"Mutta mikä käy

suusta ulos

tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. 19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. 20. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

Mutta nämä ovatkin Jeesuksen sanoja joita ei siedetä eikä näin tietysti vastaan oteta ja niin surutta täällä puhutaan kaikenlaista
pahaa, valhetta muista ihmisistä.

51

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punnitsin

"Mutta nämä ovatkin Jeesuksen sanoja joita ei siedetä eikä näin tietysti vastaan oteta ja niin surutta täällä puhutaan kaikenlaista
      pahaa, valhetta muista ihmisistä. "

Minä siedän nuo Jeesuksen sanat oikein hyvin ja olen ne myöskin ottanut elämässäni vastaan. Kiitos Jumalalle siitä.

"väärät todistukset" lähimmäisistä saastuttavat ihmisen myöskin niinkuin Jeesus sanoi. Siksi kannattaa jättää tuomiot julistamatta. Meillä on vain yksi tuomari.

• todesta"?

Mitä hyödyttää itseään pettää sanomalla ottaa todesta Jeesuksen sanat sanomat, kun
      se mitä suustaan suoltaa puhuu aivan muuta kieltä.

Se, että rinnastetaan totuuden tuominen pahuuteen on saatanallista eikä siitä pääse mihinkään.
      samalla kun totuus tuomitaan,tuodaan kaiken aikaa valhetta, vääriä lausuntoja ihmisestä joka on Jeesuksen saanut kohdata
      ahtaan portin kautta tai ihmisestä joka aralla tunnolla on lähtenyt Jeesuksen viitoittamalle
      tielle.

Todella saastaisen törkeää touhua ja sitten kehdataan vielä tulla hymistelemään otan todesta
      Jeesuksen sanat.

Jumalan Hengessä ei puhuta pahaa ei mitään
      valheita muista.

SE MIKÄ ON SANOMA TEHKÄÄ PARANNUS(älkääkä taas saastaisella tavalla sanoko miksi raivoat, sillä
      minä en raivoa vaan se raivo on teidän sydämissänne jotka olette hylänneet Jumalan äänen sisimmässänne)

• Punnitsin

Kiitos kannustuksesta: "TEHKÄÄ PARANNUS" Tätä tarvitaan joka päivä.

Mielenmuutosta ja sen uudistumista tarvitaan joka päivä.

• Punnitsin

Totta. Itse yritän mielelläni myös siihen tarttua jos sellaista minulle tarjotaan kun ja jos olen jossakin erehtynyt ja väärin tuominnut/toiminut. Tämä koskee siis myös rakkaita palstalaisia. Enpä voi itsestäni väittää ettenkö olisi täällä monet kerrat erehdyksiin langennut. Jumala kuitenkin on armollinen. Toivottavasti mekin siihen kyetään toistemme suhteen.

• Diana-ad-rem

• Ja saavat ihmisen yhä huonompaan tilaan, mitä pidemmälle valheiden kylväminen jatkuu. Tällä tilalle pitää saada palsamia mm. muiden ihmisten kiitoksista, joilla voi, ja pitää peitellä, paikkailla sydämen todellista tilaa, eli jää koukkuun ihmisten miellyttämiseen, ja siitä tulevaan helpotukseen.

• Hssu

ole omassa erakkoudessasi ja valossasi tietenkään sortunut, niinhän?

• Vikaan kirjoittava

On tuo mitä sanoit: jäädä koukkuun muitten ihmisten miellyttämisestä. Siinä on tämän palstankin suurin kompastuskallio. Kun ei saa sanoa, ja sitten, jos joku sanoo, saa tuta kauheita. Sen sijaan "miellyttävät" saavat ylistyksen ja aplodit.

• Vikaan kirjoittava kirjoitti:

On tuo mitä sanoit: jäädä koukkuun muitten ihmisten miellyttämisestä. Siinä on tämän palstankin suurin kompastuskallio. Kun ei saa sanoa, ja sitten, jos joku sanoo, saa tuta kauheita. Sen sijaan "miellyttävät" saavat ylistyksen ja aplodit.

tee toiselle se, minkä haluaisit itsellesikin tehtävän!

Kummasta haluat elämän arkesi koostuvan: sovusta vai riidasta?

• Hani-fani
        KariHenrik kirjoitti:

tee toiselle se, minkä haluaisit itsellesikin tehtävän!

Kummasta haluat elämän arkesi koostuvan: sovusta vai riidasta?

ihan ihka itseltäsi, kultaseni.

• Punnitsin
        Vikaan kirjoittava kirjoitti:

On olemassa epätervettä ihmisten miellyttämistä jossa sanotaan lähimmäisestä toista mitä todellisuudessa hänestä ajatellaan. Ja sitten on tervettä miellyttämistä jossa on pohjalla vaikuttimena rakkaus, ystävällisyys ja rauhaan pyrkiminen ja rauhan hedelmän istuttaminen.

Maailmassa valona oleminen on sitä että tekee hyvää kaikille ihmisille. Se yleensä saa aikaan ylistystä ja aplodeja rehellisissä ja hyväntahtoisissa ihmisissä. "Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa. " tai "Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. "

"On tuo mitä sanoit: jäädä koukkuun muitten ihmisten miellyttämisestä. "

Itse olen tällä palstalle huomannut paljon enemmän erimieltä ja epäsopua kuin ihmisten miellyttämistä. Enkä minäkään kyllä pitäisi siitä, että joku yrittäisi minua miellyttää saadakseen itsellensä vain suosiota toisia vastaan.

