin pikkuriikkisistä ei erota.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oli onnellinen.

Kaikinpuolin oli oikeasti hieno koira, vaikka ei päässytkään itseään "toteuttamaan", reissasi paljon vanhempieni kanssa ja viettivät paljon aikaa mökillä.

Harmaat on tosi puuhakkaita ja seurallisia, siksi onkin hyvä että nykyään moni ymmärtää ettei se kuulu mihinkään häkkiin vaan osallistumaan kaikkiin askareisiin.

(Paitsi että yksi joka elää täällä ei saa kutoa villasukkia vaikka taas tänään on halunnut yrittää)

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

mennyt, kun ei se nähnyt mitään paitsi jos siihen oli kiinnitetty suurennuslasi...

mennyt, kun ei se nähnyt mitään paitsi jos siihen oli kiinnitetty suurennuslasi...

Eihän sen tarvinnut edes nähdä, sillähän oli kuono (sellainen jolla haistoi jopa ne sun pikkuruiset saaliit)

• Myy-Pikkuinen
        Haukullinen kirjoitti:

Eihän sen tarvinnut edes nähdä, sillähän oli kuono (sellainen jolla haistoi jopa ne sun pikkuruiset saaliit)

ei ja EI, kun minun kalat on isoja...

Onneks olkoon sitten teille näin jälkikäteen! Vaikka en edes tiedä että mikä se koira on rodultaan. =)

Kiitos,mutta välitän ajatuksella oikeaan kohteeseen :)
        Kun ei ollut siis omistamani koira,vaan samaisesta rodusta.
        Mutta jotain glooriaa täytyy tietty itsekkin ottaa ,heh.Jollei muuta niin hyvin oli aikoinaan tehty valinta tuohon ko.koiran otton sukulinjaan :)

No se rotu on semmonen pieni ja nätti suuri pieni suuren maan kansalliskoira ;)

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Kiitos,mutta välitän ajatuksella oikeaan kohteeseen :)
        Kun ei ollut siis omistamani koira,vaan samaisesta rodusta.
        Mutta jotain glooriaa täytyy tietty itsekkin ottaa ,heh.Jollei muuta niin hyvin oli aikoinaan tehty valinta tuohon ko.koiran otton sukulinjaan :)

No se rotu on semmonen pieni ja nätti suuri pieni suuren maan kansalliskoira ;)

ja rodunkin ehkä arvaan! =))

• Virtuaalikoneistaja
        Haukullinen kirjoitti:

Harmaat on tosi puuhakkaita ja seurallisia, siksi onkin hyvä että nykyään moni ymmärtää ettei se kuulu mihinkään häkkiin vaan osallistumaan kaikkiin askareisiin.

(Paitsi että yksi joka elää täällä ei saa kutoa villasukkia vaikka taas tänään on halunnut yrittää)

oli Ellukin ja ehdottomasti isäni koira, joskus tuntui että suorastaan palvoi isääni.

Luonteeltaan hyvin iloinen ja tosiaankin puuhakas.

• prosko
        Haukullinen kirjoitti:

sanoa, että ei kaikki häkkikoirat jää vaille puuhastelua ja "lauman" touhuja. Häkki on paikka missä rauhotutaan ja nukutaan kunnes jälleen aamulla touhataan yhdessä.

• prosko kirjoitti:

sanoa, että ei kaikki häkkikoirat jää vaille puuhastelua ja "lauman" touhuja. Häkki on paikka missä rauhotutaan ja nukutaan kunnes jälleen aamulla touhataan yhdessä.

Ja harvemmin enää on niitä häkkikoiriakaan jotka pidettäis siellä tarhassa ilman lenkitystä jne.
        Kun ajelee sivukylillä niin kyllä niitä isäntiä ja emäntiä tulee vastaan koirineen normaaleilla lenkeillä ihan kuin kaupungissakin.

• prosko
        Haukullinen kirjoitti:

Ja harvemmin enää on niitä häkkikoiriakaan jotka pidettäis siellä tarhassa ilman lenkitystä jne.
        Kun ajelee sivukylillä niin kyllä niitä isäntiä ja emäntiä tulee vastaan koirineen normaaleilla lenkeillä ihan kuin kaupungissakin.

on 3 "häkki koiraa" jotka ovat päivät vapaana ja yöt häkissä. Kesät talvet. Toivottavasti saan yhen sinne taas huomenna. Se on tassunsa kanssa ollut 10 päivää sairauslomalla sisätiloissa.

• prosko kirjoitti:

on 3 "häkki koiraa" jotka ovat päivät vapaana ja yöt häkissä. Kesät talvet. Toivottavasti saan yhen sinne taas huomenna. Se on tassunsa kanssa ollut 10 päivää sairauslomalla sisätiloissa.

Mulla on ollut muutama koira jotka aiemmassa elämässään ennen meille tuloa olivat pihanperällä häkkikoirina, ne eivät viihtyneet sisällä uniaikaan ja siksi nukkuivat tarhassa, vanhalle koiralle turha aiheuttaa stressiä liian suurilla muutoksilla.
        Kaikki "omat" koirat (siis pentuina otetut) on olleet sisäkoiria.

• prosko
        Haukullinen kirjoitti:

Mulla on ollut muutama koira jotka aiemmassa elämässään ennen meille tuloa olivat pihanperällä häkkikoirina, ne eivät viihtyneet sisällä uniaikaan ja siksi nukkuivat tarhassa, vanhalle koiralle turha aiheuttaa stressiä liian suurilla muutoksilla.
        Kaikki "omat" koirat (siis pentuina otetut) on olleet sisäkoiria.

Eivät rauhotu nukkumaan ennenkuin pääsevät omaan lämpimään koppiinsa. Meillä ei tosin ole pihan perällä tarha, vaan ihan talon etupäässä, mistä tullaan sisälle ihmisten "koppiinkin" =)
        Nyt unten maille ja aamulla lääkäriin yhen reuha-petterin kanssa. Hyvää yötä pulisijoille =)

• prosko kirjoitti:

Eivät rauhotu nukkumaan ennenkuin pääsevät omaan lämpimään koppiinsa. Meillä ei tosin ole pihan perällä tarha, vaan ihan talon etupäässä, mistä tullaan sisälle ihmisten "koppiinkin" =)
        Nyt unten maille ja aamulla lääkäriin yhen reuha-petterin kanssa. Hyvää yötä pulisijoille =)

MInä oon tästä lähdössä iltalenkille lukemaan koiramaailman iltauutiset.

Hyvää yötä.

• ex ex

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      700
      3743
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2788
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1771
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1662
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1641
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1603
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      376
      1573
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1520
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1389
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1303
    Aihe