• Vastarannan kiiski

olemme vain niin erilaiset. Se mitä minä pidän oikeana, on sinulle vääryyttä, niinkuin esimerkiksi puhuminen asioista omilla nimillään.

Saisimmepa me ihmiset olla erilaiset, mutta kun pitäisi puristaa joku väkisin samaan muottiin, vaikka ei se onnistu. Siitä kai täällä riidatkin roihuavat. Yksilöllisyys kukoistakoon tästä lähtien.

Vapauteen Kristus vapautti meidät. Tarkoittaa myös vapautta olla sanomatta toiselle: tee niin ja näin.

• näin se näkyy
        Vikaan kirjoittava kirjoitti:

"On tuo mitä sanoit: jäädän koukkuun muitten ihmisten miellyttämisestä. Siinä on tämän palstankin suurin kompastuskallio. Kun ei saa sanoa, ja sitten, jos joku sanoo, saa tuta kauheita. Sen sijaan "miellyttävät" saavat ylistyksen ja aplodit."

• Aamun avaus

vaikka ajattelin kyllä olla enää täällä kirjoittamatta. Lukaisin vastauksesi, ja huomaan, että olet eri aaltopituudella. Kommunikointimme on siksi aika turhaa, ja kuluttavaa. Rautalangasta vääntäen: Huomasitko, kun kirjoitin sinulle nimimerkillä "hani-fani", suurinpiirtein näin: "Sitä sinun täytyy kysyä ihan ihka itseltäsi, kultaseni". Sana "kultaseni" ei oikein istu suuhuni, ja laitoin sen aivan tarkoituksella, että näkisit, kuinka teennäiseltä se voi kuulostaa.

Samoin, minulle kuulostaa teennäiseltä moni fraasi, jota täällä hoetaan Jumalan nimissä. Sanassa "kultaseni" ei ole tieenkään mitään pahaa, ja monen ihmisen tyyliin se sopii. Silloin se myös kuulostaa mukavalta, ja on vailla teeskentelyä. Taas sellaisen, joka ei ole kultaseni-tyyppiä, on turhaa alkaa sanomaan noin, koska kuulostaa joko pottuilijalta, tai naurettavalta. Siis johtopäätös on: Olemme niin erilaiset.

Se, mikä sinusta kuulostaa Jumalasta olevalta, voi minusta kuulostaa tekopyhältä. Kyseessä lienee kasvuympäristön vaikutukset, ja elämän eri tilanteissa saatu luonteen kehitys. Olen kasvanut ja liikkunut paljon ihmisten parissa, jotka ovat teeskentelemättömät, ehkä särmäisetkin, ja vierastan aika pitkälle hienostopiirejä. Heitä kuitenkaan halveksimatta. En kertakaikkiaan vain sulaudu ( miten sen nyt sanoisi loukkaamatta? )hyvis-piireihin. Tunnen siellä ahtaan paikan kammoa. Olen kotonani vapaitten ja hieman kulmikkaitten ihmisten seurassa.

Siksi, jos satun vielä täällä jatkamaan, on ehkä viisasta, ettemme järjestä törmäyskursseja enempää. Saat vapaasti pitää mielipiteesi, ja annathan myös minun pitää. Voin ehkä lukea tekstejäsi, ehkä en, mutta päätin lopettaa ainakin takkuamisen, koska se ei johda puusta pitkälle. Samaa suosittelen jokaiselle. Mietintämyssyt päähän, ja taukoa kirjoitteluun. Itse olen sen huomannut erittäin positiiviseksi tavaksi kasvattaa itsään. Tiedän, että moni sanoo tähän: Sinun pitääkin kasvaa. Mutta preppaus ei tee pahaa muillekaan.

• juuri näin

"Mutta mikä käy suusta ulos tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. 19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. 20. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

Tutkikoon kukin itse omia aloituksiaan ja kirjoituksiaan ja jättäköön toisen kaivelu pois.

Sokeus on valtavaa, kun syytetään toista siitä mitä itse kaiken aikaa tekee.

Tuon sanomaa Jumalalta en ihmisiltä ihmisopin lihaa miellyttävää sanomaa.

Kuka sen pahana pitää ja sitä vastaan raivoaa menköön itseensä eikä toiseen ihmiseen.

• jotain häpyä

sinäkään sitten. Menet koko ajan Asiileen tai KH:iin. Ja heitä mielessäsi törkeästi arvostelet saatanan palvojiksi, vaikka he uskovat Jeesukseen.

• Musta enkeli

Kovin on mustaa ja valkoista, ja aina se valkea osuu jokaisella itselle, ja mustuus toisen kontolle. Ei täällä viihdy, mitä nyt piipahdin. Jääkööt taas tämäkin palsta. On minulla Jumala ilman tätäkin taivasta.

• miten itse
        Musta enkeli kirjoitti:

Kovin on mustaa ja valkoista, ja aina se valkea osuu jokaisella itselle, ja mustuus toisen kontolle. Ei täällä viihdy, mitä nyt piipahdin. Jääkööt taas tämäkin palsta. On minulla Jumala ilman tätäkin taivasta.

tekevät työtä ahkeraan, että sasivat toisen mustamaalalta ja sitten sanovat
        että sinä sitä teet.

Ei nähdä ketkä täällä ylläpitää vihan sanomaa sitä mustaa sanomaa eikä sitä
        kuka Jumalan rakkauden sanomaa.

Kun tänne kirjoitan, kirjoitan vain totuuden sanaa jos ja kun se ihmisiä
        koskettaa, heihin kolahtaa miksi eivät pysty menemään itseensä, sitä vastoin
        pitävät koko ajan valheellista sanomaa sanoman tuojasta yllä.

Tiedän Jumalan edessä Jeesuksessa mitään pahaa en ole tuonut enkä tehnyt
        pahuus on siellä missä syyttelevät ihmiset eivät nyt näe sitä olevan.
        Tämä on totuus, mutta sitä ei valheessa voi tulla näkemään.
        Murheellista mutta totta ihmiset tahtovat palvella luotuja eivätkä Luojaa.

Kaikki olisi aivan toisin kun ihmisten palvonnasta ylistämisestä käännyttäisiin
        Jumalan puoleen Hänen palvelijakseen.

• ..,..
        miten itse kirjoitti:

tekevät työtä ahkeraan, että sasivat toisen mustamaalalta ja sitten sanovat
        että sinä sitä teet.

Ei nähdä ketkä täällä ylläpitää vihan sanomaa sitä mustaa sanomaa eikä sitä
        kuka Jumalan rakkauden sanomaa.

Kun tänne kirjoitan, kirjoitan vain totuuden sanaa jos ja kun se ihmisiä
        koskettaa, heihin kolahtaa miksi eivät pysty menemään itseensä, sitä vastoin
        pitävät koko ajan valheellista sanomaa sanoman tuojasta yllä.

Tiedän Jumalan edessä Jeesuksessa mitään pahaa en ole tuonut enkä tehnyt
        pahuus on siellä missä syyttelevät ihmiset eivät nyt näe sitä olevan.
        Tämä on totuus, mutta sitä ei valheessa voi tulla näkemään.
        Murheellista mutta totta ihmiset tahtovat palvella luotuja eivätkä Luojaa.

Kaikki olisi aivan toisin kun ihmisten palvonnasta ylistämisestä käännyttäisiin
        Jumalan puoleen Hänen palvelijakseen.

KILPAILKAA KUNNIOITTAMISESSA TOINEN TOISIINNE NÄHDEN.

KH tietää A,n syytäneen s.postiinsa sontaa toisista ihmisistä ja on olevinaan "viaton"

• on sanomisesi
        ..,.. kirjoitti:

KILPAILKAA KUNNIOITTAMISESSA TOINEN TOISIINNE NÄHDEN.

KH tietää A,n syytäneen s.postiinsa sontaa toisista ihmisistä ja on olevinaan "viaton"

Käänny sinäkin Jumalan puoleen äläkä meuhkaa ihmisissä.

Silloin kun ihminen ei tahdo Jumalan puoleen kääntyä
        hän uskoo kaikki valheet mitä valehtelijat sanoo ja
        totuuden sanoma muuntuu valheeksi.

Jumalan puoleen vilpittömin sydämin kääntynyt tulee
        näkemään valheet valheina ja totuuden totuutena.
        Näin se yksinkertaisesti menee, mutta valheessa olijat
        eivät tätä ymmärrä vaan he sanovat ei kukaan voi
        tietää miten asiat todella ovat ja näin he vaeltavat
        sokkona ampuen sitten ympärilleen mitä sattuu
        ja luullen kyllä Jumala kerran korjaa kun Jumala on
        rakkaus.

• meitä syntisiä,
        on sanomisesi kirjoitti:

Käänny sinäkin Jumalan puoleen äläkä meuhkaa ihmisissä.

Silloin kun ihminen ei tahdo Jumalan puoleen kääntyä
        hän uskoo kaikki valheet mitä valehtelijat sanoo ja
        totuuden sanoma muuntuu valheeksi.

Jumalan puoleen vilpittömin sydämin kääntynyt tulee
        näkemään valheet valheina ja totuuden totuutena.
        Näin se yksinkertaisesti menee, mutta valheessa olijat
        eivät tätä ymmärrä vaan he sanovat ei kukaan voi
        tietää miten asiat todella ovat ja näin he vaeltavat
        sokkona ampuen sitten ympärilleen mitä sattuu
        ja luullen kyllä Jumala kerran korjaa kun Jumala on
        rakkaus.

Käännyin Jumalan puoleen ja siksi tuon sinunkin saatasi eteesi,"viaton"

Armahda meitä syntisiä, Herra armahda.

• jumalien puoleen
        meitä syntisiä, kirjoitti:

Käännyin Jumalan puoleen ja siksi tuon sinunkin saatasi eteesi,"viaton"

Armahda meitä syntisiä, Herra armahda.

kääntyjiä siis kukin oman luomansa jumalan puoleen kääntyneitä, mutta vähän on niitä
        jotka todella ovat kääntyneet tuhlaaja pojan tapaan Isän kotiin päin.

• lausuttuna oikein
        jumalien puoleen kirjoitti:

kääntyjiä siis kukin oman luomansa jumalan puoleen kääntyneitä, mutta vähän on niitä
        jotka todella ovat kääntyneet tuhlaaja pojan tapaan Isän kotiin päin.

vaan Jumalan tunteminen. Ei auta, vaikka osaisi kaikki kertomukset Raamatusta alusta loppuun, ja vielä lopusta alkuunkin oikein. Eläminen Jumalassa ei kysy Jumalan nimeä. Nimi Jeesus löytyy kaikista uskonnoista, kaikista ideologioista; jotka korostavat inhimillisyyttä ja toisen ihmisen samanlaisena luotuna kunnioittamista.

Nimi Jeesus löytyy kyllä joka puolelta maailmaa, teoissa, jotka ovat hänessä tehdyt.

Tuhlaajapojan paluu on hyvä vertaus, kuinka kääntynyt ihminen muuttaa elämänsä suuntaa. Hän palaa siihen elämään, minkä käsittämätön Jumala on hänelle tarkoittanutkin alun alkaen.

• sanaa Isä?
        lausuttuna oikein kirjoitti:

vaan Jumalan tunteminen. Ei auta, vaikka osaisi kaikki kertomukset Raamatusta alusta loppuun, ja vielä lopusta alkuunkin oikein. Eläminen Jumalassa ei kysy Jumalan nimeä. Nimi Jeesus löytyy kaikista uskonnoista, kaikista ideologioista; jotka korostavat inhimillisyyttä ja toisen ihmisen samanlaisena luotuna kunnioittamista.

Nimi Jeesus löytyy kyllä joka puolelta maailmaa, teoissa, jotka ovat hänessä tehdyt.

Tuhlaajapojan paluu on hyvä vertaus, kuinka kääntynyt ihminen muuttaa elämänsä suuntaa. Hän palaa siihen elämään, minkä käsittämätön Jumala on hänelle tarkoittanutkin alun alkaen.

Viestistäsi saa sen kuvan, että sana Isä ei oikein sinulle Jumalan nimenä sovi.

Mitä muuten tulee sanaan Jumala, niin niitä jumalia kyllä piisaa vaikka jokaiselle omansa,
        mutta on vain YKSI JUMALA Taivaan Isä joka on meidät luonut ja joka odottaa, että voisi
        olla armollinen saada ihminen yhteyteensä ELÄMÄÄN todellakin sitä elämää mihin Hän on
        ihmisen luonut.

• koska itsekin
        sanaa Isä? kirjoitti:

Viestistäsi saa sen kuvan, että sana Isä ei oikein sinulle Jumalan nimenä sovi.

Mitä muuten tulee sanaan Jumala, niin niitä jumalia kyllä piisaa vaikka jokaiselle omansa,
        mutta on vain YKSI JUMALA Taivaan Isä joka on meidät luonut ja joka odottaa, että voisi
        olla armollinen saada ihminen yhteyteensä ELÄMÄÄN todellakin sitä elämää mihin Hän on
        ihmisen luonut.

rukoilen usein Taivaan Isää. Yhteen kirjoitukseeen on vaikeaa alkaa luetella Jumalasta käytettyjä kaikkia ilmaisuja. En myöskään halua korottaa meidän Jumalaamme liikaa. Jumala on sama jokaisessa sydämessä, jonka elämä todistaa hänestä. Ei jokainen joka sanoo Herra, Herra...Muistathan sen?

• jokainen joka sanoo
        koska itsekin kirjoitti:

rukoilen usein Taivaan Isää. Yhteen kirjoitukseeen on vaikeaa alkaa luetella Jumalasta käytettyjä kaikkia ilmaisuja. En myöskään halua korottaa meidän Jumalaamme liikaa. Jumala on sama jokaisessa sydämessä, jonka elämä todistaa hänestä. Ei jokainen joka sanoo Herra, Herra...Muistathan sen?

vain Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan ainoastaan ne jotka tekevät Taivaallisen Isän
        tahdon. Tuon Taivaallisen Isän tahdon Jeesus on sanassa selvästi esiin tuonut, se on se yksi tie
        joka jokaisen Poikaa uskovan saman Isän huomaan johdattaa.

• elämänohjetta
        jokainen joka sanoo kirjoitti:

vain Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan, vaan ainoastaan ne jotka tekevät Taivaallisen Isän
        tahdon. Tuon Taivaallisen Isän tahdon Jeesus on sanassa selvästi esiin tuonut, se on se yksi tie
        joka jokaisen Poikaa uskovan saman Isän huomaan johdattaa.

Ei voi elää jonkin oppikirjan mukaan, ja tarkistella sieltä miten elää. Jumalaan uskova on löydetty, Jumala on hänet kohdannut, ottanut omakseen.

Ellei ole uskoa, ihmisen on turha lukea mitään opusta. Sen, joka Jumalan Sanaa lukee, täytyy ensin uskoa, että on yliluonnollinen Jumala, joka Sanankin kautta voi puhua. Ihmisen on astuttava niin alas, että unohtaa kaiken opetuksen, mitä ihmiset ovat hänelle tyrkyttäneet. Unohtaa ne, ja alkaa kuunnella, mitä Jumala haluaa juuri tuolle ihmiselle puhua.

Joskus Jumala vetää muualle, jopa Sanan äärestä pois. Hän haluaa opettaa, että Jumalan Sana on ennenkaikkea sydämessä, ja sitä ei voi niinkään muualta löytää. Uskon kautta ihmisen on hyvä ja turvallinen tutustua erilaiseen uskon elämään. Voi lukea erilaisiakin suuntukisa käsitteleviä kirjoja; turvallisin mielin ja aina tietää, ettei voi joutua hukkaan. Sieltäkin voi löytyä helmiä, jotka puhuvat. Oppii kärsivällisesti kuulemaan Jumalaa toisenlaistenkin elämän katsomuksien muodossa, ja erottamaan Jumalan äänen aivan eri kullttuureista, eri ajatusmaailmoista.

Pyhä Henki johdattaa. Sillä nimellä kristinusko on oppinut Jumalan Henkeä nimittämään. Kristinuskon Pyhä Henki on silti hieman huonosti ymmärretty. Jumala, joka on kaikkialla, Hän, Henki, on enemmän kuin nimi.

Vaikka Jumala on kaikkialla läsnäoleva Henki, Hän on jättänyt maailman, materian; koska maailma ei tunne häntä. Vain harvat ovat ne, jotka oppivat tunnistamaan sen, että meillä on pääsy yhdessä hengessä siihen tietoon, joka avautuu Jumalassa. Silti monet pelastuvat, vaikka he eivät opi täällä vielä henkisen kasvun tärkeyttä. He pelastuvat, koska heillä on hyvä sydän, joka vaikuttaa hyviä tekoja ja ne kelpaavat Jumalalle. Silti kelpaavat, vaikka ihminen ei huutaisi Herraa, eikä osaisi rukoilla, eikä jaksaisi lukea raamatun sanaa. Jumala säälii, Hän on tunteva ja monivivahteinen, käsittämätön. Hänen läsnäoloaan ei kestä, jos elämä todistaa liikaa orjuutta ja tunnistamattomuutta sitä kohtaan, jonka olemuksesta riippuu maailmankaikkeus.

Hän sanoi: Minä olen se, joka minä olen. Yksi.

• kirjaimen mukaan
        elämänohjetta kirjoitti:

Ei voi elää jonkin oppikirjan mukaan, ja tarkistella sieltä miten elää. Jumalaan uskova on löydetty, Jumala on hänet kohdannut, ottanut omakseen.

Ellei ole uskoa, ihmisen on turha lukea mitään opusta. Sen, joka Jumalan Sanaa lukee, täytyy ensin uskoa, että on yliluonnollinen Jumala, joka Sanankin kautta voi puhua. Ihmisen on astuttava niin alas, että unohtaa kaiken opetuksen, mitä ihmiset ovat hänelle tyrkyttäneet. Unohtaa ne, ja alkaa kuunnella, mitä Jumala haluaa juuri tuolle ihmiselle puhua.

Joskus Jumala vetää muualle, jopa Sanan äärestä pois. Hän haluaa opettaa, että Jumalan Sana on ennenkaikkea sydämessä, ja sitä ei voi niinkään muualta löytää. Uskon kautta ihmisen on hyvä ja turvallinen tutustua erilaiseen uskon elämään. Voi lukea erilaisiakin suuntukisa käsitteleviä kirjoja; turvallisin mielin ja aina tietää, ettei voi joutua hukkaan. Sieltäkin voi löytyä helmiä, jotka puhuvat. Oppii kärsivällisesti kuulemaan Jumalaa toisenlaistenkin elämän katsomuksien muodossa, ja erottamaan Jumalan äänen aivan eri kullttuureista, eri ajatusmaailmoista.

Pyhä Henki johdattaa. Sillä nimellä kristinusko on oppinut Jumalan Henkeä nimittämään. Kristinuskon Pyhä Henki on silti hieman huonosti ymmärretty. Jumala, joka on kaikkialla, Hän, Henki, on enemmän kuin nimi.

Vaikka Jumala on kaikkialla läsnäoleva Henki, Hän on jättänyt maailman, materian; koska maailma ei tunne häntä. Vain harvat ovat ne, jotka oppivat tunnistamaan sen, että meillä on pääsy yhdessä hengessä siihen tietoon, joka avautuu Jumalassa. Silti monet pelastuvat, vaikka he eivät opi täällä vielä henkisen kasvun tärkeyttä. He pelastuvat, koska heillä on hyvä sydän, joka vaikuttaa hyviä tekoja ja ne kelpaavat Jumalalle. Silti kelpaavat, vaikka ihminen ei huutaisi Herraa, eikä osaisi rukoilla, eikä jaksaisi lukea raamatun sanaa. Jumala säälii, Hän on tunteva ja monivivahteinen, käsittämätön. Hänen läsnäoloaan ei kestä, jos elämä todistaa liikaa orjuutta ja tunnistamattomuutta sitä kohtaan, jonka olemuksesta riippuu maailmankaikkeus.

Hän sanoi: Minä olen se, joka minä olen. Yksi.

EI TULEKAAN löytämään, mutta sanassa Isä Poikansa kautta pelastuksen tien on aivan selvästi
        esille tuonut.

Mutta niin se on ne pelastuvat jotka ISÄ JUMALA ITSE kutsuu, kouluttaa jotka Häntä yksin etsivät.

• MIKÄ SAASTUTTAA IHMISEN
      Mark.7:14-23 (Vrt. Matt. 15:10-11,15-20)
      --
      Kun kristitty harrastaa sydämen ja elämän puhtautta, täyttyvät Jumalan lain puhtautta ja saastaisuutta koskevat käskyt.
      Kaikki ruoka , mikä menee ulkoapäin ihmiseen, ei häntä saastuta, vaan ulostuu pois (15,18).
      Syötiimpä ruuat- puhtaussäädöksiä noudattaen tai ilman niitä- eivät jää pysyvästi ihmiseen.

Mutta ”Mikä ihmisestä sisästä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen” (20).
      Fariseusten oli vaikea käsittää, että ihminen itse olisi pahuuden ja saastaisuuden lähde.

Jeesus mainitsee ensin sydämestä lähtevät pahat ajatukset. Niistä saavat alkunsa pahat sanat ja teot; haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.(21,22).

Ihmistä ei voi puhdistaa mikään ulkonainen pesu. Ihminen tulee puhtaaksi tästä saastasta vain anteeksiantamuksen kautta.

Luonnollisen ihmisen on vaikea yhtyä tähän rukoukseen, jossa sanotaan:
      ”Tunnustan, että olen paljon syntiä tehnyt ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein”.

• Diana-ad-rem

Miksi meillä on sikatauti maailmanlaajuisesti liikenteessä.
        Huomauttaako Jumala tottelemattomuudesta.

Ei omena paratiisissa ollut myrkyllinen, kysymys oli tottelevaisuudesta, kuuliaisuudesta, sitä koetellaan.

Keneen te uskotte, kenen neuvoja noudatatte. Jeesuksen jumala on eri jumala kuin VT:n Jumala.

Valinta on tietysti oma ja vapaa. Aika ja profetiat kuitenkin osoittavat, että VT:n Jumalan yli ei kävellä, vaikka yritystä toki on.
        Hän ei kuitenkaan pakota ketään.

• on otettu"?

Ei se, että ihminen suullaan sanoo "todesta olen ottanut" merkkaa mitään. Ne sanat sanomat mitä
      ihminen täälläkin tuo julki se osoittaa miten tuon vakuuttelun todenperäisyyden laita on.

Laittakaa ihmeessä käsi OMAN SYDÄMEN PÄÄLLE ja katsokaa mitä "sontaa" olette lähimmäisestä
      ja vieläpä Jeesuksesta Hänen sanomastaan tänne näpytelleet.

• kuulua näin

(Jumalan mukaan) tuosta, mikä saastuttaa ihmisen: Se, mitä ihminen tekee. Sillä sydämestä lähtevät pahat teot. Pahanilkisen ihmisen sydän on pahanilkinen, vaikka sanat soisivat satakielen tavoin.

Samoin, melko suorapuheinenkin ihminen on usein suora tekojensa suhteenkin. Kun ei tarvitse esittää mitään.

Fariseukset saivat Jeesuksen sanat osakseen, eivät niinkään tavalliset syntiset. Fariseusten ja kirjanoppineiden helmasynti oli näytellä hyvää, ja puhua koreasti. Heidän tekonsa eivät olleet balanssissa eikä jumalasuhteensa kunnossa. Siksi he tarvitsivat näyttöä, ja esiintuotua vanhurskautta, joka oli heistä itsestään lähtöisin.

Tavallisilla syntisillä oli arempi tunto, ja he ainakin yrittivät pyrkiä hyvään. Siis he sanoivat ehkä ensin, etteivät tee, mutta aikansa mietittyään elivät oikein. Fariseusten ja kirjanoppineiden mieli oli toisenlainen. He sanoivat kyllä tekevänsä kaiken, aina paremmin ja hienommin kuin muut. Itseasiassa heidän tarkoituskaan ei ollut tehdä Jumalan tahtoa, vaan vain sen verran, että ulkoinen jumalanpalvelus ja kasvot säilyivät. He saivat aina parhaat paikat ja katseet näytelmässä, jossa roolipelinä oli kelvata ihmisille. Myös ylitsevuotavat aplodit. Jossain yksinäinen apostolien ja syntisten joukko seurasi Jeesusta, pahoinpideltynä, vailla paikkaa. Halveksittuna, rikkisahattuna, runneltuna ja häväistynä, omistaen kaiken.

• ihmisen sydämestä
        kuulua näin kirjoitti:

(Jumalan mukaan) tuosta, mikä saastuttaa ihmisen: Se, mitä ihminen tekee. Sillä sydämestä lähtevät pahat teot. Pahanilkisen ihmisen sydän on pahanilkinen, vaikka sanat soisivat satakielen tavoin.

Samoin, melko suorapuheinenkin ihminen on usein suora tekojensa suhteenkin. Kun ei tarvitse esittää mitään.

Fariseukset saivat Jeesuksen sanat osakseen, eivät niinkään tavalliset syntiset. Fariseusten ja kirjanoppineiden helmasynti oli näytellä hyvää, ja puhua koreasti. Heidän tekonsa eivät olleet balanssissa eikä jumalasuhteensa kunnossa. Siksi he tarvitsivat näyttöä, ja esiintuotua vanhurskautta, joka oli heistä itsestään lähtöisin.

Tavallisilla syntisillä oli arempi tunto, ja he ainakin yrittivät pyrkiä hyvään. Siis he sanoivat ehkä ensin, etteivät tee, mutta aikansa mietittyään elivät oikein. Fariseusten ja kirjanoppineiden mieli oli toisenlainen. He sanoivat kyllä tekevänsä kaiken, aina paremmin ja hienommin kuin muut. Itseasiassa heidän tarkoituskaan ei ollut tehdä Jumalan tahtoa, vaan vain sen verran, että ulkoinen jumalanpalvelus ja kasvot säilyivät. He saivat aina parhaat paikat ja katseet näytelmässä, jossa roolipelinä oli kelvata ihmisille. Myös ylitsevuotavat aplodit. Jossain yksinäinen apostolien ja syntisten joukko seurasi Jeesusta, pahoinpideltynä, vailla paikkaa. Halveksittuna, rikkisahattuna, runneltuna ja häväistynä, omistaen kaiken.

Mitä siis sydän on täynnä sen mukaista se tuottaa niin sanoina kuin tekoina.

Tosin oman vanhurskauden kaavun alla kyllä näytelläänkin, mutta Jumala näkee kaiken
        joten mitä se hyödyttää täällä näytellä hurskaammalta mitä todellisuudessa on.

• ihmisen sydämestä
        ihmisen sydämestä kirjoitti:

Mitä siis sydän on täynnä sen mukaista se tuottaa niin sanoina kuin tekoina.

Tosin oman vanhurskauden kaavun alla kyllä näytelläänkin, mutta Jumala näkee kaiken
        joten mitä se hyödyttää täällä näytellä hurskaammalta mitä todellisuudessa on.

Mitä se hyödyttää? Silti sitä opetetaan ja täälläkin sitä peräänkuulutetaan. Jumalassa oleva näkee lauseitten läpi, tietää kaiken salatuimpaan saakka. Jumala julistaa tulevaiset, opettaa tunnistamaan mikä on Jumalasta, mikä ihmisestä.

Joku sanoi "roikkukaa Jeesuksessa." On epätoivoista "roikkua Jeesuksessa." Voi pudota, ote voi pettää. Kannattaa ankkuroitua, telakoitua, rakentaa kalliolle. Jumalaan turvaava on Jumalassa, sisällä, koko elämä samassa valossa. Sieltä ei pääse putoamaan, eikä tarvitse pinnistellen roikkua olemattomassa. Saa levon ja rauhan, ja vankkuuden elää ihmisenä ihmisten joukossa, eikä uskovaisuuttaan esilletuovana.

Ei ole sopivaa sanoa: Katsokaa minua, kuinka hyvä olen! Katsokaa ja ihmetelkää. Minä rakastan, minä siunaan ja minä osaan puhua, minä olen hyvä lähimmäinen, minä sitä ja minä varsinkin tätä. Ei, ei.

Asetelma temppelissä oli: Fariseus toitotti suureen ääneen: minä kiitän, etten ole NIINKUIN tuo surkea, kauhea ja levoton publikaani. Minäpä se annan tillit ja mintut, minä poika se elän hyvin ja minä poika taaskin sitä ja varsinkin tätä.

Toinen löi rintaansa ja sanoi: Voi minua, minun ei käy hyvin!

Todellisuudessa tuo publikaani oli elänyt moitteettomasti ja fariseus rypenyt syntielämässä. Publikaanin, tuon kääntyneen, tunto oli vain arempi. Mitä hyvempi hän oli, sitä syntisemmäksi hän itsensä luuli. Niin, ja fariseus se vain mietti, kuinka hyvä ihminen hän olikaan, ja itkeä tirautti sen takia muutaman krokotiilin kyyneleenkin. Pian siihen riensivät toisetkin fariseukset ja lohdutellen häntä ja samalla luoden myrkylliset katseet kuvoittavaan pulikaaniin; riensivät pois. Oli kiire, ja velvollisuudet kutsuivat.

Publikaani nosti silmänsä, kun kirkon täytti valon kajastus. Ikkuna-aukosta illan viimeiset valonsäteet kimalsivat, ja niin poistui publikaanikin mietteissään. Hän ei huomannut itse, mutta valo loisti hänen ympärillään, ja enkeli jäi temppelin ovelle katselemaan poistujien jälkeen. Hänellä oli kirjoitusneuvot kädessään, ja dokumentit lähtivät suurelle valolle, siellä jossain.

• hengellinen
        ihmisen sydämestä kirjoitti:

Mitä se hyödyttää? Silti sitä opetetaan ja täälläkin sitä peräänkuulutetaan. Jumalassa oleva näkee lauseitten läpi, tietää kaiken salatuimpaan saakka. Jumala julistaa tulevaiset, opettaa tunnistamaan mikä on Jumalasta, mikä ihmisestä.

Joku sanoi "roikkukaa Jeesuksessa." On epätoivoista "roikkua Jeesuksessa." Voi pudota, ote voi pettää. Kannattaa ankkuroitua, telakoitua, rakentaa kalliolle. Jumalaan turvaava on Jumalassa, sisällä, koko elämä samassa valossa. Sieltä ei pääse putoamaan, eikä tarvitse pinnistellen roikkua olemattomassa. Saa levon ja rauhan, ja vankkuuden elää ihmisenä ihmisten joukossa, eikä uskovaisuuttaan esilletuovana.

Ei ole sopivaa sanoa: Katsokaa minua, kuinka hyvä olen! Katsokaa ja ihmetelkää. Minä rakastan, minä siunaan ja minä osaan puhua, minä olen hyvä lähimmäinen, minä sitä ja minä varsinkin tätä. Ei, ei.

Asetelma temppelissä oli: Fariseus toitotti suureen ääneen: minä kiitän, etten ole NIINKUIN tuo surkea, kauhea ja levoton publikaani. Minäpä se annan tillit ja mintut, minä poika se elän hyvin ja minä poika taaskin sitä ja varsinkin tätä.

Toinen löi rintaansa ja sanoi: Voi minua, minun ei käy hyvin!

Todellisuudessa tuo publikaani oli elänyt moitteettomasti ja fariseus rypenyt syntielämässä. Publikaanin, tuon kääntyneen, tunto oli vain arempi. Mitä hyvempi hän oli, sitä syntisemmäksi hän itsensä luuli. Niin, ja fariseus se vain mietti, kuinka hyvä ihminen hän olikaan, ja itkeä tirautti sen takia muutaman krokotiilin kyyneleenkin. Pian siihen riensivät toisetkin fariseukset ja lohdutellen häntä ja samalla luoden myrkylliset katseet kuvoittavaan pulikaaniin; riensivät pois. Oli kiire, ja velvollisuudet kutsuivat.

Publikaani nosti silmänsä, kun kirkon täytti valon kajastus. Ikkuna-aukosta illan viimeiset valonsäteet kimalsivat, ja niin poistui publikaanikin mietteissään. Hän ei huomannut itse, mutta valo loisti hänen ympärillään, ja enkeli jäi temppelin ovelle katselemaan poistujien jälkeen. Hänellä oli kirjoitusneuvot kädessään, ja dokumentit lähtivät suurelle valolle, siellä jossain.

tutkii kaiken, siis juuri näin on,"Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. 12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; 13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. 14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. 15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. 16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli."

"Joku sanoi "roikkukaa Jeesuksessa." On epätoivoista "roikkua Jeesuksessa." Voi pudota, ote voi pettää."
        tuossa on jo kyse aivan muusta kuin Jumalan sanan totuudessa siinä ei siis ensinkään roikuta
        Jeesuksessa vaan ihmisopin luomassa jeesuksessa yritetään pysyä todella tiukasti kiini JA kuka sen vaikuttaa niin tietysti se herra joka ei soisi kenenkään pelastuvan.

• kuin sanoit
        hengellinen kirjoitti:

tutkii kaiken, siis juuri näin on,"Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. 12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; 13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. 14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. 15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. 16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli."

"Joku sanoi "roikkukaa Jeesuksessa." On epätoivoista "roikkua Jeesuksessa." Voi pudota, ote voi pettää."
        tuossa on jo kyse aivan muusta kuin Jumalan sanan totuudessa siinä ei siis ensinkään roikuta
        Jeesuksessa vaan ihmisopin luomassa jeesuksessa yritetään pysyä todella tiukasti kiini JA kuka sen vaikuttaa niin tietysti se herra joka ei soisi kenenkään pelastuvan.

ja tuli myöhemmin mielen vielä tuosta "roikkumisesta" että kuinka kukaan selviää tästä maailmasta, jos pitää pinnistellen roikkua olemattomassa? Itse en jaksaisi roikkua, koska voimani ovat usein vähäiset. Kun vaikeudet vyöryvät yli matkaajan purren, ja sairauksia tulee, ja kuolemaa, surua ja muuta. Sitten ei jaksaisi pitää kiinni. Onneksi Jumala pitää kiinni, eikä ihmisen tarvitse juosta Jumalan perässä. Se antaa tulevaisuutta ja toivoa kaiken keskellä, lohtua tuskaan ja vaivaan. Surun keskellekin jotain, mikä kantaa.

Kyllä se on niin, kuin sanoit: se herra roikuttaa ihmisiä, joka ei halua kenekään näkevän taivasta. Eihän tuo herra koskaan ole taakkoja kantanut, vaan tanssittaa ihmisiä huilunsa soiton tahdissa, ja huomaamatta ihmiset lankeavat ansaan, jonka tuo väärä herra viritti.

• se herra roikuttaa
        kuin sanoit kirjoitti:

ja tuli myöhemmin mielen vielä tuosta "roikkumisesta" että kuinka kukaan selviää tästä maailmasta, jos pitää pinnistellen roikkua olemattomassa? Itse en jaksaisi roikkua, koska voimani ovat usein vähäiset. Kun vaikeudet vyöryvät yli matkaajan purren, ja sairauksia tulee, ja kuolemaa, surua ja muuta. Sitten ei jaksaisi pitää kiinni. Onneksi Jumala pitää kiinni, eikä ihmisen tarvitse juosta Jumalan perässä. Se antaa tulevaisuutta ja toivoa kaiken keskellä, lohtua tuskaan ja vaivaan. Surun keskellekin jotain, mikä kantaa.

Kyllä se on niin, kuin sanoit: se herra roikuttaa ihmisiä, joka ei halua kenekään näkevän taivasta. Eihän tuo herra koskaan ole taakkoja kantanut, vaan tanssittaa ihmisiä huilunsa soiton tahdissa, ja huomaamatta ihmiset lankeavat ansaan, jonka tuo väärä herra viritti.

ihmisiä, joka ei halua kenekään näkevän taivasta. Eihän tuo herra koskaan ole taakkoja kantanut, vaan tanssittaa ihmisiä huilunsa soiton tahdissa, ja huomaamatta ihmiset lankeavat ansaan, jonka tuo väärä herra viritti."

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      260
      10977
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      128
      6952
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5623
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      37
      4971
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4221
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3779
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3474
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3422
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2908
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2690
    Aihe